JOULULAHJAT**elokuun pulina**

Tätä listaa päivittää Kamomilla-81 . Jos jotain on pielessä, ilmoittele vaikka yksityisviestitse niin korjataan kuntoon!
:flower: :flower: :flower: :flower: :flower: :flower: :flower: :flower: :flower: :flower: :flower: :flower: :flower: :flower: :flower: :flower: :flower: :flower: :flower: :flower:
Joulukuun 1.päivä:
pikkutiikeri-----------esikoinen----------------TYKS
Kamomilla-81-------esikoinen----------------KOKS
Caffee81-------------toinen--------------------K-SKS

Joulukuun 2.päivä:
Aluna------------------viides--------------------LUAS
Viivi76-----------------toinen
Sikuriina1987
Sammal----------------toinen-------------------K-SKS
Maamuskainen-------kolmas
pulla75-----------------esikoinen--------------OAS

Joulukuun 3.päivä:
DoB--------------------esikoinen
Kathrinelle------------toinen
Aubrieta---------------neljäs, tyttö-----------PHKS

Joulukuun 4.päivä:
Rintin------------------viides

Joulukuun 5.päivä:
Nooraska
Käpylehmä-----------neljäs
syysusva05----------toinen-------------------LPKS
Pinkkinen-------------toinen
Sikuriina1987--------esikoinen---------------SeKS
Valas77---------------neljäs-------------------K-HKS

Jolukuun 6.päivä:
Nasu74----------------toinen------------------PHKS
Petite-te---------------seitsemäs-------------TYKS
Kuulapyssy------------esikoinen, poika
Tsigu-------------------toinen------------------TYKS
Melissa-83------------kolmas-----------------K-SKS
Lisbethh---------------esikoinen--------------NKL
käppyrämallut--------toinen------------------OYS
Ente--------------------esikoinen
Mama-Mii--------------kolmas-----------------OYS

Joulukuun 7.pv:
Ineli--------------------esikoinen
Sydänkäpyset--------toinen tyttö

Joulukuun 8.päivä:
briendli-----------------esikoinen
Pikatsu-----------------esikoinen
Laurelias---------------toinen-----------------HYS
Nyty--------------------neljäs, poika----------HYS
vumpe------------------kolmas
Aurinkomamma-------kolmas, tyttö---------K-HKS
neitim------------------neljäs, tyttö
snö---------------------esikoinen--------------HYS

Joulukuun 9.päivä:
Cheeky
SONA-------------------kolmas

Joulukuun 10.päivä:
hutzel------------------esikoinen
Saparo-81-------------esikoinen, tyttö------K-SKS
iittala-------------------kolmas-----------------K-SKS
Härkänainen----------viides, tyttö-----------KYS

Joulukuun 11.päivä:
Nasu30------------------------------------------NKL
itunen------------------toinen------------------TYKS
merkkari---------------esikoinen--------------K-SKS
Findgirl-----------------toinen------------------KOS
KeuKeu----------------esikoinen--------------TAYS

Joulukuun 12.päivä:
Nonna-79--------------kolmas-----------------OAS
zaika--------------------toinen------------------SKS

Joulukuun 13.päivä:
Boe-----------------------------------------------NKL
Millimenninkäinen----toinen ja kolmas-----K-HKS
OmituinenOtus-------kolmas-----------------OYS

Joulukuun 14.päivä:
ViikinkiHelga----------kolmas------------------K-PKS
Valaskala--------------toinen------------------VKS
Sintzi-------------------toinen, tyttö-----------KOS

Joulukuun 15.päivä:
Annuli-81-------------esikoinen---------------NKL
Terhikki---------------kolmas-------------------PHKS
Annukka84-----------esikoinen----------------KYS
Divina-----------------esikoinen, tyttö---------NKL
Möhömaha-----------esikoinen----------------NKL

Joulukuun 16.päivä:
Tuisku-84-------------toinen poika------------TAYS
AnnClaire-------------toinen--------------------JS
joululahja-08--------esikoinen
Gisele-----------------esikoinen
sindi-------------------esikoinen
Äitikkäliini-------------toinen

Joulukuun 17.päivä:
Nappi82--------------kolmas--------------------TAYS

Joulukuun 18.päivä:
Kukka88-------------esikoinen-----------------VAS
tyylilyyli-80---------------------------------------PS
Taikametsä---------kolmas---------------------VAS
Tara84---------------esikoinen-----------------EKKS
maria-08------------esikoinen------------------SKS

Joulukuun 19.päivä:
pikku87--------------------------------------------PS

Joulukuun 20.päivä:
Pinlady---------------neljäs----------------------JS
Jasuliini--------------toinen----------------------LKS
Aniida----------------toinen
Skye85---------------toinen---------------------RAS
maarith--------------kuudes---------------------PS

Joulukuun 21.päivä:
April------------------esikoinen------------------KOS
DaylightDancer----esikoinen, tyttö-----------Yhdysvallat
vennu----------------toinen---------------------KYS

Joulukuun 22.päivä:
Essu74--------------esikoinen------------------KOS
taapero--------------kolmas---------------------OAS
katherine------------esikoinen
kaisukka81---------esikoinen------------------KOKS
MARTTAN------------toinen----------------------KYS

Joulukuun 23.päivä:
Klara-----------------toinen (1.enkelivauva)--PS
Äippä-75------------toinen----------------------KOKS
Grynna--------------toinen----------------------NKL
nevi------------------viides
Viivi82---------------esikoinen
Naputtaja-----------toinen----------------------Lontoo

Joulukuun 24.päivä:
Milja-85-------------esikoinen------------------K-SKS
Torey----------------toinen----------------------TAYS
Minttumaininki
OLIVIA06-----------toinen----------------------KOS
Mrae----------------esikoinen-------------------KOS

Joulukuun 25.päivä:
petomamma
Sisar puoliQ--------------------------------------KOS
miu07---------------toinen-----------------------K-SKS

Joulukuun 26.päivä:
maria-83-----------esikoinen-------------------EKKS
Basilicum-----------esikoinen-------------------NKL
leijona-86----------esikoinen-------------------KOS

Joulukuun 27.päivä:
hömppö
katherine----------esikoinen
Juli05---------------esikoinen--------------------KOS
jennae-------------toinen------------------------NKL
Vaapukka---------viides
akkamänty--------esikoinen--------------------TAYS
Punahattu---------toinen------------------------HYS

Joulukuun 28.päivä:
Emppu87----------esikoinen
aiaifi----------------toinen ja kolmas-----------TYKS
vauvahaaveita---esikoinen--------------------OYS

Joulukuun 29.päivä:

Joulukuun 30.päivä:
Jive- --------------esikoinen, poika------------K-SKS

Joulukuun 31.päivä:
sisar puoliQ
Florence-----------toinen
Minttu75-----------toinen------------------------K-HKS

Tammikuun 1.päivä 2009:
NullPoints---------toinen------------------------ulkomailla


:heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:

Synnytyssairaaloista käytetyt lyhenteet:

EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
IAS = Iisalmen aluesairaala
JS = Jorvin sairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PK2S = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan keskussairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
KOS = Kätilöopisto
KOS/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LUAS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
NKL = Naistenklinikka
OAS=Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
PS = Porvoon sairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SAS = Salon aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS= Ålands centralsjukhus

 
B-7
Kopioin tän nyt tähän uuteen pinoon ja jatkan muutakin turinaa...
Kiitos Härkänainen! Nuori olet vielä ja hyvin sitä ehtii vaikka mitä...
Mä olin 28v kun viides syntyi-no kk päästä 29 Nyt ehdin just täyttää 33v ennen tätä seuraavaa.
Muista oonkin ollut nuori,21,22,24ja 26v
Mä voisin haluta lisää lapsia vieläkin mutta nyt on välillä ajateltava itseään Mutta jospa seuraavaksi sitten nelikymppisenä pari iltatähtee....


Istuin tuossa lasten kans pihalla ja ihmettelin miksi tän nuorimman(1v4kk)kädet on niin kuumat.Sisällä sitten mittasin kuumeen ja yllätys,mittari näytti 39.5 astetta kuumetta!! :eek: Mikäs tää nyt on?Onko muuten paha jos kuumeinen lapsi on näin lämpimällä ulkona?
En muista että meillä koskaan olis ketään ollut kesäaikaan kuumeessa :whistle:

Omanapa voi ihan kivasti.Vauva liikkuu mukavasti.Kurja vaan kun hemppa tippuu kaikesta rautatankkauksesta huolimatta,on nyt vaan 104.Ja sen kyllä huomaa omassa olossa.
Ja tämä helle tekee kovan turvotuksen.On toki niitä kilojakin tullut,mulle niitä kertyy vaikka eläisin 9kk vedellä ja puurolla,mutta enpä oo puntariin noussut.
Petite-te ja bembi rv 22-yksi ja ne kuus muuta kultaa :heart:
 
Moiks vaan uuteen pinoonkin! Kannattaisko muuten äittä-67 poistaa tuosta listalta.. Eikös hänelle tullut niitä suru-uutisia... muistelen, että hän laittoi "voitte poistaa minut..."

petite-te Voi taivas.. me on alotettu ihan samanikäisenä, joten onhan mullakin vielä tsäänssiä!!! :p Aikalailla samaa tahtiakin on meidän muksut tulleet.. jännää! Hitsi.. mä jo kerkesin aattelemaan, että minä lopetan lapsen teon 30 vuotiaana.. mutta saapa nyt nähä.

Tuosta aiheesta vielä.. mulla ei ole koulutusta, muuta kuin lukio. Yritin kyllä, mutta en selvinnyt homekoulussa mitenkään, joten siirryin kaupan kassalle töihin, josta sitten siirryin mammalomalle ja sitä tehen oon sit kotona ollutkin. Tupperwarea tein jonkin aikaa, mutta sitten loppui usko siihen ja yleensä niihin tuotteisiin. Nyt toimin Oriflamessa hiljakseen. Töihin olisin päässyt tänävuonna toukokuussa, mutta kieltäydyin. Soittivat ihan oikeesti kotiin ja pyytivät tekniikkapuolelle.. olisvat kouluttaneet ja kaikki.. Noh.. pomo oli tuttu joo, mutta silti.. aatelkaa nyt.. mä oon ollu yli 7 vuotta kotona ja sitten joku vaan soittaa, että sulle ois töitä jos tulet ja kokemuksesta tai edes osaamisesta ei mitään hajua. Noh.. eiköhän ne mut palkkaa sit joskus toistekin. Nyt olen kyllä tyytyväinen kotona, olen itseasiassa aina ollut ja tämä on minusta juuri minulle sopiva ura, kuin luotu minulle. No joo.. onhan niitä huonoja päiviä, mutta eiköhän muillakin ole vaikka kuinka kutsumusalallaan olisi.

Tuosta kuumeesta.. riippuu tietysti siitä miten lapsi jaksaa lämmintä.. eihän mikään helle ole hyväksi, mutta täällä on ainakin ollut suht viilee ja sateinen päivä. Lapsen voinnin mukaan meillä ainakin on toimittu, oli sitä kuumetta sitten helteellä tai pakkasella.

Mutta ruuanlaitto kutsuu jälleen. Hei vaan ja iloista elokuuta ja elokuun helteitä ootellessa.. :whistle:

Härkänainen + Neiti 21+2
 
B-7
Joo koulutuksesta,ehdin juuri viikko ennen häitämme valmistumaan parturi-kampaajaksi.
16 kesäisestä olin jo kuitenkin tehnyt niitä töitä oppisopimuksella,sitten kävin vielä yksityisen koulun.
Naimisiin kun mentiin sai esikko heti alkunsa.Töissä ehdin olla 3kk ja sitten jouduin sairaslomalle,umpisuoli leikattiin rv 16 :eek:
Esikon jälkeen en ole töihin mennyt/kaivannut/ehtinyt.Ystäviä ja tuttuja sekä sukulaisia oon laitellut,sekä tietty oman perheen.
Mutta tälle alalle voisin kyllä palata.Hiukan vaan uudelleen koulutusta...
Ellen sitten tosiaan toteuta haavetta ja opiskele kätilöksi B)
 
petite-te On se vaan uskomaton tämä ura.. siis tämä äitiura! Kummasti se vaan sitkeesti imasee mukaansa! :LOL: Jotenkin kuulostaa niin ihanan tutulta tuo! Meillä oli just tärpännyt vauva, hääpäivänä tein testin ja häitten jälkeisenä aamuna alkoi pahoinvointi ja ykäsin koko häämatkan siten, että jouduin sit tiputukseen kesken kaiken.. Meillä on nyt 8 vuotinen liitto takana ja yhessä on oltu se 10 vuotta, että kyllähän tässä on kerennyt oikeesti vaikka mitä.. :whistle:

Ihana, kun sulla on vielä suunnitelmia uudesta ammatista, sitä ei monella enää tuppaa olemaan tai sitten ihmiset ei vaan kerro siitä.. Mulla on fysioterapeutin tai sitten näitä ns. luontaishoitajan (jäsenkorjaus, lymfa jne..) haaveita omaksi ammatiksi, niitä vois sopivasti tehdä kotoa käsin, kun tilat niihin toimenpiteisiin olisi. Onhan tässä vielä aikaa iän puolesta.. jäi vaan vaivaamaan se, kun sanoivat sen seulahälytyksen aikaan, että "ikä vaikuttaa jo sun ikäisellä..." Monihan aloittaa vasta 28-29-vuotiaana..

Nooh.. katellaan vielä ja mietitään. Kunhan nyt tämän prinsessan saan tehtyä oikeaoppisesti maailmaan ja mietitään sitten taas tilanne kohtaisesti.
 
petite-te Kärsiikö udella vielä teidän autosta? Miten te liikutte? Meillä on Sitikka C5, se on entinen taksi, joten siinä on takakontissa selkämenosuuntaan ns. sohvapenkki. Siinä on 8 paikkaa, mutta kun ei olla ammattikuskeja niin tavan pulliaiset voi käyttää sitä 7-paikkaisena. Hyvin on mahduttu muuten, mutta ihan turha kuvitella ottavansa vankkureita mukaan, ainoat mitkä mahtuu on sateenvarjorattaat.. Matkatavaroille ei juurikaan jää tilaa, joten ostimme lomaosakkeen, jossa kaikkiin osakkeisiin kuuluu vaatteiden pesumahdollisuus, sen voimin (ja ansiosta) olemme voineet reissata. Tämä uusin vielä mahtuu nykyiseen autoon, mutta sitten jatkossa se ei vedä enää yhtään "ylimääräistä".
 
härkänainen, sanoit: ..."Monihan aloittaa vasta 28-29-vuotiaana.."

Anteeksi, on pakko vastata, kun kävi niin nauruhermoon, sillä jotkut (=minä) aloittavat vasta 40-vuotiaana :LOL:

Ok, härkänainen, tiedän kyllä, mitä tuolla aloittamisella tarkoitit. Se vain kuulosti omalla kohdallani niin hyvältä vitsiltä. Tai sitten minulla on huono huumorintaju.

Tosin en haaveilekaan noin suurista perheistä kuin esim. petite-te! Itseasiassa kun saisi tämän ensimmäisenkin raskauden kunnialla loppuun, ristisin käteni kiitokseen. Toisinsanoen, on hienoa, että ihmiset aloittavat nuorina, jos elämä niikseen menee ja puitteet ovat omasta mielestä kunnossa.
 
Heippa taas! =) Rakenneultra oli tällä viikolla ja kaikki oli niinku pitääki! :) Istukka on siellä takaseinämässä minkä takia varmaan liikkeetki on tuntunu jo pitkään tosi hyvin. Ja tyttö siellä masussa köllii.. :heart: tai noh..köllii ja köllii..ennemminki nyrkkeilee ja potkii! :D
Tänään käytiin ostamassa vaunut! Nyt ne komeilee tuolla olkkarissa enkä millään jaksais odottaa jouluun asti että niitä pääsee työntelemään! :D Vauvanvaatteita on tullu ostettua nyt ihan hirveet määrät, pitäis vähän rajottaa. Mut ainaki voi keskittyä nyt muihin hankintoihin ku noi vaatteet taitaa jo riittää. :)

pikku ja pieni potkija-iita 20+0
 
akkamänty :LOL: :LOL: :LOL: Ihana! Ja kyllä vain, tarkoitin lähinnä näitä ihania galluppeja ja tutkimuksia ja yleensäkin tätä ns. nykyaikaista synnyttäjien keski-ikää, en mitään muuta. Mietin itekkin miten ton kirjottasin, mutta kun sitten ajattelin, että meillä äideillä on jo aivot niin jokainen varmaan tajuaa sen.. :LOL: Ei siis todellakaan mitään henkilökohtaista kellekkään ja jokainen tekee tai SAA vauvoja/lapsia ihan sen ikäisenä kuin itselle sopii tai onnistuu. Minulla ei siis ole mitään henkilökohtaisia patoutumia ikärajoihin sun muihin.. :LOL:
 
pikku87 Meillä siis molemmilla neiti-ihminen tulossa! Katsotaanko sitten galluppina synnytysten jälkeen, että mikä oli poikien ja tyttöjen määrä?! Jos siis joku vaan jaksaa sellasen siinä vaiheessa vielä väsätä. Onnea vaan vankkureista, ne jotenkin kummasti konkretisoi odotusta..

Katoin muuten eilen telkkaria (!!!) ja siinä oli joku koiran koulutusjuttu parille, jolle oli tulossa ilmeisesti vauva. Noh.. se pari laitettiin työntämään rattailla nukkea ja kuljettamaan sitä mielettömän isoa koiraa siinä mukana... Sähän voisit pukea myös nuken niihin uusiin vaatteisiin, joita olet jo hankkinut, ja harjoitella lykkimistä joulukuuhun asti.. :LOL: Se pari sai sen nuken siten, että se oli vielä ohjelmoitu itkemään tietyin ajoin ympäri vuorokauden, se piti syöttää ja vaihtaa kuiviin.. Tosi raakaa systeemiä kylläkin oli, mutta varmasti ihan tarpeellista. Siis tarkoitan sitä telkkarin paria, en niinku meistä ketään!!!

Pitää nyt ihan tarkkaan miettiä sanamuotoja.. ettei kukaan kuole nauruun tai sit vedä hernettä nenään.. se voi joillakin mennä tosi syvälle... :headwall: :LOL: Ja siis oikeesti.. mulla on surkee huumorintaju, mutta nyt on jotenkin sellanen ihan urvelo olo.. tulee mieleen ihan ihmeasioita.. Hormoonit.. :kieh:
 
Hippis! Viiiiiikonlopppppuuuuu!!! Ihanaa! Oon ollu ihan järjettömän väsyny!!! Saatteko te muut hyvin nukuttua yöt? Mä heräilen jatkuvasti ja pyörin ja käännän ja uni on ihan pinnallista ja pätkittäistä! Meinaa käydä työpäivät vähän turhan rankaksi :( Tänäänkin oli niin hömelö olo että meinasin pukuhuoneesta lähteä duuniin menemään pelkät housut ja rintaliivit päällä :LOL: ja autolla ajo oli vähän epävarman olosta ym... ei tällasta tahtia kyllä pidemmän päälle jaksa!

Mekin käytiin tänään vankkurit hakemassa! :) Ja samalla ostettiin turvakaukalo autoon... Nyt ei tartte niitäkään miettiä enää! Siinä ne suurimmat hankinnat sitten olikin..

Mutta, nyt tää taitaa heittäytyä röllykän (mahan) ja karkkipussin kanssa tuohon sohvalle ja viis veisata tänään enää mistään :) Mukavaa jatkoa mammat! :wave:

Sapis ja rimpula 21+2
 
Hei vaan kaikille pitkästä aikaa!

on taas useempi tovi menny viime kirjottelusta aikaa :ashamed: mutta tällä välillä ollaan keritty jo kesälomat pitämään, käymään neuvolassa ja vielä rakenneultrassa =) ultrassa kaikki oli hyvin, mittään vikkoo eivät pikkuisestamme löytäneet :heart: kovasti olisimme sukupuolen halunneet tietää mutta pieni ei sitä millään suostunu näyttämään :D joten tyydymme sitten siihen että jännitämme joulukuuhun asti , koska tärkeintä on että kaikki on muuten pienellä kunnossa :) :heart:

maria & pikkuinen 20+1
 
Saako uusi joululahjan odottaja liittyä joukkoon suureen? :wave: Laskettu aika esikoisella olisi 7.12 ja K-hks olisi sairaala (Kamomilla-81 jos viitsit lisätä minut listalle). Rakenneultrassa käytiin pari viikkoa sitten ja kaikki oli pikkuisella kunnossa. Sukupuoli jäi vielä arvoitukseksi kun ei suostunut näyttämään kumpi on =) Ollaan menossa elokuun lopulla 4d ultraan ja ehkä silloin sitten selviää jos kaverin sukupuolikin. :heart:
 
Lisäyksiä ja muutoksia listoihin tehty, tapojeni vastaisesti muokkasin tuota tänään aikaisemmin laittamaani listaakin jo (äittä-67 suru-uutisten takia pois listalta - miten olinkin jättänyt huomiotta!!) ja maanantaina päivityksessä näkyy sitten Nepsuskin, tervetuloa :wave: !

Yöunet on mulla sujunut oikeen loistavasti koko odotuksen ajan! Melkein sanoisin että nukun paremmin kuin "normaalioloissa", mulla kuukautiskierto vaikutti uniin tosi häiritsevästi. Kerran yössä nousen enää vaan vessaan, alkuraskaudesta kun tuli noustua neljä, viisikin kertaa pahimmillaan. Ostin pari viikkoa sitten imetystyynyn, niin sitä olen käyttänyt asentotyynynä kylkimakuulla (koukussa olevan päälimmäisen jalan alla, jotta lonkka ei venyisi kipeästi) ja se on kyllä ollut tosi hyvä, suosittelen!

Mä lähden viemään tämän pikkupotkurin masussani saunaan. Tosin eihän me sielä pitkään viihdytä enää nykyään, ei tule edes kunnon hiki. Oliskin vaan irtokarkkia, kauhee salmiakin himo!!
 
hei tietääkö teistä kukaan että mitenkä jos mie laitan tuossa elokuussa ne kelan paperit menemään ja toimittasin vasta lokakuussa sitten sen 6kuukauden palkkalaskelman, nii saanko äitiyspakkauksen jo sillon elo(-syys)kuussa vai meneekö senkin saaminen sitten sinne lokakuulle kun ne käsittelee sen äitiysrahan? (toivottavasti ees joku ymmärti tuon miun sepustuksen :D )
 
Saisiko vielä ilmoittautua mukaan? Mulla on laskettu aika 2.12. ja synnytyspaikka on TYKS. Tänne perheeseen odotetaan nyt toista poikaa. Meillä oli alkuun vähän niskaturvotusta ja se verikokeen tulos oli aikaste hälyttävä, mutta kromosomeiltaan terve poika tosiaan tulossa. Rakenneultrassakaan ei mitään poikkeavaa löytynyt.

Meillä ei olla mitään hankintoja tehty uudelle tulokkaalle, kun ei oikeastaan tarvita. Ensimmäiseltä ollaan säästetty kaikki, joten oikeastaan ainoa ostos tulee olemaan turvakaukalo autoon. Tietty varmaan hankin ihan pienen toppapuvun, kun ensimmäiseltä pienin on 68 cm.

Viikonlopunjatkoja kaikille!
Terv. Orvokki ja Eetu 22+4
 
meillä rakenneultra keskiviikkona, alkanut jo jännittämään.alkuun vannoin etten sukupuolta kysyisi kun ei se ekassakaan vielä tässä vaiheessa kutiansa pitänyt, mutta nyt alkaa kyllä oleen niin utelias että tuskinpa saan suutani kiinni pidettyä. :ashamed:
vauvan potkut senkun voimistuu kokoajan ja tuntuu jotenkin, että sillä olisi jo nyt aika säännölliset biletys ajat.vatta tuntuu olevan nyt jossain niissä mitoissa mitä esikkoa ootellessa oli äböyt 6.-7.kuulla :snotty:
pitteepi lopetella ja ruveta valmistautumaan kungfu pandaa kattomaan :p
hyvät lauantait kanssaodottelijoille! :D -sisar puoliQ+ soon to be 50cents 19+2
 
Heippa kaikille vanhoille ja uusille!

No nyt meillä on selvinnyt minne me tämän tulevan nyytin kanssa asetutaan! Eilen kirjoitettiin vuokrasopimus, ja nyt olis kuun lopulla edessä muutto Tampereelle! Eli siis tuo sairaala tulee mulla olemaan tuo Tays. Hirmusti helpotti kun alettiin jo pelkäämään ettei tuota kämppää mistään saada ajoissa, mutta nyt ei ole enää mitään hätää B) Ainoastaan tuo vuokrataso on hampaiden kiristelyä aiheuttanut, mutta muuten mielenkiinnolla uuteen kaupunkiin muutan!

Omasta navasta sen verran, että pikku kaveri voi hyvin, siellä se potkii ja masu kasvaa. Tämä mahankantaja ei kuitenkaan ole ihan samassa jamassa, eilinen oli aika rankka....Meinaan jostain kumman syystä tuo oksentaminen tuli ihan nurkan takia takaisin ja tuossapa sitten koko eilisen illan tyhjentelin kaikki väkisin juomani vedetkin pihalle...Siellä sitten kylppärissä vietin aikaani kun tavaraa tuppas tulemaan molemmista päistä...Oli aika läkähtynyt olo puolenyön jälkeen kun alko tuntua "tyhjentyneeltä" ;) Yö meni onneksi aika sikeesti nukkuen, mutta nyt on aamu mennyt toipuessa. Ruoka on taas pysyny sisällä ja toivottavasti pysyykin :p Sormet ristissä toivon että tää olis ihan tässä, mutta katotaan nyt...

nuutunut sindi ja pikkuinen 20+4
 
B-7
Tervetuloa taas uusille joulukuisille! :flower:

Mun masu tuntuu valtavalta,tänään rv 22+0 ja tuntuu kuin se olis muutamassa päivässä paisunut silmissä :LOL: Laitoinkin masukuvan tuonne loppuraskauden ketjuun...

Meidän pikkuneiti edelleen kuumeessa.Ihan flaati ja nukkuu nyt jo 4:ttä tuntia.
Täytyy varmaan viedä päivystykseen...
Luulen kyllä että on vauvarokkoa,sitä ei ole vielä sairastanut.Oireet ainakin täsmäis!

Sindille tsempit pahoinvoinnin selättämiseen!
 
Heip!
Meillä oli eilen neuvola ja kaikki hyvin! =) Vaavi paineli taas tuhatta ja sataa, syke kohos välillä yli 160..! Hurja tapaus meille on kyllä tulossa, riehuu mahassa päivät pitkät, mieskin tuntee jo potkut masun läpi!
Hemoglobiini oli laskenut ja nyt tasan 100 joten rautakuurille jouduin..
Mutta eipä sinne muuta uutta.

Tyttö on just palailemassa kotiin mummi-hoidosta, joten en nyt kerkee kommentoida muiden juttuja, sori tää omanapaisuus!

Findy :heart: 21+2
 
Moi moi!

Taas pelittää netti, onneksi. Jostain syystä tämä jumahti päivällä kolmen seutuun ja nyt vasta sain auki.. :headwall:

Terve vaan uusille! Lista eikun pitenee ja pitenee, mutta mikäs siinä! Eipä ainakaan voi kukaan väittää, ettei syntyviä ja synnyttäjiä ole.

Luin muuten lehestä tänään, että nostaavat kolmannesta lapsesta (ja siitä useemmasta) lapsilisiä ensi vuonna, myöskin minimi äitiyspäiväraha nousin työmarkkinatuen tasolle ja myöskin kotihoidon tukeen tulis pientä korotusta.. Eipä ainakaan haitaksi ole, vaikka edelleenkään ei saada indeksikorotusta.. Mutta kaikki vaan kotiinpäin!

Yöunista.. minulla menny jo pitkään yöt päin h**vettiä.. Tyttöset kävelee unissaan, turvottaa ja pissittää (johtunee siitä, että syön liikaa mansikoita.. :whistle: ) ja ukko kuorsaa sen minkä kerkee.. Aamulla on aina sängyssä ruuhka, kun 3 neljästä tytöstä nukkuu mikä mitenkin päin ja minä yritän kasvavan mahan kanssa väistellä niitä. Kuumakin tuppaa tulemaan. Ukko meni jo toiseen kammariin nukkumaan (lue: laitoin sen sinne) rupes raivostuttamaan keskellä yötä herätä siihen kuorsaukseen, joten piti jostain karsia. Katsellaan millon taas tasottuu. Näen ihan hurjasti unia, hirveitä, vielä hirveempiä ja ihan sitten ihaniakin.. mutta kummasti päässä pörrää taas ihan mitä sattuu. Aamukahvien keiton aikana en kuule enkä näe mitään.. kävelen vaan kiukkuisena ennen kuin pääsen käyntiin.. ihmeesti tässä vielä jaksaa silti.

Ettei vain Sindillä ole mahatauti.. kuulostaa siltä.. Voimia!!!

Moikat vaan kaikille ja mukavaa viikonloppua, nyt vaan rentoutumista ja löhöilyä. :p

Kamomilla, ihana kun jaksat pitää kaikkea silmällä! Jos jotain nyt lipsuukin joskus ohi niin minkäpä sille voi!
 
Pikainen tervehdys täältäkin...

Härkänainen; hyvinkin tuttua nuo 'hirveät ja vielä hirveämmät unet' - otan osaa :/ . Olen 'normaalioloissa' hyvinkin vilkkaita unia näkevä, ja mies aina ihmettelee että miten muka niin paljon voit unia nähdä, ei kuulemma itse näe kuin ääriharvoin mitään.

Olen yhdistänyt uniennäkemisen siihen etten yleensä nuku kovin syvästi, vaan herään aamullakin heti herätyskellon ensimmäiseen inahdukseen jne. Ei siis mitään häiritsevää jatkuvaa heräilyä, mutta jotenkin uneni ei koskaan ole sellaista täyskoomaa; toinen korva kuulee kokoajan mitä ympärillä tapahtuu.

Nyt tässä odotuksessa olen kuitenkin huomannut että nukun paljon syvemmin, ja uniakin tulee nähtyä huomattavasti vähemmän - silloin kun niitä on ovat sellaisia huomaamattomia, rauhallisia.

Tiedän että homma muuttuu loppuraskaudesta kun yöt käyvät hankalammaksi, ja viimeistään Pienen synnyttyä kun tulee yöllä heräiltyä ihan asiastakin ;) . Ainakin edellisten aikana juuri vauva-aikaan tuli nähtyä hurjimmat unet.

Tänne ei mitään ihmeellisyyksiä, Pieni on alkanut ilmoitella itsestään selkeimmin liikkein, ja tuntuvat välillä jo päällekin päin. Yhtenä iltana tässä teki jonkin supervoltin kohdun toiselta laidalta toiselle - niin hurjalta vatsassa tuntui :eek: . Ei aavistustakaan siis mitä toinen teki, mutta aloin jo 'pelätä' loppuaikojen kyljenkääntöjä kun tila vatsassa ahtaampi.

Työpaikalla vatsani on päivittäisen naureskelun kohde, katsotaan muuttuuko tilanne loppuajasta kun ähisen pitkin käytäviä. Vointi on kaikenkaikkiaan ollut erittäin hyvä, ja toivon niin tosissani että hyvänä jatkuukin loppuun asti.

Ikäväkseni olen vain huomannut että sen verran vatsaa / painoa tullut ettei shoppailua jaksa enää niin kovin montaa tuntia putkeen :whistle: . Selkä ja jalat vihoittelevat ja jarruttavat väkisinkin.

Mitään hankintoja vauvaa ajatellen ei ole vielä tehtynä (no juu, yhdet sisätumput tarjouksesta) - jotenkin pakotan itseni vielä kurvaamaan potkuhousujen ohi. Haluaisi tietää sukupuolen ennen vaatehankintoja, neutraaleja pienempiä vaatteita kun ennestään jo on. Ehkä sitä ehtii vielä. Vaunut ja turvakaukalo nyt kuitenkin täytyy ajoissa hankkia, ja jos pakko on niin auto vaihtaa näin pikku yksityiskohtana ;) .

Mutta juu, ei muuta kuin loistovointeja ja isoja potkuja palleroista kaikille!

- Terhikki ja Pieni 20+5 -
 
Löysinpä tän uuden ketjun, ku vanhaki oli jo hukkunu ja on ollu jonki verran kiirettä, ku joka päivä ollu jotain menoo tai vast. Ja kas kummaa menoja on juuri silloin, ku ukko lomalla, no mä lepäilen masuni kans sitte, ku ukko menee takasi töihin, mutta 2 viikkoo tarttis viä pitää menokenkä jalassa :D

Miten teillä kaikilla tuntuu olevan toi rakenneultra tehtynä tai edessä, saatteko kunnan kustantamana? Meillä ku olis omakustanne yksityisellä, niin ei paljo nappaa toista sataa maksaa, eikä olla kyllä kahdesta aiemmastakaa käyty, joten ei tunnu silleen kauheen tärkeeltä.

Masu kasvaa kovaa vauhtia ja nyt jo jopa ukko on tuntenu liikkeet, joten ryske alkaa olla aika kova, mutta mun virtsarakon vois jättää rauhaan, ku aina välillä tuntuu, että vois vaikka lirahtaa, jos oikeen ryskää. Seuraava neuvola olis 13. päivä, joten sinne asti saa odottaa parempia tietoja ja silloin olis papereiden täyttöö ja kerranki ukko kerkee mukaan. Se ei ookkaa tainnu olla kertaakaa neuvolassa mukana, ku on sykettä kuunneltu.

Paksuja vointeja kaikille!

 

Yhteistyössä