*HUHTIKUUN MASUASUKIT* Tammikuussa <3

Kiitos, tuo selvensi jo vähän. :)
Ehken sitten vaivaa päätäni asialla sen enempää ja toimitan aluksi sinne vain oman hakemukseni. Ja tarkemmin kun papereita vilkuilin, niin huomasin et kyllähän siellä tosiaan niin lukeekin ettei isän hakemuksia vielä tarvitse toimittaa.
Ne vaan jaksavat olla niin monimutkaisia asioita nuo lomakeviidakot et menee pää pyörälle..

Tuosta turvotuksesta.. Kyllä mulla ainakin välillä on tosi turvonnut olo, sukatkin painaa nilkkoihin rannut.
Muutenkin iltaisin jalat on tosi väsyneen ja "tukkoisen oloiset". Tekee mieli nostella niitä ylös eikä millään pystyis pitään jalkateriä paikoillaan. Onneksi pukki toi lämpimiä sukkia jotka vähän helpottaa.

Mie en oo turvotusta huomannu. Eikä oo muitakaan vaivoja. Paitsi nyttemmin on tullu ajoittaista selkäkipua ja jalkakramppeja/suonenvetoja/muita kipuja jalkoihin. Jospa nekin sit menee ohi synnytyksen jälkeen.. toivon ainaki niin :)

Täällä sitä istutaan.. Sain nukuttua katkonaisesti jonku 1-2h. Ootan aamua ja sitä, et voin soittaa äitiyspolille (en tiä voisko jo nyt, mut jotenki tuntuu, ettei oo sopivaa). Tuo paise on sitä luokkaa, ettei kärsi olla mitenkä.. Kirvelee, kuumottaa, sattuu. Tuun oikeesti hulluks. Särkylääkkeistä ei mitään apua. Ja nyt tuo voideki, mitä lekuri määräs aiemmin Basibactin sijaan.. Fucidin. Kirvelee. Luin tuoteselostetta tarkempaan ni kahtelin, ettei käytöstä raskaana olelssa oo kliinistä näyttöä. Varovaisuutta noudatettava määrättäessä. Ainesosatki kuulostaa siltä, et en ihmettele jos kirvelee. Voi jeesus sentään. Itkettää.

Mikäköhän mussa on vialla :LOL: ?
Nukahdin eilen JO klo 21 (tavallisesti 02) ja heräsin hiukka puolen yön jälkeen kun esikko kävi vessassa ja itse tajusin, että on hirmu nälkä. Siinä sitten söin ja olin tunnin verran hereillä kunnnes nukahdin ja esikoinen herätti 830.. En edes muista koska olisin nukkunut noin mukavasti :) Jo monta viikkoa yöunet ovat jääneet n. 5 tuntiin

pietu-
Eil laittanut seurantaan.Ajattelin kyllä ottaa töistä mittarin ja seurailla sokeria kotona muutamia kertoja.Mietin vaan kuinkakohan korkealle se nousee silloin kun syön ja juon jotain makeaa ja paljon...???

Tosta nukkumisesta vielä.Meillä on Tempur sänky ja siinä ei paikat puudu ei sitten millään.Johtuu varmaan siitä kun patjahan muotoilee kehon muotoa.

Happy + telinevoimistelia 26+5

millipilli
Tervehdys ja oikein hyvää kuluvaa vuotta kaikille! Se on nyt sitten meidän vauvavuosi :)

KELAn paprut on täällä vielä täyttämättä... prkl kun pitäis saada aikaseks. :/

Uni maistuu hyvin sitten kun unen päästä saa kiinni. Nukahtaminen siis on se kinkkisin paikka kun iskias on kipee, selinmakuulla huimaa... kyljellä maatessa huimaa... joten nukun siis kolmen tyynyn kanssa puoli-istuvassa asennossa. Mutta nukun kyllä sitten hyvin kun vaan nukahdan. Pissallekaan en yöllä herää.

Iskias tosiaan vaivaa ihan urakalla... muutenkin on jotenkin niin pirun vaivainen olo. Tuntuu ettei mitään pysty tekemään ilman että johonkin päin sattuu. Esikoista odottaessa olin tässä vaiheessa vielä ihan elämäni kunnossa ja nyt mä oon jo ihan kypsä tähän mahaan :D

Kerhon puolella jo valitin tätä meidän kuluvaa kuukautta... hirvittää jo etukäteen kuinka rankkaa tulee. Mies joutuu tekemään töitä ihan hirveästi alkukuun (ihan ku se muuten ei tekis :whistle: ) Työskentelee siis ma-pe aamut isänsä yrityksessä ja sitten pyörittää omaa baaria siihen päälle jossa menee sitten illat ja viikonloput. Nyt tässä kuussa alkukuusta tulee vielä enemmän töitä kuin normaalisti kun baarilta yksi työntekijä on pitkällä lomalla ja yhtiökumppani jalkaleikkauksessa. Sitten kun siellä työt helpottaa niin lähteekin kymmeneks päiväks kertausharjoituksiin :/ mä varmaan teen lapaset tosta uhmaikäisestä tän kuun aikana tai jotain... :headwall: :headwall: :headwall: :saint: Itelläkin olis tässä kuussa kouluhommia enemmän kuin pitkään aikaan joten kiirettä pitää. No, helmikuun lopulla odottaa sitten koko perheen yhteinen Lapin loma.

Eilen kaivelin varastosta vauvaa varten vaatteet, lakanat tms. mitkä pitäis pestä. Aattelin niitä nyt alkaa pesemään valmiiksi kun tuo esikoinen on lomalla enkä pysty kouluhommia tekemään. Tarkoitus kun olis saada laitettua vauvaa varten kaikki valmiiksi ennen kuin lähdetään helmikuun lopussa sinne Lappiin... kotiintullessa kun viikkoja on jo 36 niin ei tarvi sitten enää miettiä.

Mukavaa pakkaspäivää kaikille!

millipilli & Frank 26+6

min-na tervetuloa mukaan!! kiva saada uusia :wave:

pietu kuinkas sillä voidaan..? :hug:

mimuli koska jätit kelan paperit?? mietin kun mulle ei ole edes päätöstä tullut ja sulla jo äitiyspakkaus tullut..

ihan paniikissa taas yöllä kun vauva ei liikkunut lähes yhtään kun kolmeen kertaan heräsin vessaan. ehkä se sitten liikkui sillon kun olis syvässä unessa :/ nyt se taas potkiskelee ihan kiitettävästi. eilen hoidettiin kaikki vakuutusasiat kuntoon. vaihdettiin kaikki vakuutukset tapiolaan ja hyvä tarjous tulikin. kaikista -17% alennusta :D autokin maksaa enää reilut 600 euroa vuodessa, kun edellinen oli siinä 800 euron pinnassa.

tänään 3.1 on tasan 3kk laskettuun aikaan eli 3.4 :D eilinen päivä oli supistusten ja mahakipujen kannalta hyvä. vakuutusyhtiössä käynnin ja kauppareissun aikana/ jälkeen suppareita tuli, mutta yhteensä koko päivänä ehkä 5!!!

ostin kaupasta ison kasan hedelmiä ja pullon levolacia. ajattelin pistää nyt vatsan toimimaan!! niin ja danone actimelia myös :D se levolac on kyllä niin pirun pahaa että meinas oksennus tulla :x

kyllä oon huomannut että tämä lepo on auttanut supisteluihin =) nytkin aamulla kun siivosin keittiötä ja pistin pyykit koneeseen niin heti supisti :| mutta pitää vaan ottaa rauhallisesti!! tuonne ulos en kyllä mene, siellä näyttää niin kylmältä että varmaan jäätyy pystyyn!! kävelylle menen vasta kun hieman hellittää..

JJ-t ja maha 27+1

Hyvää uutta vuotta vaan kaikille mammoille .

Usein en käy täällä kirjoittelemassa olen surffaillut tuolla yhdellä monikkopalstalla enemmänkin. KÄyn kyllä lukemassa teitin jutut vaan laiska ei jaksa muka kirjoitella. Heh heh

Samoja vaivoja täällä on kuin minullakin. Uni tulee vaan on katkonainen, närästäää ja levottomat jalat vaivaa. Se on onneksi vain väliaikaista :)

Meillä molemmat vauvat voivat hyvin ja varsinkin kasvavat hyvin. Kokoero ei ole enään huolestuttavaa. A. 840g ja B. 900g kaikki napavirtaukset hyvät ja lapsivettä hyvin. Näillä viikoilla kuulemma ei enään tule sitä varastamista niin nopeasti kuin aikaisemmilla viikoilla.
Oli helpottavaa kuulla. Uskaltaaa jo hieman katsella vaatteitakin ja ehkä harkita vaunujenkin ostamista. ON tää vaan niin erilaista kuin yhtä odottaessa. Tuntuu että ei osaa odottaa vauvoja samallalailla kuin yhtä. Riskit on niin isot kuitenkin. Mut hei onneksi viikot kuluvat ihan vinhaa vauhtia.

Erittäin hyvää alkanutta vuotta ja voimia kaikille loppurutistukseen.

Vuffi + tyypit rv 25+3 :heart: :heart:

Hrrr.. Onpas pihalla kylmä. Täytynee varautua kunnon toppavaatteilla kun lähtee koirien kanssa kävelylle.

Nukuin jotenki tosi hassuissa asennoissa koko viime yön ja aamusta asti on tuntunut et koko maha on venymisestä kipee. Mä en näköjään voi tinkiä lempiasennoista vaikka maha ottais jo vastaan. :saint:

Minäkin olen katsellut hieman noita vakuutuksia läpi ja näyttäis tosiaan et Tapiolalla olis parhaimmat vakuutukset vauvoille ja lapsille. Tuttava kertoi että korvaushakemuksetkin hoituu kätevästi netin kautta ja rahat pikimmiten tilillä.
Me ollaan vaan just kesällä vaihdettu kotivakuutukset Tapiolasta Pohjolaan, joten täytyy ensin kysyä tarjousta sieltä.

Min-na muistathan että vakuutus pitää ottaa viimestään viikolla 27, että sen saa syntymähetkestä voimaan. jos sen ottaa myöhemmin niin muistaakseni astuu voimaan vasta kun lapsi on 2kk ikäinen!! eli 3kk ennen laskettua aikaa pitää tehdä se "varaus" :attn:

vuffi kiva kuulla että teillä sinä ja tyypit voitte hyvin :heart: laitappa masukuvaa joku kerta niin pääsee vertaileen kuinka paljon isompi se sulla on kun meilla yhtä odottavilla :whistle:

Nyt on taas shoppailtu. Löysin mekon siskoni häihin, ale rekistä ja ihan tavan mallistosta. Mutta on tosi nätti ja kun minä pikkaisen fiksaan sitä niin on aivan loistava mammamekko.

Samoin ostin sen kantoliinan :D ja kahdet imetysliivit. Carriwellin, mutta olivatkin pienet. Onneksi vaihto isompiin tuntuu onnistuvan vaivattomasti. Soitin siis liikkeeseen samantien kun kotona huomasin asian.

Nukkumisvaikeuksia tuntuu olevan monilla. Mulla ei. Illalla kun saa aseteltua itsensä mukavaan asentoon niin sen jälkeen ei ole kyllä vaikeuksia nukkua. Kokoajan hirvee väsy. Päivälläkin ottaisi helposti pienet torkut jos noi kaksi tenavaa vain sen sallisivat.

Kivaan kuulla että Ruttananlla vauva kasvanut hyvin. Toivotaan että pieni malttaisi olla yksiössään edes sinne maaliskuun loppuun. Ei tarviisi kenenkään vauvelin olla niin kiireinen että kauheasti ennenaikaisesti tulisi.

Mutta ihanaa että meillä kaikilla alkaa olla viikkoja jo niin hyvin kasassa että jos vauva päättäisikin syntyä olis hänellä jo hyvässä hoidossa mahdollisuudet selvitä.

Miinulaisessa steppiä rasitussupistuksiin. Otahan rennosti.
Kestoista. Mua kauheesti kiehtoisi kestoilu. Mutta meillä on ongelmia pyykin pesun suhteen. Suomeksi sanottuna ei saada likapyykkiä koneeseen eikä sen puoleen puhdasta narulle ja kaappiin. Joten ei uskalla hirveesti kestoilla.
Varmaan mennään taas jonkun verran vauva aikaan harsoilla ja villahousuilla ja kestoilla. Mutta pääasiassa meillä tulee olemaan kertikset käytössä.

Min-nalle tervetuloa mukaan.

Isyyslomat meillä mies varmasti pitää heti vauvelin synnyttyä ja eiköhän noita kesälomiakin kesäksi ole.
Isä kuukautta ei pidä kun ei minulla ole työpaikkaa odottamassa. Niin olisi vähän hankala järjestää asia.

Pääsin tänään pitämään sylissäni alle 2viikkoista vauvaa. Oli hän kyllä niin pieni ja suloinen. Ei mene enää kauan että saa itsekkin sellaisen ihmeellisen nyytin syliinsä.

Voi apua, eihän tässä ole itsellänikään kuin 3kk vauvan syntymään. Vaikka la. on vasta 19.4 niin mullehan tehdään suunniteltu sektio n. 2 viikkoa aiemmin.
Eli enää 3kk aikaa saada kaikki kuntoon. Taidan minäkin alkaa siivoamaan vauvan kaappia ja pesemään pyykkiä.

t. Solina ja Kirppunen rv 24+6

tervetuloa mukaan Min-na :) onkos siulla esikoinen tulossa vai? tiedän sitten lisätä senkin tiedon tonne etusivulle :) ainii ja synnärikin jos haluat ilmottaa :)

vuffi miuta kans kiinnostas nähä minkä kokonen masu siulla jo on :) ja kiinnostais nähä muidenkin masuja, on ne vaa nii söpöjä ne vauvamasut :heart:

ziki ja mimmi 24+1

Kiitoksia vastaanotosta! :)

zikiziki; ensimmäinen on tosiaan tulossa. Synnyttämään menen OYS:iin.

Joko te olette hankkineet paljonkin tavaraa tulevalle pikkuiselle?
Mä en ole vielä ostanut yhtikäs mitään, pukki toi kyllä jotain pientä. Kovasti tekis mieli jo mennä ostelemaan, vaan jotenkin se tuntuu hätiköidyltä, toisaalta nyt se olisi vielä mukavaa kun liikkuminen onnistuu helpommin.

Tosiaan, nythän eletään jo vuotta kun meistä kaikista tulee uuden vauvan vanhempia.
On ihanaa odotella näkevänsä tuo tomera kaveri, joka jaksaa kyllä potkia. :) Välillä tuntuu ettei millään malttaisi odottaa.
Toisaalta kun raskausaika kuluu, niin oma synnytyspelkoni (tai jännitykseni) vain kasvaa. Vielä vähän aikaa sitten se ajatus tuntui kaukaiselta, mutta nyt ollaan jo niin lähellä että itsellä alkaa housun puntit tutista... Enkä mä edes tiedä mitä varsinaisesti pelkään, ehkä vain niin tuntematonta asiaa. Mites muilla ensisynnyttäjillä (ja muillakin), jännittääkö?

Mua ei synnytys pelota ainakaan mut toki se hitusen jännittää. Lähinnä se, et osaako sitä lähtee ajoissa sairaalaan ja ehtiikö mies varmasti mukaan. Muuta en niinkään jännitä. Uskon et kaikki menee omalla painollaan=) Ja vaavin tavaraa on jo jotain, vaatetta ja turvakaukalo. Vaatteet oon saanu lahjotuksina ja sit tietty äp:n tavarat sekä vaatteet :)

Miutakaa ei sellai pelota mut jänskään hirveesti sitä et miten se menee.. toivottavasti hyvin..
meilläkään ei hirveesti oo hankittu tavaroita, vaatteita vähäsen ja sit on hoitopöytä,sitteri,kaukalo ja kantoreppu.. kyllähän sitä kerkee vielä.. :)

Vein 19pv kelan laput ja päätös tuli kai 29.12,nopeesti mun mielestäni.

Mua ei oikeestaan pelota muu kuin toi tyksin tilanne,verta vuotavana ootella 7t apuja,se ei ole ihan ykkösenä mun listalla.Muuten ollaan luottavaisin mielin kyllä.

Tavarat olis kasas sänkyä lukuunottamatta.Ei löydy sellasta ko halutaan=(

Käynpä pikaisesti korkkaamassa uuden pinon :wave:!

Kiva zikiziki kun otit päivittäjän pestin vastaan. Ja minulle voisi päivittää sinne listaan sitä tyttölupausta, eli arvaus T:lle jatkoksi lupaus T :D:D

Talvitie 27+3

millipilli
Pakko laittaa tännekin kuva... kun oon noita pojan vanhoja vauvajuttuja vähitellen kaivellut esiin ja vastaan tuli mun äidin pojalle tekemä äitiyspakkauksen reunasuoja. Tuleva vauvakin alkuun nukkuu ä-pakkauksen laatikossa ja ajattelin kyllä tuon reunuksen ottaa käyttöön vaikka ei sukupuolta tiedetäkään.

min-na tervetuloa joukkoon...
millipilli aivan ihana toi reunasuoja :)
kävin eilen taas vähän soppailemassa..ostin hoitopöytään uuden alusen, pinnasänkyyn uuden reunasuojan ja gracon logico s turvakaukalon :D

muakaan ei toi synnytys jännitä..edellisestä jäi tosi hyvä fiilis..sattuuhan se, mutta se kuuluu asiaan ja kivunlievitykset on tehokkaita..ite sain ihan lopussa spinaalin ja loppu menikin mukavasti =)
tähän tulevaan synnytykseen menen avoimin mielin =)

lumi-enkeli+masuasukki 24+4

Tavarat: viel puuttuu ainakin turvakaukalo. Se onki lähinnä ainoa iso ostos mitä ei olla mietitty. Tai mietitty on, mutta ei käyty katsomassa. Toi Maxi Cosin kaukalo olis testivoittaja, mut hinta on ihan sikamainen, joten oon nyt koittanu sopeutua ajatukseen, että katsotaan vain Brion kaukaloa nyt, sekin sai ihan ok arvostelut, mut hinta on jopa Isofix-telakan kanssa about 150? halvempi. Vaunuthan on ollu varattuna jo jostain raskausviikosta 10 asti about. :LOL: Ja sänky on jo valmiina makkarissa, mobilekin jo roikkuu siellä. ;) Sit tietty noita kestovaippoja kun aiotaan käytellä niin pitäis niiden hankintaa alkaa suorittaa. Tänään ostin yhden Fuzzi Bunzin, meillä kun on ens keskiviikkona 3-vuotishääpäivä, niin mies saa lahjaksi "isyyspakkauksen" jossa on mm. tämä vaippa ja sit kaikkea isille ja Punkerolle (enimmäkseen kylpytarvikkeita, koska mies saa hoitaa kylvetyksen...). ;)

) .) Oltiin tänään monta tuntia shoppailemassa sohvaa. Yks tosi kiva olis, mut mies ei haluais laittaa sohvaan EDES 400?:a. Vähän pihi. Meen kohta ja ostan sen omilla rahoillani koko sohvan. :kieh:

Sit sitä ens keskiviikón hääpäivälahjaa varten oon shoppaillu kaikenlaista pientä. :) Toivon että keskiviikon ultrassa selviäis kumpi on tulossa, niin vois alkaa suunnittelee myös vähän sukupuolisidonnaisesti. ;)

Nyt lyhensin viel yhdet farkut miehelle (yhdet viel lyhentämättä...) ja tein pari flanellista pesuliinaa punkeron kylvetystä ajatellen. Mun sisko sano että pesuliinat on käteviä, että hän osti jostain sellasia flanellisia... Mä tein sit yhden pyöreän ja yhden neliönmallisen. :p Jee, kivaa harjoitella ton ompelukoneen käyttöä. :D Seuraavaksi alan ompelee varmaan Punkerolle tilkkupeittoa. Siskon tytölle tein tilkkupeiton pari vuotta sitten, nyt on odottamassa keltaista ja valkoista ja nallekuvioista flanellia. :) Sit sen jälkeen alan selvittää millaisen unipussin vois tehdä! :D
(niinku jotain nyt kiinnostais mun käsityöt.. :ashamed: )

Maanantaina pitäis sit selvittää se vakuutusasia, ja sitten EHKÄ käydä selvittämässä turvakaukalo- ja sohvajuttuja lisää. :)

Laala ja Punkero rv24+4

Noi vauvavakuutukset siis riippuu paljon vakuutusyhtiöstä. Useimmis on se 3kk ennen LA:ta mut joissain myös 2kk. Eli ainakin kannattaa olla ajoissa liikkeellä jos varaus tulee tehdä 3kk ennen LA:ta. Ja jos ei sillon ota ni sithän se siis tulee voimaan ku vaavi on sen noin 2kk ja silloin vakuutusyhtiö voi vääjätä itsensä maksamasta jonkun tietyn sairauden kuluja, joka on lapsella jo ilmennyt. Eli jos olisi sydänvikaa tms. niin sen tutkimuksen ja hoidon vakuutusyhtiö sit rajais pois niistä korvattavista jutuista. Eli näiden takia kannattaa olla ajoissal liikenteessä =)

Tervetuloa mukaan Min-na. :wave:

Mä malttamattomana odottelen meidän kärrytoimitusta josko maanataina tulisi perille. :)
Turvakaukalohan siinä on mukana ja on testeissä saanut ihan hyvä arvosanat niin ilman kuin telakan kanssakin. Ja telakka me siihen tilattiin erikseen. Ei kylläkään isofixiä, koska miehen autossa ei sitä mahdollisuutta ole ja vaikka auton vaihtokin on tulossa eteen niin ei kuitenkaan ole tiedossa sitten onko siinä sitä mahdollisuutta vaiko ei.
Ainoa huono puoli tuossa meidän kaukalossa on sen paino. :/ Sivut kertovat että painaa 5kg. :whistle: Onneksi kuitenkaan ei tartte kanniskella vaan tarvittaessa sitten vaan rattaiden runkoon kiinni. ;)

Tänään tein inventaarion vauvan vaatteista, joita on tässä pikku hiljaa tullut ostettua (osa jo ennen raskautta :whistle: ) ja saldo on melkoinen.. etupäässä ovat 56 senttisiä, mutta joukossa myös pari 50 senttistä ja sitten 62/68 senttisiä.
Pitkähih.bodeja 11, lyhythih. 5, paitoja 4, yks lyhythih, kaksiosaisia pukuja 5, huppareita/takkeja 4, housuja 13 ( :whistle: ), puolipotkareita 3, yöppäreitä 6, ja kaksi mekkoa. :saint:
Huh. :snotty:
Ja kehtaako tunnustaa.. mä taidan haluta ostaa vielä muutamia. :saint:
Yllätti kyllä todella tuo määrä ja ai niin, onhan mulla vielä pari muutakin varsinkin yksi ihan älyttömän suloinen tikruhaalari. :D

Muitakin tarvikkeita on kertynyt, Tri-Cotti Komboliina/kantoliina, Baby Björn rintareppu, Emmaljungan Duolift (sekin oli yksi niistä ennen raskautta ostos), rintapumppu yms. yms..
Osaankohan mä lopettaa tuota tavaroiden hamstraamista. :ashamed:

Ruttana & Beanie 27+3 :heart:

millipilli vau, tuo on ihana!meillä esikoisellä ei käytetty sitä laatikkoa ollenkaan sänkynä, kissa kun rakastaa pahvilaatikoissa nukkumista, aattelin että änkee pian viekkuun. Vuokrattiin vaavi.net osoitteesta sellanen ensisänky kolmeksi kuukakudeksi, mikä musta oli tosi passeli ja vuokrataan tälläkin kertaa. se tais olla n 20 e kuukausi ja se on se vanha vastasyntyneen sairaala sänky jossa on pyörät ja kaikki, kätevä rullailla pikkunen uneen. =)

tavaroita mä en ole ostanut ollenkaan, esikoisen jäljiltä on vaatetus, ainoo mikä pitää hommata on turvakaukalo, meillä oli mun broidilta lainassa, mutta nekin saa lapsen huhtikuussa,joten sellanen täytyne hommata ja ne tuplarattaat (mua ahistaa, kun haluisin näppärät ja kätevät joilla kulkea julkisissa, mutta tuntuvat kaikki leveäkuljetuksilta, phil and teds´it oli ykkösvaihtoehtoina, mutta vaikuttivat jotenkin huterilta ja talvellakin pitäisi liikkua eteenpäin)

ja se vakuutus....yhä hommaamatta huomenna vaihtuu vkko 27..eikö sen vielä voi silloin hommata?taas mennään viime tipassa :ashamed: esikoisen rattaat ostettiin aikoinaan samana päivänä kun lapsivedet tuli =) .

aurinkoista sunnunnuntaita (jos tulee sellainen, ei mokoma ole vielä noussut) kaikille ja uusille tervetulot :flower:

niin ja synnytyksestä,täällä mennään vähän ristiriitaisin tuntein..mulla on nopee ensi synnytys ja sujuikin ihan hyvin, mutta mulla jäi kammo siitä kun oksensin ainakin ensimmäisen tunnin niin siitä pahasta kuvo olosta kammo, ei kivusta itsessään. :x :x :x koitan olla kelaamatta koko asiaa ja sitten kun se alkaa niin menee vaan mukana.. :LOL: ihan kun muutakin vois..

Yhteistyössä