Huhtikuiset!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jenni
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Moi

Meillä on nyt nukuttu n. 20-5.30 ilman syöttöjä. Kerroin täällä jo siitä tassuttelusta ja nyt ollaan oltu ilman yötsyöttöjä suunnilleen 2,5-3 viikkoa tai siitä asti kun alettiin tuo tassuttelu (en ihan tarkkaan muista koska aloitin). Tuo tassuttelu tuotti meillä tulosta noin 10 yössä, eli herää nyt ekan kerran tuolloin 5.30 jolloin annan tissiä ja sit nukkuu viel 2 tuntii eli herää 7.30 sit kokonaan.

29.3.(23.4.) Kata, POIKA, 49 cm/3315g 8kk:74/10335/45,5
6.4. (9.4) Kati3: TYTTÖ,49,5cm/3200g 8kk:70/8770
7.4 (18.4) Jenni: SIIRI 49cm/3000g 6kk:66,2/7160/41,3
7.4.(17.4.) Jonsku, POIKA 52cm/3435g 4kk:67/8110/43,8
8.4 (14.4) Late: EEMU 54cm/3790g 6kk:73,5/8390/46,2
9.4.(17.4)minä-83,IIDA,49,5 cm/3095g 8kk:70,5/8650/43,5
13.4.(11.4.) Heli, TYTTÖ, 52cm/3370g 4kk:66/5735/41
14.4.(2.5,suunn.sektio 14.4.) Diana,KAKSOSTYTÖT, 46cm/2695g ja 46 cm/2850g
6kk: 64.5/6600 ja 64.5/6650
15.4.(13.4.)Tuisku,KAKSOSPOJAT, 50cm/3290g ja 47cm/2280g 6kk:68,5/7290/42 ja 67,5/7420/42
15.4.(16.4) Vivi,POIKA,50cm/3320g
20.4.(5.4) Mimosa73, TYTTÖ,50cm/3955g 6kk:68,6/7560/44,5
22.4.(15.4.) Eija,POIKA,71cm/9025g/45cm 6,5kk
25.4(16.4) Susan,POIKA,51,5cm/4390g 6,5kk:71/8680/45,5
25.4.(26.4.) Minttu,POIKA, 55cm/4510g 4kk:66,5/7320/43
27.4.(20.4.) Minna, Paavo, 50 cm/3250g6kk:68,5/7850/42
27.4.(29.4.)Kaura, MAX, 50cm/3530g 6kk: 69/8280/45,3
30.4.(18.4.) Tähti, VIIVI 48 cm/3076g 6kk: 65,5/7150/42,5
3.5. (23.4) St, DANIEL, 53 cm/3490g 6kk:9500/73,2/46
7.5. (29.4.) Mari, POIKA, 53cm/3680g 6 kk: 71,5/8625/44,3
7.5. (21.4.) Zuz, tyttö, 52 cm/4340 g 4kk:65,5/7130/44,2
7.5. (25.4) kati2, POIKA 53cm/4150g 6kk:67,5cm/8610/44,7

Lisäsin meidän 8 kk mitat. Oli yllätys että täällä meillä päin mennään neuvolaan vasta seuraavan kerran vuoden iässä... Mites muiden paikkakunnilla? Meidän tyttö se kovasti nousee joka paikkaan pystyyn ja pikkuisen jo liikkuu tuen ympärillä. Konttaamaan rupesi nyt pari päivää sitten. Hampaita ei ole tullut kuin kaksi tuonne alas.

Meillä on kanssa tuo nukkumaankäynti illalla yhtä taistelua. Ei onneksi itketä, mutta koko ajan yritetään nousta pystyyn ja sitten pitäisi saada leikkiä. Ennen nukuttiin koko yö tuonne 6.30, mutta nyt heräillään tunnin välein. Onneksi sentään jotenkin nukkuu kun nostaa viereen. Taitaa olla yleinen 8 kk lasten ongelma.

Ai niin melkein unohdin. Tein tuossa raskaustestin pari viikkoa sitten ja olen nyt raskaana vk7+5. Että sellaista. Lapsi on kyllä tervetullut, mutta on vain niin huvittavaa kun esikoinen on vasta 8kk:tta. Pelottaa kyllä välillä, että miten sitä sitten jaksaa kahden niin pienen kanssa. Toivotaan, että uusi tulokas on yhtä helppo kuin ensimmäinen. Onko täällä muilla lapsilla näin pientä ikäeroa ja miten on mennyt?

Tulipas taas tarinaa kerrakseen.

IHANAA JOULUNODOTUSTA!!!

minä-83 ja Iida 8kk

29.3.(23.4.) Kata, POIKA, 49 cm/3315g 8kk:74/10335/45,5
6.4. (9.4) Kati3: TYTTÖ,49,5cm/3200g 8kk:70/8770
7.4 (18.4) Jenni: SIIRI 49cm/3000g 6kk:66,2/7160/41,3
7.4.(17.4.) Jonsku, POIKA 52cm/3435g 4kk:67/8110/43,8
8.4 (14.4) Late: EEMU 54cm/3790g 6kk:73,5/8390/46,2
9.4.(17.4)minä-83,IIDA,49,5 cm/3095g 8kk:70,5/8650/43,5
13.4.(11.4.) Heli, TYTTÖ, 52cm/3370g 4kk:66/5735/41
14.4.(2.5,suunn.sektio 14.4.) Diana,KAKSOSTYTÖT, 46cm/2695g ja 46 cm/2850g
6kk: 64.5/6600 ja 64.5/6650
15.4.(13.4.)Tuisku,KAKSOSPOJAT, 50cm/3290g ja 47cm/2280g 6kk:68,5/7290/42 ja 67,5/7420/42
15.4.(16.4) Vivi,POIKA,50cm/3320g
20.4.(5.4) Mimosa73, TYTTÖ,50cm/3955g 6kk:68,6/7560/44,5
22.4.(15.4.) Eija,POIKA,71cm/9025g/45cm 6,5kk
25.4(16.4) Susan,POIKA,51,5cm/4390g 6,5kk:71/8680/45,5
25.4.(26.4.) Minttu,POIKA, 55cm/4510g 4kk:66,5/7320/43
27.4.(20.4.) Minna, Paavo, 50 cm/3250g6kk:68,5/7850/42
27.4.(29.4.)Kaura, MAX, 50cm/3530g 6kk: 69/8280/45,3
30.4.(18.4.) Tähti, VIIVI 48 cm/3076g 6kk: 65,5/7150/42,5
3.5. (23.4) St, DANIEL, 53 cm/3490g 6kk:9500/73,2/46
7.5. (29.4.) Mari, POIKA, 53cm/3680g 6 kk: 71,5/8625/44,3
7.5. (21.4.) Zuz, tyttö, 52 cm/4340 g 4kk:65,5/7130/44,2
7.5. (25.4) kati2, POIKA 53cm/4150g 6kk:67,5cm/8610/44,7

Lisäsin meidän 8 kk mitat. Oli yllätys että täällä meillä päin mennään neuvolaan vasta seuraavan kerran vuoden iässä... Mites muiden paikkakunnilla? Meidän tyttö se kovasti nousee joka paikkaan pystyyn ja pikkuisen jo liikkuu tuen ympärillä. Konttaamaan rupesi nyt pari päivää sitten. Hampaita ei ole tullut kuin kaksi tuonne alas.

Meillä on kanssa tuo nukkumaankäynti illalla yhtä taistelua. Ei onneksi itketä, mutta koko ajan yritetään nousta pystyyn ja sitten pitäisi saada leikkiä. Ennen nukuttiin koko yö tuonne 6.30, mutta nyt heräillään tunnin välein. Onneksi sentään jotenkin nukkuu kun nostaa viereen. Taitaa olla yleinen 8 kk lasten ongelma.

Ai niin melkein unohdin. Tein tuossa raskaustestin pari viikkoa sitten ja olen nyt raskaana vk7+5. Että sellaista. Lapsi on kyllä tervetullut, mutta on vain niin huvittavaa kun esikoinen on vasta 8kk:tta. Pelottaa kyllä välillä, että miten sitä sitten jaksaa kahden niin pienen kanssa. Toivotaan, että uusi tulokas on yhtä helppo kuin ensimmäinen. Onko täällä muilla lapsilla näin pientä ikäeroa ja miten on mennyt?

Tulipas taas tarinaa kerrakseen.

IHANAA JOULUNODOTUSTA!!!

minä-83 ja Iida 8kk

Onneksi olkoon!

Apua, mullekin tuli ekana mieleen, et tulee tosi pieni ikäero, mut kyllä siitä selviää. Mitenkäs oot jaksellut? Onko pahoinvointia, eroaako edellisestä raskaudesta?

ONNITTELUT TULEVASTA VAUVASTA!!

Onhan täällä meitä kenen muksuilla ei oo paljoo ikäeroa.. Ainakin minä ja st, jolle on tulossa jo kolmas pienellä ikäerolla..

Meillä noilla kahdella on ikäeroa 1v1vko..Eli pienenpi ku mitä teillä tulee olemaan.. Aloin odottamaan tätä poikaa kun esikoinen oli n.3kk..
Kyllähän tää tässä on mennyt, päivä kerrallaan...Helpotusta on on tuonut se, että molemmat on pysyny terveinä ja esikoinen on melkoisen helppo tapaus.. Jossain kohtaa syksyllä mua vaivas kovasti se, etten saa öisin nukkua kunnolla, kun poika heräili yhdessä välissä tunninkin välein eikä sammunu ku pulloon, mut sit menin mun siskolle pojan kanssa ja lopetettiin moinen kekkulointi kerrasta.. Kahtena yönä huusi mun vieressä maitoo 2-3 tuntia, mut päätin et ennen kuutta ei tipu mitään..Nyt nukkuu 22-9.30 syömättä ja juomatta ja olo on äidilläkin aamusta asti paljon pirteämpi.. Tuttía tosin joutuu joskus antamaan, mutta se ei mua haittaa ku sänky on vieressä ja poika nukahtaa siihen samantien.. (Eli siinä tuli vastausta Kati3:llekin)

Kyllähän sitä mietti paljon että kuinka sitä jaksaa kahden niin pienen kans, mutta saadaanhan niitä kaksosia ja kolmosiakin.. Ja nyt oon ikionnellinen että meidän muksut on jo molemmat tuossa, eikä vasta toinen tuloillaan jossain vaiheessa..Nyt menee nää vauva-ajat kivasti peräkkäin, eikä siten, että just ku on saanu ekan nukkuun yönsä läpi ja itekin kerenny herkutteleen jo täyspitkistä öistä niin sit syntyy seuraava ja taas katkee omat unetkin.. (Ei kai vaan huomaa etten pidä yöheräilyistä kovinkaan paljon =) )
Mut täytyy sanoo, ettei meillä tätä toista vielä kyllä olis jos esikoinen olis ollu hankala tapaus..

Onneksi olkoon ja iloista odotusta!!!

Kateellisena täällä odottelen kans, jos saataisiin kakkonen alulle ;)) Mä olen kans miettinyt pääni puhki kahden kanssa pärjäämistä, varsinkin olen vatvonut vaunuasiaa. Me ostettiin uudet briot ja nyt vääntelehdin et miten kahden kaa..pitääks hankkii tuplat vai riittäiskö kantoliina vai seisomatuki vai mitä????? -sekosi-

Joo, katotaan koska kroppa päättää, et jaksaa taas kantaa kahta ;)

Hei!

Olen toukokuisen tyttelin äiti ja olen välillä käynyt lukemassa teidän kuulumisia, olenkin kiinnostunut tuosta tassutteluhoidosta, meillä ei todellakaan nukuta yöllä...
Imetyksen lopetin öisin jo pari viikkoa sitten, mitä nyt välillä väsyneenä lipsuin siinä, mutta tuloksia ei ole oiken vielä tullut, vinkkejä jos saisin niin ikionnellinen oisin!!!

Nim. silmäpussi- iita...ja tyttö 7kk

Heips!

Oon täällä nii joulutohinoissa että nyt vasta istahdin koneelle.

Meillä syödään puuro illalla kahdeksan-puoli yhdeksän maissa, ja maito siihen perään, aamulla noustaa yhdeksän aikaan että hyvinkin 12 tuntia pärjää, välillä menee kymmeneenkin ennekö syödään ""aamupuurot"".

Meillä tassutellaan jatkuvasti, on kai niin meno päällä että herää joka ilta 30-45 min päästä kun on nukahtanut, johtuu kai niistä unisykleistä, ja välillä ottaa hietaan tosissaan että saa taas unen päästä kiinni. Mutta hätätilanteessa vaan otan pois sängystä, muuten pidän kättä pepun päällä ja toista hartioilla jos itkee kovasti, sitten samalla heiluttelen kevyesti, ja suurinpiirtein heti kun rauhoittuu lopetan heiluttelun ja käsi hitaasti pois, ja monta kertaa aloitetaan samaa alusta. Öisin riittää yleensä pieni kosketus pepulle tai selkään.

Onnea vauva uutisista!!! Meillä ikäeroa on 1v 9kk, ja vaikka alussa on rankkaa, se palkitsee myöhmmin monin verroin!!!

Täytyy kai mennä nukkumaan, nämä illat (siis tämä oma aika) menee niin nopeasti ettei millään ehdi tekemään kaikkea mitä haluais!

Ihanaa lisää vauvoja! Paljon onnea odottajille!

Minulla on pienoinen ongelma johon en muistaakseni ole saanut vastausta, olisin kiitollinen tiedoista. Siis lopetin imetyksen kaksi kuukautta sitten ja menkat ei ole alkaneet. Raskaustestin tein pari kolme viikkoa sitten, negatiivinen. Miten pitkään kestää että ne alkaa? En muista yhtään alkoiko esikoisen aikana miten nopeasti. Kiitos vastauksistanne etukäteen.

Olen valitettavasti taas flunssassa, alkaa pikkuhiljaa riittää. Vasta olin lääkekuurilla ja tää tuli ihan heti perään kun juuri aloin toipua. Onneksi muut perheenjäsenet on säästyneet taudilta, taitaa olla meikeläisen vastustuskyky heikoilla tällä hetkellä...

Muuten menee ihan mukavasti, neiti opettelee uusia temppuja. Nyt voi jo irrottaa toisen käden kun seisoo tukea vasten, ja hieman mennään sohvia pitkin. On sitä ihana katsoa kun toinen oppii, ja neiti on niin otettu kehuista. Kokeiltiin tänä aamuna istua potalla, ei hyvä. Täytyy vielä varmaan odottaa. Kun ei tytön jalat oikein osu maahan niin potta painaa jotenkin ilkeästi peppua (meillä on sellainen babybjörn-potta).

Onneksi mies on lomalla ja antaa levätä niin ehkä tästä vielä toivutaan, onneksi kaikki joululahjat on hankittu. Mukavaa joulunodotusta kaikille.

heippa toukokuinen-iita !
Täällä on monikin (?) kokeillut tuota tassuhoitoa. vaikuttais, että sillä on ihan hyviä tuloksia saatu aikaan. mekin saatiin tuloksia aikaan 6 kk iässä, mut sit jotenkin on päässy lipsahtaan takaisin... (oma moka ihan oli).
vaikutusta on alkanut näkyä 2-10 yön paikkeilla.

Ohjeet tassuhoitoon löydät nettisivuilta www.yle.fi/akuutti sieltä muistaakseni arkisto 2004 ja joskus loppuvuodesta siellä on ohjelma tassuhoidosta. siinä siis neuvotaan ihan yksityiskohtaisesti miten toimia.

Mimosa73 kyseli miten menkat on alkaneet.
Mun imetys väheni tosi paljon kesä-heinäkuun vaihteessa, heinäkuun loppuun mennessä olin jo lopettanut imettämisen. Elokuun lopulla oli menkat ja seuraavat vasta lokakuun alussa. että aika pitkään mun hormoonitoiminta oli sekaisin. aina mulla kyllä on ollu epäsäännölliset menkat, mut ei kierron pituus sentää 44 vrk oo koskaan muuten ollu.
Mä uskon, että muutenkin niihin vaikuttaa kaikki, syötkö hyvin, nukutko hyvin... mulla ainakin stressikin on joskus pitäny menkkoja poissa. no, mulla kyllä ne on muutenkin kamalan herkät kaikille elämänmuutoksille ja muulle... mikä lie onkaan kun kaikki menee hormoonitoimintaan =)

heippa!

Onnea minä83 raskauden johdosta=)

Juu meijän lapsilla on ikäeroa 21min ja hyvin ollaan selvitty=)

On toi kyllä ihan eriasia saada lapset peräkkäin kun että sais kaksoset. Meillä pojat kuitenkin kehittyy samaan tahtiin, mutta jos ois vuosi ikäeroa ni vanhempi lapsi kävelisi kun toinen olisi ihan vauva. Mutta miksi siitä ei selviäsi..

Meillä on kanssa ton nukkumisen kanssa hieman ongelmia. Joona on niin rauhaton unissaan, seisoskelee ja heiluu ympäri sänkyä ihan nukuksissa. Kuuluu kyllä ikään. Elias nukkuu vielä yönsä hyvin, mutta eiköhän sekin ala heilumaan sängyssä kunhan oppii seisomaan.

Mä oon kyllä kateellinen teille joilla on rinnat. en siis sano etteikö mulla olisi, mutta kun ne on tälläset onnettoman pienet ja varsinkin imetyksen jälkeen näyttää lähinnä nahkarukkasilta. Siihen vielä raskausarvet päälle ni avot kyllä on kaunista.

Mä oon totaalisen kyllästyny tähän kroppaani. Mulla ei oo enää edes minkäänlaisia seksihaluja kun en halua olla alasti edes mieheni edessä, häpeän niin paljon vartaloani. vaikka liikun paljon enkä mässäile kummemmin niin silti mitään ei tapahdu, en oo kiinteytyny pätkääkään synnytyksen jälkeen. Kai tässä kohta joutuu menemään plastikkakirurgille.

Joulu kolkuttaa jo ovella. Joulukortit on postitettu ja kämppä koristeltu. Nyt ois vielä muutama joululahja ostamatta ja sitte vielä leipomiset. odotan innolla poikien ensimmäistä joulua!

Hyvää keskiviikkoa!

no, ei se kroppa timmissä kunnossa ole täälläkään... ja nuo tissitkään ei sinällään tuo autuutta. malli kun alkaa jo olla sitä luokkaa, että saa olalle heittää saunassa alta pestessä. lapsillekin sanon aina kun en suostu pyynnöistä huolimatta juoksemaan niiden kanssa, että en voi - tulee muuten mustat silmät. =)

mä havahduin tässä äskettäin siihen tosiasiaan, että jos menisin töihin heti äitiysloman jälkeen - mun työt alkais jo vajaan kuukauden päästä!
sit tulikin mieleen palata tänne kyselemään, että onko täällä kohta töihin menijöitä???
oli siitä jo joku aika jotain juttua, mut en millään muista.. ja saattaahan tuo mielikin olla muuttunut jollakulla..
mulla itsellä on siis aikaa täällä palstailla ensi syksyyn.

Mimosa: mulla on ollut yhdet menkat tasan 1/2 vuotta synnytyksestä ja seuraavia ei oo kuulunu vielä. imetän vielä 1kerran päivässä huonolla menestyksellä. maito alkoi vähenemään kun menkat tuli. raskaanakaan en oo, 2 testiä tehtynä ja en oksenna!

Kati3: juu, tissit vois nostaa olkapäille ;)), jotka on muuten tosi kipeät tän varustuksen kantamisesta.

Olen päättänyt aloittaa taas vesijumpan tammikuussa!! siinnä ei tuu hiki ja tissitkin kelluu mukavasti. toiv. makkarat pienenee samalla. kävin pari vuotta sitten säännöllisesti ja tykkäsin lajista.

Me ostettiin itellemme joululahjaksi soffat. Vanhemmat kävi hakee vanhat pois. ne oli meillä vaan lainassa 11v. nyt sit orotellaan uusia pari päivää...aikast ihanaa...

heippa kaikille! me päästiin viime yönä kahteen saakka ennenkö annoin ruokaa tytölle!! oli siis syöny kahdeksan aikoihin illalla. meillä tää on ihan luxusta! olis saattanu mennä pidemmällekin, mut en enää edes yrittäny. ajattelin, että jos tuon yhden syöttövälin yli nyt ensiksi. sit kun sen yli nukkuu itekseen, sit käydään seuraavan kimppuun. melkein mielenkiinnolla odotan ensi yötä - meneekö helpommin kuin viime yö.
Mitään isoja itkuja ei kyllä tullu. vettä ei huolinu. muuten sit silittelin ja juttelin rauhoittavasti vähäsen. tuttiakin sylki välillä suutuksissaan, mut sammui sitten aina hetkeksi. oli niin väsy, että jaksoi itkeä minuutin pari ja sit nukku taas vartin. 1,5 h me veivattiin ja sit nukahti ihan kunnolla.

ihanaa! toivottavasti tää jatkuu yhtä hyvin ja kohta yösyömiset ois muisto vain....

Onnea minä-83 raskauden johdosta!

Nopsasti kävin lukemassa teidän kuulumisia, on niin kiire ollu ettei oo ehtiny tännekään...plääh...onneks joulu on vaan kerran vuodessa :) töitä oon tehny ja oon ollu ihan rätti illalla. Ja poika heräilee tasaseen tahtiinsa yöllä tunnin välein ja nukkumaanmenokin on siirtyny myöhäsemmäks ja sillonki nukutaan tunti ja sit jo taas leikittäis... Taitaa tosiaan olla joku 8kk vauvelien vaihe :)

Iloista joulunodotusta kaikille!

Sunnuntaita!
Kiitoksia vastauksistanne. Ne menkat päätti sitten alkaa perjantaina. No, onneksi on yksi huoli vähemmän ja sain aloittaa pillereiden syönnin. Olis ollut haluja touhuta sängyssä mutta ei ole uskaltanut, ehkä sitten kun vuoto loppuu...

Kun on paljon ollut puhetta syömisestä niin kerrompa meidän syömisuutiset. Olen huomannut että kun antaa illalla kunnon annoksen tavallista mannapuuroa niin kyllä nukuttaa hyvin yöllä! Yleensä tyttö herää siinä 1-2 maissa syömään mutta mannapuurolla nukutaan 5-6:een. Olen tehnyt puuron ihan tavalliseen maitoon niin saa poikakin samalla puuroa, otan vaan suolattoman osan tytölle. Toinen ruokajuttu on että en saa millään menemään 8 kk tarkoitettuja ruokia. Kamala kun oksettaa ja kakoo ja syömiset jää tosi vähälle. Meillä syödään vieläkin samettiruokia. Taidan taas aloittaa tarjota omatekoisia ruokia jos ne vaikka uppoais.
Olen muuten aloittanut tavallisten maitotuotteiden kokeilun. Maustamaton jugurtti menee hyvin kun laittaa hedelmäsosetta, viiliä en ole vielä kokeillut. Seurailin tietysti ilmavaivoja, mutta niitä ei kuulunut joten kokeilu onnistui.

Joku kyseli töihin menosta? Minulla alkaisi työt ihan tuossa tammikuun alussa oikeasti. Pidän kaikki 2005 lomat siihen perään ja sitten vielä pari kuukautta hoitovapaata. Olisin mielelläni pitempääkin kotona, mutta valitettavasti taloustilanne ei anna periksi. Meillä on vasta pari vuotta vanha asuntolaina joten en haluaisi jättää kaikkia maksuja isännälle, lisäksi on autolainaa joka on ollut puoli vuotta koroilla, pitäis sekin joskus maksaa pois. Kamala selittely, mutta se on tätä työssäkäyvän äidin huonoa omatuntoa...

Rinnoista: Kuulun sarjaan ""mitkä ne on?"". Varsinkin nyt imetyksen jälkeen on vaan kaksi nahkaläpyskää tuossa rinnalla. No, kyllähän ne varmaan siitä hieman palautuu.

Voi että, ajattelin tuossa kuinka ihanaa olis olla taas raskaana... teitä onnellisia jotka olette! Ajattelin kuitenkin odottaa pari vuotta, jos sitten. Alkaa olla silloin jo 35 kohta mittarissa (kamalaa!!!) ja olen joskus päättänyt että lapset saa tulla ennen sitä, tietysti jos vaan on niin onnekas että joskus vielä saa lapsen. Olen tosi onnellinen näistäkin kahdesta kullanmurusta jotka meille on annettu.

Mutta palaillaan palstalle, ja voikaa hyvin kaikki!

moi

meillä lopetellaan imetystä... tähän asti on oltu tissillä enää iltaisin ja aamuisin, mutta nyt taitaa riittää sekin. Iltaisin otetaan iltapuuron päälle nokkamukista maitoa, joten tissiä ei enää huolita. Sitten eilenaamulla kävi niin, että tyttö heräsi normaalisti 5.30 ja tissitin häntä, mutta oli kovin kätynen vielä niin annoin pullosta maitoa. Laitoin ensin 100 ml, joka hurahti hetkessä ja sitten laitoin toiset 100 ml, jotka myös söi. Tästä äiti terävänä päättelin, että tissimaidossa ei taida olla kuin maidonhajut enää jäljellä, joten tänä aamuna annoin sitten suoraan pulloa ja taas meni 200 ml. Lopetan imetyksen siis tähän, jos tyttö ei tissiä enää mitenkään ilmaise kaipaavansa ja siltähän tuo näyttää. Toisaalta haikeaa, toisaalta taas helpottavaa, tuntuu että olen viimeiset 7 kk ollut yhtä tissiä.... ja tosi riipahtaneita sellaisia.. taitaa olla mennyttä nuo tissit... push-upit vaan kehiin ;-)

Onnittelut minä83:lle raskauden johdosta! :) Onko sulla pahoinvointia?

Mimosalle kysymys siitä mannapuurosta... Oletko ennen syöttänyt jotain muuta puuroa, et toimiiko teillä mikä puuro vain? :) ...mutinaa...pitää varmaan kokeilla joku päivä (eikun ilta!!) tuota mannapuuroa.. Siinä on kyllä hämmentelemistä.. No, mutta jos yöunet sillä pidentyy niin miksei!

Meillä oli tänään tosi poikkeuspäivä. Päiväunet ihan minimissään.. Kun käytiin ulkona nukahtamassa ja sit riisuin sisällä nukkuvina tytöt vaunuihin, eivät nukkuneet niin pitkiä unia. Toivottavasti nyt yöllä sit uni maittaa!! Oli vielä kylpypäivä joten tekemistä on ainakin ollut paljon, joten väsyneitä olivat kun sänkyyn kannettiin.. Vieläkin siis täällä nukahdetaan rinnalle! Hohhoijakaa mitä terkka tästä aikookaan sanoa tiistaina kun menemme!!

Talvipakkasia ja kivoja joulunodotuksia kaikille!
-diana +tytöt

mä oon koittanu tota mannapuuroa tarjota tutteliin tehtynä joku aika sitten. ei kelvannu. tein muuten ihan mikrossa, tulee niin nopeasti. täytys varmaan koittaa tavalliseen maitoon tehtynä, jos tekis paremmin kauppansa.

meillä menee 8 kk soseet tosi hyvin. siis jos maku miellyttää. tänään syljettiin kalasose oikein kaaressa suusta monta kertaa. ei kelvannu millään.
mut kaikki mitä sais meidän ruokia meidän lautaselta... mä oon antanu maistaa jo lähes mitä vain. mut nyt pelottaa, että meneekö noi vauvaruoat kohta enää ollenkaan.. niin, paitsi hiutalepuurot ei kelpaa.
maitotuotteita en oo varsinaisesti alkanu vielä totuttaan. ajattelin alottaa jugurtilla ja viilillä tms. ehkä tossa joulun jälkeen sitten.

yöt on parantuneet mielettömän hienosti. nyt on yhdellä ruokailulla menty 20-06 väli. klo 23 ""syötön"" aikoihin vielä kitisee ja tarvii tuttia useasti, mut aamuyö on sitten jo ihan rauhallinen. ihanaa. on tätä odotettukin. mä oon nyt kaks yötä saanu nukkua toisessa huoneessa ja isi on hoitanu vauvaa. taas jaksaa!

ja taas mentiin heittämällä yö hienosti! kerta kerralla unet paranee. ei ollu edes yhdentoista maissa mitään vääntöä. pari kertaa tutti suuhun ja unet jatkui. alkaa tuntua jo, että voiton puolella ollaan!

pitkästä aikaa...

meillä oli tietokone vähän remontin alla...

meillä taitaa kans olla tissittelyt ohi, tippoja vaan tulee, joten en ole enää tarjonnutkaan. meillä on yösyöminen lisääntynyt, nyt haluu maitoo jo 3-4 aikaan (ennen 5-6), siitä nukutaan 6-7 ja hörpätään taas ja nukutaan 8 saakka. muuten uni on rauhallista vaihteeksi. ekalla syötöllä menee 180ml ja tokalla annan vain 120ml, jotta aamupuuroakin menis vähän. puurot on alkanut tökkimään aika pahasti. aamulla kelpaa puurojauheesta tehty. hedelmiä söis vaan :( kokkareet soseissa pelottaa äitiä enemmän kuin muksua eli hyvin tuntuu hienontavan palaset.
päikkärit vaihtelee tosi reippaasti 30min aina 2,5h asti. yritä siin sit sovitella ruokia tarpeeksi.

joulua yritän valmistella. 4 piparkakkutaloo odottaa koristelua, pari lahjaa tarvii tehdä, paketoida yms. ja välillä tuntuu jäsenet niin väsyneiltä kuin jonku jumppa rääkin jäliltä. kai alkaa puolen vuoden valvomiset tuntua...

nyt lähen taas ""raatamaan""

Diana, kyllä tyttö on saanut sellaisia ""vauvapuuroja"" joka ilta ja aamu. Taisi vetäistä isomman annoksen sitä mannapuuroa...! Se meni muuten yllättävää kyllä ihan nikottelematta eka kerrasta lähtien. Ajattelin että kohta vois kokeilla niitä hiutalepuuroja, veikkaan kyllä että se on kakomista ja yökkimistä, saa nähdä.

mä sitten jaksan kuukaudesta toiseen ihailla Kaura tota sun energiaasi...

meillä on kyllä jouluvalmistelut melko minimissä tänä vuonna. oon mä kyllä jouluverhot laittanu ja lapset on koristellu jotakin. lahjat tietty myös. mutta edes leiponu en ole kuin kaupan taikinasta torttuja.

Heippa!
Lomalta palattu arkeen.
Oli mahtava reissu.Vielä on vähän väriä naamassa.:)
Tuol lomal unohti lapset ja pysty rentoutumaan.

Nyt molemmat pojat kipeenä. Korvatulehukset ilmeisesti ja flunssaa ja toisella ripulia. Eli muutama yö on taas tullu valvottua. Aika tokkurainen olo. Tänään meen niitten kaa lääkäriin.Pitäs pyytää putket korviin niille.

Danielilla ei oo tosiaan 8 kk neuvolaa,vasta 9 kk iäs seuraava neuvola.Koti-vaa'alla painaa reilu 10 kg.

Daniel on vasta 7 kk,ku monet jo 8kk.Se syö 1-2 purkillista lihasosetta ja aamu-ja iltapuurot.En oo antanu ku kaurapuuroo.Moni oli jo kokeillu mannapuuroa,ilmeisesti tavalliseen maitoon tehtynä? Sehän ois hyvä,jos vois jo sitä antaa...

Onnittelut minä-83:lle raskauden johdosta.Mä ootan myös.Kolmatta lasta.Mul nyt 11.ta raskausviikko menossa.
Pahoinvointia on ollu.Toivottavasti se loppuis pian.Säännöllisellä syömisellä sitä pystyy kyl pitää vähän aisoissa ja lepäämisellä.Mut ku ei taho ehtii levätä poikien kans...
Mul lapset 1v.ja 1½kk ikäerolla.Seuraavalle vauvalle ja Danielille tulee 1v.2kk ikäero.
Kyllä tää arki kahen kans on työntäyteistä,mut ei mitään ihan älytöntä,niinku ajattelin ennen Danielin syntymää.Kyllä tästä on selvinny.Lasten sairastelujen aikaan on vähän yliväsyny,mut normaalisti oon ihan hyvin jaksanu.

Mukavaa joulunodotusta!