Öitä taas
Pahis,
oikein paljon onnea pienen hurmuripojun johdosta! :heart: :flower: Helposti muistettava kellonaika tuo syntymähetki
Moika, käynnistyksestä löytyy kokemus. Esikoisen synnytys alkoi kotona vesien menolla ja saatiin lupa tulla synnärille heti, koska lapsivesi oli hieman vihertävää. Sitten tilanne vähän jumittui, vaikka supistelikin kohtalaisesti. Sen verran avauduin vuorokaudessa, että päästiin synnytyssaliin, mutta sitten (noin puolitoista vuorokautta vesien menon jälkeen) alettiin antamaan oksitosiinia supistusten voimistamiseksi. Suunnilleen 7 tuntia oksitosiinitipan laiton jälkeen olin täysin auki -ponnistusvaiheessa, mutta vauvan otsatarjonnan vuoksi päädyttiin lopulta sektioon. En tiedä kuulostaako tuo jonkun mielestä aivan kamalalta, mutta semmoinen kokemus ei siitä mulle jäänyt.
Natte, saattaapa hyvinkin olla limatulppaa
Toivotaan edistystä paikkojen kypsymisessä.
Whisky Peat, sulla näyttää olevan oikein perushyvä tilanne, kaikki kohdallaan
Me ei olla neuvolasta saatu vielä noita tuotepaketteja. Esikoiselle saatiin synnäriltä poislähtiessa sekä Liberon että Pampersin kassit mukaan
Manzanalle toivotaan synnytyksen alkamista, kun laskettu aikakin on nyt saavutettu! Kuulostaa kyllä ihanalta tuo jalkapohjien akupisteiden hieronta
Tyhmänä kyselen, että löytyykö se akupistekartta tmv. ihan netistä, että tietää mistä pitäis hieroa?
Hjannah, mulla oli tiistain neuvolassa vauvan pään tilanne sama kuin sulla. Alhaalla oli, mutta pikkusen vielä liikkui.
Toive, hienosti vauvan tilannetta seurataan, ja sun asenne on hyvä! Vauva turvallisesti sylissä tuhisemassa on se tärkein tavoite ja paras palkinto :heart:
Lopuksi vielä
omat navat. Tänään käytiin tosiaan naikkarilla
kokoarvioultrassa ja synnytystapa-arviossa. Tällä kertaa lääkäri oli nainen. Meillä kävi vielä niin, että mun aikaa ei näkynyt sairaalan koneen ajanvarauslistoissa, ja saatiin sitten ihan joku erikoislääkäri ex tempore mut tutkimaan. Tunti oltiin sisällä, ja saatiin kyllä niin hyvä "palvelu" kun olla ja voi. Vauvan mitat tarkisteltiin moneen kertaan, kuvia otettiin paljon, lääkäri selitti tarkasti kaikesta mitä teki, jne. Eipä ole aiemmin sattunut kohdalle tuommoista
Vauvalla näytti olevan kaikki hyvin, mitatkin ok. Painoarvio tällä hetkellä noin 3760g, eli hyvän kokoinen on kyllä jo
Kohdunsuu oli viidelle tai kuudelle sormelle auki.
Saatiin toivoa vauvalle syntymispäivääkin, vaikkei erityisempää syytä käynnistykselle ole :O Sanoin kyllä ihan selvästi, että mulla ei ole mitään erityisempiä pelkoja tms, ei alatiesynnytystä eikä sektiota kohtaan. Esikoisen hoidosta sanoin, että hoitajat pystyvät varmuudella olemaan meillä ensi viikon loppuun asti.
Meillä siis on nyt
sovittu aika kalvojen puhkaisuun laskettuna päivänä maanantaina, ellei vauva päätä aiemmin syntyä ihan itsekseen!
Helpottaa kyllä itseä kovasti tuo tieto takarajapäivästä =)
En tiedä, kuinka yleistä tuo on, että sitä saa itse toivoa synnytyspäivää ilman varsinaista syytä?
Onko kellään kokemusta?
Lääkäri muuten sanoi, että on ollut tosi hiljaisia viime päivät naikkarin synnytyspuolella. Ihmettelikin, että ovatkohan kaikki odottajat ajatelleet tulla sitten rytinällä pääsiäisen pyhinä työntämään vauvat maailmaan
Lääkärin sisätutkimus oli sen verran ronkeli, että tänään on suppaillut enemmän, ja ruskehtavaa veristä limaa on tullut varmaan kymmenen ruokalusikallisen verran :x Soitinkin iltayöllä naikkarin päivystykseen, että tarviiko tuohon reagoida jotenkin. Ei kuulemma tarvi, jos vuoto ei ala muistuttaa kuukautisvuotoa. Eli jos muuttuu kirkkaan punaiseksi ja "tuoreeksi", sitten heti uudestaan yhteydenotto päivystykseen.
Tänään muuten nämä mun meillä esikoisen hoidon vuoksi majailevat sukulaiset päätti alkaa
pestä ikkunoita :saint: Enkä tietenkään itse kehdannut levätä laakereillani, vaan pakkohan sitä oli yrittää touhuta siinä mukana.
Ajattelin kyllä, että ei ollut nyt ehkä paras mahdollinen hetki ikkunoiden pesulle, kun ähisten ja puhisten irrottelin ja pesin noita ristikoitakin, jotka ei ollutkaan sitten niin helppoja laittaa takaisin :kieh:
Tai ehkä sittenkin
oli just oikea hetki, jos supistuksia kaipaa
No, oikeasti on tietysti ihanaa, että saa apua. Ei tuokaan puuha oo välttämättä ihan simppeliä sitten kahden alle puolitoistavuotiaan kanssa, kun hoitajia ei meillä yleensä todellakaan niin helposti järjesty.
Meille on kyllä tulossa nyt yksi tähän astisen elämän jännittävimmistä pääsiäisistä
Kaikille kanssaodottajille oikein
mukavia ja keväisiä pääsiäispyhiä! Yritetään saada levätyksikin, että ois sitten voimia vauvanpuskentaan, milloin se "The Hetki" itse kullekin koittaakaan
Viljavainio ja Pikkumuru 39+3