***Joulukuiset lumihiutaleet 2010- LOKAKUU***

What Mä löysin Gina Tricot:sta Satiinisen kokomekon alennuksesta hintaan 4,90e ja stokkalta boleromallisen mamalicios pikkutakin n.15e. Siit on kyl aikaa jo, mut kannattaa käydä tuolla Ginassa kattomassa, ku tä muoti on nyt tällasta ja boleroita on myynnissä jokapaikassa, jos haluaa sellaista vaatetta mitä voi käyttää sitten muutenkin. Oon käyttäny noita jo kaksissa häissä ja yksissä ristiäisissä, että vois sanoa, että on maksanut hintansa takaisin =)
Toivottavasti löydät jotain.

auringonpilkku rv 32+0 poks poks!
 
Jazzy Mä ihmettelin viime viikolla samaa. Siis juuri tuota vatsan "puutumista". Kysyinkin siitä sairaalakontrollissa käydessäni mutta en saanut mitään vastausta. Ihan outo juttu enkä osaa yhtään arvuutella mistä johtuu. Pintaverenkierrosta?!!

Cisu 33+4
 
Heips ja hyvää perjantai-iltaa kaikille!

Mullakin oli tänään neuvola ja kaikki kunnossa. Hemoglobiini noussut, lapsivettä tuntuu oleva sopiva määrä, lähes varma rt edelleen jne. Huvittava kokonaisuus:

-sf mitta viikolla 27+5 oli 23cm eli just alakäyrän yläpuolela
-nyt 31+6 se oli 26cm eli tasan alakäyrällä

MUTTA NÄKISITTEPÄ MUN MAHAN :D Ehkä pitää ottaa kuva...neuvolan tätitkin vähän siinä nieleskeli jotakin, että menee kuitenkin linjassa edellisen mitan kanssa. Sanoin, että lääkäri sanoi viimeksi, että on leveä kohtu ja siksi selinmakuulla koko maha hukkuu :) Eli ei mitään huolta. Sitten terkkakin sanoi, että hetken jo ihmetteli, että miten on mahdollista, kun vauva tuntuu ihan normaalikokoiselta ja seisoessa&istuessa vatsa on kuitenkin hyvänkokoinen ;)

Painoa on tullut nyt yhteensä 11 kg. Tosin tämä viikko on ollut vähän mässäilyviikko, kun lepäsin vaan kotona alkuviikon. Onneksi eilen pääsi jo jumppaan :heart: Kroppa tuntui olevan niin jumissa ennen sitä. Tosin taitaa meikälaisten aerobiset olla jumpattu ja nytkin olin vaan tekemässä tunnin lihaskuntoa bodypumpissa. Heti jos nimittäin edes kävelee vähänkään kovempaa alkaa sattumaan/pistämän nivusiin :/

Isyyspakkauksesta: mä en nyt sitten tehnyt sellasta, kun mies ei ole niin innoissaan "ylimääräisestä" krääsästä tai muutenkaan mistään ylimääräisestä materiasta, vaikka lahjoa tykkääkin saada. Sen sijaan tilasin jenkkinettikaupasta Red Hot Chili Peppersin ja Metallican bodyt :cool: Ensimmäinen taitaa olla hänen 1. suosikkibändinsä. Annan ehkä jo isänpäivänä, jos tulevat sitä ennen ajatuksella tulevalle isälle.

Tesmikselle ja Haralle suuresti tsemppiä ja voimia epäselviin tilanteisiin. Toivottavasti vältytte myrkytyksiltä joka tapauksessa. Jazzy82 voimia hautajaisiin.

Tervetuloa tosiaan uusille! Waahtera ja muut. Hyvin ehtii vielä mukaan :) Jossain tuolla heinä tai elokuussa on sellaisia tarkempia esittelyitä meistä jos jaksatte etsiä ja lukea ja sitten vaikka kirjoitella kanssa itestä kanssa vähän enemmän taustoja :) Ei mikään pakko tietystikään, saa täällä muutenkin olla ja kaikki kirjoitteli vähän mitä itse halusi.

Kiva, että Jennyli annoit merkkiä ittestäsi. Ja todella toivottavasti parisuhdeasiat saatte paremmalle tolalle vielä ennen vauvan tuloa :hug: Metsiksestä toivoisi pian kuulevansa vielä jotakin - siihen asti ei auta kun toivoa, että kaikki on kunnossa.

Tiiättekö tämä voi nyt kuulostaa tosi ilkeältä/hassulta...mutta oon jonkun verran lueskellut tässä saikkujen yms. ajanvietteeksi muiden pinoja esim. noita, jotka on vielä aika alussa...niin tuntuu, että joissakin on vähän kummallista väkeä mukana. Ihme asioista valitetaan ja rutistaan ja vauvoja on tehty/tulossa ties mihin tilanteisiin. No eihän se mulla kuulu, mutta mietin vain, että musta meidän pinossa kaikki tuntuu tosi järkeviltä ja "tässä maailmassa eläviltä". Asioista ja elämästä puhutaan rehellisesti, mutta kaikilla kuitenkin tosi kypsät jutut jne. :) Tuli vaan mieleen noita joitakin tekstejä lukiessa, että jos meidän pinossa olisi alussa ollut paljon sellasia tekstejä, joita nyt olen bongaillut...niin tuskin olisin tänne edes kirjautunut. Että kiitos vaan kaikille, kun olette olleet kypsiä ja kivoja ;)

Toivon, että ylläoleva kriittinen kommenttini ei ketään loukannut, edes sitä mahdollista tulevaa kesämammaa, joka mahdollisesti täällä käy urkkimassa ;) Joka tapauksessa kyse on vaan ihan parista yksittäisestä kommentista parissa eri pinossa eli missään tapauksessa en ole sitä mieltä, että kaikki touko-, kesä- ja heinäkuun kirjoittelijat olisivat epäkypsiä tai kummallisiin tilanteisiin lapsia hankkineet.

Mukavaa viikonloppua toivoo Azalea ja Luru 31+6
 
Moi kaikille!

Onnea Lolli vauvasta! Ja hienoa että aikaisuudestaan huolimatta voi hyvin! Joko osasi hengitellä tarpeeksi itse, vai tarvitsiko konetta?

Nyt tulee vain omaa ärsytystä. Meillä meni hella rikki. Korjaaja kävi sitä tänään katsomassa, ja tulee ensi viikolla osien kanssa uudelleen (n. 100e). Ja sitten illalla hajosi pyykkikone! Ei voi olla näin huonoa tuuria, olisi edes hajonnut aiemmin niin olisi sama tyyppi voinut katsoa voiko korjata ja tilata osat samoin tein. Ei oikein olisi rahaa ja jaksamista nyt vielä tähän kaikkeen hankkia uutta pyykkikonetta, ja pelkkä korjausarvion tekeminenkin maksaa! Muutenkin pitäis huomenna mennä ostamaan maalia ym.

Mahassa kaikki hyvin. Kävin gynellä viikolla, ja kohdunkaula oli ok. Heti kun liikkuu niin supistaa, mutta eipä tarvitse murehtia että se mitään haittaisi. Ja vauva oli ilmeisesti älynnyt kääntyä pää alaspäin, ainakin sanoi pään tuntevansa selvästi. Hyvä juttu sekin.

donter 33+6
 
Jazzy Mulla tosiaan ekassa raskaudessa oli kova myrkytys,paineet oli alussa normaalit ja lähes viimiseen asti eikä ne juurikaan edes korkealle nousseet,korkein oli 155/78 mut pissa ei ollu puhdas,sain myöskin tuon eklampsian eli kouristuksen ja sen takia päätyivät hätäsektioon eli taipumusta mulla tuohon myrkytykseen on.Ja tähän mennessä paineet on ollu normaalit,mulla myös tuo kotimittari täällä mut en oo vaan jaksanu nyt mittailla moneen viikkoon :ashamed: Täytyy aamulla katsella tota pissaa uudestaan,mies on täällä jo kovin hermona,ei kuulema halua uudestaan nähdä mun kouristavan.
 
Azalea Heh, toissapäivänä totesin ihan saman. Lueskelin kans piruuttaan muiden pinoja ja muistan miettineeni että ihme porukkaa ja kirjotuksia muiden pinoissa. Ihankun jotai "kakaroita" olis kaikki. Meidän oma porukka tosiaan tuntuu ihan täysjärkiseltä porukalta. :D
Mutta siis, ehkä se on vaan sitä kun ei "tunne" muiden pinojen porukoita ja ole ollut jutuissa mukana. Eli ei millään pahalla muiden pinojen kirjoittajia kohtaan!

Täällä askarrellaan parhaillaan "Isyyspakkia" isänpäivää varten ;)
 
Viimeksi muokattu:
Azalea: Miksi toivotat minulle voimia hautajaisiin? =O

Aa, siis johtuiko se tuosta kätkytkuolema kommentista?? Ei ole minun lapsi kuollut, mutta ollaan siis juteltu neuvolassa kaikennäköistä ja kysyin kätkytkuolemasta. Sain siis tuollaisen vastauksen. Ja pikkuinen on tukevasti masussa kyllä vielä ja potkuista päätellen ihan elossa =)
 
Viimeksi muokattu:
Azalea: Miksi toivotat minulle voimia hautajaisiin? =O

Aa, siis johtuiko se tuosta kätkytkuolema kommentista?? Ei ole minun lapsi kuollut, mutta ollaan siis juteltu neuvolassa kaikennäköistä ja kysyin kätkytkuolemasta. Sain siis tuollaisen vastauksen. Ja pikkuinen on tukevasti masussa kyllä vielä ja potkuista päätellen ihan elossa =)
Kääk! Anteeksi...oli tarkoitettu Anvelle, joka kirjoitti näin:

Mun kans pitäs kummisetän mun isoenon hautajaisiin keksiä joku vaatekerta, miehen sisko meinas et sil ois joku mekko.. jos vain mahtuu päälle ni laitan sen.

Sää olit heti sen alapuolella, niin meni sekaisin tai katsoin väärin :/ Sorry!

Tämän siitä saa, kun väittää muiden olevan ei niin täysijärkisiä ;) Joo, siis ei todellakaan johtunut mistään kohtukuolemakeskustelusta tai muutenkaan liittynyt suhun tai sun vauvaan :)

Nim. itsekin juttelin tänään listeriapelosta neuvolassa
 
Viimeksi muokattu:
Vaatteista: mä löysin aikoinaan kivan pitkähihaisen odotusmekon (musta trikoinen), joka kävi myös ristiäisiin ja nyt uuden raskauden aikana on ollut myös paljon käytössä Polarn o Pyretistä. Ja samoin sieltä löytyi kiva hihaton mustavalkoinen kesämekko nyt tänä kesänä kesän juhliin. En tiedä, onko noita POPin tuotteita teidän suunnalla?

Täällä nettishoppailu on jatkunut koko päivän, ääks, nyt ostin isille ja vaarille kuvatuotteita esikoisesta, vaikka molemmille oli jo muutakin...nettiyhteydet pitäisi katkaista :)
 
Tervetuloa uudet! :flower:

En nyt muista mitä kukanenki oli kirjottanu mut jotain kommenttia on silti "pakko" laittaa.

Mä oon jo muutaman viikon sanonu miehelle et napa on ihan tunnoton ja sen ympärys iho. Ja koko ajan se alue kasvaa mitä ei tunne kunnolla, eli just sillai ku raapii niin ei tiedä raapiiko oikeesti :LOL: Olipas sekavasti kirjotettu =) Nyt siis lähes koko maha jo "tunnoton".

Toivottavasti Tesmis ja hara välttyis myrkytyksiltä..itekki oon vähän tarkemmassa syynissä sen asian suhteen kun paineet on ollu koholla välillä ja pissassa hieman proteiinia.

Tänään oli tosiaan viimenen työpäivä hetkeen..nyt sit vaan mammalomaillaan siihen asti et vauva syntyy =) Töissä jo ihmiset sanovatki et "herranjumala tota sun vattan kokoo, ja viel ois 2 kk laskettuun aikaan!!!" (vähän se ehkä kävi jo ärsyttään ku viimesen kuukauden kuunnellu noita kommentteja joka päivä)

Moikka Jennyli =) Sua tosiaan useampiki kaipaili täälä..toivottavasti tilanne/asiat kotona selkiytyy.

Metsistä edelleen kaipailen, huhuuuu =) Toivottavasti kaikki on hyvin.

Mä oon yleensä ihan kauhee nettishoppailija ja nyt päätin et mitään en saa ostaa ennen ku edelliset on maksettu..Noi elloksen ja h&m:n tilit on kyl siitä huonoja ku sinne voi tosiaan vaan ostella kaikkee =( Onneks en ihan järjettömiin summiin oo niitä vielä saanu!!!

(.) Eilen illalla iski kauhee huoli kun vauva oli tosi vaisu, illlalla yritin sängyssä laskee liikkeitä mut nukahdin ehkä minuutissa ja aina kun yöllä heräsin niin kuulostelin et josko vauva ois kans hereillä mut olin NIIN väsyny et nukahdin aina heti uudestaan. Aamulla mies tuli töistä kotiin ja sanoin sillekki et on kova huoli ku vauva on niin vaisu ja yritin sit vähän herätellä masukkia, kävin jopa syömässä aamupalan ku oli hirvee nälkä ja just kun olin nukahtamassa uudestaan niin tuli muutamat hyvät potkusarjat, joitten avulla nukuin rauhallisesti sit kellonsoittoon asti. Tänään tajusin sit töissä et muahan supisteli eilen ihan hirveesti koko työvuoron ajan ja viel kotonaki ja emmä kyl sillon tunne yhtäkään liikettä. Tänään vauva on vaikuttanu ihan "normaalilta" kun muutama supistus vaan tullu koko päivän aikana.

Muuta kommentoitavaa en muista..väsy on valtava..Viimenen työpäivä oli muutamaa minuuttia vaille 10 tuntia ja kova kiirus oli koko vuoron ajan, blaah!!

fanttomi & 32+1
 
Kiitos teille onnitteluista :) Enpä olis uskonut saati toivonut että meille syntyy ensimmäinen lumihiutale mut tässä sitä vaan ollaan nyt.

Jos nyt vähän kerron tapahtumista niin tosiaan viime viikon torstaina mulla alkoi tulemaan veristä vuotoa ja menin synnärille näytille, kohdunsuu oli pehmeä, lyhentynyt ja avautunut niin mut otettiin osastolle vuodelepoon ja pistettiin kortisonipiikki. Ultrassa ja käyrillä vauvalla oli kaikki hyvin. Mutta, sitten perjantaiaamuna käyrillä vauvan sydänäänet vaan romahti ja vartissa oli tyttö jo leikattu ulos. Oli siis todella nopeeta toimintaa, kärräys synnytyssaliin, pikanen ultraus, leikkuriin ja taju kankaalle.. Voin sanoa etten ole ikinä pelännyt niin kuin sillä hetkellä kun luulin tytön menehtyvän. Kyllä helpotus oli suuri kun herätessä kuulin tytön olevan täysin kunnossa.
Syy tähän löytyi napanuoran lenkistä, se oli puristunut vauvan pään ja mun lantion väliin jotenkin. Oli varsinainen ihme että tämä kävi juuri käyrillä ollessa eikä vauva ehtinyt saamaan edes hapenpuutetta ripeän toiminnan ansiosta.

Nyt meidän prinsessa on siis tasan viikon vanha ja hengittää itse ilman mitään apuja jo. Pulssinlaskuja tulee vielä mutta nekin on jo paljon vähentyny. Tänään itse asiassa hän pääsikin pois tehovalvonnasta kun on edistynyt niin hienosti. Ja sai maistella pullosta maitoakin ensimmäisen kerran :heart:
Eli kunhan noi pulssinlaskut (hengityskatkot) loppuu ja tyttö oppii syömään niin hän pääsee kotiin. Arviolta siihen menee vielä 2-3 viikkoa.

Päivät meneekin nyt sitten sairaalassa ravatessa ja onhan se raskasta mutta kuitenkin niin palkitsevaa kun saa olla oman pikkusen kanssa. Ikävä on suunnaton ja itku herkässä aina kun joutuu olemaan erossa mutta onneksi tämä on loppujen lopuks lyhyt aika ja pian me saadaan oma rakas kotiin.


Hyvää odotusta teille ja jaksamista loppuraskauden vaivojen kanssa. Tulen kertomaan sitten taas kuulumisia myöhemmin ja jos jonkun kuvankin saisi tänne laitettua :)

Lolli ja "Kukka" 1 viikko :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Lolli Ohhoh.. Aikamoinen yhteensattuma tuo napannuoran puristuminen käyrillä ollessa. Onneksi kaikki meni oikein hyvin! Tsemppiä sinne muutamaan seuraavaan viikkoon! Sitten pääsettekin opettelemaan elämää kotona. :) Onnea vielä kerran! :heart:

Mandy ja pallero 31+1
 
Palon onnea lollille ja koko perheelle!

Sitten hieman omaa napaa....
Neuvolassa tuli käytyä viikko takaperin ja kaikki ok

Hiukan on vaan huoli tosta mun fm mitasta joka on alakäyrien alapuolella eli viikolla 30+4 oli 24 ja painoakin on tullut koko raskausaikana vaan 750g eli kasvaakohan tää mun pieni olleskaan???

Onks kellään muulla saman tyyppistä ongelmaa?

Nii ja sitte viel pikkasen saattais jännittää kun tuo mun mies on viikonpäästä lähössä kuukaudeks reissuun ja minä jään tänne 3 mukulan kans yksin, et mitäs sitte jos jotai sattuu... hmmm... ehkä ei kantsis aatella sitä ees...

Just yks kaveri kerto et Jorvissa ei tehä suunniteltuja sektioita kun vasta 39+1 eteenpäin, ja mulla kun noi mukelot tahtoo syntyä 37-38 viikoilla nii on pikkanen paniikki et kui käy ja siihen päälle viel et mun 39+1 viikko alkaa 23.12 eli joulu menee ehkäpä hieman sekasin...

et sellanen vali vali viesti tuli...

lilijan 31+2
 
Lolli: pienellä suojelusenkeleitä ollu kyl mukana!! :'( :hug:

Liljan: eiköhän tuo suunnitellun sektion ajankohta katsota tapauskohtaisesti, tietty voi olla niin et pyrkivät sinne 39+1 viikoille, mut kattovat tietty tapauskohtaisesti.

Azalea: Kiitos! Nuo on ns. "onnelliset hautajaiset". Kyseessä "yksinäinen" pappa jonka vaimo kuoli 6v sitten ja on siitä lähtien toivonu pääsevänsä mukaan. Täytti keväällä 90v. Hautajaiset on vasta 27.11. Et menee aika pitkälle, ku mun vanhemmat lähtee 8pv 2vk ulkomaanmatkalle ja muitaki sukulaisia silloin matkoilla ja 20pv oli jo useammat hautajaiset.
 
Onnea Lollille ja koko perheelle!!=)

Sektioista olitte puhuneet, mulla ei ole kokemusta, mutta kaikki tutut, joille on tehty sektio tai useampia ovat toipuneet kyllä hyvin..

Joko teillä muilla on kivuliaita supistuksia? Mulla on illasta ja yöllä, ollut jo viikon.

Kävin tällä viikolla äitiyspolilla tutkittavana, koska lapsivettä on runsaasti. No tämä afi- arvo eli lapsivesi-indeksi oli 23, rajana taisi olla 25, että on liikaa. Tilanne kontrolloidaan parin viikon päästä uudestaan, erikoislääkäri ultraa sitten. Nyttenkin lääkäri ultrasi eikä löytänyt mitään syytä suurelle vesimäärälle. Painoarvio oli jo 2,5kg(33+0) ja kohdun ulkosuu auki sormelle.

minime 33+2 (heh, piti muokata, kun olin unohtanut yhden viikon )
 
Viimeksi muokattu:
Lolli Teillä oli tosiaan enkeleitä matkassa. Onneksi kaikki on hyvin! :hug:

Minime Mulla tuntuu jo supistukset alaselässä ja nivusissa,etenkin iltaisin.Päivisin on yleensä kivuttomia mutta hyvin napakoita.

lilijan Mun siskolle tehtiin suunniteltu sektio pari vuotta sitten Jorvissa viikolla 38+1
Mun tietääkseni ne ei edes just ennen pyhiä käynnistä synnytyksiä yms. Vaan joko aikastaa niitä toimenpiteitä tai jos mahdollista niin siirtää.

Tänään poksuu 35+0 eli 5 viikkoa laskettuun ja eilen oli ensimmäinen äitiyslomapäivä =)

Bamse 35+0
 
Lolli on teillä kyllä ollut onnea mukana. :hug: Ja äkkiä se pari viikkoa menee ja saat pikkuisen viedä mukanasi kotiin :heart:

Hara ja Tesmis toivottavasti vältytte myrkytykseltä ja Fanttomi myöskin. Onneksi noita viikkoja rupeaa olemaan jo ihan mukavasti kasassa.

Lilijan täällä on samaa vikaa, mutta tilannetta seurataan ultraamalla. Pyydä neuvolasta lähete ultraan, täytyyhän se istukan toiminta tarkistaa jos masu ei kasva. Mulla on kuitenkin painoa tullut n 7kg raskauden alusta.

Fanttomille pitää vielä kommentoida tuota ihmisten kommentoimista. Kun mulla taas ärsyttää kun masua kommentoidaan että onpa se pieni, ei uskois että syntyy joulukuussa jne. Ei todellakaan ole kivaa kuunneltavaa kun muutenkin mietityttää tuon kirpun koko ja kasvu kohdussa.
Mutta kaitpa se on sama mitä ihmiset kommentoivat niin se alkaa hetken päästä ärsyttämään, taitaa kuulua "taudin" kuvaan. Nyt vaan kun on kuulllut näitä pienimahakommentteja niin toivoisi että ihmiset pitäisivät suunsa kiinni mahan koosta ja jos on pakko jotaki sanoa sanoisivat vaikka jotakin positiivista. No nyt mua rupes oikein kunnolla ärsyttään kun ajattelenkin koko kommentoimista :stick: :kieh:

Unelmahöttö ja Kuutti 34+5
 
Voi Lolli :hug: Teillä oli kyllä onni onnettomuudessa ja todellakin sekä sinun että vauvan suojelusenkelit matkassa! Paljon lämpöisiä ajatuksia teille ja vielä kerran onnea pikkuisesta lumihiutaleesta :heart:

Täällä väännetään illaksi pizzaa ja odotellaan miestä saapuvaksi Virosta. Isyyspakki alkaa oleen valmis ja postista juuri haettu Jääkarhun lämpöpussi ja rintapumppu :)

Muoks. Ostin siis Eisbärchenin kaukalolämpöpussin Lastentarvike Baby Style Oy - Heitmann-Felle Kaukalolämpöpussi, beige/ruskea ja nyt alkoi hieman epäilyttään koko ostos. Pussukka näyttää niin pikkuruiselta että mahtuuko vauva sinne edes kunnolla?! Mihin ikään asti te olette kyseistä pussia käyttäneet?

Hauskaa Halloweeniä kaikille! :popcorn:

Cisu 33+5
 
Viimeksi muokattu:
Moikka!

ensimmäiseksi Lolli paljon onnea pienestä lumihiutaleesta! :)

ei oo oikeen jaksanu kirjotella, ku on ollu vähä huolta vaavista.. oliko täällä jollekki muullekki tulossa pieni vauva? tai joutuuko joku muukin käymään kasvukontrolleissa. ite kävin taas toissapäivänä kontrollissa ja painoarvioksi saatiin 1839g ja vastas viikkoa 32+1 ja mulla oli viikkoja jo 34+4. Joudun ensviikolla menemään synnärille, etttä ne siellä kattoo sydänäänikäyrät ja painoarviot ym mitä ne nyt kahtookaan. Itellä vaan nii suuri pelko että mistä tämmönen johtuu että on niin pieni vauva, kaikki napanuoran virtauksetki oli ok. ei oikeen saa nukuttua, ku painaa niin mieltä.. kokemuksia??

marrari ja pienen pieni neiti 34+6 <3
 
Lillikka
Myyris Oho aikamoista varsinkin esikoisen kohdalla. Mutta ymmärtäähän sen, että osastolla varmaan jo nukutaan (EHKÄ) eikä ne halua sinne mitään levottomia isiä kurkkimaan =) No kai siitä sitten selvitään. Oon jo varautunut siihen, että yksin jään sinne pikkuista ihmettelemään ja kai sitä vielä muistaa, miten imetetään jne, kun edellisestä ei ole vielä niin kauaa aikaa.

Nachopallo mulla heilahti 0,1 mutta mun terkka on ottanut asian aika rauhallisesti. Vikassa rasituksessa arvot oli ok ja sain kyllä terkalta vähän noottia, kun olin sen jälkeen jättänyt kotimittailut sikseen :ashamed: mutta tossa hiljan testasin ja paasto oli jopa 4,7. Eli taas meni kilo irtokarkkeja naamaan :LOL: Miks mä en osaa ottaa tätä vakavasti…

Asennosta / Anve Mun vaavi on keikutellut pää alaspäin jo vaikka kuinka kauan, mutta eilen se jylläsi ja möyri illalla tosi kovasti ja tänään olin tuntevinani, että on aika keveä kävellä pitkästä aikaa. Toivottavasti oon vaan kuvitellut, eikä tämäkin ole äkännyt kääntyä perätilaan! Tiedä nyt siitä, miten yleistä on kääntyä tässä vaiheessa väärinpäin ja näenpä asian laidan sitten lekurilla tiistaina. Tietääkö kukaan, kannattaako kontta-asennossa majailla ihan muuten vaan, ikään kuin varmistaen, että vauva pysyisi oikeinpäin?

Tesmikselle ja Haralle parempaa oloa!!

Kotikäynti meillä oli vasta, kun esikoinen oli muutaman päivän ikäinen. Aika kiva, jos jossain tulevat vielä kalkkiviivoilla käymään!

Donter Meillä oli jotain ihan kummallista kosmista sekausta silloin, kun piti vihdoin siirtyä digiaikaan. Digiboksin muutettua huusholliin hajosi ensin edellinen olkkarin tv (no se kyllä hyppäs yön aikana nojatuolilta lattialle), sitten pimahti makkarin matkatv ja parin päivän päästä tilttasi vanha pesukone. Uuuuuuuuu….!! :LOL: :LOL:

Lolli johan oli hurjaa menoa! Onneksi kaikki päättyi hyvin ja teillä elo on siellä mallillaan. Onnea pikkuiselle!

Miten meinaatte suunnitella joulua kaikki, joilla on LA ennen pyhiä? Me pyydetään lähiperhe meille nyyttikestiperiaatteella, tai siis se on suunnitelma tässä vaiheessa, mikäli vauva älyää syntyä ajoissa. Jos menee yliaikaiseksi, niin sitten täytyy katella uudestaan, jaksetaanko ottaa porukat meille. Helpointa se kyllä on, jos kaikki tulee meille, kun en mä ainakaan halua varmaan siinä vaiheessa urheilla vastasyntyneen ja alle 2v:n kanssa johonkin kylään.

Lillikka 35+5
 
marrari olen ymmärtänyt gynekologien puheista niin että esikoiset ovat useinkin pienempiä kuin seuraavat lapset ihan jo fysiologisistakin syistä johtuen. Mulla kävi niin ja syntyessään esikoinen oli 2700g ja syntyi rv 40+4? Mulle on useampi asiantuntija sanonut että ihan hyvänkokoinen ja normaali. Ainoastaan tässä raskaudessa 4d-ultran yhteydessä professorilääkäri ihmetteli miksi ensimmäinen oli niin pieni ja kirjoitti kummallisen diagnoosin epikriisiin (joku sga tai sgv?). Googletin sen ja sain tulokseksi että pieni viikkoihin nähden. olin aika ymmälläni mimksi tuo lääkäri sitä ihmetteli (kyseli siis että oliko terve vai mitä ongelmia raskaudessa oli). Raskaudessa ei ollut mitään ongelmia ja terve oli todellakin. Kummityttöni tapaus oli vastaavanlainen mutta hän painoi vain vähän yli 2500g ja oli täysiaikainen ja täysin terve! Hän oli kolmas lapsi perheessä. Minulla terkkarin tekemä painoarvio esikoisesta loppuraskaudessa oli päälle kolmen kilon joten pieni koko oli yllätys. Ymmärsin että sinulla on esikoinen kyseessä enkä pitäisi huolestuttavana tuota alhaisempaa painoa jos painoa kuitenkin tulee lisää kokoajan eli kasvua tapahtuu. Viimeisinä viikoina painoa voi tulla yli 200g/viikko joten hyvinkin kerkiää vauvaasi kasvaa reilulla kilolla vielä jolloin syntymäpaino voi olla jopa kolmen kilon pintaan!

Tänään rv 35+2
 
Viimeksi muokattu:
kiitos jääräpää vastauksesta, olo helpottui huimasti :) no ensviikolla sitten taas näkee onko kasvua tullut ym :) on tässä yksi hyvä puoli ainakin, ei ole niin työläs synnyttää, oon aina aatellukki että semmonen 3kilonen ois ihan soppeli :D
 
Lillikka: mä oon taas tänään miettiny et mitenpäin tuo vauva tuolla oikein pyörii.. väliin liikkeet tuntuu kyljissä väliin ylhäällä/alhaalla ja se pahin painon tunne tuntuu milloin ylävatsalla ja milloin toisen tai toisen lonkan päällä.

Marrari: mä oon kans ymmärtäny et toisilla äideillä on taipumusta saada pieniä vauvoja, sen isommitta selityksittä. Toki hyvä että tutkivat ettei vauvalla ole mitään hätää. Samotenko toisilla äideillä on taipumus saada isoja vauvoja. Esim. mun siskolla on kaikki vauvat olleet 4-5kg välistä eivätkä ole sokerivauvoja.

Mul on kumpasestaki aikasemmasta tytöstä neuvolassa ja äitipkl sanottu et oisivat yli 4kg esikoinen oli 3500g ja 49cm ja kakkonen 3400g ja 50cm (syntyivät 41+0 ja 41+2). Mul ollu kumpasellaki istukka kalkkinen jo aika varhaisessa vaiheessa, syytä siihen en tiedä. RR-arvot olleet hyviä ja en tupakoi.
 
Viimeksi muokattu:
Hyi et mul oli illalla karsea olo!! Tekipahhaa ja meni kuumia + kylmiä aaltoja.. päättelin et vauva oli jotenki ihan ihmeellisessä asennossa. Kivulias paine oli keskellä ylävatsalla ja vasemmalla kylkikaaren alla, sekä oikealla kyljessä navan vieressä. Eka aattelin et oiskohan sappikipuja mut oli jotenki niin epäsymmetrinen tuo kipu ja tunsin ku vauva liikku. En kyl osaa sanoa supisteliko vai mitä se oli. Sängyssä pyörin ja mitein et jos tunnissa ei helpota ni soitan synnärille.. olin sit nukahtanu et kaippa se helpotti :D
 

Yhteistyössä