Huhtikuun hurmurit 2015

Pakko nyt vielä kommentoida jmia:lle, että ivf-raskauksissa ar-ultra ikäänkuin kuuluu pakettiin kohdunulkoisen riskin takia. Ja helppo se on varmaan ihmetellä esikoista odottavan stressiä jos itsellä homma on käynyt sormia napsauttamalla. Mua ihan suoraan sanoen loukkasi sun viesti.

Hyvää odotusta silti teille kaikille, mä siirryn takaisin lapsettomuushoitoihin.
 
  • Tykkää
Reactions: Miri81
mulla tää viikon kestänyt kuvotus -olo jatkuu, nyt on muutaman pvän ajan aaltoillen tullut kunnon pahoinvointilohtauksia. Tänään oonkin saanut vaan maata silmät kiinni sängyssä ja ootella et olo helpottais. Mut vielä ei oo sentään oksentamaan asti tarvinnu mennä :]
 
Huomenna päivitän listan kun pääsen tietokoneelle, ollu kiireinen viikonloppu :)
pahoitteluni jos ja kun pahoitin joidenkin mielet tuolla aiemmalla kirjoituksella, en tarkoittanut loukata, enkä saa sitä luettua pahalla sävyllä vieläkään, mutta täällä on nyt niin paljon näitä vanhempia ja hoitojen kautta alun saaneita ja kaikilla hormonit hyrrää, niin olisihan tuon voinut jättää kirjoittamatta :)
 
Heeeei kaikki ihanat mammat.

Miä ajattelin kirjotella, mutten vielä halua listalle mukaan. Kk myöhässä 4 pvää, päivä ennen menkkoja jo haalea plussa. Ens tiistaina meinasin testata vikan kerran.

Meillä on 1.5 v neiti, joten leikkikaveri on toivottu juttu.
Viime syksynä koin elämäni kauheimman asian, kun synnytin rv 16 kuolleen vauvan. Minulle hän oli vauva, koska kannoim häntä ja hän näytti aivan pieneltä ihmiseltä. "Valman" jälkeen tulin heti raskaaksi ja se meni kesken rv 10... joten pysyttelen nyt taka alalla, lueskellen teidän ihania kuulumisia :)

Tarrasukkia kaikille <3

-Tyntti
 
Viimeksi muokattu:
Ajattelin, että täällä on keskustelu kovin hiljaista ja väkeä tulee niin harvakseltaan, mutta sittenpä tajusin, että hyvin varhaisilla viikoillahan tässä mennään. Varmasti tulee pikku hiljaa lisää uusia hyviä uutisia. :)

Tervetuloa Tyntti. On vaikea kuvitella mitä olet joutunut kokemaan. Omat km:t ovat olleet iisejä tuohon verrattuna. Koita nyt kuitenkin nauttia jo heti alkuraskauden päivistäsi! Hyvin tämä menee tällä kertaa!!

Kuvotusta täälläkin. Pientä kuvotusta pitkin päivää. Ei juuri muuta. Valkovuotoa ja rinnat turvottaa ja kipuilee. Nännipihat ehkä alkaneet jo muuttua. Megaoireita en saanut esikoisestakaan, joten näillä mennään.

Tyydeli ja 4+3
 
Heippa kaikille!

Mä hyppään varovaisesti mukaan

14.4 / Pirpa / 31v. / 2. / JS

Olen 31v. toisen lapsen odottaja Espoosta. Meillä on ollut todella kivikkoinen tie näiden lasten saamisten kanssa ja siksi olenkin todella varovaisesti mukana, vaikka haluankin uskoa että nyt mentäisiin taas loppuun asti.
Taustaani avaan hieman. Pillerit olen jättänyt pois jouluna 2009 ja keväällä 2010 alettiin tutkimaan miksi kk-kiertoni ei toimi lainkaan. Tästä nopeasti siirryttiin 2010 lapsettomuushoitoihin, josta plussasimme clomifen-kuurin jälkeisestä kierrosta. Tämä raskaus päättyi viikolla 15 (maaliskuu 2011). Plussaiduin kesäkuussa clomifen avusteisella kierrolla ja prinsessamme syntyi maaliskuussa 2012. Annoimme luonnolle aikaa, halusin nähdä pystyykö kehoni raskautumaan ilman lääkkeitä, ilman ehkäisyä olimme siis v.2012-> Yhtään plussaa ei matkan varrella tullut. Keväällä 14 otin taas kerran avuksi clomifenit ja niillä saatiin taas raskaus alulle, tämäkin meni kesken rv8 ja poistui vasta rv11, maaliskuun loppupuolella tämäkin! Nykyinenkin raskaus on siis clomifen-avusteinen, en enää usko siihen että kehoni pystyisi raskautumaan ilman lääkeavustusta. Keskenmenoihin on varmasti keskeisessä osassa foolihappojen ja vitamiinien syömättömyys, koska näissä keskenmenneissä koitin asiat ottaa rennosti enkä panikoida. Nyt olen visusti syönyt lääkkeeni, katsotaan kuinka meidän nyt käy.

Olen lukenut koko ketjun läpi eilen, mutta arvatkaapa muistanko enää yhtään mitään :( Tästä eteenpäin kyllä kommentoin teidän juttuihinne ja toivottavasti meitä tulee paljon lisää =)

Onko teillä mitään hajua voisiko neuvolasta saada alkuraskauden ultran pyytämällä, vedoten näihin aikaisimpiin keskenmenoihin, sekä oman henkisen jaksamisen kanssa? Tiedän et tulee olemaan tosi rankkaa tää alkuaika kun liikkeitäkään ei vielä tunnu.

Tarrasukkia jokaisen pienelle matkaan

Pirpa ja nimetön 4+6
 
Tännehän on hurjasti tullut ihmisiä lisää! Ihanaa :)

Minusta se on ihan normaalia panikoida ja haluta varhaisultraan. Itselläni ei esikoisesta kuitenkaan ollut tarvetta, eikä nytkään, mutta kun en raskausviikkoja tiedä ni siihen pitäs vastaus kuitenkin saada ultran avulla :) huomenna on esikoisella neuvola ja otan asian puheeksi. Muutenkin jännittää koko juttu :)

Muistan kun esikoisen aikaan tuli ihmeellisia tuntemuksia. Sitten ehkä viikon ajaksi kaikki hävisi. Itkin miehelle et nyt kävi huonosti. Ja parin päivän päästä alkoiki sit armoton vessanpöntön halailu. Oireet tulee ja menee. Pari päivää on mennyt nyt tosi hyvin, ja olosta päätellen en tuntisi oloani raskaana olevaksi. Liekkö siis tyyntä myrskyn edellä taas. :) viime vuonna koko heinäkuu meni oksentaessa. Nyt onneksi sentään menee loppukesään, jotta voi nauttia vähän näistä lämmöistä. Vaikka nää tällä hikoilumäärällä aika tuskasta onkin! Sit taas välillä paleltaa...
:)
 
Tervetuloa uudet!

Etovaa oloa on tosiaan aaltoilevasti, illat on helpomman tuntuisia kuin aamupäivät. Tuossa kun oli muutama viileämpi yö, oli heti parempi olla. Helteet ei ainakaan helpota mun oloani. Vähän hirvittää, kun ens viikolla alkaa työt, että miten siellä voi, kun ei ole kunnollista ilmastointia, ja jos ne pahoinvoinnit iskee ihan kunnolla päälle! Nyt oon nakertanut aamulla ekaks digestive-keksin ja hörppinyt vettä, on tuntunut auttavan. Ja päivällä pitää muistaa syödä jotain tarpeeksi usein. Millaisia niksejä teillä on pahoinvoinnin taltuttamiseen?

Kevis + itu 5+5
 
Mullakin helpotti kun hieman viileni, mutta nyt taas ollut ongelma nukahtamisessa ja kuopuskin ruvennu heräilemään öisin.

Nämä autto mulla aiemmissa raskauksissa
Esikoisen aamupahoinvointi helpotti kun aamulla ei ekaan ½ tuntiin syönyt eikä juonut mitään, varsinkaan vettä! Kahvia uskalsi pikkuhiljaa juoda sen puolentunnin jälkeen. Viimeinen virhe oli herätä janoisena ja juoda lasillinen vettä :D

Kuopuksesta oli "nälkäpahoinvointia" eli kun kerkes tulee nälkä, niin piti oksentaa. Jos ei vielä kerennyt tulee nälkä, mutta hiukoi, niin ei saanut syödä liian nopeasti kun sillonkin nousi ylös. Eikä saanut syödä ähkyyn asti.
 
Mullekkin tullut nyt kuitenkin kuvotus mukaan, nimenomaan sellainen että iskee yks kaks kauhea nälän tunne ja pakko syödä jotakin tai olo menee huonommaks. Eileen ostin kaupasta keksipaketin kun kesken ostoksien iski pahaolo ja kun otin yhden keksin suuhun niin olo tasoittuikin sit aika hyvin. Tänä aamuna kokeilin kikkaa et join vettä johon laitoin hiukan suolaa mukaan ja sekin tuntui vähän auttavan :D !

Tänään onkin sit varhaisultra, jännäilen mitä sielä mahtaa näkyä kun viikoista ei oo tietoa :) !
 
Heippa kaikille! Eilen jo lueskelin ketjua ja olis kiva liittyä mukaan turisemaan... En kyllä uskalla vielä listoille liittyä, kun olen saanut vasta haaluroita plussia testiin... LA olis varmaan joskus 15 huhtikuuta.

Meillä on 1 lapsi, vuonna 2012 syntynyt. Toisen yritys aloitettiin 11/2013, eka raskaus johti keskenmenoon ja toinen oli kemiallinen. Nyt sitten haalea plussa eilen ja tänään testiin, huomenna olis vasta menkkojen alkamispäivä.

Kävin kuitenkin jo apteekissa hakemassa heti raskausvitamiinit, vaikka foolihappoa onkin syöty jo useampi kuukausi. Bongasin siellä myös tälläisen purnukan:



Syöttekö tuollaista ja? :) Esikoisen aikana en kyllä syönyt, mutta eihän tuo nyt paljon kustanna ja ainakin sikiö saisi sitten kaiken tarpeellisen varmasti...

Tänään pitäisi soittaa neuvolaan kun pitää yksi vaivakin hoitaa pois heti alkuun. Vähän turhan aikaisin, mutta saapa sen keskenmenonkin sitten ainakin kirjoihin jos se taas osuu kohdalle. Ja ehkä saan ekan neuvola-ajan sitten jo tänään... :)
 
Moikkis moikkis taas kaikille!

Tänään oli täälläkin eka aamu kun oli kunnolla sillanen paha olo. Tai mulla ei oo sinäänsä mikään oksettava olo, vaan lähinnä pyörryttää ja huimaa ja heikottaa... mut ei siis sillanen et tulis mitään ylös kuitenkaan. Ja kauheesti tekee jotakin mieli, mut sit ei taas oikeastaan teekään mitään mieli vaan kaikki oikeastaan etoo. Äh, ihania oloja siis!

Niinu88, miten meni varhaisultra???
Tyntti ja Pirpa, kurjaa luettavaa nuo keskenmenot. Nyt meillä on kaikilla sormet ja varpaat ristissä että niiltä vältyttäis, te, ja tietysti ihan kaikki muutkin. Varmasti raskasta. Meillä ei keskenmenoista ole kokemusta onneksi vaikkakin muuten kivikkoista tietä tuon esikoisen alullepanon kanssa. Voin vain kuvitella niitä tunteita joita ootte läpi käyneet.

äitii88 hain raskaus multitabseja apteekista just ja bongasin myös noi omegat. Otin purkin itsekin, päätin kokeilla. Esikoisesta (01/13) en syönyt noita, mutta omegaa muulloin on kyllä tullut napsittua niin aattelin et miksikäs en nytkin sitte.

Mulla on itellä tosi matala hemoglobiini, oikeastaan ollu aina. Innolla ootan käsketäänkö jo ekassa neuvolassa alottaa rautakuuri... Ei muuten mitään mutta ku se saa mahan kovaks, todella kovaks! Not nice! Onko jollain kokemusta rautavalmisteesta, joka ei laittais mahaa kovaks??

Joko teitä turvottaa? Mua ei vielä. Vähän mietityttää että mahtaako toi pömppis tulla nopeemmin esille ku on kerran ollu jo raskaana. Onko muilla kokemuksta tästä?

Aurinkoa päiväänne kanssaodottajat :heart:

Elsinen & "Elsi" rv5+4
 
Tervetuloa uudet, eteenkin äitii88, kun ollaan ennestään "tuttuja". :) Syyskuisistakohan se oli? Onneksi olkoon, ihania uutisia sinulta!
Itsellä raskaus/imetys monivitamiini purkki kesken, vielä pari kk. Sitten voi katsella mitä muuta apteekista löytyy. Ei hullummalta vaikuta noikaan pillerit.

Neuvola-aika varattu kk päähän. Kuvotus on voimakkaampaa kuin missään aiemmassa raskaudessa. Täytynee olla hyvä merkki, vaikka ei kiva tunne olekaan.

Tyydeli ja 4+4
 
Viimeksi muokattu:
Ihanaa, uusia ihmisä tulee! :) tervetuloa!
Niinu88 Miten meni varhaisultra?

Mä kävin tänään esikoisen kanssa neuvolassa ni tehtiin samalla mulle tuo "eka neuvolakäynti". :) Pääsen myös varhaisultraan kun viikoista ei ole mitään haisua. Onneksi, saa vähän tietää että millon mahtais la olla.. :)

Huh, nää helteet! Ihan kamalaa. Must tuntuu et hengitys on vaikeempaa ja ahdistaa ja kaikkee. :/ Vähän ruokaällötyksiäkin oli aamulla, mut päivänmittaan helpottanut. Maha vaan tuntuu olevan koko ajan sekaisin muuten.. :/
 
:) Varhaisultra reissu oli vähän turhahko, kun ei näkynyt muutakuin raskaussäkki ja ruskuaispussi - Ei sykettä. Viikkoja sai lääkäri raskaussäkin koosta päätellen 5+3 ja kontrolliultra ois loppukuusta. Positiiviset uutiset ainakin se että raskaus on kohdunsisäinen ja ei kuulema tarvii miettiä tuulimunaa, tuulimunassa kuulema ei kehity ruskuaispussia.
 
  • Tykkää
Reactions: Jmia
Niinulla ollut ihanat uutiset sieltä :heart: Ei kai tuo turha käynti ollut kun sait tietää kaiken olevan omilla paikoillaan? :)

Uusia vain tulossa koko ajan :) Mukavaa kun saadaan porukkaa ja vielä toivottavasti yli puolet lisääkin kun näyttäis nuo lasketut olevan jo puolessakuussa! :)

Täällä ei sen kummempaa, oireena on järkyttävä iltasyöminen, koko ajan täytyy olla ihan ähky :D Ja näiden ruokamäärien jälkeen ei ihmetytä yhtään se, että turvottaa järkyttävästi :whistle: Jospa nyt jaksais jo lähteä laittaa tyttöjä iltatouhuille, kuulostavat olevan aika omatoimisesti jo vessassa ronkkimassa hammasharjoja..
 
Nyt on omegatkin haettu ja eka neuvola varattu. Se onkin jo 25.8. Vaikka piiitkä taival sinnekkin on, minusta on km;n jälkeen tullut niin ärsyttävän pessimistinen. Vessassa ravaan tarkistamassa koko ajan tilannetta...

Elsinen Mua ainakin pömpötti ihan hirveesti jo noilla viikoilla viime raskaudessa. Mikä siis sitten valitettavasti meni kesken mutta kumminkin. Esikoisesta en muista pömpöttäneen vielä niin aikaisin, vaikka kyllä silloinkin piti raskaushousuihin vaihtaa rv 10..

Tyydeli kiitos :) jeps, syyskuisista minäkin... on tää niin jännää, kunpa nyt vihdoin saatais ne vauvat syliin saakka!

Niinu88 Hyvä että kaveri on siellä missä pitää, se on jo hyvä alku :)

Minulla ainoat oireet on oikeastaan menkkamaiset kivut ja häpyluuta välillä vihloo ikävästi. Vähän pelottaa nämä kivutkin. Ja jos syöminen venähtää niin vähän alkaa kuvottaa/ huippaamaan. Eli enköhän minäkin kohta kaksin käsin vetele muonaa suuhuni.... :popcorn:
 
Heippa!

Jokohan mäkin uskaltaisin...? Plussattu on, mutta pää ei oikein vielä usko tapahtunutta :) Oon 30 vuotias esikoisen odottelija Espoosta. Jännittää ja pelottaa, on ihanaa tietenkin myös <3

13.4/ samour/ 30v./ 1./ JS
 
Heips!

neanna/ 24/ ensimmäinen / OYS? / ?

Minäkin nyt varovaisesti liityn joukkoon :) Sunnuntaina plussasin ja tänä aamuna tein CBn digitestin ja näytti raskaana 3+ :) Huomenna pitäiskin sitten soitella neuvolaan ja ajan ollessa oikea varata aikaa varhaisultraan. Tää on ihan ensimmäinen raskaus meille ja siksi pelkoakin on että tuleeko kaikki olemaan kohdallaan yms. Ei kai auta kuin rauhassa odotella mitä tapahtuu.

Oireita minulla on ollut jos jonkinlaista. Pahinta on etova olo, huimaus ja päänsärky. Teen vielä töitä keittiöllä ja aamuvuoroja paljon joissa kahvinkeittoa yms niin auta armias :D Jo toissa viikolla oli kumman etova olo aamuisin ja huippasi ja aloin ihmetellä, siihen kun menkat vielä oli myöhässä niin alkoi vastaus selvitä. Rinnat on olleet arkana ja suurentuneet paljon.

Ottaisin muuten mieluusti vinkkejä vastaan jos teillä "kokeneemmilla" on tarjota. Tämä koko asia on niin uusi että paljon opiskeltavaa tässä on :)
 
Mulla on itellä tosi matala hemoglobiini, oikeastaan ollu aina. Innolla ootan käsketäänkö jo ekassa neuvolassa alottaa rautakuuri... Ei muuten mitään mutta ku se saa mahan kovaks, todella kovaks! Not nice! Onko jollain kokemusta rautavalmisteesta, joka ei laittais mahaa kovaks??
Floradix(??) tai joku sinne päin, nestemäinen ja imeytyy myös paremmin, IHAN JÄRKYTTÄVÄN MAKUSTA :D mutta ei ummeta!
 
Viimeksi muokattu:
Oi, tervetuloa uusille! :)

Mulla tuli eilen ekaa kertaa aivan kamala olo, varsinkin illasta kun oli kauhea nälkä mut mitään ei saanut syötyä.. Mut tänään on taas ollut parempi, en sitten tiedä johtuuko nää olot helteestä ja liian vähäisestä juomisesta vai raskaudesta. Mä en oo vielä edes neuvolaan soitellut, ehkä sit ens viikolla.. :)
 

Yhteistyössä