HUHTIKUISET!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jenni
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
kehtaanko tunnustaa...
Max tippui eilen iltapesun yhteydessä hoitopöydältä.
taidettiin selvitä mustelmalla polvessa ja kamalalla säikähdyksellä. Olin vielä yksin kotona, mies oli isänpäivälahjaa viettämässä elokuvissa. No yöllä en sitten nukkunut, kun vahdin et poika hengittää. Touhuaa ihan normaalisti ja illallakin huutoa kesti ""vain"" minuutin. Alla oli paksu matto ja tuli kyljelleen alas, joten päätään ei oikeestaan lyönyt.

st: toiv. tulee tyttö!!! mut pääasiat et tulee vaavi :)

mulle tuli pahamieli kun luin ketjuu: lapsen hoitoon vienti muuttaa äitiä, tuli ihan luuseri olo kun haluunkin jo toisen lapsen....

Huomenta!

Kaura, noita onnettomuuksia sattuu. meillekkin kävi aika ikävästi sillon kun pojat oli vasta 2kk. Oltiin mun miehen siskolla kylässä ja elias oli autonturvakaukalossa ja siirsin sitä keittiöstä olohuoneeseen ja yhtäkkiä kuului kauhea tömähdys ja poika oli lattialla..Mies oli kerenny avaamaan turvavyöt jota mä en huomannu. kamala huuto siitä tuli ja minä itkin ihan hysteerisenä monta tuntia enkä millään meinannut saada itseäni rauhottumaan vaikka poika olikin jo ihan rauhallinen. Säikähdyksellä selvittiin, mutta edelleen mulla on todella paha olo tapahtuneesta!

Meijän koira on tosi kipeä. Sillä on nyt ollu jo kolme päivää ripuli eikä mikään pysy sisällä. Ulkoolta se on jotain löytänyt koska ei olla annettu mitään erikoista nyt ruuaksi, ihan vaan koirannappuloita ja riisiä yms...pelkään kauheesti että joku on jemmannut ulos rotanmyrkkyä koska tällä alueella asuu useita ""koiranvihaajia"". Mun miehen perheen koira myrkytettiin aikoinaan ja se jouduttiin sitte lopettamaan. Täytyy nyt seurailla ja viedä lääkäriin jos ei ala helpottaa.

Pojat nukku eilen iltapäivällä 3tuntia ulkona..Vettä tuli tuutintäydeltä ja tuulikin oli aika kova, mutta eipä se herroja haitannut. Mä kävin vähänväliä kurkaamassa vaunuihin että onko ne vielä hengissä..Vainoharhainen kun olen.

kävin eilen tuolla odottajien puolella ja siellä on nyt se uusi huhtikuisten ketju. ihan outoa että seuraavat huhtikuiset on jo matkalla, vastahan me siellä ihmeteltiin ja valiteltiin oireista=) Kaksosiakin on ensi huhtikuussa luvassa=)

Juup, mutta täytyy taas lähteä viemään tuota koiraa ulos kun se valittaa tuolla eteisessä!

Päivänjatkoja!

huomenta!

tarviipa minunkin työntää nokkani joka paikkaa... =)
kävimpä kans tsekkaamassa odotus puolella huhtikuun ketjua,halusin nähä onko kellään samana päivänä laskettua,noh,ei ollut,mutta Tuisku siellä oli kaksosten odottaja laittanut viestiä =)

palaan myöhemmin taas,nyt meen nukuttaan päikkäreille tyttöä!

T:utelias ja unelias.

Taas täällä. mä olen ollut jotenkin superpaljon nyt netissä kun tuo tyttö nukkuu niitä pitkiä päiväunia entisten 30 min sijaan. Oon ihan ihmeissäni kun on niin paljon aikaa tehdä vaiks mitä... Jynssäsin just keittiön siis silleen että pyyhin kaikki kaapin ovet ja kahvat ja leivänpaahtimen taustat yms. jaiks. yllättävän paljon sinne kertyy ylläreitä.. Mutta olenpa ylpeä itsestäni. Hyvä minä. Mies kun ei tollasia tietenkään koskaan tee. Ei taatusti huomaisi vaikka keittiössä ryömisi pieniä vihreitä miehiä!! Joskus mietin, että pitäis oikeen kattoo kuinka kauan kylpyhuoneen pyyhkeet olisi vaihtamatta jos odottaisi että mies ne vaihtaisi... Ei pitäisi valittaa, mulla on maailman kultaisin mies, hakee vaikka kuun taivaalta jos pyydän, mutta AINA saa olla pyytämässä, hän kun ei ole mitään superaktiivista tyyppiä. Joskus rasittaa kun saa aikuista miestä pyydellä niin että mielummin tekee itse.

Miten sä Tuisku ulkoilutat koiria, asutteko rivi tai omakotitalossa niin että voit päästää koiraa ulos ilman lapsia vai? Tähän ei ole pakko vastata (jos tuntuu liian tunkeilevalta) mutta itse pähkäilin sitä että esim. tänään kun on niin hirvee tuuli ja sade ja koiraa on pakko viedä ulos niin pakkohan tuo tyttökin on ottaa mukaan. Asutaan siis kerrostalossa. En mitenkään voi jättää tyttöä tänne yksin nukkumaan ja lähteä pissattamaan koiraa. Jos jotain sattuisi jne... Mä olen sitten maailman paras näissä entäs jos ja mitäs jos -jutuissa. Mua ei voita niissä kukaan :-)

Nyt taitaa olla tauko tossa sateessa ja tyttö nukkuu vielä parvekkeella, taidanpa hilpaista ulos... Mooooi!!

Heippa!

Kamala ilma!
Lähettiin tytön kanssa kävelylle isommalle marketille tossa kolmen maissa,tihutti menomatkan vähän vettä,mutta tulomatka olikin sitten toinen juttu,pyrytti suoraan naamalle räntää ja tuuli niin pirusti.

Mulle soitti tänään yks tyttö,että tulisi kattoon tätä meijän vuokra kämppää ja sovitiin torstaina...tää kämppä on ihan kaaos,laatikoita siellä ja täällä jne,no mä sanoin sille,että älä järkyty,että muutto on ens viikolla,mutta asunnon kunto kai se tärkein on ja tää on kaikin puolin hyvässä kunnossa.
Me ollaan toisia asukkaita oltu ja tää on 4v vanha kerrostalo.

Viime yö meni -luojan kiitos- hyvin.
Illalla 22 nukkumaan ja klo04.30 eka syöttö.
klo6 tutin laitto ja ysiltä noustiin.
Eiköhän tää tästä.

st,niin eihän sitä koskaan tiedä tuleeko tyttö vai poika =)
Mulla on 3 isoveljeä,ei siskoa,miehellä on 2 pikkuveljeä,ei siskoa.Joten Tupu,Hupu,Lupu kolmikko on täällä koossa ja siksi kaikki oletti,että meillekkin poika tulee,mutta yllätettiin kaikki =)
Muutenkin kummankin suku poika voittoista!

Myrskyisät illat!

On se niin väärin..toisten vaavit vetelee 2h unta putkeen! kaveri oli kylässä 6kk kaa, yhdessä lähettii nukuttaa, meijän nukkui just 30min, söi ja seurusteli, toinen vaan koisas, no meillä läheni jo uus päikkäri aika kun toinen vasta heräs, leikkikää siinnä sitten.

muuten oli ihan kiva nähdä ja vaihtaa kuulumisia.

Max konttaa sitten jo aika vauhdilla vaikka sunnuntaina vasta keksi kuinka se tapahtuu.

toivottavasti huomenna on yhtä kaunis päivä, aurinkoinen :))

Moi!

Oon jumittunu koneelle, vaik pitäs siivota.
Lähen huomenna poikien ja miehen siskon kans lentäen Hesaan.
Tänne on tullut vihdoin talvi. Pakkasta ja luntaki vähän. Ihanan valoisaa!

Eilen hain jo esikoiselle pulkan varastosta, se laski pientä mäkeä innoissaan. Ei muista viime talvea ja lunta, ni on ihmeissään.
Se on nyt 1v.8kk. Jotenkin tosi paljo kehittynyt hetkessä ja on tietyllä lailla iso lapsi. Ehkä johtuu siitä, että siltä vaatii enemmän, ku sil on ½-vuotias pikkuveli eli Daniel.
Jos ois nuorimmainen, ni varmasti ois vielä ihan ""vauva"". Niin kai ne nuorimmaiset aina on. :)

Daniel on oppinu protestoimaan,kun isoveli ottaa siltä jonkun lelun kädestä.Ennen tyytyi vain ottamaan jonkun toisen lelun.Oma tahto alkaa näkyä.Mut on se vielä tosi tyytyväinen yleensä ottaen.Helppo vauva kaikinpuolin.

Pirteyttä päivään kaikille!

Ihme paikka tää,kun etsin koko aamun tätä ketjua...

Eli taas takana huonosti nukuttu yö,nyt on menny jo parina yönä 200-350ml maitoa ja nyt tulee stoppi.
Ens yön vaikka valvon itkevän vauvan kanssa,mutta maitoa en anna enään,ainakaan noin paljoa.
Mikään muu vaan ei saa tyttöä hiljaseks ja nälkä kai sillä on kun tollaisia satseja vetää.
Päivisin ei paljon maitoa juokkaan,joten kai sen nyt yöllä tietää.
Eli on vähän ruoka rytmi taas hakusessa.
Yritin viime yönäkin silitellä selkää jne,mutta aina kun lopetin alko itku,eikä tutti lohduta.
En tiä,mä tuun varmaan kohta hulluksi,kun nukkuu 2-4h pätkiä ja sit ollaan tunti hereillä ja yritän saada tyttöä nukkumaan.
Eilenkin mentiin 22.00 nukkuun(joi 200ml velliä) ja 02.00 herättiin,syötiin 170ml ja nukahti 30min jälkeen,klo 05.00 herättiin ja juotiin 100ml maitoa ja enään likka ei unta saanutkaan,että kiva,kiva...
Ja aina,kun luulin,että nyt nukahti,tyttö kellahtaa mahalleen ja ollaan taas niin pirteitä...
Onko muilla kovia yö-liikkujia?
Eli siis möyrii,kääntyilee mahalleen,selälleen?????

Joo,anteeks avautuminen.

Mulla on jonkin sortin ressi päällä... =)
Pitäs mennä huomenna käymään töissä ilmottaan hoitovapaasta ja siinä sivussa sanoa pomolle siirrosta,en ole sille meinaan vielä maininnu,vain sille yhelle isolle herralle...
Ja mä pelkään enemmän mun pomoa,oon mää kans...
Se vaan ei kuulu mun suosikki-ihmisiin!

Onneks miehellä on huomenna taas pekkanen...

Nyt herättiin,moi!

Neuvola reissu takana, onneksi. Noi on aina sellasta sähläystä kahen pienen kanssa, että. Nyt varsinkin kun ilmat on kylmennyt ni joutuu laittamaan reilummin vaatteita, toi pukeminen on niin kivaa. No joo. Onneksi kävi hyvä tuuri ja sattu hammashoitajalla olemaan just vapaa aika, eli päästiin myös sinne samalla reissulla. Eliaksella siis viisi hammasta ja Joonalla kaksi ja juuri on kuulemma puhkeamassa kaksi ylös. joonan mitat 70cm/8230g/43.7 ja Elias 69,5cm/8240g/43.8, jos joku viittis laittaa noi uudet mitat listaan??

meillä oli kauhee riita eilen miehen kanssa. Mua on jo pidemmän aikaa ottanu päähän monet asiat ja kun mä oon sellanen että harvoin viittin mistään sanoa, ni sitte vaan joskus räjähdän kun tarpeeksi kertyy harmittavia asioita. No saipahan ainakin ilmaa puhdistettua mutta kivaahan toi riiteleminen ei ole! Onneksi huomenna on perjantai ja sitte taas vkloppu. Mä varasin lauantai aamupäivän itelleni, meen kirppikselle ja vähän kattelemaan joulujuttuja..aateltiin tehä ite joulukortit ja niihin laitetaan sitte pojista ""tonttukuvat"".

Jenni tsemppiä noihin öihin. tuntuis kyllä että tyttö ihan nälkäänsä herää kun noin paljon maitoa juo. Toi on kauheeta toi huudattaminen, mutta jos ei mikään muu auta ni on vaan pakko. Ei kukaan jaksa jos ei saa nukuttua hyvin. Kyllä se siitä!

Kävin eilen kaupassa enkä enää pystynyt vastustamaan karkkeja. Ostin sitte neljällä eurolla irtiksiä ja ai että oli hyvää=) En jaksa tuntea siitä huonoa omaatuntoa koska oon kuitenkin viimeaikoina pystynyt pitämään näppini erossa kaikesta makeasta (paitsi isänpäivänä oli pakko syödä kakkua). Ja kohtahan tulee joulukin ja sillon en varmasti pihtaa syömisistäni. Nään jo silmissäni ihanat laatikot ja mehevän kinkun ja tietysti ihanat konvehtirasiat=)

Mutta eipä tässä muuta. Katoitteko muuten eilen sub tv:ltä popgurua tai mtv3 ihanaa-aamua? Siellä kun oli se Ron Moss alias Ridge käymässä. Vähänkö oli ärsyttävä äijä..Oikein naistenmies. Ei sillä, että mä koskaan kattoisin kauniita&rohkeita=)

Juup, mutta mukavaa loppuiltaa!

Heippa vaan huhtikuiset!

Meillä heittelee rytmit nyt. Välillä mennään kaksilla päiväunilla (ennen ja useimmiten kolmilla), mut sit ollaan illalla tosi väsyneitä jo tosiaikaisin. Mulla menee älyttömän kauan et saan nuo kaksi yöunille ja sit alkaa heräilyrumba. En oo viel kokeillut unikoulua, enkä kunnolla tassuiluakaan. Jotenkin vaan en oo jaksanut. Oon hieman yrittänyt tuttia antaa /taputella, mut siihen ei tyydytä eli jos alan tassuttamaan niin sit huudetaan. En oo vaan jaksanut sitä vielä. Helpommalla pääsee (väsyneemmällä myös ;)) jos vaan ottaa viereen syömään. Yhteisimetystä en enää harrasta kun yöllä pakosta, jos molemmat herää samaan aikaan. Viime yönä mies koetti antaa tuttelia, mut eihän se kelvannut :/ Ehkä kyse ei siis olekaan nälästä?! Kääk!! Jotenkin vaan toivon et tää menis tästä itsestään ohi!

Aamuisin ei ihan vielä jakseta valvoa tuonne lounaan ylitse, vaan pitää just ennen sitä käydä nukkumaan ja sit ei tietysti niin tyhjällä mahalla jakseta kunnolla nukkua. Ehkä tää rytmi tästä muuttuu kun vielä hieman menee viikkoja?

Meillä ei kummallakaan ole hampaita. Siis käytetäänkö näinkin pienet (jos siis on jo hampaita) jo hammaslääkärissä? Ohhoh. Itsekö varataan aika vai meneekö jotenkin neuvolan kautta? Ei ois mulle tullut mieleenkään!

Meillä pyöritään kovasti ympyrää ja selältä mahalle kääntyminen onnistuu, toisinpäin ei. B-neiti on ymmärtänyt et ryömimällä pääsee hieman eteenpäin. Muutaman vedon jaksaa pinnistellä jos on joku mielenkiintonen lelu näkyvissä. Meilläkin muuten tytöt on hoksaneet toisensa. Hassua katseltavaa kun nauravat toisilleen tai ""juttelevat"" tai muuten vaan tuijottelevat tai yrittävät räplätä naamaa.

Tuiskulle kaksoskysymys, et miten saat puettua poikas? Mä laitan ensin toiselle melkeen kaikki ulkovaatteet päälle ja sit laitan sen istumaan turvaistuimeen ja sit puen toisen ihan valmiiksi ja lopulta vielä toiselle hattu ja hanskat tms. Taitelemista välilä on, varsinkin jos haluaa ettei ihan rääytä käytävään asti! ;)

Kivaa torstai-iltaa! Tv-ohjelmista sen verran et mä olen vakkari Heartbeat elikkäs sydämen asialla seuraaja ja samoin kotikadun..

Voi Jenni, kiva hehkuttaa et meillä nukuttiin viime yönä 20-6.30. 24-02 välillä kääntyiltiin äänekkäästi, mutt ei herätty. 6.30 syötiin ja jatkettiin unia äitin kainalossa 8.30 asti. Sitten kokeilinkin jättää aamupäikkärit väliin. syötiin sose norm. aikaan ja nukuttiin 11.30-13, uskomatonta. nyt on nukkunut 15.30-16.30. eilen nukuttiin vielä 3x30min, ehkä tämä on jotain rytmin muutosta?-toivotaan-

konttaaminen paranee päivä päivältä :)

Dianalle: Mul ei ole kaksosia,mut kaksi puettavaa kuitenki,eli sama tilanne.Puen nuoremman melkeen valmiiks ja laitan istumaan kaksostenrattaisiin,sit puen vanhemman ja lopuks nuoremmalle hattu päähän.Sit ihan vikaks puen nopsaan itelle :) En pysty vaatteet päällä pukee pojille,ku tulee liian kuuma.

Kiva, meikkä flunssassa ja ukko työmatkalla...blaah. Onneksi vanhemmasta lapsesta on vähäksi aikaa apua että pääsee vähän nettiin käymään ja tietenkin lukemaan huhtikuisia.

Meillä ollaan kanssa yöllä vaikka miten päin solmussa, vaikka onneksi aina ei kuitenkaan herätä. Tyttö nukkuu omasta tahdostaan suurimman osan yöstä mahallaan, ei sitä voi mitenkään estää. Imetyksen lopettaminen on sujunut yllättävän mukavasti, yöllä ei mene kuin 1 dl maitoa yhteensä, 2 kertaa herää syömään. Tissit vuotaa vielä mutta ei ole pakotusta.

Konttaamista harjoitellaan koko ajan, vaan ei mennä vielä eteenpäin. Välillä kun ryömii niin maha ei edes tavoita maata. Istuminen ei vielä luonnistu mutta on kuitenkin vähän suorempana istuvassa asennossa kuin ennen, meillä tyttö tulee siis 20.4. 7 kk. Ainiin, ja yrittää nousta matalia tukia vasten seisomaan, pari kertaa on tultu kopsahtaen alas ja kamala huuto! Silti pitää aina vaan yrittää...

Tytöllä on ollut parina yönä kamalia painajaisia, unissaan itkee ja sitten herää huutamaan kurkku suorana. Voi pientä ressukkaa, mitä noin pieni ihminen voi nähdä painajaisia? Olen ottanut aamupuolella kainaloon kun ei meinaa muuten rauhoittua, muuten nukkuu koko yön omassa sängyssään.

Muttavoi, nyt ei jaksa kirjoittaa enään on kamala olo. Menen pelastamaan pojan pikku syöjättären pauloista...

sinne ekaan hammaslääkäriin tuli meille ainakin kutsu postissa. tai täällä se ainakin on hammashoitajan tarkastus. mä en ajatellu muuten mennä sinne... pitäis soittaa ja siirtää. se olis 1,5 vkon päästä, mut niitä hampaita ei vieläkään ole. käytin tosiaan esikoisen ekan kerran hammashoitajalla ""ilman hampaita"" ja tuntu ihan turhalta jutulta. ajattelin, jos itse varaisin sit uuden ajan kun hampaita alkaa ilmestyä.
esikoinen sai ekan hampaan vasta 11 kk iässä. näyttäis siltä, ettei tälle taida yhtään aikasemmin niitä pukata. ei tunnu edes pullotuksia vielä.

ruokamäärät on meillä kasvaneet reilusti. ihan yhtäkkiä alkoi pistellä pilttipurkillisen joka aterialla. iltapuurolla enemmänkin.
lounalla syötiin tänään aika annos 8 kk pilttiä. nyt kun saadaan sitä lajia muutamaa eri makua kokeiltua, sit alan koittaa pikkuhiljaa tätä meidän muiden ruokaa (ennen mausteita toki) haarukalla mössättynä.
just mietittiin miehen kans, että parin kuukauden päästä tosiaan saa alkaa lopetella tuttelin kantamista kaupasta! ajatella kuin aika menee nopeasti!

mä annan yöllä ruokaa (en alle 3 h välein) just siks, että oon ollu liian väsy tehdäkseni asialle mitään. tassuttelulla saatiin aika helpolla pois kaikki muu ylimääräinen heräily. syömiset vaan jäi toistaseks. välillä yks syöttöväli oli jo pois, mutta jostain se pongahti takaisin... tiiän että periaatteessa pärjäis yöt jo ilman ruokaa. ihan tyytyväinen on ollu 70 ml kerta-annokseenkin. tavalta vaikuttaa.. että kyllä mä kohta tartun siihen(kin) asiaan! ensin kerään vain voimia ja sit muutetaan muutamaks yöks toiseen päähän taloa (että muut saa nukkua).

mä unohdin kokonaan onnitella viimeks.. (nolottaa) mutta lämpimät onnittelut st:lle raskauden johdosta täältäkin!

älä kaura tunne itteäs mitenkään luuseriks, että haluat lisää lapsia.
Mä taisin käydä kirjottaaskin jotain siihen ""töihinpaluu muuttaa äitiä"" (vaimikäsenytoli) -ketjuun. mun kohdalla se lause on tavallaan ihan totta. esikoisen jälkeen töihin paluu sai taas vilkaisemaan peiliin ennen töihin lähtöä. mielikin oli kovin erilainen kuin kotona ollessa. ei se silti muuttanut sitä tosiasiaa, että halusin enemmän kuin yhden lapsen. nyt näiden neljän kanssa kotona ollessa tiedän entistä paremmin, että minusta ei ikinä olisi täyspäiväiseksi kotiäidiksi (hattua heille nostan!). mutta aion nauttia täysin siemauksin siitä ajasta, minkä nyt kotona vielä olen. seuraavaa (näin) pitkää lomaa ei taida sitten ennen eläkettä enää tullakaan... ja kuitenkin olen sitä mieltä, että itse en halua viedä alle 1v tarhaan jos se ei ole taloudellisesti aivan pakollista. siispä työnnän omat tuntemukseni kotonaolosta sivuun ja teen sen mikä on kokonaisuuden kannalta paras ratkaisu. silti en tunne itseäni luuseriksi. Älä sinäkään!
olikohan tässä sepustuksessa nyt päätä tai edes häntää... ei kai... kai se pointti oli, että ei lasten kanssa oleminen ole mitään luuseritouhua - päinvastoin! joka niin väittää, ei taida olla koskaan kokeillut.... =)

mutta nyt mä en jatka tätä romaania enempää.. teidän vuoro välillä =)

Iloista perjantaita kaikille!

Jee, me mennään tänään miehen ja parin sukulaisen ja sukulaismuksun kanssa Harry Potterin ensi-iltaan ja sen jälkeen syömään, luxusta :)

Meillä opittiin nousemaan istuvalteen lattialla, ja nyt koko ajan vain istuttais. Huvittavan näköstä ku pikku- ukkeli tönöttää lattialla istuvalteen. Pari kertaa on muksahdellu nurin vaikka vieressä kuin vahtais :/

Pitänee lopetella, jäpikkä meinaa hajottaa tietokoneen, viikonloppuja!

Viime yönä pistin stopin hirveelle yö syömiselle ja kokeilin tassutusta.Aattelin,että tulee huonosti nukuttu yö,mutta toisin kävi =)
Itkuun vastasin silittelyllä ja jatkoi uniaan (teinkö 3-4krt yön aikana)
Ja klo4 annoin maitoa,pistin pulloon 120ml ja tyttö joi siitä vain 70ml ja kääntyi kyljelleen ja jatkoi uniaan =)
Klo9 herättiin.
Aamulla joi sitten n.170ml velliä.
Toivottavasti enteilee hyvää =)

Tänään pitäs mennä työpaikalla käymään,jännittää!!!
Mä oon päättänyt olla kotona tammikuuhun 2007.
Eli tasan vuoden äippäkauden lopusta.
Ollaan laskettu niin,että pärjätään,mutta välillä voi olla tiukkaa.

1,5kk vanha kännykkäni on rikki.
Tyttö oli päässy siihen käsiks ja kuolannu mojovan satsin sen päälle,mä kuulen mitä mulle puhutaan,mutta kukaan ei kuule mua.mikki varmaan rikki.
En tiä sitten meneekö takuuseen vai joudunko ite kustantaan,paljonkohan sekin korjaus maksaa???!!!

Mulla on niskat aivan kipeet,en pysty kääntään päätäni kunnolla =(
Nukkunu varmaan jossain ihme asennossa.

Meillä istutaan aika hyvin jo,välillä huojutaan kuin heinämies,mutta ryömitä eikä kontata edelleenkään.

Nyt herättiin!

kiitos kati3 kannustuksesta :)
mä olen asian laskenut niin, et jos halutaan enemmän muksui on ne tehtävä ""kerralla"". en haluu tehdä enää 4-kymppisenä. ja on se töidenkin kannalta parempi (ainakin mulla) olla yks pätkä pois kun pikkuosissa palkata mulle sijaista.

Meillä viime yönä sitten herättiin tasan 1,5h välein vähän kitisemään, jotta saatiin äiti hereille.... poul kuudelta otin kainaloon ja koisittiin yhdessä puol ysiin.

Konttaus alkaa sujuu liiankin hyvin, en pysy enää perässä. siin on mummil vahtimista sunnuntaina, kun äiskä ja iskä pääsee leffaan puolen vuoden tauon jälkeen.

Ihanaa, vkloppu edessä eikä mitään pakkotekemistä, eli saadaan olla koko perhe rauhassa kotona=) Tuntuu että muuten aina vklopuksi jää kaikki kyläilyt sun muut mutta onneksi nyt ei olla mitään sovittu.

Pojat on ulkona nukkumassa ja nyt pitäisi sitten thdä jotain hyödyllistä, mutta kun laiskottaa niin kamalasti. No kai tää netissä roikkuminenkin on hyödyllistä, saa lukea muidenkin äitien arjesta.

Joo, siis täällä Hyvinkäällä toi hammashoito meni silleen, että kun ensimmäinen hammas oli puhjennut niin sitten varattiin aika hammashoitajalle, mutta mä kyllä odottelin että molemmilla pojilla oli hampaita. Ei tarvinnu ravata kahta kertaa siellä. Niin ja se hammashoitaja toimii myös siellä neuvolassa, eli ei tarvinnut mennä eri paikkaan. kätevää siis!

Meijän seksielämä on kyllä kuihtunut olemattomiin. Kyse ei oo siitä etteikö mieli tekisi, mutta kyllä iltaisin aina se väsymys voittaa. Pitäisi vaan joskus saada nukkua niin paljon kun haluaa niin sitte alkais asiat luistamaan tuolla makuuhuoneen puolellakin. Ja kyllä se vähän häiritsee kun pojat nukkuu siinä vieressä, mutta kukapa on sanonut ettei seksiä voisi harrastaa muuallakin.

Onko kukaan muuten käyny valokuvausliikkeessä ottamassa ""perhekuvaa""? Aateltiin joululahjaksi antaa sukulaisille sellaset, mutta ne taitaa olla aika hintavia eikö? Tosin joululahjoihin menee aina ihan hirvittävä määrä rahaa joten ehkä se tulisi loppujenlopuksi edellisemmaksi.. Ja onhan sillä tunne arvoa.

Diana, mä puen lapset samaan aikaan, eli toiselle ensin esim. villatakki ja sitten toiselle ja sitte villahousut ja toiselle jne.. Ei kerkee tulemaan kuuma paitsi äidille=) Sitte kiikutan pojat yksitellen vaunuihin ja menoks!

Nyt on mentävä imuroimaan. Koirankarvaa on taas miljoonittain tuolla lattialla. Ainiin, zuz kyselit siitä meidän ulkoilemisesta. Eli asutaan tällasessa pienkerrostalossa ja hyvät ulkoilureitit on tuolla vähän pidemmällä joten ""joudun"" ottamaan lapset mukaan lenkille. Onhan se aika moista mennä tuolla kahden ison koiran kanssa ja vielä tuplarattailla, mutta kun on mentävä ni ei auta=)

Hyvää vkloppua kaikille!

Tuhon valokuva juttuun, eli me tilattiin extra filmiltä netin kautta mummuille ja vaareille sun muille isovanhemmille seinäkalenterit, jossa joka kuulle kuva pojasta ja tekstiä. Lähettiin liikkeelle vähän niinku sillä periaatteella, että tammikuussa kuva musta ja miehestä ja tekstissä että Rusina oli vasta äisin masussa, helmikuulle kuva kuivumassa olevista vauvanvaatteista ja siihe sopiva teksti ja sitte maaliskuuhun pojan kuva. Vähän niinku ""pojan eka vuosi"". Niistä tuli musta tosi kivat, hinta n.19€.

No, löytyihän se huhtikuisten ketju kun vähän aikaa etsi, oli taas kateissa oikein kunnolla. Pitäis varmaan aloittaa ihan uusi kun on lähes sata viestiä täynnä.

Jenni, meilläkin meni ukon kännykkä rikki neitin kuolaamisen seurauksena. Oikeastaan oma moka, mitäs antoi sen tutkittavaksi. Tietäähän sen että se syljeneritys on valtavaa. Saa nähdä miten pitkään kaukosäätimet kestää ehjinä kun joskus on tullut annettua tytölle ihmeteltäväksi. Mikä siinä on että omat lelut ei kiinnosta enän pätkääkään, nyt on kaukot ja johdot ja takka ja kaikki muu muodissa.

Meikkä on vieläkin kipeänä. Onneksi isäntä tuli kotiin työmatkalta joten vähän saa helpotusta. Vielä kun oppisi syöttämään tyttöä niin olis hyvä. Tuntuu vaan että se vieläkin yrittää mennä siitä mistä aita on matalin, eli antaa minulle kaikki syötöt ym. Vaihtaa sentään vaipan kerran päivässä, jihuu!

Seksistä: haluja olisi, mutta raskauden pelko on aika kova. Ei niin että se olis maailmanloppu jos tulisi raskaaksi, mutta vois vähän pitää taukoa. Haluaisin käydä töissä vähän välillä. Kyllä varmaan parin vuoden sisään kuitenkin vielä yksi jäsen meidän perheeseen tulee. Nyt kun imetys on loppu niin odottelen menkkoja, sais aloittaa pillereitten syömisen. Onko kenelläkään muuten kokemusta siitä hormoonirenkaasta? Se olis kätevä kun ei tartteis muistaa aina niitä pillereitä. Eikös sitä pidetty kolme viikkoa ja sitten viikon tauko, vai? Onko joku perehtynyt asiaan? Kierukkaa en halua, minulla oli joskus ja sain kamalan tulehduksen, jouduin ihan sairaalaan asti tiputukseen. Sitä paitsi sen laittaminen sattui niin kovasti etten halua koskaan enään kokea sitä.

Kiva kun tuli hento lumipeite. On hieman valoisampaa ulkonakin. Kävin tuossa vähän kavelemässä aamulla, vaikka ei jaksanut pitkää lenkkiä kun olo on niin heikko.

Ei mutta nyt lopettelen, hyvä lauantaita huhtikuiset!

Moikka!

Mimosa73:Kyllä meilläkin minä hoidan-melkein- kaikki syötöt,sekä kiinteet ja maito.
Vaipan mies on vaihtanut kymmenisen kertaa tän 7kk aikana.
Mutta ehkä se johtuu musta,minä olen tytön kanssa kaiken aikaa ja tiedän tietyn rytmin,koska syödään ja vaipat vaihdetaan.Kyllä ukko varmasti vaihtais,mutta olen ottanut sen mun hommaksi.Mies käy töissä ja minä hoidan tyttöä.
Sitten kotihommat pistetään puoliksi,tai ainakin melkein...
Minä hoidan pyykit ja siivouksen yleensä,mies tiskaa useammin.
Päästänköhän miehen liian helpolla?!? =)

Meillä alkaa toi istuminen luonnistuun.
Ihan hyvin se jo pysyy itekseen,mutta oon kyllä lähettyvillä ottaan tytön kiinni jos meinaa kaatua.
Mutta edelleenkään ei kontata,noustaan kyllä konttaus asentoon ja jalat liikkuis,,mutta kädet ei.
Välillä mua ärsyttääkin,kun tutut sanoo,kyllä se kohta lähtee-ja tätä ne hokenu yli kuukauden!
Tyttöä itteensäkkin varmaa ärsyttää,kun ei pääse eteenpäin.

Meitä pyydettiin mun kaverin ja hänen miehensä lapsen kummiksi =)
Ristiäiset on kolmen viikon päästä ja sitten meillä on oma (kummankin ensimmäinen) kummipoika =)

Ja tassuhoidolla mentiin viime yökin,muut pikku herätykset hoitu tassuttelulla,mutta klo01.30 ei loppunut huuto kuin maidolla,joi 100ml (en laittanu enempää purkkiin)
Ja seuraava maito klo06.30 ja 90ml.
klo8 noustiin ja juotiin 120ml velliä.
Oon ihan tyytyväinen tohon tippuneeseen maito määrään.
Viikko sitten juotiin 200-350ml.
Ja eilen sitten syötiin päivälläkin hyvin,kaksi kertaa meni puoli purkkia ja kerran koko purkki,maitoa n.550ml+velli 180ml.

Muistatteko sitä vakuutus yhtiön mainosta,jossa se äiti pesee ensin kissan ja tyttö pesee äitin kännykän?
Korvaiskohan Siirin tapaturma vakuutus mun kännykän?
Jos ei mene takuuseen.
Aattelin piruuttani soittaa maanantaina vakuutus yhtiöön ja kysästä,pomo vaan eilen mainitsi,että vois se korvatakkin...
Varmaan ihan tyhmä kysymys/ajatus.

Eiköhän siinä taas juttua tälle päivälle =)

moikka

Mä olen vähän miettinyt että jos lopettelis kohta imetystä. Syynä se, että tyttö ei oikeen enää syö tissistä kunnolla, imaisee vaan muutaman kerran ja sitten jo jatkaisi matkaa. Olen nyt antanut ruuan kanssa nokkamukista korviketta ruuan päälle ja juo sitä noin 100 ml kerralla. Paljonko tämän ikäisen pitäisi vielä saada maitoa? Aattelin vaan, että ei riitä tuo maitomäärä per päivä jos otttaa nokkamukista parisataa milliä ja tissiä muutamat imasut.

Meillä on edelleen jatkunut tuo kumma yösyöminen (oiskohan silleen että ei malta päivällä syödä kunnolla niin sitten yöllä tankataan???). Siis siinä mielessä kumma, että ei edes ihan vauvana syönyt ekaa kertaa siinä klo 00.30-01.00 aikaan mitä syö nyt. Viime yönäkin söi ekan kerran jo 00.30 ja seuraavan kerran jo klo 03.00. Vauvankin nukkui ainakin tonne 3-5 asti ja sitten söi usein vaan kerran. Nyt kun on alkanut liikkua enemmän niin yöt on olleet tollasia. Joku sitä sanoikin että odottaa että menisi itsestään ohi, minä myös. En millään jaksaisi alkaa pitämään mitään unikoulua, olen öisin niin helvatin väsynyt, että todellakin haluan nukkua. Aattelin vähän, että jos odottelisi vielä tonne vuodenvaihteeseen asti ja sitten alottaisi sen unikoulun... ja sitten kun tyttö saa tissiä niin nukkuu heti ja myös minä saan jatkaa unia.

Oltiin tänään auttamassa yhtä kaveria tavaroiden kannossa kun mies olikn löytänyt uuden rakkauden tosta vaan ja jättänyt kaksi lasta ja vaimonsa ja pakannut kimpsut ja kampsut. Juu, tiedän että näitä tapahtuu, mutta kun läheltä kattoo niin pahalta tuntuu. Itsekin avioeron läpikäyneenä tiedän että helppoa ei ole ja kun on vielä kaks pientä lasta niin on siinä järkkääminen.

Kolmas yö takana tassuhoitoa ja hyvin on menny.
Eilen meni nukkuun klo21.30,heräsi ekan kerran kylläkin jo 22.30,mutta seuraava herätys olikin vasta 04.30,sillon syötiin 100ml,olis varmasti menny enemmänkin,mutta empäs antanut =) Klo6 kitistiin ja tassuteltiin ja 08.30 heräsi kakkaamaan =)

Tyttö on päikkäreillä ja ukko kattoo urheilukanavalta jääkiekkoa,minä netissä.
Lähdetään,kun tyttö herää tulevaa kummipoikaa katsomaan.
Onko muilla kummilapsia?
Mitä pidätte tärkeenä oman kummilapsen ja oman lapsesi kummeilta tärkeenä asiana?
Onko vain muistaminen synttärit/nimpparit,vai haluatteko olla osa lapsen elämää noin muutenkin?

Latea ei ole vähän aikaan näkynyt,ilmottele itsestäsi, haluaisin kuulla miten menee miehesi kanssa,oletteko edelleen saman katon alla,vai kuinka?

Sunnuntaita!