***Joulukuiset lumihiutaleet 2010- LOKAKUU***

Jennyli :hug:

mandy81[/B Sormuksista täällä on luovuttu jo aikapäiviä sitten, jalkapöydät on paksummat kuin nilkat, ja myös naama turvoksissa.

Omaa napaa: Kävin tänään keskussairaalassa kontrollissa, sen osastolla olon ja viime perjantain päivystyskäynnintakia. No nyt se ylilääkäri tarttukin taas tohon painoon, vaikka se ei mun mielestä mikään huono ole. Tai sanoi lääkärikin, ettei iso mutta ei pienikään. ymmärsin, et lähinnä sitä huolestuttaa toi koko yhdistettynä mun verenpaineisiin, eli kuulemma korkea verenpaine saattaa aiheuttaa sen, ettei vauva kasva enää kunnolla. Joten taas kahen viikon päästä kokoarvioon...huoh. Ja pitää ottaa yhteyttä aiemminkin, jos verenpaineet on jatkuvasti yli 140/90. tai päänsärky tulee takasin.
 
Jennylille :hug: ja paljon voimia raskaaseen tilanteeseen!! =)

Kaikille kipuileville myös halitukset :hug: ja voimia viimesille viikoille =)

Kauheesti piti kommentoida mut en nyt muista taaskaan mitään ja oon niin karmeen väsy etten jaksa selata sivuja taaksepäin.

( . ) Tänään alko virallisesti mammaloma, vaikka pe olikin viimenen työpäivä =) JIPPII!!!! Kelläs muulla täällä oli niitä sormien puutumista tai todettu rannekanavaoireyhtymä (vai mikä se oli??) Mä en saa nukuttua enää kunnolla öisin, enkä päivisin, kun kaikissa asennoissa kädet puutuu ja niitä alkaa ihan kunnolla särkemään..Hyvä etten itkua väännä joka välissä kun sattuu niin pirusti ja väsymys vaan kasvaa kun ei saa nukuttua. Tää on nyt viimesen 2 viikon aikana pahentunu huomattavasti. Ja kädet puutuu siis päivisinki, vaikkei mitään tekis. En saa enää ranteita 90 asteen kulmaan (eli en voi esim kontallaan olla lattialla tai muutenkaan nojata käsiin ku se sattuu kainaloihin asti!!!) Ja kädet ei siis kestä sitä vaan ne meinaa lähtee alta, niin ihan turvallisuussyistä oon välillä "aika kädetön".

Turvotuksista joku kyseli. Mullahan on ollu koko ajan kauheet turvotukset mut neki on nyt pahentunu viimesten 2-3 viikon aikana. Kengät ei mahu enää jalkaan, siis missään vaiheessa päivää, ei edes aamuisin. Sukat painaa ihan järkyttävät kuviot jalkoihin ja nilkkoihin ja käsiä en saa nyrkkiin enää missään vaiheessa päivää. Eli turvotukset ei siis laske enää missään vaiheessa, ne vaan pahenee iltaa kohti. Aamusin/öisin jopa vessassa käyminen on vaikeeta kun sormet ei liiku kunnolla niin ihan pyyhkiminen on vaikeeta ku ei meinaa saada sitä paperia käsiinsä ollenkaan.

MUOK. Sitä vielä et nilkkojahan mulla ei oo enää ollenkaan, eikä ranteita. Yhtä paksua pötköä jalat ja kädet. Omista sormuksista luovuin jo rv 8 kokonaan ja joku aika sitten ostin 2 kokoo isomman halpissormuksen joka ei siis enää 3 viikkoon oo mahtunu sormeen. Naama on täälläki turvoksissa =(

Mä jotenki toivosin et tää olotila ei kestäis enää montaa viikkoa, ei ainakaan sinne jouluun asti. Mun puolesta vauva sais syntyä jo 36+ viikoilla. Alkais tää oma oloki helpottamaan.

Anteeks kauhee valitus mut ei tässä enää jaksa kauheesti hehkua =(

fanttomi & 32+4
 
Viimeksi muokattu:
Unelmahöttö: Täällä on ainakin yksi, jolla on mennyt koko raskausaika ilman mitään kipuja ja pahoinvointeja. :wave: Vähän kyllä pelottaa, että tämä helppo raskaus kostautuu sitten kiukuttelevan ja koliikkisen vauvan muodossa. ;)

Tänään tuli käytyä neuvolassa pyörähtämässä. Sf-mitta ei ollut kasvanut kuin 1cm:llä ja meni alle alakäyrän, eikä painoakaan ole tullut kahdessa viikossa grammaakaan lisää. Terkka kyllä sanoi, että voi olla vain joku tasausvaihe menossa, ettei tarvitse huolestua. Vauvalla tuntuu kyllä olevan kaikki hyvin, sunnuntaina jaksoi potkutella todella innokkaasti melkein koko päivän. Tämän päivän tuntuu masukki tosin ottavan levon kannalta ja kyllä se minullekin lepo maittaa, viime aikoina on ollut hieman unensaannin kanssa vaikeuksia, kun olen tainnut saada jonkun pienen pöpön yskän muodossa.

PinguPongu 31+6
 
Isot kiitokset teille kaikille lohduttavista sanoista ja tsempeistä! Ootte kyllä ihania joka iikka:heart:
Täytyy kyllä myöntää että aika kaaoksessa vedetään tällähetkellä! Tunnekaaos on ihan mieletön ja tämä tilanne vaikuttaa jo myös fyysisesti siten että olen älyttömän ahdistunut ja pahoinvoiva sen takia:ashamed:
Siksipä olisikin hyvä luovuttaa nämä päivittäjän tehtävät ja kiva mamadread että olisit innokas siihen hommaan:wave: En aloitellut meille nyt uutta marraskuun pinoa niin päästään hyvin vaihtamaan päivittäjää...saat siis vapaat kädet!;)

Nytkään jaksa kirjoitella tämän enempiä vaikka olisi ihana teidän muiden asioita kommentoida! Mutta elän mukana kuitenkin :heart:

Vauveli on ollut muutaman päivän taas kumman hiljainen, liekö pahaoloni ja stressini syynä?! Välillä ajattelen millainen vauva hänestä tulee ja vaikuttaako tää odotusaika kuinka hänen kehitykseen ja mahdollisesti käyttäytymiseen syntymän jälkeen:ashamed: Mutta onneksi hän on vielä turvallisesti mahassa...juuri nythän nuo jo olemassa olevat lapset (vallankin isommat) joutuvat tätä tunnetilaa elämään!:ashamed:
Olotila tuntuu kyllä kokonaisvaltaisesti raskaalta ja toivon toisaalta että joulukuu tulisi pian että saisin edes osittain fyysisen kuntoni takaisin kun tuskastuttaa tää kömpelyys ym. jaksamattomuus...ja josko ne hormonitkin hieman tasaantuis sitten!

Kiitos vinkeistänne, apuja aion kyllä vastaanottaa...perhetyöntekijä aloittaa joulukuun alussa ja kaksosten hoitopäiviä lisään 15pvä/kk, ovat siis tällähetkelläkin päivähoidossa!
Perheneuvolaan olisi keskiviikkona aika ja mies jo ilmoitti ettei tule tälläkään kertaa:ashamed: En siis näe muuta vaihtoehtoa enää meille joten thats it. Kommunikaatio ei toimi kotona mitenkään koska mies aina sulkeutuu ja kääntää kaikki syyn ja viat mun niskoille!
Olen pyytänyt häntä lähtemään muutamaksi viikoksi jotta saatais tää tilanne hieman rauhoittumaan mutta tuloksetta.
Mun mielestä koti on kuitenkin lasten paikka ja mä en niitä haluaisi täältä alkaa mihinkään viemään enkä näin loppuraskaudessa jaksaisi mihinkään majoittautuakaan kun kaipaan jo sitä omaa rauhaa ja syventymistä tulevaan synnytykseen jne.
Vuokra-asuntoja hieman jo tutkiskelin...kokonaan omaan asuntoon lähteminen on sitten se ainoo vaihtoehto jos muutoin ei tätä tilannetta saa laukeamaan.
Tilanne kun on kuitenkin nyt sitä luokkaa ja ahdistuksen määrä niin valtaisa että päivät tuntuu viikoilta ja viikot vuosilta joten joulukuun ja vauvan syntymän odottelu tuntuu tässä tilassa ja saman katon alla hirveän ahdistavalta ajatukselta...

Jokatapauksessa hyviä vointeja ja ihanaa loppuodotusta teille muille...luojan kiitos kukaan muu ei oo samaisessa tilanteessa:heart: Eikä meissä joulukuisissa taida olla edes ketään yksin odottavaakaan vaikka niitäkin yleensä aina jokunen on?!
Enkä minäkään täältä mihinkään katoa, olette niin tärkeitä mutta totuttua hiljaisempaa voi kyllä tulevaisuudessa olla!

Jennyli 32+3
 
fanttomi se rannekanavaoireyhtymäkin löytyy multa. Oonpas mä vaivanen, no itse asiassa tuo on kyllä huomattavasti vähentynny parin viikon aikana, kun en siis juuri mitään ole tehny, ja sain sillon pari viikkoa sitten jotain nesteenpoistolääkettä...nyt enää tosi harvoin sormet puutuu, eikä kipu todellakaan ole niin kovaa kuin mitä se joskus on ollut.

35+0
 
hyvää marraskuuta minunkin puolestani!! huomenna olisi kokoarvioon meno aamusta, jänskättää että minkähän kokonen mörssäri meillä jo onkaan, tuun sitten paremmin kertomaan kun selvitään reissusta kotiin, käydään samalla vihdoin hakemassa vauvalle sänky ja tänään mies hakee kaukalopussin joten ehkä se tästä rupeaa täälläkin tavarat löytämään kotiin :) ettei enään tarvitse itkeä iltaisin kuinka meillä ei edes niitä vaippoja ole :D
JENNYLI: ihan hurjat tsempit sinne!!! itse pienen lapsen kanssa yksin jääneenä en voi kun kunnioittaa sun hurjan rohkeaa päätöstä!!! rankkaa tulee varmasti olemaan, mutta muistat ottaa kaiken avun vastaan minkä vaan saat ja usko pois, tulee päivä kun aurinko rupeaa paistamaan risukasaan. enkä usko että vauvalle mitään tulee vaikka nyt stressaat ja on tunnemyrskyjä, ihana pikkumies sieltä luultavasti tulee :heart: jos joskus haluat niin kahville voit tulla juttelemaan ja muutenkin kun melkein vieressä asut :) meillä on lapset päivät koulussa/tarhassa joten olisi rauha maassa. mutta koita muistaa nyt lepäillä ja ottaa päivä kerrallaan, kohta joulukuu tulee ja sitten helpottaa :hug:
mitähän vielä...
jaksuja kaikille kivuliaille, täällä ei kanssa meinaa helpottaa millään mutta viikot onneks vähenee että ehkä se tästä... sais tän pahanolon edes pois niin olisi jo paljon helpompi olla!! yöt kun menee siihen edelleen että istuvilteen saa koittaa nukkua ettei oksu ole kurkussa, yöks!!
mutta nyt pitää mennä katsomaan neitokaisen läksyjä, ihan kun niistä jotain ymmärtäisin :D
heips huomiseen!
 
Neitoperho: Oletko siis saikulla niiden supparien takia? Viime viikolla neuvolassa sanoivat, kun kerroin, että öisin tulee kipeitä suppareita, että hyvä jos sinne viikolle 34. pysyisi vaavi mahassa. Mut ei tämä varmaan aivan heti synny vaikka viime viikolla olikin kohdun ulkosuu jo alkanut hyvin vähän aukeamaan.

Fanttomi: Sullahan on turvotukset. Saa nämä omat turvotukset kuulostamaan pieneltä. Mullakaan ei oo menny sormukset alkukesän jälkeen sormiin. Ensin tais olla helteestä joshtuvaa, nyt vaan sitten loppuraskauden turvotusta. Yöllä on kyllä mahtavaa käydä vessassa, kun jalkapohjat tuntuu ihan palloilta ja sattuu.. Musta tuntuu kans, että sais syntyä 36+ vaikka tätä raskausaikaa niin kovasti odotettiin, niin tämä on kyllä ollut fyysisesti todella raskas!!

Jennyli: Kovasti voimia!! Vaikka olen ehdottomasti sitä mieltä, että helpompi on olla yksin kuin huonossa parisuhteessa! :hug: Voin vain kuvitella kuinka ahdistavaa on nyt asua miehen kanssa saman katon alla..

Kivuista ja säryistä: Niitä kyllä löytyy.. Lähinnä siis tuon mahan ja selän alueelta, iltaisin alkaa aina supparit ja kestää yön vaihtelevasti. Saa nähdä, mitä ne tekee tuolla kohdunsuulla, kun viimeksi oli jo vähän auennut..

minime 33+4
 
:wave:HUOMHUOMHUOM UUSI PINO AVATTU!:wave:

Etsiskelen kuvia ja muita sitten paremmalla ajalla tohon etusivulle. Tietääkö joku, mistä noita kuvia vois löytyä? Jos joku huomaa puuttuvansa listasta, omaa virheelliset tiedot tms., niin hihkaiskaapa!

Mutta tervemenoa aloittamaan marraskuun turinat, siis!

mamadread
 

Yhteistyössä