tänään on mun viimeinen sairaslomapäivä ja huomenna olen sitten virallisesti äitiyslomalainen.. esikoinen viimeistä päivää tänään hoidossa, mä en varmaan saa hillittyä itteeni vaan väännän pienet itkut, tosin en usko että olen ainoa jolle niin käy.. mutta on se silti vähän noloa. tyttö vaan on niin hyvin siellä viihtynyt ja tädit on niin mukavia että siksikin herkistää
olisin mä voinu tuon tytön pitää hoidossa vielä kevät juhlaan saakka, mutta ois jouduttu vaihtamaan päikkyä niin tavallaan ihan sama vaikka on kotonakin. ilmoitin sen juuri kerhoon ja jos tilaa on niin sitten pari kertaa viikossa pääsee sinne sosialisoitumaan
huomenna siis äydään kaupungilla jätskillä "loman" alkajaisten kunniaksi. sitten kun mies aloitaa lomansa niin sitten taas pidetään juhlat
haha, mä voisin juhlia vaikka joka viikko
mulla oli hirvee lista jutuista mitkä teen/hoidan ennen kun tyttö jää kotiin, ja tässä sitä ollaan.. puolet niistä asiosta on tekemättä
noh, tehhään sitten yhessä neidin kanssa - vaikka se ehkä hieman hidastaakin tahtia
hän kun on sellainen nyplääjä ja hyplääjä että varsinkin vaatekaapin inventaarioon saa kulumaan aikaa vaikka viikon
Eeevp kuulostaa kyllä aika karmeelta tuo hepatoosi, mutta kun sullakin ilmeisen kypsät on jo paikat niin ehkä et enää kauhean kauan joudu kärsimään siitä. vai voiko se jatkua vielä synnytyksen jälkeenkin?
äitituuli ei ihan putkeen oo menny nuo sun kotihommat
ja hei mä luin kans sitä samaa pinoa, missä oli se kukkakaalijuttu
iniss mä olen itse syntynyt rv38+ ja mies on syntynyt aika tarkalleen laskettuna päivänä. meidän esikoinen syntyi pari kuukautta etuajassa, mutta syynä oli myrkytys.. joten en tiiä yhtään eetä voisko pitää paikkaansa se juttu siitä että jotenkin vanhempian syntymät vaikuttaa..
Meidän äiti kuulostaa niin ihanan valmiilta jo teillä
meillä edelleen on tuo lasten huoneen pintaremontti tekemättä.. mies jää muutaman viikon päästä kotiin niin on sitten siinä heti alkuun sen luvannu hoitaa
siksi ei vielä edes pinna sänky ole kasattuna.. hankinnat kylläkin on muuten jo aikalailla paketissa..
pääsiäisruoho laitettiin eilen, muuta ei sitten oikeen varmaan ees laitetakaan.. ehkä parit tipuset johonkin hyllyn reunalle ja thats it
niin ja joku kevät kukka on hommattava
sipulisankarikin taitaa päästä kohta puoliin tosi toimiin
viljavainio kiitti vinkistä! täytyykin kysästä ens kerralla neuvolassa että mitä on tohtori sinne kirjotellut
kohdunkaulanpuudutetta mä en ainakaan tässä vaiheessa ole ajatellut ottaa.. kuulemma sattuu kamalasti, samoin kun ne aqua-rakkulat.. mähän pyörtyisin pelkästä pelosta jos niitä alettais ehottelemaan
epiduraalin otan heti kun vaan saan, sen laittamisen tiedän niin ei sitten hirmusesti pelota.
mun synnytyspelko on ehkä pikkasen hälventynyt, varmaan johtuen siitä että lääkäri sanoi ettei mikään kamalan iso vauva ois tulossa.. mutta en siltikään usko että ihan täysin avoimin mielin osaan mennä.. voi kun sais vaikka sen käynnistyksen niin sit tietää että siinä jossain kohtaa se syntyy eikä tartteis viikko tolkulla kotona kauhulla odottaa..
ylläri ihanaa jos pääsette jo pian kotiin aloittamaan vauva arkea
suklaa yms. makea maistuu täälläkin. en ymmärrä miten näin yhtäkkiä voi koko ajan olla mielessä vaan suklaa
taitaa sekin tehdä tehtävänsä että kaupat on pullollaan kaikenmaailman munia ja muita pääsisäisjuttuja.. onneksi en nyt ihan hirvesti oo mitään mässäilly..
sokerit on nyt sen insuliinin avulla pysyny hyvinä, ei enää paastoarvotkaan huitele missä sattuu. aika raja arvoja ne on ollukkii. mutta parempi että sain sen insuliinin nyt eikä sitten vasta joskus myöhemmin kun arvot tod. näk. ois ollu enemmän pielessä
olikohan mulla vielä muuta..
aijoo, mä oon nettiä selaillu ja tuli vastaan jotain että sairaalassa ei hevillä lisämaitoa anneta ja pitäis vaansitkeesti yrittää imettää itse. niin meinaatteko ottaa sinne omat lisämaidot mukaan? joku jossain pinossa sellastakin suositteli.. onko se ihan "sallittua", kun mä mietin että jos mä salaa annan lapselle korviketta, niin sittenhän siellä hoitajilla on ihan väärää tietoa mun imettämisasiasta.. vai voiko suoraan sanoa että tuntuu ettei onnistu - annan omia korvikkeita.. ?
viikonlopusta onkin tulossa taas vähän erilainen, esikoinen menee kummitätinsä luo askartelemaan lauantaina ja mies lähtee työreissulle helsinkiin.. oon ihan koko päivän itekseni. mitähän mä osaan tehdä.. olenhan mä siis viikollakin kotona yksin mutta kun sattuu viikonlopulle niin oon ihan kuutamolla
oisin kyllä voinu lähteä miehen matkaankin, mutta matkaa on kuitenkin se n.250km suuntaansa + pitkä päivä siellä kierrellä ja pyöriä itekseen niin päätin sitten että ehkä on viisainta jäädä kotiin. selkä ei varmasti kestäis moista istumista
m-m & hippu 34+4