Aurinkoista aamua kaikille
Täällä sitä
kärvistellään kaikkien teidän muiden synnytystä odottavien kanssa.
Vaikka kohdunsuu on ollut auki ainakin kolmelle sormelle ja kohdunkaula kokonaan hävinnyt jo monta viikkoa, vauva pysyy sitkeästi masussa!
Eilen kävin
neuvolassa.
Painoa oli tullut +700g |O
Rr: 118/81
Pissa normaali (sitä oon siis myös kotona seuraillut)
Vauvan sykkeet 132-144
VAuvan liikkeet ++
Vauva raivotarjonnassa ja
Sf-mitta pienentynyt sentillä, eli nyt oli 33 cm.
Vauva on siis laskeutunut jonkin verran, mutta ei vielä täysin kiinnittynyt.
Maanantai-tiistai välisenä yönä valvoin neljään, kun
supisteli jo vähän tehokkaamman tuntuisesti. Täytyi seurailla, että josko se lähtö vaikka tulisi. Mutta neljältä sitten nukahdin, ja tilanne taas tasaantui. Ihan normaalisti oon eilenkin puuhaillut kaikkea, eikä nyt taas ole ollut mitään erityisempiä tuntemuksia. Hoh hoijaa.
Vauva kyllä reagoi supistuksiin tosi aktiivisella liikehdinnällä! Ei vissiin oikeen piittaa siitä, että sen yksiö suppailee.
Tiimarissa kun käytiin ja tuli jotain puhetta pääsiäisestä, niin kassatäti kysäisi, että meinaanko olla vielä palmusunnuntaina kotona
Ei tuo maha enää mihinkään piiloudu.
Meitä onkin tosi monta, jotka haluttais tietää se synnytyksen ajankohta etukäteen.
Mä
voisin tilata synnytyksen ensi viikon ti-to väliselle ajalle :saint:
Yksi juttu tuli nyt mietintään lisää tuota alatiesynnytystä ajatellen. Mulla on joskus 10 v sitten laseroitu toisen silmän verkkokalvoa ja nyt sitten pitäisi kuulemma vielä pikaisesti yrittää käydä silmälääkärillä tarkistuttamassa silmänpohjien tilanne, ettei ole uusia haurastumia sinne tullut. Synnytyksen ponnistusvaihe vissiinkin voi joskus aiheuttaa riskin verkkokalvon repeämiselle. No, maanantaille sain yksityiseltä silmälääkärille ajan, katsotaanpa nyt ehdinkö sinne ennen synnytystä, ja mitä tuo sitten sanoo. Ei mulla kyllä esikoisen kohdalla tainnut olla koko asiasta puhetta ollenkaan.
Limatulpasta neuvolaterkka tuumasi, että on todennäköisesti täytynyt jo mennä, koska kohdunsuu on auki ja kohdunkaula hävinnyt. Ilmeisesti se mun limatulppa oli sitten sitä valkoista, mitä luulin jo muutama viikko sitten vaan vähän sitkeämmäksi valkovuodoksi.
Ylläri, sulla on sujunut käynnistetty synnytys tosi upeasti! Ja muutenkin synnytyskokemus on ollut ihanan positiivinen
Olettekohan päässeet jo kotiutumaan vauvan kanssa?
Eeevp, kovasti tsemppiä raskaushepatoosin kanssa! Sullakin on paikat kuitenkin jo alkaneet kypsyä, joten seuraillaanpa tilannetta
Meidän Äiti, sä olet touhunnut ihan mahdottomasti kaikkea
Ihailen suunnnattomasti kaikkia niitä, jotka osaa pelata tuon ompelukoneen kanssa
Suklaanhimoa löytyy myös täältä :wave: Se fazerin suklaalevy, jossa on keksinpaloja joukossa, on tosi NAM, kuten meidän esikoinen sanoo kaikesta hyvästä
mansikka-maija, mulla meni synnytystapa-arviosta kaikki tiedot neuvolaterkan koneelle. Saisitkohan sinä tietää omalta neuvolaterkaltasi, jos siellä olisi mainintaa kohdunsuun tilanteesta?
Pääsiäisruoho kylvettiin toissailtana ja keltainen tulilatva ilostuttaa keittiön pöydällä. Tosi kohtuullisesti varmaan pääsiäistä nyt laitetaan, mutta jotakin pientä kuitenkin
Puuhailtu on kaikkea pientä. Oon vielä muutamia kaappeja vähän järjestellyt. Ihan kohta pitäis lähteä käyttämään vielä mun ajoautoa pikkurempassa. Jos vaikka ulkoiltais esikoisen kanssa rattailla sen rempan ajan
Tsempityksin
Viljavainio ja Pikkumuru, 38+3