Ylläri,
oikein paljon onnea poikanyytistä! :heart: :flower: Synnytyskertomusta oisi tosi ihana lukea, jos jossakin vaiheessa jaksat/viitsit kirjoitella
Poikia muuten näyttää syntyvän yleisestikin ottaen reilusti enemmän kuin tyttöjä. Oiskohan jollakin olemassa joku teoria, että miksiköhän näin on?
Äitituuli, karkkipäivä on kiva päivä
Ja näin raskausaikana siitä on hyvä aina joustaa ja jakaa sitä tarpeen tullen useammille päivlle. (Nimimerkillä peukutan Film townin irtskarivalikoimaa
)
Toivotaan tosiaan, että teillä vauva malttaa odotella masussa niin kauan, että muu perhe ehtii lomareissulta kotiin.
Manzana, oon syönyt alhaiseen hemoglobiiniin ihan retafer-tabletteja. Ne värjää kyllä kakan mustaksi niin kuin totesitkin, mutta muita oireita ei mulle ole niistä tullut. Toki varmaan elimistölle ystävällisempiä ois jotkut luontaistuotteet. Niitä varmasti käyttäisinkin, jos esim tuo retafer ei sopis tai tehoais.
m-m, meillä tuo reilu yksivuotias nukkuu kahdetkin päiväunet. Tuntuu tarvitsevan aika paljon unta. Autoon nukahtaa aina, kun ajetaan yli viiden kilometrin pituinen matka. Nukahtaa myös kaikkiin muihinkin kulkupeleihin, kuten rattaisiin ja joskus jopa pulkkaan (!). Raitis ilma tuntuu tainnuttavan toisen nopeasti. Tuskin noista päiväunista haittaa on teidän kohta 4-vuotiaallekaan, kun teillä kerran nukutaan yöunet noin mukavasti
mansikka-maijalle,
Natelle,
mmiilialle,
Hjannahille ja kaikille muillekin äskettäin ja lähitulevaisuudessa vuosipäiviä viettäneille ja viettäville paljon onnea merkkipäivien johdosta! :flower: Noita mukavia uutisia on aina kiva kuulla, kun niitä toisenmoisiakin kuulee sieltä ja täältä ihan tarpeeksi.
Amante, minä kanssa toisaalta toivoisin, että saisi etukäteen tietää synnytyksen ajankohdan, eli että saisi jostakin syystä käynnistyksen tai pääsisi sektioon. Oisi niin paljon yksinkertaisempaa mm kutsua omat vanhemmat kaikessa rauhassa jo edellisenä päivänä esikoista hoitamaan, monen sadan kilometrin päästä kun tulevat. Mutta minä en taida käynnistystä enkä leikkaustakaan ainakaan suoralta kädeltä saada, ellei sitten kovin yliaikaiseksi päätä tämä vauveli ruveta, tai ellei jotakin yllättävää ilmaannu muuten.
Moika, ymmärrän niiiin hyvin sun ärsyyntymisen, mikä tulee tästä tukalasta olosta :hug:
Kirjoitit myös tuosta, miten helposti varsinkin esikoisen kanssa tulee stressattua kaikesta mahdollisesta. Toisen kohdalla tilanne varmaan jo helpottaa ainakin jonkin verran! Vaikka on se varmaan kaikille äideille tyypillistä, että kun vauva sitten vihdoin nukahtaa, niin sitten valvoo vähän aikaa vieressä ja tuijottaa vauvaa, että hengittääköhän se nyt varmasti :snotty:
Mmiilialle myös sympatiat "kypsymisestä"!
Silkkii ja
Toive, te taisitte ainakin kaivata tekemistä äippälomalle. Siitä tuli mieleen, että minä keksin eilen pestä mm. uunin ja jynssätä kaikki ne uunin luukun lasit erikseen. En tiedä mikä ihmeen kodin kuntoonlaittamisvimma mulle on väsymyksestä huolimatta iskenyt ihan tässä viime päivinä
Jospa se enteilis vaikka synnytystä pikapuoliin :saint: Sisarusrattaiden kankaat ja rungon aion tänään tai huomenna pestä. Meillä kyllä on näille päiville kertynyt muutenkin ihan riittämiin ohjelmaa, että varsinaista tekemisen puutetta ei ehdi tulemaan ainakaan vielä.
Jännä muuten nähdä sitten,
silkkii, saatteko tyttö- vai poikanyytin synnäriltä mukaan
Toive, tohon pizzajuttuun vaan kommentoin, että kyllä me tarvitaan ehdottomasti tarvitaan lisäenergiaa ja vararavintoa synnytystä varten!
Kun esikoista olin synnyttämässä, mulla tuli synnytyksen
jälkeen ihan mahdoton pizzanhimo. Miehen kanssa sitten tilattiinkin naikkarin perhehuoneeseen semmoiset
Moika ja
Manzana, ja tietysti kaikki muutkin, miten teillä tuo
limatulpan irtoaminen on näkynyt? Onko minkä väristä, ja onko siinä ollut veriviiruja joukossa? Ilmeisesti tosiaan voi tulla kerralla tai sitten vähitellen? Oon ihan kuutamolla ton limatulpan kanssa, kun en esikoista synnyttäessä huomannut siitä merkkiäkään.
Natte, toivottavasti sait äitipolikäynnistä kuitenkin sen tärkeimmän irti! Mukava uutinen tuo, että vauva ei ainakaan hirmuisen isokokoinen olekaan.
Imetysliiveistä ja topeista on ollut puhetta. Itsellä ei ole kumpaakaan sorttia vielä yhden yhtäkään. Ajattelin ensin katsoa, kuinka tuo imetys alkaa sujua, ja mitä kokoa ja minkälaista mahtaa sitten muutenkin ehkä tarvita. Mielenkiinnolla oon kuitenkin lukenut teidän kanssasisarten vinkkejä, eli aika hyvin on käsitys siitä, mihin kannattaa sitten suunnistaa, jos/kun tarve tulee
Omasta vaatekaapista löytyy kaikenkokoisia tavallisia liivejä, ja niillä olisi tarkoitus selvitä se ihan alku, ennen kuin ehtii hankkia niitä varsinaisia imetysversioita.
Esikoinen on ollut hieman kiukkuinen viime päivinä. Johtuu varmaankin siitä, kun raasulla puskee nyt yhtäaikaa useampi kulmahammas esiin. Yksi on puhjennut, ja parin kohdalla pullottaa ikenet. Viime yöksi annettiin nestemäistä panadolia, mikä selvästi helpotti oloa :heart:
Täällä jännään, että
kukahan seuraavaksi synnyttää?!
Viljavainio ja Pikkumuru, 38+0 *poooks*