HUHTIKUISET!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jenni
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
29.3.(23.4.) Kata, POIKA, 49 cm/3315g 6kk:70/9610/44
6.4. (9.4) Kati3: TYTTÖ,49,5cm/3200g 6kk:66/8130
7.4 (18.4) Jenni: SIIRI 49cm/3000g 6kk:66,2/7160/41,3
7.4.(17.4.) Jonsku, POIKA 52cm/3435g 4kk:67/8110/43,8
8.4 (14.4) Late: EEMU 54cm/3790g 6kk:73,5/8390/46,2
9.4.(17.4)minä-83,IIDA,49,5 cm/3095g 6kk:68,5/7330
13.4.(11.4.) Heli, TYTTÖ, 52cm/3370g 4kk:66/5735/41
14.4.(2.5,suunn.sektio 14.4.) Diana,KAKSOSTYTÖT, 46cm/2695g ja 46 cm/2850g
6kk: 64.5/6600 ja 64.5/6650
15.4.(13.4.)Tuisku,KAKSOSPOJAT, 50cm/3290g ja 47cm/2280g 6kk:68,5/7290/42 ja 67,5/7420/42
15.4.(16.4) Vivi,POIKA,50cm/3320g
20.4.(5.4) Mimosa73, TYTTÖ,50cm/3955g 6kk:68,6/7560/44,5
22.4.(15.4.) Eija,POIKA,52cm/3710g 3.5kk:66.2/7340/42.5
25.4(16.4) Susan,POIKA,51,5cm/4390g 4kk:66,9/7500g/43,6
25.4.(26.4.) Minttu,POIKA, 55cm/4510g 4kk:66,5/7320/43
27.4.(20.4.) Minna, Paavo, 50 cm/3250g6kk:68,5/7850/42
27.4.(29.4.)Kaura, MAX, 50cm/3530g 6kk: 69/8280/45,3
30.4.(18.4.) Tähti, VIIVI 48 cm/3076g 6kk: 65,5/7150/42,5
3.5. (23.4) St, DANIEL, 53 cm/3490g 6kk:9500/73,2/46
7.5. (29.4.) Mari, POIKA, 53cm/3680g 6 kk: 71,5/8625/44,3
7.5. (21.4.) Zuz, tyttö, 52 cm/4340 g 4kk:65,5/7130/44,2
7.5. (25.4) kati2, POIKA 53cm/4150g 4½kk:66/7740/43,2

Sainpas päivitettyä viimeinkin meidänkin tiedot.

Viimeisen kuukauden yöt on ollut aika kamalia, kun tyttö teki hampaita. Toinen alahammas on jo puhjennut ja vieressä kuultaa ikenien alla toinen. Kunpa saisi nukuttua yhden yön kokonaan! Tytsy menee nukkumaan siinä 21 aikaan ja aamulla noustaan aika tasan 9 katsomaan Sydämen asialla =) Yöllä herätään 3-5 kertaa ja rauhoitutaan vaan tissille. Siis muutama imaisu, tutti suuhun ja zzz..... Aamuyöllä klo 4-5 vasta syödään enemmän.

Pieniksi sirpukaksi tytsy syö mielestäni paljon. Aamupalaksi on tissittelyä, lounaaksi purkki lihasosetta + tissi, välipalaksi purkki hedelmäsosetta + tissi, päivälliseksi purkki kasvissosetta + tissi ja illalla ennen nukkumaan menoa 200ml velliä. Puuroakin ollaan aina välillä maisteltu ja nyt alkaa mennä jo ihan hyvin, Viivi on siis oikea sihtikurkku. Meilläkin alkaa toi tissittely jäädä aika vähälle. Oikeastaan aamuyöllä tyttö syö enemmän, mutta muuten soseaterian päälle ei kelpaa kun muutama imaisu, varsinkin toista rintaa suorastaan hyljeksitään, en muista koska siitä ois viimeksi syöty kunnolla. Mistäköhän moinen johtuu??? Vai alkaakohan meikäläiseltä maidon tulo ehtyä. On vähän haikea olo, jos imetys loppuu jo nyt...

Meillä ei vieläkään ryömitä, mutta navan ympärillä pyöritään sitäkin enemmän. Välillä ollaan myös peppu pystyssä ja koitetaan punkea jaloilla. Kyllä se neliveto lähtee kohta liikkeelle.

Nyt nukkumaan!

Huomenta kaikille!

Mimosa73, siitä ehkäisyrenkaasta; mulla oli se ennen raskautta, ja kovin oli yksinkertainen kapistus. Kolmeksi viikoksi paikalleen ja sitten viikko ilman, eipä tarvinnut päivittäin muistaa. Mulla oli aluksi lievää päänsärkyä n pari kk, mutta sen jälkeen olin todella tyytyväinen. Mä en kanskaan halua enää koskaan kierukkaa, samanlaisia kokemuksia kuin sulla, ja lisäksi oli koko ajan outo olo ajatuksesta että mun sisällä on jotain ylimääräistä. (Sen renkaan kanssaa ei sellasta ollut) Mä olen nyt sterilisaatiojonossa, mun lapset on tehtynä (3), ja alkaa tuota ikääkin jo olla niin etten viitsi enää eläkeiässä teinejä hoidella.

Imetys alkaa meilläkin olla loppusuoralla, kolme kertaa päivässä syöpötellään yhdessä, enemmän se on sellaista lähellä olemisen tarvetta kummallekin, eihän sieltä enää mitään paljon tuu.
Mun mielestä se tämän ikäisen tarve on n. 6 d päivässä, ja meillä menee korviketta n 4 d. Lisäksi lievennän ruuat ja puurot sopivaksi maidolla.
Aamuilla kun meillä herätään ekakertaa tuossa kuuden seittemän maissa on niin helppo ottaa kikille viereen, josta otetaan muutama hörppy ja nukutaan vielä tunnista kahteen.
Eteenpäinmenon jalo taito on keksitty viimme viikolla, ja vauhti kovenee koko ajan. Mulla on tässä tietsikan vieressä sille omat jotku vanhat näppikset, ja arvatkaa että se lelu on aivan must. (johto eritoten)
Muutenkin huomaa että poika alkaa matkia päristyksiä ym juttuja, varsinkin kun vanhemmat sisarukset hörsköttää sen kanssa.

Nyt pitää mennä herättämään keskimmäinen kouluun, mukavaa päivää kaikille!

mun kännykän nro 1 takkuilee.. vaavi on kans saanu sinne kuolaa tai jotain muuta möhnää. mut onneks se on numero, jonka takana on vain merkkejä, niin ei häiritse testarien kirjoitusta niin paljoa.. =)

meillä on nyt sit ehkäisy kohta kunnossa. mies kävi viime viikolla sterilisaatiossa. vähän on sitä varoaikaa, mut sit ei tartte enää miettiä miten sen asian hoitais. meillähän oli se ongelma, että mulle ei sovi hormonaaliset ehkäisyt (eikä kierukka - kokeilin sitäkin ennen raskautta) ja miehellä on kumiallergia. eli oli vähän pakkorako tehdä lapsiluku täyteen ja sit pistää piuhat poikki jommalta kummalta. vähän on haikea olo kun tietää, ettei noita tule enää lisää. mut kyllä järki sitten taustalta voittaa - neljä on ihan riittävästi tosiaan meidän perheeseen.

mulla on 2-3 kummilasta. siis kaks,joiden kummiksi olen tullut ihan virallisesti ristiäisissä. kolmannen ""kummiksi"" ryhdyin myöhemmällä iällä. tyttö on oikean kummityttöni sisko, eikä hänellä ole virallisia kummeja lainkaan (vanhemmat erosivat kirkosta tyttöjen välissä). olen siis muistanut häntä kuin oikeaa kummityttöäni jo pienestä pitäen. nyt hän on menossa kastettavaksi jossain vaiheessa (nyt 11v) ja sitten minusta tulee hänellekin virallinen kummitäti.
näihin tyttöihin pidän yhteyttä. hankalaa se välillä on, kun asuvat toisella puolella suomea. mutta lähetän tai käyn viemässä lahjoja jouluksi/synttäreiksi.. lähetän kortteja reissusta. nykyään lähetetään tekstareita tai sähköposta (tytöt siis 11v ja 13v) ihan muuten vaankin silloin tällöin.
Mä haluaisin kyllä olla osa heidän elämäänsä, mutta yli 500 km hivenen rajoittaa..
kummipoikaani (6v) en ole nähnyt kolmeen vuoteen. hänen äitinsä ei halua. eivät pidä yhteyttä edes sukulaisiin. ovat muuttaneetkin tässä välissä, eivätkä ole edes ilmoittaneet uutta osoitettaan =(

mun lapsen kummeilta toivoisin lahjoja enemmän sitä, että näkevät kummilastaan ja ovat tälle tuttu ja turvallinen aikuinen. esikoisen oli juuri kumitädillään viikonlopun, eivät tehneet mitään erikoista yhdessä, ulkoiluttivat koiraa ja laittoivat ruokaa ja muuta ""arkista"". siitä minä pidän. erityisesti pidän huolen,että lapseni muistavat kiittää kummeja (ja toki muitakin) lahjoista joka kerta. esikoinen ,kun on jo täyttämässä 8 v, piirtää nykyään kummeillensa kortit heidän syntymäpäivinään. yhden kummitätinsä kanssa myös kirjoittelevat kirjeitä, samalla tulee myös harjoiteltua tuota kirjoittamista.

nyt meillä vissiin pukkaa sitä ekaa hammasta! olin eilen näkevinäni jo vaalean pisteen kuultavan ikenen läpi. ien on mielestäni turvoksissakin. ja viime yö oli niin levoton että...

mut nyt tää romaani saa riittää tältä erää... teidän vuoro!

Meillä kävi hammaskeiju viime yönä kylässä :)

ihmettelin kun ruoka ei kelvannut, mutta en hoksannut katsoa suuhun. tänä aamuna sitten poika haukkas mun sormee ja alkoi teroittaa uutta ihmettään. just pääsin sanomasta ettei niitä hampaita tule vielä pitkään aikaan.

olimme eilen elokuvissa ja poitsu oli mummilla hoidossa. oli nukkunut 2h päikkärit ja vähän ihmetellyt kun äiti ei tullutkaan herättämään. tää oli vasta 3 kerta hoidossa ja 1,5kk päästä pitäis jättää 2 yöks! pelottaa koko ajatus. tunnen syyllisyyttä mummin ""rasittamisesta"" vaikka tiedän hänen oikein odottavan näitä hoitoreissuja.

välillä tekee mieli lopettaa koko imetys, mut sitten taas ei missään tapauksessa. aamulla ja illalla ihan ok, mut päivällä me tapellaan. päivällä ei malta juoda pullostakaan. nokkamukista menee 20ml ruuan kanssa (vesi kelpaa paremmin), velli jauhetta saan menee puuron joukossa 200ml edestä. toiv. saa tarpeekseen eikä täytä massuaan vaan porkkanalla ;)

Aurinkoista pakkaspäivää! Nautitaan ulkoilusta, kun meillä on siihen mahdollisuus!!

Heippa!
Meilläkin hampaita pukkaa!! Huuto purulelujen kanssa on kovaa kun varmaan ikeniä kutittaa..

Nukuttaminen on vaikeeta. Siis miten te saatte vaavit nukkumaan?! Päivisin olen ennen nukuttanut vaunuihin. Nyt pitää nähdä kaikki ja sit kun istuvassa asennossa ollaan, niin eihän siinä malta nukkua. Kärryttelen sit niin kauan aina et silmät alkaa lupsua ja oikeessa vaiheessa siirrän ensin puoli-istuvaan ja siitä sit ihan makuuasentoon.. Huutelu on kova jos ei nähdä mitään. :ÄÄää :ÄÄää :)

Olen miettinyt, et yrittääkö lapset kertoa jotain sillä, ettei illalla meinata rauhottua edes rinnalle.Nälkä ei ole, se on varmistettu tuttelilla. Ehkä he haluis oppia nukahtamaan omaan sänkyyn.. mut sinne jos laittaa niin hetken päästä yltyy hysteeriseksi huudoksi. Apua!! Lopulta sit kun se uni voittaa niin simahtavat. Olen iltaisin ihan sippi. Aika useasti nukutan nykyään heidät jo vuorotellen. Sit kun saan toisenkin uneen niin kaadun vaan sänkyyn tai sitten toinen herää (kääk!), jos vaikka inahduskin pääsee toista sänkyyn laskettaessa.. No, kyllä meillä nukutaankin. B-neiti nukkui 5,5 h unet putkeen yöllä.. A-neiti kyllä heräili senkin edestä. Pitäs varmaan alkaa miettiä sitä tassuttelua. Pitää vaan sopia miehen kanssa, et millon tehdään kun en tosiaan kahta voi yhtäaikaa sylissä kanniskella.. vai voinko ;) Kuinkahan monta yötä siihen pitäs varata? Riittäskö 3?!!!

Muuten kuuluu hyvää. Aamupuurokin maittaa jo ja oikein kunnon satsi! Rytmit on haussa. Kolmista päikkäreistä pitäs siirtyä pikkuhiljaa kahteen, mut ihan vielä ei jakseta valvoa lounaan yli joten kolmilla unilla mennään. No, saapa ainakin äiti ulkoilua.

Mäkin mietin tuota imettämisen jättämistä ja sitten taas vielä en kuitenkaan. Saas nähdä!!

Nautitaan juu ulkoilusta!!

oltiin tipahdettu kauas. vai onkohan meillä jo uus ketju, jota ei vaan löytyny?!?!

no, meillä tosiaan ollaan tosi kärttysiä. ei mee ruoka, ei nukuttais. joko hammas ottaa tosi koville tai sit on jotain esim. korvissa. tarttee kattella vielä huominen, alkaako muutosta tapahtuun vai mennäänkö taas kiusaan lääkäriä (ollaan jo kaks kertaa käyty korvien tarkistuksessa, mut ei siellä mitään ole ollut).

Juu uusi ketju löytyy,mutta siinä on viestin määrä kohdassa -1 ja ketju ei aukee,en muista nyt mitä siinä luki...
Ihme sonera...
Mitäs tehdään?Jos ei se uusi ny ala pelittään,tehdäänkö uusi? Tää on meinaan jo niin pitkä...

aletaan mun puolesta laittaa 8 kk mittoja. eiks vaan?
meilläkin se 8 kk neuvola on reilun viikon kuluttua.

musta voitais kyllä vaikka alottaakin uus ketju. mä näin jossain muussakin ketjussa sen -1, eikä auennu sekään.

meiän likalle on tullu ihottumaa. mä oon sitä nyt parina päivänä rasvaillu miedolla kortisonilla. ajattelin, että ois kiva kun läiskät häviäis ennen neuvolaa.. mä en millään jaksais nyt niitä juttuja.. jotenkin tuntuu, että ne heti alkaa syynätä kaikkia ruoka-aineita. mä voisin melkein pistää pääni pölkylle, ettei tää johdu mistään sapuskasta. mut selitä se nyt sitten siellä jollekin lääkärikokelaalle... että mulla nyt vaan on TUNNE, ettei se ole ruoka-aineallergiaa... ;)

tosta väsystä.. mulla itellä on nyt aika kova väsy.. ei siis mitään masennusta. mut mä en oikein jaksa. musta tuntuu, että koko ajan on joku poikkeustila päällä. millon ei maistu ruoka, millon on nuha, millon mitäkin.. tän kuopuksen kans tuntuu, että kaikki saa vääntää vaikeimman kautta.
mun miehellä on harrastus, joka vie sen syksysin viikonlopuiks pois kotoa. siks en valita, koska se on kotona kaikki muut 349 päivää vuodesta kotona (ei mitään arki-iltaharrastuksia tms). mut mua alko jo tänään ahdistaa, että se taas huomenna illalla lähtee.. tiiän, että jäis kotiin jos puolella sanallakaan vihjaisisin että tarvin sitä täällä. mut ei, mä en tahdo että se tekee niin.
mä eilen sanoin miehelle, että jos vielä joku sanoo mulle, että ""nauti nyt tästä vauva-ajasta kun se kestää niin vähän aikaa..."" - mä varmaan mottaan sitä kuonoon. mä oon kohta 8 kk odottanu, että millon tästä saa alkaa nauttia.. ei oo vielä sitä päivää tullu vastaan.

kauhean negatiivinen vuodatus.. mut mites te muut? nautitteks te kaikki toiset tästä vauva-ajasta? vai onks toi vaan joku hölmö klisee niiltä, jotka on jo unohtanu mitä tää on?

Koita jaksaa kati3, vaikka hammasta purren! Mulla ollu aika samat fiilikset, tuntuu tosiaan että aina on joku poikkeustila päällä. Nyt ollu 2 vkoa nuhaa ja poika herää klo 5 aamulla pirteenä kun peipponen, ja äitiä väsyttää. Mulla autto kun vietiin juniori yökylään mummulaan, sai nukkua univelkaa pois. Joku voi pitää mua itsekkäänä, mutta kaikki jaksaa paremmin, kun äiti jaksaa. Ja lisäks oon vähän ollu töissä, ja poika mummulla hoidossa, niin oon kokenu sen kyllä tosi piristävänä.