***JOULUN ODOTTAJAT*** Elokuu

Eilen kävin hakemassa matkahuollosta vaunut, vuoden 2004 emmaljunga baby classic. Ihanat vaunut,enää eräs oleellinen asia puuttuu kyydistä. Illan työntelin tyhjiä vaunuja ympäri huushollia :D
Vielä pitäis pinnasänky,sitteri ja turvakaukalo ostaa. Onhan tässä vielä onneksi aikaa..Vaatetta on muutamia kappaleita,saan siskolta ja veljeltä pientä vaatetta kun ne "kerkes" ennen meitä pienokaiset saamaan.. Oli meidän äippä innoissaan kun kolme lastenlasta saa samana vuonna,ei mummolle iske tekemisen puute :D kaks kipaletta on ennestään.
Kuten jo aiemminkin sanoin niin tämä helle tekee mut hulluksi,ei voi askeltakaan ottaa kun on jo niin hiki :kieh: Tulispa se syksy jo! Mulla loppui työt toukokuun lopussa ja nyt syksylle ei ole töitä eli minä lomailen jo kotosalla 5v tytön kanssa, joulukuuta odotellaan molemmat innolla! (vihdoin uskalsin esikoiselle kertoa vauvasta,olikin todella mieluinen asia hänelle!)

tk & SiiriSanteri 22+5
 
Flunssaista päivää :snotty: Koko perhe täällä nyysätään, kuumeesta ollaan jo onneks päästy. Yhden päivän eli eilen pidin saikkua, tänään vapaapäivä ja huomenna pitäis töihin.

Mulla tiistaina neuvola tulossa ja sitten selviää paljon on taas lihottu ja HB laskenut :( Mua on viimeisen viikon hirveesti "kivistänyt" alavatsasta, tuntuu tosi inhottavalta ja välillä pitää mennä ihan kaksinkerroin. Onkohan nuo supistuksia? Pitää jutella neuvolassa asiasta. Sitten nuo mun "heikotukset" ja pulssin nousut on vaan lisääntynyt, nyt monta kertaa päivässä. Kotona niitten kans pärjää kun pääsee makuulle/istumaan mutta töissä ei oikein luonnistu. No tiistaina pitäis kuulla EKG ja kilpirauhaskokeitten tulokset, saa nähdä löytyyks niistä mitään.

Mä järjestin eilen vauvan vaatteet lipastoon (olihan niitä jo jonkin verran kertynyt) ja nyt odotan että pääsis tilaamaan äippäpakkausta. Toivottavasti saan paperit tiistaina, silloin viikkoja 21+4 (muistaakseni). Mun ei ole töihin ainakaan mitään kirjallista lappua tehdä siitä milloin aloitan äippäloman, ihan suullinen ilmoitus riitti ed. työpaikassa ja myös nyt.

Äippävaatteista joku kyseli niin itse tilasin Elloksen alesta mammafarkut 20e, ja on ollut ihan hyvät. Oli sopivamman malliset mulle kuin nuo HM:n.

Saparo ja Tiku Tiikeri 21+1 (ehkä)
 
Tervehdys taasen.

Mammaloman aloituksesta oli ollut puhetta, mulla täällä mietinnän alla mitä kannattaisi tai pitäisi tehdä. Eli tästä esikoisesta vanhempainvapaa loppuu 2.10 ja seuraavasta alkaisi äitiysloma jotain noin kuukauden myöhemmin, kuitenkin niin että vaikka jäisin varhennetulle niin jäisi viikko väliin. Mulla ei siis vakituista paikkaa oo, mutta hoitoalalla niin varmaan töitä löytyis. Töihin en kuitenkaan haluis enkä oikeen voi kun mihin mä nyt pojun yhtäkkii laittasin. Rahapuoli mietityttää, jos jään hoitovapaalle siks väliajaks niin tulot tippuu ihan minimiin, sit taas jos työttömäks saisin liitolta, mutta riskinä että soittavat sijaisuutta tekemään. Yks vaihtoehto olis jäädä työttömäks ja sit pyytää neuvolasta sairaslomaa siksaikaa. Onkos kellään ollut kokemusta vastaavasta tai ideoita mitä pitäisi tehdä?

Tracy75 täälläkin ilmoittautuu yksi joka ei meinaa muistaa olevansa raskaana. Kyllä mä silti sitten välillä silitän masua ja höpöttelenkin, tuo isukki ei oo kummastakaan niin hirmuisesti sellaista harrastanut, pikemmin oon välillä pakottanut ja sanonut että oppisi äänen jo valmiiksi.
Välillä ihan huono omatunto, kun huomioi/huomaan ihan erillailla kun esikkoa. Sillon ihan innoissani kirjoittelin esim vaukirjaa, nyt tänään viimein kaivoin esiin ja kirjoittelin sinne muistista mitä nyt muistin tästä raskaudesta. En siis ollut kertaakaan saanut aikaiseksi kirjoitettua. Sama kun en oo edelleenkään saanut ultrakuvia skannattua koneelle parempaan talteen. Vinkkinä muuten jos joku ei tiennyt että jos vain mahdollista kannattaa skannata ja vaikka levykkeelle polttaa, niistä alkuperäisistä häviää muste ajanmyötä ja niinpä joskus vuosien saatossa saattaa tulla ikävä yllätys ettei olekkaan enää kuin valkoinen paperi muistona.

Mutta nyt viettämään leffailtaa rakkaan kainaloon ja sitä ennen tuo toinen rakas pesulle ja yöunille.

Elviiratar 22+6
 
Kiitos teille, jotka vastailitte vaunujen rengaskysymykseen. Kiva juttu, että varmaan uusia pyöriä saa vanhempiinkin tai edes vähintään ne laakerit.

SnowTiger kyseli työnantajalle ilmoittamisesta. Vastasinkin siihen jo eilen. Eli, ainakin meillä on työpaikalla olemassa ihan sellainen oma lomakkeensa, jonka täytän ja siihen tulee sitten liitteeksi se neuvolan antama raskaustodistus (samanlainen kuin se, mikä menee Kelalle tai voihan siitä ottaa vaikka kopion, jos ei halua kahta pyytää neuvolasta). Mutta ehkä sitten kaikilla työpaikoilla ei ole mitään valmista lomaketta. Itse en tiedä, käykö pelkkä suullinen ilmoitus, mutta kysy, mikä sinun työpaikallasi on tapana.

Huomenna viimeinen lomapäivä. Taitaa mennä jo kovasti jännitellessä, etenkin sitä, kun meidän pieni esikko lähtee ekalle..
 
Heippa taasen!

Ohhoh, miten on tullut juttua! :eek: Te ehditte kirjoittelee niin, ettei perässä tahdo pysyä! ;) Kivahan se vaan on!

Mrs Nobody: Kiva, kun käväisit kertoilemassa kuulumisia! =) Munhan tietenkin piti taas kommentoida vaikka mihin, mutta en muista pienintä osaakaan... :ashamed:

Meillä mennyt aika taas rakennuksella, illalla sentään ehdittiin käymään kalalla 2 vuoden tauon jälkeen, jo oli aikakin! Mukavan rauhallista. :p

Mulla on turvotusta ihan kauheasti varsinkin jaloissa, mutta onneksi yöllä hellittää. Ennen aina ihmettelin mitä tarkoitetaan "levottomilla jaloilla", mutta ompa tuokin tullut harvinaisen selväksi muutamana yönä. Hirveää, kun ei pysty pitää rauhassa ja niitä kuumottaa! Oonkohan mä ainut, joka kärsii näistä mitä ihmeellisimmistä oireista? :eek:

Joku kyseli miten ilmoittaa töissä äitiysloman alkamisesta; meillä ainakin neuvolasta saa lapun, joka annetaan sitten työnantajalle.
Mulla melkein sama ongelma kuin elviirattarella; mulla loppuu kotihoidontuki vajaa pari kuukautta ennen äitiysloman alkua, joten ilmoittaudun lienee työkkäriin. Kiva, kun ei pysty sitten kuitenkaan varmaan töissä olemaan (jos kukaan edes viimeisillään olevaa haluaisi ottaakaan) ja lastenhoitopaikkakin olisi hukassa. :/
Mulla on niinikään juuri sellaisia "outoja" heikotus-kohtauksia ja aivan kuin vauva tunkisi läpi mahasta, mutta se tunne ja kipu on vain ylävatsalla. Ja juu, supistelee ihan kiitettävästi, ellei ihan rauhassa istuskele! :headwall:

No, mutta poistun jorisemasta ja palaan paremmalla aikaa ---> raksa kutsuu! :)



 
Mötkylä täällä taas pitkästä aikaa ilmoittelee itsestään ja Niilostaan! En oo nyt lukenu teidän juttuja yhtään, mut sen verran kommentoin että tääl myös yks joka ei muista olevansa raskaana. Hassua, tähänkö sitä on tultu. Niilo potkii kovasti, varsinkin öisin ja iltaisin. Huomenna meidän uuteen kotiin tuleekin netti, jihuu! Ehkä sitten jaksan lukea teidän höpötykset. Nyt mentävä. Mutta tääl mie vielä oon, 7 päivää neitinä ;)
 
Mötkylällä vähiin käy ennen kuin loppuu. :D Jee. B)

Me oltiin eilen uimassa ja sit mun vanhemmilla tekemässä mulle housuja (joita tosin ei vielä saatu valmiiks.. :| ) ja meni tosi myöhään siellä... No, aamupäivä meni puoliunessa ja nyt nukuttiin koko porukka kunnon päiväunet. :D Ei taida tämä mamma herätä kunnolla tälle päivälle ollenkaan... :whistle:

Eipä tänne mitään uutta eikä ihmeellistä, jotain jos koittais keksiä ettei tarvii koko päivää sisällä kökkiä. :D Tosin ulkona vuoroin sataa ja vuoroin paistaa, et pihalle menosta kovin paljon ei kannata haaveilla... No, jos jonnekin kuitenkin pääsis pois neljän seinän sisältä. :)

Shamandalie ja Torsti 22+6 :heart:
 
Moi kaikille pitkästä aikaa!

Kesä mennyt massua kasvattaessa. Oli tosi pitkään ettei mitään huomannu. Mun äitikin kysy että oonko varma että olen raskaana? No kai oon varma kun liikkeet tuntu ihan selvästi rv 16-->. Nyt on kolmisen viikkoa ollu sellanen pömppö, että ihan hirvittää mitä se on joulukuussa ;)
Mä en tiedä onko tuo mun mies menny sen enempää sekasin kuin se jo on. Meillä on 2 tyttöä ja 1 poika, pojasta se koko ajan puhuu että saa Matiaskin kaverin kohta. Toinen raukka ei ymmärrä yhtään että möykky äidin vatsassa uhkaa se asemaa lellittynä kuopuksena. Matias on 1v2kk.
Mulla on huomenna neuvola. Mua tympii se sijaistäti joka siellä on. |O Sellanen kirjoista kaiken oppinut juuri koulusta päässyt.

Jaahas jospas sitä lähtis pihalle ajeleen ruohonleikkurilla :wave:

Kiira ja Onni 22+4
 
Heips!

Kestovaippa hulinoista ostin kantoliinan ja hahtuvalankaa. Jos jollain on hyvä kudontaohje vaippahousuille niin ottaisin mielelläni vastaan.

Pahoinvointi jatkuu... no ei ainakaan tarvi pelätä painonnousua :kieh:
Vaikka mielummin ottaisin sitä, kun tätä jatkuvaa yökkimistä!

Ymmärtääkseni työttömänä työnhakijana täytyy olla työkykyinen, eli ei voi olla sairaslomalla. Ja ainakin täällä on käytäntö niin, että työttömällä tulee olla sovittu lapsen hoito, että on esteetön ottamaan työpaikan vastaan, jos sitä tarjotaan. Voihan niissä olla paikallisia eroja. Mutta ei varmaan ole kiva saada karenssiakaan. Kannattaa ottaa selvää oman paikkakunnan työvoimatoimistosta.

Mukavaa viikon alkua kaikille joulumassuille!

Pinkeiju ja typy 39min kuluttua 21vko tasan
 
Otan minäkin osaa tuohon työttömyyskeskusteluun. Kelalta saa saa sairaspäivärahan jos työttömyysaikana sairaslomalla.Näin oli mun siskolla,ei saanut karenssia sen takia ettei ollut työkykyinen. Työttömyysetuutta ei sit tietenkään saa,sairaspäiväraha oli pikkasen suurempi vielä kun työttömyysetuus. Toivottavasti tosta nyt sai selvää.
 
Tervehdys joulumammat :wave:

Täällä aloitettiin toinen kesälomaviikko =). Viime viikko oltiin miehen kanssa reissussa, käytiin päivä kiertelemässä Tukholmaa ja sitten vietettiin pari päivää Turussa. Oli oikein mukava reissu, vaikka varsinkin Tukholmassa helle meinasi tehdä olon aika tukalaksi... Loppuviikoksi tultiin sitten Kuopion suunnille ja viikonloppu vietettiin mökillä :). Mieheni joutui eilen palaamaan takaisin töiden pariin, mutta minä jäin vielä Kuopioon vanhempieni luokse viettämään aikaa :D. Tarkoitus olisi nähdä ystäviä, joita tulee vähemmän nähtyä, kun viikonloput yleensä menee täällä niin hurjaa vauhtia ohi...

Viime viikolla tilattiin vaunutkin täältä ja saadaan ne syyskuun puolessa välissä :D. Päädyttiin Ora Saaga yhdistelmävaunuihin =).

Niin ja TERVETULOA KAIKKI UUDET MUKAAN :hug:
Ja PALJON ONNEA KAIKILLE ULTRASSA KÄYNEILLE :hug:

Snoukku taisi kysellä työnanatajalle ilmoittamisesta.. Meillä ei kuulema tartte esittää mitään todistusta raskaudesta vaan uskovat sen muutenkin :).

(.) Viime viikolla olin jo alkuviikosta hieman peloissani, kun Heppu ei liikkunutkaan samaan tahtiin kuin ennen, mutta loppuviikosta alkoi taas kunnon peuhaaminen :). Painoa minulle on tullut reilu 5 kg raskauden aikana :whistle:.

Mutta nyt lähden valmistautumaan kaupungille lähtöön..




 
Maitoa! :D
Illalla ihmettelin että mikäs helvata kun näin hiki valuu kylkiä pitkin, mistäs se nyt tulee ja tisseistähän se tuli. erikoinen homma. :)

Mua jo nyt tympii tää mitään tekemättä olo. Ukkokun on ihan auringon otto friikki ja kun on hyvät ilmat makaa tunteja rannalla. Ja mä en ees viitti lähteä kun en jaksa siellä olla. Ahdistaa tää kuumuus.
Mitä mä teen tän loppuajan!!!! :kieh: aattelin soittaa päällikölle tossa iltapäivästä jos keksisi mulle vielä jotain siistiä ja kevyttä sisäduunia kun tuntuu että ahistun ihan ennen kun tää syntyy. Kun ei kokoajan jaksasi siivotakkaan...

Äitiyspakkausta ootellaan kuumeisesti. Multa tuli äippälomapäätöskin jo viikko sitten ja se oli mennyt kelasta meijjän työpaikan sairauskassan läpi se päätös joten kela oli sen varmaan käsitellyt jo heti kun se oli tullut. Kumpa tulis pian. Noh, on ainakin jotain tekemistä kun kyttää postipoikaa.

Murmeli on potkiskellut ahkerasti muutaman päivän. Monoa tulee aina kun jaksaa kuunnella.

Sorruin taas vauvanvaate kaupoille. Niitä on niin kiva ostaa. Pitäisi varmaan ymmärtää että niitä ihan saattaa tulla lahjaksikin että ei kauheesti kantsis ostella mut kun niitä on niin kiva hipeltää.
ja parit äitiyshousutkin ostin kun mikään muu ei mee enään jalkaan...

huomenna pompsahtaa taas uusi viikko, hurraa sille!

Tui ja raksu 23+6
 
Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille!

Viikonloppu meni taas yhdessä hujauksessa ja työt jatkuvat. Olimme lauantaina kavereiden häissä ja oli kyllä todella mukavat juhlat. Ainut pientä ongelmaa aiheuttanut juttu oli kuumuus. Ulkona lämmintä oli varmaan 30 astetta ja sisätiloissa missä syötiin ja katseltiin ohjelmaa oli sitten varmaan 40 lämmintä. Nestettä onneksi riitti, joten kuukahtamisilta ja huonolta ololta onneksi vältyttiin. Joku kyseli juhlavaatteista, mutta en nyt tähän hätään yhtään muista kuka. Jos se kyselijä ei ole itse morsian, niin minulla ainakin toimi sellainen hm:ltä ostettu trikoo hame, joka joustaa mukavasti vatsan kohdalta ja seppälästä ostettu kietaisupaita. Yhdistelmä menee hyvin päälle, näytti ihan nätille, eikä ahdistanut tai puristanut.

Pitää varmaan jatkaa työntekoa! Aurinkoista viikkoa kaikille ja Onnea ultraan ja neuvolaan menijöille.

Riinuska 23+0
 
Huomenia, kerrankin sain nukkua pitkään kun tuo isäntä nousi pojan kanssa. Minä kun sain jo yön juosta tuttia laittamassa.

Tuohon työjuttuun vielä, eli ei tarvitse olla hoitopaikkaa valmiina koska jonkun päivän kahden takia en kuukaudeks hoitoon vie. Ja tietenkin siis just niinpäin tekisin sitten että työttömäksi ilmoittautuisin ja tarvittaessa jos töitä ilmaantuu niin hakisin sairaslomaa tilanteen mukaan. Jos tuohon missä ennen esikoista olin tulisi tarjous yksittäisistä päivästä niin mä jopa menisin, mutta uutta paikkaa en ala opettelee enkä reissailee kauemmaks koska sitten päivät venähtäis ylipitkiks. Varavaarin kanssa kyllä yksittäinen päivä saadaan sovittua. Täytyy varmaan neuvolassakin etukäteen keskustella asiasta, tietää että tuskinpa kauheasti töitä enää siinävaiheessa tällä mahalla ja selällä teen. Työ kun on dementoituneiden parissa niin joutuisi osittain nostelemaan ja kyykistelemään jne. Ja työvuorot välillä yksinkin.

No turha kai sitä ihan vielä on alkaa ressaileen, asioillahan on tapana selvitä. Tänään pitäis mennä kelaan viemään paperit, ajattelin ostaa sillärahalla uuden kantoliinan.

Pinkeiju oli ostanut hulinoilta liinan, millaisen ostit? (testaan tässä samalla osaanko noita lihavointeja tehdä) Onkos muilla liinoja tai suunnitelmissa, millaisia?
Hahtuvista: oot varmaan pyörinyt kestovaippainfon sivuilla? siellä ohjeita ainakin on joitain. Mä oon nyt viimeks tehnyt esikolle cargot ja olin tyytyväinen ohjeeseen. Eli siis tosi helppo malli kun mun kutominen nyt on mitä on kovasta yrityksestä ja halusta huolimatta. :) Muuttelin ohjetta vaan niin että tein takaa pepulle vähän korotusta ettei jäisi paljaaksi selkä. http://www.kestovaippainfo.fi/keskustelu/viewtopic.php?t=27373. tuolla kuva ja ohje. Sit oon tehny muistaakseni ruskovillan jotain ohjetta mukaillen pitkälahkeiset ja parit lyhyet. Millaisia lähinnä oot aatellut, mikäli osaisin jotain sanoa.
 
Kiitos Snoopylle listamuutoksesta.. :flower:
Mä vuodan kans maitoa.. ennen sitä tuli vaan öisin kun tuli painoa rintojen päälle, mutta nyt sitä sit lorottelee ihan huvikseenkin.. :kieh:

Kyllä mahtoi pikkusiskoa jännittää tänään, kun alkoi 7. luokka.. :D Uusi koulu, uudet opettajat ja uudet kaverit..

Vitsi te ootte kyl jaksavia jos aiotte kestovaippailla.. Hatunnostoa teille, mä ite ainakin oon pohjimmiltani niin laiska, että aion kyllä käyttää kertakäyttösii.. tietty niitä vois kokeilla, kun pakkauksen mukana vissiin pari tulee..
 
Tervehdys kaikille

Olipas taas tullut tekstiä sitten perjantain jälkeen, kun meillä ukkonen vissiin viotti laajakaista yhteyttä niin etten päässy nettii viikonloppuna ja joskus tällä viikolla tulee korjaaja kattoo :eek: meinaa olla vierotus oireita. Piti töihin tullessa pikaluvulla kattoa läpi mitä on tullu ja jos nyt ethis vähän kommentoimaan.

Äippä loman aloituksesta, ite meinaan olla töissä niin että silon 30 pv ennen jään eli kelan laskurin mukaan se olis 8.11 ja vissiin olis 7 vuosilomapäivää jotka jos sijaisen saan niin pidän sillon marraskuun alussa. Toisaalta tuo varhennettu olis kiva mutta kun se on sitte sieltä lopusta aina pois ja haluais vauvan kaa olla sitten mahdollisimman pitkää kotona. Ja jos tuntuu ettei jaksa olla tuohon marraskuulle asti ja on ongelmia niin mieluummin haen sitten sairaslomaa kuin varhennettua:whistle: . Tuon kuopuksen odotuksen aikaanhan joudui 32vk:lla saikulle ja makaamaan loppuajan kun meinas tulla ennakkoon:whistle: , kun taas keskimmäiseltä ei ollu mitään ongelmia vaan olin vielä päivän työharjottelussa kun sitte aamuyöllä syntyi :LOL: että niin erilaisia voivat olla, pitää vaan toivoa että kaikki menee hyvin ja pystyy loppuun asti töissä oleen.

Kelan lappuja viikonloppuna kattelin ja laskeskelin että onko tulot nousseet sen 20% vuoden 2005 verotuksesta ja aamulla sitte juttelin palkanlaskijan kaa ja hän aikoi tehdä lappusta siihen että kokeillaan noilla nykyisillä tuloilla... ja meillä ei ainakaan vaadita mitään erillistä paperia siittä äippälomalle jäännistä vaan riittää suullisesti kerrottuna. Ja nyt loman jälkeen meillä olikin mun esimiehen esimiehen kaa puhetta ja käski heti kun mun esimies lomalta palaa miettiin sijaisuus juttuja :/ voi olla kinkkisempi saaha tähän ketään :( tulipas sekava tuosta lopusta mutta yrittäkää ymmärtää :eek:

 
Neuvolassa tuli poikettua. Hemoglobiini oli noussu huimasti yli 20 yksikköä ja verenpainekki oli normaali, pissa ok, ja kaikki siis kunnossa. Eniten ihmetytti mun paino joka ei ollut noussut yhtään. Taitaa olla nyt niin että tuota meidän mekaanista vaakaa on joku käyny sormeilemas kun olin ihan varma et muutaman päivän sisään on tullu ainaki 3kiloa :D Parempi tietysti näin. Onpa tuota painoa ennestäänki jo ettei tarttis oikeestaan enää tullakkaa, samassa oon nyt ku esikkoa viimeisimmilläni odottaessa :whistle:

Mahan ympärys piti kans mitata ku tuitsu niit mittojaan on kertoillu ja navan kohdasta ympärys 97cm.. HUI!! Heti aamusta mitattuna vois olla vähemmän, ehkä useemman sentinki mut nyt täl hetken tuo on lukema. Ja ihan rennolla vatsalla siis =)

Piti kommailla vaik mitä taas mut öö.. muisti pätkii. On taas ollu vaik mitä tässä. Niin häävaatetusta joku mietti ja täällä sama ongelma tulavaksi viikonlopuksi. Kesäisiä nättejä ois mut sopiiko sellasia viel vetää päälleen elokuun syksyisiin häihin? Mitä ootte mieltä. Polvipituinen hame ohutta vähä niinku pellavasekoitus kangasta ja sit semmonen halterneck (tai jotain?) paita, väriskaala ruskee ois sit yx vaihtoehto mut kumpikaa ei oo mammavaate, paita ehkä jo liian tiukka, voi tissit pursuta pihalle.. :whistle:

Joo jos jättäisin teidät taas rauhaan ja pakenisin paikalta.. :wave:


Maukkis ja jorma 24+2
 
EHHEEEHHH!! Ylläpito on näköjään löytänyt ratkaisun ja minut on saatu pois bannista!! :D
Varokaahan vaan.. olen nyt kärsinyt rangaistukseni vaikka syytä ei oo ollutkaan niin nythän mun on sitte ihan pakko aiheuttaa pahennusta!??? :saint: Vai mitä?? :whistle:

Nyt en sit osaakkaa kirjottaa mitään vaikka tuntui että olis vaikka mitä asiaa.. No palailen sit ku haltsaan taas tän homman!! B)
 
Snuupi on taustaillut muutaman päivän, mut nyt pitää ihan varta vasten tulla toivottamaan Lumienkeli tervetulleeksi! :flower: Juu, ja käyttäydythän nyt siivosti... :LOL:

*muoks* Mulla tuntui eilen illalla ekat supparit, ja teki kipeää molemmilta kyljiltä, ja selkää jomotti aikalailla. Sain laantumaan vasta kauratyynyn kanssa (tai liekö laantunut itsestään), mutta liekö tuollainen vaarallista? Tää tuntemus tuli sen jälkeen, kun olin kökkinyt useamman tunnin sienimetsässä kanttarelleja noukkien. Neuvolantäti ei (tapansa mukaan) vastaa puhelimeen, vaikka soittoajalla sinne koitin soitella... Eikö supistukset näillä viikoilla ole ihan tavallisia (pliis, onhan, onhan!!!)?
 
Moikka!
Olipas tullut tekstiä. Viikonloppu meni aivan liian nopeasti. Tää kuumuus tekee mut hullux... Viime yönä en juuri nukkunut. Asentoa ei läytynyt ja oli niin tajuttoman kuuma ja tukala olla. Meillä sisällä illalla lämpötila +28 astetta. Kyllä siinä meinasi keskellä yötä kylmään suihkuun mennä, mutta en viitsinyt miestä herättää, kun kylppäri makkarin vieressä...
Tässä just rupeen täyttelemään kelan papereita...
Omaan napaan ei muutenkaan kummempia. Töissä on aika tuskaista olla. Huomenna alkaa esikoulu virallisesti ja päiväkoti täyttyykin taas lapsista. Eli ei varmaankaan tule tekemisen puutetta... =) Viime viikko oli niin paljon rauhallisempi. Pikkuinenkin on ollut aika aktiivinen iltaisin ja kovasti mietityttää, että kumpikohan siellä melskaa. Eilen oltiin vähän kaupoissa pyörimässä ja hypistelin vauvan vaatteita. Jotain uutta tekisi niin hirmuisesti mieli ostaa, mutta mies sanoi, ettei kannata vielä. Joten täytyi tyytyä vain ihasteluun. =)
Riikkuli 23+1
 
Heips!

Lumienkelille iloiset tervetuloa takaisin-toivotukset :wave:

Neuvolassa kävin tänään minäkin, Kelan laput sain ja niitä pitäis alkaa pähkäileen.

Hb oli noussut 108 -> 128, loistavaa :) Huomaa kyllä ettei väsytä.
RR 120/82 vaikka helteet pikkaisen rasittaakin. Paino on pysynyt alun 2,2kg nousun jälkeen suht vakaasti samana, heittelee +/- 500g, nyt oli tullut alaspäin =) Sf-mitta oli 18cm, keskikäyrällä mennään.

Pitäis lähteä hakemaan postista H&M:n paketti ja kauppaan. Saas nähä pitääkö tästä paketista laittaa jotain takasin menemään, Elloksen äitiyshousut läks viime viikolla haipakkaan! Olikos jollain teistä ne Elloksen äippäfarkut käytössä? Onko ihan samaa normaalikokoasi kuin yleensäkin, kun mulle ei kyllä mennyt jalkaan vaikka toiset samankokoiset normifarkut pyörii jalassa (tai pyöri ennen masua ;) ) Jotenkin oli kamalan kaposen mallisetkin...tai sitten minä luultua enemmän paisunut :ashamed:

Päivänjatkoja!

liplap rv 22+2
 
Heipsan taasen! huh hellettä. Onkos teillä muilla ollut suppareita? Mulla on ollu 2vk jo päivittäin, keskimäärin 1kpl/tunnissa. Nyt huolettaa vaan toi huippaus josta aiheenkin tein tohon etusivulle. vaikka eihän nuo supparitkaan mitään kivoja ole :)

papana ja tättärä 24+2
 
Pakko tulla kanssa kertomaan teille että olen hengissä, nää helteet on näännyttäviä ja mun työpaikalla lähennellään jo ihan trooppisia lämpötiloja.. et teveiset vaan Jajepoolle että täällä on kanssa yks
joka venttailee niitä kirpeitä ilmoja jo ihan täböllä.. :wave:

Snoopylle kommentoin suppareista että täällä exacly sama, eilen siivosin
kotona, pesin meidän kolmikerroksisen kämpän lattiat, vaihdoin lakanat kaikille=lue ravaamista rappusissa siis ees taas ja siinä kuumuudessa vielä! Sit illalla kävin puolentoistatunnin lenkin kaupanpäälle niin enköhän mä yöllä heränny siihen että vatsa oli ihan kivikova ja rintojen alla oli sellainen supistusmainen kipu, se kesti aaltoillen joku tunnin kunnes nukahdin ja aamulla ei mitään..
Pitäisköhän vähän ottaa iisimmin :whistle:
Maanantaina mulla kans neuvola joten tuun sit kertomaan niitä mun
strategisia mittoja teille vasta sillon.

porshe ja hevi hevi girl 23+6
 

Yhteistyössä