***Joulukuiset lumihiutaleet 2010 SYYSKUUSSA***

Heissulivei:wave:

Täällä shoppailtu koko päivä ja mukavasti pieniä bodyjä ja velourhousuja matkaan tarttui! Mä tykkään ihan hirveesti uusretrosta sekä nuista velourvaatteista:heart:
Ostin myös hoitotason päälle uuden pehmusteen!
Hoitopöydän oon kokenu melkoilalla turhaksi! Kuopuksella oli hoitoalusta wc/pesuhuoneessa pyykkikoneen päällä ja tuo oli oiva ratkaisu!
Mutta kun muutimme uuteen kotiin niin täällä tuota mahdollisuutta ei ole joten isäntä tekee meille ns. hoitotason pinniksen päälle Vauvatar lastentarvike internetkauppa - Hoitotaso sngynplle (valkoinen - puinen) .

Mun rintapumppu on sähköinen ja olen kokenut sen vaivattomaksi eli en manuaalista ole ostamassakaan. Katselin vauvalehdestä että nykyään on markkinoilla myös molempien rintojen pumppu (siis pumppaa molemmat yhtäaikaa), olis aika kätsy vaan pirun kallis!

Samaa mieltä oon Mandyn kans noista Carriwellin liiveistä!! Ovat aivan ihanat, pehmeät ja elää rinnan mukana! Mä hankin noita kans nyt lisää!!
Mulla on rinnat normaalisti kokoa 65E ja nyt/imetysaikana 65G ja mulla on nuo liivit M-kokoa!
Toinen vinkki on liivikauppa Change (jos sellainen kaupungissasi on):attn: Sieltä saa myös isorintaiset liivejä edullisesti ja löytyy myös kaarituelliset, tukevat imetysliivit valikoimasta!

Onnea hyvistä neuvolakuulumisista:heart: Mulla on viikon päästä lääkärineuvola ja odotan sitä kyllä kovasti!
 
Jennyli: saako noissa carriwell liiveissä siis ihan noin kapean kuin 65 vaikka ois koko M? Vai miten ne siis menee? Mulla kans sama koko kuin sulla :) ja on aika hullun vaikeaa löytää sopivia liivejä joissa ois tarpeeksi kapea ympärysmitta mutta iso kuppikoko. Changen imetysliivit mulla onkin jo esikoisen ajalta, mutta kaipaisin kaarituettomia ja vähemmän pitsisiä.
 
luen tän myöhemmin läpi ja kirjottelen sitten lisää nyt ajattelin kirjottaa kun joku oli kirjottanu perätilassa olevan vauvan potkujen tuntemisesta

eli siis minä menin lääkäriin jokunen aika sitten (viikko? vaiko enemmän) no kuitenkin, menin lääkäriin sen takia kun kaikki liikkeet oli vaimentuneet. siellä ultrattiin ja kappasvaan tyttö oli kääntynyt perätilaan, sanoivat siis että asennosta johtuu..varmaankin oli sillon myös jalat vähän selkärankaan päin kun nytkin istuskelee perätilassa niin joskus tuntuu kovat liikkeet mut suurimmaksi osaksi vaimeina ja välillä nään vaan mahasta kun se pomppii kovasti ja tunnen siis ihan pientä liikettä.

sit joku kysyi et entä jos on lapsivettä liian vähän niin voiko itse tehdä asialle mitään,mä juttelin kerran neuvolatädin kanssa tuosta asiasta ihan huvikseen, se sanoi et silloin kehotetaan juomaan paljon ja ottamaan mahdollisimman rennosti. eli kuulemma se et paljon tekee ja riehuu niin monesti liittyy siihen et sitä onkin "liian" vähän. ja kuulemma yleensä lisääntyy kyllä useimmiten..

mua nyt itteeni jännittää tää et on kuulemma liian paljon sitä vettä..


aina saa olla huolissaan jostain.
mut nyt meen ottaa ruuan pois hellalta,kirjottelen myöhemmin lisää.

klementine ja tyttö rv 30+6 :heart:
 
Hoitopöytää en olekaan nyt hankkimassa, meillä on noita lipastoja ja aattelin että voisin siihen yrittää jos sais semmosta hoitotasoa laitettua. Ta isitten pinnasängyn päälle sellainen. Samoin ajattelin toisen vaipanvaihtopisteen laittaa vessaan pesukoneen päälle, mutta sen päällä ollessahan se ei oikeen toimi. Mutta en halua semmosia metallihäkkyräjalkaviritelmiä siihen pesukoneen päälle, mitä oon nähnyt..tuntuu että keräävät vaan lisäjalat sitten likaa ja muutenki iskee varpaansa siihen.

Kelläs se olikaan rintatulehdus jo tullut? Mitenkä se oireili? Mulla on kyllä melkonen jomotus tossa vasemmassa rinnassa, on myös vasen käsikin ihan kipeä ja en tiedä kumpi siinä on nyt sitten syypää (vai onko se syyllinen sitten jossain muualla, vaikka selässä). Ei auta edes särkylääkkeet. Kuitenkin mainitsin tosta lääkärille ja se sanoi, että siihen liittyis kunnon kuume joten sen puolesta en usko. Mietin, että voisko olla noita esimaitohommeleita taas? Muistaakseni sillon rv 20 paikkeilla kun mulla sitä tuli, nin siinä alussa kans melkosesti sattu rintaan.

Oon varmaan vainoharhainen, mutta ostin kotiin niitä proteiinipissatikkuja:ashamed: Ja mietin, että kehtaiskohan pyytää neuvolasta lainaan verenpainemittarin vielä..jotenkin hirvittää, jos se raskausmyrkytys iskeekin. Kun mulla näkyy niitä tähtiä myös ja en hoksannu sanoa niistä sille neuvolan th:lle ollenkaan, kun se mulle niitä varottavia merkkejä saneli siihen raskausmyrkytykseen. Mutta tuo kaiketi liittyy ennemminkin siihen verenpaineen nousuun, mikä mulla jo todettiinkin. Noh, anyway..tuntuu että ois itellä vaan parempi mieli kun ois se mittari.

Oispa kiva itekki käydä taas vähän vauvantavaroita ostelemassa=) Ajattelin kuitenki tän viikon vielä ottaa rennosti, jos sitä ens viikolla sittne kävis. Laskis vaikka nuo verenpaineetki vähän, varmaan muutot ja muutkin saattaa väliaikaisesti vaikuttaa.

-metsis 28+0 taas poksailemassa

p.s. Kieltämättä nuo Carriwellin liivit näyttää ihanan pehmosilta. Musta tuntuu, että nykyiset kaariliivit on vähän kovia jotenkin sillon kun nuo rinnat on enemmän turvonneet.
 
Viimeksi muokattu:
Lillikka
Klementine Kahvia täälläkin juodaan! Aamulla tosi ison mukin, mutta siihen se sitten jääkin.
Hampiainen Kuulostipa ihanalta toi sun imuroima selostus, mitä vauvalle tehdään ekoina hetkinä :) voi pieniä…

Mä mietin yksi yö, että onko mulla kauheesti ilmaa mahassa vai mitä, kunnes muistin, että jaa siellähän on se vauva, joka taitaa möngertää :LOL: notta ei ole aivot aina ihan mukana…

Imetysliiveistä Mä ostin etukäteen viimeksi Bravadot Kampin Bebes-kaupasta, kun niiden luvattiin venyvän vaikka miten paljon tarvittaessa. Ihan olivat tukevat ja periaatteessa niitä oisi voinut käyttää vaikka öisinkin. Mutta ei nuo mitkään kauniit olleet ja kalliit oli. Miksi mistään ei saa kaarituellisia nättejä imetysliivejä, vaan kaikki on sellaisia, joita ei melkein edes miehelleen viitsi esitellä…? No netistä varmaan saisi kaikenlaista, jos jaksaa vaan etsiä.

Jaahas, pikkumiestä harmittaa nyt sen verran, että taidan nakata sen suihkuun ja kohta petiin.
Hei taas,
Lillikka 31+3
 
Lillikka Changen imetysliivit on kaarituetut ja pitsiset, siis ihan kauniit!! Käyhän katsomassa jos tuo liike lähistöllä on! =)

Manna- Noi carriwellin liivit sopii hyvin myös kapealla rinnanympärykselle. on tosi joustavat että niissä on haarukka aika suuti varmaan. Mä tilasin viimeksi ensin S-koon mutta siinäpä ei kuppi riittänytkään joten oli vaihdettava M-kokoon ja tämä oli passeli mulle =)
Nuo on kyllä ihanat ja oli mulla päällä yötä-päivää!
Lindexilläkin tosiaan on ihan nättejä imetysliivejä mutta harmiksi oikeata kokoa ei ole saatavilla :(

Metsis mulla rintatulehduksessa rinta oli punoittava ja NIIN kipeä että hipaisukin sattui. Mulla siis silloin oli jo maito noussut ja pakkautunu sinne maitotiehyisiin niin olivat myös kovan möhkäleiset! Kuume nousi myös liki 40 eikä ilman antibiootteja olisi tulehdus ohi mennyt!
Olisiko sulla vaan lihas kipeä, jos kättäkin särkee?!
 
Ihanaa, Cisu, että pääsit takaisin kotiin lepäilemään! Kuten muutama jo kirjoittelikin, toivottavasti tota liikkumiskieltoa vähän vielä tulevina viikkoina höllätään ja pääset istumaan ja jaloittelemaankin! Turha stressata mistään hankinnoista, ne tosiaan ehtii haalia kasaan myöhemminkin. Tsemppiä ja positiivisia ajatuksia!

Mä en viitsi nyt enää ostella mitään vauvalle ennen kun on inventoitu toi meidän kellarivarasto, että mitäköhän sieltä löytyy. Vauvan huoneen remontti alkaa olla valmis, listat vielä puuttuu. Sunnuntaina laitoin sinne jo verhot, kun mulla oli vaan niin ihanaa verhokangasta (Finnlaysonin 'iltasatu' tms. kuosi), etten kestänyt enää odottaa.. :)

Hitaasti, mutta varmasti, tää aika tuntuu kuluvan ja huomenna se meikäläinenkin taas poksahtaa!

mamadread ja ihme 25+6
 
Tänään oli neuvola ja kaikki ihan ok. Hemoglobiini 117 kun viimeksi kuukausi sitten oli 116 vaikka olen siis syönyt tuplarautakuuria ja myös ferronolia sekä mustaa makkaraa:p jo nelisen kuukautta. SF-mitta oli 27. Neuvolatäti koitti käsillään miten päin vauva on ja perätilassapa tietysti, missä muussakaan kun on siellä kokoajan kököttänyt. Tänään siis rv 31 täyttyi. Kahden viikonn päästä uusi neuvola ja jos vieläkin on perätilassa niin pääsen terveyskeskuksen ultraan heti neuvolan jälkeen samalla reissulla niin neuvolalääkäri ultraa ja varmistaa asennon. Jos perätilassa niin sitten lähete taysiin kääntöyritykseen.
Verenpaine oli jotain 70 /100 kun aikaisemmin on ollut 60/100. Tänään lähti myös taysiin tiedot minusta eli se nettilomake synnyttämään tulevista.
Kuulemma kivuttomat supistukset /mahan kovettumiset eivät aiheuta kohdunkaulan kypsymistä...
Kokoarviotq kysyin mutta ei sanonut muuta kuin että syntymäpaino voisi olla jotain 3-3,5kg eli ei sittenkään mikään jättisokerivauva.

Kelan paperit tulivat vihdoin ja viimein eli päätös äitiysrahasta ja vanhempainrahasta...ens viikon tiistaina alkaakin jo äitiysloma.

Eli tänään rv 31.
 
Viimeksi muokattu:
Ultrasta ja muiltakin asioilta kotiuduttu. Ultrassa kaikki oli hyvin ja vauva vastasi kivasti viikkoja. Päälaki(B-mitta) vastas rv 27+3, vartalonympärys (AC-mitta) vastas rv 27+1 ja reisiluu vastas rv 27+5. Painoarvioksi saatiin 1078g. Kävin vielä kattomassa laskurista (Painon kehitys - EFW) että mukavasti keskikokoiselta vaikuttaa ja on yli puoli kiloa pienempi kuin nuorempi isoveljensä viikkoa myöhemmin rv 28+6!!! Rauhoittui mun paniikki ton koon suhteen ja istukkakin oli hyvässä paikassa takaseinässä, eikä ollut havaittavissa kalkkia. Toi Siki potilaana - Raskauskalenteri - Aydin Tekay - Tervetuloa on muutenkin hyvä sivusto, siellä on kaikennäköistä mielenkiintoista sikiöistä.

tänään rv27+6 huomenna poksuu!!!
 
Mä kirjottelinki tuos aikasemmin jo pitkän pätkän mut mihin lie hävis..

Oon samaa mieltä oon Mandyn ja Jennylin kans noista Carriwellin liiveistä! Yökäytössä oon tykänny nuista toppimallisista liiveistä (ei erillisiä imetysaukkoja) ku ovat kevyet eivät kyl tue juurikaan, mut antavat tilaa liikkua ja pitävät liivinsuojat paikallaan. Myös nuista luukullisista liiveistä missä on leveät olkaimet oon tykänny, etenki liikkuessa.
Yöllä oon käyttäny myös imetystoppeja joko sellaisenaan tai yökkärin alla ni saa liivisuojat yöksi, mul ainaki yöllä maito valuu ku nukkuu mahallaan tai kun syöttää toisesta rinnasta.
Prismasta oon löytäny kans hyvänmallisia leveäolkaimellisia imetysliivejä. Niin ja ei ne liivit hukkaan mene, vaik niihin vähän joutuu enempi rahaa laittamaan, ku kuitenki niitä joutuu melkopaljon pesemään ni kyl ne saa vuodessa aikahyvin puhkikulutettua (vaik ei imettäskään ni ihan käyviä kapistuksia silti).
 
huomenta kaikille. tulin tänne poksahtelemaan =) se olis sitten 31 nyt!!hui kamala, tää alkaa mun mielestä olla jo tosi pelottavaa kun tässä poksahtelujen edetessä tulee mieleen se että synnyttämäänhän tässä lähdetään periaatteessa milloin tahansa :O

viime yönä mua supisteli tai no illalla alkoi, alkoi kun katsoin salattuja elämiä ja siitä alkoi tasasen väliajoin tulemaan, eipä ole muuten näin kipeitä supistuksia tullut vielä tässä raskaudessa. menin sitten sänkyyn aika aikasin ja kellosta katselin että 7-10 minuutin välein tuli ja niin kipeitä oli että paniikki meinas iskeä.. onneks loppuivat sitten aikanaan vaikka yöllä pariin sitten heräsinkin. mulla meinas itku päästä jo siitä kun huomasin et ne muuten oikeesti sattuu..pelkäsin et helkkari nytkö se alkaa.. huh huijaa, onneks ei kuitenkaan tarvinnu lähteä!!:O mua rupeaa vaan pelottamaan synnytys tietenkin entistä enemmän kun lähemmäksi mennään! tais eilen vähän tuo mieskin jo säikähtää kun jotenkin paniikissa kysyi että "eihän sulla ole lapsivettä tullut" :O no mut jotenkin kuitenkin niin söpöä:heart:
mietin tässä et pitäskö mun nyt soittaa neuvolaan vai voinko vaan olla rauhallisin mielin kun kuitenkaan nyt ei ole mitään...kai voin ja soitan jos tulee jotain.mietin myös sitä et voikohan tää hirveä yskä laukasta supistelusarjan?

metsätähtönen kyseli siitä rintatulehduksesta:
mulla meni sillon viime perjantaina oikean puolen tissi jotenkin ihmeellisesti kipeäksi, siinä sitten ajattelinkin jo että eihän vaan ole tulehtunut. siitä se sitten muuttui aina vaan kiepämmäksi ja kosketusaraksi silleen että perjantai-lauantai välisenä yönä en saanut nukuttua kivun takia. lauantaina oli enemmän kipeä ja lauantai iltana tissiä puristaessa sieltä lähti tulemaan yhtäkkiä verta!!hitto et säikähdin ja niin tais lapsetkin säikähtää! aivan kirkasta verta tuli yli ruokalusikallinen, sitä vaan niinkun tippui sieltä! no sunnuntaina se ei enää ollut niin kipeä joten ajattelin et odotan maanantaihin ja menen lääkäriin. maanantaina se sitten oli tosi kipeä ja lääkäriin menin.. ja rintatulehdushan se. nyt sitten tissi on normaali tavalla jo kipeä.

tänään aioin mennä kiertelemään vähän kauppoja, ajattelin ostaa imetysliivit ja vauvan hoitolaukun, haluan jonkun sellaisen hienon laukun mitä voi käyttää muutenkin esim nyt ennenkun vauva on etes syntynyt=) ajattelin myös laitella siihen varmuuden vuoksi jo jotain sellaista tavaraa et jos tulee sairaalaan lähtö jonkun asian takia niin ei tarvii kun ottaa se mukaan ja siellä olis tarpeellinen (esim se neuvolakortti mitä mun kehotettiin pitävän jopa kaupassa mukana) ja tietenkin vihko ja kynä :D

sit varmaan tänään hankin myös valmiiksi talkkia,rasvaa,nenä fridan,pumpulipuikot ja vaippoja...hmmn mitäs muuta.. ainiin joku soiva lelu jota voin tytölle soittaa nyt jo mahan läpi niin sit ei oo niin pelottavaa kun tullaan mahasta pois ja kuulee paljon tuttuja ääniä jopa sairaalassakin.=)(mä muuten tunnen oloni ihan pöhelöksi kun kirjoitan tänne tämmösiä juttuja :D )

haluisin niin ostaa pienen tutin kun esikoiselle tunkasin tutin jo sairaalassa suuhun ja elämä oli sen kanssa helpompaa kun tutittoman vauvan kanssa, mä vaan en tiedä onko siinä nyt järkeä kun tytöllä on se halkio niin voiko se syödä sitä?? tai muutenkin se sit pitäs vierottaa siihen ekaan leikkaukseen ja tuntuu niin ilkeältä ajatukselta et toisella on joku lohduttava juttu ja sekin otetaan pois ja sit laitetaan vielä pelottavaan leikkaukseen eikä anneta sitä lohduttavaa..
miten teen?:|

mut nyt menen keittämään kahvia..

poks sanoo klementine ja tyttö rv

31!!!!!!!!!:heart:

(tulipas muuten paljon tekstiä :D )
 
Huomenta vaan!

Surkeus, kyllä tänään näytti "hieman" noita proteiineja virtsassa. Mutta kai se nyt montaa muutakin asiaa voi tarkoittaa kuin myrkytyksiä. Ainakin oon käsittänyt, että esim. valkovuoto tai väkevä virtsa voisi vaikuttaa tuloksiin?

Tuosta valkovuoto/lapsivesijutusta tuli mieleen, että mulla on jo jostain rv20 tienoilta aina aamulla hulahtanut just tuota valkovuotoa. Se on melkeen ku vettä, aluksi luulin että se on pissaa:p Se on vakiintunut semmoseksi jännäksi, että aamulla tulee se hulahdus ennen klo 10 ja sen jälkeen ei sit enää tuu ku tavallisesti. Niin laitan aamulla sen suojan ja otan sitten pois vaan, kun se hulahdus on tullut.

Noh, pitää tässä soitella neuvolaan jos ainakin nyt sais sen verenpainemittarin lainaan ja muita toimintaohjeita vaikkapa.

Aika rajulta tosiaan kuulostaa, että verta tulisi rinnasta. Huh! Onneksi mulla on nyt tuo toinenkin rinta kipeä, niin rauhotuin sen suhteen:whistle: Tuo vasen käsi on vaan edelleen kipeä, enkä tiedä mikä sitä vaivaa. Voihan olla, että nuo rinnat on nyt niin pingottunu et oon sitten jotenkin eri asennossa ja käsikin sitten menee jumiin tms.

Kahvista vielä, että ajattelinkin jättää sen nyt siihen yhteen aamukuppiin. Kun kerta verenpaineet koholla:ashamed:

Mukavaa perjantaita kaikille!

-metsis 28+1

P.S. Mitä pelkoihin tulee, niin mulla tosiaan tuo keskonen on yks ehkä kamalin pelko (siis tietysti sen lisäksi että lapsi kuolisi). Ja en nyt tarkoita jos on jo melko lähellä LA:ta. Sillä oon varmaan niin ton verenpainemittarin perään, kun tekisi mieli edes jotenkin saada kontrolloitua ja sais seurattua verenpainetta niin oma mielikin ois sitten varmaan parempi.
 
Lillikka:n TYKSin sivuilla oli muutenkin jotenkin niin koskettavasti kirjotettu synnytyksestä, että nousi oikein kyyneleet silmiin kun sivustoa luin. Löytyy täältä, siellä on ihan yleispätevää infoa vaikkei TYKSiin oliskaan tulossa synnyttämään: Sairaanhoitopalvelut / Naistentaudit ja synnytys / Synnytysosasto 360 / Loppuraskaus - Turun yliopistollinen keskussairaala

Äitiyspakkaus tuli eilen ja haettiinkin se jo :heart: Tosi paljon kyllä vaatteita ja ihan mukavannäköisiäkin lähes kaikki, varmasti hyviä arkivaatteita.

Joudun täks päiväksi ja koko viikonlopuksi tavallaan "myyntiedustus"hommiin, en tykkää yhtään, murh. :mad: Sain sentään itselleni tuolin kun pyysin, ettei tarvi mitään kovin pitkiä aikoja seistä paikallaan. No, sitten kun tää viikonloppu on ohi onkin enää 4 viikkoa töitä ja nekin viikot todennäköisesti kaikki lyhyempiä, koska pidän lomapäiviä ja ylityötunteja pois.

Hampiainen 30+2
 
Metsätähtönen: onko sul katsottu labrassa sitä pissaa? ku mul kakkosta odottaessa oli aika monesti protenia pissassa (niis neuvolan testeissä), mut ku vein aamunäytteen labraan ni siel ei sit ollu. Mut tosiaan soita vain sinne neuvolaan et saat sen RR-mittarin kotiin.. mä esikoista odottaessa mittailin sokereita ihan oman mielenrauhan takia ku mul tahto olla ongelmana liian alhaiset sokerit (töissä mittasin joskus et ennen ruokaa oli sokeri 3.2 sit ku söi ni tietty pompsahti ylös ja tuli huono-olo + sävymys.. lääke tietty oli "syö vähän ja tiheästi" :D
Mua on alkanu pelottaan se et rakastunhan mä tähän vauvaan.. jotenki ollu niin tunteiden täyttämä odotus vaik ihan toivottua vauvaa onki odotettu, mut silti niin pelottaa, jotenki vieläkin sellainen olo ettei yhtään käsitä et meil on kohta taas ihan pieni vauva.. hirvittää vain se kuin paljon se vauva taas sitoo jne.
 
Anve, ei ole katsottu labrassa. Mulla siis eilen vasta neuvolassa tuosta verenpaineen nousemisesta sanoi se neuvolan th ja samalla kun oli paino noussu jonkun verran enemmän kuin aiemmin sekä turvotusta enemmän kuin aiemmin. Mutta sillon se tikku näytti vielä puhdasta, tänään oli sitten tuo "hieman" kun ostin kotiin niitä tikkuja että saanpa seurata. Ja tosiaan kun se sanoi niihin raskausmyrkytysoireisiin tuon verenpaineen nousun ja proteiinipissan lisäksi sitten ne tähdet näkökentässä ja päänsärky sekä ylävatsalla se vanne. Ja mullahan noita tähtiä on näkyny jo jonkun aikaa, mut se kaiketi liittyy ihan yleensäkin tohon verenpaineen nousuun? Päänsärkyä mulla ei ole mitään semmosta ollu, mikä ei menis joko itsekseen tai 500mg Panadolilla ohi eikä sitäkään joka päivä nyt ole. Joka tapauksessa se sano että hakeutuu sitten päivystykseen, jos ei ole auki neuvola. Mutta haluaisin sen verenpainemittarin, niin sais vähän seurailla sitäkin. Pitää vielä tänään mittailla tota prodea, kun mun käsittäkäseni tuo "hieman" on vielä vähän niinku +/- eli ei sinällään vielä mitään. Tosiaan on siis vähän uusi juttu tämä. Ja neuvolassa ei tietysti tänään soittoaikoja eikä tietysti aamusta saanu kiinni, mutta josko tässä päivän mittaan sais kii.

Toivon vaan, että ei ole sen kummempaa=)

-metsis 28+1
 
Metsätähtönen: mäki oon ymmärtäny niin et jos on +/- ni se tulkitaan negat. Mut tosiaan kysäse sitä mittaria.. jo ihan senki takia et näet mitä ne kotiarvot on.. ku ne on kuitenki niitä todellisempia mitä neuvolassa mitatut.
 
Moi!

Klementine ja muut supistelijat: Mä olen huomannut kipeisiin supistuksiin hyväksi avuksi sellaisen vähän niinkuin "muslimien rukousasennon", polvillaan maassa, jalat vähän haralleen ja jalkojen väliin vaikka tyyny lantiota tukemaan ja sitten yläkroppa taivutetaan alas, otsa/poski lattiaan. Maha mahtuu mukavasti siihen jalkojen väliin. Mulla ainakin tosiaan lopettaa kipeät supistukset kun siinä viettää jonkun 10 minuuttia tai vartin. Nykyään otan ne jo rennosti, kun niitä on ollut viikko 16 lähtien, eikä ne mulla oo nyt enää mitään hallaa tehneet (kohdunkaulaa toki seurataan kuukauden välein edelleen). Mutta ikäviä ne kyllä on!

mä oon lukenut synnytyksestä tuolta bebesinfon sivuilta, siellä on aika hyvin hyötyjä ja haittoja eri toimenpiteistä, ja ehdotuksia siitä mitä voi kirjoittaa synnytystoivelistaan.

mukavaa päivää kaikille!

donter 29+6 (Huomenna 30+0!)
 
klementine: sinuna ottaisin yhteyttä neuvolaan, ei ole vielä tarkotus, että supistuksia tulee ja samalla saisit tietää kohdunsuun tilanteen. Mulla oli alkuviikosta supistuksia, ja otin vihdoin yhteyttä neuvolaan ja saitsua tuli pari viikkoa ja lepokäsky, ei sentään makuulla oloa, mutta muuten pitää olla tekemättä mitään...Makuukäsky olis kai tullut, jos kohdunsuuntilanne ei olis ollut ok. Ja sen kauppareissun jättäisin väliin, jos eilen illalla on kunnolla supistellu..Mulla siis on lääkäriin kontrolli kahen viikon päästä, ja pitää ottaa sitä ennenkin yhteyttä jos supistuksia vielä tulee...

Oma äitini jaksaa aina yllättää, nyt se oli kaivannu mun vauvavaatteet esille, joo'o, se on jemmannu niitä 28vuotta...aika erilaisia ne on kun nykyään, muutamat sellaset jotka hyväksyin. Ja samalla tuli selvyys siitä mitä kotiutumisvaatteita vauvalle, tulee samoissa sisävaatteissa kun minä :) ei mulla muita niin pieniä vaatteita oliskaan :)

Tesmis 30+4
 
metsis jos on huonosti pesty alapää niin pissassa on melko varmasti proteiineja. Eli kokeile sillai et peset huolella ja jos vielä on pissassa proteiinia ni sit vasta mietit sitä myrkytystä. Ja noi paineet saat varmasti nouseen jos monta kertaa päivässä alat sitä pissaa stixaileen ja mietit et, onkohan alkava myrkytys? Päänsärky ja valopilkut voi johtua myös kuivuudesta. Eli kai muistat juoda tarpeeks??

terkka ja lääkäri epäili mulla olevan ongelmaa kilpirauhasen takia tai alkavaa myrkytystä, koska paineet on niin koholla, 4 päivän päänsärky joka ei meinannu mennä ohi ja lisäks sitä ylävatsakipua. Pissa oli kyl puhdas, mut oli ollu kyl niin hetken aikaa rakossaki (n. 40min) ettei ollu luotettava. Ja heti täytyy ottaa yhteyttä jos joku noista oireista pahenee/jatkuu.

Kävin eilen lenkillä anopin ja koirien kans..siis ehkä n. 1,5km matkan johon meni 45min eli tosi rauhallista kävelyä mentiin ja silti koko illan sit supisteli. Mut yritän nyt edes vähän ulkoilla, jos se vähän auttais tohon väsymykseen.

Aamulla heräsin sillai sopivasti, et lähin sit käymään labrassa niissä kilpirauhas- ja rautakokeissa. Täytyy iltapäivällä soitella tuloksista terkalle.

Nyt valmistautuun, sain ylipuhuttua miehen et haetaan Ikeasta lipasto =) Joku muuki puhu siit MALM-lipastosta. Mun mielestä se oli tosi näppärä kun sen jokunen viikko sitten bongasin, miehen täytyy viel kattoo et huoliiko se sen =)

fanttomi & 28+1
 
Fanttomi, oli ihan puhtaat paikat kyllä kun stiksasin ja kummassakin tuli tosiaan "hieman" tulokseksi. Mietin vaan, että aamullahan se virtsa on voimakkaampaa kuin muulloin että miten vaikuttanee tulokseen. Toisen mittasin sitten, kun olin sitä vettä jo lipitellyt jos se siihen vaikuttais mutta sama tulos. Eilen ainakin join tosi reippaasti vettä, että ei pitäisi siitä johtua. En usko että noin pieni määrä kuitenkaan vielä mitään merkkaa, mutta seuraan tilannetta kun ei sitä proteiinia oikeen ois hyvä virtsassa olla..varsinkin kun ne paineet tosiaan oli jo koholla ennen kuin tiesin koko hommasta, tämän hetken paineista en tiedä mitään kuin nuo eiliset neuvolassa otetut vaan. Kunhan sais sen mittarin, kotonahan ne paineet voi olla paljon paremmat kuin neuvolassa niin sais tuonkin mielestä.

Vinkkinä muuten kestoilijoille, että kirpparilla myydään ihan törkeen halvalla noita äitiyspakkauksen kestovaippoja täysin uusina. Kävin ite bongailemassa tänään sattumalta, niin halvalla irtosi etten kehtaa ees ääneen sanoa=)

-metsis 28+1
 
Heips...

Täällä mieli taas pirteämpi muutaman "masispäivän" jälkeen. Aamulla sain synttärikahveet (yksi kahvinjuoja ilmottautuu) sänkyyn ja mies on ollut vapaalla passaamassa mua tämän päivän :)

Tänään oli kontrolliaika sairaalassa eikä onneksi mitään hälyyttäviä muutoksia ollut tiistain jälkeen tapahtuntu kohdunsuulla!!!! :) Kohdunsuu ei ollut enää lyhentynyt mutta ehkä hieman pientä lisäaukeamista huomattavissa. Täyslepo jatkuu ainakin seuraavat kaksi viikkoa ja supparinestolääkitystä lisättiin ilkeiden selkäsärkyjen takia. Viikon päästä uusi kontrolli ja saikku jatkuu äippäloman alkuun saakka.
Jotenkin tuntui että valtava paino tipahti hartioilta ja vihdoin pääsin "alkushokin" yli ja on taas luottavainen ja hyvä mieli. Eiköhän tämäkin siis tästä :)

Valkovuodoista yms näyttäis olleen puhetta ja itsellä on lähiaikoina vuodot lisääntynyt. Mitään tulehduksia tai muuta ei ole. Ja tosiaan joskus tuo valkovuoto on ihan kirkasta ja juoksevaa mutta ihan normaalia kuulemma kuitenkin.

klementine Otapa vaan neuvolaan yhteys noista suppareistasi. Itse olen nyt "hyvänä" esimerkkinä siitä että aina kannattaa tarkistuttaa tilanne. Jo pelkän oman mielenrauhasi vuoksi.

Suppareista olen oppinut senkin että aina ne eivät ole pelkkiä vatsatuntemuksia vaan joskus pelkkiä selkäsärkyjä. Että selkäsärkyiset ja muut, seuratkaa kipujanne. :attn:

Metsätähtönen Mullakin oli viime neuvolassa "hieman" proteiineja pissassa elikkäs kun itse tulkkasin tikkua niin proteiini ei ollut selvästi keltainen tai vihreä vaan jotain siltä väliltä. Ehkä enemmän keltainen kuitenkin. Neuvola täti sano että se tulkitaan negatiiviseksi kuitenkin, sillä positiivinen on selvästi se vihreä eikä yhtään vähempää.
Tähtiä ja muita valoja nähdään täälläkin usein ja lähiaikoina lisääntyvissä määrin. Ennen raskautta mulla liitty ne migreeniin ja päänsärkyyn niinkuin hieman vieläkin vaikka ei aina vaadi päänsärkyä vaikka valoja menisikin. Verenpaineet ollut ok ja tilannetta seurataan ettei ole alkavaa raskausmyrkytystä mutta mitään viitteitä siihen suuntaan ei ole ollut. Eikä polilla siitä huolissaan ollut. Valoja on ollut pitkin raskautta enkä itsekään usko niiden pelkästään mitään tarkoittavan. Mutta hyvä seurata tilannetta kutienkin.

Hyvää viikonloppua kaikille!!! :flower:

Cisu 29+4
 
nonii nyt on kaupassa käyty ja muuta en löytäny kun sen hoitolaukun =)
ja niin tosissaan kyllä mä soitin ennen kauppoihin menoa sit äitipolille omalle kätilölle ja kyselin mitä kannattaa tehdä =)
mulla ei siis sinänsä huolena ole nuo kaupassa juoksemiset kun mulla on auto ja pääsen oven eteen niin siksi uskallauduin.kätilö sanoi mulle että pitää juoda paljon, ne kuulemma nesteyttää aina kovasti siellä ihmisiä ketkä supistuksien takia tulee paikalle. antoi myös muita ohjeita ja sanoi et ei tarvii tulla nyt näytille kun tilanne on jo sinänsä ohi eikä mitään ole nyt ollut, mut jos tulee lisää kipeitä supistuksia niin sit mentävä näytille=) joten sit uskallauduin ostoksille...

mut palaan pian, meen keittää iltakahvit niin kerkeän sit lukea kaikkien kirjotukset :wave:
 
donter Mun kuppikoko on tällä hetkellä 70/75C ja maidon noustua rintoihin oli varmaan D tai enemmänkin välillä. Huomasin jostain keskustelupalstalta, että jotkut isorintaiset ei välttämttä oo tykänneet tuosta Carriwellin liivistä, osa taas on tykännyt. Mutta Jennylillä ainakin oli myös hyvät kokemukset. :)

Nyt en jaksa millään kirjoitella enempää. Paitsi, että näin ekan vauvaunen viime yönä. :) Vauvan kämmen tai jalka (en muista) näkyi ihan selvästi mun masusta. Se ihan työntyi mun nahasta ulospäin. Heh.. Ehkä toi on nyt sitä pelkoa liian vähäisestä lapsivedestä...

Mandy ja pallero 27+0 POKS!
 

Yhteistyössä