Huhtikuun Hurmurit 2013 *Tammikuussa*

Huomenta.

Tervetuloa mindi ja onnea kihlautuneille! :)

Isommista autoista täällä ollut puhetta, meillä on voyager ollu nyt jo 5-vuotta ja ollaan oltu tyytyväisiä.

Sokerirasituksessa kävin muistaakseni vk 16, jossa jäin keskimmäisestä arvosta kiinni ja on nyt mittaillu sitte arvoja kotona. Hyviltä näyttää. Mulla kolme ekaa raskautta ilman raskausdiabetestä ja tuo neljäs sitte diabeteksellä, ja vauvat silti ollu kaikki 4200-4400g. Luulenpa, että tuohon kokoon vaikuttaa se, että itse oon ollu yli nelikiloinen samoin kuin mies neljä ja puolikiloinen. Mitenkäs näillä geeneillä pienempiä vauvoja saisikaan. :)
Tänään onkin taas mittailupäivä.

Äitiyspakkausta odotan jo malttamattomana. Tulis jo! Onko moni sen jo saanut?

Tänne omaan napaan ei kummempia. Vauva on edelleen tosi vilkas ja liikkuu tosi ahkerasti saaden mahan jo heilumaan puolelta toiselle välillä, kun oikein innostuu. Onneksi viihtyy pääsääntöisesti pää alaspäin jolloin potkut tulee ylös. Eilen aamulla kuitenki oli kääntyny väärinpäin ja kyllähän oli tosi ilkeän tuntuisia potkuja tuonne kohdunsuulle. Tuntui että tulee jalka haaroista pitkälle. Onneksi kääntyi takaisin oikeinpäin.

Hikka vauvalla on kerran päivässä nyt ollu. Tuttu napse tuonne alas tuntuu.

Mukavaa keskiviikkoa mammoille!

silkkii ja itu 26+1
 
Huomenta :)
Tilautoistaoli puhetta meillä ollut melkein 3 vuotta volswagen touran ollut ihan hyvä takapenkit tosi tilavat ja mukavat kun liikkuvat yksittäin eli jos joutuu lisäpenkin ottaan käyttöön niin voi yhen penkin siirtää eteenpäin ( jossa pienin istuu niin saa tavaroille tilan,vaikka onhan niitä vielä tilavampiakin mies joskus puhunut kun mietitty vainujen ja koiran nylonhäkin sopivuutta....Mutta miehen pitkien työmatkojen vuoksi oltava suht pieniruokanen auto näilä dieselhinnoilla.Itsellä on sit pieni peugeot jolla kuskailen lapsia harrastuksia ja kuljin töissä.

Äitiyspakkauksen sain jo joulukuun alussa ja tykkäsin siitä.Haalari ja makuupussi erityisen ihania lisäksi tykkäsin kun välipuvun lisäksi oli villapuku ja lakit ja bodyt kanssa miellytti minua :) Niitä on ystävätki ihaillu.Pesen ne sitten kun uusi kone talossa ja saunaremontti valmis.
Nyt vähän parempi olo vaikka heräsin klo 4 yskimään ja vähän ennen viittä luovutin ja keitin itsellw kaakota mikä mulla helpottaa unen saantia sitten sainkin vähän nukuttua.Mieskään ei ollut vieressä hänellä tosin 100 kmn työmatka ja ei joka päivä aja kotiin varsinkaan jos menee töissä myöhään.Mutta yleensä on vain yhen yön viikossa poissa paitsi ensi viikolla joutuu työmatkalle helsinkiin no olen kuiten ajatellu että kun työmatkoja vain pari kertaa vuodessa niin parempi että nyt kun maaliskuussa.Muutenhan jos synnärille lähtö tulis työpäivän aikana mieheni on lähempänä synnäriä kun äiti itse :D Onko muilla pitkä matka synnärille ? Meillähän täällä Lapissa on vain kaksi synnäriä ja välimatkat tosi pitkiä minullakin se 100 km..Lääkärinneuvolaa odotellessa joka on 13.15
Ylläri iltatähti 28+6 huomenna poksuu
 
Viimeksi muokattu:
Neuvolalääkärikuulumisia tulin pikasesti kertoilemaan.

rv 26+2
painon muutos/viikko +525g (ja nousu vaan jatkuu:ashamed:)
turvotus -
rr 130/73 (yläpaine mulle vähän korkea, mutta en ehtinyt kauaa istua, kun mitattiin)
pissa proteiini yhdellä plussalla (pissa oli väkisin tiristetty tippa, joten saattaa siitä johtua)
hb 124
sf 23 (ihan keskikäyrällä menee niin, kun itsekin oon mitannut)
syke 150
liikkeet ++

Kohdun kanavaa oli jäljellä 2 cm ja kohdunsuu hiukan pehmeä, mutta napakasti kiinni. Aikasemmissa raskauksissa mulla on tässä vaiheessa ollut kanavaa jäljellä 3cm ja ihan kiinteä kohdun suu. Eli jotain on tapahtunut. Ei lääkäri kuitenkaan ollut huolissaan. Ja en tiedä kuinka tarkkoja noi senttimitat on. Sairaslomaa sain nyt taas kaksi viikkoa eteen päin. Jotain lääkäri puhui, että se pissatesti pitäisi laittaa viljelyyn, mutta en sit tiedä, kun mun mielestä tuolla on ollut tapana heittää ne pissat heti pois sen stiksauksen jälkeen.

Yö oli vähän levoton, kun ton vatsatautisen pojan takia nukuin huonosti. Muut eivät ole vielä oireilleet. Kauhee jännitys päällä, millon se iskee meihin muihin. Yöks! :x

Natte ja Tinja 26+2
 
Huomenia. Eilen tein vihdoin ensimmäisen "hankinnan" uutta tulokasta varten =) Olimme hieman shoppailemassa mieheni kanssa ja silmiini osui Name It -kaupan ikkunassa aivan ihan body! Ostin siin koon 56 kietaisubodyn, joka oli aivan ihanan pehmeää materiaalia ja siinä oli vielä sellaisen sormien yli vedettävät "tumppuosat", ettei tarvitse ainakaan tuon kanssa sukkia laittaa käsiin :) Rakastuin esikoisen kanssa noihin kietaisubodyihin, kun aluksi tuntui, että se vauva on niiiiiin pieni ja hentoinen, etten millään voinut päätä pujottaa normaalin bodyn kaula-aukosta :D

Syntymäpainoista sen verran, että esikoinen oli 3750g tullessaan :) Ihan keskiverto siis. Nytkin viikko sitten sairaalassa uusi tulokki mitattiin ja lääkäri sanoi tämänkin olevan (ainakin toistaiseksi) keskikoinen, painoarvio oli 840g. Tuo oli helpottava tieto kaikkien niiden konvehtien jälkeen!!! :D

Matkaa synnärille meillä on 40km. Esikon kohdalla ei onneksi ollut mikään kiire, sillä multa meni lapsivedet ja supistukset alkoivat vasta melkein vuorokausi tuon jälkeen. Saatiin siis rauhassa "nauttia" tuosta odotetusta reissusta.

Pomo teki nyt täällä töissä aika pahan vedon... Puhuin, että saatan jäädä tästä piakkoin sairaslomalle, johon suhtautui todella hienosti ja ymmärtäväisesti. Tänään kuitenkin kyseli, että pystynkö matkustelemaan, sillä KOLMEN VIIKON KULUTTUA olisi tarjolla yksi koulutus toisella puolella Suomea, johon olen itseäni kinunut jo yli kolme vuotta... Tuo tietää, että olen erittäin työorientoitunut tyyppi, enkä täältä poissa ole kuin aivan pakon edestä. No, nyt mennään päivä kerrallaan ja katsotaan, mihin suuntaan nämä supistukset menevät. Eilen oli hyvä päivä, tänään taas ei tarvitse kun nousta seisomaan, niin maha vetää mut kaksin kerroin :(

Tänään pitäisi mennä KELAAN viemään papereita. Saa varmaan taistella sielläkin noista tuloista... Periaatteessa mulla ei ole tulot nousseet tuota 20%, mutta kun laskee pudonneet matkakorvaukset, niin sitten tuo ehto täyttyy. Katsotaan, mitä sanovat.

Sipulisankari & Narsku 26+3
 
Täällä ilmottautuisi yksi huhtikuun odottaja! :)

28.4.2013 [Ingu/21/1./MKS poikalupaus

Ensisynnyttäjä, kun olen kaikki on aivan uutta minulle. Olemme molemmat, niin minä kuin kihlattuni opiskelijoita. Muutimme Mikkeliin syksyllä, kaupunki on siis aivan uusi, ystäviä, no niitä ei nyt hirveästi ole, muuta kuin mitä koulussa on saanut, muutaman hassun. Mutta jospa tänne alkais jossain vaiheessa asettumaan kunnolla, ja tuntemaan tämän kodikseen.

Teidän kirjoituksia lukiessani tuntuu ihan kuin olisin hirveen paljon jälessä kaikessa teitä :S :) Sen verran hankintoja olemme tehneet että lipasto ollaan ostettu ja pinnasänky pikkuiselle tulokkaalle :) Kelaan en ole saanut vieläkään aikaiseski vietyä tai edes netissä tehtyä hakemusta. Jos saisi maanantaina itseään niskasta kiinni, kun on vapaa päivä. Hope so :)

Raskaus ei ollut lainkaan suunniteltu meillä, mutta olen ajatellut, että pienokainen on tarkoitettu tulevaks juurikin tähän paikkaan :) Raskaus miulla on menny mitä ihanammin, minkäänlaisesta pahoinvoinnista en ole kärsinyt. :) Ainut mikä on tullut nyt vastaan on migreeni, joka on ollut viime vuosina hyvin vähäistä, iski nyt viime viikolla minulle kolme kertaa. Ilmeisesti johtuen hormooneista..

[Ingu
 
  • Tykkää
Reactions: Myymamma
Hei taas! Sain vihdoin vastauksen liitolta liittyen sairasloma+äitiysvapaa yhdistelmään. Meidän liittomme (Pro) kanta on, että nuo ovat kaksi erillistä asiaa, eivätkä vaikuta toisiinsa. Jos työnantaja yrittää lyödä nuo yhteen, pitää olla yhteydessä liiton asiamieheen. Työnantajan maksuvelvollisuus sekä sairasloman että äitiysvapaan suhteenhan määritellään TES:ssä (esim. työsuhteen kesto vaikuttaa tuohon sairasloman kestoon ja kaikkien TES:n mukaan työnantajan ei tarvitse maksaa lainkaan palkkaa äitiysvapaalla). Eli nyt tämäkin asia onneksi selvisi, eikä enää tarvitse miettiä KELAn sairaspäivärahan määrää ym...
 
orpk86 Olen samaa mieltä, tässä iässä todellakin on rankkaa olla raskaana ihmisten ennakkoluulojen ym. takia. En ole joutunut puolustelemaan lapsen pitämistä iästäni huolimatta, mikä on älyttömän hyvä juttu! :) Kaikki lähipiirissä ovat iloinneet raskaudesta ja tulevat isovanhemmat eivät jaksaisi odottaa pikkuisen syntymistä. Tämä on minun äidilleni ja poikaystävän vanhemmille ensimmäinen lapsenlapsi, mutta isälleni jo kolmas. Myös kaikki kaverit ovat todella iloisia meidän puolesta ja myös odottavat kovasti vauvan tuloa :)
______________________________________________________

Eilen oli vähän 'hämminkiä', kesken työpäivän (olen koulun kautta päiväkodissa työharjottelussa) jouduin lähtemään kamalan olon takia. Ohjaajanikin sanoi, että näytän todella kipeältä ja naamani oli kalpea. Lähdin sitten kotia kohti ja soitin terveyskeskukseen, jotta saisin ajan lääkärille. Lääkäri otti minut vastaan vähän ennen kolmea ja oireitteni perusteella minulla epäiltiin raskausmyrkytystä. Loppuilta sitten kuluikin äitiyspolilla odotellen ja käyrillä maaten. Loppuvaiheessa myös ultrattiin pikkuinen ja kaikki oli hyvin. Painoarvioksi saatiin 1,1 kg :) Multa otettiin mm. verikokeet ja virtsanäyte, josta katsottiin proteiinit, mutta kummastakaan ei löytynyt mitään huolestuttavaa, eli kaikki oli hyvin! Tänään sitten oireet kuitenkin jatkuivat, mutta vähän erilaisina; tunnistin ne flunssan oireiksi ja suuntasin terveyskeskukseen hakemaan saikkua. Sieltäpä sitten rapsahti loppuviikko kotona lusimista. Tässä sitä nyt sitten yritetään levätä flunssaa pois!
 
[Ingu :wave:
mulla sama LA, ja synnytyssairaala :) näinköhän laitoksella sitten törmätään :)

mä en muista mitä mun piti kirjottaa ja kenen juttua kommentoida..ääh.. äsken vielä musitin...

niin iniss paljonko sulla on viikkoja nyt? kun mulle on sanottu että raskausmyrkytys ei tule ennen kun vasta 30+ viikoilla.. kun mä siis pelkään että saan sen taas niin sillätavalla terkkari mua rauhoitteli..

ja verenpaineet oli mullakin koholla ja lääkäri käski mittailemaan paineita kerran tai pari viikossa.. johan mun paineet nousee jo pelkästään siitä että mun pitää niitä niin usein mittailla..

meillä alkaa oikeesti olemaan kaikki vauvalle valmiina, siis hankittuna.. ei sentään ole vielä pinnistä kasattu :) nyt kun vielä nää viikot menis äkkiä ja alkais äippäloma viin voi että :)

VOI EI!! oksutautia! tsemppiä kaikille joita se koskettaa.. toivotaan että meidän huushollin kiertää kaukaa..!!!

mä luulen että mulle on töissä tehty tavallaan tahallaan juttuja etten "voisi" jäädä saikulle.. ensin tuli uusi perehdytettävä, tänään toinen perehdytettävä. meillä siihen peredytykseen menee n. kuukausi, eli jos olen poissa niin tää mun oppilas joutuu sitten vähän niinkun pulaan kun ei kerkee itekseen siinä hihnalla :/ ja sitten vielä tälläinen kehityskeskustelu tonne helmikuun lopulle :D haha, mutta kuten olen sanonut niin olen poissa jos olo niin vaatii mutta toski yritän mahd. pitkään töissä käydä ettei tarvii noiden uudien jäädä itekseen...

jaahas, barbie-leikki kutsuu :)

m-m & hippu 24+3
 
[Ingu Tervetuloa, tosi kiva että uusiakin vielä tulee mukaan, vaikka aletaan olemaan lähempänä loppua kuin alkua :) Saako kysyä, että oliko vauva aivan totaalinen yllätys teille molemmille ja miten mies reagoi uutiseen? :)

iniss Pikaisia paranemisia sullekin, lepoalepoalepoa vaan ja kuumaa juotavaa kurkkukipuun!

Matkaa synnärille, lähimmälle sellaiselle eli TYKSiin on meiltä tunnin matka, n. 65km. Mutta mä olen yhä enemmän sitä mieltä, että lähempänä LA:ta majoitutaan mummien hoivaan ja menen Kätilöopistolle (mummiloista on molemmista alle vartin ajomatka niin Kättärille kuin klinikallekin). Tiedän kyllä, että se on vähän hölmöä, kun Naistenklinikan rempan takia sitä voi huonolla tuurilla joutua vaikka Jorviin, mutta silti. No, jos nää ennenaikaset supparit jatkuu, niin eiköhän meille Turun keikka kuitenkin tule. Ainoa vaan, että toi tunnin matka ahdistaa ja meillä ei ole täällä lähellä ketään sukulaista tai ystävää, jolle esikoisen voisi heittää hoitoon lähdön hetkellä eli tiedä sitten, miten siinä tilanteessa sumplitaan asiat, ei sitä oikein voi pitää omaa äitiäkään lähtövalmiudessa, että hän sitten sinkoaisi tänne 3 h ajomatkan keskellä yötä. Onneks siihen on vielä aikaa.

Toi norovirus vähän ahdistaa myös, me käytiin se läpi tossa syksyllä jo kerran, silloin onneksi esikoinen säästyi, mutta en luota hyvään tuuriin, että niin kävisi toiste. Maailman kamalin tauti, huh.

Pitikin innostua imuroimaan, alavatsaa taas kipristelee, hemmetti : / Taidan mennä makaamaan sohvalle ja passuuttaa ukkoa tuomaan jotain herkkua, kun esikkokin nukahti niin nätisti pitkästä aikaa :)

N + t 26+2
 
Iltaa
Helpottunut olo kävin lääkärinneuvolassa ja sain vihdoin verenpainelääkkeet ja lääkäri oli tosi ymmärtäväinen ja tiesi heti mistä puhuin ku puhuin tokkuraisesta olosta ja ite en ottanut töitä puheeksi vaan lääkäri ja oli sitä mieltä että ei töihin ja kirjotti heti äitiyslomaan asti sairaslomaa.Epäili kyllä että kutsuvat kuiten lähipäivinä vielä äitiyspolille kun päivystävän lähete oli menny sinne.Ja sano että jos tulee pistävää vatsakipua tai valkuaista virtsaan heti yhteys äitipolille.Vauvan sydänäänet oli tosi hyvät ja hyvä syke kerroinki että seurailen liikkeitä.

Pissatikuista eikö teillä muilla niitä käytössä kotona ? Mulle annettiin heti kun oli verenpaine koholla ja sanottiin että hyvä mittaila kotona kun saa aamupissasta ottaa.Nytki lääkäri oikein mainitsi että tikkuja ei tarvi säästelä mitata vaikka joka aamu :) olen jotenkin helpottunut avusta ja ymmärryksestä ja työpaikallakin suhtauduttiin hyvin :)
Ja yskäänkin lääkäri puuttui kuunteli keuhkot ja ei onneksi mitään ollu,nyt lepoa vain sitten ja odotuksen nauttimista :)
Ylläri iltatähti 28+6
 
  • Tykkää
Reactions: Myymamma
Hyvää huomenta! Tai no en nyt tiedä onko omani niin hyvä. Heräsin tänään aamu viideltä tajuttomaan selkäkipuun, enkä sen jälkeen saanut nukutuksi :/

mansikka-maija huomasinkin, että meillä on samat ajat ja paikat :) Voi olla mahdollista, että tapaamme, tai sitten ei. Ainakin jos pikkainen on minuun tulossa niin hän syntyy kaks viikkoa myöhässä. Mutta toivottavasti niin ei tule käymään :D

Naneni, en nyt tiedä tuliko raskaus ihan täytenä yllätyksenä. Minulla oli kuukautiset myöhässä jo pari kuukautta aiemmin ja silloin jo epäilin olevani raskaana, mutten ollut. Nyt sitten, kun menkat olivat toisen kerran myöhässä, tein jälleen raskaus testin (uskoin kyllä silloin etten ole raskaana, koska en aikaisemmallakaan kerralla ollut) ja sieltä se plussa tulla tupsahti. Eli voisiko sanoa, että tuli pienoisena ns arvattuna yllätyksenä. Olin miehelleni jo kertonu aiemmin, että kuukautiset ovat myöhässä jälleen, mutta kyllä kun aamulla ennen hänen kouluun lähtöä kerroin asiasta niin olihan hän aivan puulla päähän lyöty. Viikon hän suunnilleen sulatteli asiaa ja sen jälkeen hän onkin ollut onnesta soikeana. :)
Tietenkin kaikki raha-asiat vaivaavat molempien mieltä, kun opiskelijoita olemme, mutta eiköhän tässä jotenkin selviä :) Onneksi molemmilla on ihanat vanhemmat, jotka auttavat tiukan paikan tullen. :)

[Ingu ja pikkanen 24+4
 
Iniss Mulla oli kans et vanhemmat oli ihan onnessaan lapsenlapsesta joka oli heille ensimmäinen. Silloisen miehen vanhemmat kertoivat vain minulle kuinka olen pilannut heidän pojan elämän nyt ja omassa elämässä en tule mitään saavuttamaan.... En tiedä onko heille kukaan vieläkään kertonut ettei lasta saa yksin tehtyä... :) Noh, yhteiselo päättyi aikonaan ja tosiaan olen lasten jälkeen käynyt kouluni loppuun, tehnyt hulluna töitä jonka seurauksena olen pässyt esimies asemaan työssäni. Lisäksi olen löytänyt elämäni miehen, olen avioliitossa ja meillä on omakotitalo. Joten siinnä se mun elämäni meni pilalle kun tein liian nuorena lapsia... :D Mut tsemppiä odotukseen! ja pitkät nenät epäilijöille.
Täällä esikoinen oli koulussa puhunu kavereiden kanssa äitien iästä ja kaikkien muiden äitit oli kuulemma kolkyt tai jotain ja hällä ainoa äiti joka oli 26.... Mun mielestä huvittavaa. :) Mut älkää nyt vanhemmat äidit loukkaantuko näistä. Oma äiti on tullut 37 vuotiaana vielä äidiksi joten kaiken ikäsiä äitejä on ja saa olla. :)


Mulla synnytyssairaalaan matkaa on kaikki hurjat 300metriä. Matka kyllä yöaikana pitenee 100 metrillä jos joutuu ensiavun kautta kulkemaan. :D Mutta luulisin et kerkeän ajoissa sairaalaan. :LOL:

Oksennustaudista en pidä. Tuskin kukaan, mut mulla on niin ahistavia fiiliksiä siitä kun olen kolmesta keskenmenosta saanut kaksi mahataudin jälkeen (siis alkuraskaudessa) niin jotenkin pelkää sitä ihan vainoharhasesti. Tuskin näillä viikoilla mitään sattuis ja ei keskenmenot ole mahataudista johtunu edes mut jotenkin sen vain yhdistää siihen....

Äippärahasta tuli päätös ja vähänkö tympäsee... Tuloni on noussut reippaasti syksyn aikana ja tämän vuoksi halusin että tulot katsotaan puoli vuotta taaksepäin. Noh, sairasloman vuoksi ne nyt katsookin vähän aiemman jakson mukaan ja tuloni on noussut vain 17 prosenttia niin ääippäraha lasketaankin nyt sitten 2011 vuoden tulojen mukaan... Eli äippäraha onkin n. 200 € kuussa pienempi mitä luulin... Ei se raha nyt kaikista tärkein asia ole mutta kyllä se pistää verenpaineen nousemaan... :mad: Kiitos Kela, aina raastanut asioida kanssasi!

Yksinoloa kotona päivisin kuitenkin piristää potkut mahassa :heart:

orpk+ vaavi 26+3
 
Pikaisesti taas omaa napaa. Tuun myöhemmin turisemaan lisää...

Onko teillä muilla ollut proteiinia virtsassa? Onko se tarkottanut jotain? Mullahan oli eilisessä lääkärineuvolassa yhdellä plussalla protskut siitä tiristetystä pissasta. Iltapäivällä neuvolasta soitettiin, että pitää tulla antamaan uusi näyte niin, että on kunnolla juonut. Kävin sit äsken niin, että olin juonut hyvin, niin taas tuli yksi plussa. Ketoaineita ei ollut. Sain kans kotiin niitä tikkuja ja viikon välein pitää nyt tikuttaa ja olla yhteyksissä neuvolaan, jos protskut lisääntyy, tulee turvotuksia tai virtsatieinfektion oireita. En mä tosta yhdestä plussasta nyt huolissaan vielä ole, mutta ihmetyttää, kun aikasemmissa raskauksissa ei ikinä ole ollut valkuaiset plussalla.

Natte ja Tinja 26+3
 
onnea suski ja martsu76 kihlauksesta. meidän häät ei välttämättä oo kauheen isot, näkee kun on vieraslista kirjotettu... eikä muutenkaan kauheen perinteiset. joku kysyi iten kosinta tapahtui, niin aikaisemmin on mies jo kosinut, ja paljon ollaan asiasta puhuttu, mutta nyt kun oltiin kahden jouluostoksilla niin mies vei mut kultasepänliikkeeseen ja kysyi että olisko nyt hyvä hetki... eli ollaan paljon puhuttu asiasta ja halutaan molemmat että meidät vihitään meidän tulevalla "maatilalla" kunhan saadaan tämä asunto myytyä ensin... haaveissa olis että meidät vihittäisiin ulkona, auringonlaskun tai -nousun aikaan, riippuen onko häät talvella vai syksyllä, mut kesällä ne ei oo. niin ja itse haluan että oon palautunu omiin mittoihin raskauksien jälkeen, sitten mietitään vasta hääpäivää, tai edes vuotta...

palkallisesta äippälomasta sori kauheesti jos jollain tuli paniikki kun kerroin että mun pitää käydä töissä ennen äippäloman alkua että olis palkallista toi äippäloman alku... jäi kai mainitsematta että olen nyt äitiyslomalla ja jos en käy tässä välissä ollenkaan töissä vaan olisin koko ajan vuosilomalla tai saikulla ennen ätiysloman alkua, niin sillon en saisi palkallistä äitiysloman alkua. pelkästään sairasloma ei munkaan mielestä vaikuta tuohon. sori jos olin vähän epäselvä:ashamed:

meillä uusi tulokas saa ensisänkynsä pinnasängyssä majailevalta äitiyspakkauslaatikolta niin kuin esikoinenki...

omaan huoneeseen esikoinen muutti heti kun alkoi nukkumaan syömättä läpi yön eli noin 4kk ikäisenä. on nukkunut siellä hienosti siitä asti, nyt on siis 9kk, ja heräs muuten päikyiltä jo, kuuluu juttelevan sängyssä:heart: käyn hakemassa äitin kainaloon vähäks aikaa:heart: palailen taas tänne joku päivä, kyllä mä tästä aktivoidun kirjottaan...
 
Natte, jos näytteeseen on joutunut valkovuotoa, niin se voi nostaa proteiinitasoa. Mulla oli viime raskaudessa kans kerran yhdellä plussalla, mutta eipä siitä mitään seurannut. Ei ees pyydetty mitään uusintanäytettä, kun verenpaineet ym. oli ok. Mutta tietenkin hyvä että seurataan :)
 
Suska, eikös Kelalla oo se systeemi, että jos edellisen lapsen syntymästä on alle 3 vuotta, niin äitiys- ja vanhempainraha maksetaan samoin kuin edellisenkin lapsen kohdalla. Näin siis mulla ainakin on. Ja nyt kun päätökset on tullut, niin kyllä työnantaja sen alun maksaa vaikka oon ollut koko ajan äitiyslomalla ja hoitovapaalla.

Hjannah&Pallero rv 28+3:heart:
 
Natte mulle ainakin kun verenpaineet nousi äitiyspolilla sanottiin että yksi plussa ei niin haittaa mutta jos kaksi plussaa niin sitten olla heti yhteydessä ja siksi varmaan antoivat tikut kotia...ja proteiinin virtsaan ilmaantuminen on yksi oire raskausmyrkytyksestä mutta siitä sinulla tuskin kyse kun ei myita oireita ole.Minun miehellä oli kerran työterveystarkastuksessa proteiiniä juuri yksi plussa virtsassa ja silloin sanottiin että proteiinipitoinen ravintokin voi aiheuttaa sen...joten älä ole kauhean huolissaan vaikka tiänkin että helppo sanoa kuiten sitä on.....ja jos lohduttaa niin minun aamurutiinit pissantestaus,verenpaineen mittaus ja verenpainelääke joka aamu,lapsetki jo tietää että jos vessaa jonottavat että äiskä taas mittailee :)
Ylläri iltatähti *poks* 29+0
 
Hjannah on toki kelalla tuo systeemi, mutta riippuu kai paljon myös työnantajasta, en tiedä riippuuko myös liitosta, itse kuulun metalliliittoon, ja sielä sanoivat että jos en ole äitiyslomien välillä yhtään päivää töissä (vuosilomat ja sairasloma ei oo sama) työnantaja ei oo velvollinen maksamaan sitä alkua, halutessaan siis toki voi maksaa. mun työnantaja ei oo mikään helpoin tapaus, on yksityinen ja täysin miesvaltanen työpaikka, ei kovin ymmrtäväisiä kummankaan raskauden suhteen, joten en halunnut ottaa riskiä että hoksaavat tuon porsaanreiän... ja jos supistuksia ei tule ja ens keskiviikkona neuvolalääkärissä kaikki on ok niin meen pariks päiväks töihin että tulot olis sit paremmat taas vähän aikaa. esikoinen menee mun äitille hoitoon työpäivien ajaks niin sekään ole ongelmana...
 
  • Tykkää
Reactions: Ylläri iltatähti
jos jollain on isorenkaiset (kätevät talvellakin) tuplat ylimääräsenä tai tietää kellä on niin olisin kiitollinen yhteystietojen välittämisestä, voin siis privana antaa omat yhteystietoni. muulla ei oo siis väliä oikeestaan kun että on ne isot renkaat, vaunukoppa sais tietty olla yksi ja lapsilla selkä menosuuntaan tai käännettävä aisa...
 
mansikka-maija Viikkoja on 27+3 ja meillekin sanottiin äitiyspolilla, että tuskin se raskausmyrkytystä on, mutta asia pitää silti tarkistaa :) Ja tosiaan mun omalla äidillä epäiltiin kans raskausmyrkytystä tosi pitkään suunnilleen samoilta viikoilta asti ihan loppuun saakka... Ei sitä myrkytystä koskaan löydetty, mutta kamalan huolissaan ne oli neuvolassa kuulemma olleet!

orpk86 Kylläpäs on olleet törkeet vanhemmat sillä sun silloisella miehellä :/ Nykyään varmaan eivät ole enää samaa mieltä, kuin silloin, vai?
 
iniss: Lasten isästä ja heidän perheestä en ole kuullut 7 vuoteen mitään. Mut melkein parempi niin. Nykyisen mieheni kanssa kohta 6 vuotta yhteiseloa ja hänen perheensä on ottanut meidät ihan omakseen. Tytöt oli niin pieniä kun meidän yhteiselo alko joten miehestäni on tullut ihan isä heille kaikella tavalla. Tavallaan on helpompikin näin. :)

Mut menneet on menneitä ja nyt kaikki on onnellisia niin se on pääasia. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Myymamma

Yhteistyössä