Moika,
mahdottomasti onnea suloisen poikanyytin johdosta! :heart: :flower: Ja tosiaan kiva, että oot välttynyt repeämiltä ym. Täytyypä itsekin kysellä kätilöltä tarkasti ohjeita, jos noin hyvin osaavat neuvoa
Eepekka, en mä ainakaan itse ymmärrä mikä olisi ollut varsinainen syy tuohon, että mulle sovittiin kalvojen puhkaisu. Vauva ei ole ylisuuri, keskikäyrällä tai hieman sen yläpuolella kasvaa. Mulla itsellä on ihan normaaleja vaivoja, eli unettomuutta ja loppuraskauden tukalaa oloa. Paineet, sokerit, tarjonta, virtaukset ym. ok. Kun kysyttiin polikäynnillä, että saako käynnistystä toivoa, lääkäri sanoi alatutkimuksen tehtyään, että toki saa :O Totesi, että teknisesti kalvojen puhkaisu on mun alapään tilanteen perusteella täysin mahdollista. Katsoi kalenteria ja totesi, että hiljaista on, maanantaille ei oo mitään kalenterissa, ja että laitetaan nyt niille jotakin työtä sinne
Mutta olemme tyytyväisiä tähän tilanteeseen =)
Nyt mietityttää hieman tuo vauvan
tarjonta ponnistusvaiheessa. Nyt siis on vaavi hyvin raivotarjonnassa, mutta sitä mietin, että jos vaikka mun synnytyskanavat tms. onkin semmoiset, että vauva helposti muuttaa tarjontaa ponnistusvaiheessa vaikkapa juuri tuohon otsatarjontaan, mikä on sitten synnyttämisen kannalta haastavampi.
Mutta en silti osaa tuosta panikoida, sitähän ei voi etukäteen tietää tai ennustaa, ja toisaalta aina on leikkauksen mahdollisuus, jos jumitilanne tulee.
Ja Eepekka vielä, unettomuus vaivaa täälläkin yleensä noin kolmesta tai neljästä sinne aamuviiteen tai kuuteen :kieh: Saa nähdä, auttaako tilannetta yhtään, kun tuo masu muuttuu vauvaksi
Öitä :wave:
Viljavainio ja Pikkumuru 39+4