meillä oli ihana yö! kerran annoin maitoa ja kaks kertaa tutin ja that's it. ei siis mitään läpiyön nukkumista, mut huomattava ero moneen edelliseen! juhlaa siis tämäkin. tänään tuli 10 kk täyteen. oisko likasta tullu iso yhdessä yössä? no, toiveajattelua taitaa olla...
Minä se Vivi olin, joka rähjäsin lapsille kun antoivat kaverin odottaa. voi kun niillekin menis perille noin helposti kun sulle =) voi vaan olla, että saan huomauttaa tosta vielä monta kertaa... *huokaus*
tänä aamuna tyttö nousi ekan kerran kontilleen. ai miten niin parempi myöhään kun ei milloinkaan...
se on niin pitkään jo kulkenu sillain istualtaan eteenpäin, että on veikattu sen jättävän konttausvaiheen kokonaan väliin. mut ilman tuota itsellään ylösnousua ei kyl opi koskaan käveleenkään... että syytä on jo alkaa harjoitella ylöspäin nousua omatoimisesti!
Mä oon antanu sormin syödä leipäkuutioita (voita päällä), riisimuroja, pieniä kinkun ja makkaran -paloja, juustokuutioita, raejuustoa, perunan paloja, kanapihvin paloja... eli oikeestaan kaikkea ""ei-vauvaruokaa"". meillä on nykyään niin, että välipala ja päivällinen pyritään syömään samaa kuin isot ihmiset. ja juu.. ihan suolan kanssa jos sitä sattuu ruokaan kuulumaan.
banaanijugurtti meillä on oikein suosittu välipala leipäkuutioiden lisäksi.
Me on siirrytty jo kokonaan tavalliseen maitoon. n. viikko sitten juotiin viimeiset tuttelit. Eikä ole millään tavalla vaikuttanu vatsan toimintaan.
tuli vivi tuosta teidän paritalo-projektista mieleen... siinähän on siis valtavasti mahdollisuuksia ja myös mahdollisuuksia mennä kaikki pieleen.. en toki halua pelotella! musta tärkeää paritalossa on, että tulee naapurin kanssa toimeen ja pystyy sovussa sopimaan monesta asiasta. myös se voi aiheuttaa kateutta, jos toiselle jää väkisin isompi piha tai parempi puoli ajatellen vaikka ilta-aurinkoa (ja molemmat maksaa kuitenkin siitä saman rahan). paljon voi säästää rakennuskustannuksissa ottamalla esim. kaksi samanlaista keittiötä, mutta silloin täytyy olla hyvin samanlainen maku, jotta toinen ei koe uhrautuvansa toisen halujen vuoksi. kaikki aliurakat voi kilpailuttaa paremmin kun on kaksi asuntoa mihin tehdään yhtäaikaa. myös muista materiaaleista kannattaa sopia esim. jonkun ison toimittajan kanssa hyvät alennukset (kun lupaa ottaa kaikki samasta paikasta kahteen asuntoon). ehdottomasti kannattaa asentaa omat sähkö- ja vesimittarit. muutenkin kannattaa eliminoida kaikki mahdollista riitaa aiheuttavat asiat (esim. ei yhteistä pihaa vaan kaksi erillistä yms). Olishan se ikävä, jos omien sukulaisten kanssa menis sukset niin ristiin talo-asioiden kanssa, että muutenkin menis välit poikki (näitäkin tarinoita ON olemassa). varma kannattaa olla, että haluaa ko. perheen kanssa samassa pihapiirissä asustella!!
Mä en henk. koht. lähtisi paritaloon sukulaisten kanssa. mä pelkäisin, että esim. lämmitysmuodoista ja muista päätettäessä oltaisiin erimieltä ja projekti kaatuis jo siinä vaiheessa. tai sit riideltäis tosiaan ,kuka tekee parkkipaikan lumityöt tms. hölmöä. Mutta kuten sanottu... jos välit on kunnossa ja molemmat pariskunnat joustavia luonteeltaan - mahdollisuuksia säästää rakennuskuluissa on valtavasti!!
ehkä mä siks oon tän asian suhteen mielipiteiltäni vähän ylivarovainenkin kun mä en uskaltais alkaa rakentaa edes mieheni kanssa kahdestaan... se rakentaminen yleensä on stressaavaa ja siinä koetellaan välejä. ja mua hirvittäis, että kahden ihmisen sijasta siinä oliskin neljä tekijää, mielipidettä ja muuta... mä oonkin joskus sanonu, että JOS me joskus aletaan rakentaa, mua ei saa päästää lähellekään raksatyömaata ennenkö se talo on valmis. tai me ei olla naimisissa enää sen jälkeen...

Mutta mä siis olen ""vähän"" mustavalkoinen mielipiteiltäni, onneks kaikki eivät ole. ja mulla on tapana myös neuvoa ihmisiä asioissa, joista en tiedä mitään... kuten tässäkin