*HUHTIKUUN MASUASUKIT* Tammikuussa <3

Huomentapäivää. uuf, mulla on ummetusta.... eikä levolakkikaan ole saanut tätä laukeamaan. Helppiäää Tosi hehkee aloitus siis tällepäivälle.

Osittain johtuu vissiin ihan täsä raskaudesta ja ositten rautalääkkeestä, jonka kyllä jätin jo pois. Minkä takia mua varmaan väsyttää näin törkeesti kun hemppa on sitten niin huono. Mikähän olisi hyvä rautalääke joka ei pahenna tätä ummetusta? Nestemäisiä mä en saa alas. Maistuuvat yksinkertaisesti liian pahalle....


Alushousuista, hipstereitä miekin käytän pääsääntöisesti. Parit mummopöksyt odottaa kaapista että saa niitä käyttää sitten sektion jälkeen kun mä en siedä mitään kuminauhaa painamassa haavanreunaa. Niitä tuli nyt käytettyä umpparin leikkauksenkin jälkeen.

Onko täällä muuten muita ketkä henkisesti valmistautuvat jo sektioon? Vai olenko minä ainut kuka jo tässä vaiheessa tietää joutuvansa siihen ja muuta valmistutte alatiesynnytykseen?


Tervetuloa mukaan kirjoittelemaan Paape.
Laala, oi teillä syntyy serkukset sitten läheikkän toisiaan. Mekin ollaan lauantaina menossa käymään miehen veljen luona. Heille tulee esikoinen huhtikuussa. Kuukausi eroa lasketuissa ajoissa.

Pietu, auts, kurjalta kuulostaa tuo siun paiseiden tyhjennys. Mutta hyvä jos se auttoi ja olosi on nyt helpompi. Toivottavasti ei ihan heti ala vaivaamaan uudestaan.

Mie olen myös lajitellut noi vauvan vaatteet koon mukaan laatikoihin. Helppo sitten ottaa laatikko esille ja pesuun sitä mukaa kuin tarvitsee. Onhan ne tytön ja pojan vaatteet sekaisin niissä mutta niistä ottaa sitten ne vaatteet mitä tälläkaverilla käyttää, värin puolesta siis. Jos tuleekin poika ei viitsi pinkkejä mekkoja käyttää :LOL: Vaikka tyttöhän ne lupaisi ja sitä omakin fiilis sanoo. Äiskälle rinsessa =)

vauvan asennosta. Suurimmaksi osaksi viihtyy pää alaspäin, mutta kyllä hää on monesti poikittainkin. Ja välillä on poikittain kippurassa jossain nurkassa piilossa äiskää.

zikiziki, mie kuulun myös lyhyihin ihmisiin, mittaa huomat 155cm :D ja kohtu on tosiaa jo korkeella. Ja painaa välillä keuhkoja. Ihan normaalia. Sitä on vain koetettava löytää parempi asento. Kyllä se sitten helpottaa kun saadaan vauvelit ulos masusta ;)


Minä en taida osata ilmaista itseäni lyhyesti vaan aina tulee tosi pitkiä viestiä. Koettakaa kestää ja jaksaa lukea.
Ja sitten näitten kirjoittamiseen kuluu aikaa kun enhän mie kerralla saa kirjoitettua vaan pätkä kerrallaan ja sitten pitääkin jo käydä auttamassa lapsukaisi jossain ongelmassa.



t: Solina ja Kirppunen rv 25+1
 
AAM
Morgen likat ja ensin ennenkö (taas) unohdan niin tervetulokset Min-nalle ja Paapelle :whistle: :wave: :wave:

Mä oon kans tämmöi omanapa.. :D muisti niin vietävän lyhyt :ashamed: :snotty: ja en ole ryhtynyt tähän ylöskirjoitusmitäjokainenkirjoittaameininkiin.. :|

Pietu- hyvä kun nyt on patit poissa ainakin toistaiseksi, toipumisia :wave: :hug:

Närästys edelleenkin kuuluu helvetiin mun puolesta.. !! :kieh: tuntuu että ruisleipä mitä pitäis syödä aiheuttaa sitä kaikista eniten.. klementiinit, suklaa KAIKKI mitä tällä hetkellä syö. Kalaa en ole uskaltanut kokeilla edes syödä tiedä jos se uisi kurkusta poiskin :x Ihan siihen pelkästään en sentään ole herännyt mutta on ikävänä kylkiäisenä suussa koko ajan... :( pitäis ottaa piimää vissiin...

ON: Heräsin viime yönä kans klo neljä ja siitä etiäpäin valveunta. Poika könysi viereen siinä puol viiden aikaan ja streetdancemaisesti veti siinä sitten helikopteria mun vieressä, yritä nyt nukkua :/ |O oliko usviksen poika samanikäinen, saas nähdä alkaako kömpimän kohta siun viekkuun :D odota vaan.. kun ymmärtää että hei äitiäkin voi häiritä tällei kivasti yöllä :xmas:.
No kuuden jälkeen ylös ukon knassa se oli kans hereillä ja poika herätettiin sit seiskalta pikkukakkoseen..
No ei siinä tm auton jouduin jättämään kotio perheelle joten julkisilla töihin pitkästä aikaa.. varmaan vuoteen niillä tullu kuljettua.. :whistle: laskin että viikossa tekee 80 eur edestakaiset x 4 niin 320 euroa |O :eek: :eek: HYVÄ JUMALA ! ! 4 eur helsinkiin ja 4 takas.. !! TSIISUS ! sit tankkaan kyllä mielummin 150 eur kk kun maksan 320 eur :kieh: sori van julkinen liikenne..
No aniweis lompakko jäikin toisen takin taskuun onneks oli ukko antanu bussirahaa kuus euroa niin siitä jäikin luonasbudjetiksi 2 euroa :D no onneks oli alehylly ja siellä iso pitsa 1,15 ja sit oli aleminimaito (0,33l) 15 cent ja jugge 20 cent ja herkuksi kuningatar piltti 38cent ja hassattavaa jäis vielä 15 centtiä.. :xmas: miten niint tarkan euron ämmä ? ainiin ja onneks kotia ei tarvi julkisilla mennä tulee hakemaan sentäs :D ois tullut pitempi iltalenkkin 16 kilsaa :LOL:

ja töihin kun tuli niin koneet TAAS jumissa joten töistä ei tule mtn.. :whistle: asiakasparat, oli perjantaian sama juttu kun oli vapaalla niin sähköpostissa näkyi vain että puolipäivää mennyt hukkaan niillä ja turhanpanttina olleet täällä.. näin meillä.

Ei suinkaan omaa napaa !! lukeekohan kukaan mun juttuja enään :LOL: :D ?

jos nyt kahville menis tai tauolla :kieh: ko ei voi kahviakaan juua !!! :headwall: :headwall:

Am & Hippunen 26
 
Huomenta mammat

Min-na ja Paape tervetuloo mukaan :wave:

Joo, töissä taas, hoh ku ei jaksais, väsyttää eikä kiinnosta |O Täälläki unirytmi sekasin ja vapaat sekotti lisää... Mulla on iltaväsymys kadonnu ja tullu aamu- ja päiväväsy tilalle, tai no, nukun mihin aikaa sattuu, mielellään pitkin päivää. Onkohan tää sopeutumista vauvan tuloon?? Mut pitkään en saa nukuttua koskaan, heräilen paikkojen puutumiseen, pissahätään, närästykseen ja väliin vauvan potkuihinkin.

Alkkarit käytän ihan samoja ku ennenkin, semmosii matalii pienii pöksyi. Peppu kyl sen verta levinny et mies vinoilee rekkamiehen hymystä, mut oikeesti veikkaan et tykkää ku tarjolla enempi paljasta pintaa :D Nykyiset rintsikat sen sijaan painaa sikana tosta pallean kohdalta ja aion ostaa semmoset pehmeet odotus-/imetysliivit heti, kun ehdin keskustaan shoppaan. Ziki mullaki siis tuntuu kohtu nousevan keuhkoihin ja ahdistaa se tukala tunne niin, ettei tee mieli pitää edes rintsikoita (joita pienen siveellisyyden nimissä töissä kuiteski pidän :whistle: ).

Varusteista hui miten paljo teil jo on! Vko sit meil oli vasta pari leluu ja huuto.netistä ostettua vaatepakettia, mut nyt on alesta ostettu vaunut ja turvakaukalo. Eilen aloitettiin myös työhuoneen muuttaminen vauvan huoneeksi raivaamalla seinän leveydeltä kaappeja. Sieltä lähti 4-5 mustan jätesäkin verran tavaraa ja saatiin vauvan tavaroille kokonainen oma kaappi :) Ens vkl puretaan sit kaks seinää vievä Lundian kirjahylly-/työpöytäsetti ja aletaan maalaushommiin. Sitte vois pinniksen ym. vauvan kalusteitaki hommaa. Pitää varmaan tehdä lista kaikista vaatteista, tuttipulloista, itkuhälyttimistä ym. mitä tarttee hankkia, kun meiltä PUUTTUU KAIKKI :/

Mä en osaa jännätä synnytystä vaikka oon etenki viime aikoina (miks kaikki haluu kertoo niitä just kohta synnyttävälle??) kuullu melkosia kauhutarinoita maratonsynnytyksistä ja puoli vuotta vuotavista repeämistä... Enempi mua on alkanu mietityttää se valmistautuminen, haluisin oppii rentoutus- ja hengitystekniikoita ja kuulla kivunlievitysmenetelmistä. En jaksa lukea kirjoja, joten toivottavasti neuvolasta ja synnäriltä saa tietoa.

laala täällä kans toinen hiihtolajien fani :wave: en oo tosin ehtiny kattoo ku ihan pätkiä mut musta on mukava tuijottaa mäkihyppyy ja hiihtoo, ja jääkiekkooki väliin :p mies ei ymmärrä ja pitää mua sekopää pohjalaisena (on ite itä-helsingin kasvatteja) :D

kestovaipoista aiotaan käyttää ainaki osittain alussa ja myöhemmin enempi. mut en vaan tiiä mistä lähtisin liikkeelle: mistä niitä saa, mimmosii on saatavilla, paljo kannattaa hankkii aluks jne? mulla ei oo ompelukonetta enkä varmaan ehdi kutoo, joten ite en saa tehtyä mitään vaan kaikki pitää hankkii jostain, tietäs vaan mistä...? :/

Juu, eiköhän tää runoilu riitä, jätän muilleki palstatilaa :D Mut pietulle piti vielä toivottaa voimia paiseiden kanssa ja kaikille muilleki kipuileville ja väsyneille ei muuta ku voimii ja :hug:

t. manna + lilli 27+5 :heart:
 
AAM
UMMETUS !!

Vinkki saattaa kuulostaa turhalta mutta kokeilkaahan !
Kun olette sitten istunnolla ja saatte sitten sen pienen työllä tuskaillun papanan sieltä uolos väännettyä niin nyökytelkääpäs päätänne sillei suht rauhallisesti hieman aikaa tai aloittaa jos silloin kun tuntuu että joku "liikkuu" suolessa, se hermo joka on niskassa on jotenkin yhdistetty siihen peffahermoon (sulkijalihakseen) ja sen nöykyttelyn pitäisi edes auttaa kakin pois tulemista :)

ainakin tämä ystäväni joka silloi kauhusynytksestään toipuessaan sanoi että se auttoi kun lääkkeistä oli vatsa mennyt kivikovaksi niin ainakin pari paskakikkaretta sai enempi tulemaan tuolla...
Ja se runsas vedenjuonit pitäisi auttaa mutta mulle ainakin tulee sitä närää lisää siitä.. ja en ole edistystä huomannut kakantulemisessa :xmas:

Vinkki on puolisoni vanhalta työnantajalta joka jakoi tämän suurella luottamuksella.. :xmas: :LOL: :LOL: olkoon se tämän päivän nippelitieto-oppimme !
 
Huomenta mammat. :)

mamiti87: Et oo ainut, joka on herännyt närästykseen. :hug: Se on siis niin inha tunne kun polttelee ja siihen herää.

Asennosta: Perjantaina polilla vauveli oli pää alaspäin. Tosin eilen tuntui potkut lähinnä oikealla sivussa, joten liekö sitten vaan mutkalla tai taas poikittain. :)
Vielähän hällä on hyvää tilaa pyöriä.

AlkkariG: Hipstereiden nimeen vannon minäkin, nyt jää sopivasti mahan alle ja eikä tunnu enää hassultakaan nyt kun on jo tottunut.

zikiziki: Kyllä se kohtu keuhkoja kasaan painaa kasvaessaan. Mulla myös samaa ongelmaa eikä asiaa auta yhtään se, että se iso myooma on siellä ylhäällä kohdunpohjassa. :/
Keuhkolääkärini olikin hyvin myötätuntoisen (ja järkyttyneen) oloinen kun kerroin tuosta ylimääräisestä, koska tiedossa on että hankalaa tulee olemaan loppuvaiheessa.

Mitäs muuta mun piti kommentoida..

Ruttana & Beanie 27+5 :heart:
 
Kiitos ummetus vinkistä :LOL:

Tuota vettä pitäisi tosiaan muistaa juoda enemmän. Mie kun tuppaan muutenkin herkästi juomaan liian vähän. Käskin miestä nalkuttamaan mulle juomisesta :D


Mutta sitä piti tulla vielä kirjoittamani. Että te ketkä kärsitte rasitussuppareista niin miten ne teillä ilmenevät?
Kun mulla on alkanut nyt jo ihan pienestäkin rasituksesta, tai heti sen jälkeen mahaa kiristelemään. Ei siis varsinaisesti supista. Vaan koko vatsaa kiristää.
Levossa sitten jossain vaiheessa helpottaa.

Ensviikolla lääkärineuvola niin pitää siellä viimeistään valittaa asiasta jos ei aiemmin rupea enemmän vaivaamaan.

t. Solina ja Kirppunen
 
huomenta!!

kauhia pettymys kun heräsin jo yhdeksältä ja ajattelin että on hyvää aikaa syödä kunnon aamiainen ennen päivän ensinmäistä vauvaohjelmaa.. no sieltä tuleekin taas koko päivä leffoja :kieh: on kyllä paavo pesusieni- elokuva tallentumassa boxille :D

allusmamma kiitos vinkistä!! :LOL: voi vaikka toimiakkin. juuri sain väännettyä pienet pipanat, pitää koittaa ensi kerralla :D

ziki mulla myös kohtu painaa välillä palleaa. siis jos makaan vähänkin selällään tai huonossa asennossa niin ahdistaa ja asennon muutos auttaa. pituus ei siihen kyllä vaikuta mun tapauksessa, kun vartta kuiteski 176cm. sf-mitta jo 27cm..

synnytyksestä en ole osannut ajatella asiaa. mulla on enemmän mielessä se ettei kaveri tule liian aikaseen pihalle ja että se selviää hengissä loppuun saakka. luulen että jotain paniikkia saan synnytyksestäkin aikaan sitten enemmän loppupuolella, mutta ei vielä ainakaan :D IHME!!!

tänään on taas neuvola. edellinen oli viime keskiviikkona. ehkä ne nyt sitten vain tarkkailee. olis vaan kiva tietää onko tää sellanen tavallinen jossa saa pölöttää kunnolla vai vaan nopea pikatarkastus :/ ajattelin reippailla ja kävellä sinne, koska auto on niin jäässä että raappaamiseen menee enemmän energiaa kun kävelemiseen. matkaa huimat 300m :LOL: :ashamed:

ei muuten enää järjestetä synnytysvalmennusta TAYS:issa :kieh: viimenen on helmikuun 11 ja jos sinne mennessä ei ole ilmottautunut, ei pääse ollenkaan. no me ei ehditty. kuinka ihmeessä mä saan miehen keskittymään kirjoihin ja opuksiin tässä asiassa. haluan kuitenkin sekin tietävän mahdollisimman paljon..

nukkumisesta univaikeudet mulla on alkanut oikeestaan ihan alkutalvesta ja tää johtuu siitä että meidän patterit naksuu :kieh: todella rasittava ääni. on pakko nukkua korvatulpilla ja toivon sen naksunnan loppuvan ennen vauvan tuloa, koska enhän sillon voi korvatulppien kanssa nukkua. ja miestä ei herätä pommikaan keskellä yötä :headwall: muuten ihan hyviä asentoja oon saanut, nukun edelleen puoliksi mahallaan ja välillä oikeen pelästyn kuinka mahan päällä röhmötän, mutta kaippa se ihan ok on :/ vessareissuja tulee yöllä 2-3 ja nyt alkanut vaivaan taas nämä nivusten repimiset mitä oli ihan alussa ja sitten siinä viikon 20 molemmin puolin, onko muilla näitä enää tässä vaiheessa ollut??

mulla on näköjään sama ongelma kun solinalla...eipä osaa lyhyttä tekstiä kirjottaa :ashamed: toivottavasti edes joku jaksaa meikäläisen sepustukset lukea :saint:

JJ-t ja maha 27+3
 
Allusm paras nippelitieto vähään aikaan :LOL:

närästys mäki popsin mandariineja, suklaata ja ruisleipää koko joulukuun ja närästi järkysti. nyt luovuin (hyvin vastentahtoisesti!) mandariineista ja suklaasta ja olo helpottanu oikeesti. mut ruisleipää en aio vaihtaa, syön sit vaikka renniee koko päivän (ja yön).

ja tiedoks kaikille pitkien viestien kirjoittajille, niin tääl ainaki yks joka lukee kaiken :wave: kirjoittelenhan mä iteki romaaneja ja oon miettiny et vaikkei kukaan näitä mun juttui jaksais lukee, niin otan ne talteen itelleni myöhemmin ja kokoon "päiväkirjaksi". säästän (tämänkin) ä-loman alkuun, kun oon varma et tylsistyn sit tekemisen puutteeseen...
 
Täällä yks matti-möyhänen ilmottautuu paikalle :) Huomasin vasta nyt et täällä on tällänen keskustelu käynnissä. Itellä LA 6.4. mut en saanu/osannu lisätä itteeni tonne listaan... esikoinen tulossa, jännittää..... =)
 
Tervetuloa uudet miunki puolesta! =) Ja kiitos tsempeistä kaikille!

Toipuminen edistyy ihan ok. Alkaa pikkuhiljaa turvotuski laskea ja enimmät paskat olla tuhrunnu pihalle noista paukamista.. Kirvelee välillä, mikä ei liene ihme ku avohaavoja ovat.

Tänään soitettiin neuvolastaki ja ois ollu lääkärineuvolaan aika keskiviikolle, mut en täs tilantees voinu ottaa vastaan. Hyvin toteski meijän nlan täti, jotta ei hyö sadisteja sentään oo :) Soittelee keskiviikkona uudestaan, ku kilppariarvot oli menny v*turalleen eli lääkitystä joudutaan muuttamaan ja samalla sit antaa ens viikolle ajan sinne lekuriin + sokerirasitukseen. Hemppaki oli tipahtanu nyt alle 140, mikä on toki hyvä, mut miun silmään outoa kahtoo noin "alhasta" lukemaa :D

Näillä mennään. Ilmankos on väsyttäny ku nuo arvot vähä tipahellu ja koholla ja ties mitä.. Omituista ku esikoisesta ei tämmöstä ollu.

pietu- ja oikku 26+6
 
AAM
Alkuperäinen kirjoittaja Ruttana:
Allusmamma: Seutulippu kahdelle viikolle maksaa "vain" 44.10e :saint: ,joten halvemmalla selviät kun sen hommaat. ;)
Ja kuukausi on sitten 84.40e. Eli huomattavasti vähemmän kuin jos meet kertalipuilla. :D
no sit sihen voi lisätä sen tarhaanvienti efektin jonne on viis kilsaa meiltä :whistle:
Niin jos ei tarttiskaan tuota mun viedä tarhaan niin ei oiskaan ongelma..

symppis :wave: hellou !!

paiskikaa "uudet" noita lisätietoja (synnäri, monesko lapsi, paikkakunta, ikä yms ja tyttö/poika tulossa (jos haluaa sanoa ei pakko tietty) ) niin ziki täyttelee kun ehtii :D

Levitin peffaani tuolla kahvitilassa taas puolitoista tuntia :ashamed: kun ei noi koneet vieläkään toimi... :headwall: :D siistii olla tyhjänpanttina töissä.. oisin niin paljon mielummin himassa köllinyt.
 
Kauheesti te ootteki kirjotellu muutamassa päivässä, tässä se aamu meniki teitä lukiessa :).
Tervetuloa uusille!!

Tavaroista: Meiltä puuttuu enää turvakaukalo ja auto, mut autoki mennään hakemaan viikonloppuna (auto nyt periaatteessa mikään vauvan tavara ole, mutta... :D). Mun vanhemmat varmaan ostaa kaukalon niin sen hankintaa en jaksa silleen stressata. Vaatteita on aika paljon, mut oon niin tarkka vaatetuksesta että varmasti kasa tässä kevään mittaan vielä kasvaa :whistle:. Leluja pitäis alkaa enemmän ostamaan.

Synnytyksestä:
Ei oikeestaa pelota muu, ku se pimpsa sen synnytyksen jälkee. Se on kuitenki sellanen juttu että se on pakko käydä puskemassa ulos oli mikä oli niin ei kai sitä viitti sit jännittääkkää.

Mullakaan ei oo mitään mammakalsareita. Meil on jo toi koira pilaamassa seksielämää, niin ei viittis tuhota sitä kokonaan kainaloon ulottuvilla kalsareilla. Mul on kahet äitiyshousut, mut mä en oikee pidä niistä. Käytän vieläki lantiofarkkuja ja nyt on aika paljon ollu legginsejä ja pitkää paitaa niin ettei pylly näy.

Kyl mä allusmamma ymmärrän ettei julkisilla liikkuminen nappaa. Nyt ku vihdoinki saadaa se auto ni mä kruisailen ennemmi sillä tonne Jorviin ku odottelen pakkasessa ensin junaa ja sit vielä bussia. Tuskin tää maailma meijän kahden ekologiseen jalanjälkeen kupsahtaa :D. Niinhän ne kaikki silti ajattelee ja jäätiköt sulaa :whistle:.

Nukkumisesta sen verran, et samat ongelmat ku muilla mutta ei närästä. Sen lisäks mun unia tuhoo toi koira joka tulee tönimää tassullaan ku nukkuu liian kauan. Toi koira osaa olla niiiiiiiiiiiiiiiiin raskas...

Mitäs muuta. Nii joo posti toi meille hesekuponkeja! Päivä pelastettu :D
 
huomentaaa! :) tervetuloa symppis :wave:
mie aattelin lähtee metsästää itelleni uusia farkkuja.. saas nähä löytyykö mittää..
:wave: täällä kans yks kuka lukee IHAN kaikkien jutut! :)
jotakin olin kommentoimassa.. mut nyt lyö pää tyhjää :eek: voi itku!! :( no palaan ku tää lahopää toimii taas :D

ziki ja mimmi 24+3
 
AAM
ziki ja meinaat löytää housut :D kerro mullekin jos tulee joku oikein nasta malli vastaan ! otan mielläni vastaan hyviä ehdotuksia.. moon niin laiska kaupoilla ravaamaan...
Niin tuli noista hipsteri jutuista mieleen että kyllähän mulla kans on noita mammafarkuja kaksinkin kappalein (jotka siis menee vatsan päälle) joista toiset muistuttaa nakinkuorta ja hädin tuskin niihin mahdun enään.. liekö tuo takamukseni kerännyt ekstranestettä viime aikoina.. :whistle: DAMN joulut.. ja persiinlevityskarkit.. :headwall: :headwall: :D no ihan itseäni saan syyttää.. |O enkä ketää muuta. voikun sitä vain oppisi..
 
symppis tervetuloa mukaan!! :wave:

minä luen kanssa kaikkien jutut :D yleensä niissä pidemmissä sepustuksissa on kaikkia hauskoja juttuja ja kirjotusvirheitä :LOL: (huvinsa kullakin :ashamed: )

no neuvolassa kävin... eipä tarvii enää odotella lähetettä ultraan kun ei ne ota mua sinne :eek: ei kuulemma ole mikään paha tilanne viikkoihin nähden :kieh: ärsyttää kun olin siihen jo valmistautunut että kohta näen pikkuisen!! neuvolantäti ymmärsi mua kun tässä on ollut kaikenmoista matkanvarrella ja sanoi että kyllä se jollain konstilla mut vielä sinne ultraan saa :D

muuten kaikki hyvin:
Pissa:puhdas
verenpaine: 149/81
liikkeet:++
syke:140
paino: -100g viikossa !!!!!
turvotus:++

lähete meni labraan, otetaan bakteerinäytteet emättimestä. ettei vaan siellä olisi mitään salakavalaa. kerran on mulla hiiva ollut, niin en sitäkään varmaan osaa tunnistaa :ashamed:

saikku jatkuu neuvolalääkäri 21.1, jolloin saikku loppuu. sitä ennen vielä yksi neuvola 16.1. olo hyvä, mutta pettynyt sen ultran takia :| saipa taas neuvolantäti mut vakuuttuneeksi siitä että hyvin menee ja vauva pysyy matkassa vielä pitkän aikaa :heart: huomenna kuitenkin mieli ihan eri :LOL:

tänään mennään miehen kanssa porukoille saunomaan, kun ne on helsingissä yön. saavat mun pikkuveikan (19.v) pelata siten wii:tä niin paljon kun huvittaa. :D

JJ-t ja maha 27+3
 
Alkuperäinen kirjoittaja Allusmamma:
no sit sihen voi lisätä sen tarhaanvienti efektin jonne on viis kilsaa meiltä :whistle:
Niin jos ei tarttiskaan tuota mun viedä tarhaan niin ei oiskaan ongelma..
Juu, tuo ei kylläkään ole mikään mieltä ylentävä lisä..
Mut meinasinkin että jos joka tapauksessa nyt joutuu kulkemaan niin halvemmallakin pääsee. :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hani-:
mutta nyt tää seuraava synnytys mua kyllä jostain syystä pelottaa. ajattelen et ei voi toista kertaa mennä asiat noin hyvin ja suurin pelko on jos ei ehdi sairaalaan ja syntyy autoon ku ollaan miehen kanssa matkalla sairaalaan tai jotain. sit tietty en missään nimessä haluis et leikattais välilihaa. esikosta sain vain pienen nirhauman eikä muuta. sektioonkaan en missään nimessä haluaisi. et kylä näitä kauhistuksia riittää ;)
Tätä minäkin pelkään etten ehdi ajoissa. Esikoisesta ehdin olla sairaalassa 2h, ja eikös seuraavat yleensä tule nopeammin? Ja meiltähän sairaalaan on matkaa se 120km :/ ... Mies jo ehdottelikin että pitäisiköhän mennä suosiolla ambulanssilla, viimeksi tuo autossa istuminen 3min välein tulevine supistuksineen oli aika tuskaa...
 
No niin tuli just vieraita joten äkkiä vaan kommentoin että kävin aamulla siellä sokerirasituksessa ja äsken soitin neuvolaan ja tattadaa :LOL:
kaikki arvot todella hyviä eli ei mulla ainakaan ole diabetesta.
0-arvo eli se 12 h paasto oli mulla 5,1 kun pitäs olla 5,3
Litkun juonnin jälkeen ja 1h siitä arvo oli 6,6 kun pitäs olla alle 10
2h jälkeen mulla arvo 5,5 kun pitäs olla alle 8,6

Ett semmosta,jee jee!!!
Paljon olis kommentoimista teidän juttuihin mutta palaan astialle illemmalla :wave:

Lis69 26+3
 
talvis onpa sulla pitkä synnytysmatka! jännittäs muaki varmaan eniten synnytyksessä jos ois synnäri noin kaukana. toivottavasti ei oo liukkaita sit enää maalis-huhtikuussa ku alkaa meidän porukkaa synnyttään. kuin pitkiä matkoja teil muilla on ja miten ajattelitte laitokselle hankkiutua? meil on vaan n. 7km matkaa ja ajateltiin taksilla pöräyttää paikalle, ku kättärillä on parkkipaikkoja niin huonosti. en tiedä onko siellä yli 4h paikkoja ollenkaan.. :/

onnee lis69 hyvistä sokrutuloksista! ja jj-t kiva ku neuvolasta tuli rauhoittavia uutisia.

mä en ymmärrä miten ziki ja a-m selviitte ilman mammahousuja?? :eek: mulki normisti kaikki farkut lantiomallisia mut ei ne silti oo tuntunu moneen kuukauteen enää hyviltä päällä, kiristää ja puristaa ja ahdistaa. ja joo, otin sit muute töissäki rintsikat veke ku neki ahdisti niin... :whistle: et jaksoinpa olla ihan puoli päivää siveellinen :p

tääl vauva ollu superaktiivinen koko päivän. vääntelehdin toimistotuolilla puolelta toiselle ku iskuja satelee palleaan, napaan ja kylkiin. vaavi ei myös tykkää jos yhtään meen "lyttyyn", heti alkaa elintilan raivaus. juu, mut ihana kun vauva liikkuu, se on parasta koko odotuksessa :heart:
 
mä en kanssa tajua kuinka pärjää tavallisilla lantiohousuilla :eek: mulla ihan viikosta 15 alkaen on ahditanut kaikki joka vähänkin painaa juuri tuohon ihan alas. pikkuhousuissakin oon käyttänyt sellasia hipstereitä, mutta nekin roikkuu hyvin paljon mahan alla. eikä muuten tulis mieleenkään käyttää stringejä enään :ashamed: tullut tuota turvotusta ja nestettä sen verran ettei ole selluliitilta vältytty. mies vaan saisi elinaikaisia traumoja jos näkisi mut nyt joissan "seksihepeneissä" :LOL: :ashamed:

hassua kuinka joidenki kroppa muuttuu ihan täysin ja monella ei juuri selluliittiakaan näy :/ mua ainakin ihnhottaa itteni. aina ollut hoikka ja urheilullinen kroppa niin nyt lössähtänyt ja iso :x YÖK!!!
 
Tervetuloa uusille! :hug: :heart: Ny ol tullu nii paljo tekstiä (ja hemmetin netti ei oo toiminu koko aamuna eli klo 8-13:headwall:), et mie lueskelen kaikki vähä myöhemmi kuha tää kone tykkäis olla vähä nopeempi..

Mut tänää ol neuvola ja kuulumiset sieltä!:

RV 26+3
Paino 69,6kg +600g/vko eli yhteensä vain +2,9kg lähtöpainoon!!
Turvotus -
RR 133/88 ja toisel kerral 135/86
Oma syke 83
Pissa ok
Hb 115, määräs lisärautaa
Sf -mitta 25cm (keskikäyrän yläpuolella, mut käyrillä kummiskin =))
Pienen syke alimmillaan 158 ku täti eka sai pikkuisen rauhoittumaan.
Liikkeet ++

Mytty men nii ahkerasti karkuun aina kuuntelulaitetta, et piti aika kauan yrittää et sai sykkeen tasasemmaks :D En tunne kovinkaan usein liikkeitä mut liikkeisiin pistettiin toinenki +, koska täti ku koitti ja kuunteli sydänääniä ni vipellys oli aika melkoinen kuulemma. Ei hetkeekään pysyny aloillaan :heart:

Eli kaikki hyvin! Tuosta painonnoususta oon aika mielissäni ku ei ton enempää oo tullu! Ainakaa vielä.. *koputtelee puuta*

Seuraava neuvola-aika ois sit parin vkon päästä ja sillon ois sit samalla myös lääkäri ekaa kertaa! =)

Ikionnellinen SS & vipeltäjä mytty 26+3

 

Yhteistyössä