HUHTIKUISET

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Uusi 21.1.06
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hrrrrr pakkasta!

Oltiin silti aamulla uimassa ja sukellusrefleksi on sitten kadonnut. Nyt opetellaan ""aikuisten"" tapaan. Leppoisaan, kun ollaan molemmat kotona. Max on nukkunut pari yötä yhdellä heräämisellä, tosin ite herään pari kertaa, kun siihen on niin tottunut.....

Minna: kiva kuulla et pääset useammin seuraksemme :)

Syöttöpuuhiin tarvitaan apua...

Huomenta!

Hurrrr... ulkona on todella kylmä! Mutta sinne me vaan taas pojan kanssa aamulla aikasin sukellettiin että pääsin töihin. Nyt kun olin taas kotona 4pvää putkeen niin oli kiva tulla takas töihin. Kuulostaa hullulta mutta ainakin tällä hetkellä tää toimii mulle lataamona =) On ihanaa vaan välillä ajatella muitakin asioita kun aikatauluja, syömisiä, nukkumisia ja kakkavaippoja. Mulla menee heti tunti täällä töissä kun syön aamupalaa, juon kahvia ja surffailen netissä... eli luen tätä meidän ketjua ja raapustan tänne. Vasta sitten alotan työt =) Hehee...

Kukas sitä nyt rähjäsikään viime viikolla lapsilleen kun kaveri odotteli eteisessä kouluun lähtöä. Mä olen sitä mieltä että ihan oikein teit! Jos miettii asiaa vaikka toisin päin niin mua ainakin ottaisi päähän odotella toisten tuulikaapissa kuumissani kun joku vitkuttelee. Ja mieti jos sen lapsen äiti on vaikka lähettänyt lapsensa AJOISSA kouluun, repinyt sitä sängystä hirveellä tohinalla vain siksi että lapsi pääsisi ajoissa kouluun.. jnejne. Ja lopulta se kaikki työllä ja tuskalla tehty ylimääräinen aika jotta lapsi ehtisi ajoissa kouluun kuluukin kaverin tuulikaapissa. No, joo. Tämä ei ole siis SINUN vikasi eli siis oikein sanoa asiasta lapsille. Jotenkin niidenkin pitää uskoa. Mä olen ennen ollut sellanen että olin myöhässä jokapaikasta kunnes mun mies huomautti siitä että kuinka epäkohtelias olen muita kohtaan kun annan odotella. Kylläpähän parani sekin tapa! Kyllä mä kiireen saan aikaseksi mutta yleisesti ottaen olen kyllä ajoissa.

Tulipa vuodatus...

Meidän pojalla puhkesi taas kaksi hammasta viime viikolla. Ja Jesper oppi konttaan! Pitkään se on jo junnanut siinä asennossa mutta eteenpäin mennään ryömien. Ja kyllähän se vieläkin ryömii jos tulee kiire mutta konttaaminenkin jo onnistuu jo saa rauhassa mennä. Millasia sormiruokia te syötätte lapsillenne? Mä olen antanut tähän mennessä niitä maissinaksuja, paprikaa, vähän vaaleeta leipää ja porkkanaa. Eikös se mene niin että nyt kun 10kk tulee täyteen niin saa antaa happamia maitotuotteita? Jokuhan kertoi antaneensa jäätelöä. Eli siis raejuusto ja jugurttia ainakin voi syödä? Meillä on neuvola ensi viikolla, laitan meidän mittoja tuohon listaan silloin.

Me ollaan ""rakennettu"" koko viikonloppu. Mun mies ja sen siskon perhe on nyt innostuneet että meidän pitäisi rakentaa yhdessä paritalo. Ja sitä suunnitteluahan sitten riittää! Kaikki kahvipöytäkeskustelut on pelkkää rakentamista. Olisihan se kiva saada enemmän tilaa ja lisää huoneita ja uusi koti ja taas sisustaa ja..... Mutta mä haaveilen että saisin tän talouteni ensin vähän tasapainoisemmaksi ennen kun otan lisää lainaa. No, onneksi asiat on vielä puheen tasolla ja toteutus menee AINAKIN vuoden päähän. Siihen mennessä saan ainakin autoni maksettua. Mutta vähän mua vielä hirvittaa PARItalo asuminen. Asuuko kukaan teistä paritalossa? Onko mitään kokemuksia ko. asumismuodosta?

Hei, mä kirjotan taas romaania! Ok, teidän vuoro. Kivaa viikonalkua!

Huomenta!!

Nyt toivottavasti saan kirjoitettua teille hieman meidän kuulumisia! Paavo on nyt nukkumassa jo ekoja päikkäreitä. Sillä on ollut jo pitemmän aikaan sellanen rytmi et menee illalla nukkumaan 20 - 21 ja herää aamulla 5.30 ja täynnä virtaa ei puhettakaan et nukkuis vielä vähän vaikka äitiä väsyttäis kuinka paljon. Ekat päikkärit se sit nukkuu tässä 9 -10 aikoihin ja sit toisen kerran nukkuun puolen päivän jälkeen. Aika vaihtelee ja unien pituus vaihtelee myös joskus puol tuntia ja joskus jopa kaks tuntia (yleensä aina sillon ku oon ehtinyt voivotella et ku ei se koskaan nuku kunnolla).

Tää nukkumisasia stressaa mua, mut pitäis kai olla vaan tyytyväinen kun se kuitenkin nukkuu yönsä yleensä melko rauhallisesti eli ei juuri heräile.

Sit syömisjuttuja: mä oon kyllä antanut maistella kaikenlasta ruokaa. Pääasiassa teen kyllä itte vielä erikseen ruuat pojalle ja reissussa syödään valmisruokia. Eli aamulla syödään puuroa, päivällä 2*liha/kala-kasvis mössöjä ja välipalaksi kiisseleitä marjoja tai hedelmiä, nyt oon kokeillu jo jugurttiakin ja raejuustoa. Ja illalla sit reilu annos puuroa, puurot oon keittäny tutteliin pikakaurahiutaleista ja se on herkkua( yök itte en tykkää puuroista ollenkaan, inhottaa syöttää sitä lapselle, mut hyvä kun maistuu pojalle)

Joko te ootte kokeilleet pottaa? Mä ostin potan ennen joulua ja kokeilin laittaa pojan siihen istumaan kun huomasin et sitä kakattaa ja kuinkas sattuikaan et se kakka tuli sinne pottaan. Sen jälkeen oon istuttanut sen siihen joka aamu ja nykyään sinne tulee jo välillä pissakin. Tää kävi kyllä niin helposti, oon aina ajatellut että potalle opettaminen ei voi olla näin helppoa, toivottavasti taito säilyy eikä se keksi karata siitä nyt kun pääsee itse pois siitä.

Tää meidän poju onkin varsinainen ikiliikkuja, ei juuri paikallansa pysy ja äiti saakin ravata koko ajan perässä. Vivi: oon kyllä samaa mieltä et tässä elämässä ois kiva olla muutakin kun nää kotiympyrät. Mä haluisin kyllä päästä johonkin osa-aikatyöhön, mut toisaalta oon kyllä aika kotihiireksi tullut enkä tiedä miten kova ikävä tulis kotiin, mut kai siihen pian tottuis. Mä oon kyl aikonut olla hoitovapaalla tän vuoden loppuun kun työpaikkakin on 500km päässä, täytyy tässä alkaa etsimään jotain lähempää.

no nyt lopetan, toivottavasti ette pitkästyneet tähän mun romaaniin...... jaahas makkarissa huudellaan, nukkui sit jopa 25min :(

-minna-

meillä oli ihana yö! kerran annoin maitoa ja kaks kertaa tutin ja that's it. ei siis mitään läpiyön nukkumista, mut huomattava ero moneen edelliseen! juhlaa siis tämäkin. tänään tuli 10 kk täyteen. oisko likasta tullu iso yhdessä yössä? no, toiveajattelua taitaa olla...

Minä se Vivi olin, joka rähjäsin lapsille kun antoivat kaverin odottaa. voi kun niillekin menis perille noin helposti kun sulle =) voi vaan olla, että saan huomauttaa tosta vielä monta kertaa... *huokaus*

tänä aamuna tyttö nousi ekan kerran kontilleen. ai miten niin parempi myöhään kun ei milloinkaan... ;)
se on niin pitkään jo kulkenu sillain istualtaan eteenpäin, että on veikattu sen jättävän konttausvaiheen kokonaan väliin. mut ilman tuota itsellään ylösnousua ei kyl opi koskaan käveleenkään... että syytä on jo alkaa harjoitella ylöspäin nousua omatoimisesti!

Mä oon antanu sormin syödä leipäkuutioita (voita päällä), riisimuroja, pieniä kinkun ja makkaran -paloja, juustokuutioita, raejuustoa, perunan paloja, kanapihvin paloja... eli oikeestaan kaikkea ""ei-vauvaruokaa"". meillä on nykyään niin, että välipala ja päivällinen pyritään syömään samaa kuin isot ihmiset. ja juu.. ihan suolan kanssa jos sitä sattuu ruokaan kuulumaan.
banaanijugurtti meillä on oikein suosittu välipala leipäkuutioiden lisäksi.
Me on siirrytty jo kokonaan tavalliseen maitoon. n. viikko sitten juotiin viimeiset tuttelit. Eikä ole millään tavalla vaikuttanu vatsan toimintaan.

tuli vivi tuosta teidän paritalo-projektista mieleen... siinähän on siis valtavasti mahdollisuuksia ja myös mahdollisuuksia mennä kaikki pieleen.. en toki halua pelotella! musta tärkeää paritalossa on, että tulee naapurin kanssa toimeen ja pystyy sovussa sopimaan monesta asiasta. myös se voi aiheuttaa kateutta, jos toiselle jää väkisin isompi piha tai parempi puoli ajatellen vaikka ilta-aurinkoa (ja molemmat maksaa kuitenkin siitä saman rahan). paljon voi säästää rakennuskustannuksissa ottamalla esim. kaksi samanlaista keittiötä, mutta silloin täytyy olla hyvin samanlainen maku, jotta toinen ei koe uhrautuvansa toisen halujen vuoksi. kaikki aliurakat voi kilpailuttaa paremmin kun on kaksi asuntoa mihin tehdään yhtäaikaa. myös muista materiaaleista kannattaa sopia esim. jonkun ison toimittajan kanssa hyvät alennukset (kun lupaa ottaa kaikki samasta paikasta kahteen asuntoon). ehdottomasti kannattaa asentaa omat sähkö- ja vesimittarit. muutenkin kannattaa eliminoida kaikki mahdollista riitaa aiheuttavat asiat (esim. ei yhteistä pihaa vaan kaksi erillistä yms). Olishan se ikävä, jos omien sukulaisten kanssa menis sukset niin ristiin talo-asioiden kanssa, että muutenkin menis välit poikki (näitäkin tarinoita ON olemassa). varma kannattaa olla, että haluaa ko. perheen kanssa samassa pihapiirissä asustella!!
Mä en henk. koht. lähtisi paritaloon sukulaisten kanssa. mä pelkäisin, että esim. lämmitysmuodoista ja muista päätettäessä oltaisiin erimieltä ja projekti kaatuis jo siinä vaiheessa. tai sit riideltäis tosiaan ,kuka tekee parkkipaikan lumityöt tms. hölmöä. Mutta kuten sanottu... jos välit on kunnossa ja molemmat pariskunnat joustavia luonteeltaan - mahdollisuuksia säästää rakennuskuluissa on valtavasti!!
ehkä mä siks oon tän asian suhteen mielipiteiltäni vähän ylivarovainenkin kun mä en uskaltais alkaa rakentaa edes mieheni kanssa kahdestaan... se rakentaminen yleensä on stressaavaa ja siinä koetellaan välejä. ja mua hirvittäis, että kahden ihmisen sijasta siinä oliskin neljä tekijää, mielipidettä ja muuta... mä oonkin joskus sanonu, että JOS me joskus aletaan rakentaa, mua ei saa päästää lähellekään raksatyömaata ennenkö se talo on valmis. tai me ei olla naimisissa enää sen jälkeen... ;)
Mutta mä siis olen ""vähän"" mustavalkoinen mielipiteiltäni, onneks kaikki eivät ole. ja mulla on tapana myös neuvoa ihmisiä asioissa, joista en tiedä mitään... kuten tässäkin ;)

moi taasen,

Vitsi kun on taas nää pakkaset ja päiväunet tyyliin 30 min. Eilen kyllä nukku rattaissa sisällä jopa 50 min. Nyt ollaan edistytty tuossa sisällä nukkumisessa siten, että nukahtaa nykyisin sisälle rattaisiin. Eli teen niinkuin päiväunille ulos mentäessä, että laitan tytön rattaisiin valjailla kiinni ja jätän sinne. Vähän aikaa öhkää ja pöhkää ja sit nukahtaa. Ehkäpä me joku päivä vielä nukutaan päiväunia oikeen sängyssäkin. Saas nähä.

Minna, meillä ihan sama juttu, nukkumaan mennään illalla n klo 20 ja sit herätään 06.00. Sit ekat päikkärit nukutaankin jo klo 9-10. Sit toiset n klo 1400. Nuo ekat päikkärit on kestoltaan vain n. 45 min, vaikka oltais ulkona ja vaunut olis liikkeellä. Täytyy kattoo josko kohta jo alettas nukkuu yksii päikkäreitä.

Meillä kanssa vauhti on kova, ja joskus on vähän vaikee tehdä jotain kotihommia kun toinen säätää siinä mukana tai sit toinen vaihtoehto et konttaa johonkin silmän kantamattomiin ja täytyy mennä hetken päästä kattomaan että mitä se oikeen puuhaa siellä. Omat lelut ei meinaa kiinnostaa yhtään vaan kaikki muu on todellakin kiinostavampaa.

Me siirrettiin tyttö nukkumaan omaan huoneeseen ja meni ihan hyvin, tai siis ei ollut mitään muutoksia unirytmiin. Tai eihän sitä tiedä jos tulee, mutta ei nyt ainakaan vielä tullut. Viikonloppuna oltiin mummolassa ja sielläkin nukkui matkasängyssä oikee hyvin.

Tervehdys kaikille! Kivaa kun ollaan saatu ""tuoretta verta"" keskusteluihin, vaikka ette kuitenkaan uusia olekaan. En minä sillä että olisin kyllästynyt ""vanhojen"" juttuihin ; ).

Onpa huhtikuulaiset levottomia öisin. Meillä nukuttiin viime yönä kellon ympäri 20-08 ja syötiin vain yhden kerran. Kun aamulla heräsin niin hyvä etten säikähtänyt että kello on jo noin paljon. Onneksi koululainen menne maanantaisin myöhemmin kouluun. Mutta se on lähinnä poikkeus, yleensä herätään ainankin sen kaksi kertaa, joskus mennään yhdellä maidolla toiste on pakko antaa toisenkin kerran että saadaan yö läpi. Nyt neitille on vielä tullut tavaksi että höpöttää maidon jälkeen yksinään sängyssä kunnes nukahtaa. Välillä sitten huudetaan kurkku suorana.

Tyttö oli mummolassa pe-la yön eka kertaa. Ai että se oli kiukkunen illalla ja levoton yöllä. Mutta oli kyllä mukava hengähtää ja viettä ukon kanssa aikaa kahdestaan, poikakin oli isänsä luona. Kaytiin syömässä ja saunottiin kotona. Seuraavana päivänä kun haettiin neiti niin voi että, hänelle tuli ihan tippa silmään ja suu meni alaspäin kun tultiin ovesta sisään. Sitten piti tunti halia ja sylitellä. Oli ihan kamala ikävä puolin ja toisin.

Kati3, minulla menee ihan kuule viikoittain hermo jostain samanlaisesta asiasta meidän koululaisen kanssa, yleensä se on just se tahallinen vitkastelu, en kestä sitä yhtään. Välillä tekis mieli vaan antaa olla ja katsoa millon se on valmis, myöhästykööt tai ei, omapa on vikansa. Täytyyhän sitä joskus oppia, tai sitten itseltä palaa käämi aina.

Nyt täytyy mennä, neiti heräs päikkäreiltä, mutta palaan iltapäivällä kertomaan lisää.