*HUHTIKUUN MASUASUKIT* Tammikuussa <3

Iitanen voi vitsit mikä yö sulla!! :hug: mulla ei kanssa maailman pras vuodenvaihto. kotiuduttiin kymmenen aikaan ja mies oli ottanut muutaman niin sillon sillä alkaa "rähinä" ja mulla menee hermot. olin sitten vlittanut sille kuulemma kaikesta (myönnän :ashamed: ) ja siinä sitten saatiinkin riita aikaseksi ja menin itkien nukkuun.. aamulla heräsin kun mies otti lusikkaan ja siinä sitten yhdessä heräiltiin ja toivoteltiin hyvät huomenet, unohdettiin eilinen :D laitoin hyvää aamiaista ja nyt mies pelaa wii:tä ja mä oon koneella :D

niin ja sitä piti sanoo että alkäähän kukaan loukkaantuko kun valitan ettei ole mitään tekemistä!! tietty teillä joilla jo lapsia on tekemistä vaikka muille jakaa ja varmasti vähän ärsyttää lukea kun toinen valittaa tekemisen puutteesta :ashamed: mutta täällä on myös monta esikoistaan odottavaa, joilta tekemisvinkkejä kyselin :D kyllä lasten kanssa varmasti aikansa saa kulumaan, ei epäilystäkään!!

solina kiitti tiedoista. juuri kun luin ettei liikaa kofeiinia, niin hörpyn otin kahvista :LOL: mulle on kahvi alkanut taas maistuun viikon 21 jälkeen. mutta pidän sen 3 kupissa päivässä. suolaa on nyt vähennettävä turvotuksen takia ja vettä vaan naamaan, yritän jättää sokerimehut pois! mulla koko raskausajan on yläpaine ollut korkea, alapaine hyvä (130-155/ 79-85). eli ei nousuun ole lähtenyt. mulla taas neuvola maanantaina ja ymmärtääkseni sitä seurattaisiin viikon välein siellä. verenpainemittari löytyy kotoa.

Happy79 ja mamma67 :LOL: mä en edes huomannut :ashamed: kiiitos kun kerroitte, tuli hyvät naurut!!! en kyllä aio korjata :D oon ennenkin kirjottanut jonkun ihan pieleen ja siitä tuli just hieman pervo lause :D

jaahassu mäkin kuulin että martat kutoo meille sukat :D on kyllä tädeillä kutomista kun ennätysmäärä lapsia syntymässä :LOL:

(.) vauva potki koko yön ja kahteen paikkaan. vasemmalle ylös kylkeen ja ihan alas häpyluun kohdille. olisko nyt perätilassa sitten :/ onhan se ihanaa kun itsestään ilmottelee, mutta aina kun yöllä heräs meni kauan ennen kun sai nukahdettua, ne potkut meinaan alkoi jo vähän sattumaan :/

ihana ilma :heart: taidan lähteä kävelylle :wave:

JJ-t ja maha 26+6

HYVÄÄ UUTTA VUOTTA, TÄNÄVUONNA ME KAIKKI SAADAAN VAUVAT :D

Iitenan, koetahan saada nyt päivällä levätyksi.
Kyllä miekin muistelisin että joskus rv 30 tienoilla neuvolassa aletaan käymään 2viikon välein ja sitten rv 35 jälkeen viikon välein.
Varmaksi en mene kyllä vannomaan kun miullakin ollut aiemmissa raskauksissa ongelmien takia käyntejä muutenkin suht tiheään.
Milläs viikoilla se virallisesti alkaa se loppuraskaus? Ei siihenkään enää hirveän kauan ole...

JJ-t Mie olen kieltäytynyt kahvista kokonaan, mutta se onkin helppoa mulle kun en sitä muutenkaan juo :LOL:
Mulla paineet olleet nyt n. 140/90 eli himpunverran koholla, mutta ei vielä kuitenkaan liikaa jotta siitä huolestuttaisiin. Pitäisnyt ruetakkin säännöllisemmpin mittailemaan paineita merkitsemään ne aina ylös.
Turvotus yms ovat tulee mukaan aina vasta siinä vaiheessa kun myrkytys on jo päällä.
Esikoinen syntyi rv 37+1 kiirellisellä sektiolla perätilan takia kun myrkytys iski päälle tosissaan.. Mie olin leikkausta edeltävänä iltana niin turvoksissa etten pystynyt edes kirjottamaan kun sormet eivät taipuneet. Verenpaineet olivat maksimilääkityksesä huolimatta n. 170/120
Pojastakin myrkytys oli päällä mutta hurjan paljon lievempänä ja synnytys pääsi käynistymään itsekseen rv 40+4

Vauvojen luonteesta. Oletteko te huomanneet eroa keillä on jo useampi lapsi.
Meillä esikoinen heitteli voltteja mahassa loppuun saakka ja oli kokoajan liikenteessä. Nyt likalla on ikää 4v ja edelleen samanlainen. Ahdh:ta epäillään vahvasta.
Kakkonen oli jo masussa superrauhallinen. Ei hän potkiskellut. Lähinnä venytteli ja käänsi kylkeä. Rauhallinen tapaus on edelleen, ikää nyt 2.5v

tämä kolmonen täällä masussa tuntuu kauhean vahvalta tapaukselta. Liikkeet ovat siis paljon voimallisempia ja tuntuvat, ja näkyvät päällepäin. Hän antaa tunnustella itseään ja tulee monesti oikein tyrkylle että pieni käsi tai jalka tuntuu tuossa kämmenen alla.
En aiemmissa raskauksissa ole päässyt samaa kokemaan. Mieskin on tuntenut tässä raskaudesta liikkeitä päällepäin enemmän kuin aiemmissa yhteensä.
Ei tämä kaveri yhtä vilkas ole kuin esikoinen ( onneksi ) mutta selkeästi aktiivisempi kuin kuopus.

Mie uskon oman kokemukseni perusteella että kyllä näitten lasten luonteesta saa vihiä jo raskausaikana.

Me tässä just pähkäillään että pitääkö meidän ostaa toinen auto. Asutaan täällä maalla. Ja vaikka neuvola, kyläkauppa yms tärkeät ovat kävelymatkan päässä.
Niin nyt nämä rasituksessa tulevat supistukset estävät kyllä kaiken lasten kanssa liikkumiset kotipihaa kauemmaksi ilman autoa. Kyllä mie siis kävellä yksikseni pystyn. Mutta kun toista työntää rattaissa ja toista vetää pulkalla niin se on jo vähän liikaa.

Lähinpään kaupunkiin meiltä on matkaa 20km Ok, sinne ei ole menoa kovin usein.

Mutta nyt meillä tässä keväällä alkaa esikolle adhd tutkimukset neurolla ja sinne on matkaa 60km. Samoin hän aloittaa ensisyksynä tuolla 60km päässä perhekoulun.

Tähän asti on pärjätty hyvin yhdellä autolla. Mutta nyt on pakko miettiä että tuleeko se toinen auto pakolliseksi.
Toisaalta olisi rahalle muutakin käyttöä.... en tiedä.
Mies siis tarvitsee auto päästäkseen töihin kun sen verran pitkä matka.

En tiedä, pitää nyt miettiä tätä asiaa.

Nyt pitsalla kun ihana mies sitä paistoi =)

t. Solina ja Kirppunen rv 24+4

Hyvää ja onnelista uutta vuotta kaikille! Aika lailla muistettava vuosi tulossa meille kaikille :heart:

Mä olin niin poikki koko eilispäivän, että vietin vuoden vaihtumisen vällyjen välissä. Mies yritti mua kyllä pitää hereillä vaihtumiseen asti ja ehkä noin minuutin yli kakstoista sammuin kun saunalyhty :LOL: Eipä olis uskonu vielä viis vuotta sitten että tällasiakin uuden vuoden aattoja voi viettää.

Mä oon saanu aivan infernaalisen kutinan mun tisseihin. Tää ei oo enää kivaa.. oon sit ilmeisesti yöllä repiny niitä, kun niihin on ilmestyny hirmuinen ihottuma. Onks tää ihan normaalia? (Tissit on kyllä kasvanu ihan jumalattomasti..oliskohan vaan apia tullu ja ne kutiaa?) Tunnen iteseni kyllä kaikin puolin muuta kun viehkeeks. Ihan ärsyttää kun jotkut sanoo että raskausaikana ne tunsi ittensä niin kauniiks ja viehkeeks. Plääh.

Toivotan kaikille vielä oikein onnelista uutta vuotta ja toivotaan että kaikkien vauvelit pysyy yksiössään ainakin tonne maaliskuulle saakka!

Talviterveisin (Espoossa ei kylläkään oo yhtään lunta) Nappi ja Himppu

solina mä olen huomannut kanssa että tämä masukki on PALJON rauhallisempi kuin esikoinen. Meillä poika on vasta 1v3kk ja on ollut aina semmonen suuna päänä menijä, missään vaiheessa sille ei ole tullut vierastamista vaan kapuilee vieraidenkin syliin ja huutelee rattaistaan,mitään ei ole tullut vastaan mitä pelkäisi, raketteillekkin nauroi ja koirille jotka haukkuu.mitä jännenpää sen hauskempaa.isällä on adhd ja toivon ettei olis periytynyt.

Nappi kutiaa kun iho venyy ja paukkuu, normia, koita rasvailla.

:D onnea kaikille uuden vuoden ensimmäiselle päivälle.

AAM
Hyvää tätä vuotta 2009 meille kaikille, olkoon se onnen ja vauvantuoksun täyttämä siitä suht maaliskuun lopusta ja etiäpäin :D

Jj-t toivottavasti ei hommat tosiaan lopu ja aika käy ihan liian pitkäksi se taas on melkein kauheampaa kuin se että on liikaa hommia..

) . ) mulla kans esikon huoneessa odottaa kuusi lelulaatikkoa semmoi muovisia spiderman kärrysysteemejä (anttilasta) pullollaan allun vaatteita ja perkaamista mitkä sopii likalle sitten ja mitkä ei :xmas: tosi kauheeta hommaa :D hypistellä niitä sitten !
Olkoon se mun "äitiyslaatikkoni" kun sekin vielä on pojan huoneessa.. paha ! :D :LOL: kun tosiaan ei sitä päädytty ottamaan vaan ajateltiin se raha "törsätä" kaksosrattaisiin...
Huutiksessa ois tänää yhdet kivat kaksarit menossa kiinni kohtuuhintaan (alle huntin ois).. mutta.. :/ en tiä tuleeko käyttöä jos päädytäänkin ostamaan kolmekertaa halvempi seisomalauta kun on kesäkin siinä korvilla sitten.. ? on näitä ongelmia mullakin ;)

Oma uusivuosi meni sohvalla torkkuessa puol kympistä 10 vaille kahteentoista kun puoliso muiskasi suukon otsalle ja sanoi häipyvänsä tädilleen joka asuu naapurissa.. sanoi että sen ukko on sammunut jo ja menee pitämään seuraa tästkälleensä (on sille kuin tapa jo silloi ko äitinsä vielä eli) :) onhan seki kivempi ko olla luupuneen lahnan kanssa kotona :whistle: sanoin että pidä hauskaa ja ampukaa raketit varovasti ei ollut kuin muutama jäljellä enään. käytiin pojan kanssa yhdeksän aikoihin räiskimässä mutta toinen hieman pelkäsi ja itkeskeli siinä aina kun raketti lähti kovalla suhinalla, ei siinä sitten kun väri ja poksuminen tuli mutta se helkkarin suhina !! :kieh: oli mun sylissä kuite.. pitelin siinä 15 kiloista :D :| ei ois saanut mutta en tohtinut kärryissäkään pitää pelkälteen.. raasu. No äkkiä ne paukut meni ja tultiin kotio ja poika käveli sänkyyn ihan itse :) pikkanen ihan poikki.. tein tosiaan kun heräsin siinä kahta ennen kahtatoista niin niitä juustolättyjä.. :p ai etttttä oli namia... tsiisus ! kyllä pitääkin tehdä useammin jatkossa.. siis niin ihania että oksat pois.
Sitten ukko tuli kotiin noin yhden aikaa ja istuttiin sitten kaksin koneella ja kuunneltiin musaa ja höbäiltiin ja herkuteltiin :) mun lempiaikaa :heart: nukkumaan päästtiin puol viiden hujakoilla ja poikakin hortoili mun viekkuun sitten puolituntia siitä. Heräsin puol ysi ihme kyllä ihan pirteenä ja virkkuna ? :) tosin kun sitten 11 aikaa tuossa loikoiltiin sohvalla ja poika katseli latelammasta dvd:ltä niin minä hyvällä omallatunnolla siinä torkuin sen vieressä kevyesti :LOL:

jahas nyt tuli sankari sängystä ja pitää lähteä kakittamaan..

Am & hippunen 25+3 palataan siskot leitörs!! :heart:

Kävinki jo tuolla taikapilven sivuilla ihmettelemässä ja varmaa ostan tollaset carriwellit sitte ku sinne ilmestyy kokoja. Sit mittasin tissini ja ei ne kyl oo nii pienet mun ja miehen mielestä, mitä tulokseks saatii :D. Mutta kiitti vinkistä :).

Meil oli eilen aika romanttista. Syötii hyvin ja juotii lasten shamppanjaa. Tanssittii vähän hitaita ja katottii partsilt ilotulituksia. Periaattees vietettiin vuosipäivääki ku tasan kaks vuotta sitte mentiin kihloihin. Ihan mukava rauhallinen ilta. Kerranki. Ennen oltais oltu molemmat ympäri kännissä. Niin se elämä vaan muuttuu.

Alkuperäinen kirjoittaja JJ-t:
niin ja sitä piti sanoo että alkäähän kukaan loukkaantuko kun valitan ettei ole mitään tekemistä!! tietty teillä joilla jo lapsia on tekemistä vaikka muille jakaa ja varmasti vähän ärsyttää lukea kun toinen valittaa tekemisen puutteesta :ashamed: mutta täällä on myös monta esikoistaan odottavaa, joilta tekemisvinkkejä kyselin :D kyllä lasten kanssa varmasti aikansa saa kulumaan, ei epäilystäkään!!

JJ-t ja maha 26+6
En minä toki suuttunut, haikailen vain itse et olis vähän enemmän tuota jouten oloa. :)

JJ-t mullakin potkii kahteen paikkaan, just kans vasemmalle yläkylkeen vähän kylkiluiden alapuolelle ja sitten ihan tonne alas. Mut musta ne yläpotkut on kovempia, joten oletan että jalat olis ylhäällä ja pää/kädet tuolla alhaalla. Tiedä hänestä sitten...
Ens viikolla on se yks ylimääräinen varaamani ultra, joten ajattelin silloin kysyä että missä asennossa se siel köllii. :)
Niin kovaa kyllä täälläkin potkii, että välillä oon yöllä ihan heränny. En varmaan mistää kauheen sikeästä unesta, vaan enemmän varmaan sit ku oon ollu jo vähän heräämässä. Jotkut potkut tuntuu jo aika ilkeiltäkin. Tai siis ne alemmas tulevat muksautukset on aika ilkeitä välillä, kun ne tuntuu osuvan jonnekin suolien ja rakon suuntaan. Jotenki sattuva suunta. Mut ei sovi valittaa, kun ihanaahan se on, että pienellä on kaikki mainiosti.

Mies osti tänään Punkerolle taulun. :D Meidän lähel olevan Filmtownin yhteydessä on sellainen Art Movie House, mikä myy kaikenlaista leffoihin liittyvää sisustussälää sikamaiseen hintaan... :D Niin sieltä lähti mukaan sellainen Mikki Hiiri -taulu. :D Kaikkea "hyödyllistä" sitä pitää hankkia pientä varten. ;) Eihän se edes kehity normaalisti ellei sille hanki sikahintaista Disney-sälää... :LOL: Mies jo nauro, että kaikkeen hänkin heltyy.. :D

Muutenki ollu tänään kiva päivä. :D Oltiin miehen tädillä, ja ne syötti meitä taas ihan liikaa, ja sen lisäksi saunottiin ja käytiin miehen serkun kämppää katsomassa... Sit oon opetellu käyttämään uutta (käytettynä ostettua tosin) ompelukonetta, ainoo että oli liian ohut neula kun lyhensin miehen yhdet farkut, joten sain jo yhden neulan poikki. Pitää huomenna käydä ostamassa paksumpia, farkkuneuloja. :D

Kuten taas huomaa niin mä olen vaihteeks järjettömän hyvällä päällä. Ihanasti vetää tunteet vuoristorataa, toinen päivä on ihan pelkkää itkun vääntöä kun tuntuu että kaikki maailmassa on huonosti ja sit toinen päivä on taas pelkkää naurua.... Ennen nää meni sentään kuukauden sykleissä nää päivät, nyt näitä on yks yhtä ja toinen toista. :LOL: Kiva olla tällainen tasapainoinen ja tasainen. :kieh:

Pitäis varmaan mennä nukkumaan, eikä kuvitella katsovansa enempää tota kamalaa Björkin musikaalia mikä tulee tv:stä...

Laala ja Punkero rv24+2

|O Huomenta, että ihmistä osaa taas väsyttää. Mutta eihän nuo kaksi täystuhoa ymmärrä sitä ja anna äiskän levätä..... |O Noh, sitten eläkkeellä kerkiää nukkua. Kyllä nämä joskus muuttavat pois kotoa ;)

Nappi, ahkerasti vain rintojen rasvausta perusvoiteella.

Tutsa, toivotaan ettei teillä ole adhd:ta Mutta omalla tavallaan se diagnoosin saaminen on helpotus.... tai eihän meidän likalla sitä vielä ole. Vahva epäillys vasta.

Meidän oma lääkäri kyllä totesi kuunnellessaan tämän kirpun sydänääniä ja kun vauva mellasti tuolla että taitaa teillä olla tämä vilkkaus geeneissä. Ou jee.... sitähän tässä kaivattiinkin.

Säde, tässä toinenkin linkki noihin imetysliiveihin

https://ssl.neutech.fi/vauvauva.fi/product_catalog.php?c=15

Tuosta liikkeestä olen huomenna menossa itse noita ostamaan. Ei viitsi tilata kun ollaan jokatapauksessa menossa sinnepäin. Tai oikeastaan menen katsomaan yhtä kantoliina.

Kun toi liina kiehtoisi minua kovasti mutta haluan ensin nähdä millainen se käytännössä on. Ennenkuin uskalla ostaa.

https://ssl.neutech.fi/vauvauva.fi/product_catalog.php?c=15

Mie olen kantoliina fani. Sain just valmiiksi kantoponchonkin. Pysyy sitten sekä vauveli liinassa että minä lämpimänä keväällä ja syksyllä sen alla.
Parit säärystimetkin olen neulonut suojaamaan vauvan pieniä jalkoja =)

Laala: tajusin just että mehän ollaan tuttuja tuolta apuja tarvitsevien kuumeilijoiden pinosta vauvakuume puolelta. Onneksi ne ajan ovat takanapäin ja moni tuntuu sieltäkin päässeen tähän onnelliseen olotilaan.

Pitäkääs mulle peukkuja että huomenna kun lähden kaupunkiin niin löydän sieltä jonkun kohtuuhintaisen mekon siskoni häihin helmikuulle. Jonkun minne maha mahtuu
kyytiin :LOL:

t: Solina ja Kirppunen rv 24+5

Hyvää Uutta Vuotta Mammat! Olipa tullut taas paljon tekstiä (abaut 4sivua :) ) parissa päivässä, jonka olin reissussa... Pahoittelut jo ettei varmaan tuu kommentoitua kuin satunnaisesti juttuja.

Jj-t jaksuja saikulle! Onko sulla siis raskausmyrkytysepäily? Mä ymmärrän kyllä että tekemisen puute iskee, jos ei saa liikkua kovasti. Mäkin olen ajatellut että sitten kun saan jäädä kotiin (=ä-lomalle), niin järjestelen kaapit, pesen vauvan vaatteet, käyn kävelyillä, uimassa jne. Mut jos ei saakaan liikkua, niin hankalaksi menee... :/ Addiktoidun varmaan nettiin salamana, öö, tai siis vielä nykyistä pahemmin :ashamed: :D :whistle:

Imetysliiveistä ollut puhetta, niin mä kävin testaan tän mallin tossa joulunvälipäivinä ja oli aivan loistava: http://www.bebes.fi/kauppa/product_info.php?cPath=36_76&products_id=1857. Käyn ostaan näitä pari kpl, kun tulee tän kuun palkkarahat. Nää joustaa vaikka tissit kasvais kuppikoon tai pari, kun imetys alkaa, ja on ihanan pehmeet jo odotusaikana, mulla ainaki kaarituet alkanu painaa ja ahdistaa...

Synnytysrepeämistäki alettu puhuu, huhhuh, kai se synnytys alkaa kohta oikeesti oleen lähellä ja vois miettii siihen valmentautumista :eek: No, ainakin hyödynnän synnärin (Kättäri/Haikaranpesä ) tarjoamat synnytysvalmennukset ja muutoin meen tilanteen mukaan kätilön ohjeita kuunnellen.

Meidän kaveripiiriin syntyi jouluna kaksi vauvaa, joista toisen synnytys kesti 2,5vrk... Huh ja hui! Sitä kuunnellessa tuli aika nöyrä olo, ei siinä paljon äiti voi kun vauva päättää tahdin. Samoin kivunlievitykset ym. tulee varmaan hyödynnettyä aika tarkkaan, jos sattuu noin tiukkaa paikka, vaikka etukäteen olisi luomusynnytystä suunnitellut.

Olipa muuten tuskallista herätä töihin tänään klo 7.15 viikon loman jälkeen |O Koko joulu ja etenkin uutena vuonna tuli valvottua ja nukuttua myöhään. Uutena vuonna olin vielä häissä ja kuskina, joten venyi kotiinpääsy aamuyöhön. Mut oon ylpeä et jaksoin olla häissä ja valvoa ja että oli vielä kivaa =)

Milloin muuten alkaa kolmas raskauskolmannes? Mä oon niin innoissani, että viritin töihin nyt aamukammankin, enää 36pv äippälomaan, jos kaiki menee hyvin =)

Ainiin, mä sain Kelan päätöksen äitiys- ja vanhempainrahasta toissapäivänä postissa!! Ja netistä katsoin, että äitiyspaketistakin tehty päätös ja paketti tulossa n. viikon sisään, ihanaa :D

Hyvää melkein vkl!

t. manna + lilli 27+2 :heart:

Koska te olette jättäneet äitiyspäiväraha ja avustus laput kelaan, keille on tullut jo myöntävä päätös pakkauksesta?? Mä olen jättänyt muistaakseni 17.12 ja Kelan sivuilla lukee edelleen asiakirja jätetty.. Mutta onko mikään ihmekään kun tyhmänä jätin tuohon oman kunnan kelaan, jossa ei koskaan tiedetä yhtään mitään mistään. Yleensä asioin lähikaupungin kelassa, jossa työntekijät tietävätkin jostain jotain..

mä jätin henkilöstöosastolle paperit 5.12. ja sieltä palkanlaskennan kautta abaut 10.12. (?) menneet Kelalle. Päätökset rahasta ja paketista oli Kelan asiointipalvelun mukaan tulleet 23.12. ja mulle asti tieto (=kirje) päätöksistä tuli 30.12. Paketti tulee kirjeen mukaan "2 vkon kuluessa" mut en sit tiedä et päätöksestä vai kirjeestä vai mistä? :/ No, kai se pian tulee kaikista näistä lomista huolimatta =)

SuukkoSulle kiitos kolmannestiedosta :flower: Mullahan alkaa sitten jo ensi keskiviikkona vika raskauskolmannes, mieletöntä! :heart:

Kiitos Solina :). Varmaan täältä Helsingistäkin jostain liikkeestä sais, mutta en jaksa metsästää :D. Bebesissä olis kaikkee ihanaa, mutta hinnat aika korkeella. Mulle riittää halvemmatki liivit. Vauvalle mä haluan ostaa parasta :p.

Munki mielestä vika kolmannes alkaa 28+.

Mulle tulee kans potkuja alas ja ylös. Neuvolassa se tunnusteli vauvan asennon ja silleenhän se siel oli, raivotarjonnassa. Mun mielestä se sano raivotarjonta. Kirjotti ainaki äitiyskorttiin RT. Pihalla :whistle:

Mä jätin äitiysavustus hakemuksen kaks viikkoa sitte, mut ei tuolla sivuilla näy että sellanen olis jätetty :eek:. Pitäiskö sinne soittaa?

Säde ja masukki 26!! Jei!

Säde oisin neuvonu soittaan mut sul oliki tuo viesti et soititkin jo :D Ja juu, joskus nois tulee sähläämistä.. Mie sillo kelan asiointi-osiosta kahtoin itelläni et oliko hakemus sinne menny ja tosi nopsasti ne kyl sen pakkauksenki lähetti, paljo nopeemmin ko olin aatellu. Harmi, et siula viivästyy se.. Ny vaa uudet hakemukset ripeesti menemään =)

Oon iha raivona. En tiiä kumpi on mokannu, itella vai kela. Mietein jo, että soitan postiin mut mitä siitä olis ollu hyötyä ku sellaseen kelan kirjekuoreen en kuitenkaa nimeäni laittanu. Tein nyt sähkösen hakemuksen ja soitan neuvolaan 12 ku siellä alkaa puhelinajat. Sit käyn maanantaina viemässä sen todistuksen kelan toimistoon jos en tänään sitä kerkeä saada. Jos pakkaus nyt kuukauden sisään ehtis tulla ni olisin tyytyväinen :p. Ja onhan tässä vielä muutama viikko aikaa muutenki.

mä kävin myös kelan sivuilla katsomassa ja siellä luki vanhempainrahan kohdalla: hakemus saapunut. muttei sitten näitä muita ollut ollenkaan, mutta kai nekin on kun samassa hakemuksessa oli..?! hain siis samat kuin SS

sitten sanottiin että ei päätöstä, niin kaippa ne vielä niitä papereita selailee. hakemuksen jätin 15.12, mutta voi kyllä näitä pyhiä syyttää siitä, että kestää :kieh: haluaisi sen pakkauksen jo!!

Olen ahkerasti lukenut teidän kaikki kirjoitukset, silti tahtoo aina pukata omaa napaa aina tekstin täydeltä, kun itse kirjoitan. Sorry :whistle:

Mä en ole lähettänyt Kelaan edes vielä mitään papereita. Kun pitäisi selvittää minkä mukaan haen noita äippärahoja. Nääs töissä olen ollut vajaat 6kk viimeisen raskauden jälkeen ja tarkoitus oli olla pidempään, mutta pukkasi kaikkia oireita... Ja mun hoitoalan palkka on noussut viimeisen äippärahakauden jälkeen. Eli mitä lisä lomakkeita mun oikeen tarviisi sinne liittää? Tää kaikki papereiden selvittely ei oo mun alaa. Jää aina viime tippaan.

Mulla myös liikkeet tästä pikkukakkosesta tuntuu ja näkyy paljon voimakkaammin kuin esikosta aikanaan. Pelottaa jo, että kasvu menee jossain huiiiippu käyrillä tämän kanssa. Mulla on äitipoli ja ultra ensi viikolla, joten siellä selviää tilannetta taas lisää.

Liitoskivut alkaa vaivata. Istuminen ei kamalan kivaa eikä rajumpi liikkuminen ulkosalla. Tuntuu hassulta (taas kerran -> esikosta myös), kun oma alapää tuntuu hajoavan. Eli ne luut siellä löystyy pikkuhiljaa.

Ruokahalu on minimissään. Paino ei ole nyt noussut viime punnituksesta mihinkään. Siis näläntunne on hävinnyt ja pieni annos ruokaa täyttää masun jo ähkyksi. Hyvä juttu sinänsä. Olenpa myös huomannut, että maha on noussut ylös, kun ennen masu otti meikatessa kiinni käsienpesualtaan reunaan, mutta nyt ei ollenkaan. Maha menee just altaan reunan yli nätisti :)

Yöt on aika kauheita, kun joka kerta asentoa vaihtaessa vauva aloittaa jumpan ja sitä kestää aikansa. Siinä ei tahdo itse saada unesta kiinni, kun pieni potkuttelee voimalla. Isäntäkin tänään oikeen hytkähti, kun aamulla sai niin mojovan potkun käteensä vatsanpäältä. Mutta hyvähän se on, että liikkeitä tuntuu.

Ihanaa, kun ulkosalla paistaa aurinko vaikka pakkasta onkin reilut 10 astetta. Lupasi tänne savoon lähemmäs 20 huomiselle. Ihanaa :) Arvatkaa olenko ulkoillut ja nauttinut :) Tykkään.

Hyviä päivänjatkoja kaikille :)

Mammanen ja vauvi 27+0

noi mannan linkittämät bebesin imetysliivit taitavat olla idealtaan aika samanlaiset kuin mun suosittelemat carriwellit

Kelaan jätin paperit tiistaina. Eiköhän sieltä aikaan tietoa tule.

MEIDÄN RATTAAT OVAT TULLEET!!!! Maanantaina tilasin ja nyt tuli postista saapumisilmoitus. Mie kyllä luulin että ne tuodaan kotiin saakka. Mutta eipä tuo ole niin justiinsa. Pääasia että tulivat. Ei vaan pääse hakemaan ennen iltaa, pitää odottaa että mies tulee töistä. Minäkö muka malttamaton :LOL:
Mutta minä sain ne, jee.....

t: Solina jolle nämä vermeet taitaa olla tärkeämpi kuin käyttäjällensä Kirpulle rv 24+5 joka ei vielä tuollaisten päälle ymmärrä pitkään aikaan.

heipsan mammat!!
mie kävin vasta nyt 30. pvä viemässä kelan hakemuksen.. mut miun käsittääksee niis on se 2-3 viikon käsittelyajat.. ja noi pyhät tietysti sotki vähä varmaa niitä niitten aikoja..

Miulla oli eile ihan kauhee päivä!!! aamulla heräsin kauheeseen pääsärkyyn, migreeniä tais olla ku ei panadolit taas auttanu yhtää! |O ja sitä jatkui sitten koko eilisen päivän ja viime yön.. :( nyt onneks ei särje enää.. mut sen mie sanon et toi päänsärky on kyllä kaikist kamalinta (hammassäryn jälkeen) :D meni eilinen päivä maatessa hernemaissipaprika pussi ohimolla :| iha ko ois ollu kova krapula! :( sit vauva monotteli rakkoa vaa kokoajan ja sit kaikenlisäks närästi! voi tätä ihanuutta..

Pitäs jaksaa lähtee käymää vakuutusyhtiössä sitä vauvavakuutusta ottamaa, alkaa kohta aika käydä vähiin.. mie harvemmin jätän asiat viime tippaan.. :ashamed: (aina) :D

ziki ja mimmi 24+ :heart:

Yhteistyössä