HUHTIKUISET!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jenni
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hyvää lauantai aamua!

Oon just lähössä kiertelemään kirppiksiä, mutta aattelin tulla piipahtamaan täällä ennen sitä.

Mua suututtaa ihan hirveesti toi mun ukko. me oltiin siis sovittu tällepäivälle vaikka mitä..Eli just tää kirppis reissu ja mun työkaverin tytön synttärit ym. Ni eikö tää kaveri lähe saunailtaan ""ihan vaan muutamalle"" oluelle ja tuli sitte kotiin tossa 5 aikaan aamuyöllä..Nyt sitte makaa tuolla sängyssä ja on niin kipee että... Jätän pojat sen hoidettavaksi ja aion viipyä kaupungilla niin pitkään ku vaan huvittaa. Miten voi olla noin epäkypsä..No joo..Sori tää valitus.

Ootteko tuota isänpäivää miettinyt? Mä en keksiny mitään kivaa lahjaa joten teen oikein kivan aamiaisen sänkyyn ja annan nukkua pitkään. Eiköhän se piristä tuota mörköä varsinkin tämän päivän käsittelyn jälkeen=)
Miehet!

Joo mutta mä lähen nyt kaupungille kiertelemään!
Oikein ihanaa vkloppua kaikille!

Ainiin ja st:lle. Tuo teijän pojan unirytmi kuulostaa ihanalta. Meillä kun aina aamuisin herätään 06-07, tosin menee pojat aikasemmin nukkumaankin.

Jenni, kyl tästä meiän talosta on ""lukaali"" kaukana.. =)
tällanen 60-luvulla tehty talo vain.. mäkin haaveilen siitä uudesta/uudemmasta, johon ei tarttis jatkuvasti tehä remppaa. mut toisaalta... mun mies tykkää tehä remppaa. se on sille sellasta vastapainoa toimistotöille. että kai mä sit vaan pidän villasukkia jalassa jos tuntuu vetoa varpaissa ja lämmitän takkaa päivittäin pakkasella.

meillä on muuten uus astianpesukone. vanha sanoi sopimuksen irti. ja meillä ei siis kukaan suostu tiskaamaan kuuden hlön astioita päivää kauempaa.. =)
mut totesin juuri, kuinka kaavoihin kangistunut sitä onkaan! kamalan vaikealta tuntuu tuo uus kone täyttää kun korit on erilaiset kuin on tottunu..

nyt pitäis lähteä ostaan omalle isukille jotain isänpäivälahjaa... ainainen ongelma. ei lue mitään, ei harrasta mitään muuta kun töiden tekoa... kai mä vien sille taas lempisuklaata, niinkun 15v olen tehnyt joka vuosi...

No enpäs oo aikoihin kirjotellu, oon kyllä aina välillä käyny lueskelemassa...

Meillä kans herätään myöhään.. Esikoinen on nukkunut samalla rytmillä 6 vkoisesta eli menee nukkuun ilta kymmeneltä ja herää aamukymmeneltä ilman väliheräilyjä. Tänään tosin heräs just eli yhentoista maissa. Iskä tuolla on sitä just sängystä nostamassa. Poika heräs tänään ysiltä ja eilen yheltätoista ja nukkuun ne menee samaan aikaan. Pari kertaa herää mut tyytyy tuttiin...

Täällä väsynyt ja kiukkunen äiti...
Menny nyt kaksi yötä ihan käteen ja tietenkin nyt kun tyttö on päikkäreillä mua ei väsytä yhtään,tai väsyttää muttei tuu uni =(

Mies lähtee tänään sinne Helsinkiin Karjala-turnaukseen ja kylkiäisenä tietenkin ryyppy ilta...
Aateltiin sitten kaverin kanssa lyödä viisaat päämme yhteen ja keksiä yhdessä jotain kivaa,kun sen ukko viettää myöhästyneitä varpajaisia...(jonne toi munkin ukko loppuiltasta eksyy,jos eksyy...)
Kai mä meen sinne kaverilleni,kun ei se viitti omaa viikon vanhaa vauvaansa ympäri kuljetella.

Meillä ei edelleenkään ryömitä,mutta pyllyä nostellaan pystyyn,että en sitten tiedä jäiskö koko ryömimis-vaihe välistä ja suoraan lähettäs konttaamaan,tiedä häntä.

Mä kiitän luojaa,että siellä uudessa asunnossa on tiskikone,jos ei kukaan suostu 6:n ihmisen tiskejä tiskaan,niin täällä ei edes kolmen,tai kyllä tuon neidin muutaman pullon ja lautasen,mutta ei enempää.
Nytkin tiskit likoo tuolla altaassa toista päivää,kukahan tiskais????!

Tuisku,älä välitä,kyllä täälläkin tupakki maistuu silloin tällöin,varsinkin jos on hermot kireellä,eli usein =)
Typeräähän se on,mäkin olin koko raskaus ajan polttamatta ja vielä sen jälkeenkin,mutta kyllä tässä viimesten 4kk aikana on maistunut enemmän ja vähemmän.
Kun on tuo laihdutus-tsemppi-juttu,niin pitäskö meijän tsempata toisiamme lakkoon?!? =)

Se on moro!

Heippa taas!

Kolmas yö tosi vähillä unilla.En silti oo älyttömän väsyny,ku on viikonloppu ja mies kotona apuna. :)
Esikoinen on huutanu yöt. Päivällä ihan ok kunnossa. Että oiskohan ne korvat, jotka vaivaa öisin.Pitäs viiä lääkäriin.

Vien huomenna, en jaksa mennä tänään päivystykseen jonottamaan. Tääl OYSin päivystyksessä ku saa viikonloppusin varautua koko päivän jonotukseen. Vaik lapsipotilaat menee kai aikuisten eelle, ni silti saa jonottaa useita tunteja.

Mä ostin isänpäivälahjaks kaikkea ""pientä"". Eli puisen laudetyynyn, miniradion, suklaata ja alushousut.
Täytekakku pitäs täyttää ja koristella.

Meiän perhe lisääntyy ehkä ens heinäkuussa.Tein aamulla testin ja plussaa näytti.Jospa nyt saatais tyttö.:)

Kiitos,kiitos.Aivan alussahan tää raskaus on,että kaikkee voi sattua.Eikä sitä ees vielä tajua olevansa raskaana.Mutta onneksi on aikaa sopeutua ajatukseen,että ens kesänä meitä on 4.

zuz jatkaa... käväsin vaan aikaisemmin pikaisesti vilkaisemassa kuulumisia, mutta nyt tyttö nukkuu parvekkeella joten on hetki aikaa kirjoitella muutakin. Mies on salilla ja koira nukkuu pitkän aamunlenkin uuvuttamana, eli rauha maassa ja ihmisillä hyvä tahto.

Tuosta tiskikoneesta puheenollen... Tällä viikolla yks päivä meidän tiskikone oli pessyt ohjelman loppuun ja otin koneesta tytön luskikan ja nokkamukin ja annoin hänelle ruuan ja laitoin nukkumaan. Sitten aloin vasta tyhjentämään loppuja tiskejä koneesta ja huomasinkin että tiskiainetabletti ei ollut sulannutkaan koneessa vaan siitä oli koneen pohjalla noin puolet jäljellä. Maistoin yhtä astiaa ja se tietenkin maistui ihan tiskiaineelle eli tosi pahalle. KÄÄÄK. Tuli ihan paniikki että olen myrkyttänyt lapseni. Soitin sitten myrkytyskeskukseen, josta sanottiin etteivät ne tabletit ole kovin vaarallisia (siis ettei henki lähde). Jos sellaisen syö kokonaan, niin tulee kuulemma oksentelua ja ripulia, mutta tässä tapauksessa kuulemma vaan limakalvoärsytystä. Hyvä etten jo mennyt nostamaan tyttöä ylös vaunuista kun säikähdin niin kovasti. No ei siis tullut mitään, mutta nyt kyllä katson että se tabletti on varmasti huuhtoutunut sinne!

Meillä päiväunet ovat nykyisin 1-2 h 2 krt päivässä, mutta ainoastaan ulkona. No, en valita, aikaisemman 30 min sijaan onhan tämä edistysaskel. En kyllä tajua, laitan tytön vaunuihin ulos ja hän nukahtaa sinne ilman mitään vaunujen heijaamisia ihan itsekseen, mutta auta armias jos laitan hänet omaan sänkyyn niin ei puhettamaan päiväunista.. No ehkä se on sitten seuraava projekti, tai sitten nukutan vaan vaunuissa, pääsen itse helpommalla.... Aamupäivällä se onkin ihan ok, sillä silloin yleensä lähdemme koiran kanssa ulos. Laitan tytön ulos vaunuihin ja annan nukkua vähän aikaa, ja sitten laitan itseni valmiiksi ja nappaan koiran mukaan. Toiset ip unet ovat aina näin 14.30-15.00 aikaan, välipalan jälkeen. Yöunille mennään n. klo 20 ja nukutaan melko kellon tarkkuudella 7.30 asti. Yöllä kyllä syödään nyt tuon liikkumisharjoittelun jälkeen kaksi kertaa, vaikka välillä oli jo sellaistakin että nukuttiin koko yö. Itse olen öisin niin väsynyt, että mielummin tissitän tytön, koska nukahtaa siten heti uudestaan. Kerran yritin silittää, mutta jaksoin sitä noin 2 minuuttia ja kun huuto koveni niin otin tissille. Toivottavasti tämä tapa jää jossain vaiheessa pois itsestään, ahistaa aatella mitään unikouluja, mä haluun yöllä nukkua :-)

Isänpäivälahjaksi teetätin tytöstä sellaisen seinäkalenterin. Meillä on keittiössä aina sellainen kalenteri johon merkitään tärkeet menot, niin sellasen hommasin tytön kuvilla. Tuli tosi hieno.

Me oltiin perjantaina 6 kk neuvolassa, 8295 g ja 67,8 cm. Lisään ne listaan joskus. Pää ei ollut kasvanut käyrän mukaan. Aluksi tytöllä oli tosi iso pää, mentiin käyrän yli ja reilusti ja nyt pari viimeistä kertaa ei ollut kasvanut suhteessa tarpeeksi. Mutta ei siihen nyt sen kummemmin puututtu, aukile on auki ja se kuulemma on hyvä asia.

Nyt lopetan tän romaanin kirjoituksen.

Hirmusti onnea st!!!!!!!!!

Täällä ei kummempia tapahtumia. Kaupungilla on luuhailtu pari päivää, eilen yhden äitikaverin kanssa, no kahvilassa istumiseksi se meni, mutta mikäs sen mukavampaa. Tänään piti sitten hankkia sitä isänpäivälahjaa.
Meilläkin ollaan perinteisellä linjalla; kalsarit, lakua, ja dödö.

Nyt saunan lämmittämiseen, ja jotain hyvää iltasyömistäkin voisi tehdä. Leppoisaa lauantai-illan jatkoa kaikille!

Hirmuisesti onnea st!!!!!

Me tehtiin pojan kanssa isukille paita, ja vaarille, iso-papalle ja papalle tyynyliinat johka painettiin pojan jalanjäljet. Suttasta puuhaa, mutta tosi kivat tuli :) Aamiaisen laitan aamulla, vastapaistettuja, ah niin i-ha-nan rasvaisia croisantteja, juustotarjotin, hedelmiä, ilmakuivattua kinkkua... nam nam. Ja suklaakakkua.

Saatiin muuten st lekurilta sitä Pronaxen (?) kipulääkettä, ja vaikuttaa paremmin auttavan ku Panadol supot. Korvat oli ihan terveet ja tuubit hyvin paikallaa, huh. Ilmeisesti meillä siis vaivaavat nuo hampaat, joihin just anto tota lääkettä.

Meillä nuo yöt on parantunu kun poika on alkanu uudelleen syömään maitoa n. 140-200ml yössä. Ihan ihme juttu... Oon antanu, vaikka moni sanoo että älä anna, oppii pahoille tavoille. Mutta ei kai toista voi nälässä pitää, en mä ainakaan. Mutta outoa kyllä... Pitäsköhän lisätä päivällä ruoan määrää?

Onnea ST!!! Itsekin tässä olen miettinyt että jos nyt tulisin raskaaksi niin sitten tulisin, sen olis sitten tarkoitus tulla. Onhan siinä sulattelemista kun on sitten kaksi pientä talossa, ihanaa kuitenkin!

Zuz vissiin kyseli Graco cosmicia, meille ostettiin sellainen. Tosi tukeva istuin, päätökseen vaikutti se että siinä on se tukirauta lisäturvana, ei nojaa pelkästään etuistuimeen, sekä tietysti ne uudet sivutörmäyssuojat, ne saa kyllä pois kun lapsi kasvaa niin että tulee ahdasta.
Toiseen autoon saatiin kaverilta edullisesti se Britaxin TwoWay Elite. Molemmat hyviä istuimia, Britaxin on kukkarolle ystävällisempi.

Kun on ollut paljon puhetta yö- ja päiväunista niin näin meillä: jätin tuossa tissin pois kokonaan, en jäksanut enään sitä pyörimistä ja syöttämistä koko ajan, aloin olla jo niin väsynyt. Samalla päätin että tyttö saa luvan nukkua omassa sängyssään koko yön, olin jo valmistautunut kamalan yöhuutoon ja nukutusrumbaan. Mutta yllättäin kaikki menikin ihan hyvin! Annan tytölle kaksi kertaa maitoa yöllä, illalla tietenkin nukkumaankäydessä ja niin paljon kuin mahaan mahtuu. Nukkuu sinne kahteen ja sitten vielä viiteen kuuteen. On kyllä herätellyt vähän ähinällä muutenkin mutta on sitten nukahtanut uudelleen. Tissit välillä täyttyy ja olenkin yhden kerran joutunut imettämään tyhjiksi, en jotenkin raaski heittää poiskaan. Näin on menty muutama yö, toivottavasti sama tahti jatkuu.
Päiväunet on kutistuneet kahteen, ekat unet tuossa 9-10 maissa 2-3 h (ulkona) 1-2 h (sisällä), sitten iltapäivällä 1-1,5 h. Välillä on joutunut joustamaan jos rytmi ei ole kohdallaan mutta yleensä menee samalla tahdilla.

Oletteko muuten käyneet missään vauva-harrastuksissa? Me käydään vauvauinnissa ja kovasti on tykätty (siis minä ja neiti, ukkoa en sinne saa).

Onkohan tämä puoli vuotta joku rajapyykki kun tuntuu että kovin on kaikilla levotonta yöllä tai päivällä ja äitit tietysti väsyy. Tietysti se liikkeelle lähtö ja kaikki muu saa vauvan levottomaksi.

Kamala huuto alakerrassa, pakko mennä katsomaan mitä siellä tapahtuu... ja kohta saunaan.

HUHTIKUISET! Jenni 2.11.2005 15:36

29.3.(23.4.) Kata, POIKA, 49 cm/3315g 6kk:70/9610/44
6.4. (9.4) Kati3: TYTTÖ,49,5cm/3200g 6kk:66/8130
7.4 (18.4) Jenni: SIIRI 49cm/3000g 6kk:66,2/7160/41,3
7.4.(17.4.) Jonsku, POIKA 52cm/3435g 4kk:67/8110/43,8
8.4 (14.4) Late: EEMU 54cm/3790g 6kk:73,5/8390/46,2
9.4.(17.4)minä-83,IIDA,49,5 cm/3095g 6kk:68,5/7330
13.4.(11.4.) Heli, TYTTÖ, 52cm/3370g 4kk:66/5735/41
14.4.(2.5,suunn.sektio 14.4.) Diana,KAKSOSTYTÖT, 46cm/2695g ja 46 cm/2850g
6kk: 64.5/6600 ja 64.5/6650
15.4.(13.4.)Tuisku,KAKSOSPOJAT, 50cm/3290g ja 47cm/2280g 6kk:68,5/7290/42 ja 67,5/7420/42
15.4.(16.4) Vivi,POIKA,50cm/3320g
20.4.(5.4) Mimosa73, TYTTÖ,50cm/3955g 6kk:68,6/7560/44,5
22.4.(15.4.) Eija,POIKA,52cm/3710g 3.5kk:66.2/7340/42.5
25.4(16.4) Susan,POIKA,51,5cm/4390g 4kk:66,9/7500g/43,6
25.4.(26.4.) Minttu,POIKA, 55cm/4510g 4kk:66,5/7320/43
27.4.(20.4.) Minna, Paavo, 50 cm/3250g6kk:68,5/7850/42
27.4.(29.4.)Kaura, MAX, 50cm/3530g 6kk: 69/8280/45,3
30.4.(18.4.) Tähti, TYTTÖ 48 cm/3076g 4kk: 6300/62/41
3.5. (23.4) St, DANIEL, 53 cm/3490g 4kk:68/8300
7.5. (29.4.) Mari, POIKA, 53cm/3680g 6 kk: 71,5/8625/44,3
7.5. (21.4.) Zuz, tyttö, 52 cm/4340 g 4kk:65,5/7130/44,2
7.5. (25.4) kati2, POIKA 53cm/4150g 4½kk:66/7740/43,2

Moi taas pitkästä aikaa, päivitin noi pojun tiedot. Meillä ei vieläkään nettiä, mutta viimeistään kuukauden päästä saadaan se, joten sit pääsen taas osallistumaan paremmin!! Kyllä onkin vaikeeta kun ei pääse päivittäin lukemaan näitä sivuja! Täytyy lopetella kun ollaan täällä mummolassa isänpäivä-kahvilla!!!

moi!
... tulin vielä pikaisesti kirjoitteleen isä ja poika on päikkäreillä ja mummo ja pappa koiran kans lenkillä eli äiti yksin tietokoneella, onpas kivaa :)

Onnittelut st:lle!!!

Meilläkin on öisin välillä aika levotonta toisinaan taas nukutaan 9h vain pienillä ""ähinöillä"". On kai vaan uskottava et se on ohimenevää. Paavo on oppinut ryömimään (harrastaa sitä tietty myös yöllä sängyssä), hampaita on kolme ja nuhaakin on ollut, joten siinä niitä selityksiä levottomille öille!

Me ollaan kans käyty vauvauinnissa ja kivaa on ollut! Mun tarvis saada raahattua itseni johonkin perhekahvilaan tapaamaan muitakin äitejä ja lapsia, mutta, mutta.... ja mutta yleensä saan itseni liikkelle vasta puolen päivän jälkeen ja ne perhekahvilat on yleensä aamupäivisin! Oletteko muut käyneet kerhoissa yms.?

Tapaamisiin!!! toivottavasti meidän netti tulee toimintaan pian!!

Hei taas!

Kiitos kaikille onnitteluista raskauden johdosta.
Mun yks kaveri sai tänään keskenmenon,ni itellekki tuli sellanen olo,että saa nähä miten käy... Ei oo aina niin itsestään selvää,että ku tulee raskaaks - saa vauvan.

Pitäs tehä ruokaa.Mies on esikoisen kans ulkoilemassa ja Daniel nukkuu.
Siispä hommiin.

meillä syödään kans vielä yöllä. mut määrä on vähentyny huomattavasti. nyt menee sellanen 160-200ml/yö kun vielä vähän aikaa sitten meni 300-400ml.
likka menee nukkumaan jo 19.30-20 ja herää sit kuudelta. tänään yritti puoli kuus jo ylös, mut se oli musta vähän liian aikaisin. otin likan viereen ja jatkoin koisaamista. oli sit nukahtanu siihen jossain vaiheessa. musta olis kiva kun nukkus aamusin vähän pidempään. mut meillä herää kaikki muut lapset ja mies klo 6-7, niin nuku siinä nyt sitten.

hauska lukea, että meillä mennään jo ekoille päikkäreille siinä vaiheessa kun toiset vasta nousee ylös. vähänkö oon kateellinen..... (oisin niiiin aamu-uninen kuin vaan olla voi=)

likalla on nykyään päivisin ihan mieletön nälkä. 2,5h kun on mennyt niin sit on jo pakko antaa ruokaa. joka aterialla syödään nykyisin sosetta + maitoa päälle.
eilen annoin eka kerran piltin 8kk ruokaa. ajattelin, että ei olis niin paljon vettä soseessa ja pitäis sit paremmin nälkää. hiukka pelotti ne kököt, kun tuo syljeskeli puuron hiutaleitakin kun koitin hiutalepuuroa viime viikolla tarjota. mut hyvin meni! annoin eilen vaan muutaman lusikallisen sitä karkeampaa ja sit 5kk sosetta perään. pistin ihan pieniä annoksia suuhun ja niin se vaan ne jauhoi ikenillä pieneksi. raukalla kun ei oo vielä niitä hampaita.. =) tänään sit lisäsin sen soseen määrää ja taas pehmeämpää sosetta perään. jokohan huomenna menis jo koko ateria sitä kökkäreistä..
ikää siis on nyt 7kk ja 1 vko. että pikkuhiljaa olis syytä alkaa niihin kökköihinkin tottua. ehkä se hiutalepuurokin siitä sitten...

Kata mietti, pitäiskö lisätä päivällä ruoan määrää. että jättäis yösyömisen pois. ihan hyvä idea varmaan, periaatteessa. mä yritin.. meidän pimu ei ainakaan syönyt kun just sen verran kun itse halus. jos yritti tuupata enemmän - oksensi. kun suu menee ekan kerran kiinni piukkaan (alkaa samalla nuuskuttaa nenällä =), niin siihen pitää lopettaa. sit enää maitoa päälle.

sosetta meillä on menny (lasken pienissä pilttipurkillisissa) niin, että lounaalla 1/2 prk lihasosetta. välipalalla 1/2 prk hedelmä-/marjasosetta. päivällisellä 1 prk kasvissosetta.
mä en millään käsitä, että jos päivällisellä masuun mahtuu kokonainen purkillinen, miksei sitten muilla aterioilla mene kuin puolikas?!?!?! veikkaan, että likka on vain herkkupeppu... päivällisellä on nimittäin yleensä perunaporkkanasosetta ja se on sen lempparia....

nyt pitää mennä ottaa paholaisenkakku uunista.

Hyvää alkanutta viikkoa kaikille!

Viime yö meni hyvin, nukkumaan poika meni n. 21.00, ja tutin annoin kerran yöllä ja rauhottu, amulla klo 6 jokelteli ja kieri sängyssä vasta seuraavan kerran ja silloin otti 80 ml maitoa ja nukahti uudestaan, ylös noustiin vasta 7.30!

Noista ruokamääristä piti laittamani, että onkohan meidän poika suursyömäri, kun puuroa menee aamulla n. 1dl (mukana hedelmäsosetta), lounaaksi menee reilu 1 rkl lihaa ja n. 1,5dl-2dl bataatti-perunaa. Sitte illansuussa taas puuro, n. 1dl, ja joskus vielä hedelmäsosetta puoli prk, johka oon selottanu maitojauhetta. Korviketta menee n. 550-600ml vielä kaiken päälle.

Poika oppi viikonloppuna tosiaan nousemaan istumaan lattialla, ja pari kertaa muksahti ilkeesti suoraan selälleen ja takaraivolleen lattialle, vaikka kuinka tarkkailtiin. Se käy niin nopeesti... :( Tajutonta, nyt tuo pikku-nyytti on lähteny liikkeelle...

Onko täällä vielä muita täysin hampaattomia vauveleita? Meill'ä ei näy ei kuulu. Kaippa ne jossai vaihees tulee. Tiiättekö, onko jotain ""takarajaa"", mihkä mennessä niitä ootellaan? Että pitääkö käydä hammaslääkärillä tms jos ei kuulu? Meil lääkärineuvola parin vkon päästä, ni kyselen kyl sieltäki, mut jos joku tietäis?

Aurinkoista päivää, nyt täytyy alottaa siivouspuuhat!

Onnea St!! :)

Meille ei kuulu mitään ihmeempiä. Iltaunille nukuttaminen on huomattavasti vaikeutunut.. Ei meinata rauhottua minnekään, ei sänkyyn, ei viereen, ei rinnalle, ei ei. Hereilläkään ei kuitenkaan jaksettas olla ja vaan kitistään. Onko muilla samaa? Mihin /miten nukutatte? Mä nukutan edelleenkin tytöt rinnalle ja niin, joko samaan aikaan tai sitten vuorotellen. Onkin välillä aikamoiset showt ja mies saa todella osallistuu kanniskelemalla toista (huutavaa) jos toinen meinaa saada unenpäästä kiinni. Oisko vinkkejä millä nää sais jäämään omaan sänkyyn niin että nukahtaisivat? Hetken kyl siellä viihtyvät, mut sit alkaa huuto. :/

Päivisin nukutaan edelleen kolmet unet, joista ekat on jo ysin pintaan. Ehkä pitäs yrittää siirtyä vähitellen kaksiin uniin jotka olis sit kestoltaan pidempiä.. (Helpommin sanottu kun tehty?).

Yöt vaihtelee. Välillä tuntuu et joku syö siinä kokoajan, välillä on vaan muutama syöttö niin tuntuu et saa nukutuksikin -edes hieman!

Meillä menee aamulla puuroa, päivällä lihasosetta 2prk/2hlö, välipalaksi 1-1,5/2hlö hedelmäsosetta, 2prk/2hlö kasvissosetta lounaaksi ja viel illalla puuroa. Maidot väliin tietty.

Mimosako täällä oli lopettanut imettämisen.. Mä olen miettinyt samaa, mut en oo viel päätyny ratkasuun... Jotenkin mietin et eikait nää päiväimettämiset sit siirry yölle.. Tosin herätäänhän meillä jo nyt yöllä syömään et ehkä se ei vaikuttas? Tai jos vaikuttaskin niin et sit ei enää yöllä herättäs... Sanokaa joku viisaampi :D hehe.

Vai ei mitään kuulunut, tulihan tätä juttua taas.. ;)

Heippa!

Yöt on ollu kyllä sellasta ähellystä ja puhellusta,että...
Positiivista on,että päivät on menny hienosti,mutta että aina tarvii jonkun mennä huonosti...
Jos syö hyvin,nukkuu huonosti.
Jos nukkuu hyvin,ei syö.
Nukkuu hyvin,mutta kiukuttelee koko hereillä olon jne...
Tai sitten oman väsymyksen takia ajattelee,että aina on joku huonosti =(
No,nyt on se vaihe,että päivät menee kivasti ja ruoka maistuu,mutta yöunet huonot,päivällä nukkunut kahdet päikkärit,eka 2h ja toiset 1h.

Piti lähtee reippaileen pitkälle lenkille,mutta kappas,sataa kaatamalla vettä,jotenka matka taitaa jäädä lähikauppaan.

Mies kärsi koko eilisen päivän kamalasta kankkusesta ja vielä tänäänkin särki päätä,sille ei kyllä sovi viina,mutta aina tarvii baarista ostella paukkuja,tyytyis vain kaljaan,niin ei tarvis oksentaa koko päivää,miehet!
Mullakin oli sitten eilen myötätunto krapula,en ymmärrä,mulla on aina itelläkin höntti olo,kun mies on ollu juhlimassa.

Ollaan tytsyn kans kaksistaan taas koko viikko,kun ukko iltavuorossa.Nää on niin tylsiä viikkoja.
Vaikkakin nyt on ihan kivaa jo,kun ei toi nyt enään niin vauva ole,vaan ymmärtää ja temmeltää,eikä itke koko aikaa niin kuin alkuaikoina (jääny traumoja mahavaivoista)

Eilen oli tytön silmä vetinen ja vuosi vihertävää rähmää,aattelin,että silmätulehdus,putsasin keitetyllä vedellä ja tänä aamuna ei mitään,silmä ok.

voikaa hyvin!

Moikka!

Meillä nukuttiin koko yö (20-05) ilman ähinöitä, mutta minä heräilin omiani :( edellinen yö taas ähistiin puolen tunnin välein...
Ruokaa meillä menee reippaasti: aamupuuro 1dl+hillo, lounassose 1prk+maitoo 50ml, hedelmäsose 1prk+ tissimaitoo, päivällinen sose 1prk+maitoo, iltapuuro 2 1/2dl+ hillo, nukutustissit+joskus lisämaitoo 40-100ml, 05 tissit, 08 tissit. olen alkanut antamaan korviketta, kun tuntuu ettei omista tuu kunnolla kuin pitkillä syöntiväleillä.
Hampaaton suu on täälläkin, enkä edes odota vielä pitkään aikaan. Suvuissa on et hampaat tulee vasta 10-12kk iässä.
Kontattu on 6 askelta :) isänpäivälahjaksi
Pomokin soitti ja nyt on sitten sovittu et jään kotiin ainakin syksyyn asti. Lauantaisin menen kiireapulaiseksi, kun vapaat loppuu. En uskaltanut mainita uuden vaavin suunnittelusta vielä, mut kerta mulle tulee uus sijainen niin tiedän et ei haittaa vaik olen kauemmin pois.
Nt kutsuhuuto kävi..

Onnea st:lle raskauden johdosta!!!=) Ihanaa kun tulee lisää vauvoja! Hyvää odotusta.=)

Meille ei mitään ihmeempiä kuulu. yöt menee ihan kivasti edelleen, eli eiköhän noi yösyömiset oo nyt ihan lopullisesti jäänyt pois.

Diana, ootko kokeillu sitä tassuhoitoa tytöille? Se voisi auttaa noitten nukahtamis ongelmien kanssa. meillä oli Elias sellanen joka ei nukahtanut kun syliin ja usein piti vielä antaa maitoa, mutta kerran päätin että nyt loppu tää pelleily ja laiton pojan ihan tyynesti vaan omaan sänkyyn, huutoa siitä tietenkin seurasi, mutta kun olin kuitenkin siinä lähellä ja hieroin kantapohjia ni poika rauhottu ja kas kummaa ei menny kun pari päivää ni johon suju nukahtamiset ilman suurempia kitinöitä. Nykyään ei tarvi kun laittaa sänkyyn ni uni tulee ilman minkäänlaisia vastalauseita. Meillä se siis ainakin tehosi, kannattaa kokeilla. Kaksosten kanssa toi nukuttaminen oli välillä yhtä tuskaa, toista kun laittoi nukkumaan ni toinen heräsi huutoon. Kyllä välillä meinasin lyödä hanskat tiskiin.

Ikävää kun ulkona on niin synkkää...Pistää mielenkin ihan matalaksi kun on pimeetä. Käytiin äsken koirien kanssa ulkona, mutta ei siellä kauaa viihtynyt.

Vois vaikka syödä jotain kun pojat nukkuu ulkona.

Jenni, aletaan vaan tupakkilakkoon...ois kyllä hyvä jos sais sen tavan karsittua pois.

Mutta hyvää maanantai iltaa. Tänään tulee käenpesä, eli jotain kivaa tiedossa=)

Eikös teitä ole sitten jo 5? =)

Määkin oon ollu melkein pari vuotta putkeen raskaana niin ollut ihan outo kun tänä syksynä ei oo ollu samoja juttuja kun viime ja edellis syksynä esim. neuvolassa ei tarkistellakaan enää mua vaan mukeloita, ruokien haju ei ota nenään eikä muitakaan alkuraskauden oireita jne...
Mutta kyllä meillä taitaa olla nyt pelimerkit koossa, ainakin näillä näkymin..

heippa

meillä jatketaan tuota 2xyö ruokailua, klo 00.30 ja 05.00 suurinpiirtein. Päivällä kyllä syö reippaasti, 1 prk lihasosetta, 1 prk hedelmäsosetta ja 1 prk vihannessosetta ja iltapuuroa ehkä noin 1-1½ dl, joten nälkä kai ei pitäisi olla. Pitäsköhän koittaa antaa korviketta, tissit tuntuvat kyllä aika tyhjiltä, mutta kovasti tyttö sieltä kuitenkin imee ja nieleekin jotain joten ei vaan imeskele :-) Teen noi liha- ja vihannessoseet itse, mutta noi hedelmät ostan kaikki valmiina purkkeina. Tai äitini teki kyllä omenasosetta tossa syksyllä, mutta se on melkeen kaikki jo syöty.

Me käytiin lenkillä ulkona ja alkoi tuulla ja sataa ihan älyttömästi. Vaunujen suoja lepatti niin hirveesti että tyttökin heräsi. Iltapäiväunet otettiin sisällä vaunuissa ja nehän oli sit just 20 minuuttia, siellä oli joku jo konttausasenossa vaunuissa kun kurkkasin ähinää.. huh huh.. eli on syytä tarkkailla tyttären vaunu-unia...

Täytyy vielä kerran lähteä tonne tuuleen ja sateeseen kun mies on kurssilla ja kai toi koira tarvitsee vähän pissatusta ja liikuntaa. Olen kyllä niin tottunut tuohon koiran kanssa ulkoiluun säässä kuin säässä, mutta nyt kun pitää lähteä rahtaamaan vaunuja kanssa tonne pimeyteen ja sateeseen niin ei kyllä yhtään huvita. No, jos toi tyttö vaikka nukkuis pikku päikkärit kun jäi noi tokat päikkärit niin lyhyiks.

Terveydenhoitaja sanoi että kunhan niitä hampaita alkaa tulla ennen 1 ikävuotta niin kaikki ok, meilläkään ei siis ole yhtään hammasta vielä. Viimeisen 4 kk on kyllä jyystänyt ja kuolannut niin kovasti että kaikki ovat ennustaneet hampaita... Ehkä niitä tehdään pitkään ja hartaasti ;-)

29.3.(23.4.) Kata, POIKA, 49 cm/3315g 6kk:70/9610/44
6.4. (9.4) Kati3: TYTTÖ,49,5cm/3200g 6kk:66/8130
7.4 (18.4) Jenni: SIIRI 49cm/3000g 6kk:66,2/7160/41,3
7.4.(17.4.) Jonsku, POIKA 52cm/3435g 4kk:67/8110/43,8
8.4 (14.4) Late: EEMU 54cm/3790g 6kk:73,5/8390/46,2
9.4.(17.4)minä-83,IIDA,49,5 cm/3095g 6kk:68,5/7330
13.4.(11.4.) Heli, TYTTÖ, 52cm/3370g 4kk:66/5735/41
14.4.(2.5,suunn.sektio 14.4.) Diana,KAKSOSTYTÖT, 46cm/2695g ja 46 cm/2850g
6kk: 64.5/6600 ja 64.5/6650
15.4.(13.4.)Tuisku,KAKSOSPOJAT, 50cm/3290g ja 47cm/2280g 6kk:68,5/7290/42 ja 67,5/7420/42
15.4.(16.4) Vivi,POIKA,50cm/3320g
20.4.(5.4) Mimosa73, TYTTÖ,50cm/3955g 6kk:68,6/7560/44,5
22.4.(15.4.) Eija,POIKA,52cm/3710g 3.5kk:66.2/7340/42.5
25.4(16.4) Susan,POIKA,51,5cm/4390g 4kk:66,9/7500g/43,6
25.4.(26.4.) Minttu,POIKA, 55cm/4510g 4kk:66,5/7320/43
27.4.(20.4.) Minna, Paavo, 50 cm/3250g6kk:68,5/7850/42
27.4.(29.4.)Kaura, MAX, 50cm/3530g 6kk: 69/8280/45,3
30.4.(18.4.) Tähti, TYTTÖ 48 cm/3076g 4kk: 6300/62/41
3.5. (23.4) St, DANIEL, 53 cm/3490g 6kk:9500/73,2/46
7.5. (29.4.) Mari, POIKA, 53cm/3680g 6 kk: 71,5/8625/44,3
7.5. (21.4.) Zuz, tyttö, 52 cm/4340 g 4kk:65,5/7130/44,2
7.5. (25.4) kati2, POIKA 53cm/4150g 4½kk:66/7740/43,2

Huomenta!

Danielil oli eilen ½-vuotisneuvola, joten laitoin tiedot tähän. Daniel painoi 9,5 kg eli ei vielä kymmentä,vaikka arvelin niin. Isoveli painoi 1-vuotiaana 9,3kg, joten on aivan eri sarjaa...

Mä näin viime yönä unta,että meille synty tyttövauva.Saapa nähdä pitääkö paikkaansa. :)
Mies kyllä eilen puhu,että hänellä on sellanen tunne,että meille tulee kolmas poika.(Tupu,Hupu ja Lupu)

Daniel on nyt parina yönä alkanu nukkumaan tosi myöhään.Eilenki kello oli n.24.00 yöllä, ku vasta nukahti.
Ja sitteki meiän väliin...Yleensä nukkuu aina omassa pinnasängyssä.
Mulla oli iltapahoinvointia (raskaudesta johtuvaa) ja tosi väsyny olo, ni ei meinannu millään jaksaa sitä, että se valvo niin myöhään. Ja en raaskinu miestäkään vaatia valvomaan, ku se hoiti edellisyön pojat ja sain sillon nukkua.

Mukavaa tiistaipäivää kaikille!