***Joulukuiset lumihiutaleet 2010- LOKAKUU***

Lillikka
Onnea Lollille! Tässähän on saatu jo "pää auki" mukavasti ja kohta alkaa vauvoja pukata oikeen urakalla =)

L84 tervetuloa mukaan!

Täällä pähkäillään, että mitenköhän pitkään siellä sairaalassa ollaan ja miten kauan esikoisen hoitaja on meillä, lähteekö mies yön selkään kotiin ajamaan vai mitä. Jos ei perhehuonetta saada ja vauveli päättää tulla yöllä ulos, niin kai ne sitten vaan laittaa miehen himaan. Eipä onneksi ole pitkä matka ajella pää sekaisena, jos nyt sattuisi joutumaan valvomaan pitkään.

Jaksamisia kaikille kipeille!! :hug:

Lillikka 35+3

Onnea lollin perheelle! :flower:

saz: Mullakin on tuossa rintalastan alueella kipua, varsinkin iltapäivästä ja illasta. Varmaan sen takia kun kohtu kasvaa ylöspäin?

Mulla oli sokerirasituksessa tunnin arvo 0,2 verran koholla, joten mut laitettiin diabeteshoitajan vastaanotolle. Diabeteshoitajan tapaamisen jälkeen olen viikon mittaillut sokereita, ja arvot olivat todella hyvät. Nyt katotaankin tilannetta sitten 2 viikon päästä uudestaan. Eli mittailut jatkuu edelleen. Vauva oli kuitenkin ihan normaalikokoinen ja liikkuu hyvin, lapsiveden määrä normaali eli ei ongelmaa mahassa, ja pystyin vähän huokaisemaan helpotuksesta. Pelkäsin itekin että tulis hirmu iso vauva.

Olin onnistunut nostamaan hb:n 134:ään! Alimmillaan oli 112 tuossa vielä reilu kuukausi sitten. Luulen että mandariinien syönti on auttanut raudan imeytymisessä. On nimittäin tullut vedettyä monta kiloa niitä, kun ovat niin hyviä nyt!

Liitoskivut on olleet melko mojovia... Yölläkin herää kun pitää kylkeä kääntää. Ja lisäksi alapää tuntuu koko ajan turvonneelta ja on vähän kipeä. Ei kuitenkaan mitään suonikohjuja pitäis olla siellä päin. Varmaan muuten vain verenkierto huonona...

Jaksamista kaikille kipujen ja vaivojen kanssa! :hug:

Lillikka: Meillä ainakin, 3 vuotta sitten, mies joutu lähtemään heti synnytyssalista kotiin, koska kello oli niin paljo (21-22), ettei se päässy saattamaan meitä osastolle :( . Ois ollu kiva vähän pitempään yhdessä ihmetellä uutta tulokasta. Ja muutenkin mulla tuli siellä osastolla sellanen "apua jättikö ne mut tosiaan yksin tän pikku-nyytin kanssa"-olo ja jouduin hetken keräämään rohkeutta ennenkun uskalsin laskea pojan edes sylistä sängylle :LOL: .

Kiitos hirmusti tsempeistä mun rd-asiaan mipe, unelmahöttö ja kadak! :hug: Mukava kuulla, että sulla Nachopallo on pysynyt arvot kurissa. Jospa mullakin. Alkujärkytyksestä selvitty. Ehkä tämä tästä. Menen maanantaina hakemaan neuvolantädiltä mittarin ja ohjeet.

Tervetuloa L-84! :flower:

Cisu Hieno juttu, että sun paikkoihin ei ollut tullut muutoksia. Jazz Hyvä, että sullakin tilanne hallinnassa. Nyt vain yrität olla rauhassa.

Mandy ja pallero 30+6

Minulla oli tänään neuvola enkä saanutkaan sitä rokotusta jota menin hakemaan kun eivät olleet vielä tulleet neuvolaan. Ja niin paljon kuin sitä jännitin... Nyt täytyy sitten mennä yleiseen rokotuspäivään maanantaina. Terkkari oli sitä mieltä että vauva olisi oikeinpäin. Kysyin vielä että ootko ihan 100 % varma ja tämä vastasi että on!!! Silti en ihan täysillä usko pelkkkään käsituntumaan. Mutta loistavaa jos niin on! Menen varmaan asian varmistamaan vielä yksityiselle ultraan viikon parin päästä koska se asia on jäytänyt minua rv 21 lähtien. Hemppa oli nyt 122 eli korkeampi kuin koko raskauden aikana että jee. Mutta silti pysyn tällä tuplarautakuurilla koska muuten arvot romahtaa. Mulle olis kuulunut viikon päähän lääkärineuvola mutta yllätys yllätys ens viikolla on jokin koulutus heillä ja muutenkin ajat kolmeksi viikoksi neuvolassa buukattu täyteen joten sain seuraavan ajan vasta kahden viikon päähän ja se on vähän kauempana saman kunnan neuvolassa josssa eri terkkari mutta sama neuvolalääkäri. Verenpaine oli jotain 74/104. Vauvan koko vähän keskikäyrän alapuolella eli veikkasi 3-3,5kg lasta tulevaksi.

Tänään rv 35!

Lolli :heart:hurrrjasti onnea!!:heart::flower:

Mandy mulla myös rd. Tosiaan sen diagnoosin saa heti kun yksikin arvo on koholla (mulla oli paastoarvo rajalla joten sain tuon leiman otsaani). Myös edellisessä raskaudessa rd. Nykyisessä raskaudessa tuo kuitenkin todettiin jo ihan alkuraskaudessa ja sain mittarit kotiin. Sain ihan ok lukemia ja mittaus lopetettiin. Sitten olin rv 26 toisessa rasituksessa jossa sain puhtaat paperit mutta diagnoosi säilyy raskauden loppuun asti. Minä en enää mieti yhtään ruokavaliotani tuon rd:n varalta. Lisäksi tämä lapsi tulee kai olemaan 3-3,5kg ja edellinen oli tasan 3,5kg joten ei mikään jättiläinen. Ikinä en ole ollut missään diabeteshoitajalla enkä äitipolilla ultrattavana tms. Eli kokoarvioita ei olla tehty koskaan. Kyllähän tuo diagnoosi harmittaa mutta se ei onneksi (rd) heittäydy kaikilla ollenkaan niin pahaksi että insuliineille tms. joutuisi. mulla hoitui ruokavaliolla viime raskaudessa ja tässäkin niin kauan kuin sitä noudatin.

Tervetuloa 84L. MEillä melkein sama la.

saz
Rintakivuista: ikävä kuulla et muillakin on samaa rintakipuilua, mutta kait tää sit kuuluu asiaan kun niin monella meistä sitä on, ja nyt kun oon siitä puhunut muille äideille niin yllättävän moni tietää mistä puhun :O Pitääpä neuvolasta vielä kysyä..

Mä päätin nyt et meen sinne pelkopolille puhuun siitä syöksysynnytyksen pelosta. Kaverit vakuutteli et siitä olis hyötyä ja kannattaa mennä. Mulla eka tuli 4,5tunnissa ja pelkään etten ehdi sairaalaan tän tokan kanssa kun pitäs esikoinen viedä vielä hoitoon sun muuta mutkaa tehdä muutenkin yli puolen tunnin matkalle sairaalaan. Omissa kauhukuvissani ponnistan auton takapenkille miehen avustuksella jossain -20c pakkasessa ja vauvalla sattuu olemaan vaikka napanuora kaulan ympärillä tai jotain muuta sattuu...

Mulle pidettiin tänään ihanat ylläriBABYSHOWERIT :) Tuli tosi hyvä mieli kun en yhtään odottanut :) Ja varsinkin kun oon aika uus tällä paikkakunnalla ja vanhat kaverit asuu ympäri suomea.

Tänään sattui esikoiselle semmonen haaveri et jouduin itsekin ihan paniikkiin ja itkin hysteerisesti kun pelästyin sitä veren ja huudon määrää. Alkoi voimakkaasti supistella ja jouduin oksentamaankin siinä hässäkässä. Onneksi ei loppuviimein sattunut niin pahasti miltä alkuun näytti, mutta paha mieli jäi ja edelleen on "outo" olo ja supistelee normaalia kovempaa. Pitää olla nyt ilta tarkkana ja kuulostella mitä kroppa sanoo.

Eipä muuta, loppuun vielä 33+0 poksumiset :) Oon edelleen ihan innoissaan ekasta syntyneestä lumihiutaleesta ja odottelen lisää tietoja miten kaikki meni.

saz

Lollille ja koko perheelle hurjasti onnea tytsyn johdosta!:flower: :heart:
Nyt niitä pieniä nyyttejä alkaa tulemaan :)

L-84 Tervetuloa mukaan! :flower:

Huomenna neuvolaan ja sitten kuulumiset!

hara 31+0 POOOOKS! :heart:

Hellou keikille!
Jos minäkin mahtuisin tänne vielä mukaan?
Mulla on esikoisen la 7.12.. Ultrassa lupailivat, että poika olis tulossa ja saatiin beibin vehkeistä kiva kuvakin "todistusaineistoksi"..:D Olin lievästi ylättynyt siitä, miten tarkasti sillä ultrausvehkeellä saa kuvia, kun olin aina kuvitellut, että ne kuvat on vaan sellaista tummaa sotkua, josta ei erkkikään erota mitään..

Mulla on tämä koko raskausaika mennyt tosi hyvin.. Ei käytännössä mitään suurempia ongelmia ole vielä ollut, vaikka jo vko 35 menossa..:O Tai no, maha alkaa olla tiellä joka asiassa ja vauva vaikeuttaa vähän hengittämistä.. aika pienet on mun ongelmat, jos suurin niistä on se, etten saa kenkiä jalkaan ihman hillitöntä vääntöä, ähinää ja puuskutusta..:D Ja ukko tietenkin vaan nauraa vieressä...:kieh:
Ainut, mikä rupeaa huolestuttamaan on se, ettei tämä pieni ole vieläkään tajunnut kääntyä kallo alaspäin.. On istukellut kohdussa sinnikkäästi samassa asennossa jo about kuukauden.. Neuvolassa sanottiin, että parin viikon päästä ruvetaan yrittämään kääntämistä, jos ei laps' itse ymmärrä pyörähtää..

Tervetuloa uudet! =)

Täytyy kohta soittaa neuvolaan, kunhan se avautuu. Päätä särkenyt toista yöstä lähtien, tällä hetkellä ei juurikaan ja verenpaineet huitelee 140/90 molemminpuolin. Saa nähä mitä ne neuvolassa meinaa, valmistaudun taas lähtemään äippäpolille. Sillä osastolta ne ei olis mua kotiin päästänny jos verenpaineet olis olleet yli 140/90 sillon kaks viikkoa sitten kotiinlähtö tilanteessa. Huoh.

34+4

käy ihmeessä siellä pelkopolilla. Mun sisko kävi kans ja tekivät tarkat suunnitelmat, vaik eivät mitään käynnistyksestä voineet varmaksi luvata mut kuitenki kuuntelivat ja ottivat pelon tosissaan. Sil sit alko lapsivettä tihrutteleen ni vauva käynnistettiin ja 1½h käynnistyksestä vauva oli sylissä.

Tesmis: kylhän se kannattaa varmistaa et vauvalla kaikki ok, varsinki ku sul on tuota päänsärkyä.

Mä tääl mietin et uskaltaisinko lähteä lasten kans uimaan.. mul kyl ei ole mitään hajua kohdunsuun tilanteesta, mut jos sitä uskaltas lastenaltaaseen räpiköimään :D

Uusille tervetuloa!!

Tervetuloa uusille ja tsemppiä Tesmis noiden paineiden kanssa! Toivottavasti et joudu osastolle.

Meikäläinen poksuu tänään sen kolmenkympin rikki! Jee! Vaikka enempi odotan kyllä jo sitä pikkukeskosrajaa 32. Ei tämän ihan vielä tarvitsisi tulla... :/
Tänään olin neuvolassa ja samaa sanoivat kuin kaksi päivää sitten naikkarillakin että vauvan pää on jo tosi alhaalla ja tavallaan "lähtöasemissa". Ei saa enää mahan päältä tunnusteltua päätä ja naikkarilla totesivat että pää tuntuu jo alakautta kokeillessa ihan selkeästi. No, onneksi kuitenkin se kohdunsuun ja -kaulan tilanne oli ihan hyvä verrattuna siihen lähtötilanteeseen. Neuvolassa olivat vaan niin huolissaan tosta. Pitäis ehkä kumminkin luottaa enempi naistenklinikan erikoislääkäriin, jonka mielestä kaikki on kuitenkin ihan okei pari päivää sitten... No, toivottavasti kaveri pysyy vielä kyydissä ainakin kuusi viikkoa!

Muuten neuvolassa kaikki ok ja hemoglobiinikin oli lähtenyt reippaaseen nousuun rautakuurin ansiosta. Sykkeet hyvät (145) ja sf-mitta oli pompannut 29 senttiin (kolme viikkoa sitten 23). Se on ihan ok tulos kuitenkin, vähän keskikäyrän yläpuolella mutta normaalirajoissa. Viimeksi oli lääkäri mittaajana ja nyt th, joten sekin voi vaikuttaa.

Hyvää alkavaa viikonloppua kaikille!

mamadread ja ihme 30+0 POKS!

Huomenta ja tervetuloa uusille taas,

hassua, kun nyt on taas ehtinyt koneelle monta kertaa päivässä, kun esikoinen pk:ssa ja itse äitiyslomalla - en ehtinyt tänne juurikaan kirjoitella koko raskauden aikana, vaikka ihan alussa jo mukaan hyppäsinkin ekojen joukossa.

Jennyli, vaihdatko ton mun lasketun ajan listaan 26.11. niin ei näytä sit niin väärin suhteessa viikkoihin :)

Pelkopolia mullekin suositeltiin, mutten nyt sit kumminkaan ole sinne lähetettä pyytänyt. Mulla jäi vähän traumoja ekasta synnytyksestä, mutta suht levollisin mielin tässä kai ollaan toiseen synnytykseen menossa :confused: nyt kun se epiduraalikaan ei enää pelota. Joka yö mietin, että nytkö ne lapsivedet lorahtaa, sen verran huomaan jo jännittäväni. Edellisestähän mulla ihan ykskaksyllättäen meni vedet shoppailupäivän päätteeksi muutama tunti nukahtamisen jälkeen ilman minkäänlaisia muita tuntemuksia / supisteluja.

Tesmis, eiköhän siellä kannata käydä varmistelemassa, ettei äidy raskausmyrkytykseksi tms.

anve, niinhän se on, ettei sinne mene mitään sisään, ellei ole tulossa uloskaan (siis uimisen kannalta) ja mulla moni ystävä kävi uimassa ihan loppuun asti. Jostain muistan kuulleeni, että parempi tavallinen viileä uimahallivesi kuin kylpylöiden lämpimät lillumisvedet ja että viimeinen kuukausi olisi hyvä olla jo pois altaasta tulehdusriskin takia (jos siis jo paikat aukenemaan päin), mutta mene ja tiedä noista.

HYVÄÄ ALKAVAA VIIKONLOPPUA KAIKILLE :flower:

kadak & pikku-ruu 36+0

Sazille piti vielä kommentoida, että mulla kanssa esikoinen tuli neljässä tunnissa ulos, tietty synnytystä oli yritetty estellä se vuorokausi jo siinä vaiheessa. Naikkarilla sanoivat, että luultavasti tämäkin tulee nopeasti!
Mä en oo yhtään osannut pelätä, ettenkö ehtisi naikkarille ajoissa (meillä myös noin puolen tunnin matka). Mies voi kyllä lähteä esikoista yksinäänkin viemään hoitoon ja mä voin suunnata suoraan taksilla naistenklinikalle. Mies tulee sitten kun kerkiää.

Täällä sitä vaan on surffailtu koko aamu netissä...ja sain tuhlattua rahaakin samalla... :saint:

Tilasin ihanan viidakkokuosisen uniliinan (kapalo) ja esikoiselle omia nimikoituja käsipyyhkeitä. Surffailin myös vähän taas rattaita ja pitäisi hankkia toinen amme, ehkä imetystyyny ja sitteri (niitä meillä ei esikoisesta ollut, mutta saattaa tulla nyt tarpeen, kun niskat meni aika huonoon jamaan imetellessä ja sitteri on varmaan aika kätevä kahden lapsen kanssa, jos pikkuinen vaan olisi vähän vähemmän syliteltävä tapaus kuin esikoinen, esikoinen tosiaan oli mulla kantoliinassa usein ja istuin samalla jumppapallon päällä hytkyttelemässä, kun ei jaksanut koko ajan kävellä ja hyssytellä mahavaivaista). Sitten vähän mietiskelin, missä vaiheessa hankittaisiin kuivaksiopetteluhousuja 1,5 v esikolle. Pottailu ei oikein vielä suju, mutta pitäisi harjoitella lisää. Ja noissa kestoharkkapöksyissä on nykyisin niin ihania kuoseja, että tekeekin mieli laittaa päälle. Jossain luki, että 2-3 pöksyt riittää, kun homma alkaa sujumaan. päiväkotiin varmaan viedään vaippoja, mutta kotona voisi sitten tepastella noissa söpöissä harkkapökissä. Teenpä tilauksen vielä noista heti :) ....

Onnea Lollille!

Mulle tuli sellainen probleemi eteen, että tarttis saada joku juhlamekko tai vast. viritys kollegan väitöskaronkkaan parin viikon päästä. Eli sen olis kiva olla musta/tumma eikä mikään kovin avonainen. Onko jollain hyviä vinkkejä sopivista mammavaatekaupoista (tai sopivista vaatemerkeistä tms.) kanta-hämeen tai Turun seudun nurkilta? Mulla on yks henkkamaukan pitkä trikoinen musta puolihame, mut sen kans tarttis sit joku siisti yläosa. Onkohan hm:lle tullut jotain kivoja yläosia. Onko joku käynyt siellä lähiaikoina? Kauheesti en viittis rahallisesti panostaa tähän, mut en kehtaa ihan hämärissä kuteissakaan paikalle ilmestyä :D

Tervetuloa Waahtera ja onnittelut poikalupauksesta! :flower: Kuulostaakin ihan poikaraskaudelle tuo sun raskaus. Mulla oli nimittäin eka raskaus suht oireeton ja poika tuli. :)

Tesmis Hyvä, että soitat neuvolaan. Toivottavasti ei enteile raskausmyrkytystä. Sitä ei tiiä, kuinka pian sulla on nyytti kainalossa.

saz Mä oon kans sitä mieltä, että mene vaan pelkopolille, jos siihen on mahdollisuus. Jo se käynti voi tehdä sun loppuraskaudesta miellyttävämmän etkä ehkä koko ajan pohdi syöksysynnytyksen mahdollisuutta. :hug:

anve Mähän kävin siinä odottavien vesijumpassa ja päätin myös nyt, että enää en mee. Mun kohdunsuuta ei oo tarkastettu, mutta en halua lähtee enää sinne uintiin arpomaankaan, että mitenkähän on.. En vaan jaksa stressata päätäni tuolla asialla, joten annan koko jumpan olla.

mamadread Tervetuloa kolmekymppisiin!

kadad HURJAT viikot! :D Ihanaa!

Mä täällä poksuilen. Jipii!

Mandy ja pallero 31+0 POKS!

syöksysynnytyksestä juu mulla kuopus syntyi 55 minuutissa joten pelkään tosissani ehdinkö sairaalaan jonne n. puolen tunnin matka mutta ruuhka-aikaan vie tunninkin. Lisäksi on nuo 2v ja 4v joille täytyy saada hoitaja. Ja minähän en saanut pelkopolille aikaa vaikka kovin yritin asiaa perustella, sillloin oli vielä tuo perätilakin yhtenä syynä ja rd eli jättivauvan pelko. Täällä ei tosiaan pääse pelkopolille jos pelkää syöksysynnytystä...En tiedä mitä oikein tarttis pelätä että sinne pääsis.?!

Tänään rv 35+1

What Ei ainakaan Hämeenlinnan HM:n mammavaatepuolella ole juuri mitään juhliin sopivaa. Muutenkin tosi kälynen valikoima. Mutta KappAhlin rätit näyttää olevan sen mallisia että mikseivät kävisi myös raskaana oleville.

Cisu 33+4

Nonii, neuvolan kautta äippäpolilla käyty. Neuvolassa paineet 162/102, virtsassa protskua hieman. Paino noussut kolmessa päivässä 700g. Soitti äippäpolille, et miten tehään, riittääkö, et meen maanantaina sinne vai samantien. No kätilöt ei osannu päättää, lupasivat soittaa kun on lääkärin kanssa keskusteltu. Soitto tuli heti kun lähin neuvolasta, että äippäpolille pitää mennä heti.
Raskausmyrkytystä siis epäiltiin, mutta verikokeet on puhtaat. Joten ei kuulemma ole raskausmyrkytyksestä kyse. Kuitenkin maanantaina takasin sinne ja nyt pitää kotona kirjata verenpainelukemia ylös. Ihmetyttää vaan, et jos proteiinia virtsassa (neuvolas sanoivat, että ihan vaan hieman oli plussalla) niin miten ne verikokeet on sitten puhtaat. Mut kai ne verikokeet sitten on tarkemmat kuitenkin. Painoarvioksi tuli 2355g, joten olis muka kasvannu kahessa viikossa 600grammaa....

Tervehdys kaikille taasen!

Neuvolassa tuli aamulla pyörähdettyä...

Paineet oli koholla 146/86 ja ei tuo pissakaan ihan puhdas ollu,joten sain niitä liuskoja purkillisen kotiin ja heti ens ti seuraavan ajan.Painoakin oli tullu aivan liikaa(880g/viikko) :whistle: ja päänsärkyähän on ollu jo ainakin pari viikkoa lähes päivittäin...Neuvolatäti soittikin sitten mulle perään töihin että oli ollu yhteydessä Jorviin ja sieltä olivat sitä mieltä että lähete sinne ja seurantaan,käsitin että olis pitäny jo aikasemmin laittaa kun edellisessä ollut eklampsia.Odotellaan nyt millon sinne mennään,niin ja vauva oli perätilassa niinku oon veikkaillukkin.Sf-mitta oli 28,5 ja nätisti keskikäyrällä mennään :)
Nyt pitää yrittää lepäillä,huomenna viikon viimeinen työpäivä :)

hara 31+1

Tesmis ja Hara: onpa teillä samankuuloinen tilanne!! Toivottavasti kumpasellaki tilanne ei tuosta pahene.
Tesmis: mä oon ymmärtäny et niitä protskuja voi siihen pissaan tulla esim. vakovuodon mukana..
Hyvä et ootte kumpanenki seurannassa!!

Me käytiin sit kuitenki uimassa, ja oli mukava, ite en uskaltanu ku kerran käydä altaan päästäpäähän uimassa, muuten polskittiin tyttöjen ja isännän kans lastenaltaissa. Ei olla ennen ylivieskassa käytykkään, ja täytyy sanoa et yllätyin positiivisesti sen puoleen et miten hyvä allas tarjonta siellä oli lapsille! 2 allasta joissa 20-80cm vettä + vauva-allas :D Mut kyl se voimat vei ihan totalisesti, ku käytiin vielä päälle kauppakierros + syömässä.

Mä mietiskelen tääl et onkohan tämä vauva kääntyny perätillaan, ku tähän asti ollu todella hyvä olla mahanpuolesta mut nyt tuntuu kokoajan ihme paine tuossa keskellä ylävatsalla, ja se paheni ku äsken vähän aikaa makoilin.

Voi vihoviimesen vihoviimenen, tää meidän nuorempi neiti on alkanu oikein urakalla kiipeileen, ei hetkeksikkään voi jättää valvonnan ulkopuolelle. Millon on milläki pöydällä menossa, syöttötuolin ja keittiöjakkaran jo vein evakkoon khh:n pöydälle :/

what: täs vois olla yks vaihtoehto Annee Matthew Giselle mekko | Vaippatalon verkkokauppa

Tämä bolero on kallis, mut tän tyylinen yhistelmä vois kans olla ok (mitä voi sit käyttää myöhemminki ja alle periaateessa käy ihan normi pitkä pusero + mustat housut Belua - Äitiysvaatteet juhlaan,töihin,vapaalle.Imetyspaidat,imetysliivit, imetysmekot,kestovaipat (äitiysvaate, imetyspaita,kestovaippa,äitiyshousut,äitiysfarkut)
Mun kans pitäs kummisetän mun isoenon hautajaisiin keksiä joku vaatekerta, miehen sisko meinas et sil ois joku mekko.. jos vain mahtuu päälle ni laitan sen.

Tervetuloa mukaan uudet:flower: Kyllähän tänne mahtuu porukkaa vielä hyvin=)

Nyt on pakko kyllä kysyä, että onko muilla sellaista vatsan puutumisen tunnetta?
Tai siis että iho tuntuu puutuneelta?
Mulla on sellainen tunne, jos raapii mahaa, niin tuntee kyllä että siihen kosketaan, mutta kynsiä ei tunne =O Terkkari ei osannu sanoa tuohon mitään.

Tesmis ja hara: Mulla on ollu alusta asti verenpaineet aika korkeat, viimeksi oli 144/91, pissa kuitenkin puhdas joten ei ole ottaneet ainakaan vielä seurantaan. Kotona pitää mittailla nuita paineita.

Ja onko muilla sellaista käytäntöä neuvolasta, että tekevät kotikäynnin jo raskauden aikana? Meille on tullut sellainen nyt uutena juttuna, ja tulevat siis kotiin käymään yhden kerran ja mukana on kotidobbler jolla kuunnella äänet, otetaan verenpaineet ja pissanäytteet myös. Painoa ei katsota kotona ollenkaan.
Itse tykkäsin tällaisesta vaihtoehdosta=)

kadak: Hurjat viikot jo, olispa itselläkin jo noin paljon =) Tuntuu että toisaalta aika kuluu liian nopeasti, toisaalta taas että liian hitaasti =D

Jazzy&Morso 33+5

Yhteistyössä