JOULULAHJAT**elokuun pulina**

Mua nipisteli tuohon mahaan ihan älyttömästi eilen.En tiiä syötiinkö miehen kanssa jotain sopimatonta,koska miestäkin nipisteli ja meni tuo maha ihan sekaisin.Nyt on kuitenkin on ihan hyvä olo.Vähän kyllä säikäytti,kun kesti kuitenkin niin monta tuntia.

Juli+nuppu 19+1
 
maria08 Kyllä mä luulen että saat sen paketin jo aikasemmin. Ainakin mä sain edelliskerralla, tai sillon otin rahana, mut kuitenkin, niin ne tuli melkeen heti kun oli hakemukset jättäny, vaikka palkkakuitin toimitinkin vasta jälkeenpäin. :)

Mä taidan olla just tuollanen tilastollinen keskivertosynnyttäjä, eka lapsi tuli kun olin 28v, toka 30v ja kolmas 32v. :LOL:

Maanantaina ultraan, jännittää mitä siellä näkyy :heart:

Me on tälle kolmennelle hommattu jo vaunut ja turvakaukalo pitäis kans saada. Oon osan tavaroista ehtinyt myydä etiäpäin. Ultran jälkeen katotaan kuinka paljon vaatetta tulee hommattua...
 
Kiitos TaikaMetsä vastauksesta =) eli voisinkin sitten pistää jo tässä kuussa menemään kelalle ne hakemukset ku haluisin niin kovasti päästä hypistelemään äippäpakkauksen sisältöä :D mutta tosissaan ne palkkalaskelmat haluan pistää menemään vasta sitten kun on pakko laittaa , en yhtään etukäteen jotta saisin mahdollisimman hyvät rahat sitten lomalla :)

Onko teille kertynyt painoa minkä verran tähän mennessä?

maria & pikkuinen 20+3
 
DoB
Sateista sunnuntaita! Täällä ainakin on niin harmaata, just kun olin ajatellut lähteä etsimään sieniä. Käytiin eilen katsomassa ystävien vajaa 2 viikkoa vanhaa tyttövauvaa ja se oli kyllä AIVAN ihana :heart: Tulisipa joulukuu nopeasti että sais oman nyytin kotiin!!!

Joku kyseli nukkumisesta ja täytyy myöntää, että aika huonosti on tullut viime aikoina nukuttua. vessaan on mentävä 1-2 kertaa yössä ja muutenkin saatan heräillä ilman syytä. Nyt on joka yönä lisäksi vetänyt suonta toisesta jalasta, mulla on tää toinen jalka ihan kipeä viime yön jäljiltä. Onko vinkkejä mikä auttaa? Juon paljon vettä ja magnesiumia tulee kyllä noiden syömieni vitamiinien mukana.

Katselin äsken kestovaippoja netistä, pitää jossain vaiheessa syksymmällä tilata. Sain eilen kaverilta hyvät esittelyt eri kestoista ja suositukset parhaista, joten taidan tietää minkälaisia meille ostetaan.

Omaan napaan ei uutta, kaikki on äärimmäisen hyvin :heart:

Mukavaa sunnuntaita kaikille!

Dob ja öttiäinen 22+4
 
DoB
Maria-08 mulle on tullut painoa tähän asti 3,5 kg eli olen aika tyytyväinen. Ja se kaikki on tossa mahassa eli oon pysynyt muuten omissa mitoissani. Tissit on kyllä nyt kasvaneet, yhdet rintsikat menee enää päälle, muut ovat liian pieniä. Pitäisi suunnata alusvaateostoksille!
 
DoB
Maria älä huolehdi, sehän voi olla että sulla tulee lopussa vähemmän ja meillä taas tulee hurja kasvuspurtti. Mä oon ajatellut, että yritän syödä suht normaalisti niinkuin ennenkin ja kiloja tulee mitä tulee, kunhan minä ja vauva voidaan molemmat hyvin. Kunhan pysyy siinä normaalin rajoissa niin en ota stressiä. Ja mä oon muutenkin sellainen pitkä hoikkeliini että ei mulle varmaan mitään ihan hurjan isoa mahaa edes tule.
 
Kyllä tännekin on jo kertynyt se 5 kg lisää painoo ja pakko myöntää että osa on tullu ihan muualle kuin vatsaan. Ekasta painoa kerty koko aikana vain 9 kg, mut nyt taitaa mennä se raja pyykki aika pian jo rikki. Ekasta sain painon nousun hillittyä, kun piti seurailla syömisiä. Sokeri oli pannassa, kun pissassa sitä oli jatkuvasti ja paasto arvohan sit oli tietty koholla. Nyt ei ole ollu sitä ongelmaa, joten on sit tullu syötyy vähän ehkä liikaa karkkii ja muita herkkuja.
 
Tulin vaan sanomaan, että elossa ollaan taas :p Härkänainen oli oikeassa, se oli kuin olikin vatsatauti, kun mieskin sitten samana pävänä alkoi oireilemaan. Itse kyllä kärsin taudin paljon pahempana, mutta onneks tilanne on nyt paljon parempi!Ei vaan ihan heti erota raskausajan oksentelua mahatauti oksentamisesta :LOL:

Tuosta painosta on ollut puhetta, itse en ihan oikeasti vielä tiedä nykyistä tilannetta kun meillä ei kotona ole vaakaa. Viime neuvolassa oltiin vielä alle aloituspainon, mutta nyt varmasti menee yli ja komeasti...

Yöt on mulla mennyt aika vaihtelevasti, joskus nukkuu vain toisella silmällä, ja toiset yöt meneekin sitten totaalisessa koomassa. Unet ovat outoja ollut alusta saakka ja aina vaan paranee :D DoB: mut on kanssa välillä herättänyt tosi kipeet suonenvedot öisin, mutta yleensä niiltä säästyy kunhan vaan muistaa juoda vettä ja paljon!

Ajattelin tästä lähteä miehen kanssa anoppilaan mansikoita hakemaan, jospa tähän harmaaseen aamuun sais vähän väriä niistä marjoista :flower:

Hyvät voinnit kaikille mammoille!
 
Moikka kaikille B)

Kiitokset kaikille jotka edellisessä ketjussa vastaili pohdiskeluihini joita mietiskelin :hug:

Omaa napaa; Lomat loppui ja töissä viime viikon jo :headwall:
No ongelmaksi tullut että miten ihmeessä kerron töissä raskaudesta, kun ei se vielä näy ollenkaan ja kuitenkin aika käy pikku hiljaa vähiin..stressi pisteet nousee joka kerta kun alan miettimään asiaa.Koeaika vielä päällä ja toistaiseksi jatkuva soppari sen jälkeen.
En tiedä yhtään miten työnantaja tulee suhtaumaan asiaan.
Nyt vielä muutama viikko sitten oli lehdessä juttua kuinka koeajalla raskaaksi tulleilta on sopimukset loppuneet vaikkei se raskaus saa olla syy, mutta ainahan työnantaja voi syyn keksiä jos vain haluaa. :(

Onnistuin lomalla saamaan kunnon flunssan päälle ja olo oli kerrassaan mahtava kun yskänkohtausten jatkuessa alkoi pidätyskyky heikentyä ja sai mennä pöntölle yskimään :D
Pelotti aivastaakin kun aina meinasi lorahtaa housuun. :D
Yhtenä päivänä flunssan edetessä oli kivuliaita supistuksia epäsäännöllisiä tosin ja oli pakko mennä lepuuttaa jotta ne loppui, mutta toivottavasti ne ei tehneet mitään pehmitystä kohdunkaulalla tai muuta, seuraavaan neuvola lääkäriinkin on pitkä aika.

Yöt menee hieman kevyemmällä unella ja heräilen ilman mitään syytä, samoin sitten välillä nukkuu kuin tukki, toisaalta hyvä noi kevyemmät unet että kerkee arkisin aikasemmin töihin ja pääsee siis aikasemmin poiskin.

Ultraa odotettava enää viikko, jippii =)

Hyviä vointeja kaikille tasapuolisesti :hug:

Punahattu ja tyyppi rv 19 tasan :heart:
 
B-7
Paino mulle varmaan tullut sellainen 6kg lisää :ashamed:
Mutta kun katson aiempia nla kortteja on paino noussut saman kaavan mukaan(paitsi nelosesta josta tuli yhteensä vain 10kg)eli ekan 28 viikon aikana paino noussut sen 10kg ja lopun aikana ne 5 kg niin että kaikissa yhteisnousu ollut sen 14-16kg.Joka sitten aina tähän mennessä karissut pian.

Hoikillehan saa tulla enemmän kuin vähän enemmän elopainoa kantaville.
Mutta kyllä toi 15kg on aina tuntunut huikean suurelta painon nousulta kuitenkin :whistle: Minkäs teet kun paino nousee vaikka ei mitään söis...
 
Täällä kans junnu kovasti potkii ja muksii äitiä :heart: Painoa on tullut kolmisen kiloa, mikä on kyllä ihmeen vähän kun kattoo noita mun ruokamääriä :D Paljon sitä painoa ei tarviis tullakaan, kun entisissäkin on jo kantaminen.
Yöt menee vessassa rampatessa ja painajaisia katsellessa. Melkein joka yö nään unia, missä jokin uhkaa vauvaa. Mies joutuu mua herättelemään kun unissani itken :|
Odotusaikaa pilaa nyt sit tää asunnonetsiminen. Ärsyttävää kun ei voi pojalle laittaa huonetta nätiksi, kun ei tiedä koska muutetaan ja minne. Koko ajan asuntoa etsitään mutta sopivaa vaan ei löydy :( Kyllähän se vähän mielialaan vaikuttaa, mutta noin muuten ihan hyvällä mielellä ollaan.
 
Hei!

Taas olen ihan kelkasta pudonnut B) kun en ole muutamaan päivään käynyt, jos nyt yrittäisi jotain... Ihanat lapsilukemat tosiaan Petite-tellä ja Härkänaisella! Minä olen myös vähän vanhemmalla iällä aloittanut, en ihan nelikymppisenä kuten Akkamänty, mutta 33 olin kun esikoinen syntyi, ja täytän 35 aika pian sen jälkeen kun tämä kakkonen on syntynyt. Sinänsä tässä iässä ei ole vielä mikään mahdottomuus saada useampiakin lapsia, mutta taitavat jäädä haaveen asteelle meillä, jos kakkosenkin kanssa menee yhtä rankasti kuin ykkösen. En muista olenko täällä kertonut, mutta mullahan on siis taustalla synnytyksenjälkeistä masennusta ja muuta "kivaa", ja tuo esikkokin on aika temperamentikas + erittäin huono-uninen tapaus, joten kieltämättä odotan toisen lapsen tuloa yhtä paljon jännityksellä kuin ilolla. Joskus muinoin haaveksin ainakin 3 lapsesta, mutta ans kattoo ny.

Tervetuloa Nepsus ja Orvokki80! Ja Kuulapyssylle kodinetsintäonnea! Kiva kun Sindi, Terhikki ja Sisar Puoliq tuntevat jo niin hyvin liikkeitä, ja toivottavasti olet Sindi jo ihan kunnossa. Paranemisia myös Julille ja Punahatulle. Saparo ja DoB, täällä myös eräs huono nukkuja. Mulla on sekä sitä, etten saa unta illalla että sitä, että herään joskus pikkutunneilla enkä enää nukahda. Ja sitten tietysti kun vihdoin nukahdan, alkaa poitsu huutaa... :(

Painogallup: Mulla on tähän mennessä tullut +4 kg, tai välillä oli jo +5, mutta nyt viime neuvolassa (keskiviikkona) taas oli kilo lähtenyt. Luulen, että aika paljon kelitkin = turvotus vaikuttaa. 4-5 kg tähän puoliväliin mennessä taitaa olla aika keskiverto lukema, eikä ainakaan liikaa =).

Ultrakuulumisista onnitteluja Pikku87 ja Maria-08! Harmi, että Nappi82 ei saa ultraa kunnan puolesta :(. Itse kyllä mielenrauhasta sen rahan yksityiselle maksaisin, mutta minä olenkin hermoilijatyyppiä.

Ja nyt sainkin rakenneultran jälkeen sitten hermoiltavaa itselleni. Mullahan jo np-ultrassa näkyi istukassa jotain verihyytymiä tai vastaavaa, ja nyt rakenneultrassa ne piti katsoa uudelleen. Tälläkään kertaa kätilöt eivät osanneet sanoa niistä mitään, joten laittoivat kuvat eteenpäin erikoislääkärin katsottavaksi ja minulle sanottiin, että yhteyttä otetaan siinä tapauksessa, jos lääkäri näkee jotain mikä vaatii lisätutkimuksia. Ja kutsukirje tulikin heti seuraavana päivänä.

Mitenkään akuuttia mitään ei tietysti voi olla, koska ultra on vasta 3 viikon päästä ja koska masuasukas oli kasvanut normaalisti, eli ainakin toistaiseksi istukka on siis toiminut hyvin. Ja kysehän on vasta tutkimuksesta, välttämättä mitään ei siis ole vialla, ja hyvä tietenkin kun tutkitaan. En silti vain voi olla miettimättä, mistä voi olla kyse. Plääh. Mutta vauvalla so far kaikki hyvin kohdussa, kaikki näytti ultrassa ihan hyvältä. Ja jalat piti visusti ristissä koko tutkimuksen ajan ;).
 
Mä olen luonteeltani just sellainen taulukoita ja listoja vääntävä tyyppi, joka suunnittelee kaiken ajoissa viimeistä piirtoa myöten. Tämän kerrottuani, ette varmaankaan ihmettele että tässä justiin tilailin Sinellistä askartelutarvikkeita ristiäiskutsukortteja varten :ashamed: . Hopeisia reunakoriste- ja tekstitarroja. Huomenna aion mennä katselemaan korttipohjia.
Sekopää :LOL: mutta mä vähän ajattelin että siinä sitten projektia tähän pimenevään syksyyn. Ei sitä kuitenkaan kerkeä kun vauva on maailmassa.
 
painogallupiin: Mulla on nyt tullut painoa semmoset 6 kiloa ja kaikki oikeestaan tässä 1,5kk aikana! Mulla on ollut ihan järkyttävä makean-himo ja oon kantanu kaupasta kääretorttuja, pullaa, keksejä, suklaata ja tietty jätskiäkin oon syönyt vaikka kuinka! :) Nyt kyllä päätin ainakin yrittää jättää ne herkut kauppaan, niin sit jos himo yllättää- ei ole mitään herkkuja syötäväksi.. :saint:

Me on hankittu turvakaukalo valmiiksi ja otetaan sitten talvella käyttöön yhset vanhat vaunut niin ei tarvitse ostaa uusia. Mä haluisin kyllä jotkut ihanat uudet vaunut, mutta ne nyt vaan on niin kalliita ettei oo mahista ostaa.. Ja käytetyistäkin pyydetään niin isoja summia että..! Eikös ookkin outoa kun kaikilla maahanmuuttaja perheillä on uudet hienot vaunut- kun sossu maksaa ne niille- ja sit me pienituloiset , jotka kuitenkin maksetaan veroja yms. joudutaan tyytyyn siihen mitä saa tyyliin kierrätyskeskuksesta.. No juuh, ei ehkä pitäis yleistää.. Ja sori jos joku loukkaantuu nyt tästä mun kommentista, kun siis kyllä meidänkin taloyhtiössä asuu tosi MUKAVIA maahanmuuttajia..

maria08 mä sain ainakin viimeks sen äitiyspakkauksen ihan parissa päivässä siitä ku olin jättänyt sen paperin kelaan.

:flower: Onnea kaikille uusille plussille!! :flower:
Meitähän on jo vaikka kuinka paljon! Tuleepa jännittävä joulukuu! :)

Findy :heart: 21+3
 
Sunnuntaiehtoota kaikille ! Ja tervetuloa uusille ! Nepsus, saatetaan kohdata synnärillä. Mulla kun tuo laskettuaika on 8.12. ja sama sairaala =)
En ole moneen päivään ehtinyt edes lukemassa käydä täällä ja teksitä on tullut ihan hirveästi, pinokin jo vaihtunut. Kyllä tää kesä menee hurjaa vauhtia. No,onneks on viel 2 viikkoo lomaa jäljellä. Sitten taas töihin joksikin aikaa. Koulujen syysloma-ajan pidän seuraavan kerran lomaa ja siitä meneekin sitten pari viikkoa kun jo alkaa äippäloma.
Äitiyspakkauksesta, mun mielestä sen saamisen edellytyksenä ei oo et palkkatodistukset ois toimitettu kelaan. Senhän saa tuloilla kuin tuloilla. Itellä on 18. päivä seuraava neuvola ja sit saan ne kelan lappuset eteenpäin toimitettavaksi. Ja pääsee odotteleen pakettia postiin. Täytyy kyllä tunnustaa, et tuli tuossa tehtyä hieman vaateostoksia jo, alennusmyynneistä kuitenkin. Sitä tyttöä kun lupailivat ultrassa, niin ei ole voinut vastustaa, vaikkei se 100 % ookkaan. Ennestään kun ei noita tyttöjen vaatteita ole.
Kiloista, niit on tullut lisää n. 4-5 kg. Osa siit on tietty nesteitä, sillä mun jalat on ihan hirveet pökkelöt. Turvottaa niin, et hyvä jos saa kenkii jalkoihinsa. Aattelin kokeilla tuota lymfahierontaa, kun ei oikein muutakaan apua ole. Mies hieroo aina iltasin ja auttakin vähän, mut taas seuraavana päivänä turpoo takasin. Onko kellään kokemusta ? Siis lymfasta.
Tälläistä tälläkertaa. Hyvää uutta alkavaa viikkoa kaikille !

Aurinkomamma & Tipu (21+6)
 
Kaunista ja aurinkoista maanantaita! :flower:

Tuosta painosta.. en tiiä yhtään, että paljonko tullut, mutta mahan ympärys on nyt hujahtanut kokoa isoksi ja kun välillä unohan sen niin sitten käy kipeesti, kun tökkään sen johonkin pöydän kulmaan. Mulla on painoa kertynyt reisiin ja takapuoleen... Siinä ei sinänsä mitään vikaa, mutta kun nuo housut ei nouse enää polvista ylöspäin!!! Ärsyttää.. Siis tarkoitan matalia farkkuja, joita ois mukava pitää ihmisten ilmoilla ihan sen siistin tyylin takia.

Mulla alkaa maha nousta nyt aika kiireesti ylöspäin.. keuhkoja painaa ja hengitys on sellasta vaikeempaa. Onneksi se siitä pian tasottuu, mutta nyt kun tilaa tehdään ylöspäin niin sen kyllä huomaa. Kohtu on yli navan jo, tunnen sen ihan ite. Seuraava neuvola on 13.8. aamulla, vien tytöt eka kouluun ja meen sitten. Tällä viikolla keskiviikkona olis nyt se rakenneultra.. sovittiin just ukon kanssa, että viedään samantien koko neitijengi vaateostoksille koulua varten ja varmaan mullekin vois löytyä sopivampia vaatteita H&M:n puodista. Minä oon kyllä niin surkee shoppaaja, että ei varmaan huonompaa ole.. Kaikkea kyllä hypistelen jne. mutta en sit raski ostaa. Tytöille ja ukolle ostan useinkin jotain, mutta itelle ei tule hankittua mitään uutta, lähinnä kirppikseltä jotain pientä.

Tiiättekö.. kamalaa.. mulla kiertää nykyään päässä kehää ajatus petite-te :n perheen koosta.. haluan itekkin sellasen! Ja siis kun ottaa huomioon tämän, että seula hälytti ja aiheutti paniikkia jne. ja sit kun tämäkin neiti on vasta puolessa välissä niin minä jo haaveilen vielä kahdesta, jopa kolmestakin lisää.. Minne katosi se nainen, joka kyllä kykeni tekemään suunnitelmat kauas, mutta osasi silti pitää jalat maassa ja elää hetkessä.. ?! :eek:

Huoh... taidan lähtee viikatteen kanssa viidakkoo tuhoomaan, jospa se siitä asettuisi.. Pitää ensin laittaa ruoka tulemaan, ettei myöhästy ja sen takia sitten tule pahaa ja vetelää oloa. Viileässä auringon paisteessa on kiva tonkia ja kykkiä tuolla ulkona ja ihan vaan katella, kun ukko tekee töitä ja purkaa loppuja tuosta pihasaunan pohjasta.. :whistle: Saan muuten siihen sitten ensi vuonna kasvihuoneen!!! Minusta kuulkaa tulee vielä aika luomutäti, kunhan saan tomaatit ja kurkut sinne kasvamaan! Anopille eilen vinkkailin aika tiuhaan, että odottelen sitä meille muutamaksi päiväksi neuvomaan leivinuunissa leivän tekoa.. Lähinnä aattelin siltä nyppiä sen taikinan juuren, josta sit voin ite jatkaa.. :kieh: Mutta eihän oppi ojaan kaada ja sitä pitää ottaa todelliselta jauhopeukalolta ilolla vastaan! Onneksi se on muutenkin ihana tyyppi!

Jatkan tässä hommia ja oottelen, että neiti ottais ja nukkuis hetken, melkosta jumppatuokiota taas pitänyt. Ja muuten niistä yöunista.. Nyt olen oikeesti nukkunut hyvin, kun pistin ukon toiseen kammariin nukkumaan. Eipä häiritse kuorsaus ja unissaan puhuminen. =)

Iloista alkanutta viikkoa teille!!!
 
Ihanan positiivisella mielellä te kaikki ootte!!Puuhakkaita ja tarmokkaita ja toiveikkaita.Oisko tää nyt sitä toisen kolmanneksen enrgialatautunutta aikaa! B)

Pakko kysyä niiltä joilla jo on lapsia elikkä lähtisittekö itse viikon matkalle rv 30??Jaksaako sitä tehdä enää silloin ollenkaan mitään?

Eka suunnittelin Turkin matkaa mutta tajusin että varmaan liian tukalaa ja lentäminen riskaapelia joten harkitsen Viron Haapsaluun kylpylälomaa viikoksi lokakuussa.Relaamista ja hemmottelua ja lepäilyä mutta tosin uimista. Onko uiminen yleisessä altaassa ok vielä rv 30??Vai tuleekos pöpöjä tuonne värkkiin...? :)
 
B-7
Divinalle matkus tukseen.

Mä olen niin hullu että viimeksi kuudetta odottaessa teimme autolla!åren reissun viikolla 30.Laivalla yli ja autossa istumista yli 800km suuntaansa. Se oli kyllä aika huikea kokemus,enkä ehkä siihen ryhtyisi toistamiseen =) Vähän aiemmilla viikoilla olemme kyllä matkustaneet paljon ja vielä rv 26 mallorcan reissu meni hyvin kolmatta odottaessa.
Kannattaa katsella tarkkaan omaa vointiaan ja ylipäätään kysyä esm lääkäriltä mielipidettä.Lentoyhtiöt noilla viikoilla vaativat todistusta normaalikulkuisesta raskaudesta,eli jos on jo supistuksia ja muita eivät ota kyytiin.
Mutta kylpylä loma noilla viikoilla kuulostaa hyvältä =) Ja matkakaan ei liene kovin pitkä(tuolla päin emme koskaan ole reissanneet vaikka paljon ollaan matkustettu :ashamed: )
Uimaan voit hyvin mennä-tässäkin pätee taas raskauden normaali kulku,jos kohdunsuu kovasti jo auennut eivät ilmeisesti suosittele uimista =)
Ihanaa lomaa sulle!!
 
B-7
Sitten Härkänaiselle!Haaveiluhan on ihan luvallista!!Kuutosta odottaessa podin jo kuumetta seiskasta :LOL: Ja nyt se on toteutumassa :heart: Ja kyllä mulla on haave siitä kasista,mutta tiedostan myös riskit.Ikäni puolesta en stressaa mutta hankallemmiksi ovat raskaudet käyneet kerta kerralta ja itse olen joka kerta kiukkuisempi hormooni hirviö :eek: Ja kasin kohdalla tulee se ihka oikea auto ongelma.Tähän asti on kepeästi autoa vaihdettu isommaksi mutta 10 hengen autoon tarvitaan jo bussi ja bussikorttijoka huiman hintainen ajaa!Vaikka auto käytännössä samanmoinen pakupohjainen auto,niin kymmenes penkki tuo suuret lisäkustannukset.

Ja suurin syy pitää ainakin hetki taukoa on nämä jo olemassa olevat lapset!Suuri työsarkahan näiden kasvattamisessa on!Työtä riittää,ylä ja alamäkeä!
Varsinkin kun sairastetaan,silloin ei ole kellään kiva.Ja isommasta päästä lapsia alkaa jo teini-iän tuomat haasteet.Nyt jo voin sanoa todeksi sen mitä silloin, kun kaikki olivat pieniä,en uskonut,kun sanottiin.Pienistä pienet murheet,isoista isot!

Jokainen taplaa tyylillään ja niinkuin sanottu,haaveilu(ja toteutuskin)luvallista B)
Kyllä mä tykkään tästä isosta perheestäni :heart:
 
Moikat kaikille!
Osa kesälomista vietetty ja nyt pikkuhiljaa alan olemaan henkisestiki paikan päällä täällä työpaikalla. :) Joulutontun liikkeet on tuntunu jo kolmisen viikkoa pieninä ja vähän isompina muksauksina, joita tulee ihan aamusta iltaan silloin tällöin. Eli tuntuu olevan aikas liikkuvaista sorttia tuo tonttu... Vähän niinkun siinä joululaulussa: "Villiä melskettä, helinää, helskettä.." :) :heart: Tällä viikolla ultra ja hitsit kun tekis mieli udella sukupuolta! Ihan niinki "pinnallisesta" syystä, kun että meillä olis poikien tavarat jo ihan kasassa esikoisen jäljiltä (Paljon ihan käyttämätöntäkin vaatetta!), mutta jos tyttö tulee, niin voisin harkita äitiyspakkausta.

Iiiiks, lounas käryää kohta uuniin. Nyt ruokikselle!

t:Äippä ja joulutonttu
 
Pikaisesti vain Divinalle, että olin itse 35. viikolla kun viime kesänä vielä tein 4 päivän työmatkan Ahvenanmaalle, ja hyvin meni. Ja siitä vielä viikkoa myöhemmin Viron-reissun, tosin oltiin vaan ihan mökillä (miehellä sukua Virossa). Eli kun et lentäen mene (siinä voi olla jotain rajoituksia) ja kuitenkin ihan sellaiseen maahan, jossa on ok sairaalat (jos tapahtuisi jotain, mutta eihän sulle tapahdu), niin siitä sitten vain. Kannattaa vaan varata rento aikataulu, että voit lepuutella jos silloin jo on jotain jalkojen turvotusta tai selkäsärkyä yms.

Kiva kun täällä tosiaan muilla puhtia riittää, ja ihania ultrakuulumisia tupsahtelee! Minulla tämä unettomuus ja väsymys edelleen vaivaavat, ja tuo viime viikon ultraepisodi on jäänyt kaihertamaan mieltä (ja kaihertaa vielä kolme viikkoa...). Toivottavasti saan sitten 25.8. hyviä uutisia ja pääsen itsekin nauttimaan raskaudesta.
 
tulin juurineuvolasta ja ilokseni kaikki ok nyt kun olen alkanut tuntea liikehdintää vaikkakin vielä vähäisesti niin iskenyt kauhea vimma ostaa kaikenlaista vauvalle=) :whistle:

en ole jaksanut edes käydä vintiltä penkomassa mitä olen edellisiltä jättänyt talteen mutta kaikkea uutta pitäisi silti saada.huutonetissä olen jo "huutanut ääneni käheäksi :snotty: " ihanista vauvan vaatteista vaikka ajatus oli mennä ostoksille sitten kun vaavi maailmassa ja tietää kumpaa lajia sieltä tuli,mutta tällä menolla kerkeen hamstraamaan kaapit pullolleen jo ennen synnytystä :LOL:
itse en aio tällä kertaa ottaa pakkausta vaikka olisinkin kipeästi kaivannut sitä pakkauksen laatikkoa jota meillä on käytetty ensisänkynä alku kuukaudet ,pitänee keksiä jotakin muuta.kovasti mietin sellaista kattoon ripustettavaa riippusänkyä mutta pelkäämpä etten raaski niin lyhyen käyttöajan vuoksi tuhlata niin suurta summaa kun kumminkin joutuu pinnasängynkin hommaamaan :headwall: nähtäväksi jää =)

painon noususta ollut paljonkin puhetta.meinasin ensiksi etten edes osallistu siihen keskusteluun mutta ajattelin sitten jos jollakin muulla olisi yhtä huonoa tuuri kuin itselläni tuon suhteen niin olisi kiva kuulla.
nyt oli kaikkiaan noussut n.10kg.en järkyttynyt koska näin on mennyt kaikissa edellisissäkin odotuksissa.jokaisesta on tullut 5kg vähemmän kuin edellisestä.
kun esikoista odotin tuli 36kg,toisesta 31kg ja kolmannesta "enään" 25kg.toki sekin vaikutaa varmaan,että jokainen on käynnistetty pikkaisen edellistä aiemmin,tiedä sitten häntä :snotty:

marjat maistuu ja pikkuisen olokin helpottaa kunhan lepää riittävästi ja syö säännöllisin väliajoin.
naureskelin kun muualtakin kuuluu näitä,että mies häädetty eri paikkaan nukkumaan...
meillä mies viettää vähintään viikonloppu yöt asuntovaunussa pihalla.
pääsee lapset vuoroin aina retkelle siinä samalla kun menee iskän kanssa vaunuun yöksi.ehdottelin ,että voisi nukkua siellä pakkasiin asti viikollakin niin olisi itsellä huomattavasti levollisempi yö kun on tilaa röhnöttää juuri siinä asennossa missä on hyvä ilman että ahdistaa toisen kuilun partaalle nukkumaan :D :p

hyviä vointeja elokuisiin ja pikkuhiljaa pimeneviin iltoihin :heart: :wave: :wave:

valas 22+3
 

Yhteistyössä