HUHTIKUISET

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Uusi 21.1.06
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
kurjaa Ulrika tuo teidän parisuhde-tilanne! aikamoinen lukko teidän väleissä tuntuis olevan. nyt kipinkapin sitä purkamaan ennenkuin solmut paisuu niin suuriksi ettei niitä enää saa auki (terveisin, siitä syystä eronnut esikoisen ollessa pieni).

meillä on kanssa kova oma tahto. on kuulemma tullut äitiinsä.. ;)
ja sit on oppinut ""valittamaan"" sillain kun ei oikeesti itke, mut on esim. tylsää ja ruikuttaa sitä.. hassun kuulosta.

mä oon jo joku aika sitten alkanu antaa samaa ruokaa kun me muutkin syödään. jopa makkaraa pistelee hyvällä ruokahalulla. mä en oo enää välittäny jos on suolaa. sillon kun itse olin pieni niin tässä vaiheessa saatiin jo suolaista ruokaa ja hengissä olen minäkin. ei edes mitään vakavia sairauksia tai allergiaa mulla ole. nyt tosin siihen ruoka-asiaan on tullu takapakkia.. ei oikeen oo uponnu mikään muu kun piltin spagettisose. oon sit syötelly sitä.. kun oon ajatellu, että parempi nyt näin kun tuo yösyöminen on vasta saatu vähennettyä 1krt/yö. pelkään, että jos syö päivällä huonosti - alkaa taas huutaa maitoa öisin. että kunhan nyt tottuu siihen uuteen yörytmiinsä, niin sitten alkaa kova koulu päiväruoan suhteen. eikä haittaa jos joku kerta ei kelpaa -kyllä seuraavalla aterialla yleensä menee jo.

Lueskelin teidän juttuja pitkästä aikaa ja nyt on pakko vastailla kun olis niiiin paljon juttuja =)

Ensinnäkin, onnea st! Mikäli oikein ymmärsin niin olet uudelleen raskaana. Hienoa! Mä haaveilen myös uudesta vauvasta mutta ei vielä. Ensin uusi koti ja sitten vasta lisää lapsia.

Toiseksi, terveisiä TÖISTÄ! Mä alotin työt viime viikolla. Tosin olen 3-4pvää/vko. Mä hoidan poikaa 1-2päivää, mies yhden ja äiti (ja välillä ystäväni) loput jäljelle jäävät päivät. Tällä hetkellä mieheni on pojan kanssa parturissa =) Voi taivas mitä mun pojat keksiikään kun ne on kaksin arkena kotona... mä täällä sydän syrjällään ihmettelen niiden touhuja. Mutta hyvä näin, saa miehenikin maistaa sitä kotielämää lapsen kanssa. Tämä töissä oleminen on kyllä omalla tavallaan antoisaa, tekee TODELLA hyvää lähteä niistä kodin pienistä piireistä hetkeksi pois. Ja kun en tee täyttä viikkoa niin saan vielä hetken nauttia myös niistä kotipäivistä. Ainut miinus on pojan kuljettaminen hoitoon. Ja se että lopulta pitkinä työpäivinä sitä omaa lastaan näkee liian vähän. Vähän jo hirvittää se että poika menee syksyllä kokopäivähoitoon. Mutta kyllä se tilipussi lohduttaa!!! Ja ainakin vielä mä tulen mielelläni välillä ""huilaan"" tänne töihin, kyllä te tiedätte mitä mä tarkotan. Täällä saa syödä rauhassa eikä kukaan tule vessaan vetään kaikkia tavaroita alas tai hakkaan vaakaa =)

Eli siis nyt kun olen taas töissä niin on aikaa kirjoitella teidän kanssa ja lukea juttuja. Täällä on tällä hetkellä aikas kuollutta, sopii mulle.

Meillä Jesper ryömii kovaa vauhtia, jumittaa konttaus asennossa ja yrittää nousta ylös. Polvilleen jo kovasti pääseekin mutta hänellä ei ole mitään kontrollia alastulossa. Ihan tuskaa kun kokoajan saa kytätätä että ei tulla pää kolisten alas. Mun vanhemmilla on pienet portaat ja ne poika kuulemma osaa jo mennä ylös! Eli yhtä kyttäämistä sielläkin.

Ruoka maittaa todella hyvin, tai ainakin siihen verrattuna kun lukee teidän juttuja. Aamulla puuroa, maidolla päikkäreille, päikkäreiden jälkeen iso purkki ruokaa (näitä kaupan lastenruokia), jälleen maidolla päikkäreille ja päikkäreiden jälkeen taas iso purkki. Illalla iltapuuro ja maidolla nukkumaan. Unta 11h ja sitten taas sama rumba uudelleen.

Meillä poika siirrettiin jo 1,5kk iässä omaan huoneeseen ja suosittelen sitä, todella! Meiltä lähti heti yksi herääminen pois (ja heräsi siis enää vain yhden kerran yössä). Tuo yksi herääminenkin jäi sitten pois, olisiko ollut n. 5kk iässä. Huomasin vain että maitoa ei enää kunnolla juotu vaan olisi pitänyt seurustella. Seuraavana yönä annoin seurustella omassa sängyssään ilman maitoa ja poika nukahti puolen tunnin jälkeen. Sen jälkeen ei enää olla herätty. Tosin nykyään töiden takia poika herää klo 6-7 ja nukkumaan mennään sitten illalla klo 19-20. (päivän aikana kahdet 2h päikkärit). Mutta kokeilkaa sitä siirtämistä omaan huoneeseen jos mahdollista. Ja se äidin kuulo on kummallinen, sitä herää vaikka mihinkä raksadukseen vaikka lapsi nukkuisikin kauempana. Siihen tottuu... mäkin pari ekaa yötä nukuin huonosti kun luulin että en herää mutta pian opin että nukun ite paljon paremmin kun lapsi ei ole samassa huoneessa ja silti herään pieneenkin ääneen.

Sitten siihen parisuhteeseen. Meillä kävin kans niin että mä motkotin mitä ihmellisimmistä asioista ja yksi kaunis päivä mun miehellä kärähti täydellisesti. Hän purki tuntojaan ja kertoi mm. sen kuinka raskasta on tulla töistä kotiin kun mä odotin jo valmiiksi negatiivien asioiden kanssa kotona ja lauoin niitä sitten heti päin naamaa. Mä kans kattelin ikkunasta ulos ja päätin että nyt loppu. Huomasin että kaikki päivät kun olin yksin mietin vain että mitä mieheni teki väärin ja mitä asioita kotona oli väärässä paikassa... ""nyt se jätti tonkin tavaran tohon"" jnejnejne. Eli kun 8-9h päivässä mietin vain noita negatiivisia asioita niin nehän sieltä purkautu. Mun piirit oli liian pienet! Tietoisesti aloin purkaa omaa turhautumistani muihin asioihin, kuntoilin, lenkkeilin, askartelin, kudoin jnejne. En ajatellut miestäni juuri ollekaan päivisin tai jos ajattelin niin postiivisessa mielessä. Kaivelin oikein niitä hyviä asioita ja mietin kaikkea sitä mihin miehessäni olen rakastunut, mitkä asiat ovat hyvin. Meni pari viikkoa ja mieheni avautu jälleen. Kuulemma asiat olivat muuttuneet kuin yö ja päivä ja hän oikein odotti että pääsee kotiin mun ja pojan luokse. Siitä asti on sitten mennytkin hyvin. Mutta niin se vaan on että itseään pystyy muuttamaan, toista ei. Pitää vaan uskoa siihen että kun itse muuttuu niin se toinenkin muuttuu tai suhtautuu asioihin uudella tavalla.

Jaaha, mies soitti. Parturi reissu oli ollut menestys =) Valokuvia ja hiuksia oli mulle muistoksi mukana. Kuulemma ohennussaksia ja sellasta miesten leikkuria (siis sitä konetta) oli käytetty ja lopuksi laitettu haisevaa hoitoainetta tukkaan. Eli siis poikamme haisee nyt mieheltä. Ja tiedoksi että ei sitä tukkaa nyt niiiiin paljon siinä päässä ollut. Eli aikas haivenia siellä oli leikattu. Maksoi 5e =)

Nyt lopetan romaanin ja menen pissalle. Pikaisiin kuulemisiin!!

Kiva, ku kuultiin Vivinkin kuulumisia pitkästä aikaa.
On varmasti mukavaa olla vähän töissä.Kyllä se ois vaihtelua tähän kotiarkeen.
Kiitos onnitteluista.Mä ootan tosiaan kolmatta lasta.Laskettuaika 13.7.Eli 17 viikkoa kohta takana.Hyvin on menny.Minä-83 on myös raskaana.
Meillä on rivitalokaksio.Kyllä täs kahen lapsen kans on viel mahtunu olemaan.Ja viihdyn täl alueel.Mut kolmen lapsen kans tulee ahasta.Ku ei oo ku 2 huonetta.Kaikki ei sit mahu makuuhuoneeseen,joten pakko kai tästä on muuttaa isompaan.

Kävin äsken poikien kans ulkona.Kylläpä piristi.Pitäs joka päivä saada ittensä ulkoilemaan.:) Daniel nukahti päikkäreille ja nukkuu nyt sisällä.Esikoinen tykkäs riehua lumessa.Ja laskea pulkalla.
Se on vaan ihan mahoton menijä, eikä tottele vieläkään mitään. Jos huudan, et tule äitin luokse, ni ei tosiaan tule,lähtee suurinpiirtein vaan kauemmas....Saa sit juosta sen perässä ja vahtia kokoajan.Se on vähän rasittavaa.Ois kiva ku ois omakotitalo ja aidattu piha,et vois vapaammin antaa sen mennä ja tulis varmaan ulkoiltuakki helpommin.

Daniel heräs viime yönä 3 tunnin välein.Ja sillä oli aamu 6:lta kakat.Onneks jatko sen jälkeen vielä unia 9:ään.

Valoisaa päivänjatkoa kaikille!

Moi taas..

Tyttö päikkäreillä ja minä netissä yllättäen. Täytyy vaan pikasesti kirjottaa, kun täytyy mennä vääntämään tytölle ruokaa.

Mä tässä oikeen näytin taas kotiäidin parhaat palat... Yleensä en vie roskia silloin kun mulla on vaunut ja koira, koska meillä on roskis vielä lukollisen oven takana, eli liian monta muuttujaa yhtälössä. No sit yks aamu aattelin, että täytyy viedä noi roskat nyt kun ne niin haisee. Kun olin kävellyt noin ½ tuntia, niin koira pysähty haistelemaan jotain ja mä sit siinä kattelin ympärilleni ja kuinka ollakaan mulla oli roskapussi edelleen vaunujen alakerrassa.. Onneks ei sentäs ollut mikään läpinäkyvä pussi, ois pikkasen nolottanut :-))

Meillä nukutaan edelleen 19.30-06.00 ja en sinäsä valita kun nukkuu koko yön, mutta tuo klo 6 alkaa olla itselle hiukan haasteellista.....

Me ollaan siirtämässä tyttöä ens viikonloppuna omaan huoneeseen. Meillä on nyt tietokone täällä tulevassa tytön huoneessa ja mies kävi ostamassa ikeasta sellaisen pienen atk-pöydän joka sit sopii meidän makkariin. Jää silleen hyvin oven taakse nurkkaan, eli ei onneksi näkyvillä koko ajan. Musta olisi ihana kun olisi yks ylimääränen huone, mutta ei näillä hinnoilla ostella mitään ylimääräsiä huoneita sen takii et olis kiva...

ai niin, nopeestihan mun vaan piti...

Niin mä st muistelinkin että sulla oli yksi jo ennestään ja tää ""huhtikuulainen"" oli toinen lapsi. Mulla kans siintää haaveissa kolme lasta... ehkä sitten joskus. Pitää vaan toivoa että ikä en tule vastaan ennen kun lapset on tehty. Teille tulee sitten kesävauva, hienoa. Muutama ystävä on nyt talven aikana saanut vauvelinsa ja on se kyllä sellasta pukemista ja pakkasmittarin kyttäämistä sellasen ihan vastasyntyneen kanssa. Vaikka muistissa on kyllä vielä viime kesä jolloin taas oli liian KUUMA jotta olisi lapsen kanssa ulkona voinut olla. Onko koskaan hyvin =)=)

Meillä on rivitalo kolmio, eli siis kaksi pientä makkaria ja olohuone-tupakeittiö yhdistelmä, 75 neliötä. Ja mä kuvittelin että meillä olisi kahden kanssa ahdasta =) Miehelläni on vaan kova kuume vaihtaa asuntoa, tuo asunto on mieheni omistama ja hän on ostanut sen muutama vuosi sitten halvalla. Hänen tekemänsä remontti on nostanut asunnon arvoa yli tuplat joten ymmärrän kyllä että se kannattaisi 1-2v sisällä myydä. Ja hän haluaa tuosta rivarista hyvä käsirahan omakotitaloa tai paritaloa varten ja mikä mulla on siihen sanominen. Tosin se tietää että sitä että kun mun autolaina on maksettu niin on asuntolainan vuoro. Ja mä kun kuvittelin että voisin hetken nauttia velattomasta elämästä. Että näin.

Mutta työt jatkuu taas.... onneks olen loppuviikon kotona. Siitäkin osaa taas nauttia ihan eri tavalla. Näkee sydämmenasiallakin huomen aamulla =) Ja aamutelkkarin... pienet on ihmisen ilot =)

Kiva kuulla sinustakin vivi pitkästä aikaa!=)

Meikäläinen täällä kärvistelee flunssan kourissa.
Eilen illalla oli kickboxin treenit ja ihmettelinkin että miksi ei millään meinannut jaksaa, mutta aamulla olikin sitten jo kuumetta ja kamala nuha. Täytyy toivoa että tauti ei tarttuisi poikiin.

Meillä ois tänään ollu neuvola, mutta jouduin senkin nyt perumaan. Ei tosin haittaa koska varasin ajan sinne sillon kun eliaksella oli toi ruokahuuto pahimmillaan. Nyt on onneksi vähän rauhottunut mutta Joona vuorostaan alotti...ÄÄÄHHH! Ahdistavaa. Aion nyt jättää tuon iltapuuron kokonaan pois ja annan velliä tilalle. En viitsi millään pakottaakkaan, sitten ei ainakaan suostu syömään. Eli vähän otetaan takapakkia, mutta eiköhän se tästä. Meillä kanssa maistuu kaikkein parhaiten toi spagetti ja jauhelihakastike (kaupan). Mutta jos annan vähän isompia perunan paloja ni heti alkavat yökkimään...Ja tosiaan kotiruoka menee hyvin onhan siinä enemmän makua.

Meidän kanssa piti jo viime viikonloppuna siirtää pojat omaan huoneeseen, mutta nyt yöt on ollu niin mahdottomia, että katsoin parhaaksi vielä siirtää sitä. En jaksa juosta miljoonaa kertaa toiseen huoneeseen. Vaikka mistä sitä tietää jos nukkuisivatkin paremmin omassa huoneessa.

Ulkona on sataa lunta oikein kunnolla ja pojat nukkuu vaunuissa tyytyväisinä.
Täytyy varmaan mennä tekemään ruokaa, jos saisi vähän voimia takaisin.

Heipat!

Kiva kuulla vivistä :)

Me tultiin tytön kanssa kotiin tunti sitten herättään tuo yötyöläinen,oltiin ystävällä käymässä tuossa parin kilsan päässä jolla on pari kuukautta nuorempi poika!

Lupasin tänään vääntää kunnon päivällisen ukolle :)
Pihviä tai jotain...
Yleensä väännän jotain tosi nopeeta,mutta nyt päätin panostaa!

Täällä ei mitään kummempaa,tyttö konttaa joka paikkaan ja nousee koko ajan,heti kun jompi kumpi menee vessaan sinne on pakko likankin tulla.
Rummuttaa vessan kantta ja vetää vessapaperia 8)

Ruoka maistuu suht`hyvin nyt,myös jotkut 8kk soseet.
Puuro maistuu aamuin,illoin.
Mutta yöt huonoja,että jotain positiivista,mutta myös negatiivista!

Tyttö on keksinyt teko naurun :) Yks päivä miehen kanssa naurettiin jollekkin asialle ja tyttö hekotti meijän kanssa!
Nykyään sitten,kun joku nauraa on hänkin mukana jutussa ja nauraa!

Mutta nyt pikku hiljaa ruuan laittoon!

huomenta,
olipas tullut juttua :) kiva kuulla teistä harvemmin vierailleista!! me oltiin kerhossa eilen ja kyllä on sosiaaliset taidot kehittynyt kk:ssa. sinne vaan muiden sekaan leikkimään. tänään mennään taas toiseen tapaamiseen.

appivanhemmat tuli eilen brasiliasta, kyllä ois ollu kiva olla mukana. me oltiin 2 vuotta sitten keväällä ja takaisin lähtisin...

viime yönä ei herätty kuin 2 kertaa -tuuletus- ja ruuatkin maistuu taas! annoin maistaa jäätelöä ja voi mikä pyyntö tuli , et lisää. kai mekin aletaan maistelee tavall. jugurttia.

huuto tuli-ei kun menoks...

kiva tosiaan, että tänne on löytäny takas sellasetkin, jotka oli pitkään pois! älkää nyt sit taas karatko mihinkään! ;)

Mä luulen, että mun töihin-paluu-kaipaus on ihan puhtaasti sitä että haluisin taas elämää jossa ei koko ajan ole joku lapsi hihassa tai puntissa kiinni. jos siis joku ei muista, niin noita lapsia meidän kotona on neljä... mä jossain vaiheessa sanoinkin, että mä oon varmaan kamala äiti, mut toivoin todella että noiden ekaluokkalaisten koulupäivät olis vähän pidempiä...

Voi kun meilläkin olis vauvalle oma huone... *huokaus*
neliöitä meiän talossa on 175, pitäis riittää. mut tää on vanha kauppa ja huoneet isoja (siitä en kyllä valita yhtään!!), niin että makkareita on sit kuiteskin vaan kolme meille 6 hlölle.

Mä oon ollu tosi iloinen, että oon tässä mammaloman aikana saanu monta uutta tuttua täältä kylältä. muutin siis n. pari vuotta sitten pienelle paikkakunnalle, jossa en ollu aikasemmin edes käyny. mut nyt riittää kyläpaikkojakin ""vaikka muille jakaa"". Mä oon ollu aikasemmin vähän huono tutustumaan uusiin ihmisiin, että opetella se taidon oon saanu. mut kun rohkeasti vaan on tarttunu tilaisuuksiin... on kannattanu! naapurin rouva (uusin tuttavuus, käyty lenkillä nyt pari kertaa yhdessä) sanoikin osuvasti, että ei täällä mökkiin tarvi jäädä istumaan jos ei itse halua. turhia oli siis mun alkuajan huolet...

Heippa taas!

Tänään soittivat mulle TAYS:sta,että olisi peruutus paikka ensi viikon torstaille ihotauti polille,olivat lähettäneet kyllä postia ajasta (ei ole vielä tullut,ehkä tänään) mutta siinä olisi ollut vasta maaliskuun lopulle (ruuhkaa) joten peruutus paikan otin,tottakai!
Kata(nko?) pojalla oli maitoallergia?
Miten se testattiin?
Täti kertoi mulle puhelimessa,että laittavat jotain tippoja käsivarteen jne...(en tiä mitä kaikkea testaavat)
Tyttö roikkui mun puntissa,joten oli hankala keskittyä,niissä lapuissa varmaan lukee tarkemmin,posti tulee n.vartin päästä!

Mukavaa kyllä,kun tulee vanhoja tuttuja taas mukaan keskusteluihin!!!! :)
Minä,kun täällä olen joka päivä kertomassa tylsiä juttujani 8)

Päivän jatkoja!

Helou!

Äh, nyt on meilläki jonki sortin räkätauti, ja yöllä nukutaan vielä huonommin (jos mahdollista..) kun ennen ja päivät kitistään. Poika on muutenki niin kova menemään ja kiireämään ja kävelemään tukia pitkin, että kuhmuja kyllä piisaa, vaikka kuinka vahtis *huokaus*

Mepäs päätettiin muuttaa takaisin ""ihmisten ilmoille"" ja ostaa töräytettiin Turun keskustasta kolmio! Kaikki oli rempattu, ja vimpan päälle. Mitenkähän sitä jaksaa oottaa pari kuukautta... Mua kyllä ahistaa ku alkaa miettiä mihin kaikkialle sitä pitää taas muistaa ilmotella uutta osoitetta sun muita, plääh... Että jos joku Elleistä on Turusta/Turun suunnalta, niin kaffelle sitte vaan :)

Jenni: Juu, meidän pojalla on toi maitoallergia, ja se testattiin altistamalla (eli annettiin lääkärin valvonnassa Tuttelia n. 10min välein aina edellistä kertaa vähän isompi määrä) Poika oli sillon 6 viikkoa. Ja pojalle tuli ihottumaa ympäri vartaloa, muistaakseni n. 10ml:n antamisen jälkeen. Mutta toi maito mun mielestä voidaan tastata kyllä käsivarrestakin (onko se nyt sitte se Prick- testi? nimeltään) Ja samaten sillai voidaan testata esim. kananmuna ja joitain viljoja. Kertoileppa sitte miten teillä meni!

Hauskaa päivää kaikille!!!

29.3. Kata, POIKA, 49 cm/3315g
*10kk:77/11145/47
6.4. Kati3: TYTTÖ,49,5cm/3200g
*8kk:70/8770
7.4 Jenni: SIIRI 49cm/3000g
*9½kk:72,2/7930/43,8
7.4. Jonsku, POIKA 52cm/3435g
*4kk:67/8110/43,8
8.4. Late: EEMU 54cm/3790g
*6kk:73,5/8390/46,2
9.4. minä-83,IIDA,49,5 cm/3095g
*8kk:70,5/8650/43,5
11.4. Ulrika,ADAA,49,5cm/3360g
*9kk:75cm/11800g
13.4. Heli, TYTTÖ, 52cm/3370g
*4kk:66/5735/41
14.4. Diana,KAKSOSTYTÖT, 46cm/2695g ja 46 cm/2850g
*6kk: 64.5/6600 ja 64.5/6650
15.4. Tuisku,KAKSOSPOJAT, 50cm/3290g ja 47cm/2280g *6kk:68,5/7290/42 ja 67,5/7420/42
15.4. Vivi,POIKA,50cm/3320g
*
20.4. Mimosa73, TYTTÖ,50cm/3955g
*8kk:71/8450/45,2
22.4. Eija,POIKA,
*8kk: 73cm/9740g/46.2cm
25.4. Susan,POIKA,51,5cm/4390g
*8kk:72/9150/46,8
25.4. Minttu,POIKA, 55cm/4510g
*4kk:66,5/7320/43
27.4. Minna, PAAVO, 50 cm/3250g
*6kk:68,5/7850/42
27.4. Kaura, MAX, 50cm/3530g
*8kk: 72,5/9370/47
30.4. Tähti, VIIVI 48 cm/3076g
*6kk: 65,5/7150/42,5
3.5. St, DANIEL, 53 cm/3490g
*6kk:9500/73,2/46
7.5. Mari, POIKA, 53cm/3680g
*8kk: 75/9320/46
7.5. Zuz, tyttö, 52 cm/4340g
*8kk:72,1/9135/46,6
7.5. kati2, POIKA 53cm/4150g
*6kk:67,5cm/8610/44,7

Muuttelin vähän tuota listaa ehkä paremmin luettavaksi,sopiiko tämä vai muutetaanko vielä vai pidetäänkö vanha?

*tylsää meikäläisellä(kö)?*

mulle tuli ekana mieleen tuosta uudesta listasta, että siitä tuli kamalan pitkä... mutta luettavuus kyllä parani.
mun puolesta voi olla miten vain! =)

meillä on ens keskiviikkona 10 kk neuvola. ihan kiva mennä taas katteleen, paljonko on kasvettu. Muuta ihmeellistä siellä ei nyt taida ollakaan.

Mä oon niin kovasti päättäny olla hyvällä tuulella ja ajatella positiivisesti. Mut nyt se positiivinen ajattelu on kyllä taas niiiin kovalla koetuksella... Likka valvotti mua käytännössä koko yön. Mä en käsitä, mikä sillä oli. kovasti se vaikutti siltä, että koitti multa maitoa pyydellä. voikohan olla, että kun se on nyt vähän toista viikkoa ollu vain yhdellä pullolla/yö, niin nyt se olis vasta tajunnu että siltä on hävinny jotain etuja. ja että se nyt vasta alkais protestoimaan niitä? tää oli nimittäin toinen yö nyt peräkkäin. mitään hampaisiin viittaavaa ei suusta löydy, mut voihan ne tosin vaivata vaikka olisivatkin vielä syvällä.
no, mä oon nyt valvonu enemmän tai vähemmän jo puoli vuotta. alkaa olla takki tyhjä sitä lajia. ja usko loppuun koko hommaan. Päivisin menee jo ihan mukavasti kun syömiset on saatu mallilleen ja likka leikkii jo vähän itekseenkin. Mut nuo yöt.. ne vie kyllä multa järjen.

no, aamuväsymyksessä sain sit naksut meiän ekaluokkalaisillekin. niiden kaveri odotti eteisessä suunnilleen vartin, eikä näillä kahdella ollu kiireen häivääkään. siellä ne pyöri kalsareissaan omassa huoneessa, eikä vaatetta menny päälle millään. vaikka siis tiesivät, että kaveri odottaa. mä sit hivenen avasin äänijänteitä ja kiljuin niille, että jos niitä noin vähän kiinnostaa kulkea kaverin kans koulumatkaa, niin mä voin kyllä sanoa kaverille ettei tarvi enää aamusin tulla niitä odotteleen... nyt vähän harmittaa, että tuli huudon kans lähetettyä ne kouluun.. mut edelleen oon sitä mieltä, että asiasta mä niille rähjäsin. ja jos ei kerta puheella mene perille... voi kiesus, miten ne ens syksynä ehtii sinne kouluun ikinä kun ei oo kukaan hoputtamassa?!?

höh, tästä tuli nyt valitusvirsi... sori.

mä oon muuten viime sunnuntaista ollu miehen kans vähän niinku laihdutuskuurilla. mies päätti lopettaa iltasyömisen (klo 18 jälkeen vain hedelmiä ja/tai juotavaa). Mä ajattelin siinä sivussa olla myös. eipä tuu sille kiusausta sit kun mäkään en pistele iltapalaa. ja jos vaikka nuo mun kilot tippuis samalla. tähän mennessä tulos on miehellä -3kg ja mulla vähän alle -1 kg.. ei ihan sama... mut ei kyllä oo lähtöpainokaan =)
mä aion joka sunnuntai-ilta punnittaa.. ja tavoite olis ihan niinkin huima kun kilo / vko. sit vois olla keväällä vanhoissa housuissa... no, katotaan nyt. onnistuuko se paremmin multa kun lastenhoito.

Tuosta listasta,mä kans huomasin vasta,kun tulin katsomaan ketjua,että se on toooosi pitkä.
Ja siellä näyttäis ainakin suurin osa olevan sellaisia jotka käyvät -enemmän ja vähemmän- kirjottelemassa...
Höh,tuo vanha on jotenkin niin sekava...
No,täytyy keksiä jotain...

Jee!!!!!
1. Max nukkui 20-5.30 ilman herätystä, ensimmäisen kerran 9kk! Tosin mulla jomotti selkää eli nukkumisesta ei tullu mitään.
2. paino on pudonnut 4kg eli mittari näytti aamulla 79,9kg, haamuraja on rikottu.
3. kaveri synnytti eilen kaksospojat ja kaikki voi hyvin!!

Kamala hehkutaa, kun toiset on valvonut koko yön. Toivotaan et kaikkien yöt paranee ennen vuoden ikää -please lapset- Ulkona on nättiä, kun satoi vähän lunta ja jäät meni piiloon. Max löyti tutin ja mussutti sitä innoissaan koko aamun, hassua, kun ei muuten syö tuttia.

Kata: onneks olkoo asunnosta! missä korvessa te sitten olette asuneet..... me asutaan raisiossa.

Täytyy mennä siivoo -plääh-

Moikka,

Synnytyksen jälkeen mun pms-oireet on entisestään pahentuneet (jos vain mahdollista). Onneksi kuukautiset alkoi tänään. AAAAARRRRGGH. Siis oikeesti tuntu siltä kuin joku vanne olisi kiristänyt päätä ja nyt kun vuoto alkoi niin *plop* ja vanne katosi. Siis ihan kamalaa, toissailtani itkin täällä kuin vesiputous ""kun niin ahdisti"". Ai mikä? No en minä vaan tiedä, mutta kun ahdisti, voi herranjestas sentäs. En yhtään ihmettele, että miehet ei välillä tajua naisia kun ei tajua itsekään... Lenkillä huusin koirallekin kun se veti jonkun mielenkiintoisen hajun perään. Sekin vähän katto, että mikähän tota vaivaa.

Meillä menee tytön kanssa hyvin. Hän teki puurolakon. Kävi niin, että ostin Nan jauhetta ja laitoin sitä puuroon. Sitä puuroa ei sit syötykään lusikallista enempää. Ja sen jälkeen en ole saanut puuroa menemään, oli nan jauhetta tai ei. En tiiä oliko ihan vain sattumaa tuo jauhe ja puurolakko vai mikä maksaa. Mutta aattelin nyt pitää vähän taukoa ja katotaan vähän ajan päästä uudestaan.

Nyt meen laittaan ruokaa tolle tytölle. Heips.

Ai niin, olen edelleen pisteillä ja olen laihtunut 3 kg!! Kyllä tämä tästä, mutta onpa hidasta puuhaa....

Ihan ok toi uus lista, helpompi lukea. Anna Jenni olla vaan.:)

Pakkaspäivä taas.22 astetta.Eli sisällä ollaan.Eilen kyl käytiin ulkona,ku oli vain 13.

Daniel tänään 9 kk! Maanantaina neuvolaan.
Antibioottikuuri loppu eilen.Toivottavasti ei enää huutas korvia...Viime yönä heräs 3:lta ja 5:ltä ja jäi sit itkemään.Valvoin ite 3-6...Sit luovutin ja jätin pojan iskän hoitoon.
En tajua miten noi yösyötöt sais pois? Ku juo aika paljo maitoa öisin. Vaik mitä antas illalla, ni silti herää.
Tuntuu nälkäseltä, ni ei viittis huudattaa.
No on täs vielä aikaa, ennenku vauva syntyy, sitä ennenku sais Danielin yösyötöt loppumaan.
Voishan sitä joku yö koittaa olla antamatta maitoa ja kattoa miten menee.

Pitäs alkaa viikata valtavaa puhtaanpyykin vuorta.Ei oo mun mielihommia.

Aurinko alkaa pilkistelemään.:)

Laitoin minäkin pojat ulos nukkumaan, meillä mittari näyttää -13.
Eilen kävi ihan hirvee juttu. Laitoin kaksoset ulos päikkäreille ja rupesin siinä kolmen tunnin jälkeen ihmettelemään kun itkuhälyttimestä ei ollu kuulunu vielä pihahdustakaan, yleensä sieltä kuuluu kun pojat vähänkin liikahtavat tai aivastavat ym..Avasin sitte ikkunan ja rupesin kuuntelemaan ni aivan kamala huuto kuulu vaunuista. En tiedä kauan ne oli siellä itkeneet, mutta itkuhälytin oli vahingossa mennyt väärälle taajuudelle, eli ei toiminut. No onneksi ei mitään sen vakavampaa. Pojat rauhottui heti kun tultiin sisälle. Tuli taas kauheat omantunnon tuskat kun en tarkistanut taajuuksia.

Huomenna mulla on tyttöjenilta!=) Kiva nähä pitkästä aikaa kavereita jotka asuu kuka missäkin päin suomea. Tekee hyvää päästä vähän rentoutumaan hyvän ruoan ja viinin ääreen.
Pitäisi mennä myös serkun lapsen 2v synttäreille, mutta heillä oli viimeviikolla oksennustautia ni en tiedä uskallanko. Ehkä meen yksin ja jätän pojat kotiin, vaikka voi se varmaan tarttua sitten mun kautta. No täytyy katsoa. Sinne tulee myös mun kummityttö 7kk jota en oo nähny varmaan 3-4kk. He asuvat Turussa ni on vaikea matkustaa sinne poikien kanssa.

Me otettiin miehen kanssa eilen yhteen. Mun syytä se oli, sain taas jostain päähäni että se ei enää halua olla mun kanssa enkä mä oo sen mielestä yhtään kaunis, saati sitten haluttava. Mulla on kyllä sellanen olo että mies välttelee mua koska viimesen kahden viikon aikana se ei oo kertaakaan tullu mun kanssa samaanaikaan nukkumaan, vaan jää vielä pelailemaan tietokoneella tms. Ihan niinku odottais että mä nukahdan ettei vaan tarvi harrastaa seksiä. Mä oon sille kyllä vihjaillu että ois kiva saada välillä läheisyyttä, mutta ei. Taidan vaan kuvitella kaiken, jotenkin vaan tulee pahamieli tosta. Täytyy sen kanssa jutella kun saadaan hetki aikaa kahdestaan, ehkä illalla saunassa. Mä tiedän ettei se mua ikinä pettäisi enkä ymmärrä että miksi mun pitää tehä tästä niin iso asia. Mulla taitaa olla toi pms kokoajan päällä=)

Selkä meni eilen reeneissä ja nyt on tosi hankala kyykistellä mihinkään, vaikea hoitaa poikia kun niitä kuitenkin pitää nostella. Täytyy varmaan käydä lääkärissä kun mulla on sellanen kuluma tuolla alaselässä ettei siihen nyt oo vaan tullu muutosta.

Onko kukaan teistä koskaan kokeillu sellasta naturdiet valmistetta? Mun kaveri on nyt sellasella kahenviikon laihdutuskuurilla ja sillä on lähtenyt 4päivässä yli 2kiloa. Siinä jauheessa on kuulemma kaikki ravintoaineet ja se vie nälän pois kokonaan. Aattelin kokeilla. Nuo kyllä tuppaa yleensä olemaan sellasia että se pudotettu kilomäärä tulee kaksinkertasena takaisin kun kuuri loppuu.

Nyt lopetan tän romaanin ja lähen pesemään vessan.

Hyvää vkloppua!

Tuisku: tutustu vaan painonvartijoihin. se on meillä ainut toimiva konsti... mies on ollut koko ikänsä pullukka ja toi toimii ainoana varmana. nyt multakin on 3 viikossa lähteny 4kg ja ei oo ollut kertaakaan nälkä! miehelt 6kg, kun on enemmän painoo. Kysy jos jollan olis lainata niitä papereita.

Ps. syyllistän ukkooni ihan samanlailla kuin sä tosta nukkumaantulosta.... mä en edes saa unta ilman häntä...

meillä taas on niinpäin, että mun ukko valittaa mulle kun en mee sen kans yhtäaikaa nukkuun... mä oon se joka meillä jää pelaan tietsikalla, lukeen tms... kun kaikki tenavat on menneet nukkumaan (vanhin menee n. klo 22) on ainoa hetki kun saan olla ihan rauhassa ja tehdä vain omia juttua. vaavikaan ei heräile vielä sillon vaan nukkuun n. 23.30 saakka ihan rauhassa. ja siis mun mies menis jo kymmenen maissa sänkyyn...
kyl se ymmärtää mun oman ajan tarpeen, mut silti haluis mut kainaloon. ymmärrän mä sitäkin.. ja koitan sit tehä kompromisseja. et niinku joskus sen kans yhtäaikaa ja sit toisinaan saa tyytyä siihen et mä vaan pelaan yömyöhään ;)

Iltaa! Meillä yö meni taas kukkuessa, ja oon i-h-a-n poikki :( No, kait tuo poika rippikouluiässä jo nukkuu yöt läpeensä...

Juh, mäkin vannon Painonvartijoiden nimeen, nyt 5kg lähteny eikä oo nälkä ollu. Oon koklannu noita Nutrilettejä sun muita, ja niillä kyllä hyvin paino putoaa, mutta ku mä tykkään syödä ihan kunnon ruokaa, enkä vaan niitä makeita mömmöjä :)

Kaura: Me on asuttu nyt Kaarinassa, Turussa on asuttu ennenkin jo muutama vuosi, mut alkujaan syntyjäni oon ite raisiolainen, ja asunu siellä elämäni ekat 19 vuotta ja tiiviisti visiteeraan siellä vieläki ystäviä.

Viikonloppuja kaikille!

voi ei...tänne meille rantautui taas kovat pakkaset,mittari näyttää -24astetta,että ei pääse tyttö pihalle nukkumaan!

viime yö meni tosi huonosti,klo4 alotti huudon joka kesti puoli tuntia,ylikin...
mutta syy taitaa olla nuo hampaat,katsoin eilen suuhun ja kaksi hammasta ylhäällä näkyy,ei kyllä ihan vielä ole puhjennu tai en tuntenut mitään terävää vielä,mutta ehkä tässä viikon sisään!
kyllä niitä on jo odoteltukin...ekat kaksi alas tuli jo melkein 4kk sitten (hieman päälle 6kk ikäisenä) että on kyllä tyttö ""hautunu"" ylähampaita :)

tuosta töihin paluusta,eli mulle se tulee ajankohtaiseksi tammikuussa 2007,mutta nyt ainakaan en sinne hirveesti kaipaa,mutta ehkä johtuu siitä,että pomoni on aika tyranni :/
pitäis sitä mun siirto asiaakin soitella,jos nyt pääsisin tuohon lähiasemalle,kun jos palaan vanhaan paikkaan on työmatkani 40km per suunta ja meillä on yksi auto jolla mies kulkee matkansa (50km per suunta)
toisen auton ostosta on ollut puhetta,mutta ei ainakaan vielä.
jos joudun palaan vanhaan työpaikkaan on auto pakko hankkia,joku kiva vanha romu :)
ei mulle uskalla hienoa autoa ostaakkaan,olen kuullut ""hyvistä"" ajotaidoistani moitteita,heh, ja myönnän olevani aika surkea,mutta ehkä johtuu siitäkin,kun en ole paljoa koskaan ajanut,jotenkin sitä aina istahtaa pelkääjän paikalle!

mutta lauantaita kaikille!

täällä on kipakka pakkanen. eilen käytiin autokaupoilla kattelemassa, vähän nipisteli nenää matkalla. ei se asteissa nyt niin paljon ole, mut kun ei oo tottunu.. ei täällä tänä talvena oo paljon yli 20 asteen pakkasia näkyny.

ei me siis mitään autoa ostettu, kunhan katteltiin. meillä on kaks tollasta 15 v vanhaa ja hyvin ne vielä pelittää.. eipähän arvo laske ;)

meillä oli viime yö pikkasen parempi kuin edelliset, mut ei vieläkään kehuttavaa. mä itse olin kyllä jo niin koomassa, että en tainnu pikkukirahteluihin juuri havahtua. mies sai mahataudin ja nukku loppuyön sohvalla (lyhyempi matka vessaan). höh.

mä muuten meinasin täräyttää kolarin perjantaina. ajettiin poitsun kans vähän rallia pikkutiellä kun hain sitä kaverilta. se oli liukas juu, ja vauhtia oli aika lailla. sit siellä tuli yhtäkkiä joku vastaan! sain kuin sainkin ohitettua sen omalta puoleltani tietä, vaikka tiukkaa teki... sydän hakkas vielä kotonakin. vähän nolotti.. kait se joku naapuri oli, joka ajattelee vielä pitkään, että tuossa se hullu-kaahari-akka asuu kun ajelee meiän talon ohi.. ei tartte ajaa rallia taas vähään aikaan.

29.3. Kata, POIKA, 49 cm/3315g
*10kk:77/11145/47
6.4. Kati3: TYTTÖ,49,5cm/3200g
*8kk:70/8770
7.4 Jenni: SIIRI 49cm/3000g
*9½kk:72,2/7930/43,8
7.4. Jonsku, POIKA 52cm/3435g
*4kk:67/8110/43,8
8.4. Late: EEMU 54cm/3790g
*6kk:73,5/8390/46,2
9.4. minä-83,IIDA,49,5 cm/3095g
*8kk:70,5/8650/43,5
11.4. Ulrika,ADAA,49,5cm/3360g
*9kk:75cm/11800g
13.4. Heli, TYTTÖ, 52cm/3370g
*4kk:66/5735/41
14.4. Diana,KAKSOSTYTÖT, 46cm/2695g ja 46 cm/2850g
*6kk: 64.5/6600 ja 64.5/6650
15.4. Tuisku,KAKSOSPOJAT, 50cm/3290g ja 47cm/2280g *6kk:68,5/7290/42 ja 67,5/7420/42
15.4. Vivi,POIKA,50cm/3320g
*
20.4. Mimosa73, TYTTÖ,50cm/3955g
*8kk:71/8450/45,2
22.4. Eija,POIKA,
*8kk: 73cm/9740g/46.2cm
25.4. Susan,POIKA,51,5cm/4390g
*8kk:72/9150/46,8
25.4. Minttu,POIKA, 55cm/4510g
*4kk:66,5/7320/43
27.4. Minna, PAAVO, 50 cm/3250g
*81/2kk:72,5/8440/
27.4. Kaura, MAX, 50cm/3530g
*8kk: 72,5/9370/47
30.4. Tähti, VIIVI 48 cm/3076g
*6kk: 65,5/7150/42,5
3.5. St, DANIEL, 53 cm/3490g
*6kk:9500/73,2/46
7.5. Mari, POIKA, 53cm/3680g
*8kk: 75/9320/46
7.5. Zuz, tyttö, 52 cm/4340g
*8kk:72,1/9135/46,6
7.5. kati2, POIKA 53cm/4150g
*6kk:67,5cm/8610/44,7

Moikka kaikille pitkästä aikaa! OOn yrittänut lueskella noita teidän juttujanne aina pikaisesti kun ollaan käyty mummolassa, mutta te olette olleet nii ahkeria kirjoittajia et mulla on aina ollut noin 50 viestiä luettavana kerrallaan..... eli väkisin on osa jutuista mennyt ohi.

Nyt vihdoin meillä on sit netti kotona!!!! kyllä se kestikin, en tajua miten vaikeaa voi nettiyhteyden hankkiminen olla ja kestää ikuisuuden... no se siitä aiheesta..... jaaha poika ei nukahtanutkaan päikkäreille täytyy kai käydä hiukan rauhoittelemassa..... no ei se nyt aio nukahtaa, tää onkin meidän suurin probleema nää päiväunet. Yleensä nukahtaa helposti, mutta nukkuu puol tuntia kerrallaan, joskus ehkä 1,5 h, mutta on siis usein väsynyt jo herätessään päikkäreiltä.
Nyt ei voi oikein viedä edes ulos nukkuun ku on yli 20 pakkasta. Täytyy kai mennä hakeen toi poju pois tuolta sängystä kun ei tunnu nukahtavan. Kirjoittelen myöhemmin lisää!

-minna-