Huhtikuun Hurmurit 2013 *Helmikuussa*

Tulin poksuun, Poks, Poks 36+0!! Tasan kk laskettuun aikaan, huih!

Kiva että taustailijoita aktivoituu!

Mindi Kosmeettisen haitan takia et pääse kunnalliseen suonikohjuleikkaukseen. Mulla oli yläreidestä alas sääreen asti iso suonikohju, eikä oikein tukisukkakaan auttanut. Seisomatyö ois aika tuskasta eli mulla se ei todellakaan ollut vain kosmeettinen haitta vain kipua, turvotusta ym. Vois sanoa että säkää oli kun yksityinen lääkäri laitto lähetteen kunnalliselle, muuten en todellakaan ois päässyt vaan ois pitäny maksaa sen 2000-3000e.. yksityisellä. Tekivät vielä tosi hyvää työtä, nuppineulan kokosia reikiä tekivät leikkauksessa useamman jalassa on mutteivat oikeestaan ees näy

Tsemppii limatulpan jo bongaille, toivotaan kuitenkin että pysyisivät muutaman viikon.

Karen10 Hieno homma että saat imettää! Mä ite kokenut imetyksen niin helppona varsinkin yöaikaan ja kahen ekan kohdalla mennyt imetys tosi hyvin, toivon että sullakin!

Lauantaina kuopuksen 2vee synttärit, sen jälkeen voikin sitten levähtää. Tänään ostoksilla aamupäivästä kuopuksen kans kun esikoinen kerhossa, synttäritarviketta ym. Name it-liikkestä lähti mukaan ihana harso paketti, kuviollisia, värillisiä ja muutama valkonen, josko pysyis erillään kakkaharsot ja imetysharsot kun kaikki ei oo valkosia. lindexiltä ostin imetystopin joka vaikutti kätsyltä yökäytössä. Imetysrintaliivejä on muutamat, yhdet laadukkaat bebesiltä, ehkä ostan vauvan syntymän jälkeen muutama halpis mallit h&m tai lindexiltä ja parit pienet sukkikset löyty kans.

Nyt illalla leivoin jo mokkapaloja pakkaseen niin ei kaikki jää perjantaiks/lauantaiks. Nyt onkin ihan väsy ja jotenkin ton maanantaisen neuvolalääkärin jälkeen häpyluu kipuillu ja tänään tullut liikaa seisottua/käveltyä, ihan poikki olo.

Meillä tytön nimi alkaa N ja 6kirjainta, on vähän erikoisempi, ei siis supi suomalainen. Munkin mies varmaan miettis jotain jalkapallotyyppien nimiä, mut onneks on tyttö tulossa, hih! Sopis tosin meidän sukunimeen kun on espanjalainen.

-Manzana

 
Huomenia :)
Tulinpahan poksuun näin aamutuimaa eli *poks* 36+0

Tänään äippäpoli klo 10.30 jänskättää,eilinen neuvolakäynti kuiten hyvä pissa puhas,verenpaine laskenu,vauvan sydänkäyrä hyvä,painoa tullu 950 g\viikko eli turvotusta on...saa nähä mitä sitte tänään....
Tytär täällä 39 asteen kuumessa flunssa aalto jyllää :(
Limatulpasta se taitaa olla tosi yksilöllistä miten kauan sen menosta lapsi syntyy minun ainoa konemus että aika tarkalleen vuorokausi siitä kun limatulppa meni :)
Mutta ilmoittelen kyllä miten kävi tänään..
Ylläri iltatähti 36+0
 
Tänään on surkea päivä. Itkettää vain ja kurja olo. En tiedä miksi. Yritin saada keskusteluapua terveyskeskuksesta, mutta mielenterveyspalvelujen puhelintuntia oli siirretty tuntia aiemmaksi. Haloo! Kuka sinne silloin tietää soittaa? Seuraava puhelintunti maanantaina. Huoh. Yritän keksiä, kenen kanssa voi päästä juttelemaan. Jotenkin nyt tuntuu korkealta kynnykseltä soittaa kellekään kaverillekaan. En osaa edes selittää mikä mua ahdistaa. Isäni oli joutunut terveyskeskuksen vuodeosastolle tarkkailuun perussairauksiensa vuoksi tänä aamuna. Äitiä ei siis viitsi vaivata omilla murheilla. Mies on töissä pitkän päivän kun niillä on kiireistä siellä. :(
 
Heippa vaan pitkästä aikaan!

Tajusin juuri etten ole tainnut kirjoittaa tänne mitään sitten rakenneultran jälkeen :eek:
Olen kyllä päivittäin seuraillut teidän kuulumisia, joten mukana kuitenkin ollaan.

Mitähän sitä sitten kirjoittaisi? Aika on mennyt tosi nopeaan, ja masu on kasvanu hyvään kokoon jo. Sairaslomalla olen töistä ollut jo marraskuun puolesta välistä alkaen, koska selkä on vaivannut tosi paljon. Tänään kuitenkin alkoi nyt virallisesti mammalomakin! :)

Meidän pikkuisella tuntuu olevan kovin kiire maailmaan, kun on supistellut jo pari viikkoa enemmän tai vähemmän. Sellaista menkkapolttoa. Ja onhan hän laskeutunutkin jo tosi alas, että hyvä kun terkka eilen edes koko päätä tunsi käsillään. Saisi nyt sen pari viikkoa vielä pysyä masussa, ja sitten on minun puolestani tervetullut! Ajattelin jopa hieman alkaa ottamaan ässiä käyttöön, kun oliivi on täysiaikainen. Mitäs vielä, vaivaako muita kovat lonkkasäryt aamusella kun heräilette? Mulla vaivaa, ja johtuu varmaan kun nukkumis asennot ovat erittäin rajalliset. Inhottava vaiva kun herättää, ja sen jälkeen on pakko nousta ylös, että kipu helpottaa.

Laitan tähän loppuun vielä mun blogin osoitteen, jos joku kaipaa lukemista. Siellä olen tainnut tämän ajan viettää, kun en ole tänne muistanut kirjoitella!

Kukahan meistä huhtikuisista jakaantuu ensimmäisenä? huh, maaliskuun puolella kun olen lueskellut niin jo 20 vauvaa syntynyt helmikuun puolella, mahtaakohan meilläkin alkaa tapahtumaan nyt kun maaliskuu saapuu? Jännää on!

Kaikille hyviä vointeja, ja mä lupaan nyt aktivoitua tännekkin. :)


Ada Amelia & Oliivi 34+5 <3

Ja tässä se blogi osoite.

Pienen ihmeen matka maailmaan
 
Kiitos Meidän äiti! Olo on jo helpottanut vähän, tai aika paljonkin. Sieltä mielenterveyspalveluista soittivat takaisin, kun olin jättänyt soittopyynnön, ja sain ajan 1,5 viikon päähän. No, eihän se auta tähän hätään, mutta tyhjää parempi. Ja sitten serkku sattui soittamaan ja juteltiin pitkä mukava puhelu. En mä niin osannut kertoa pahasta olostani, mutta tuntui hyvältä jutella kaikenlaista muuta ihanan ihmisen kanssa. Ei ollut niin yksinäistä. Josko sitä nyt sais aikaiseksi mennä vähän ulkoilemaan? Tai jos istuis terassille juomaan kahvit, kun on niin lauha keli? Aurinko tosin ei enää paista.
 
Heipsun :) Täällä vähän taas ollut hiljaiseloa, kun tuo esikoinen on ollut kotona nyt muutaman päivän. Kaikki aika menee siis leikkimiseen :) Hieman on tosin hankalaa yrittää päristellä jos jonkin "kulkuneuvon" kanssa lattiatasossa tämän mahan kanssa!

Karen hienoa, että sait luvan imettää ja toivottavasti alkaa olo jo helpottaa! Mä olen huomannut, että vaikka ei mitään aiempia ongelmia olekaan ollut, niin nyt tuo mielialojen heittely ja varsinkin niiden voimakkuus ovat kasvaneet huimasti! Itken lähes päivittäin, yleensä jotain tosi typerää juttua, kunhan nyt vain olen jostakin mieleni pahoittanut ja jos on p*ska päivä, niin sitten se on sitä TODELLA vahvasti... Kaipa nuo sunkin selittämättömät kurjat olot ovat osin ainakin tätä raskauden tuomaa myllerrystä, tsemppiä! :)

Limatulpasta en esikoisen kanssa muista muuta kuin, että huomasin sen jossain vaiheessa irronneen. Siitä, montako päivää ennen synnytystä tuo tapahtui, ei ole minkään laista muistikuvaa... (Ihmeesti asiat unohtuvat 4,5 vuoden aikana :D)

Puutumista on myös täällä! Ei tosin käsissä vaan lonkissa kuten ada amelialla. Öisin herään monta kertaa vaihtamaan asentoa, kun kipu tuossa kankun ulkosyrjässä on niin pistävä :( Ihan kuin yöllä tekisi ihan järjettömän ulkoreisi-pakaralihastreenin! Tosin mulla myös terkka tuossa viikko sitten neuvolassa totesi tulokkaan pään olevan vahvasti (edelleen) lähtökuopissa, niin josko tuokin sitten lisäisi tuota kipuilua, kun painaa luita kauemmas toisistaan...

Ystävämme turvotus on löytänyt myös tänne :( Silmälaseistakin jää jo nenälle ihan hirveä viiva ja sormukset pitäisi varmaan ottaa jo pois, vielä kun se on juuri ja juuri mahdollista. Nilkkoihin tuo neste taas ensimmäisenä meni, mutta outoa, että nyt on jo ihan kasvoissakin...

Lisäksi mulle on ilmestynyt mahaan ikään kuin allergianäppyjä! Vatsan seutu on aivan täynnä pientä punaista pistettä, vaikken olekaan millekään allerginen, todella outoa. Jospa johtuisi ihon kuivumisesta? Olen kyllä yrittänyt rasvatakin, muttei tunnu auttavan.

Perhepeti on meillä aivan mahdoton ajatus. Meistä ei miehen kanssa kumpikaan pysty sillä lailla nukkumaan. Molemmat pelkäävät kierähtävänsä vahingossa vauvan päälle ja nytkin jos joskus esikoinen kömpii yöllä väliimme, niin sen yön unet olivat sitten siinä (miestä tuo potkii ja mulle tulee ahdas olo). Nyt tosin mies on ottanut tavaksi lähteä tuossa tapauksessa suosiolla sohvalle nukkumaan, näin saamme kaikki jatkettua uniamme :)

Sipulisankari & Narsku 33+3
 
Tulin poksumaan 32 poks =)
vielä on matkaa ennen kuin olis turvallista vauvan syntyä.

Eilen oli neuvola ja sain taas lähetteen äippäpolille. Luulin että terkka laitto rd takia lähetteen kokoarvioultraan sitten loppu vaiheessa, mutta tänään soittivat jo äippäpolilta ja sain jo maanantaiksi ajan. Verenpaineet oli sen verran koholla, 158/99. Oli kuulemma lääkäri halunnut katsoa miten vauva kasvaa ja mietitään aloitetaanko lääkitys.
Turvotusta myös täällä, painoa tullut lähes 900g/vk, ei ole enää oikein innostanut tehdä käsitöitä kun sormet on niin kipeät.

Eilen oli myös viimeinen työpäivä, huh, en ois kyllä enää jaksanutkaan. Nyt sitten otetaan rennosti kotona.

Uus autokin saatiin eilen, tai siis meille uusi käytetty auto. Ihanaa nyt on tilaa
lapsilla istua autossa. MIes lähti just esikon kanssa ajelulle, tytön toiveesta =)

House
 
Iltaa :)
Ainakin viikonloppu ollaan kotona vielä virtaukset oli samanlaiset eli kuiten normaalirajoissa kun vauva malttoi olla vähän rauhassa...sitten alkoi mahoton mellastus ja lopulta hikka ja ei sieltä tuloksia saatu,lääkäri sano taas että vilkas vauva mikä hyvä asia mut mittauksien kannalta hankala...maanantaina ois sitte uusi aika...ja taas ollaan vähän pitemmällä :)
House onko sulla ittellä olo ihan ok nuilla paineilla ? Mulla alko sadan pinnassa kyllä vaikuttaan omaan oloon ja lääkitys kyllä auttoi oloa....nyt alkaa olla taas välistä alapaine yli 90 ja heti kyl tunnen lääkitystä vois lisätäki mut ei kait mulle tee kun vaikuttaa just nuihin virtauksiin....
Perhepedistä Mie en uskalla pelkään kääntyväni vauvan päälle pinnasänky meillä ihan sängyssä kiinni ja tarvittaessa myös kehto jota lähinnä ajateltu päiväunipaikkana tai jos itkuinen vauva niin heilutellaan sit siinä vaikka yöllä ...
Oikeasti alkaa jo vähän jänskättää joku kyl meinas että käynnistävät mulla viim. Viikolla 38...huh..huh...2 viikkoa....
Ylläri iltatähti 36+0
 
Viimeksi muokattu:
Heips kaikille! Täällä taas yökyöpelinä.

Kirjoitan tähän pinoon nyt vielä, vaikka taidetaan olla virallisesti jo maaliskuun puolella :) Hurjaa, miten nopeasti aika tosiaan menee.

Ihan aluksi täytyy sanoa, että toivottavasti kukaan ei loukkaantunut, kun tuolla aiemmin kirjoitin, että ollaanko me huhtikuiset hieman 'ei niin aktiivisia' -kirjoittelijoita. Mukaanluin siihen joukkoon kyllä ihan itsenikin :D Ja tietysti niin moni asia vie itse kunkin arjessa aikaa, ettei joka paikkaan ehdi panostaa. Varsinkin, jos on vielä jotakin ekstraa elämässä, tai ei ole vielä lomalla, tai ei tunnu olevan muuten vaan raskaudessa mitään erikoisempaa. Itsekin tulee luettua useasti päivässä muiden kuulumisia, mutta ei läheskään niin usein ehdi tms. itse kirjoittaa. Mutta niitä muiden kuulumisia on kyllä niiiiiin kiva lukea :) Me jaetaan tällä hetkellä niin monia samantapaisia, ainutlaatuisia tuntemuksia ja kokemuksia, että itse ainakin koen tämän palstan tärkeäksi vertaistueksi :)

Natte, kiitos kun jaoit kokemuksesi pt-synnytyksestä!

Pahikselle, Karenille, Yllärille ja Houselle (sekä muille, joita en ehkä muista mainita) tsemppiä ja hyviä vointeja! Toivotaan, että kaikki selviävät mahdollisimman hyvävointisina turvallisille viikoille, ja että kaikille löytyy jaksamista ja tukiverkostoa riittävästi.

Manzana, saako kysyä kuinka alhaalle sun hb laski, että pääsit tuohon laajempaan verenkuvaan? Millä konsteilla sinua on neuvottu rautavarastoja kohentamaan?

Mansikka-maija, toivottavasti äippäpolin kanssa ei tule ensi viikolla turhaa sähläystä.

Suonikohjuja löytyy täältäkin, ihan vaikka muille jaettavaksi :kieh: Mulla oli niitä jo ennen raskauksia hieman, ekan raskauden aikana ne vähän pahentui, ja nyt niitä on kyllä tullut reilusti lisää. Tekee mieli laittaa vaan silmänsä kiinni, kun omia jalkojaan katsoo :whistle:
Onneksi ne ei ole kuitenkaan millään tavalla kipeitä.

Perhepedistä. Esikoinen meillä on nukkunut alusta alkaen omassa kopassaan tai sängyssään. Ehkä osittain siksikin, että imetys ei meillä onnistunut. Ihan pientä vauvaa en kyllä uskaltaisikaan jättää viereen nukkumaan, sen verran sikeäuninen olen ainakin ennen raskauksia ollut. Pelkään juurikin sitä vauvan päälle kierähtämistä. Nykysisin otan kyllä tuon esikoisen viereen jatkamaan unia, kun herää maidolle kahdeksan maissa miehen töihinlähdön aikaan :heart: Viikonloppuisin meillä on sitten varsinainen perhepeti, kun mieskään ei hipsi töihin :)

Pakastimen täydentäminen on minullakin kovasti suunnitelmissa. Jotakin makeaa ja jotakin suolaista kahvitarjottavaa aion leipoa, ja tehdä myös joitakin simppeleitä ruokia isovanhemmille ja muille sukulaisille, jotka ovat tulossa meille kotiiin esikoista vahtimaan sitten synnytyksen aikaan. Makaronilaatikko ja kinkkukiusaus -linjalla varmaan noissa ruuissa mennään.

Tuo limatulppa on mulle toistaiseksi ihan mysteeri. Esikoisen kohdalla en muista bonganneeni sitä ollenkaan. Tässä raskaudessa taisi olla ihan viime viikolla, kun vessakäynnillä mietin, että voisiko olla jotakin osittaista limatulpan irtoamista havaittavissa. Hyvin vähäistä, mutta kuitenkin.
Saattoi olla silti kenties ihan vaan limaisempaa ja kellertävämpää valkovuotoakin :snotty:

Omasta olosta
sen verran, että väsy on jotenkin ihan älytöntä välillä. Yöt tosin meneekin usein vähän valvoessa, vessareissuilla juostessa tai sitten vaan nukkumisasentoa etsiessä ja sängyssä pyöriessä. Että ihan hyvin voisi se vauva olla vaikka jo siinä, samoilla valvomisilla menisi :D Sukkapuikkopistoksia muistuttavia lyhytkestoisia vihlaisuja tuntuu nivusissa ajoittain. Jonkin verran myös paineen tunnetta tuolla alhaalla, erityisesti rasituksen jälkeen. Vatsa tuntuu tosi pinkeältä ja vatsanahka kireältä. Puolen tunnin rauhallisia kävelylenkkejä pyrin tekemään ainakin melkein joka päivä. Vauva liikkuu taas ihan mahdottomasti, ja hikkaileekin usien :heart:

Meillä alkaa olla jännät viikot käsillä :)

Viljavainio ja Pikkumuru 35+4
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Ylläri iltatähti
Aurinkoista perjantaita!

Täällä poksupäivä rv 35+0 POKS! Ihana auringonpaiste ulkona heti näin aamusta, saa mielen virkeäksi..:) Jospa lähtis kohta esikoisen kanssa leikkipuistoon touhuamaan.

Eilinen oli meillä esikoisen viimenen hoitopäivä päiväkodissa, itkuhan siinä äidillä pääsi kun joutui heipat sanoa hoitotädeille. Meillä siis poika ollu vuoropäiväkodissa, eikä siellä saa lasta pitää jos ei molemmat vanhemmat ole vuorotyössä. Huoh harmittaa kun pojalla kaverit jäi sinne.:(

Eilen oli neuvola

RR 133/78
Paino: +963g/viikko, melkein 14kg tullu siis jo: /
Hb 130
Sf 30
Tarjonta: rt
Liikkeet: ++
Sikiön syke:130

Ensi viikolla oliskin sitten taas kokoarvio äitipolilla, sitä seuraavalla viikolla neuvola ja sitten alkaakin olla käynnit viikon välein. Eilen kertoi terkka ettei uudelleensynnyttäjillä ole lainkaan loppuraskauden lääkärineuvolaa. Olis hauska tietää kohdunsuun tilanne, kun supistellu kuitenkin on ja kohdunsuu oli jo tammikuun alussa pehmeä ja lyhentynyt.

Yöt alkaa täälläkin olla aika katkonaisia, pari kertaa yössä ravaan vessassa. Jalat tuntuu melkein joka ilta nukkumaan laittaessa levottomilta eikä missään asennossa tunnu olevan pitemmän päälle hyvä. Muuten aika vähillä vaivoilla menty tää viikko ja olo pirteä ja reipas!

Äitiysloma alkoi aikaisemmin viikolla, vieläkään ei ole päätöksiä päivärahoista tullu. Soittelin jo kelaan ja tuumasivat että työnantaja ei ollut toimittanut palkkatodistusta vanhempainvapaa-ajan palkoista vielä. Soittelin sit myös palkkoihin ja aikoivat toimittaa puuttuvat lappuset.

Tällaista tällä kertaa, nyt lähdemmä nauttimaan auringosta:cool:

Nellu ja masuasukki 35+0
 
  • Tykkää
Reactions: Ylläri iltatähti

Yhteistyössä