*HUHTIKUUN MASUASUKIT* Tammikuussa <3

Heipsan,

täälläkin on ahkerasti luettu kaikki kirjoitukset, mutta sisäistämiskyky vaikuttaa hieman heikolta... :/

Kiitos kaikille liivilinkkejä lähettäneille, siellähän oli ihan fiksun näköisiä tuotteita, eikä kaikki edes maksaneet miljoonaa... :D

Ja kaikki tais selvitä kunnialla uudesta vuodesta, meillä kans valvottiin, neljän aikoihin simahdin itse ja 5h taas pystyi nukkuman ennen kuin oli pakko päästä syömään jotain. Nyt täytyy saada rytmi käännettyä kun ensi viikolla tarttis vääntäytyä töihin = herätys on hiukan ennen viittä. Ihan kateellisena oon niille, jotka ovat kuohujuomia nauttineet, itse en oo pariin kuukauteen voinut hiilihapollisia nedteitä juoda. Keräävät niin paljon ilmaa mahaan, että tulee aivan tuskallinen olo, eikä se ilma halua mistään oikein tulla ulos, maha vaan paisuu ja lopulta sit tulee kauhee määrä kerrallaan ikäänkuin 'oksentamalla'. Inte kiva.

Semmosta piti kysymäni, kun nyt näitä kelan lappuja oon taas ihmetellyt, että:
meillä töissä oli yks johtaja sitä mieltä, että eihän missään makseta palkkaa äitiysloma-ajalta, mutta oon kuitenkin saanut sen käsityksen, että täälläkin useammalle maksetaan. ELI: millaisia työnantajia (kunta, valtio, yksityinen) ja aloja on niillä, joille palkkaa maksetaan? Ihan siis yleisestä mielenkiinnosta kyselen, kun en yhtään tiedä, enkä jokaisen teidän ammattejakaan muista. Itsellä kuntatyönantaja (kuntayhtymä ), tosin taitaa jo ensi vuonna palkka tulla osakeyhtiöltä.

ventti ja viuhti 26+4

AAM
valtion virastossa :wave: ainakin maksavat sen 3 täyttä + 6 kk kela (on siis n. 60 % normipalkasta)

eiköhän nuo liitosta tiiä viimoistaan :) ai niin pitäneekin omaan liittoon ilmoittaa että laittavat maksulaput kotiin äippärin jälkeen kun ei palkkaa tule niin mistä sitä osaavat repiä rahoja jos en maksa itse !! :O sekin vielä, kiitos ventti että herätit.. asiaa sivuamalla !! :D ;)

AAM
soitinpa jo sinne liittoon ja olipa niin nuiva ämmä siellä ettei tosikaan.. sanoi että laittavat maksulaput maksueristä ja maksan sitten sen mitä tarvii/pitää.. ? niin siis se että sitä liitonmaksua peritään tietty se äippäraha-aika niin mun pitää itse seurata että en maksa liikaa... :/ ihme homma. no ehkä niitten systeemi toimii tollei.. luulis vaan et se on niille helpompaa että panee vaan siitä kaudesta (6kk mulla) ne laput mitä tarvii maksaa kun on kuite mulla suht varmat ne mitä joudun maksaan eniweis.. ? tai sit mä oon taas hankala.. :LOL:

Voi itku ku on tääki paikka jäähy vähä miula pimentoon.. Tais koko joulukuu jäähä kuittaamatta :snotty: Ei vaan oo jaksanu. Irc-gallerian päiväkirjaan oon päivittäny neuvolat ja vointia, mut muualle jääny aikasen minimiin. Joku nettiväsy iski.

Mutta.. Ensimmäiseksi: OIKEIN MUKAVAA JA ONNEKASTA UUTTA VUOTTA 2009 koko porukalle!!! Tää on meijän vuosi!!! :D

Ja sit omaan napaan..

Tässä välissä on kai ehtiny olla kaksi neuvolaa. Viimestä edellinen oli 5.12. ja viimosin sit 31.12.2008

Faktat käynneiltä näkynee alla =)

Neuvola rv 26+1 tänään, (edellinen rv 22+3)

Painonnousu + 404g/vko (ed. +467g/vko) -- kokonaisnousu 4.3kg
RR 120/68 (ed. 122/70)
Pissa puhdas
Hb tulokset samalla ku tulee pieni verenkuva ym. verikokeet (ed. 146)
Liikkeet ++
Syke 131-143
Raivotarjonta (hieman arpomista vielä, mut näin aavisteltiin tunnustelun ja aamujumpan perusteella)
Sf 25cm (ed. 20cm) -- aika hurja kasvu vajaassa 4 vkossa

Sokerirasitus 2 vkon sisään ja lääkärineuvola samalle päivälle. Ajan saan lähiaikoina jahka lekurille niitä voi varata.

Kaikki siis ok näiltä osin.

Muut vaivat sit on lähinnä tän ruhon ruodossa. Selkä vaivaa kovasti - liitokset paukkaa ja iskias jäytää. En kärsi enää kauppakassejakaan kantaa valittamatta. Kiva vain ku pojalla oma kautensa sen suhteen, et äitykän sylissä on kiva olla... Riippavaihe siis.
Näijen helevetin kolotusten lisäks on sit riesana ollu bartholinin rauhaset, jotka turpoo tasasesti. Nyt kokeiltiin Kefexin -kuuri ja p*skat siitä mitään apua ollu. Tällä hetkellä on (kuuri loppu eilen) semmonen peukalonpään kokonen paukama tuossa klitan alla.. jälleen. Kipee ku p*rkele ja tyhjentämään eivät alkaneet.. Jipii! Edelliset oli emättimen suulla sekä klitan alla.
Ja juu.. Alkuraskauden väsy ja öllötys on palaamassa takas. Näköjään.

Valivalivali :p

Profiiliin päivitetty vähä tuoreempaa kuvaa kessistä. Tänään mitattu ympärys 124cm ja yhä mennään sf-mitan perusteella pienempänä ku esikoisesta :D (Jos kuva ei oo päivittyny punapaitakuvaan ni paina F5, sit pitäs näkyä..)

pietu- ja oikku 26+3

allusmamma hyvä ku mainitsit liitosta! mun pitää soittaa ja selvittää asia myös, se on kuitenki jo 300e rahaa. taaskaan ei ois tajunnu tätä ilman 2+:a, tai siis am:a :D

eipä oikein nappaa tää työnteko :whistle: kuten varmaan mun tän päivästen viestien määrästä huomaaki :D oon täs tehny laskelmia kelan rahojen riittävyydestä tänä vuonna, virittäny aamukamman, surffaillu imetysliivejä, suunnitellu vauvan huoneen remonttia ja muuta kivaa :p no, ei oo mun syy ettei töissäkään juuri hommaa, ku jengi vielä lomalla. eiköhän sitä ens vkolla taas ehdi nostattaa verenpainetta töiden takia.

vauva monottaa kivasti rakkoon, saa äiti juosta veskissä ettei satu vahinkoa toimistolla... :) ilmeisesti siis perätilassa tyyppi tänään, viihtyy kyllä ihan miten päin vaan, vähän päivästä riippuen. no, pääasia et viihtyy ja pörrää ja potkiskelee, ni ei tarvi huolehtia :heart:

Moikka!
Täälläkin selvitty uudestavuodesta..Tai ei siinä mitään selvittävää ollut kun jo 23.00 menin nukkumaan :whistle: .Tinaa valoin ja siitä tuli sellanen vauvan/taaperon muotoinen minkä toisella puolella oli paljon "rahaa" :D Eli tänä vuonna saan vauvan ja paljon rahaa!! :saint:

Vauvan luonteesta Joku puhui siitä että vauvan luonteesta voisi saada viitteitä jo silloin kun se on kohdussa niin mä ainakin uskon siihen..Tempperamenttihän on ihmisellä jo syntyessään eikä sitä pahemmin voi enää myöh. muutella.Ja nää meijän tyypithän on jo niin "vanhoja" että varmasti omaavat jo omansa :)

Kelan paperit Mulla on vähän toisin päin kuin teillä muilla..kun mä EN halua sitä äitiyspakkausta vasta kun mahd. myöhään.Kun pitäs saada kaapit ym. järkkäiltyä niin en halua vielä sitä pakkausta ennen sitä..Mä oon laiskistunut niin pahasti sen jälkeen kun jäin pois töistä :ashamed:

Levottomat jalat Apua!Auttakaa joku!!Mä kärsin niin pahasti öisin noista jaloista että oon välillä öisin ihan itkun partaalla kun heräilen koko ajan ja sitten saa enää unta kun pyörin vaan ja tuntuu että jalat räjähtää :eek: Magnesium auttoi aluksi muttei enää...Mikä muu voisi auttaa?

Misstar 27+0 (enää tasan kolme kuukautta LA:han ps.en kerkee ikinä siivota niitä kaappeja ennen ku vauva tulee,kolme kuukautta ei mitenkään riitä mulle :LOL: )

AAM
manna Heh tänks :wave: :D jotai hyötyä mustakin on tässä maailmassa :LOL:

Misstar muista että siinä on se aika jotta sulle se myönnetään :wave: ettet sen takia että järjestettyä paikat saa niin vääjää sua.. ja sit kun lähetätkin paperit "ajoissa" niin itella hukkaa ne jonnekin ö-mappiin ja sit onkin jo myöhäistä ettei...

jahas jo lakkais lorvimasta :xmas: lomapäivänä jopa herättäis esikoisen ja vääntäis välipalat ja mentäis katsomaan latelammasta, parka ei oo saanut lammasannostaan tänään vielä kun kaverillani oltiin aamusta kummipojan kanssa leikkimässä.. sotkin reppana dvd rutiinin :D *bad mama*

:wave: catch u leitörs sisters

AM & hippunen 25+4 huh jo taas aika vierii, rynnii tai jtn muuta :D

Mie taasen uskon, et temperamenttia ei niin vaan muuteta, mutta kyllä luonne muuttuu kovastikin kasvatuksen vaikutuksesta sekä myös kasvuympäristön myötä. Esim. jos ei kannusteta ja lapsi jätetään yksin eikä huolehdita siittä, ni tullee arempi ja epäsosiaalisempi lapsi. Vaikka siis temperamentiltaan sinänsä olisikin vilkas. Mut ainaki varmaan jos kohdussa mekastaa kamalasti ni on vilkas masun ulkopuolellaki. Meiden vauva on aikas rauhallista sorttia :) Jumppaamista tulee pari kertaa pvässä mut sekin kestää aika lailla vain vähän aikaa .

Voi ähinä ja puhina, liittokin vielä... Kiitos AM itsellesi herätyksestä!

Meidän palkanlaskija ei vastaa mun sähköpostiini. Näen, että se on lukenut sen jo tunti sitten, mutta ei sit viitsinyt vastata, kiitti vaan. Saa taas viikonlopun yli miettiä tätäkin asiaa. Jospa sit maanantaina sais tiedon, että vois viedä paperit Kelaan, jos ei työpaikalle tarvi viedä ensin. Ja se liitto...

Ja se viuhti, joka löysi taas rakon... tää meitin nyytti viihtyy kovasti koivet tuolla alaosissa, siltä ainakin kovasti tuntuu. Eli vessaaaaan........

ventti + viuhi 26+4

heips,

mullakin on se käsitys, että aika monessa työpaikassa maksetaan kolmelta ekalta kuulta se täysi palkka, näin uskoisin ainakin julkisella sektorilla olevan useassa paikassa.

Pakkauksen sain jo tänään ja sitä onkin kiva tutkiskella ja hypistellä niitä pieniä vaatteita. Nyt kun on vaunut ja vaatteita ja ostin jo lakanakankaitakin ja suun muuta käsityöainetta, niin vauvan tulo alkaa todella tuntua todelta. Voipi olla, että tulee lopussa kiire, joten yritän nyt jo tehdä petivaatteita, torkkupeittoja, neuleita yms. Hakemuksen kelalle vein joskus joulukuun alkupuolella ja päätös tuli jo ennen joulua.

Mulla tuntuu välillä potkut tosi napakoina, ja oikein tulee välillä kiljaistua. Oliskohan jo oikein eli siis pää alaspäin. Sain juuri myös ajan viikolla 30 ylimääräiseen ultraan. Kiva, että pääsee taas näkemään vauvaa.

Mulla on alkaneet nyt univaikeudet. Jotenkin nää loma-ajat on sekoittanut rytmiä ja voi olla, että keskellä yötä ei enää nukuta. Kuluu sitten kirjoja oikein roppakaupalla. Onkohan muilla jo univaikeuksia? Tietenkin myös tuo masu vähän vaivaa, kun ei voi enää nukkua missä vaan asennossa.

Hyvää alkanutta vuotta kaikille,
mimuli ja 26 viikkoo ja jotain päälle.

No niin. Taas tuli todistettua, ettei ne pomot mitään mistään tiedä. Kyllä meilläkin maksetaan palkkaa 72 arkipäivää.

Ja sit kun on myöhässä liikenteessä, niin 2kk ennen vapaalle jäämistähän pitää ilmoittaa työpaikalle, että jää äitiyslomalle. Joo, oonhan mä lähimmälle esimiehelle sanonut jo kuukausia sitten, mutta enpä ole mitään virallista ilmoitusta tehnyt, ja se 2kk ennen on HUOMENNA. Eli tänään olis vissiin pitänyt ilmoittaa... hienoo. Kiva kun esimies tietää ja osaa kertoa, et mihin pitää ilmoittaa ja millä lapulla, emmä oo taas ite osannut ajatella. :ashamed: :( Kattellu vaan noita Kelan lappuja, joissa on se 2kk ennen laskettua aikaa. Miks täytyy aina olla viime hetkellä liikenteessä ja näin idiootti????

Idiootti lähtee kauppaan, jos sen osais tehdä...

Minä olen kaupan alalla töissä ja kiitos edellisen sopimuskierroksen niin työnantajan pitäisi maksaa 3 ekan äippäkuukauden aikana mun palkan ja äippärahan erotus. Ja miksei maksaisi, kun on iso ketju kyseessä, pienet puljut voivat yrittää olla maksamatta. Kannattaa lukea oman alan työehtosopimus siitä selviää pitääkö työnantajan maksaa jotain vai ei, eri asia on sitten jos antaa vaikka enemmän, se olisikin nastaa :D

Iltapäivää :)

Liitosta: Kiitos muistutuksesta. :flower: Ei ois tää tajunnut moista. :ashamed:

Tänään oli lääkäriaika äippäpolilla ja vauva on kasvanut hienosti. Painoarvio oli 1136g :heart:
Myooma oli suunnilleen sama eli iso. :/
Supistukset ei ole mitään huolestuttavaa saanut aikaan, ulkosuu on sormelle auki, mutta sisäsuu on kiinni ja kiinteähkö. Kohdunkaulan pituus on lyhentynyt käsikopelolla katsottuna n. 1-1,5cm ja ultralla mitattuna n. 1-2cm.

Seuraava kontrolli onkin sitten 30.1., mutta mikäli supistukset lisääntyy tai tulee säännöllisesti on päivystykseen mentävä herkästi. Eilen illalla niitä tuli sillai 12-15 min välein ja tänään samaten kun lääkärille pääsyä odottelin. :/

Sellainen kutina on että eipä tämä vauveli mene tuonne huhtikuun puolelle. Alkaa sen verran tuo myooma ja kohtu painamaan keuhkoja ja kylkiluita. Ja mies onkin "tilannut" synnytyksen 25.3. :saint: :LOL:
Olisi kuulemma hyvä päivä syntyä, kun on meidän ensimmäisen livekohtaamisen vuosipäivä. ;)

Ruttana & Beanie 27+2 :heart:

Säde mun kohalla oli ainakin KELA ryssinyt, lähettivät mulle postia etteivät voikäsitellä hakemusta ennen kuin ovat saaneet raskaustodistuksen, pirautin sinne ja kerroin että toin sen itse toimistoon ja annoin virkailijalle luukulla sen ja kaikki muutkin lippulaput, lupasivat soittaa parin päivän sisällä takaisin.Ei sieltä mitään kuulunut ja soitin taas itse sinne, tivasivat vielä puhelimessa että olenko aivan varma asiasta ja katsos, löytyihän se todistus oli kuuulemma menny johoni toiseen kansioon... :kieh: eikä ollut mun kohdalla ensimmäinen kerta.
paperit laitoin kelaan 2. joulukkuuta ja päätös tuli viiminen päivä.

ventti mäkin lähettelin maanantaina postia pomolle hätäpäissäni, kun en aiemmin ollut muistanut ilmotella että siirryn hoitovapaalta taas äitiyslomille :D

mä nukun kanssa huonosti ja kukun illalla myöhään ja nään levottomia unia. Viimisimmässä mulla oli tullut hammasrivin yläpuolelle pyöreä reikä ikeneen ja kun siitä kurkisti niin sielläkin kasvoi lisää hampaita siis tupla ylähammasrivistö :D :LOL: taitaa 14 pvä lähenevä hammastoktori kuumotella alitajunnassa.

täytyne joutua, vkonloppuja kaikille =)

Hei vaan kaikille :wave:

Kelan paperit sain vihdoin ja viimein tänään vietyä. Ajattelin, että piiitkästä aikaa kävelen kelaan (matkaa n. 1 km) ja loppumatkasta supisteli todella kipeesti. Mietin jo, että pitääkö mun istua tonne tien poskeen 10 asteen pakkaseen levähtämään mutta hissukseen pääsin kuin pääsinkin perille asti. Bussilla tulin kyllä sitten suosiolla takasin.

Närästys on helpottanut, kun oon jättänyt kaikki hiilihapolliset juomat pois :) , limuhammasta kyllä kolottelee :p . Lisäksi oon karsinu herkkuja pois ruokavaliosta ja kah, paino on pudonnut puoli kiloa ;) .

nukkuminen on tuskaa. Hyvän asennon löytäminen vie aikaa ja sitten kun sellaisen löytää, niin neiti päättää masussa aloittaa jumpan ja taas täytyy löytää uusi asento. Unet on villejä. Yks aamu herättiin ja todettiin miehen kanssa, että molemmat oli nähnyt sinä yönä unta, että vauva syntyi tyttönä mutta muuttui heti synnyttyään pojaksi :) . Mullahan on ollut hieman vaikeuksia uskoa tuota tyttö veikkausta, kun edellisen kohdalla kaksi eri lääkäriä veikkasi todennäköisemmin tytöksi kuin pojaksi ja vk 27 lääkäri totesi pojaksi, kivesten perusteella. No, nyt lääkäri kyllä sanoi näkevänsä häpyhuulet ja kirjoitti vielä ultrakuvaankin tyttö, joten yritän nyt tuohon luottaa :| ( ja ihan on poikakin toivottu, mutta kun pitäisi vauvan huone maalata,,,joo tiedän, vähän hölmöä, haluisin vaan niin kovin tytölle pinkkiä, pojalle sinistä :ashamed: )

tempperamentti meillä esikoinen oli melkoinen potkiskelemaan masussa ja synnyttyään kovin vaativa vauva (ei nukkunut päivällä ja oli ensimmäisen vuoden kokoajan kiukkunen :( ). Seuraava taas ei juurikaan potkinut masussa, käänsi vaan kylkeä välillä ja synnyttyään "yli-helppo", siis nukkui söi ja oli tyytyväinen lähestulkoon aina.
Tämä tapaus on sitten varmaan ihan omaa luokkaansa,,,ei juurikaan potkiskele mutta nyrkit heiluu sitäkin enemmän. Illalla alkaa sellanen rytinä, että maha heiluu puolelta toiselle (alkaa siinä 21.30 kestää puolille öin asti) ja aamulla kun mies lähtee 6 jälkeen töihin, niin meikäläisen on pakko nousta ylös, kun taas alkaa nyrkkeily harjoitukset :) . Eli vauva tuntuu olevan illan JA aamunvirkku (just niinku isänsä). Päivällä on sitten taas rauhallisempaa ja ainoastaan jos yritän mennä päikkäreille, niin silloin alkaa taas NYRKIT koputtelemaan. Muutenkin vauvalla on paljon terävämmät ja voimakkaammat liikkeet kuin isoveljillään oli aikoinaan. Ja ne on tosiaanki nyrkit jotka niitä teräviä iskuja tonne alas puskee, itse todistin ultrassa tämän ;) .

Onko muuten muita jotka ovat ajatelleet käyttää pelkkiä kestoja tulevalla vauvelilla (sori jos on ollut jo keskustelua)? Itse olen ajatellut kestoilla tämän kanssa ja kovasti olen yrittänyt ottaa selvää noita kestovaippa hommeleista. Aika paljon tuntuu olevan vaihtoehtoja noiden suhteen, joten jos jollakulla on kokemusta, niin mieluusti kuulisin eri vaippojen eroista, plussista ja miinuksista.

No, nyt on pakko lopetella, johan tässä tekstiä taas tulinkin.

Hyvää viikonloppua kaikille :flower:

Miinulainen ja Hymy 23+

Mie aion kestoilla kokonaisuudessaan, mut voi olla et synnärillä mennään kertiksillä sekä varalle ostan kertiksiä ja niitä käytetään vain jos mennään kylään tms. Saa ny nähä miten kestojen kans sujuu, jos ongelmia ei ilmenis olleskaa ni sit toki kestoilla koko aika:heart: vessahätäviestintää aion kans kaiketi kokeilla mut sen näkee sitten, et miten se käytännössä menee ja jaksaako sitä koko ajan vaavin viestejä seurailla=)

Tuossa on masukuva vkolta 25+6 eli vuoden vaihtumisen kunniaksi se otettiin :) Vähän hassu kuva kun mul on tos päällä tommone solmittava bolero, jossa kiinnitys menee rinnan alle ja tos kuvas se on vähä rinnan päälläki :D:p mut kyl tuost ny ees jotain kuvaa saa..

Sokerirasituksesta ollut paljon puhetta..Itse kävin ti testeissä ja paasto arvo oli 4.6 1h päästä 9.9 ja 2h päästä 5.6...eli rimaa hipoen mentiin...
Närästys vaivaa on ja tuntuu että se vaan pahenee ja pahenee?Mitä ootte käyttäneet siihen?Tuntuu ettei tosta Renniestä oo mitään apua.
Hb huolestuttaa myös se ei vaan nouse vaikka nyt juon poremaista rautaa.Viimeksi mitattuna 111 eli sama kuin 2viikko aiemmin.Luontaistuotteet ei auttaneet.

Mites turvottaako muita?Mulla jalat turpoo paivän aikana tosi paljon.Ja nyt meinasin uv:na laittaa hienommat kengät jalkaan niin eivät pirulainen mahtuneet!!Siis kiristi jo pituus suunnasta,vetoketjua en ees yrittänyt laittaa kiinni.Tänään huomasin että mun kesäläpökkäät ei meen jalkaan,tai menee mut kantapää jää ulos...eli taitaa mennä kaikki kengätkin uusiksi..

Haluaisko joku lahjaksi mun ailahtelevaisuuden?
Meitsi on tänään puolpäivää mököttäny ja parkunu miehelle kun se tiuskas mulle että oon väärässä (asiassa josta ihme kyllä olin väärässa)... :kieh:
Huoh.

Huomenna sit jatkuu ompeluharjoitukset. :D

Täällä ilmoittautuisi yksi uusi huhtikuista vauvaa odotteleva joukkoon. LA on 27.4. , eli viikkoja kertynyt se 23 ja risat.
Kovasti rakenneultrassa tulevan pojan vanhempia onnitteli, mut katsotaan nyt. ;)

Kävin tänään neuvolassa ja sain Kelan laput ihmeteltäväksi kotiin.
Miten te olette sopineet lasten isien kanssa isyysvapaiden pidosta? Meille tuotti kaikista eniten päänvaivaa juuri sen miettiminen, kun tuntuu olevan vaikeaselkoisempaa... Sovittiin alkuun et laitetaan lappuihin kaikki 3 viikkoa putkeen melkeen heti LA:n jälkeen, ajankohtaa voi varmaan muuttaa jos tulee pakottavaa tarvetta?!

Ja loppuun vielä; Hyvää Uutta Vuotta kaikille. :)

Min-na ne isän paperit periaatteessa täytetään vasta jälkikäteen, tai sit ku loma on jo alkanu. Koska isähän saa esim isyyslomat vasta ku vauva on syntyny, eli jos meneekin esim yliajalle, niin ei voi laskea että isä aloittais heti lasketusta päivästä isyysloman. Ainakin näin meillä sanoi neuvolantäti, että miehen lapuista ei välitetä nyt. Sen isäkuukausijutunki voi kuulemma myöhemmin hakea. Muutenki ne lomarahat maksetaan jälkikäteen, joten sitä ei oo pakko hakea etukäteen. :)

Niin ja päivistä ollaan sovittu, että mies pitää toukokuussa kolme viikkoa (ja sen lisäks tietty kesälomaa 4vk heinäkuussa). Tuskin pitää isäkuukautta, koska mä en ole menossa töihin moneen vuoteen. :p Mutta mehän voidaan muuttaa meidän suunnitelmia vielä, koska niitä miehen papereita ei tosiaan täytellä ennen kuin ollaan laitokselta tultu ja mies on aloittanu isyyslomansa. ;)

Juu isän rahat tosissaankin maksetaan jälkikäteen. Ihan senkin vuoksi, ettei tiedetä milloin lapsi syntyy. Ja meillä on selvää sen puolesta, et isä ei isäkuukautta pidä, pitää vain isyysloman. Koska mulla ei ole vakityötä ni ei voi pitää kuin sen isyysloman. Varmaan pitää vkon jaksoissa tai sit kaks vkoo ja vko. Sen näkee sit kuinka on parhain :) Työnantajallekin on jo ilmoitettu nimellisesti, kunnon ilmoitus sit myöhemmin sen mukaan miten oli tarvis. En muista enää sitä mikä käytäntö miehen työpaikalla on (mies on kysyny sitä kyllä, mut itse en muista). Ja miehellä on siinä myös kesäloma jossain vaiheessa, niin on lomalla silloinkin, tosin ei oo ku 6-9 pvää muistaakseni, en tarkkaa määrää muista. Sellaisia :)

Mutta siis isän tuilla/lomilla ei vielä tarvitse päätään vaivata :) Ja itse hain lapsilisää, äitiyspvärahaa sekä vanhempainrahaa samalla kaavakkeella kuin äippäpakkaustakin ku hain. Eli sit vain vanhempainrahaa varten toimitan myöhemmin Kelaan sen todistuksen jälkitarkastuksesta :)

Yhteistyössä