***JOULUN ODOTTAJAT*** Elokuu

Aamuheipat!

Mä en oo kuullutkan tommosesta mammamuotinäytöksestä. En kyllä varmaan meniskään. Tässä oo enään kuin 3,5 kk ja sitten saa jo laittaa omat vaatteet niskaan! :D ( niinhän mä raukka luulen... :LOL: )

Onko täällä ketään muuta jolle on edelleen vaikea uskoa olebansa raskaana. Tolle mahalle kun on tullut silleen sokeaksi että se ei tunnu isolta ollenkaan ( eikä tunnu ees että kasvaisi, muut vaan sanoo jos ei oo hetkeen nähny...) ja kun ei oo mitään erikoisia olotiloja jos kipuja ja selkäsärkyä ei lasketa. Suunnilleen kun tyttö potkii niin muistaa että joo, olinhan mä raskaana.

Lilleriina, mulla on vapautus keittiöhommista kokonaan. Mulla olis ehkä syyskuussa pari koulutussprojektia missä voisin olla mukana sekä tuotekehitystä mut jos ei onnaa oon saikulla loppuun asti, keittiöön ei tartte enään mennä stressailee kaikkien muiden saikkuja ja kuormia purkaileen.

Tivoli, kyllä se 21+ viikko taitaa olla kuudeskk! hurjaa! mullakin on vielä reilu viikko ja sitten onkin jo seitsemäs menossa. Huhhuijjaa. Mä tosin varmaan epätodellisen oloni kanssa herään vasta synnärillä että oho, mä taisin synnyttää just. :/

Mulla on nyt ruvennu painoa kertymään. kesällä on tullut jo viisi kiloa eli yhteensä on tullut 7 kiloa. Ihme kyllä se ei juurikan näy, muualla kun keskivartalolla. Jalat on ihan tikut ja kädet kanssa. Olkapäät näyttää suorastaan luisevilta. Pitää varmaan syödä lisää pullaa!

Onnea kaikille ultrassa käyneille ja muillekkin mammoille.
Kyllä on ihanaa kun tulee vauvva. Elenkin hypistelin tippa linssissä vaatteita ja fiilistelin että oikeestikko tulee pieni meille...

Mä luulen että tyttö on kääntynyt pää alaspäin? voisikohan se olla syy miksi potkuja tuntuu harvemmin? Tää viikko on ollut semmoinen hiljaisempi viikko. Tunnen kyllä joka aamu ja päivä ja ilta että jotain tapahtuu mutta potkut tulee harvemmin ja ei pitkiä sarjoja ja yleensä nyt aina tonne navan alueelle kun ennen potki alavatsaan.

Palaillaan, :wave: Voi olla että roikun täällä aavistuksen useammin kun normaalisti nyt kun ei oo muuta kun aikaa.....

Tui ja tyttö rv 23+3
 
Piti rueta oikeen kattoon miten nuo kuukaudet menee, kun en muistanu ja aina välillä varsinkin vanhemmat ihmiset kun kyselee niin "monesko kuukausi se nyt on?" ;) ja aina pitää oikeen miettiä :eek: ja sitte sanoakkin että en tiedä mutta viikkoja on (tänään) tasan 22 :ashamed:

Ensimmäinen raskauskuukausi (viikot 0-4)
Toinen raskauskuukausi (viikot 5-8)
Kolmas raskauskuukausi (viikot 9-12)
Neljäs raskauskuukausi( viikot 13-16)
Viides raskauskuukausi (viikot 17-20)
Kuudes raskauskuukausi (viikot 21-24)
Seitsemäs raskauskuukausi (viikot 25-28)
Kahdeksas raskauskuukausi (viikot 29-32)
Yhdeksäs raskauskuukausi (vko 33-36)
Kymmenes raskauskuukausi (viikot 37-40)

muoks**
noita tarkistelin tuolta vauvanetin sivulta, jossa on tarkemmin selitetty mitä milläkin viikolla tapahtuu... http://www.vauvat.net/kuukaudet.htm

 
Jokos muille on tullut jo äitiyspakkauksia? Tänne tuli eilen :heart: tuossa se on levällään olohuoneessa ja pakko käydä siitä kokoajan jotain hypistelemässä :D
Tän tytön pitäis aloittaa tuo siivoaminenkin, mut tahdo nyt oikein tulla mistään mitään :D

Tara- ja mötkylä 23+3
 
Lainaus Schätzen:

Meinaako Tracy tai joku muu pk-seutulainen mennä bebesin muotinäytöstä katsomaan?

Tää on mennyt multa ihan ohi - se on siis nyt viikonloppuna vai? Me olleen häissä, joten en taida päästä edustamaan joulukuun pinoa tällä kertaa :)

Lainaus Tuitsu:

Mulla on nyt ruvennu painoa kertymään. kesällä on tullut jo viisi kiloa eli yhteensä on tullut 7 kiloa. Ihme kyllä se ei juurikan näy, muualla kun keskivartalolla

Tulen just neuvolasta - mullakin oli painoa tullut 7 kg! Ja ihan sama kuin Tuitsulla, mukaan mielestä se ei näy missään. Vaikka 7kg tuntuu aika paljolta. Viimeksi tänä aamuna työkaverit päivitteli että takaapäin ei yhtään näy et olisin raskaana, vyötärö on olemassa ihan niinkuin ennenkin. Masu tulee pallona suoraan eteen. Täti käski syömään rautalisää ja salmiakkia (Hb 115, ei musta kauhean huono kuitenkaan, verenpaine oli jotain 55/105). Sf mitta 26, mikä on kuulema käyrien ylärajoilla.

Äitiliini - ai oonko mä jo kuudennella kuulla? Kiitos taulukosta, mä oon tainnut olla kuukauden jäljessä omissa laskuissani.

Tracy + Pikku 23+1

 
Tracy: Harmi, ettet pääse pongailemaan pukeutumisvinkkejä meille :LOL: . :LOL:
Meillä kun on sama la, niin eikös me olla "vasta" 22+1 :ashamed: ?

Odotan innolla tiistaita et pääsen neuvolaan ja saan paperit, joilla pääsen hankkimaan sitä ihanaa äitiyspakkausta :D .

Pitäis mennä ostamaan kaverin vauvalle lahjaa kaupungille, mut en jaksais :| . Miksen käynyt eilen?

Tietääkö joku kuinka paljon menee tullimaksuja sun muita jos vähän nettishoppailen jenkeistä :whistle: ... Oltiin lomalla siellä viime vuonna ja jäi aika monta hyvää tavaraa ostamatta, kun en ollut silloin vielä raskaana ja skeptikkona en voinut niitä kaapin perällekään keräillä :| ...
 
*muoks*

Tosiaan, kiitos Schätzen! 22+1 siis. Kääk, olen huono äiti kun en pysy laskuissa :ashamed: ;)

Mun kokemuksen mukaan tullimaksuja menee n. 50-70 euroa jos tilaa jenkeistä n. 150-200USD:lla. Tulee useasti silti kannattavaksi, kun dollari on niin alhaalla.

Nim. joskus eksynyt Victoria's Secretin sivuille :whistle:
 
Moikka kaikille! Kysymys; pikkuinen on tänään ollut tosi hiljaa, ei mitään potkuja... pitäiskö huolestua vai voiko olla ns. hiljaisia kausia ettei potkuja tunnu ollenkaan? Sitä vaan kun olen kome viikkoa tuntenut potkut ja nyt on eka päivä kun on näin hiljaista... :|
 
Alkuperäinen kirjoittaja Anni76:
Moikka kaikille! Kysymys; pikkuinen on tänään ollut tosi hiljaa, ei mitään potkuja... pitäiskö huolestua vai voiko olla ns. hiljaisia kausia ettei potkuja tunnu ollenkaan? Sitä vaan kun olen kome viikkoa tuntenut potkut ja nyt on eka päivä kun on näin hiljaista... :|
Kyllä se on ihan normaalia, että välillä pikkuinen lepää eikä potkiskele. Jos oikein huolettaa, niin syö tai juo jotain oikein makeaa ja sitten asetut kyljellesi makaamaan ja odottelemaan potkuja.
 
Anni76: Olen samaa mieltä Liplapin kanssa. Älä suotta stressaa asialla. Tämä päivähän on sitäpaitsi vasta aluillaan. Kun sä rauhoitut illalla makuullesi, niin pikkuinen varmasti innostuu liikkumaan.
Mulla tuossa makean roolissa toimii hyvin jätski - aina kun syön jätskiä, mahassa alkaa valtava myllerrys vauvan toimesta. Paleleekohan sitä sen jätskin takia :LOL: ?
 
Onnea Anni76 hyvistä ultrakuulumisista. :flower: Ja ihana tuo miehesi pojan kommentti, et taitaa hänelläkin olla vauva. :heart: Meillä taas esikoinen 2v väliin silittelee isänsä mahaa ja selittää et sielläki on vauva, isännällä tuo kun on enemmän mallia pesupallo kuin pyykkilauta. :D

Kiitos Maukkis, nyt oon päättänyt et kuuntelen kyllä ystäväni murheita, mutta en ala niitä sen enempää murehtia. Te ootte täällä aina niin ymmärtäväisiä, et oma fiilis parantuu aina. :heart: Mulla myös tuo piilokettuilu on nyt raskausaikana alkanut enemmän ottaa päähän ja sanonkin herkemmin takaisin. Tosin en kaikille, muutama ystävä on sellainen jonka kanssa on tunnettu niin kauan että tietää et ne kettuilee kyllä itelleenkin samalla, niin ei oo sellasta. Mut välillä ehkä liiankin ärhäkästi tulee sanottua... Aikaisemminkin ollut äkäinen, ja nyt vielä pahempi. Huh huh. :eek:

Tuitsu: hienoa että jäät jo lomailemaan... :hug: On se teille molemmille parempi niin. :)

pinkeiju: :D Kieltämättä muakin vähän alkoi naurattaa kun toiset on onnessaan kun yks pääsee saikulle. :LOL: Ja ootkos koittanu käydä kuumalla ilmalla niin kuumassa suihkussa kuin iho kestää? Siis mä otan aina viimeks ennen kuin pois tuun niin kuuman suihkun et tulee jo vähän huono olo. Sitten on ainakin hetken jopa vähän viileä olo. :)

elviiratar kirjoitti, et kakkavaippojakaan ei tarvii välttämättä yöllä kovin paljon vaihdella... Nyt muistan, et näin mullekin laitoksella sanottiin, et yöllä jos vauva vaan tyytyväinen on niin ei tarvii alkaa kakkaakaan vaihtamaan. Tietty sit jos iho ei kestä niin sitten. Mä en muistaakseni kertaakaan oo neidiltä yöllä vaippaa vaihtanut, ja jos siellä on yöllä kakka ollut niin aamulla sitten otettiin ilmakylpyä. Tosin meillä ei ole koskaan mitään ongelmia ihon kanssa ollutkaan... :)

Onnea myös äitiliiniille hyvistä ultrakuulumisista. Onnea myös hyvistä neuvolakuulumisista kaikille jotka niitä saaneet. :flower:

tivoli: mullakaan ei oo koskaan painoa otettu ultrassa, vaan neuvolakäynnillä. Eikä meilläkään neuvolakorttiin mittoja ym laitettu, vaan kätilö tulosti erikseen ultrakuvien kanssa samalle "pohjalle" (omaksi "kuvakseen") listan missä oli tiedot. Sitten se kertoi mikä lyhenne tarkoittaa mitäkin... :) Mulla kans tuota sun kuvailemaa yhtäkkistä täyden tuntuisuutta mahassa, vaikka ei mitään just ois syöny. Ja ihan hetkessä saattaa mahan malli muuttua vaik vaan olis. Jospa se sitten kans vaikuttaa että minne päin pikkukaveri itseään parkkeeraa? :D

Tuitsu: mulla on edelleen epätodellinen olo, et voisinko mukamas olla raskaana. Vaikka maha tiellä alkaa olla, mahallaan ei voi edes kuvitella nukkuvansa (ja aputyynykin on tullut tutuksi jalkojen väliin tai selän alle nukkuessa), sillon kun Torsti jumppaa tulee sellanen olo et :eek: mitä mä oon syöny kun se vielä elää... :whistle: Mut vaikka näinkin pitkällä ollaan, mulla edelleen sellanen olo et turhaan mä tässä mitään mammalomaa sun muita mietin, eihän tää meidän olo tästä miksikään muuten muutu, mä vaan valmistun (toivottavasti.. :whistle: ) ja menen töihin... Ei kai sitä enää voi sen km:n takia olla näin skeptinen, kun se oli kuitenkin jo rv 12+? :ashamed:

Kiitos äitiliini tuosta rv kuukausista. :flower: Mulla kans jonkun kerran serkku kysynyt et monesko kuukausi nyt on menossa, eikä mulla mitään käryä. Kerron sit viikot (jos muistan... :whistle: ) ja sit serkku on et ei hän niistä mitään tajua. :D Mut melkeen edelleenkin itse koitan pysyä kärryillä noissa viikoissa... ;)

Tara- taidat olla eka joka on pakkauksen saanut. :heart: Mä en ole vielä edes hakemusta vienyt. :ashamed: Jospa sitten maanantaina kun mennään tytön kanssa silmälääkäriin niin samalla reissulla jos lääkärissä ei mee kauaa... :) Oliko se yhtä hieno livenä kuin kuvissa? Mä olen sitä käynyt kuolaamassa netissä... :D Kuinka nopeasti se sulle tuli kun olin hakemuksen jättänyt?

Tracylla asiat hyvin kun neuvolassa määrättiin salmiakkia. :D Miks ne ei määrää vaik jäätelö johonkin "vaivaan"? :LOL: :saint:

Sitten omaa napaa: Käytiin eilen katsomassa keskiviikko iltana syntynyttä kummipoikaa, ja voi että olihan se aivan ihana pakkaus! :heart: (Mut en itkeny ollenkaa. ;) ) Mä en syliin ottanut pientä ollenkaan, vaikka mieli tekikin, mut vaikka tää mun nuha on nyt jo ihan pelkkää kirkasta (allergiaa siis kai), mut en sit uskaltanut riskeerata. Miehelle koitettiin vauvaa antaa syliin mut ei tuo uskaltanut ottaa. :D Selitti et kun hänellä on niin hiki niin poika hermostuu. :LOL: No, muut siihen sitten totes et pitäiskö kuitenkin koittaa uskaltaa, kun omakin pian tulossa. ;) Sovittiin, et mennään sitten heille kotiin harjoittelemaan vaipanvaihtoa sun muuta kunhan joskus kotiutuvat ja pääsevät arkeen kiinni. :heart: Ja huomenna ollaan menossa taas sairaalaan ja otetaan sit esikkokin mukaan, eilen hän oli mun siskon kanssa kotona.. Meinattiin et parempi niin, et jos tuore äiti on kuinkakin väsynyt niin ei sitten tuo elohiiri ole siellä möykkäämässä. :D Nyt kysyi et saadaanko ottaa esikko ens kerralla mukaan, niin äiti sanoi et tietty, et nytkin hän vähän oli tyttöä odotellut... :heart: Ja mun käsitys siitä, ettei oltais parempia kummeja esikolle valita, vahvistuu... :)

Mä en ole tänään saanut mitään aikaiseksi. :ashamed: Paitsi nukuttua. :snotty: Vein neidin aamulla hoitoon, ja sit piti kotiin tulla, syödä aamupalaa ja siivota. Sanonko mitkä marjat. :kieh: Nukuin sitten tuolissa puol tuntia ja sitten siirryin tunniksi sänkyyn nukkumaan. :kieh: Mies soitti, ja totes et ei ne siivoomiset minnekään katoa, et nuku jos väsyttää... :heart: No, tottahan tuo on, mut silti vähän nolottaa olla kotona tekemättä mitään... :ashamed:

Taitaa olla mulla nyt joksikin aikaa pyöräilyt pyöräilty. :/ Nyt muutamana päivänä on kotiin tullessa (vien tytön aina pyörällä) vähän supistellut, ei onneksi kipeästi mut kuitenkin... Ja se neidin nostaminen kyytiin tuntuu jotenkin inhottavalle kun kuitenkin siinä tulee sellainen pieni sivuttaiskierto. Neitikin kun kuitenkin jo melko iso, varmaan reilu 15kg painaa... Ja kun polkeminen ei onnistu kun on maha tiellä. :kieh: Kuntopyörällä sain eilen ajettua "jopa" 4km, ennen kuin tuli olo et pakko lopettaa. Siinä kun sai selkä suorana poljettua, mitä en oikeella pyörällä uskalla tehä. :D Tutkin sitäkin, et jos sais ohjaustankoa nostettua niin ois parempi, mut se on jo äärimmilleen nostettu... :/ Hyväähän se kävelykin toki tekee, mut pyöräily ois vaan niin paljon kivampaa. :D

Jos nyt menis lukemaan kauppakirjan, mies sanoi et se oli hänen sähköpostiinsa jo tullut, niin sen jälkeen sitten vois mennä edes tiskaamaan ja vähän siirtämään leluja paikasta toiseen niin näyttäis edes siltä et jotain ois tehny... :whistle:

Shamandalie ja Torsti 22+4 :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Schätzchen:
Mulla tuossa makean roolissa toimii hyvin jätski - aina kun syön jätskiä, mahassa alkaa valtava myllerrys vauvan toimesta.
Mulla ei auta makea, mut kahvi, se riittää kun sanoo et joisko kahvia niin kaveri alkaa rumbaamaan. :D Ja sit uusiks uudet kierrokset kun saa kahvia. :D
 
Shamandalie: Mulla tuo pieni poloinen on jo varmaan niin addiktoitunut kahviin, kun en itse edes sillon pahimman oksentelujakson aikana voinut ilman kahvia olla (vaikka se pisti entistä enemmän oksentamaan) ettei mulla pää tulis kipeäksi, että se ei reagoi siihen millään tavalla :ashamed: . Hui mikä lausehirviö tuosta tuli |O mutta ymmärtänet mitä tarkoitin... =)
Virallisesti vielä onnittelut uudesta kodista, kun jo kauppakirjan teko vaiheessa olette :D !
 
Tervepä terve taas. Kommentoin nyt vähän, ettei ihan taas putoa kärryiltä ja jää ulkopuoliseksi.

Elviirarta peesaan tossa vaateasiassa. Ite en esikoiselle ostanut yhtään noita pikkuvaatteita, kun kaikki hoki miten ne on turhia. Poika päättikin tulla etuajassa ja kaikki vaatteet pyöri päällä ekat kuukaudet. Eli nyt oon hommannut noita pikkuisia. Mun tuurilla tietty raskaus mene yliajalle ja vauva on ihan jättiläinen. Enää pitäis hommata toppapuku vauvalle. Senkin meinaan nyt hankkia, esikoisen kanssa taistelin sen äp-puvun kanssa, jota sai kääriä milloin mistäkin että pojan löysi sieltä sisältä. Ja kietaisupaidat ja potkarit/puolipotkarit on mun mieleen. Oli inhottava just vetää paidan helmaa koko ajan alaspäin, jos oli tavallinen paita.

Mulla on sama "vika" kuin Tuitsulla. Ei oikestaan muista olevansa raskaana ollenkaan. Potkuja toki tulee, muttei niitä ton pojan kanssa paljon ehdi miettiä. Tuntuu, että maha on ihan saman kuin alussakin. Vaikka kyllähän se tuossa suht iso on, mutta itestä tuntuu pieneltä. Niin se oli viimeksikin, synnytyksen jälkeen kun kattoi kuvia, tajus ettei se nyt ihan pieni kuitenkaan ollut. Muutenkin tuntuu tää toinen raskaus menevän helpommin, tai sitten ne vaivat tulee ihan lopussa. Ekalla kertaa oli issias ja liitoskivut aivan kauheita, nyt jotenkin on liian helppoa. Onko se sitten, että paikat jo kerran venyneet, eikä toisella kertaa niin satu enää.

Painoa on varmaan tullut ihan tarpeeksi taas. Mutta en halua käydä kotona puntarissa, kun se vaan ärsyttää. Käyn vaan neuvolassa, ettei tartte koko ajan ressata sillä sitten. Ei viimeksikään hirveästi vielä tässä vaiheessa ollut ja olin tosi iloinen, ettei tuu edes 10 kiloa. Kunnes iski se loppuraskauden turvotus. Painoa tuli ihan kauheasti siinä lopussa, eikä sille saanut mitään.

Vaiposta joku joskus vissiin kyseli. Ite oon tykännyt Liberoista ja Lidlin vaiposta sitten myöhemmin. Pampersit on ollut meillä aina tosi huonoja samoin Muumit. Ja noita pikkuvaippoja meillä kyllä käytettiin useampi pakkaus tolle pikkumiehelle alussa, oli niiiiin pieni kauan aikaa ja kakki ihan liukuhihnalta vuorokaudet läpeensä.

No poistun lässyttämästä turhia!

Mrs Nobody ja öö...nyt lyö tyhjää...olisko rv 21+3...ehkä
 
Shamandalie: mulla on semmonen olo aina kun joku kysyy että millon on la että huijjaan niitä. Kun en mä mitään vauvaa saa...
Voi olla aika ahaa-elämys synnärillä sitten kun herranjumala, mä sain vauvan!!!! :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :ashamed:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Schätzchen:
Shamandalie: Mulla tuo pieni poloinen on jo varmaan niin addiktoitunut kahviin, kun en itse edes sillon pahimman oksentelujakson aikana voinut ilman kahvia olla (vaikka se pisti entistä enemmän oksentamaan) ettei mulla pää tulis kipeäksi, että se ei reagoi siihen millään tavalla :ashamed: . Hui mikä lausehirviö tuosta tuli |O mutta ymmärtänet mitä tarkoitin... =)
Virallisesti vielä onnittelut uudesta kodista, kun jo kauppakirjan teko vaiheessa olette :D !
Ymmärsin, vaikka se onkin multa harvinaista. :D (blondi kun oon :D)

Kiitos onnitteluista, alkaa sekin asia konkretisoitumaan, vielä kun saatais avaimet... Siihen on kuitenkin vielä aikaa, kun ne pitäiskin luovuttaa vasta 1.10. :headwall: Toivottavasti ei luovutus myöhästy... :whistle: No, jos se sitten auttais se muuttorumba siinä marraskuun vaihteen paikkeilla sen, ettei tarttis odotella kaveria yliaikaisena jouluun saakka. :D

Ajattelin muuten tänään laittaa isännän kellariin kaivamaan sitterin sieltä perältä, niin saan sen nyt jo pestyä... Kun jos kaikki menee hyvin, niin luulisi et sunnuntaina pääsis kummipoika (ja äiti kans :D) sairaalasta kotiin.. Jos vaikka tulevat piankin sitten kyläilemään (toiveajattelua? :D) niin ois sitten sitteri jos siihen raskii pikkuisen sylistä laittaa... :heart: Nyt ei sais mulle mitään vauvoja näytellä, kauhee vauvakuume (ainakin jo 45 astetta ja burana ei auta. :D ;)) eikä jaksais oottaa yhtään... Onneks ei oo vaihtoehtoja... :headwall: :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Shamandalie:
Nyt ei sais mulle mitään vauvoja näytellä, kauhee vauvakuume (ainakin jo 45 astetta ja burana ei auta. :D ;)) eikä jaksais oottaa yhtään... Onneks ei oo vaihtoehtoja... :headwall: :LOL:
Yhdyn tuohon vauvakuumeeseen :saint: . Ja päinvastoin kuin moni muu, mä taas en kykene hetkeksikään sivuuttamaan ajatusta raskaana olemisesta :LOL: . Minulla ja vauvalla on nälkä. Minua ja vauvaa väsyttää. Paha istua kun maha ja vauva liiskaantuu. Oon ihan hurahtanut tuohon pieneen ihmisenalkuun :heart: . Tulis jo pian joulukuu... :heart:

Kiva, että Mrs Nobodykin kävi taas pitkästä aikaa kertoilemassa kuulumisia :) !
 
Shamandalie ja Schätzen - vieläkö vauvakuumekerhossa on tilaa? Mäkin selitän että "Me mennään tänään Papun kanssa neuvolaan" ja "Nyt me lähdetään lounaalle" - voin kuvitella kuinka tylsimmät työkaverit pyörittelee selän takana silmiään - siis onhan tää vähän säälittävää :LOL:

Mun yksi äitikaveri sanoi että hän ei ymmärrä miksi jotkut juttelee masulle - hän ei tuntenut yhteyttä vauvaan ennenkuin vasta sitten kun se oli sylissä (ja on nyt tosi omistautunut ja rakastava äiti). Ja mä en taas ymmärrä miten joku voi olla juttelematta - esim. jos kuuluu kova ääni niin silittelen masua ja selitän sille et "kaikki hyvin, ei hätää"

Hmm. Joku tässä nyt on pähkinätapaus ja nyt kun kirjoitan näitä mun juttuja niin alkaa tuntua että se taidan olla minä :D :ashamed:
 
Mä oon kyllä ihan toivoton kun en meinaa teidän perässä pysyä millään.

Kertokaapa tyhmälle ku oon tässä pähkäilly, että millasella lappusella työnantajalle pitää ilmoittaa, että jää mammalomalle. Ja oliks se 2kk ennen loman aloitusta.

Mulla on alkanu oleen iltaisin jalat ihan kauheet pötikät. Turvottaa ihan kunnolla. Käsissä tai muualla ei mitään. Vettä oon koittanu kitata urakalla. Onneksi laskee aina yön aikana.

Äippäpakkaus ois kiva saada pian, mutta pitää vielä odottaa kun nuo laput tuolla pöydällä lojuu vielä ja ne pitää palkanlaksijan kautta kelaan toimittaa niin menee vielä aikaa.

Munki piti siivota tänään mut en oo saanu vielä mitään aikaiseksi. Marjapensaissa rymysin aamun ja sit iski väsy... ei jaksa.

Eipä tuo ajatus nyt luista kun pitkät pätkät luin tekstiä ennen kirjotusta...

Snoukku



 
Tracy: tervetuloa. :D Mulla on sellanen olo, etten ois ite raskaana ja kova halu ois kuitenkin olla. :D Miehen veli eilen lohdutteli kun "valitin" hänelle pientä katsoessani et "mäkin haluun". :D Tää siihen et no eihän siihen kauan mee, ja mä oli :eek: ai niin joo. :LOL: Muisti hyvä, vähän lyhyt ja valikoiva. :snotty:

Mut potku mulle persuksiin ja tiskien kanssa hikoilemaan... |O (Nytkin kauhee hiki eikä muuta tehny ku istunu tuulettimen vieressä! |O ) No, ei mun päätä ainakaan kumisaapastehtaalle varasteta, vuotaa tää nahka meinaan niin paljon ettei hyvä saappaita tulis... :whistle: :D
 
Snowtiger: Juu, työnantajalle laput 2 kk ennen kuin jäät pois. Itse jätän laput ensi viikolla. Ja Kelalle voit jättää jo hakemuksen ja raskaustodistuksen ja voit rastita hakemuksesta kohdan "toimitan palkkalaskelman myöhemmin tms.". Eli esim. äippäpakkaus tulee silloin aiemmin ja sit myöhemmin sun ei tarvis toimittaa Kelalle kuin se pelkkä tuloselvitys. Itse taidan tehdä niin, varsinkin kun mun tarkat tulot ei oo vielä selvät.

Nyt pitäisi saada itseään niskasta kiinni ja lähteä lasten kanssa ulos, kun vesisadekin loppui ja aurinko taas pilkistää. Maanantaina sit töihin vielä 2 kuukaudeksi...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tracy75:
Alkuperäinen kirjoittaja Shamandalie:
No, ei mun päätä ainakaan kumisaapastehtaalle varasteta, vuotaa tää nahka meinaan niin paljon ettei hyvä saappaita tulis... :whistle: :D
What... :eek: :LOL: :LOL: Mä oon ihan perjantai-levoton.... :p
Niin siis kauhee hiki koko ajan, et jos tästä päänahasta kumisaappaat tehtäis niin ois aina sukat märkänä. :D

Sama perjantaisekofiilis täälläkin, vai johtuiskohan sittenkin tästä kuumuudesta... :saint:
 
Huh, täällä alkaa olla päivä kohta pulkassa - onneksi! Jotenkin ihan inhottava olo ollut tänään, nytkin närästää ikävästi. :( Onneksi kaveri hieman potkiskeli tuossa ja nyt pääsen kotiin rauhoittumaan jospa hän sitten innostuisi jumppaamaan enemmänkin.
 

Yhteistyössä