*HUHTIKUUN MASUASUKIT* Tammikuussa <3

AAM
manna :D soot ko mun edesmennyt anoppi seki heitti iltapäivästä liivit kans vekka :LOL: tosin ei kyl ollut raskaana et sillä oli jotai rytmihäiriöitä mut sanoi et beehoot ahisti niin se nakkas ne puies heti ekana.

Istuminen /asennot mul o töis satulatuoli niin siin ei sillei tuu ahistava istumaolo kun oon tottunut siihen, en kyllä poies vaihtais :|

Jj:lle toivottavasti pääset jollai verukkeella sihen ultraan jos se neuvolatäti ois riittävän vakuuttava :) ja Lis kiva kuulla ettet ole diabeetteinen.. :hug:

Talvitien tuo kilsamäärä on kyllä aika piukee siinä voi olal että ko alkaa menkkajomotukset niin siirtyä jo autoon.. :whistle: :xmas: on eri juttu mun 12 kilsan rinnalla sen nyt kestää vaikka päällään mut 120 :eek: Ja jorviin men päästään suoraa isoja väyliä ei ede s mtn valoja tarttti kärsiä tai taajamaa vaikka menis keskellä aamuruuhkaakin..
Eihän teillä mtn tuttuja asu siellä lähempänä joilla vois majailla ko aikana, okei on seki aika kaukaa haettu mut.. ?

Stringit :LOL: :LOL: mä en oo käyttänyt miosia moneen vuoteen :D *kuuuunon reisi ja perse fobia mulla.. plus kaikki muut hammaslääkäri/oksennus/NAPA... yms.. :D onkohan stringifobiaa olemassa? :xmas: sen mä voisin kans lisätä listalle..
Harmi vaan että puolisoni sattuu pitämää kauniista alushousuista jotka peittävät vähempi takalistoani.. no onneks ei omaa hanuriaan tartti katsella.. ;)

SS eikö teillä ollut lääkärikäyntiä aikasemmilla viikoilla ? siis ekan kerran nyt vasta kurkataan kohdunkaulaa ja tilannetta ? meillä oli se eka lääkäri siellä viikoilla .. X no joskus 20 tienoilla vähä ennen ?
 
Hei vaan :flower: !

Tervetuloa uusille :flower: :flower: .

närästys loppui, kun tajusin olla juomatta limuja/hiilihapollisia juomia :) .

varusteista hankittuna siis vaunut (emmaljunga city cross, city-kopalla), pinnasänky. hoitopöytä/lipasto, turvakaukalo, sitteri. Puuttuu vauvan huoneesta vaatekaappi.

synnytys JÄNNITTÄÄ!! Vaikka kolmatta kertaa menossa ja edelliset ollu helppoja (ilman puudutuksia) ja nopeita (edellinen 1h ja ponnistus 2min.), niin silti jännittää ja oon ollu ihan varma, että vähintään kuolen :| . Mutta eipä auta, luulen, että on kuitenkin pakko synnyttää ;) .

Syömisestä ja herkuttelusta: oon löytäny uuden ihanan herkun:smoothien,,,ahh rasvatonta jogurttia, marjoja, sauvasekotinta ja nam, herkku on valmis :p :p .

(.) vointi on kohentunut huomattavasti, kun oon muistanu ottaa vitamiinit, raudat yms. säännöllisesti :) ja nyt on jopa oikein hyvä olo. Yöt menee vaihdellen,,,asentoa siis. Tuntuu, ettei mikään ole hyvä, selällään alkaa pyörryttää, kyljellään särkee lonkkia :/ .

Miinulainen + Hymy 24+
 
Paape
Täällä sitä taas ollaan ahkerasti lukemassa muiden kuulumisia.

zikiziki LA tosiaan 9.4.!
Stringit ja muista vaatteista Olen joutunut myöntämään itselleni, että mukavuussyistä on siirryttävä mammapöksyihin :D Esikoinen syntyi elokuussa ja silloinhan käytin hellemekkoja, hameita ja shortseja. ENTÄ NYT??? Vaatekaappi on täydentynyt aikamoisella kokoelmalla äitiysvaatteita! Toppahousut olisi kivat näillä keleillä, onko kukaan löytänyt ihan äitiystoppiksia? Katselin, että Bebes myy, mutta ovat aika kalliit...
Synnytyksestä Itse en synnytystä jännitä. Esikoinen tuli maailmaan 2 viikkoa etuajassa ja sairaalassa ehdittiin olla 3 tuntia. Mitään kivunlievitystä ei ehditty muuta kuin miettimään :LOL: Luotan osaaviin ammattilaisiin.
Himoja Juuri kun viilin himosta pääsin, niin nyt maistuvatkin verigreipit! NAM!

Paape + Masusukki 26+5
 
Olipas upea auringonlasku tänään! B) Kävin työpaikalla säätämässä noita äitiyslomailmoituksia ja juttelemassa palkanlaskijan kanssa, ja sieltä kun tulin oli just upein hetki päivästä. Hie-no-a! Ei sinne sit olis ollu pakko tänään lähteä, mutta tulipahan taas reissattua kolmisen tuntia ja ainakin sai asiat hoidettua.

Äitiysvaatteista, ekat mammafarkut, jotka ostin, alkaa jo kiristää hiukan liikaa alavatsan tienoilta, mutta yhdet samettihousut, jotka on kaverilta lainassa tasen pysyvät vihdoin jalassa ja ovat just mukavan löysät. Alkkareissa suosin kans matalaa mallia, mutta sukkikset ja päällyshousut mulla on mammamallia. Matalat farkut nappi auki... eiks ne putoo jalasta??? Ulkoiluhousuja pidän sillai, et on neppari ja vetskari auki, mutta niissä mulla on sit henkselit, muuten ne olis nilkoissa joka toinen sekunti. :D Ja jos käyn äkkiä vaan pihalla, niin oon vetässyt jalkaan miehen toppahousut, vaikken niissäkään viitsi pitää neppareita kiinni kun ahdistaa vyötäröltä (kummun päältä siis, tossa mitään vyötäröä ole).

Mä oon luovuttanut toppahousujen suhteen, ne maksaa niin törkeesti. Oon laittanut pitkikset, verkkarit ja siihen kuorihousut (nappi auki + henkselit, siis) päälle, ja ihan hyvin on toistaiseksi pärjännyt.

Miinulainen, täällä sama, hiilihappojuomat on pannassa, tosin hiukan eri syystä eli varsnaisesti närästystä ei mulla niistä tullut, ilmaa vaan.

Talvitie, kuulostaa tottavie piiitkältä toi matka, hui! Mun työmatkat on suunnilleen 95km, ja sekin olis jo ihan kamala matka tositilanteessa. Meillä olis nyt noin 2km jos sitäkään, mutta todennäköisesti muutetaan ennen LA:ta ja sit matka pitenee n. 25km:iin.

Hankinnoista, vaiheessa ollaan. :saint: Rattaat ja vaunut saadaan retro-osastoa, samoin sitteri, tosin sitä pitää hiukan huoltaa ensin. Kaukalo ja matkarattaat, joihin sen saa kiinni saatiin vähän käytetyt joululahjaksi. Lisäks tuleva isomummu, tulevat mummit ja tuleva täti ovat intoutuneet tekemään kaikenmoista villavaatetta yms. Myös muutama body yms. on tulossa sieltä. Muuten kaikki perusvaatetus, sänky, amme, yms. puuttuu... ollaan tuudittauduttu siihen, että onhan tässä vielä kolmisen kuukautta aikaa. :p Isot hankinnat on paremmalla mallilla, eli auto on ja talokin alkaa olla aikamoisen hyvällä mallilla. Muuten oon itse ostanut yhden bodyn.

Ruokaa tarttis taas saada joo... jauhelihasoppa on ihan ykköstä, omenat uppoo erittäin hyvin, hapankorppu on kestosuosikki ja erilaiset rahkat on kans olleet oivaa herkkuruokaa. Nyt on mansikoita sulamassa, viimeks oli mustikkaa ja useimmiten soseutettua mustaherukkaa. Ja meidän rahka on tyyliä 2 rahkaa, 1 kerma ja vain vähän sokeria, eli ei ihan kamalan syntistä herkkua. ;) Rahkasta viuhtikin tykkää, alkaa kunnon jumpat yleensä sen jälkeen. Ihanaa kun rahka-aineetkin saa nykyään laktoosittomana, niin pääsee tämmöset laktoosivammaisetkin nauttimaan siitä herkusta. :D

Niin juu, min-na ja paape, tervetuloa mukaan! :wave:
Pietulle iso tsemppi, kuulostaa tosi ikävältä vaivalta.
manna, sama vika liivien kans, ja välillä kyl tuntuu ilmankin liivejä painavan jokin pallean kohdalta. Hyvä tietysti et nassikka siellä kasvaa isoksi ja vahvaksi, kunhan ei vaan liian isoksi...
Solina, mulla tulee rasituksesta kans suppareita, tai siis jäykistyy koko maha. Ihan rauhallinen kävelykin useimmiten riittää, ja varsinkin rasituksen jälkeen tulee ihan jatkuvasti. Esim. eilen kävin rauhallisella kävelyllä 45min, niin tuli pari sen aikana ja sitten koko illan ehkä 10-15min välein suunnilleen veti jäykäksi. Yleensä ne helpottaa aina hetkeksi kun vaihtaa asentoa. Lisäks oon huomannut, että jos oon väsynyt, niin niitä tulee herkemmin, samoin jos stressaan jostain. Että tervemenoa töihin toivotan itselleni, väsymys ja stressi kasvavat, joten odotettavissa jatkuvaa jäykistelyä. Täytyy yrittää neuvolas/lääkäriltä kysellä hiukan, et mikä määrä on viel hyväksyttävää ja koska tarttis harkita töistä pois jäämistä. Ei kyl jaksais semmostakaan, et on koko ajan maha jäykkänä.

Mites on muille mammoille liikunta maistunut viime aikoina? Täällä lopahti taas joulun jälkeen, muuten rauhallista kävelyä, kevyttä venyttelyä ja hiukan yritystä välillä kevyeen jumppaankin on ollut. Aika heikkoa kuitenkin yleisesti ottaen...

ventti ja viuhti 27+0
...niin ne viikot vaan vilisee eteenpäin.
 
Heippa taas mammat!

Ootte kyllä niin kovia kirjoittajia, että ei meinaa perässä pysyä. Itse en ole kovasti viimeaikoina kirjoitellut mutta käynyt aina lukemassa kuulumisia.

Tänään sain vihdoin tulokset sokerirasituksesta ja oli tuo paastoarvo koholla. Niinpä pitää ruokavaliosta karsia kaikki turhat hiilarit pois. Tuttu juttu, neljättä kertaa viedään. Toivottavasti sokerit taas raskauden jälkeen tasaantuu...

Synnytyksestä: Niin, kai se pitäisi jotenkin hoitaa. Viimeksi synnytys oli kyllä kaikkea muuta kuin miellyttävä kokemus, että laittaa hirvittämään tuleva synnytys. En pysty enään ottamaan epiduraalia tms. viime synnytyksen jälkeen ja paljonhan vaihtoehtoja ei jää. Kaipa se on ilokaasun turvin yritettävä pinnistää ja ponnistaa vaikka pelkään sitä kipua ihan mielettömästi... Plaah!

Äitiystoppahousuista joku tuolla edellä kyseli. Minä olen patentoinut semmoiset :D Mulla on semmoset henkselimalliset, joista jätän napin ja vetskarin auki ja henkselit ylös. Tosi hyvät jalassa, ei purista ja ei ole kokoajan tunnetta, että tippuu justiinsa.

Vauvan tavaroita meiltä ei puutu. Tuossa viikonloppuna kävin ostamassa aleilta joitakin unisex vaatteita pienelle. Värillisiä, kun kaikki muuten valkoisia. Tylsää pukea toinen ihan valkoisiin ennenkuin saa oikeanvärisiä vaatteita. Tyttö väriä meillä olisi tosi paljon mutta jos sattuu olemaan poika niin sitten menee värit uusiksi. Ai, puuttuupas kaikki hoitovälineet: talkit, pumpulipuikot, puhdistusaineet jne.

Liikuntaa olen alkanut harjoittamaan uudestaan kun piti välillä lopettaa. Tuli ja tulee edelleen napakoita supistuksia, jos kävely menee liian nopeaksi. Lääkäri kumminkin tarkastanut tilanteen ja hyväksi havainnut.

Tervetuloa uusille ja kaikille iloa tuleviin odotupäiviin!

SydänAlma ja Nyysä 28+1
 
mulla olis viimevuoden äippäpakkauksen kestovaippa paketti täällä ihan iskemättömänä. sitä ei ole edes kertaakaan avattu. voisin laittaa postissa tulemaan ja vaipasta en veloita yhtään mitään. jos kiinnostaa niin laittakkee yv:tä mulle. jos moni kiinnostui niin ekalle sitten sen lähetän niin ei tule mitään suosimisia =)
 
KELA/Äitiyspakkaus :
Minä vein paperit kelaan heti seuraavana päivänä kun ne neuvolasta sain.
Eli rv 23+6 vielä niistä puuttui työnantajan joku todistus eli vielä saan odotella
pakettia jonkin aikaa...

Hankinnat ja vaatteet:
Aika paljon on kyllä jo hankittuna,mutta vielä pitää
hankkia vaikka mitä. esikoista kun tässä odotellaan
niin vähän hakusessa hankinnoista ollaan. Pinnasänky,
hoitopöytä, pesuamme ja Vaunut (Brion Happy)
ostettiin jo ja vaatteita on jonkin verran.

Alkkarit:Sringit on ihan ykköset. :D
myöskin tän pallomassun kanssa ei paina eikä kiristä.


TinyAngel & Pikku Pirpana 23+4

 
AM jos kukaan ei oo vielä ilmoittanut kiinnoostustaan, niin mä olisin kiinnostunut. mä ääliö en näköjään vaan osaa lähettää yv:tä. Yritän opetella :LOL: Varsinainen tietokonenörtti. Neuvokaa mua ihan vaan vastaisuuden varaltakin. Löysin kyllä ykstyisviestit, mutta miten siellä laitetaan toiselle viestiä? se on varmaan joku ihan idioottihelppo juttu, mut ehkä just siks en tajunnu. :headwall:
 
Äitiysvaatteista yhdet mamma farkut ostin ellokselta ja ovat nyt
hyvät.Kun kiristää säädöistä pienimmälle. H&M:ltä ostin mustat suorat
housut, jotkaovat todella mukavat päällä. Toppahousuja ja muitakin
normihousuja pidän niin että laitan kumilanka virityksella
napin kiinni. ja vetoketjuhan jää auki, mutta ei se haittaa kun
laittaa sen verran pitkän paidan päälle. :D on minulla
semmoiset henkseli housutkin ovat kyllä kätevät.
pari äippä paitaakin olen alesta ostanut, muuten
pärjäänkin ainakin toistaiseksi
vanhoilla paidoilla ja varsinkin tunikamallisilla paidoilla
 
plop...

Tulipa sitten kelasta päätös äitiyspäivärahoista eikä paljoo hihkuta noilla rahoilla.

Mua on väsyttäny ihan järjettömästi jo noin 2 viikkoa ja viimeviikon tiistaina oli pahin päivä kun en pysyny hereillä ollenkaan ukko sitten vei päivystykseen ja sielä mittasivat vaan verenpaineen ja lähetti kotiin. en tiiä vaikuttiko kohteluun kun olin ulkopaikkakuntalainen koska mökillä oltiin. jäin vähän ihmettelemään että se lääkäri ei ottanu ees verikokeita. noo väsymys jatkuun mutta nyt pysyy sentään jotenkin hereillä. onneks on neuvolalääkäri jo keskiviikkona. nyt on viimeset 2 päivää särkeny päätä ihan samalla lailla kun esikoista odottaessa sillon kun puhkes raskausmyrkytys. ei auta panadol ja panacodia syön vaan jos on ihan pakko. täytyy vaan toivoo ettei ainakaan vielä hyppis silmille se tauti :(

Nyt on sitten vauvalle lähes kaikki kasassa.. pinniksen patja vielä puuttuu. tänään käytiin ostamassa vaunut. Jovin Naturet sitten mukaan lähti.

Närästyksestä: lähes kokoaikanen vaiva. öisin herättelee sekin. varmasti suurin aiheuttaja tuo raskauden aikanen palleatyrä

Nellah ja 27+2
 
ainiin.. jos joku kaipailee hyviä vaunuja halvalla niin suosittelen vilasemaan:

http://www.4family.fi/product_info.php?products_id=92

tosin jälellä vain punasia jotka ei ihan mun mieleen ollu mutta ei tosiaan ole hinnalla pilatut.
 
Kiitos millis ja hani. Mä oon vaan niin tyhmä. Ja sori AM kun huhuilen suotta. Luin just jonkun sun viestin ja sit ajattelin toista ja tein toista. Mulle on töissäkin jo huomautettu (vitsillä kai.. ) että mulla on lapsivettä päässä :LOL: Yritän skarpata vähän tulevaisuudessa.
 
Hellurei ja tervetuloa uusille! :wave:

Juuh, rintsikat piti heti heittää pois kun joku tekstissään mainitsi että oli töissä "riisuuntunut" ... On se vaan kumma juttu :D

Sämpylöitä piti saada, joten ensimmäinen pelti on uunissa ja tuoksu on jo ihastuttava! Nami nami, kohta saa tuoretta sämppäriä.

Samassa jamassa ollaan Talvitie! Piti ihan reittihaulla tarkistaa kilometrejä ja pirulainen, niitähän kertyy vähän vaille 140 kotiovelta sairaalalle... Ambulanssilla jos tulee lähtö niin neuvolan terkka lähtee vissiin automaattisesti mukaan jos vaikka joutuu kesken matkan synnyttämään. Ihme kyllä, silti ei tuo matka yhtään pelota vaikka synnytys jännittääkin.

Housuina täällä käytetään yhtä kokoa isompia alkkareita, jotka on saumattomat ja normimallia, onko se sitten tai-malli tässä alushousukielessä? Stringejä käytin aikaisemmin lähes aina mutta nyt kun on lähes jatkuvasti perse ruvella tuon raudan takia niin eipä huvita laittaa vakoon enää housuja hankaamaan kun saa paperilla hangata jo ihan riittävästi :kieh: Yhdet mamma-alushousut oon hommannut ja ne on kyllä mukavat päällä.
Päällyshousuina parit mamma collarit ja yhdet farkut, tosin ne farkut on ruenneet jo painamaan ikävästi siitä "vyötärön" kohdalta mis farkkukangas vaihtuu resoriksi. Vissiin pieneksi alkavat käydä. Ulkoiluhousuissa ja toppahousuissa mennään täälläkin masutuubin kanssa ja toppahousuissa on onneksi henkselit. Hyvin pärjää kyl yhdistelmällä välihousut ja sporttipökät, vasta yhden kerran oon käyttänyt toppiksii. Ja suosikit on kyllä esprit online shopista tilatut mammacollarit!

Rasitus saa miullakin aikaan suppareita. Jumppien ohjaus kun loppui niin vähälle on jäänyt liikkuminen. Viimeiset jumpatkin alkoivat olla aika tuskaa kun jatkuvasti supisteli. Kävellä haluaisin mutta jatkuva supistelu ja hillittömät häpyluukivut jättävät kunnon lenkit keväämmälle... Tuskanen olo kun on tottunut liikkumaan. Loppuviikko taas saikkua ja töihin en varmaan enää palaakkaan. Onneksi nuo supistukset eivät oo ainakaan vielä vaikuttaneet kohdunsuun tilanteeseen. Nivelsiteiden löystyminen taas aiheuttaa ristiluulle ongelmia. Siinä on ennestään kaatumisessa tullutta probleemaa ja nyt meinaa olla koko ajan poissa uomistaan, ei kiva.

No mutta se tästä valittamisesta, pärjäilkäähän mammat!

Sanni-Maria ja pikkunen 29+2
 
mullaki alkanu kiristää ekat mammafarkut just siitä mistä resori alkaa :/ onneks on muutamat isommat housut vielä varastossa, ku hankin niitä paketillisen huuto.netistä. sillon harmittelin ku osa niin isoja masun kohdalta mut nyt alkaa olla hyvät :p

liikunnasta niin uimassa, kävelyllä ja salilla käyn n. 5krt/vko. eilen oli eka kerta ku salilta kotiin kävellessä alko masuu supistaa ja pitiki sit köpötellä aika hiljaksiin se kilsan pätkä. mut eipä oo muuten ollu esteitä liikkumiselle ja ainoo ongelma ollu se etten taivu enää mihinkään venytyksiin ja sit on paikat jumissa. selkä mulla on jo työn takia jumissa mut en löydä vaan sopivia venyttelyasentoja :(

onko joku hankkinu erilliset parvekevaunut?? me harkitaan ku ei jakseta raahaa vaunuja eestaas rapuissa. vitsi et saa rahaa palaan jos vaunutki tulee tuplana. no, eiku huuto.nettiin taasen :p
 
H&M:llä muuten oli ainakin syksyllä sellasia mammafarkkuja joissa oli matala vyötärö. Eikä maksanu edes kamalasti. Ja ainakin kampin Polarn & Pyretissä on kans sellasia matalampia mammafarkkuja. ja mun mielestä muutamat oli tosi kivan näkösiä. Ne tosin oli aika kalliita, mut kuitenkin. Siis tiedoks niille, jotka etsii housuja eikä tykkää korkeista mammamalleista =)

Onko muuten kellekään muulle tullu tässä raskauden kuluessa ihan kummallisia muutoksia makumieltymyksiin? Mä esimerkiks ennen inhosin vihreitä oliiveja ja nyt voisin laittaa niitä joka paikkaan. Samoin kaurapuuro.. ennen en voinu sietää sitä ja nyt vedän sitä joka aamu :p Aina puhutaan himoista raskauden aikana, mutta että kaurapuuro. Haloo :LOL:

Mä lähden syömään kinkku-ananas-feta-herkkusieni-oliivi-pitsaa. Nam! Ahneella saattaa kyllä olla närästyksen kannalta *piip* loppu kun syö näin myöhään tollasta ruokaa. Mut sit saa syyttää sit vaan itseensä..
 
Juu, kyllähän tuo matka synnärille KYSiin on tosiaan aikas pitkä. AM, kyllä useampikin tuttu asuu onneksi Kuopiossa, kummitätini ammatiltaan kätilö myös siinä ihan hollilla. Niin mä olen puolivakavissani miettinytkin että jos muuttaisi huhtikuuksi Kuopioon :p . No ei vaiskaan, mutta ainakin turvaa tuo se että jos lähdetään matkaan liian heppoisin perustein (eli supparit vaikka loppuu tai hiipuu autossa) niin voin käydä kummitädin luona kääntymässä, tutkikoot täti ja päättäkööt että jatkanko matkaa sairaalaan saakka vai käännytäänkö takas kotiin :)... No tuo ei sitten tietty onnistu jos siihen ambulanssikyytiin päädymme. Onneksi tässä on vielä pari kolme kuukautta aikaa miettiä ja suunnitella... Mutta tosiaan melkein alkaa tuntumaan että kiitos mieluummin semmonen 24h kestävä synnytys mulle kuin 24min ;).

Sanni-Maria: onpas "kiva" kuulla että on kohtalotovereita tässä matka-asiassa! Tuossa ambulanssilla menossa oon miettinytkin että millanen kokoonpano sinne ambulanssiin oikein lähtee, eihän ne ampparipojat välttämättä oikein hommaa handlaa jos ihan oikeesti pitää alkaa siellä ambulanssissa synnyttämään. Täytyypä seuraavalla neuvolakäynnillä jutella neuvolatätin kanssa asiasta.

Liikunnasta: tällä hetkellä mieli tekis liikkua enemmän kuin kroppa sallii :). Parin kolmen kilsan kävelylenkit rattaita työntäen tai pulkkaa vetäen on mun kohdalla maksimisuoritus, sitten huutaa nivunen hoosiannaa ja massu muuttuu kivikovaksi. Joka päivä yritetään esikoisen kanssa ulkoilla, mutta nyt esim. pakkaspäivinä (yli -15*C) ollaan oltu ihan vaan kotosalla.

Meillä "parvekevaunuina" toimii esikoisen vaunut. Ne olkoon ensi kesän takapihalla terassilla, saa kuopus sitten siellä köllöttää. Luulen että työntelen sitten lenkillä ja muutenkin kaupungilla pääasiassa noita tuplia (olettaen että esikoisneiti vielä ensi kesänäkin viihtyy vaunukyydissä :whistle: )

Talvitie 27+5
 
Jee, me saatiin tänään vihdoinki vakuutusasia hoidettua! :D Vaihdettiin kotivakuutus sinne Pohjantähteen, ja sitten hankittiin se vauvavakuutus... Sitte itseasias vaihdettiin miehenki henkivakuutus sinne ja mulle otettiin tapaturmavakuutus. Matkavakuutukset meillä onki ammattijärjestöjen puolesta (miehellä metalliliitto ja mulla sool vielä, myöhemmin oaj)... Ja oikeesti kotivakuutuksen ja miehen vakuutuksen ehdot parani ja hinnat tippu! :eek: :D Oli siis ihan kannattavaa! :) Sit se vakuutustyyppi samantien soitti jollekin osastolle, että vaikuttaaks mun astma vauvan vakuutuksen myöntämiseen, niin sieltä sanottiin heti että ei vaikuta jos olen hyvässä kunnossa. :) Ja mähän olen, mulla lukee tasan mitä lääkkeitä olen käyttäny tai ollu käyttämättä raskausaikana ja sitä ennen (lukee että astmaan ei lääkitystä tällä hetkellä), niin se ei vaikuta. :D Jess! :D Miehen henkivakuutus (tai mikä nyt sairaus- ja tapaturmavakuutus mistä omainen saa kuollessa jonkun könttäsumman) kun parani niin se sano että hän viekin keittiöveitset piiloon. :LOL:

No sit me vähän juhlittiin hääpäivää ennakkoon! :D Oikeesti se on vasta ylihuomenna, mut huomen on tulossa mun porukat kahville ja sit ehkä miehen isovanhemmat... et huomen oli tarkotus juhlia, mut sit en enää malttanu odottaa että saan antaa miehelle sen "isyyspakkauksen" niin annoin sen jo sille. :D Ja sit mä sain Go-pelin lahjaksi mieheltä (ei varmaan sano se peli mitään teille, mut hieno lautapeli). :) Se oli halunnu antaa mulle viel jotain "ei-vauvaan-liittyvää", kun kaikki mitä me ollaan saatu sukulaisiltakin on vauvajuttuja viime aikoina. :D

Sit olin vertailemassa masua siskon kanssa. :D Oli sil sentään isomman näköinen :D vaikka mulla on isompi vyötärönympärys jo. :kieh: Mut se onkin hirveen laiha kirppu ollu ennen raskauksia. :p

Parvekevaunuja ei olla ajateltu hankkia, vaikka kyl asutaan neljännes kerrokses hissittömässä talossa.... Et en tiedä sit miten hoituu parvekkeella nukutus... Varsinki ku ympäröivät naapurit käy välillä tupakalla parvekkeella niin en haluais senkään takia lasta siel nukuttaa. Ehkä sit koitan ulkoilla sen kanssa enemmän sit päiväsaikaan niin että saa kävelyllä nukkua ulkona. Eipä tosin muissa maissa tällasta ulkonukutusta harrastetakaan ku suomessa, et ei se varmaan niin vaarallista oo vaikka ei montaa tuntia pihalla nukkuiskaan päivisin... :p

Laala ja Punkero rv24+6
 
liikunnasta no olen aika huono liikkumaan muutenkin
niin eipä tässä raskausaikanakaan ole tullut pahemmin liikuttua.
Kerran käytiin miehen kanssa kävelemässä semmoinen 4km
lenkki ja ihan hyvin paikat sen kesti. huomenna vois mennä
kanssa vähän kävelemään jos ei oo kauheen
kylmä. Shoppaus reissulla noin klo.9.00-16.00 tosin
massu kipeytyi. sen verran
nopeesti tulee aina käveltyä. Silloin totesin ettei tässä
nyt enää kunnon shoppaus
maratooneja oteta ilman lepäilyä. Pari kertaa piti
ihan istahtaa ja illalla massua särki.
 
hei, kivasti tänne on tekstiä tullut.

Närästys on täällä pysynyt nyt kurissa, kun tosiaan en myöskään juo hiilihappopitoisia juomia, vältän rasvaa (suklaata yms.), juon minimaalisesti kahvia ja syön pieniä aterioita. Gaviscon liuos on muuten mielestäni hyvä närästyslääke, jota voi myös raskauden aikana käyttää. Ällöttävän makuinen, mutta suojaa hyvin vatsaa.

Hankinnat alkavat olla kasassa, mutta uuden pinnasängyn päätimme ostaa, vaikka varastossa olisi varmaan ollut joku vanhakin. Sitten rintarepun haluan ja ehkä vielä sitterin. Kun se sänky on hankittu, siihen on sitten kiva tehdä tekstiilejä.

Vaatteista: ostin mammahousuja kolmet alussa ja ne kyllä vielä hyvin menevät, mutta kotioloissa olen mammasukkiksilla. Yhtään mamma-alushousuja mulla ei ole, olen vaan hankkinut pari numeroa suurempia lantimallisia alkkareita, mutta nyt tuntuu, että voisi loppuajaksi ostaa kunnolla vatsanpäälle nousevat kalsarit...Farkut päätin ostaa vasta, kun olen nämä raskauskilot tiputtanut...

Tuntuuko teillä muilla istuessa pahalta ihan alavatsassa? Hieman vaikea selittää, mutta jokatapauksessa painaa joku (=vauva:)) tonne alakropan luihin. Mä en voi kovin etukumarassa istua, kun tuntuu ilkeeltä. Töissä istuminen on hankalaa.

Sydänalma: onko helppoa pitää ruokavaliolla kurissa noita sokeriarvoja? Mulla on vielä edessä tuo sokerinrasitus ja vähän pelottaa, että raja-arvot ylittyy. Joudutko mittaamaan verensokeria itse kotona?
Lis sulla oli arvot kohdallaan.

Liikunta: mä kävelen noin tunnin lenkin joka päivä. Venytellä oli varmaankin kanssa hyvä ja toi jumppapallokin tossa odottaa. Olen aina tykännyt liikkua, mutta nyt yritän ottaa rauhallisesti, kun syke välillä nousee helposti. Käsipainot olen ottanut sohvan viereen, mutta kovin aktiivisesti niitä ei kuitenkaan tule nosteltua.

Hyviä öitä ja mukavaa loppiaista!
 
Nyt on sitte neuvolassa käyty, ens viikolla uudestaan, laittovat siihen sokerirasitus kokeeseen. Koitin kysellä siitä vähän neuvolan tädiltä, mutta en saanut muuta selkoa kuin että olla 12 h ennen koetta syömättä. kertokaas vähän miten se sitten käytännössä tehdään ym...

Ja sitten pitää vielä valittaa näistä uusista kuntaliittymistä, neuvolassa ei tietokoneet toimineet koska kuntien yhdistymisen vuoksi siellä oli vaihtunut ohjelmat, eikä niitten käyttöä oltu opetettu vielä... :whistle: ja just tän kuntien yhditymisen myötä ei vielä tiedä mihin pitää mennä synnyttämään. Tuli heti kamalat pelot että jos synnytys käynnistyikin jo nyt niin mihin mennään, OAS:aan vai Ras:aan.... On tää niin kivaa kun vaan odotellaan että miten "isot herrat" kunnan valtuustossa päättävät asioista.
 

Yhteistyössä