Huhtikuun Hurmurit 2013 *Maaliskuussa*

Onnea Moika!!! Mahtavaa, olet saanu nyyttis, kärvistely sen arvosta. Kuulosti aika menolta, mul tokasta kyl kans paljo nopeampi avautuminen ja olin kotona kuumassa suihkus kun aukeneminen tapahtu ja synnärille ku tultii niin jo 8cm auki. Otitko ilokaasua? Vauvantuoksua!

Manzana, 40+1...
 
Isot onnittelut sekä Moikalle, että Pahikselle!!!!! :flower:

Johan alkoi tämäkin pino poksumaan :D

Toiveelle tsemppiä, tulipahan ainakin tuota kääntämistä yritettyä :)

Manzana voimia viimeisten päivien kärvistelyyn!!!! ;)

Neuvolakuulumisia:

Paino: +0.75kg/vko :whistle: Yhteensä jo 15,3kg.....
Turvotus: +
RR: 129/74
Sf: 32cm (sama kuin viimeksi)
Syke: n. 140
Pissa: sokeri 2+ :O

Tänään katsoin tuon pissan kotona uudelleen ja oli puhdas, jokin hetkellinen häiriö todennäköisesti...

Sitä kohdun suun tilannetta jännitin, niin tässäpä lääkärin sanat: "Päähän on täältä jo kovasti tulossa (eli siis erittäin alhaalla ja vahvasti kiinnittynyt)! Kohdun suu kuitenkin vielä kiinni, mutta pehmeä ja lyhentynyt reilun 1cm pituiseksi" Esikoisestahan mulla meni vedet ja sairaalassa totesivat mun olevan vain yhdelle sormelle auki siinä vaiheessa. Nyt sitten jännitetään, että ollaanko tässä tilanteessa vielä kolmenkin viikon päästä, vai meneekö taas vedet jo vaikka viikon sisään, kuka tietää! Joka tapauksessa ajattelin tänään vähän imuroida ja pääsiäisenä olisi hyvä aloittaa vaikka ikkunoidenpesua ja ja ja... :D Kuitenkin tilanne on jo pidemmällä, mitä esikoisesta näillä viikoilla, olen vaan näköjään hieman hidas avautumaan :D

Nyt leipomaan ja siivoamaan!

Sipulisankari & Narsku 37+3
 
Keväinen tervehdys kaikille pitkästä aikaa!

Mennyt todella kauan etten ole saanut aikaiseksi kirjoittaa mitään, lukemassa olen käynyt satunnaisesti. Ja kun luettavaa on ollut paljon, niin tuntuu ettei enää muista mitä sitten olis kenellekin kommentoinut;)

Oikein isot onnittelut kaikille jo nyyttinsä saaneille:heart: Pojat vaikutti ainakin vilauksella olevan kaikki tähän mennessä syntyneet.

Täällä tosiaan loppusuora jo menossa ja aika mennyt yllättävän nopeaan. Tammikuun alussa jäin jo pois töistä supistelujen takia, jotka sitten onneksi rauhoittuivatkin. Kuopuksen otin myös päivähoidosta kotiin helmikuun alussa, kun mammaloma alkoi ja hänen kanssaan täällä touhuillaan. Koululaisista näkee, että jännitys alkaa vaivata, kun ei tiedä koska vauva syntyy:rolleyes:

Raskaus on sujunut suhteellisen hyvin, mutta nyt loppua kohden on sitten tullut muutamia ongelmia. Eli viime perjantaina neuvolassa todettiin kohonnut verenpaine, josta menin kättärin päivystykseen. Siellä kaikki ok, mutta silloin otetuissa verikokeissa maksa-arvot olivat sitten olleet koholla. Tiistaina niitä kontrolloitiin ja olivat nouseet pikkaisen. Tänään kävin sitten taas kättärillä, jossa otettiin uudet arvot ja nyt maksa-arvo oli laskussa ja kaikki muut arvot oli ok. Vauvakin voi hyvin, joten nyt odotellaan sitten vain synnytystä ja tiistaina katsotaan arvot uudelleen.

Muutoin ei eloon kuulu ihmeempiä. Mieli suht rauhallinen ja synnytystä odotellessa. Toisaalta olisi hyvä, jos pikkuinen syntyisi nyt pääsiäisenä, kun hoitajat olisivat helposti saatavilla=)

Ihanaa pääsiäistä kaikille ja supistuksia niitä kaipaaville:flower:

Ja nyt lupaan aktivoitua tämän kirjoittelun suhteen.

bigmama&hippu rv 38+5
 
  • Tykkää
Reactions: Toiveena kauniina
Onnea Moika ja Pahis! :heart: Hurjalta kuulosti nuo synnytykset, mutta uskottava kai se vähitellen on että itsekin tuohon ollaan matkalla...

Pihlajalle onnea äitiyslomasta!

Mun mielestä kanssa näitä neuvolakäyntejä on harvassa!

(.) Niin paljon jäi hermostuminen alkuviikosta päälle että en sitten saanut tarpeeksi liikkeitä laskettua ja mennä paukkasin Kättärille. Haukkuivat kun en soittanut etukäteen. En sitten viitsinyt sanoa neuvolaLÄÄKÄRIN neuvoneen ettei sinne kannata soittaa: käskevät kuulemma aina ottamaan panadolia ja nukkumaan yön yli.

Ottivat sitten tunnin sydänkäyrää ja kun oikein anovasti räpytin silmäripsiä ottivat ultraan. Siellä oli - edelleen poika :LOL: - istukat kunnossa, vettä tarpeeksi ja nyt 3 kiloinen. Ei ole Snickers jäätelö päivässä häntä turvottanut, minua varmaan kyllä. Keskisisko kun oli Esikoista puoli kiloa suurempi ja kun Keskisisko oli nelikiloinen niin sitä 4,5 kiloista tulokasta pelkään. Kysyin vielä tarjontavirheen ennakoimisesta, mutta ei sitä kuulemma voi ennakoida ennen kun alkaa tapahtua. Pitää visiiin mies prepata tarkkailemaan että jos jonkin kohtaan meinaa synnytyksen eteneminen jumiutua niin ei anna sitten kätilön ruveta luomuilemaan vaan vaatii vauhditusta. Mulla on allergia 'luonto hoitaa' -ajattelua kohtaan kun se on jo kaksi kertaa jättänyt hoitamatta!: /

Oi täysikuu! Minä haluan pääsiäisenä nauttia kotikutsuista ja muiden laittamasta ruuasta, sitten saa vauva syntyä ihan koska haluaa! Hyviä pyhiä!

Äitituuli 38 + 1
 
Paljon onnea pienistä prinsseistä Pahis ja Moika!! :) :flower:

Tsemppejä viimeisten päivien kärvistelijöille ja kärsivällisyyttä meille loppukuun odottelijoille, sitä tarvitaan! :D

Me käytiin eilen tutustumassa synnärillä ja täytyy kyllä myöntää että oisin ollu jo niiiin valmis jäämään sille reissulle! Mua koko raskauden vaivannut synnytyspaniikkikin on kadonnut ja tilalle on tullut sellanen uskomaton kärsimättömyys! :LOL:

Neuvolassa kävin tänään:
rv 36+4
paino +431g/vko, yht. 13,4kg
Turvotus +/- (tänään ei turvota niin paljoo)
RR 146/89 (paineet vaan jatkaa nousuaan..)
pissa ok
sf-mitta 36 (yläkäyrän yläpuolella mennään!)
tarjonta rt
vauvan syke 140

Noita verenpaineita saan nyt ruveta tarkkailemaan ihan päivittäin :headwall: ja heti pääsiäisen jälkeen uus neuvola-aika niiden takia...

Anteeks omanapaisuus, nyt ruuanlaittoon! :)
Meidän Äiti ja juniori 36+4
 
Onnea Moikalle ja Pahikselle :flower:

Täällä käyty taas ensin neuvolassa ja sitten äitipolilla ja lääkitys aloitettiin. Ei tarvinnut jäädä osastolle aloittamaan lääkkeita, mutta lauantaina pitää käydä käyrillä että vauvalla kaikki hyvin.

Neuvola kuulumiset:
Painoa oli tullut 1kg viikossa, huh,huh, vähän meinaa turvottaa.
Pissa puhdas
paineet 158/101
hb 115
sf 33(aamulla vauva oli poikkitilassa ja siksi noin pieni mitta)

Poli kuulumiset:
Virtaukset hyvät
Painoarvio 3,5kg eli hyvän kokoinen muksu tulossa
Käyrillä kaikki hyvin

Ei meinaa toi muksu asettua mitenkään päin, aamulla tosiaan oli poikkitilassa, käyrille kun menin niin oli pää ylös päin ja ultran aikaan oli pyörähtänyt taas pää alaspäin. Saa nähä miten on sitten kun synnytyksen aika koittaa.

Meillä on molemmat lapset maailmalla ens yön, ihana mikä rauhallisuus ja hiljaisuus täällä talossa on. Ajateltiin käydä miehen kanssa illlalla syömässä ulkona. Viimeinen vapaa ilta taas pitkään aikaan =)

Oon ajatellut että onneksi kaikki tavarat on jo hommattu vauvelille, eilen sit tajusin että tosiaan, ne tuplavaunut vielä puuttuu. Pitää alkaa nyt kiireenvilkkaan hommaan ne =D

Hyvää pääsiäistä kaikille =)
 
  • Tykkää
Reactions: Toiveena kauniina
Paljon onnea Pahis ja Moika pikkuisista prinsseistä! Tulee itselle entistä malttamattomampi olo, kun lukee näitä vauvauutisia. Mäkin haluun vauvan! :heart:

Toive se on tosiaan pääasia, että vauva saadaan turvallisesti masusta ulos. Tyylillä ei niin väliä. Vai on hän jalka edellä sieltä tulossa. =)

(.) Kai noi limat jotain kypsymistä merkkaa, mutta näin neljännen odottajana en vielä intoudu, kun kypsymistä voi tapahtua jo viikkoja ennen h-hetkeä. Nyt olenkin asettanut vauvalle ulostulokiellon ensi viikon perjantaihin saakka. Taaperoisella on torstaina Lastenklinikalla magneettikuvaus ja se tehdään nukutuksessa. Haluan ehdottomasti olla paikalla hänelle tukena ja turvana. Eli sit 5.4. lähtien saapi vauva syntyä.

Tänään oltiin lasten polilla taaperoisen kanssa ja ei ole helppoa enää tän valtaisan olemuksen kanssa juosta tuon ylivauhdikkaan 1,5v:n perässä, kun se menee jokapaikkaan. Mulla meinas leuka loksahtaa liitoksistaan, kun lastenpolin hoitaja kyseli, että olenko pääsiäiseksi saanut vapaata töistä. Siinä mahaani katsellen sanoin, että olen äitiyslomalla, kun vauva syntyy pian. Hoitaja siihen, että "jaa, en huomannutkaan, kun on noin pieni maha". Mä olen kyllä niin iso, että olenkin ihmetellyt, kun kukaan ei ole tullut kysymään, että pitäiskö toi jo ottaa ulos tuolta vai montako vuotta meinasit hautoa. :LOL:

Kamalaa tuikkimista ollut tänään alapäässä, kun vauva puskee itseään alemmas. Auts! Nyt pitäis mennä vähän siivoilemaan ja sit käydä taaperoisen kanssa pihalla. Jaksuja kaikille tasapuolisesti! Ja lisää vauvoja tähän pinoon! Manzana nyt ainakin hus synnyttämään sieltä! =)

Natte ja Tinja 37+3
 
Valtavan suuret onnittelut kaikille jo poksahtaneille! :flower:

Minua alkanut kovasti jo jännittämään, kun olen lukenut näitä sivuja. Tajuntaan alkaa pikkuhiljaa kai mennä se, ettei tämä raskaus olekaan lopullinen olotila vaan kohta itsekin saa pikku käärön syliin :heart: oih ja voih! Kuinka sitä onkaan unohtanut koko homman näin 5 vuoden tauon jälkeen. Paniikki iskee, että osaankohan mä mitään sen nyytin kanssa tehdä :LOL: mutta kai siitä sitten asiat muistuu mieleen.

Kättärillä piti viime sunnuntaina pyörähtää tarkastuksessa, kun kotona paineet ylitti parina päivänä 140/90 ja pissatikun proteiinit oli +1. Siellä kuitenkin kaikki oli hyvin, paineet kunnossa ja pissa puhdas. Huh! Sanoivat vaan, että matalalla kynnyksellä yhteydenotto uudelleen, jos paineet alkaa taas ylittämään noita rajoja.

Eniten tässä taitaa kuitenkin jännittää se kuinka synnytys alkaa - meneekö vedet jne. Viimeksi olin jo valmiina sairaalassa levossa ja kalvot piti puhkaista ennen kuin vedet meni.

Supistuksia ollut pari vkoa joka ilta, mutta nyt ne on kadonneet kokonaan ja olo on muutenkin niin pirteä :O mitä se ei siis tähän asti ollut. Onkohan tässä joku loppuhuipennus menossa ennen kuin alkaa loppu lähetä? Asukki on sentään kääntynyt raivotarjontaan ja paikat oli vielä kiinn, mutta kaula lyhentynyt 2cm:iin, jos nyt oikein lääkärin puheista ymmärsin.

Pieniä mietteitä tässä ennen h-hetkeä. Ajatukset on niin sekaisin, etten osaa muuta nyt kirjoittaa. Sitäkin ahkerampaan täällä kuitenkin käyn innolla lueskelemassa teidän kaikkien kirjoituksia :)

Taratar ja Asukki rv öööh...36+3 (piti ihan käydä kalenterista tarkistamassa, heh ;) )
 
  • Tykkää
Reactions: Toiveena kauniina
pahis ja moika, isot onnittelut!

Viljavainio, tosi jännä kyllä että sopivat ajan kalvojen puhkaisuun jos ei kuitenkaan ole mitään syytä?!? No onpahan helpompi suunnitella tulevaa kun tietää päivän ;) Taysissa ainakin viimeksi oli linja että käynnistellään vasta 2vko jälkeen, että parempi ois jos itsestään käynnistys mutta eiköhän ne ammattilaiset siellä teillä tiedä mikä on parasta sun tapauksessa!

Mä kun olen kokoajan toivonut että menisi mielummin yli kuin ali lasketun, en olekaan enää varma :) Lopputyö on aika loppusuoralla (kiitos tsempeistä kaikille), Toiveena kauniinalaadunhallinnasta sitä tosiaan teen. Lisäksi muutamana iltana on jo ollut sellaisia tuntemuksia että tuleeko lähtö ja olo on usein melko tukala. Ja nyt se on alkanut, että kaikki kyselee että joko...

Käynnistyksestä joku kyseli (sorry en muista kuka), mulla viimeksi meni tosiaan pari viikkoa yli. Synnytys käynnistyi itsestään mutta pariinkin otteeseen supistukset loppuivat liian aikaisin. Sitten kun se kävi taas synnytyssalissa niin multa puhkaistiin kalvot. Kun sekään ei riittänyt, oksitosiinia tiputettiin. Sitten alkoi loppusuora lähenemään ja loppu meni hyvin. Olin melko väsynyt kun supistusten takia olin valvonut muutaman vuorokauden, joten oli helpotus kun oksitosiinin avulla vauhditettiin loppu.

Unettomuutta on täälläkin, joulukuusta lähtien on aamuyön tunnit menneet vaihtelevasti. Useimmiten herään varttia vaille kolme ja valvon sen jälkeen tunnista kolmeen. Raivostuttavaa mutta ei voi mitään. Päivisin väsyttää. Mies on onneksi ollut ihana ja vienyt esikoisen aamulla hoitoon, joten oon saanut köllötellä aamulla rauhassa mutta lopputyön takia on sitten pitänyt aina viimeistään yhdeksältä kömpiä ylös.

Meillä esikoinen on tosiaan vielä hoidossa, ensi viikosta alkaen 10pvä/kk. Kesäksi jää kokonaan kotiin ja syksy vielä auki, kerhon ja päiväkodin välillä arvon?!? Onko kellään hyviä puolesta ja vastaan kommentteja? Joka tapauksessa muutamana päivänä viikossa jommassa kummassa on, on sosiaalinen tapaus ja kaverit on jo tärkeitä eikä meillä oikein ole samanikäisiä tuttuja kavereita hänelle täällä. Hah, päiväkodissa muuten luulivat tietävänsä meidän tulevan lapsen nimen kun esikoinen oli kertonut oman keksimänsä nimen vauvalle ihan vakavalla naamalla. Luulen kuitenkin että ko nimeä ei hyväksytä!

Jep mutta nyt unta etsimään. Tsemppiä kaikille loppuhuipennuksiin ja odotuksiin. Ihanaa kun on pääsiäinen, mies kotona kaiket päivät ja luvassa ihania ruokia!

eepekka 38+4?
 
Viimeksi muokattu:
Moika, mahdottomasti onnea suloisen poikanyytin johdosta! :heart: :flower: Ja tosiaan kiva, että oot välttynyt repeämiltä ym. Täytyypä itsekin kysellä kätilöltä tarkasti ohjeita, jos noin hyvin osaavat neuvoa :D

Eepekka, en mä ainakaan itse ymmärrä mikä olisi ollut varsinainen syy tuohon, että mulle sovittiin kalvojen puhkaisu. Vauva ei ole ylisuuri, keskikäyrällä tai hieman sen yläpuolella kasvaa. Mulla itsellä on ihan normaaleja vaivoja, eli unettomuutta ja loppuraskauden tukalaa oloa. Paineet, sokerit, tarjonta, virtaukset ym. ok. Kun kysyttiin polikäynnillä, että saako käynnistystä toivoa, lääkäri sanoi alatutkimuksen tehtyään, että toki saa :O Totesi, että teknisesti kalvojen puhkaisu on mun alapään tilanteen perusteella täysin mahdollista. Katsoi kalenteria ja totesi, että hiljaista on, maanantaille ei oo mitään kalenterissa, ja että laitetaan nyt niille jotakin työtä sinne :whistle: Mutta olemme tyytyväisiä tähän tilanteeseen =)

Nyt mietityttää hieman tuo vauvan tarjonta ponnistusvaiheessa. Nyt siis on vaavi hyvin raivotarjonnassa, mutta sitä mietin, että jos vaikka mun synnytyskanavat tms. onkin semmoiset, että vauva helposti muuttaa tarjontaa ponnistusvaiheessa vaikkapa juuri tuohon otsatarjontaan, mikä on sitten synnyttämisen kannalta haastavampi.
Mutta en silti osaa tuosta panikoida, sitähän ei voi etukäteen tietää tai ennustaa, ja toisaalta aina on leikkauksen mahdollisuus, jos jumitilanne tulee.

Ja Eepekka vielä, unettomuus vaivaa täälläkin yleensä noin kolmesta tai neljästä sinne aamuviiteen tai kuuteen :kieh: Saa nähdä, auttaako tilannetta yhtään, kun tuo masu muuttuu vauvaksi :)

Öitä :wave:

Viljavainio ja Pikkumuru 39+4
 
Viljavainio, meillä ainakin esikoinen heräsi pitkään kellontarkasti silloin kun olin raskaanakin herännyt (sillon heräsin kans aina kolmelta) mutta ei onneksi valvonut pitkään, söi vaan ja jatkoi unia :) Saa tosiaan nähdä miten nyt käy. Täytyy sit palata aiheeseen kun saadaan vauvat ulos ;)

Tsemppiä sulle maanantaihin jos ei sitä ennen olla linjoilla!
 
Moikalle paaaaaaaaaljon onnea pikku prinssistä!!


Äitituuli kai sitä nyt aina tuon verran saa soveltaa, jos hätä on ja tietää että soittaen ei jeesiä saa niin ottaa ikään kuin ohjat omiin käsiin :)

Meidän äiti, hienoa, että paniikin tilalle on tullut kärsimättömyys :D

Mikäs Manzanan tilanne??

Ommaa nappaa... tosiaan juu, ylilääkäri on tarkastanut lantion raja-arvomitan ja olivat tulleet siihen päätökseen, että perätilaisena ensisynnyttäjänä en saa synnyttää alakautta, että tuijottavat tässä tapauksessa millilleen. Eli sektiooon :/
Toisaalta on huojentunut olo, että päätös on tehty ja vielä jonkun muun kuin itseni puolesta, ja tottakai olen sektion kannalla kun se on vauvalle tässä tapauksessa paras vaihtoehto. Ja aika paljon tuli jo pähkäiltyä, että uskaltaako luottaa faktoihin, että kaikki menee hyvin jos lääkäri luvan olisi antanutm nyt ei tarvii ressata ja pohtia vaan voi valmistauta tulevaa.
Toisaalta on pettynyt ja harmistunut olo, että ei pääse kokemaan "the synnytystä" mutta toki osaan laittaa asiat tärkeysjärjestykseen. Leikkaus ei sinänsä pelota, oma toipuminen voi olla nopeaa tai sitten tulee kaiken maailman tulehdukset ja eniten sektiossa surettaa se että vauvaa ei saa heti rinnalle, vain hetken aikaa poskiposkea vasten kosketus ja sit joutuu heräämössä olemaan kaksi tuntia. Toisaalta olen taas onnellinen miehen puolesta, että hän saa viettää ensimmäinen tunnit kahdelleen esikoisensa kanssa, se sekin on jotain ainutlaatuista. Toivottavasti vaan vauva saa hengityksen hyvin käyntiin ja ei tule sektiosta mitään ongelmia. Lantion mitat on kuulema kuitenkin perus alatiesynnytystä varten riittävät mutta ei pt:n sopivat.
Eli suunnitelmat meni vähän uusiksi. Sektiopäiväkin jo tiedetään, mikä on toooodella outoa, mutta sitä en tähän julkista, kun mut on tunnistettu tästä pt löpinästä ja haluun jotain yksityisyyttä pitää yllä. Ei se sinänsä mua haittaa että joku tunnistaa, kun en mitään sellaista ole täällä kertonut, mitä en kertois muuten.
Mutta lähelle la:ta sektio pyritään sijoittamaan. Onhan tässä pari muuttuvaa tekijää kuitenkin... vauva voi vielä munkrata ittesä rt:n jota tosin epäilen tai sitten hän päättää vähät piitata sovituista sektioista ja tulee itsepäisenä omia aikojaan :)
 
  • Tykkää
Reactions: Meidän Äiti
Moika ja Pahis Paljon Onnea :)

Kiitos kaikille tsempeistä imetysasiassa :) Olen jo hyväksynyt asian että tuskin täysimetykseen pystyn mutta annan kaiken mitä tulee omaa maitoa ja loput korvaan korvikkeella.Rintapumpusta oli joku kyselly mulla lainassa sähköpumppu hyvin yksinkertainen mutta toimii.Poika voi hyvin ja painoaki tullu.2 päivänä käyty ulkoilemassa ja tuntunu mahtavalle ku iteki saanu raitista ilmaa.
Käynnistyksestä oli myös puhetta eli mulle tiputettiin oksitoniinia ja ei ollut hupno kokemus vaikka pelkäsin.Alku oli hidasta mutta vähäisillä supistuksillaki aloin aueta ja kun kalvot puhkaistiin niin supistukset alkoi voimistua ja tippaa vähennettiin mikä oli hyvä että kivut ei yltyneet liian koviksi :) Kalvot puhkastiin siitä syystä että jossain kohtaa sydänkäyrällä näkyi heikkenemistä niin vauvalle laitettiin antura päähän.sydän äänet pysyi hyvinä lopunajan.
Mukavaa pääsiäistä kaikille ja voisko sanoa vauvarikasta pääsiäistä :)
Ylläri iltatähti
 
  • Tykkää
Reactions: Toiveena kauniina
Tsempit Toive sectioon! Ymmärrän hyvin sun harmistumisen, mullakin tuo nuorin on syntynyt suunnitellulla sectiolla perätilaisena. Harmitti niin maan vietävästi kun kahden hyvin menneen alatiesynnytyksen jälkeen lääkäri päätti että leikkaukseen. Perustelut toki oli hyvät, ultrassa näytti siltä että vauvalla saattaa olla napanuora kaulan ympärillä eli ei uskallettu ottaa riskiä että siihen kuristuisi... Mutta kyllä pettymys oli aika karvas kun section tehnyt lääkäri totesi heti vauvan synnyttyä että ei tällä kyllä mitään napanuoraa kaulan ympärillä ollut.. :headwall: Vähän jopa toivoin että olisi pitänyt sen ihan vaan omana tietonaan siinä vaiheessa...

Viljavainiollakin ollut varsin mukava lääkäri, en pistäis lainkaan pahaksi jos mullekin tuota kalvojen puhkaisua ehdotettaisiin! :)

( . ) Vatsanahka repeää ihan justiinsa! Siltä ainakin tuntuu... Maha on niin pinkeenä että sattuu vaan. Oon jo murehtinut että millaistakohan kipua se raskausmyrkytyksen vatsakipu on? Tuskin kuitenkaan tällaista kiristävää nahan repimiskipua? Välillä ylävatsalla kyljestä kylkeen ja vaihtelun vuoksi taas alavatsalla repii ihan siinä sectioarvessa. Lisäksi vielä supistaa sillon tällön ja närästää ja ja ja... *valivalivali* :stick: No, ehkä iltapalaksi kaavailtu kebab vähän saa mieltä piristymään..! ;)

 
  • Tykkää
Reactions: Toiveena kauniina
Piiiiiiitkäää perjantaita!!

Toive Täällä tiiviisti yhdessä koossa, puuh!!! Jännä et joku sut bongannu täältä, tuliko sanoon suoraan vai? Sulla on nyt sit joitain viikkoja aikaa totutella sektio ajatukseen, ymmärrettävää pettymykses mut toisaalta helpottavaa kun joku toinen tehny päätöksen, kaikki sun ja vauvan parasta ajatellen. Mulle sit ainakin laitat textarin koska meet :)

Moika päässyt just pääsiäiseks kotiin, voi ku ihanaa! Pulkkamäessä parin mamman kans just eile puhuttiin että kun pyhinä synnärillä niin vähän eri tunnelma, mä siihen että oishan se vähän erilaista kun synnytyksen jälkeen saiskin suklaamunia ja mämmiä eikä normi voileipä-settiä :LOL:

Eipä auta ässät, alkaa jo ärsyttään ja pinna kireellä, menee hermot lapsiin ja mieheen alta aikayksikön. Lohtusuklaata ja muita herkkuja syöty, extraenergiaa tulevaan synnytykseen.. Eipähän synnytystä voi jäädä neljän seinän sisälle oottaa, hulluks tulee.. joten lähin lasten kans siskon luo (tosin vaan 10min ajomatka) iltapäiväks/illaks, saipahan jotai muutakin ajateltavaa.

Mies ois vapaalla ke-iltaan asti eli sormet ja varpaat ristiin josko ennen sitä syntys..

Natte Niin oisin valmis lähtee vaikka heti mutta missä ne supistukset?lapsivesi?limatulppa? :(

Manzana81, 40+2, näkyy tikkerikin toimivan, varmaan sinne 42viikolle asti..

 
Laakari teki tanaan sisatutkimuksen. 1.5 cm auki eli viikossa 0.5cm auennut lisaa. Sain niin tujut sarkylaakkeet tahan kaden puutumiseen/kipuun etta huh. Laakari kielsi ajamasta mm. autoa kun on ottanut laakkeen ja nyt ymmarran miksi. Vasytti ja tuntui etta olisin kannissa. Toivottavasti saan nukuttua edes vahan tana yona.
Taman paivan aikana on supistellut paljon ja johtuu varmaan kun tehtiin sisatutkimus.
Toivottavasti synnytys lahtisi kayntiin pian. Laakari vahan lupaili etta kaynnistettaisiin viikkoa ennen laskettua aikaa...nyt pidan kadet ristissa etta nain myos tapahtuisi ja tama sarky lahtisi pois.

mindi16 37+0
 
Me ollaan alotettu jo lähes tavallinen elämä :)

Käytiin kaupoilla ku oli pari pakkohankintaa. Vauva nukku matkarattaissa koko reissun ajan kuomun alla joka menee vaunun yli kokonaan, eli ei tuu pöpöjä. Ihana olla perheenä liikkeellä <3 Vieraita ollaan pyydetty nyt joka päivälle. Esikoinen ei oo niin mustis ku on aktiviteettia ja ite voin tarvittaessa mennä makkariin rauhassa vauvan kaa, mut yleensä syötön sohvalla imetystyynyllä. Tänään mies sai aamuyöstä vauvan syömään tuttia vähän ja vähä anto pullostaki. Vauvalla on niin hyvä imuote et en usko et se tästä enää katoaa. Esikoisellekki annettiin vähä maitoo sellasesta NUK-ensipullosta, jossa on tosi iso suuosa ja vähän tulee kerrallaan. Ei ainakaan hänen imetystä pilannut. Päinvastoin parikuisena hylkäs pullon kokonaan vaikka siis omaa maitoa sieltä annoin.

Yöt vauva syö melkein kokonaan... Jaettiin viime yö puoliksi ja sehän oli ihan loistava juttu. Kumpikin saa yhtäjaksoista unta muutaman tunnin. Mulla ainaki alko ihan uus elämä ku sain nukkuu vähän :)

Että semmosta. Oikein ihanaa elämää :heart:

Moika ja Nuppu 3 vrk
 
Viimeksi muokattu:
Heipsan täältä taas!

Kyselenpä mielenkiinnosta, mitä mieltä ootte, milloin tämä syntyy?

1. Ensimmäistä odotan
2. Kohdunkaula hävinnyt kokonaan
3. Paikat jo usealle sormelle auki
4. Supistelee kivuliaasti ja kivuttomasti, kellonajasta riippumatta, tai maha on kovana pitkiä aikoja
5. Raskaushepatoosi todettu vajaa 2vk sitten
6. Proteiinit oli plussalla ensimmäistä kertaa koko raskauden aikana + verta pissassa
7. Limatulppaa tullut kolmen päivän ajan
8. Viikkoja 35+5

Huolestuneena kyselen, kun myös raskausmyrkytys enteilee tulemisellaan, huomenna menen aamulla käymään polilla.

Koittakaa muut pysyä kunnossa!! :wave:
 
Moika Mä niin kade sulle! Tääl jatketaan kärvistelyä..

Karen Mites siellä? Ei oo kuulunu sit lapsivesien menon? Et oo tainnu ehtiä raportoimaan, toivottavasti kaikki meni hyvin.

hjannah Vielä yhdessä koossa?

Viljavainio Sä pääset toimiin siis ma:na?! Epistä! Ei oo sit näköjään isompia ruuhkia naikkarilla, mitenkähän kättärillä? Moika tais synnyttää Jorvissa?!

Siivotti (taas!) shoppailtu, saunottu.. + muut ässät ja keinot käytetty, takki tyhjä-olo.. Eile siskol söin sellasta tulisapuskaa että vedet silmissä, ois luullu vauvankin pelästyvän mut ei...

Hyvää pääsiäisen jatkoa kaikille hautojille!

Manzana81, hmm.. 40+3
 
Täällä kärvistellään myös.
Kyllähän sen järki sanoo, ettei vielä pitäis ees kovin toiveikas olla. Esikoinen kuitenki syntyi 41+0, mutta ei malttais enää odottaa:heart: Ja olokin niin kovin tuskaisa monin tavoin.

Hyvää pääsiäistä kuitenkin kaikille! :)

Hjannah rv 39+5:heart:
 
Manzana, juu mä informoin sitten :) Arvasin jotenkin johdattelevista kysymyksistä, että kaveri oli mut täältä pongannut, mutta ihmekkös tuo kun muutkit raskaana olevat näillä sivuilla pörräilee :)
Teillä mahtaa olla supersiistiä kun siellä ässäilet :D olitkos kokeillu akupisteinen härkintää?

Meidän äiti, no joo, ois voinut lääkäri sun tapauksessa pitää vain suunsa kiinni tuossa tilanteessa.

Karenia kanssa miettinyt, missä meet ja tulehan kertomaan, miten meni!!!???

Ja nyt kun luin tuon manzanan viestin niin tajusin, että Viljavainiolla käy päivät vähiin :) vau, kohta on vauva sullakin sylissä!!

Moikan elämä kyllä kuulostaa ihanalle!! :)

Eeevp noin niinku asioista mitään tietämättä, noilla merkeillä kuulostaisi, että ei tuossa kovin kauaa menee, ellei tilannetta saada tasaantumaan. Viikkojen puolesta ei kuitenkaan varmaan mitään hätää ole vaikka ei vielä täysiä viikkoja olekaan.Toivottavasti vielä hetken vaavi malttais olla masussa.

Mitäs muuta... suklaamunasta tuli aku-avaimenperä :) ja oli ainoa suklaamuna minkä söin, pisteet minulle:)

Toive ja huomenna kaunis 37 :)
 
Viljavainiolle mahdottoman suuret onnittelut poikavauvasta!!!!! :flower: :heart: Siinä ei kyllä kauaa sitten mennyt, jos vaan 5h ehdotte olla sairaalassa! :D Ihanaa!

Just kun piti tulla taas ihmettelemään, miten sitkeesti nämä vauvelit todella odottelevat sitä huhtikuuta! Ja heti saa lukea ihania vauvauutisia! :heart:

Meidän äiti: sun maha on ihan kun mun! :D Ja vieläpä ihan samoilla päivillä mennään, joten minäkin..

..POKSUN 37 :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Meidän Äiti

Yhteistyössä