***Joulukuiset lumihiutaleet 2010- LOKAKUU***

Hurjasti onnea Lollille perheenlisäyksestä! Aikamoinen yllättäjä! :flower:

Ja tsemppiä taas kovasti vaivaisille, tissit, mahapeitteet, suonikohjut jne. Mä kyllä noista suonikohjuista menisin kipin kapin lääkärille, koska oireiden ja kipujen kuvaus vastaa aika hyvin sitä mun pepputulehdusta ja se tosiaan leikattiin kahdesti, ettei tulehdus pääsisi leviämään. Mutta tosiaan pukamat ja kohjut kai on myös todella kivuliaita ja ei voi muuta kuin sympatiseerata!

(.) Mulla oli vuorokauden verran rytmihäiriöitä ja eilen aamulla painelin lääkärillekin, ottivat vähän ekg:ta ja totesivat, että loppuraskaudesta on aika yleistä, että leposyke on ensinnäkin korkea ja että herkemmin tulee "muljahteluita". Säikähdin kyllä kunnolla, kun ei tuollaisia yleensä ole ja nyt niitä tosiaan jatkui tuntitolkulla, niin että toissayön unetkin jäi tyngiksi.

Pingu, mä just kapaloa tilailin netistä kokeeksi, kun esikoisella ei ollut ja sitä kovasti muutama tuttu kehui. Eihän kapalointia varten kai mitään eirtyistä valmista liinaa edes tarvitse, mutta helpottaa kovasti kieputusta, jos on :) Netistä varmaan löytyy noita ompeluohjeitakin? Jos meillä vaikka alkaakin tepsimään hyvin, niin voisin vaikka itsekin ommella toisen.

Tilasin juuri anopilta vähän lankoja, kun tulee kylään viikonlopuksi, jos vaikka saisin vauvan myssyn neulonnan alle. Varmaan sellaisen kutoo aika vikkelään, kun vauvan pää ei ole kovin suuri :) Hyviä ohjeita jo löysin netistä tuohon. Nyt työn alla menossa kauluri esikoiselle, mutta siitä tuli kyllä liian iso. En oikein ikinä jaksa tehdä mitään mallitilkkua, aloitan vaan ja sitten lopputulos on aina yllätys :LOL:

k&pikku-r 35+6
 
Viimeksi muokattu:
Lollille hurjan paljon ONNEA! :heart:

Meillä tosiaan esikoinen syntynyt samoihin aikoihin ja nyt terve esikoululainen, joten ei hätiä mitiä! Sairaala-aika tuntuu pitkältä, mutta jos vauva on terve ja takapakkia ei tule, niin varmaan pääsette kotiin kuukauden kuluttua. Tsemppiä teille ja hyviä vointeja!

mamadread ja ihme 29+6
 
Onnea Lollille pienestä prinsessasta ja ihana, että vauva voi hyvin!

Jee, täälläkin alkaa flunssa helpottaa ja töihin tuleminen luonnistui ihan hyvin. Yöllä enää vaan yskitti (yskä sattuu makuullaan mahaan :( ), mutta niistää tartti hyvin vähän eli henki kulki :p

Azalea ja Luru 31+5
 
Ohhoh olipa yllätys että nyt on sitten ensimmäinen lumihiutaöe syntynyt!! Paljon paljon onnea koko Lollin perheelle! :)

Kapalointia ajattelin kokeilla, aattelin ostaa sellasen Kushiesin kapalopussin joita ainakin Tikkunekku-verkkokauppa myy. Näyttää yksinkertaselta systeemiltä ja lämpimältä.

Tänään taas vapaapäivä ja huomenna sitten viimestä päivää töihin ties miten pitkään aikaan. Laitoinpa tossa ekat vauvanvaatteetkin koneeseen. :) Tuntuu ettei mun tarvi ostaa vauvalle paljon mitään kun siskon lahjoittamia ja äitiyspakkauksen vaatteita on niin monipuolisesti. Villahaalari pitäs hommata.

Hampiainen 34+1
 
LOLLILLE HURJAN SUURET ONNITTELUT PIENESTÄ PRINSESSASTA!!! :heart: Onneksi kaikki on nyt hyvin ja neitonenkin oli ihan mukavan kokoinen jo :)
JENNYLIÄ itsekkin kaipailin ja hyvä nähdä että olet "taas täällä" jaksuja harmituksiin, toivottavasti on ohimenevää :hug:
TUTTI asiasta oli puhetta, meillä ei esikoiselle (silloin 11v sitten) tarjottu edes tuttia, sairaalan lapuissa lukikin että tuttia ei anneta juuri imetyksen takia, sitten junnun kanssa neljä vuotta sitten ei edelleenkään tuputettu tuttia mutta sai sen silti kun pyysi, nyt ajattelin pakata oman tutin messiin ihan varmuuden vuoksi..itsehän olin ajatellut lähteväni heti kotiin kun synnytys on hoidettu ja mikäli olo on yhtä hyvä kun aiemmista synnytyksistä, olisin junnustakin halunnut lähteä sen kuuden tunnin jälkeen mutta ei meitä päästetty, tays otti sitten pari viikkoa synnyttämisestä sen nopean lähdön vasta käyttöön..mulle sairaalassa olo oli ihan tuskaa..itketti vaan vaikka vauvahan oli ihana ja kaikki oli hyvin mutta oli niin ikävä lapsia ja miestä enkä saa sairaalassa nukuttuakaan ja nytkään en varmaan pääse pariin päivään kotiin kun on se rd-diagnoosi takana :( noh tarvitsee katsoa sitä sitten..
paha olo vaivaa viikko viikolta jälleen pahempana, viime yönä en ole kahden jälkeen nukkunut juurikaan ollenkaan kun heti kun menee pitkälleen oksennus nousee kurkkuun :/ ei mitenkään hehkeä olo ollut taas aamulla.
tiistaina on ultraan aika, katsellaan sitä neitosen kokoa ja tarvii varmistaa että vieläkö neitonen näyttää neidiltä :D
nyt taidan mennä kattoon jos sais jotain aamupalaa alas ja sitten mennä pienille päikkäreille..olo on kun ois kauhea krapula valvomisien takia. äh!
mutta jaksuja kaikille! jälleen ollaan lähempänä joulukuuta...
 
Hirmuisen paljon onnea Lollille pienestä prinsessa-lumihiutaleesta :heart:
Täällä sopivasti sataakin lunta hiljakseen ja mieli kyllä herkistyi kun viestin luin.
Onnea jatkoon koko perheelle ja voimia sairaalassa olo aikaan.
 
Lumitähti nro 1 on siis saapunut. Toivottavasti kaikki menee hänen kanssaan mahdollisimman mukavasti ja olette kaikki yhdessä kotona jo ennen virallista laskettua aikaa. Voimia Lollille!

Nyt ilmoittaudun itse huonovointisten raskaana olijoiden joukkoon. Normaaliksi raskauslöystymiskivuksi epäilemäni olotila olikin vihainen, epätyypillisesti oirehtiva hiivatulehdus, ja tulehdusarvot kai ovat nousseet sen verran, että koko ajan supistaa ja ei voi nukkua. Olen huutanut ja itkenyt kaikille vastaantulijoille, hoitohenkilökunta mukaan lukien (katumus katumus :ashamed:), jo monta päivää, kun on pinna ihan kireällä. Nyt kotipäivä tai ehkä toinenkin. Nettikaupoissa surfailisin, jos voisin istua, mutta vähän kerrallaan...
 
Onnittelut Lollille :flower: ja :hug: kera.

Jennyli toivottavasti matalalento on ohimenevää ja kaikki kääntyy vielä parhainpäin. Paljon tsemppiä ja jaksamista sinne arjen pyöritykseen. :hug::hug:

Ja kiitos kaikille "lohduttajille" mieli aina paranee kun saa myötäelämistä osakseen :kiss:

Unelmahöttö ja Kuutti 34+3
 
Onko muuten kellään täällä kokemusta kantoliinasta? Mikä olisi hyväksi havaittu ja toimiva juttu. Noita malleja kun näyttää olevan vaikka kuin paljon :confused: Erityisesti kiinnostaa sellaiset mallit, missä paino jakautuu eripuolille, eikä rasita vain hartioita ja selkää.
 
Näin äippäloman kunniaksi täältä yksi taustailija ilmoittautuu mukaan :) oon seurannut tätä joulukuisten pinoa jo huhtikuulta asti, ja jo silloin ajattelin että ä-loman alettua viimeistään uskaltautuisin tulla mukaan.. :)

Odotan esikoistamme täällä Keski-Suomessa, synnärinä siis K-SKS. Laskettu aika on 1.12., eli ei enää kauaa. Kaikki on mennyt toistaiseksi tosi hyvin ja voisko sanoa helposti, tosin pari viikkoa sitten jouduin jättäytymään sairaslomille kun liitoskivut äityi niin pahoiksi ja illat meni makuuasennossa työpäivistä toipuessa (vaikka ihan siistiä sisähommaa teenkin). Ei kyllä harmittanut yhtään jäädä kotiin vaikka se olikin aika pikainen päätös.

Vaavilla on ollut pää lähtökuopassa jo hyvän aikaa. Minkäänlaista synnytystapa- tai kokoarviota täällä ei kuulemma tehdä säästösyistä edes ensisynnyttäjille jos siihen ei nähdä tarvetta, aika jännää lähteä sitten soitellen sotaan... Tää asia nyt ehkä eniten mietityttää h-hetken lähestyä.

L-84 ja vaavi 35+1
 
Nyt tulee vaan omaa napaa. Sori. Mä oon ihan paskana. Soitin äsken neuvolaan ja selvisi, että mulla on raskausdiabetes. :( Sokerirasituksen eka ja toka arvo olivat ok, mutta kolmas oli 8,8. Sen kait pitäis olla max. 8,6. Nyt mua ahistaa ihan sikana, että tuleeko meille jättiläisvauva. Eka raskaudessa ei ollut mitään diabeteksiä eikä mun tässäkään raskaudessa tarvinnut sokerirasitukseen siksi mennä. Noh, viime viikollahan selvisi neuvolassa, että mun pissassa on sokeria. Jotenkin tuntuu, että on niin raskasta alkaa miettimään syömisiään. Haluan syödä keksin, kaks, kolme päivässä... mutta ehkä ne nyt joutuu jättämään. Varmaan tää tulos tuntuu siksikin niin raskaalle, kun poika tekee hampaita ja on kiukkuinen, itkuinen ja vaikea. Tuntuu välillä, ettei oma jaksaminen riitä. Ja nyt pitää jättää herkutkin.

Kellä muulla oli raskausdiabetes? Ootteko joutuneet mittailemaan sokereita kotona? Mä saan mittarin maanantaina. Oletteko käyneet äitipolilla ultrissa poikkeavien mittaustulosten takia?

Huoh. Ja Anteeksi.

Mandy ja pallero 30+6
 
Viimeksi muokattu:
pikasesti MANDYLLE: mullahan oli sokerirasitus jo vkolla 12 kun löyty pissasta sokeria, kaikki arvot olikin sit koholla 0.01-0.03:n verran. mittailin sit kotona viikon arvoja, kaikki arvot oli alle mitä piti, sovittiin että mittaan uudestaan arvot 26vkolla jolloin kroppa kai jotenkin nostaa niitä arvoja, noh mä mittasin ja taas kaikki arvot oli alle mitä piti, en oo joutunu äitiyspolille, ihan ruokavaliolla noi arvot pysy alhaalla. edelleen pidän sitä ruokavalioo yllä, en tosin ihan niiiin orjallisesti.. ja nyt noita kokoarvioita sit tulee ainakin tiistaina ja varmaan vielä lähempänä synnytystä kun mulla esikoinenkin oli iso..ja nyt on lapsivettä normaalia hieman enemmän. jos haluat höpistä lisää niin pistä vaikka yv:tä :) eikä toi diagnoosi mikään tappotuomio onneks oo, sä saat sun keksin syödä ja vaikka ne kaks tai kolmekin :) aattele positiivisesti, me ollaan jo näin loppuvaiheessa. :hug:
 
Mandy81 Älä vielä murehdi, ei nuo lukemat vielä tarkoita sitä, että sulla on RD. Mullakin menin 1h ja 2h arvot yli sallitun ja sain mittarin kolmeksi viikoksi kotiin ja kertaakaan ei ollut mitään huomauttamista kotiarvoissa ja en edes hirveesti miettinyt syömisiäni. Ts söin myös herkkuja välillä (ainakin, pullaa ja munkkia ja joskus jälkkäriksi jonkun vanukkaan) ja silti arvot oli ok. Eiköhän se RD todeta vasta niiden kotimittausten perusteella, mikäli arvoissa ei ole tuon suurempaa eroa suosituksesta. Tsemppiä sulle ja jaksamista kiukkupussin kanssa :hug:


Ja L-84 tervetuloa mukaan :)
 
Viimeksi muokattu:
Mies teki sit "taktisen vedon" eli ei ollu lämmittäny uuni tarpeeksi joten en saanu leivottua riekoja ku puolet aijotusta määrästä.. mut eipä tarttenu niin kauan ootella et pääs muuta leipomaan. Nyt on hiivaleivät valmiina ja viimoset bostonpullat uunissa (tein osasta pitkoja ja osasta vuokapullaa ni tulee nopeempaa) sit pitää vielä lopuks nakata nuo ruisleivät uuniin ni eiköhän täs taas vähän matkaa mennä eteenpäin
 
mandy :hug: ja tervetuloa vielä uudelle tulokkaalle.

unelmahöttö, kantoliinasta: meillä oli käytössä käytettynä ostettu hug-a-bub kantoliina ja tykkäsin kovasti. Lisäksi isi käytti babybjörnin kantoreppua, kun ei liinailu niin innostanut. Nyt meillä on lisäksi manducan reppu, jota voi käyttää vastasyntyneestä leikki-ikäiseksi, mutta sitä ollaan käytetty vain muutaman kerran n. 1 vuotiaalle. Periaatteessa meillä on poika viihtynyt noissa kaikissa ja vauva-aikana varsinkin liina kotona oli ehdoton meidän koliikkivauvalle ja babybjörn sitten vähän lyhyemmissä käytöissä matkustellessa ja shoppaillessa yms.

Muistan, kun istuin synnärillä tihruttamassa ensimmäisiä maitopisaroita huoneessa, missä oli sähköinen rintapumppu ja pumppua vastapäätä kantoliinan sitomisohjeet. Niitä siinä sitten opettelin monta kertaa päivässä, joten helppoa oli liinailun aloittaminen kotona :)

(.) tänään taas kävin lastentarvikkeessa hypistelemässä sisarusrattaita, tuun hulluksi, kun en saa tehtyä päätöstä, mitä hankkisin, kun mikään vaihtoehto ei tunnu tarpeeksi kätevältä.

k&pikku-pöpö-ruu
 
Viimeksi muokattu:
L-84 tervetuloa mukaan! :flower:

Ja pikaisesti vain omaa napasta: Sairaakontrollissa taasen käyty, kaikki hyvin kohdunsuulla (siis ei muutoksia edelliseen) eikä enää tarvi mennä jos ei mitään hälyyttävää tule =)
Pinnasänky hommattu ja kasattu. Nyt valmistautuun illan teatteriesitykseen. Luvassa seksiä ja ronskia puheita, mennään katsomaan Anna-Leena Härkösen Ei kiitos. ;)

Cisu 33+3
 
Paljon onnea Lollille ja koko perheelle!

Cisu: mahtavaa, ettei muutoksia enää ole tullu ja voi jo elää normaalimmin =)

(.) Tänään oli äitipolilla käynti ja ultrassa kohdunsuun tilanne ei ollukaan niin paha kuin neuvolassa eka näytti eli paikat on kiinni ja pituutta reilusti. Mutta supistusten takia lepoa pitää jatkaa vielä seuraavat kolme viikkoa ja välttää kaikkee raskasta hommaa. Tuon kolmen viikon jälkeen saa sitten touhuta ihan normaalisti. Sairasloma jatkuu äitiysloman alkuun eli töihin ei enää tarvi mennä. Painoa pienellä on 1784 g.

Tervetuloa L-84!

Jazz 31+4
 

Yhteistyössä