*HUHTIKUUN MASUASUKIT* Tammikuussa <3

huomenet taas kaikille..

Ei ole taas joutanut kirjotella kun liikkeelle laitettu sitä infrapunasaunaa..Nytseki olis sitte käyttövalmiina ja mies sitä jo testasiki :D ..
Minun piti käydä aina välillä kyttään ovella että hikoileeko se oikeesti siellä :LOL:
Kyllä harmittaa kun ei ite voi mennä kokeileen..Sitten kyllä heti synnytyksen jälkeen alan käydä jos noita kiloja kertyy/jää kovin..

Flunssa taas iski sitten täälläkin..Tuntuu että koko ajan on jotai tautia liikkeellä..
Seuraava neuvola olis 9pv ja ajattelin sillon sanoa tätlle että pyytää sen lekurin kirjottaan saikkua mulle.. Tuttu lekuri ja se tietää mistä olis kyse niin varmaan onnistuu muutaku käskee sen vaan kirjottaa sen..Olis jo viimekerralla antanu..Varmaan saa loppuun asti saikkua kun 9.3 alkais jo mammaloma..

Mites teillä joilla supistele pahasti jo ja olette saikulla sen takia...Millasia ne teidän supistukset on ja tuleeko niitä miten paljon päivässä..?

Mulla ruennut nyt herkemin supisteleenkin..Ja varmaan nyt kun on siellä liikkeellä touhottanu niin supistaa..Alkaa olla jo sillai että ei pysty liikkuun sen aikana.. Mut ei varsinaisesti voi sanoa et olis kipeitä.. mut ajattelin mainita neuvolassa niistäkin että ainakin antaa sitten sen saikun..
Tuntuu se vain silti valskilta jättää liike toisen käsiin..Varmaan siellä tulee hypättyä aika usein tiirailemassa että kaikki on ok. :|

Laala kiva kuulla että joku muukin on ihan hörähtänyt käsitöihin..Mä olen virkannut aika lailla ja ajattelin opetella kutoon vaatteitakin niin sais pienelle jotai kutoa.. Aloitin joskus 2003 tai 2004 tekeen sellasia pieniä kuvioita joista olisin tehnyt parisängyn päiväpeiton,mutta niitä kuvioita on suuroin osa hukkunut jonnekkin muuttojen välille..Nyt niitä on enää niin vähän tallessa että joudun virkkaileen lisää että saan edes vauvan peitteen niistä :LOL: :(
Sittenlupasin kaverillekkin virkata jonkin peitteen vauvalle. Ja kestovaippoja odottelis kyllä tuolla kaapissa monta ompelua vaille valmiina..

http://www.garnstudio.com/lang/fi/kategori_oversikt.php Tuolla olis hyviä neuleohjeita vauvan vaatteillekkin..

Min-na tervetuloa! Ja jos en huomannut niin myös muille uusille jos oli muita tullut!

Hankinnoista on ollut puhetta..Meillähän niitä ei hirveesti muuta tartte tehä kuin vaatteita kun ne olen hävittänyt entiset pojilta.. Minä olen ostellut vaatteita jonku verran,mutta kun olen ostellut niitä poikavaatteita niin tuntuu että ne jää käyttämättä...Siis että tuntuu että pitäis varalta hommata jotai tyttöjen vaatettakin :eek:
Mistähän ihmeestä tää johtuu...? En ole enää miehellekkään vastaan väittänyt kun en viitsi hermostuttaa..Mutta edelleen vain tuntuu että täällä masussa kellii typy..
Niin joo..Pitäähän mun ostaa pinnasängyn suojus..Siinä yks mikä vielä on hommattava..aj niitä kestareita ajattelin tilailla ja ostella kun haluisin niin kovasti tällä beibellä nyt täyskestoilla..

Synnytyksen pelosta voisin sanoa että mitä tuota suotta pelkäämään kun se on edessä kumminkin..Edelliset synnytykset on ollut pitkiä ja tuskaisia(ilman kivunlievityksiä) ja ne olen kestänyt ja aion kestää tämänkin oli sitten kipeä tai ei.. En aio stressata sillä itteäni..kyllähän se aina jossain vaiheessa jännittää,mutta se menee ohi..Eniten ehkä pelkään että joutuukin sektioon tai että joudutaan leikkaan väliliha :LOL:
Mutta edellisetki on tullu ihan ok maailmaan niin täytynee vaan luottaa että tämäkin..
No,mutta nyt se riittää siitäsynnytyksstä..

Vuffi! Ihana kuulla sinustakin..Ja laitahan ihmeessä sitä masukuvaa niin saadaan vertailla.. :heart: Olisin ollut ihan innoissai jos oiskin ollut kaksoset tulossa :heart:

Mutta nyt ukko tahtoo oman paikkansa aamupalalle joten täytyy lopetella.. :D
Hyviä vointeja kaikille!

Vaavimasu ja napukka 25+4

Vaavimasu mun äiti neuloo jo pienelle ihanaa haalaria. Itekin tykkään neuloa, mut en mitään niin massiivisen kokoisia juttuja, että kokonainen haalari. :LOL: Joten nyt käyttelen tota ompelukonetta, kutomiset on nyt ollu kaksissa villasukissa tän joululoman puolesta ainakin. :p Sukat kyllä valmistuu parissa päivässä mutta kun niitä on niin puuduttavaa tehdä. :D Mut täytyy tota sun linkkiä näyttää äidille vaikka. :D
Vauvalle oon ite neulonu vaan kahdet hahtuvavillikset tähän mennessä.
Ajattelin kyl viel neuloa hahtuvasta sellaisen peiton sänkyyn, että siihen sit lakana päälle, ei mee pissat läpi vaikka kävis yöllinen vahinko, mut kuitenki hengittää paremmin ku joku muovifrotee. :p

) .) Jälleen sairaan huonosti nukuttu yö takana. Heräsin vähän väliä siihen että asento tuntu huonolta, ja sit vaan koitin vaihtaa kylkeä, vaikka se selällään olo olis tuntunu parhaalta, mutta kun ei vissiin oikeen enää saa sitäkään harrastaa... :( Sit kun kerran heräsin niin että asento olis ollu hyvä, niin sitten olikin jo yöpaita märkänä maidosta. Jee. :kieh:
JA nyt on vähän koko ajan taas sellainen etova olo. Johtunee jostain närästyksentapaisesta. Murr.

Laala ja Punkero rv24+5

Tervetuloa joukkoon Min-na. Kyselit noista hankituista tavaroista. Meille on kanssa esikoinen tulossa ja nyt on hankittu jo pinnasänky, rattaat (joista tulee kantopussilla vaunut) sekä turvakaukalo. Lisäksi olen jo vuoden verran haalinut meille vaatteita sekä kestovaippoja, joita olisi tarkoitus pääasiallisesti käyttää. Vielä kun hommataan hoitopöytä, niin sitten kaikki oleellisin lienee jo hankittu.

Synnytys ei kyllä mitenkään kauheasti jännitä. Mutta on kyllä mielenkiintoista nähdä, voinko synnyttää alateitse vai tuleeko sektio. Minulla on hieman normaalia suurempi todennäköisyys sektioon sen vuoksi, että kohdussa on pieni väliseinämä, jonka johdosta vauva voi jäädä "helpommin" perätilaan. Mutta sen näkee sitten aikanaan.

Minäkin liityn näihin nukahtamisongelmaisiin. Jotenkin tosi vaikea löytää nukkumaan käydessä hyvää asentoa, kun kaikki tuntuvat jostain syystä huonolta. Inhottavaa, jos uniongelmat alkavat jo näin varhaisessa vaiheessa, sillä töitäkin on vielä jäljellä 10 viikkoa.

Tinkatar ja Pikkiriikki 24+1

Vauvan tarvikkeita olen tässä vähän alkanut listaamaan, että mitä tarvii ja mitä ei tällä kertaa. Jokusia pieniä vauvan vaatehankintojakin tullut tehtyä vaikka vaatteita jo jotain on ennestään, ratsain myös ison määrän pois tuossa vuosi sitten. Meillä ei montaa 50 cm vaatetta ole ennestään vaikka tytöt on pieniä syntyessään ollut eivätkä ole mitään hurjaa vauhtia kasvaneetkaan. Muutama suosittu ja loppuun käytetty vaate on jäänyt, joten muutaman pieniä vaatteita olen hankkinut. Pitipä mennä alesta vielä tilaamaan pieni nalle-haalari kotiin tuloa ja ekoja ulkoiluja varten, halvalla kun sai :) Aiemmin on käytetty äitiyspakkauksen kevyt haalaria, pussia yms. On sieltä nenänpää vähän näkynyt, vaatteen seasta :D Josko olisi nyt vähän sopivampaa päälle pantavaa alkuun :ashamed:

Synnytys on vähän pyörinyt mielessä. Lähinnä päälimmäisenä ajatuksena kivunlievitys. Epiduraalin olen saanut aikaisemmissa raskauksissa, mutta se on tuonut omat ongelmansa synnytykseen vaikka kivut hävisivätkin. Ilokaasu myös pois suljettu listaltani, joten jäljelle jäävistä täytyy keskustella neuvolassa, kuhan nyt omalle tädille taas jossain vaiheessa pääsee.

Kestoilu Laala ja muut villahousujen neulojat, millä ohjeella olette pöksyjä neulonut?

Ensi viikolla pitäisi taas lääkärillä käydä. Toivon totisesti että saisin nyt loppuajan 7 vkoa saikkua kerta heitolla. Alkaa veeduttaa tämä jatkuva "epätietoisuus" ja milloin missäkin ravaaminen. Stressaa jo pelkkä ajatuskin siitä että pitäisi jaksaa aamulla aikaisin töihin vääntäytyä, ilta lasten kanssa touhuta, kotityöt ja huonosti nukuttuja öitä. Yöt tosiaan on ihan pyllystä. Makuu asento on myrkkyä ja yöt menee kipuillessa :kieh: Ja oikeestihan olisi viellä paljon, paljon aikaa maalis/huhtikuuhun :(

[/url]

kiitoszikiziki kun tosi nopsaan ja näppärästi uuden pinon meille loihdit. edellisen pinon lopusta multa tosiaan jäi päivittämättä pari vauvalupausta, esim. juuri talvitien ja pari muutakin taisi olla. lahopäänä en nyt muista.

synnytystä en pelännyt yhtään esikkoa odottaessa ja kaikki menikin tosi hyvin. kivunlievitylsiä ei ollu, paitsi sit aika lopussa kun kysyin et mitä ois tähän helvetilliseen selkäkipuun, ni siihen vaan tokaisivat et ei oo ku epiduraali. sitä en meinannut myöskään ottaa mut selkä oli niin tulessa et en oikein kyenny enää liikkumaan. no sen sitte sain, mut eipä se auttanu juuri mihkään kipuihin ja kohta jo ponnisttettiinkin ja poika oli vartissa ulkona. et oli varmaan ihan hyvä ettei se epiduraali hävittäny kaikkia kipuja ja supistuksia ni oli helppo saada poika ulos.

mutta nyt tää seuraava synnytys mua kyllä jostain syystä pelottaa. ajattelen et ei voi toista kertaa mennä asiat noin hyvin ja suurin pelko on jos ei ehdi sairaalaan ja syntyy autoon ku ollaan miehen kanssa matkalla sairaalaan tai jotain. sit tietty en missään nimessä haluis et leikattais välilihaa. esikosta sain vain pienen nirhauman eikä muuta. sektioonkaan en missään nimessä haluaisi. et kylä näitä kauhistuksia riittää ;)

hankintoja ei juurikaan tarvi tehdä ku kaikki on valmiina, mut jotain uutta shoppailuintoisena täytyy kuitenkin hankkia, kuten uusi sitteri kun poika pistänyt omansa niin huonoon kuntoon ni on kiva ostaa tytsylle ihan oma. eipä tuu tappelua :LOL: poika kun aamupöpperössään tykkää siinä istuskella ja katsoa piirrettyjä.

Hani ja (tyttö ) 28+2, ootan kuin kuuta nousevaa että tulee täyteen tasan 30 :D siitä alkaa tosi jännäily

Hei tällekin päivää :)
Taas ulkona kirpeä pakkasilma, mutta aurinko paistelee kivasti. Mä en kait tänäänkään kerennyt kävelylle ennen pimeän tuloa.

Te ootte kyl kaikki ostellu jo vaikka ja mitä, ainakin verratuna muhun :whistle: ... Ajattelin, et josko sitä ens viikolla kävis katteleen turvakaukaloita. Liekö olisi niitäkin nyt edullisesti alennusten aikana. Hiljaa hyvä tulee, lohduttaudun sillä etten ainakaan vielä ole hukuttautunut tavaran paljouteen...

Olette kyllä ihanan luottavaisin mielin synnytyksen suhteen. Ehkäpä minunkin kannattais lopetta stressaaminen ja antaa asioiden mennä omalla painollaan, eihän siinä tosiaan paljoa muu autakaan. B)
Se vaan tahtoo olla vielä sellainen pelottava mörkö, jonka miettimistä yritän vältellä. Ehkäpä juuri se, kun ei tiedä mitä tulee vastaan ja miten kaikki tapahtuu..

Meillä toinen tulevista mummoista on kova kutomaan ja luulenpa että alulle on jo laitettu jonkinlaiset myssyt ja nutut.
Itsellä käsitöiden teko jää aina alkutekijöihin. Kaapissa juuri tälläkin hetkellä odottelee kaulaliina, jonka aloitin pari vuotta sitten.. Et ei taida tästä äipästä olla nutun kutojaksi.

Min-na ja pikkuinen 23+6

Miun anoppi on jo parit villavaippahousut tehny viimeistelyä vaille valmiiksi =) Ja hää tekee varmaan paljon muitakin kestoja, joten niitä ei tarvihe juuri hankkia. Joitain kyllä oon hankkinu, mut vain muutamia :) Ja vaatteita lähinnä tulee hommattua, ellei sit tutuiltakin tuu aika paljon tavaraa, saa nyt nähä :)

Tinkatar millaisia kestoja oot hankkinu? Ite ajattelin nyt alkuun hommailla ihan vaan muutamia ja sit katsoa lähteeks toimimaan, niin sit hommaan lisää sellasia mitkä meillä tuntuu toimivimmilta! :D Ja ehkäpä sit tehdä ite kans.

Iitanen ite ostin hahtuvavillalankaa Ruohonjuuresta, siinä on hahtuvavillisten ohje mukana, niin oon tehny sillä ohjeella. :) Ainaki oli tosi helppo ohje, että vaikka ei olis paljoa neulonutkaan niin onnistuu silti. :)

Synnytyksestä ei viel pelota. Ikinä ei oo vauvat sisälle jääny, ja mun siskoilla molemmilla on menny synnytykset ihan hyvin (ainakin siitä päätellen että ovat uskaltaneet hankkia enemmän kuin yhdet)... Ja pitäis luuston puolesta ainakin ihan hyvin alakautta mahtua tulee. :) Että ei jännitä. Vielä ehdin sitä stressaamaan ihan riittävästi. :D Ei sen aika oo nyt. Nyt pitää keskittyä valmistautumaan siihen että koti on valmiina. ;)

pakkastervehdykset täältäkin :wave: hrrrr..kun on kylmä!!

vaavimasukysyit suppareista. mulla alkoi viikolla 16 ja en osannut yhdistää supistuksisksi vaan luulin tosiaan vauvan painuvan vatsassa niin että näkyi päälle ja paineentunnetta tuntui. myöhemmin kun vahvistuivat niin tajusin että on supistuksia. mulla ollut nyt varsinkin ennen joulua kun töissä aivan tulipalokiire niin n. 20 supistusta päivässä. lähtee kiristämään ihan alhaalta ja siitä ylöspäin ja kädellä huomaa, kuinka maha kovettuu täysin. tulee usein kun nopeasti nousee tai sitten rasituksen yhteydessä. jotkut on ollut sillätavalla kivuliaita että henki salpaantuu ja kävelystä ei tule mitään. muutoin menkkakipua ei tule supistusten kanssa, eriaikaan kylläkin. ja saikuiile jäin 26+5. tuli 3 viikkoa ja sanoi laittavansa sitten loppuun asti (4viikkoa) ensi kerralla, jollei parannusta tilanteeseen.

oma olo on kyllä paljon paljon parempi kun on ollut rauhassa. myös nuo pyhät varmaan auttoivat asiaa. :D

hankinnoista onneksi tajusin ajoissa että vauvan huone tulee maalata ennenkun maha on liian iso. no viikon 20 hujakoilla tehtoiin se. huoneessa on hoitopöytä, pinnasänky, keinutuoli, sohva, lamput, jotain koristehärpäköitä ja kasa vaatteita. hirveesti on saatu tutuilta ja muutama tullut itsekkin ostettua. vaunut myös hankittu pari kk sitten. emmaljungan city cross 2008 mallia. musta beiget-oikein buenot!! :D ja turvakaukalo tulossa kaverilta. isofix-kiinnityksellä ja hyväkuntoinen. panostetaan sitten siihen isomman lapsen istuimeen, koska saattaa olla ettei tämä mene edes puolta vuotta..

meillä on lastentarvikeliikkeeseen lahjakortti. hankkimatta vielä sitteri, hoitopöydän alusta, pinnasängyn reunasuoja, huopa vaunuihin, kylpyamme..olikohan muuta. mutta rahaa tulee kyllä edelleen palamaan |O

mennään tänään katsomaan elokuviin se YES-man. saa nähdä pärjäänkö ilman vessataukoa :ashamed: onko muutkin miettinyt sitä että kuinka hemmetin kauan tuota mäkihyppyä telkkarista tulee!!?? :kieh: :headwall: tuntuu että sitä tulee koko ajan ja joka tuutista |O

JJ-t ja maha 27+2

Hankinnoista. Meillä nyt kaikkea olikin aika hyvin kun kaksi lasta jo ennestään talossa. Ja ne mitkä uupuivat, piti uusia. On nyt hommattu. Tai vaippoja, tutteja yms pitää vielä ostaa. Mutta ne nyt hoituvat yhdellä kauppareissulla jossainvälissä.
Eli vaunut löytyy, päästään retroilee mun omissa vanhoissa vaunuissa. Ostin just uudet rattaat. Kantoliinan hommasin myös uuden, nyt niitä löytyykin neljä. Tein itse myös kanto ponchon, sekä parit säärystimet vauvalle.
Pinnislöytyy ja sinne ostin uuden patjan. Reunasuojus löytyy myös. Fleecea pitää myös ostaa lakanan alle, saa siitä samalla kosteussulun pissavahinkoja varten.
Vaikka voi olla ettei meillä tule paljoa tuolle käyttöä. Kun luultavasti perhepedissä tullaan nukkumaan. Mutta onpahan valmiina....
Turvakaukalo on ostettu, gragon logigo s
Hoitoalusta, ihan pesukoneen päällä pidetään sitä. Paksuleikkimatto on uutena. Sitteri ja leluja, löytyy ennenstään.
Itkuhälytin on, se tarvii vain uudet akut.
Vaattaita on iso kasa.

Äippäpakkaus on vielä saamatta ja sieltähän tulee sitten kaikkea tarpeellista. Amme on jo

Ja ties mitä muuta löytyy vielä. Ei meillä tavara lopu kesken.

Ja riippuu nyt helmikuun alun ultran painoarviosta mutta voi olla että käyn vielä hakemassa ihan pieniä 45 ja 50cm vaatteita. Kun meillä edellisetkin lapset olleet pieniä ja hitaasti kasvavia ja oma kutina on että tästäkin tulee samanlainen lilliputti.

Lähestyvän synnytyksen fiiliksi. Mä pelkään katetrin laittoa. :D juu, siis aiemmin se on mulle aina laitettu vasta puudutuksessa / nukutuksessa ja nyt hirvittää että jos ne laittaa sen ilman mitään tainnutusta. Mutta kaippa mie siitä selviän.
Tämä meidän kaverihan tulee syntymään suunnitellulla sektiolla n. 2 viikkoa ennen laskettuaikaa. Edellisen synnytyksen ongelmien takia.... Jännittää, mutta innolla odotan sitä tapahtumaan.
Ja nytten kun tietää sitten etukäteen päivän niin voi suunnitella ja valmistautua paremmin tulevaan.
Mie vaan olen sellainen hermoilia että liekkö saan edellisenä yönä nukuttua ollenkaan kun sitten iskee jännitys ja paniikki että onhan kotona kaikki valmiina. Tarkastan sairaalakassia ja vauvan kotiutumisvaatteita kymmenettä kertaa yms.

se tietty vähän jännittää ja mietittyää että jos ongelmia tuleekin raskaudessa ( kun suuret riskin niihin on.Kerran edellisilläkin kerroilla on tullut) Ja jos joudunkin sairaalaan vuodelepoon ja entä jos synnytys käynistyykin ennen sovittua leikkauspäivää. Mutta pitää yrittää olla murehtimatta etukäteen kun ei se mitään hyödytä.
Se vain pelottaaa että jos mua alkaakin supistella niin mistä tiedän soittaa ajoissa pampulanssin ja kestääkö miun kohtu sitä.
Helmikuussa äippäpoli niin sitten tenttaan lääkäriä ihan kunnolla. Että saan tarkat tiedot, mitä uskaltaa ja mitä ei.

Vauva vietti muutaman päivän hiljaiseloa ja huolestutti äiskää. Mutta nyt on ilmeisesti muuttanut onneksi asentoa ja liikkeet tuntuvat hyvin.

Olin tänään ahkera ja siivosin vaatehuoneeseen tilaa vauvan vaatteilla. Nyt on hyllyjä tyhjillään.
Ja kerran sen sain tehtyä niin nyt uskallan antaa itselleni luvan ottaa vauvan vaate laatikon esille. Ja alkaa pesemään niitä niin saa sitten hyllyihin.

Onko kukaan muu muuten innostunut vauvahieronnasta? Minä olen sitä tehnyt jonkun verran edellisten kanssa. Mutta nyt ostin ihan kirjan ja tarkoitus hieroa vauvelia säännöllisemmin. Toivottavasti pieni tykkää äiskän suunnitelmista....

Tulipas omanapainen viesti....

t: Solina ja Kirppu rv tasan 25

AAM
:wave:
tuleva synnytys.. eipä pahemmin pelota, arvelisin että vie lyhyemmän aikaa kuin edellinen joten vain nopsempaa pitänee suoriutua sairaalaan..
hankintoa ei tarvi tehdä lähes ollenkaan esikoisen jäljiltä on edelliset niin hyvässä hapessa.
Oltiin landella aamupäivällä puita hakemassa ja ihan kvia oli käydä katselemassa järvellä ilmapiiriä :) jäätä oli niin paksulti rannassa että pohja näkyi :D ja kirkasta kaunista, ois luistelemaan mieli tehnyt..

huomenna töihin :( tietää taas kun putiikki on auki yhden päivän tulee puheluita tietysti taas kiljoon kaikille niin perkuleesti asiaa.. |O
ukko jää poijjaan kanssa kotosalle ja minä pääsen töistäkin vasta puol viis. Äh ! yhtään ei nappas..
Eilen alennusmyynnistä nappasin Anttilasta sen Nanson tunikan, tosi kivan näköinen ja menee ihan "mammamekosta" :D maksoi 30. Ikuna en oo Nansoa itselleni ostanut, olkoon tämä ensimmäinen sellainen ja sit jotai pari lumppupaitaa niitten siltä omalta Madonna-merkiltä jotka oli miellyttävän pitkiä :eek: ihan ihmettelin kun maha vain hävis sinne alle ja pitihän nyt "talven" kunniaksi pari hipster-pitkikset (miellyttävä yllätys) hankkia :LOL: ihan kuin tuota seksitappopolitiikkaan saisi muutenkin tuolla mahalla kannustettua :whistle: ukko ei oikein ollut mamiksista mielissään mutta sanoinkin ettei ne sitä varten oltu ostettu :xmas:

Millais aluskalsareita sitä käyttää muut ?
Hipster göörl :wave: mä inhoon niitä masun päälle vedettäviä äiskäkalsaripökiä :x *sori* jos ne on jostai miellyttävät mutta.. Not ty mii. Sama pätee lantiofarkkuihin ja muihin, ai laik :) .

Ai niin piti teitä käsityöläisiä ihastella.. unipussia olen minä miettinyt tehdä jos vaan itsestäänn irti sais :xmas:

Juu ei tässä muuta..

AM & Hippunen 25+6 huomenna POKS :heart:

Kävelyltä kotiuduttu. Huih, kun meinattiin paleltua! Sitä ei ole tarpeeksi karaistunut, kun joinakin talvina tällaset hieman yli 10 pakkaslukemat on hellettä. :whistle:
Ja jos jaksais, niin ajattelin käydä rappaamassa auton jääkerroksen alta ja ajella viemään ne kelan laput sinne laatikkoon.

Täällä myös toinen, joka ilmoittautuu mäkihyppyä ihmettelevien joukkoon. Sitä tosiaan tulee joka tuutista, kuin myös hiihtoa. Tosi tylsiä seurattavia.
Me saatiin miehen kans yhteensä 8 elokuvalippua lahjaksi, joten pitäis käydä katsomassa urakalla tässä keväällä leffoja. Viimeistään ne on käytettävä huhtikuun loppuun.
Mua kiinnostais se Angelina Jolien elokuva, olikos se Changeling?! Ja ois kiva käydä kattoon myös se uus suomalainen. Sais vaan seuralaisen raahattua mukanaan(ei kukaan muu sattumoisin omistaja MUKA aina kiireistä miestä?)..

Hipsterseja mäkin enimmäkseen käytän, eikä mammojen mallia löydy ainakaan vielä kaapista.
Mut kyllä mä olen todennut äitiysfarkut kivoiksi. Pysyvät napakasti jalassa eikä purista edes istuessa. Ja ainakin minä olen löytänyt ihan kivasti istuvia malleja, vaikkei vyötäröresori mikään huippuhieno olekaan. Äitiyspaitoja en ole ostanut yhtään, kun nyt toi muoti näyttää suosivan isomahaisia ihmisiä. :)

Paape
Täällä ilmoittautuu mukaan Paape 26+4! Kakkosta täällä odotellaan, esikoistyttö 2 v 4 kk.

Tämä toinen odotusaika onkin ollut jonkinmoinen yllätys kaikkine vaivoineen. HUH. Esikoista odottaessa tällaisesta olosta ei ollut puhettakaan!

Esikoinen meni elokuusssa hoitoon samaan aikaan, kun itse palasin töihin. Siitä sitten alkoikin mahatauti ja flunssat, joista toivuttiin vasta marraskuussa. Lisäksi alkuraskauden armoton väsymys ja huono olo. Nyt joulun jälkeen masuasukki kehoitti ottamaan rauhallisemmin ja supistukset olivat muutamana päivänä napakoita. No levolla ovat menneet ohitse, mutta mä en tajua MITEN VOIN LEPÄILLÄ SEURAAVAT 3 KK, jos olo jatkuu tällaisena? Iskias vaivaa, hengittäminen tuntuu välillä raskaalta ja koko kroppa tuntuu valittavan tätä tilaa. Äitiyspolilla vaan rauhoittelivat, että nämä kuuluvat raskauteen, lepäilehän rauhassa. Neuvolalääkäri onneksi torstaina. Olen ihan koko ajan huolissani, kun tämä olo ei tunnu yhtään hyvältä, pelottaa, että vauvallakaan ei ole hyvä olla, kun mä olen näin huolissani... Todennäköisesti jään sairaslomalle, kun mulla pitkä työmatka ja autossa istumista 3 h päivässä.

Vauvaa varten olen katsellut vaatteita ja varusteita kuntoon vähitellen. Meillä ilmeisesti värin vaihto edessä eli poikaa ollaan nyt ainakin odottamassa :) Vaikka olo on kurja, niin tulevaa uutta perheenjäsentä meillä odotetaan innolla ! :heart:

Että tällaista tunteiden sekamelskaa pakkasillan iloksi!

Tervetuloa Paape! :wave:

alkkareista käytän Sloggin sexy hips -hipstereitä. :D TOSI kivan näköisiä ja mukavia vaikka ovatkin "vain" sloggia. :D Mä en kans kestäis jotain äitiyskalsareita, mummomalleja saa käyttää sit 80-vuotiaana vaipan kanssa ihan tarpeeks. :kieh:

hiihto ja mäkihyppy mä tykkään! :LOL: Ei niissä mitään järkeä oo ja ihan sikana on nyt tv:stä molempia tullu ku on "isoja ja arvokkaita" kisoja menossa... Mut hauskaa se on jännätä niitä jos ei oo muutakaan tekemistä! :D

) .) Nyt näyttelen ihanaa vaimoa ja tein just superkermaista puolukkarahkaa mitä syötiin ja iltapalasämpylät on nousemassa, menevät uuniin vartin päästä. :D Tein tasan kahdeksan sämpylää eli neljä molemmille. :D Sen verran mitä jaksaa siis iltapalaksi kuumana syödä. ;) Ja Punkero ilmoitti just tykkäävänsä ainakin rahkasta! :D Kauhee poukkoilu alkoi! :D Huomen sit soitetaan sinne vakuutusyhtiöön... Sit huomen illalla on myös ohjelmassa mulla vanhempien luona käynti, koska toinen sisko on perheineen Helsingistä käymässä, niin pitää mennä katsastamaan sen massu, se kun on varmasti viimistä kertaa Turussa ennen synnytystä (sillä on menossa 37. raskausviikko). :D Täytyy myös varautua varmaan kameralla että saadaan masuvertailukuvia. :D Sit pitää ostaa viel viimiset silaukset miehen hääpäivälahjaan... Ja jos sais vähän muitakin juttuja kateltua. :)

Laala ja Punkero rv24+5

Happy79: Miule annettiin ohjeet, jotta mitata 1-1½h ruokailun jälkeen, ennen ei tarvi (ellei paastoarvosta kyse). Tarkistan siule ne arvot, jos tarvit - ellet kysy suoraan neuvolasta. Ne taitaa olla kuitenki vähä eri ku rasituksen arvorajat. Mie jouvun kans pistelemään ja seuraamaan noita koko ajan.

KELA:sta: Mie lähetin ne heti ku 22 vkoa tuli täyteen ja päätös avustuksesta tuli viikossa. Päivärahapäätös ei oo vieläkään tullu.. Täytynee vähän katastella, jotta missä ne viipyy. Isän laput lähetetään vasta ku muksu on syntyny. Miula äippärahan pitäs olla sama ku esikoisenki aikaan oli, ku näillä ikäero jää alle sen 3v.

Unista: Yleensä nukun varsin hyvin. Yhen ainoon kerran on heränny ku suonta veti ja jalka kramppas, mikä oliki miule uutta, ku esikoista oottaes ei ollu moista. Nyt sit pe-la yö meni valvoessa noijen rauhasten takia, mut siitä myöhemmin...

Hankinnat ja vaatteet: Mie oon jo kaivanu esikoisen jäljiltä kaikki vaatteet ja lajitellu ne uudestaan. Nyt on sit kasvamisen myötä helppo ottaa käyttöön tälle kaverille vermeitä. Alennusmyynneistä jotain pientä oon ostanu, mut muuten mennään esikoisen vanhoilla. Vaunut ostettiin perjantaina tai pikemminkin sisarusrattaat eli Carenan Double Swingit ja sit Brion kaukalo. Pari tuttiakin oottaa tuolla.. Muuta ei pitäs tarvita ostaa.

Ja niistä paiseista.. Eilen en kärsiny koneelle paljo tulla ja tänään sit vasta nyt pääsin, ku ei netti päästäny. Käytännössä valvoin koko pe-la yön ja aamusta painuin tk:n päivystykseen ku keskusairaalan keskus väitti, ettei polilla oo ketään. Kuinka ollakaan päivystyksen lekuri passitti suoraan Naisten polin päivystykseen, jossa vastassa oli esikoisenkin synnytyksessä ollu lääkäri (mikä onni!). Ensin oli, jotta nukuttas ja operois tuon rauhasen silleen, mut olin menny syömään justiinsa omenan ni ei voinu sit nukuttaa ku siinä on se raja, et pitäs olla syömätä 5-6h ennen nukutusta. Noh, mie sit sanoin, et oletin operoinnin tarkottavan sitä, et halkastaan ja tyhjennetään - niin ku ennenki. Tähän sit pääty lopulta tää lääkäriki. Käytännössä tää meinas sit sitä, et paikallispuudutus iskettiin kolmeen eri kohtaan, mikä ei sinänsä hirveesti auta, ku paiseet ei puudu kunnolla. Sit veitsellä auki ja p*skat pihalle. Tällä kertaa käytettiin sit suonipihtejä siihen tyhjennykseen.. Näppärä tunne, ku se puudutus tosiaan ei hirveesti auta. Eipä siinä.. pariin kohtaan ventti, 3 pvän tuhti antibioottikuuri ja kotia. Hame päällä, huuhtelua ja huljuttelua. Kipee on, mut ei enää ni sinkeellä, mitä lauantaina.. Oikeesti pääsi itku moneen kertaan. Muutenka tää lantion ja p*rseen seutu oo mikään kivuttomin alue miula koko odotusaikana ollu.. Ja niin, kyseessä siis rauhanen tuossa klitoriksen alla eli operointipaikkana ei mikään kivuttomin muutenkaan. Eka kertaa nyt sit otettiin muuten bakteeriviljelykin (4 vuotta kaikkinensa näijen kans tapellu). Ja parasta koko hommassa on nyt se, et jos tästä vielä uusii ni suoraan yhteys tuonne poliin eikä enää tarvi mennä päivystyksen kautta. Mitä ilmeisimmin operoivat sit niin, et leikkaavat jotain pois. Näin ymmärsin. Mut täytyy toivoa, ettei enää tulis kertaakaan.. Kiva kuulua niihin, joilla nuo kaikkien naisten rauhaset tulehtuu herkkään.

Synnytyksestä: En tiä.. Nyt jäi tuosta lauantain polivisiitistä semmonen olo, et voi että ku sattus tuo sama lekuri taas. Hoiti esikoisen synnytyksen hyvin ja tykkään sen miehen huumorista. Miule ku huumori on noissa tilanteissa semmonen elementti, et ilman ei varmaan selviäis.. Puudutuksia ainoostaan oon miettiny, jotta otanko enää epiduraalia vai menenkö kohdunkaulanpuudutteella. Saa nähä. Päätöksiä en tee ku vasta tilanteen ollessa kohillaan.

Mut joo.. tää tältä erää.

pietu- ja oikku 26+5

Tervetuloa joukkoon Paape! :wave:

Laala: Mä olen ehtinyt jo hankkimaan hieman kaikenlaisia kestoja. Niitä alkaa olemaan nb- ja s-kokoisia jo niin paljon, että eiköhän niillä pärjätä. Joukossa on mm. Hilin, Iguleen, Ronjan, Fuzzin vaippoja ja myös monen muun. Tässä kun olen jo reilun vuoden verran niitä ostellut, niin ei ole tullut kerralla mitenkään kalliiksi. Katsotaan sitten, mitkä meille sopivat. Tarkoitus olisi kuitenkin pitää kaikki, sillä eihän siitä seuraavasta vaipatettavasta taas tiedä, jos onkin ihan toisen mallinen kuin tämä nyt tuleva :)
Niin, ja villahousuja sekä hahtuvasta & merinosta olen ehtinyt kutoa jo monia kappaleita. Saas nähdä, ovatko sitten todellisuudessa sopivaa kokoa. Mutta ei pitäisi loppua kesken. Edelleen on kaapit pullollaan lankoja seuraavaa inspiraatiota varten. Tällä hetkellä puikoilla on hahtuvasta patjansuoja.

Alkkareiden suhteen minä taas julistaudun juuri kaikkien kammoksumien "mamma- ja mummomallien" käyttäjäksi. Ne ovat ehdottomasti mukavimmat päällä ja pitävät myös masun lämpimänä. Myönnettäköön, että etukäteen oli kyllä epäluuloja niitä kohtaan. Mutta kuten mieskin totesi, niin tärkeintä on vauvan pysyminen lämpimänä, eikä äiskän seksikkyys :D

Isien vapaistakin oli täällä aiemmin puhetta. Meillä mies pitää isyyslomat varmaankin aika pian synnytyksen jälkeen ja vanhempainrahakauden lopussa sitten sen isäkuukauden. Sen jälkeen hän jääkin sitten kotiin hoitovapaalle puoleksi vuodeksi.

Tinkatarmä pidän masun lämpimänä mammahousuilla ja masutuubeilla ja tuntuu että masu on liianki kuumissaan välillä (Siis tulee tosi tukala olo välillä, ja sit käärin taas vyötäröö alas housuista)... :p Ja mulle on kyllä ihan henkisen hyvinvoinnin takia tärkeetä että tunnen itseni seksikkääksi raskausaikanakin. :D Ehkä olen sit turhamainen. ;) Mjut vauvallakin on hyvä olla ku äiti on tyytyväinen. ;) Toisinaan se sit tarkoittaa sitä, että haluan vähän "huomiota" mieheltä ja silloin ainakin on parempi olla hipsterit jalassa. :D
Piti viel kysyä, että kuinka paljon sulla on niitä vaippoja? Millä määrällä ajattelit pärjätä?
Mä ensin ajattelin että meidän pienelle ei laiteta kertiksiä päälle ollenkaan, mut ajattelin nyt alkuun hommata yövaipoiksi kertakäyttövaippoja ja sit jos johonki mennään niin on ehkä helpompi jos on myös kertiksiä mukana, varsinki jos on pidempi reissu. :) Tavoite olis että aloitetaan siis osakestoilulla ja siitä siirryttäis sit täyskestoiluun. :) Mä oon ajatellu näin senkin takia, että oon niin perfektionisti et jos päätän heti että täyskestoilulla vaan, niin en kestä sitä jos se ei onnistukaan, ja kun vauva-arjessa ei kuitenkaan ne asiat käy niin kuin toivotaan, niin en halua tehdä sittenkään liian tarkkoja suunnitelmia. :)

Eikai mulla oo jotenki liikaa vapaa-aikaa kun tuntuu että tänäänki joka toinen viesti on mun lähettämä... ainaki melkeen... :LOL:

Heipat pitkästä aikaa kaikille! =)

Pakko se vaan on myöntää että ei mulla aikaa tahdo riittää töiden ohella muuhun kun teidän kuulumisten päivittämiseen ja omat kirjoittelut jää sitten ihan minimiin. Ehä sitten kun taas jään kotiin niin aktivoidun eritavalla, antakaa siis anteeksi. :ashamed:

Äitiyspakkauksesta on ollut puhetta ja mulla tuo hakemus--> postitus-->paketti kotona rumbaan meni ainoastaan vajaa kaksviikkoa, jotenkin ootin pakettia myöhäsemmäks, mutta tulikin sitten mun iloksi just sopivasti jouluksi ja pääs ihailemaan niitä vaatteita. Ja kyllä ne niin ihania ovatkin. :heart: Pieniä kun mitkä ja niin suloisia. :heart:

Synnytystä en oo sen kommin miettinyt, paitsi viimeyön jälkeen kun näin unta että vedet meni ja tyttö tuli. Aamulla olin ihan paniikissa jos ne vedet menisikin kun jotenkin oli niin toden tuntuinen tuo uni. Esikko mulla syynty 41+6 joten ei tän nyt tarvis mitenkään kauheen ajoissa täältä tulla kun odottamaan on kerta totuttu. ;) :whistle:

Jouluna meidän nappulasta tuli iso poika kun muutti isojen sänkyyn nukkumaan ja tänä aamuna viimeksi sitten kertoi että pinnasänky on vauvan ja vauva nukkuu isin ja äitin kanssa ja pirpana omassa huoneessa. :) Ihananan suloinen sepustus oli, esikolla siis ikää 1v10kk. =) :heart:

Muuten täällä ei mitään ihmeellistä, alapäähän sattuu aikalailla, mutta uskon sen johtuvat vauvan asennosta joka on edelleen näin viikolla 27 poikittain tuolla mahassa. :/ Viimeksi jo neuvolassa asiaa tiedustelin että tarviiko olla jo huolissaan kun asento ei oo vaihtunut mutta vakuutteli että on ihan normaalia vielä tässä vaiheessa, itseäni kyllä mietityttää kovasti. :| Jos se on jotenkin solmussa siellä ettei pääse liikkumaan muuhun asentoon...Miten teillä muilla asento on tai siis sen vauvan asento?

Huomenna oiskin sitten vapaapäivä tai oikeastaan lomapäivä ja menen nauttimaan kampaamon palveluksista, ihanaa saada itelleen uusi pää. Jaksaa sitten porskuttaa töissä viimeiset 7vko:a ;) vähiin siis käy ennen kuin loppuu, ihanaa!!!! =) =) =)

Nyt tää lähtee tutkimaan jääkaapin sisältöä ja sitten unille!

Ihanaa alkanutta vuotta 2009 kaikille huhtimammoille! :flower:

Argh, mulle tulee ihan paniikki kun luen teidän vauvahankinnoista! :snotty: Me ei varmaan mitään tarvita mut rupeaa lukiessa tuntumaan että meillä on vielä tekemättä ne hankinnat! Meillä tuo poika on nyt 1,5v ja ultran mukaan toinen poika tulossa niin ei pitäs tarvita mitään.. kaikki vauvalelutkin on tuossa käden ulottuvilla lastenhuoneessa, pitäsi vaan pestä ne ja eritellä tuon "ison" pojan leluista. Kaukalo on, vaunut on, pinnis on, vaatteita todellakin ON (en ota edes äippäpakkausta)... vauvan vaatteet pitää hakea varastosta ja pestä, osa on täällä kaapissakin lojumassa, vois nekin kyl pestä, muutaman kuukauden ummehtuneet tuolla perukoilla. Hoitopöytä on. Vaipat ja tutit pitää ostaa, ja muutamia uusia tuttipulloja, vaikka suunnitelmissa on täysimettää niin ainakin se ekat 5kk ja muutenkin niin pitkään kuin vaan kelpaa. Esikoinen teki tissilakon 10kk iässä.

Mullahi ruvennu tuo maha pullottamaan ihan hurjasti! Pitkään näytti ihan normaalilta, farkutkaan ei puristaneet. Sitten yhtäkkiä PLOMPS!

Kait tässä pitää painua pehkuihin... tulipahan edes jotain kirjoitettua pitkästä aikaa. Kirjoitan sit omalta osaltani seuraavan neuvolan+lääkärin jälkeen.

Usvametsän neito ja ei-hajuakaan-mikä-rv. :/ Muoks. Onneksi on nettilaskurit.. menossa rv26. JO! :eek:

iltaa mammat

alkkareista Allusmamma kyseli, kyl mieki vannon niitten hipstersien nimeen!! :) on miu lempparit.. kyl sitä tulee stringejäkin pidettyä aikas paljon.. ja ei miullakaa oo mammafarkkuja vaa ihan tavalliset matalat farkut.Yhet mamifarkut tilasin hennesilt ja en tykänny niistä yhtään, ni joutu palauttaa.. :(

asennosta miust tuntuu et tää mei mimmi majailee aika paljon perätilassa.. välillä kääntyilee, ni sillon tuntuu kunnon potkuja navan kohalla.. kyllähä se muutenki muljuu tuol vielä aika kovin :)
miulla kohdunkorkeus lähentelee jo melkein rintalastaa! :eek: hitto ku pitää olla niin lyhyt :( on niin tuskanen olo jo nytten.
Onks kellää muulla ollu hengitysvaikeuksia?? siis tuntuu et ei saa kunnolla henkee! :( tosi inhottavaa, voiks se vaavi painaa keuhkoja jotenki kasaa?? :ashamed:

ziki ja mimmi 24+2

Min-na (kaima ;) ) Ja Paape tervetuloa!
Tsikille kiitti uudest pinost :)
Nyt sain luettua kaikki teidän uudet viestit ja niitä olikin vaan.. öö.. koko pino :eek: jörkyttävä määrä tekstiä.

Vuodenvaihde meni täälläkin rauhallisissa merkeissä. Tai no rauhallisissa.. koira panikoi niin ettei ikinä, vaikka on jo melkein 6 vuotias. Loppujen lopuksi tehtiin olkkarin sohvista "perhepeti", laitettiin ne siis vastakkain ja koira röhnötti siellä meidän keskellä ja läähätti ja tärisi. Mulle tuli jopa väähn paha olo, kun nojasi vatsanseudulle ja läähätti.. Yhden jälkeen mentiin nukkumaan. Mäkin sanoin miehelle että miten sitä nuorempana jakso pakkasessa umpitunnellissa könytä aamuun asti.. Niin se vaan elämä muuttuu :)

Mä en nyt jaksa enempää kirjotellakaan.. se on nimittäin lähdettävä hakemaan mummolasta polttopuukuorma ja kun mun autossa on koukku niin munhan se on peräkärryä vedettävä. Nakitin kyllä mun broidin tänne jeesaamaan purkamisessa, meillä on kuormalavoista tehty puukatos joka on siis tosi matala ja siellä joutuu olla ikävässä kumarassa. Nyt se kumara aiheuttaa mulle supisteluja, ei kipeitä mut tarpeeks ikäviä. Joten broidi saa tulla jeesiin.
Jatkamma paremmalla ajalla..

Alkkareista;ennen käytin lähestulkoon vain ja ainoastaan stringejä,mutta nyt olen ostellut noita hipsterejä,ja ovat kyllä tosi kivoja.Kun en voi sietää,siis sitä tunnetta,jos tohon masun päälle vedetään jotain kiristävää.

Vauva liikkuu ja hulinoi minkä kerkee.kahdelta nousin ylös kun en potkuilta saanut rauhaa,sitten parin tunnin päästä äijän viereen köllöttään ja nyt tarttis piakkoin lähtee mutsin kaa shoppaileen=)Ainakin hackmannilla pitäisi käydä ja kangaskaupassa,kun mutsi lupasi ommella vaaville petivaatteita.

Huomenia... nyt on sit joulu ja uusvuos vietetty... joulun jälkeen tuli poika tuli kipeeks.. tuli flunssaan ja sen jälkeen oksennustautiin ja silmätulehdukseen et joku mukava virus.. no ei menny kuin vajaa viikko ni mä tulin oksennustautiin ja sit silmätulehdukseen ja nyt oon sit flunssainen... :snotty: ainoa ketä ei ole ollut kipee ni on mies ja toivon mukaan ei tuliskaan kipeeks kun tuntuu et kaikki voimat menee tähän.. :ashamed: ja anteex etten nyt hirveästi huomioi teidän juttuja mut jotenki on vaa voimat pois lukea kun on nii paljon tekstiä tullut.. :/ nii ja nää univaikeudet ei hellitä sit niinkuin millään.. :( viime yönäkin heräsin kaks kertaa siihen kun närästi...oonko ainut ketä on heränny närästykseen? nii ja muutenkin pyörin koko yön... :( mut hyvää alkavaa viikkoa kaikille... :)

mamiti87 ja VaaviPrinsessa rv 24+2 :heart:

Yhteistyössä