Huhtikuiset!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jenni
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kamalaa. Kävin katsomassa joulukuisten odottajien ketjua kun ystäväni saa pian vauvan, siellä oli erään äitin ystävä kirjoittanut pienen tyttövauvan syntymästä, mutta äiti oli menehtynyt. Kylmät väreet kulki selässä ja itku pääsi.

Toivon voimia kyseisen Minnan perheelle ja otan osaa suruun. Vaikea sanoa tai ajatella mitään muuta nyt.

Vastasin äsken Kati 3:lle, mut sit painoin jotain nappia ja teksti hävis. Ärsyttävää.

Arabiemiraateis on edullista. Paitsi joissain hienosto-ostoskeskuksissa joissa rikkaat sheikit käy shoppailemassa.
Mies kävi parturissa Sharjahissa 2 eurolla! Vaatteet,ruoka ja tavarat oli ainaki halpoja. En nyt muista tarkkoja hintoja,mut jokatapauksessa paljo halvempia ku Suomessa.Taksimatkat oli n.2 euroa kaupungin sisällä.

Me oltiin Sharjahissa,joka on Dubain viereinen emiraatti. Rauhallisempi ku Dubai ja siel oli hotellit merenrannalla. Tykättiin siitä tosi paljo,sopii lapsiperheille.
Käytiin sit retkillä Dubaissa...
Tuolla näkee ihan paikallista elämää.Ei ole mikään pelkkä turistipaikka niinku Kanarian saaret.
Kaikki mun tutut on tykänny Arabiemiraateista.

Heippa pitkästä aikaa!

On kulunut varmaan yli kuukausi, kun oon viimeks kirjoitellut. Nykyään on niin kiire, etten ehdi yhtään mitään. Täytyy jossakin välissä lukea kuulumisia, kun oon ihan pihala miä teille kaikille kuuluu.

Meillä ollaan sit ylihuomenna 8kk. Niin se aika kuluu. Semmoinen reilu 2-3 viikkoa on poika noussut pystyyn. Eli mä sit meen perässä. Kun tyyppi on ihan honkkeli ja ylös päästyään usein irroittaa otteensa. Lainattiin kävelytuoli serkkulikalta. Oon sitä häkkyrää vastaan, mut pakko et pystyy ees jossain välissä syömään. Sit Eemu on ihan hirveästi mun perään. Huuto alkaa kun katoan näköpiiristä. Imartelevaa mutta myös hyvin raskasta.

Yöt on menneet parempaan suuntaan, ainoa että nykyään poika menee nukkuun vasta puoliltaöin. Sen rytmiä en oo saanut kääntyyn vaikka teen mitä. Tänäänkin nukkui sit yli 11 aamulla. Jos herätän aamulla aiemmin, nukahtaa kesken leikkien vaikka kovalle lattialle. Otan asian neuvolassa puheeksi. Eipä se nyt aina noin myöhään nuku. joku 9-9.30 on varmaan keskiarvo.

Mitäs muuta? Niin no opinnot siinä vaiheessa et kirjoitan keväällä psykologian ja äidinkielen.

Ainiin... Eemun serkkulikasta tuli toissapäivänä isosisko ja sitä pikku prinsessaa käytiin eilen katsomassa. Ihana mutta mielettömän pieni! Tää mun kaveri on aika supermuija, tuli sairaalasta kotiin synnytyksen jälkeisenä päivänä. Totes vaan, ettei täällä kerkiä makaileen, esikoinen oottaa kotona!

Juu, no katsotaan!

heippa st!
sait nuo arabiemiraatit kuullostamaan houkuttelevalta paikalta! täytyypäs pitää mielessä sitten kun aletaan matkaa varailla. ei kyllä vielä vähään aikaan... mutta vielä joskus...

olipas kiva Late kuulla sunkin kuulumisia!
opinnotkin on edenneet, hieno homma.

Meillä kans ollaan muuten kovasti äidin perään. ei sais mennä toiseen huoneeseen, vessaan tms.. ja jos on isin kans ja äidin ääni kuuluu muualta... sit pitäis päästä perään siltä istumalta. mut kun ei liiku eteenpäin niin ei...

Meillä tuli 8 kk täyteen jo ja huomenna mennään neuvolaan. Mä valkkasin terveydenhoitajan neuvolan kun sain valita meneekö terkalle vai lääkärille. mut voi kyllä olla, että passittaa pimun vielä lääkärinkin syyniin. sille on ilmestynyt sellasta ihottumaa, joka ei näytä lähtevän perusvoiteilla. kortisonirasva kyllä tehoaa. että isin nahka(kin) on vissiin sitten peritty. sinällään en lääkäriä sen takia itse kaipais, kun tiedän kyllä miten sitä pitää hoitaa. ja rasvaakin on vielä. mut katotaan nyt, mitä terkka sanoo. mennään jos ""käskee"".

joko te muut ootte saaneet hiutalepuurot kelpaamaan?
meillä ei mee millään. mannapuuroa olen saanut vähän hivutettua, mut sekään ei ole vielä suosikki.
muuten karkeampi ruoka on melko hyvin uponnut, mutta nuo hiutaleet ei.
Likka söis muuten nyt kaikkea mitä muutkin. jos näkee kun toiset syö, on heti suu auki tulossa kohti. ja auta armias jos ei anna maistiaisia...
vanilijajäätelö on muuten suosikki. se saa oikein tärisemään kun odottaa lisää =)

onkos se muuten nykyään suositus 9 kk vai 10 kk kun saa alkaa totutella noihin tavallisiin maitotuotteisiin? no, eiköhän sekin huomenna selviä. odotan vain kun kuuta nousevaa, että saa tuon tuttelin kantamisen lopettaa.
ja seuraavaks sit päästäis tavalliseen ruokaan, mitä muutkin syö... ihanaa kun se aika on jo kovin lähellä!

Yllättäen sainkin hetken piipahtaa tänne jo nyt. Laitoin kotihommiin vauhtia ja poika nukkuu vaunuissa.

Hei, kertokaa mulle tyhmälle: Saako maitotuotteita alkaa antaa jo 9-10 kkuun iässä. Olis kyllä ihanaa. Mun tarttee tunnustaa et Eemu on saanu pari lusikallista jäätelöä, ja oli kyllä hyvää. Olis varmaan mennyt koko litra.

Meillä kävi pari päivää hauska tapaus. Olin ostanut itselleni pussin Dumleja. Eemu sit hamus koko ajan pussia ja annoin tyhjän pussin rapisteltavaksi. Sohvapöydälle jäi sit nuo Dumlet. Koko päivän se niitä kyttäs ja illalla sai sohvalta kaukosäätimen, jolla se tiputti karkit lattialle. Hain sit pojan puurolle ja noukin samalla karkit parempaan turvaan. Olin hakemas ruokalappua, kun ihmettelin miks poika yhtäkkiä noin hiljaa, kattoin mitä tekee. No se siinä repii ja imee paperipäällysteistä karkkia hyvin tyytyväisenä. Tiiän, et olis voinut tukehtua yms. mut en voinut kuin hymyillä. Ihan hirveä huuto syntyi kun otin pois suusta tahmean karkkipaperilkimpin...

Jaaha, kutsu kuuluu. Moi!!!

Moi!

Late, kyllä silloin voi jo antaa maitotuotteita, meillä tulee tänään 7 kk täyteen ja muistelisin että vanhemmille lapsille aloittelin varmaan jossain tässä vaiheessa viilin ja jugurtin kanssa hitaasti. Ihanaa kyllä kun saa sitten lopettaa tuon tuttelin hinaamisen.
Vähän olen välillä jo sekoitellut pojan ruokiin tavallista ruokaa, makaroonilaatikkoa ja jauhelihasoppaa. En suolaa niitä mitenkään kauheasti valmiiksi ja kun sekoittaa niitä perunan sekaan niin lievenee se maku vielä siitäkin.

Meillä tissittely on nyt siinä mallissa että aamulla syödään toisesta kikistä ja siinä se. Eli on jo aivan tavasta kiinni ja siitä että jos poika herää oikein aikaisin niin saan sen ehkä tällä konstilla vielä nukkumaan (ja jatkamaan omia unia).

Tavaroiden kanssa meillä on myös se politiikka että sähköpistokkeet aion suojata, pesuaineet pois ulottuvilta, ja tietysti sellaiset lasihommelit joista voi tulla harmia nostelen pois, mutta muuten yritän pärjätä kieltämällä. Saas nähdä kestääkö pinna.
Peppu ja kädet nousee kyllä konttausasentoon, mutta ei yhtäaikaa, mutta kun kerran ryömimällä pääsee kovaa vauhtia eteenpäin niin ei näytä olevan tarvettakaan uusille konsteille.

Voi kun alkaa ahdistaa lahjojen ostelu, pitäis tehdä listaa että mitä kellekin, mutta kun ei keksi, ääh!!

Nyt ruuanlaittoon, meillä on nukuttu taas toista tuntia, ihme!

Heips, löysinpä pienen hetken kirjoittaa tännekin. Kauhea kiire ja stressi, yritän lukea tentteihin, mutta tyttö ei viime aikoina ole ollut yhteistyöhaluinen, nukkuu max 1h kerrallaan ja vinkuu mun perään. Toi äidinkaipuu taitaa olla ikäjuttu, tyttö kohta 8kk ja luin, että muillakin on samanlaista toimintaa. Neidillä on hirveä vauhti päällä, löysi jo tiensä kukkaruukuillekin.. ja pöydän alla tykkää istua ja repiä lehtiä. Se tykkää ""tanssia""; aina kun laitan musiikkia niin katsoo hymyillen stereoita ja alkaa heilumaan kädet ilmassa. Hupaisaa katsottavaa. Sillä sen saa hiljenemäÄnkin välillä.
Sunnuntaina lähdetään Suomeen, vähän jänniyttää matka, kun ollaan vaavin kans kahdestaan reissussa ja

painelin nappeja vahingossa..
niin meillä on pitkä matka, neljä tuntia junalla pariisiin, sit lennetään tukholmaan ja sieltä vielä tampereelle.. lähdetään klo 6 ja ollaan perillä 19.. No kai siitä hengissä selvitään. Mä yritän saada meidän pullukkaa vähentämään tissittelyä, mut vähän on vaikeaa, joka aterian päätteeksi se alkaa hamuamaan mun rinnustani ja nostaa kauhean metelin, jos ei rintaa saa. Ja sit vielä yösyömiset.. Välillä olo on kuin lypsylehmällä..onko vinkkejä, millä imetyksen saa vähentymäân?
Nyt meidän paksu ballerina heräsi ja lähdetään keskustaan.Pitäisi vielä käydä joululahjaostoksilla, mutta vettä sataa kuin saavista kaatamalla.

Kävinpä minäkin lukemassa sen ystävän kirjoituksen tuolla joulukuisten odottajissa. Aivan kaamean järkyttävä juttu! Mulla itku pääsi ja todella huono-olo tuli kun ajatteli mitä pienen tytön perheessä on tapahtunut. Syntymän suuri ihme ja kuoleman suuri suru=( Välillä tuntuu kyllä liian kovalta tämä maailma, ei näin pitäisi käydä. Ei kenenkään lapsen pitäisi jäädä äidittä ,ei miehen ilman vaimoa eikä keneltäkään äidiltä pitäisi riistää äitiyden kauneutta ja mahdollisuutta tutustua lapseensa!! Rukoilen voimia heidän perheelleen!

Ei pysty kirjottamaan enempää.

29.3.(23.4.) Kata, POIKA, 49 cm/3315g 8kk:74/10335/45,5
6.4. (9.4) Kati3: TYTTÖ,49,5cm/3200g 8kk:70/8770
7.4 (18.4) Jenni: SIIRI 49cm/3000g 6kk:66,2/7160/41,3
7.4.(17.4.) Jonsku, POIKA 52cm/3435g 4kk:67/8110/43,8
8.4 (14.4) Late: EEMU 54cm/3790g 6kk:73,5/8390/46,2
9.4.(17.4)minä-83,IIDA,49,5 cm/3095g 6kk:68,5/7330
13.4.(11.4.) Heli, TYTTÖ, 52cm/3370g 4kk:66/5735/41
14.4.(2.5,suunn.sektio 14.4.) Diana,KAKSOSTYTÖT, 46cm/2695g ja 46 cm/2850g
6kk: 64.5/6600 ja 64.5/6650
15.4.(13.4.)Tuisku,KAKSOSPOJAT, 50cm/3290g ja 47cm/2280g 6kk:68,5/7290/42 ja 67,5/7420/42
15.4.(16.4) Vivi,POIKA,50cm/3320g
20.4.(5.4) Mimosa73, TYTTÖ,50cm/3955g 6kk:68,6/7560/44,5
22.4.(15.4.) Eija,POIKA,71cm/9025g/45cm 6,5kk
25.4(16.4) Susan,POIKA,51,5cm/4390g 6,5kk:71/8680/45,5
25.4.(26.4.) Minttu,POIKA, 55cm/4510g 4kk:66,5/7320/43
27.4.(20.4.) Minna, Paavo, 50 cm/3250g6kk:68,5/7850/42
27.4.(29.4.)Kaura, MAX, 50cm/3530g 6kk: 69/8280/45,3
30.4.(18.4.) Tähti, VIIVI 48 cm/3076g 6kk: 65,5/7150/42,5
3.5. (23.4) St, DANIEL, 53 cm/3490g 6kk:9500/73,2/46
7.5. (29.4.) Mari, POIKA, 53cm/3680g 6 kk: 71,5/8625/44,3
7.5. (21.4.) Zuz, tyttö, 52 cm/4340 g 4kk:65,5/7130/44,2
7.5. (25.4) kati2, POIKA 53cm/4150g 6kk:67,5cm/8610/44,7

tässä meiän 8 kk mitat lisättynä.

meille sanottiin just tänään, että 10 kk iässä saa olla maitotuotteet jo mukana ruokavaliossa. eli 9 kk iässä saapi jo alkaa totutella... vähän jo vaavilta kyseli, että ""kai se äiti sitten antaa sulle jouluna jo tavallista riisipuuroa ja sekahdelmäsoppaa""... että kait se vähän niinku kehotti oikeen..

kysyi muuten multa, että jaksaako syödä 8 kk pilttipurkillisen ruokaa kerralla. no, ei todellakaan jaksa =) sellanen pieni purkillinen menee, mutta ei sitten oikeen edes maitoa päälle.
puhui noista vatsalaukun kehityksistä. 1v vatsalaukku kuulemma vetää n. 2,5 dl yhdellä kertaa. arveli, että nyt 8 kk ikäisen vatsa vois vetää n. 2 dl kerrallaan... tiedä sitten. ei meillä ainakaan... pitäskö pistää ihan galluppi pystyyn =)
no, noin-arvioitahan nuo aina on. ja tosi yksilöllisiä.

Perjantaita!

Hieman paremmalla tuulella tänään, eilen olin aika surullinen, mutta elämä jatkuu.

Huomenna mennään miehen kanssa pikkujouluihin tampereelle. Lapset menee mummolaan hoitoon ja me saadaan viettää aikaa keskenämme pitkästä aikaa=) Ihanaa, se tulee kyllä tarpeeseen. Meijän parisuhde on vähän säröillyt viimeaikoina kun mies tekee niin pitkää päivää ettei keretä juurikaan näkemään.

Meille ei kuulu oikeastaan mitään ihmeempiä. Päivät alkaa sujumaan jo paljon paremmin kun pojat on olleet hyväntuulisia ja kai tällä joulun tulollakin on osuutta asiaan. On niin ihana sytyttää illalla kynttilöitä kun ulkona on pimeää ja nauttia siitä lämmöstä ja tunnelmasta jonka ne tuovat. Leivoin eilen joulutorttuja ja pipareita, aivan taivaallinen tuoksu leijaili pitkin kämppää=) ai miten niin mä oon hurahtanut jouluun?

Joulukortit sain valmiiksi, nyt vaan pitää kaivaa jostain kaikki osotteet esiin ja pikkuhiljaa pitäisi niitä postiin viedä.

Pojat nukkuu vainuissa ulkona joten taidan käyttää tilaisuuden hyväkseni ja tyhjentää tiskikoneen..Noi riiviöt kun aina tulevat ""auttamaan"" äitiä.

Hyvää viikonloppua!

Moikka pitkästä aikaa!
Ette kai olleet jo unohtaneet mua? =)

Kirjottelen täältä anoppilasta,saadaan netti 1-2viikon päästä!

Elikkä,meillä on menny ihan mukavasti.
Ryömitään kovaa vauhtia,mennään konttaus asentoon,mutta ei mennä vielä eteenpäin.
Likka nousi eilen lelukoppaa vasten ensin polvilleen ja siitä ylös...siinä taidossa on kyllä vielä hiomista,heilu kuin mikäkin =)

Uusia hampaita ei ole viä tullu niiden kahden lisäksi.
Yöt on menny aika hyvin,herää 2-5krt,mutta syö vain kerran 4-5 aikaan 80-100ml,että onneksi yösyöminen on jäänyt.
Soseetkin menny hieman paremmin,mutta 8kk soseet ei maistu.
Sen sijaan ""vauvan"" jogurtti on ykkös juttu =)

Mutta nyt luen teidän kuulumiset kunnolla,selasin vaan äkkiä.

Heipsis =)

hellous taasen!

Kirjoitin tuossa jokin aika sitten tassuhoidosta. No sitä on nyt parisen viikkoa vissiin treenattu ja aika hyviä tuloksia silleen, että viime yönä tyttö nukkui jo 20.15 - 05.30 ja sitten kun heräs niin annoin tissiä. Sitten nukku vielä 7.30 asti. Tässä välissä on ollut muutama rauhattomampi yö, tullut nimittäin kaksi hammasta tässä välissä. Mutta yöllä syömiset on nyt pääsääntöisesti loppuneet, joskus syötän tytön jos herää jo klo 5, koska silloin ei enää rauhoitu taputteluun. Olen pitänyt n. klo 6 sellaisena rajana, että siitä sit alkais aamu, mutta jos ei viideltä rauhotu taputteluun niin sit syötän ennenkuin itse valvon tunnin vauvan kanssa.

Tuon tassuhoidon sanottiin tehoavan noin 4-7 yössä, mutta meillä sitä on kyllä vissiin jo 10 yötä harjoiteltu. Tosin tyttö kyllä nukahtaa tuohon kosketukseen tosi helposti ja herää vain noin 1-3 krt yössä, että siinä mielessä ei ole asiat huonosti. Jos tuo viimeyön kaltainen nukkuminen vaikka tästä alkaisi (juu, ens yönä herätään varmaan ziljoona kertaa kun tänne näin kirjoittelen ;-))).

Mä olen lähdössä tänään ekaa kertaa ulos! Mennään kahden mun kaverin kanssa ensin toisen kaverin luo ""pikkujouluun"" ja sit yöelämään. En kyllä ole ollut ennen tuota lastakaan mikään bilehile, joten varmaan tuun hyvin aikaisin kotiin... Täytyy kyl ottaa varovasti, oon viimeiset 1½ vuotta juonut niin vähän, että saavat vielä laittaa mut taksiin osotelappu kaulassa..

Meillä on noustu konttausasentoon jo varmaan kuukauden ajan, mutta ei liikkeelle sitten millään! Nyt jo suoristetaan jalatkin (ns. karhunkävelyn asento) mutta ei liikkeelle. Tyttö jo itsekin huutaa kärsimättömänä, että jotain pitäisi tapahtua.. äkkiä!!!! Minun puolesta voi vielä odottaa ;-)

Lauantaita!

Meillä on ollut muutama yö aika tuskallista, (tuntuu heti kun yleensä nukutaan niin hyvin), mutta ei ihme kun kolmea hammasta pukkaa yhtä aikaa, ja nuha vielä päälle.

Konttausasento on meilläkin löytynut, itseasiassa tänään, mutta munkaan mielestä ei ole kiire liikenteeseen, ryömimälläkin kun ehtii tarpeeksi nopeesti.

Meillä menee aika hyvin kaikki ruoka alas, kökkeröinenkin, hiutalepuurot on olleet hyviä kaiken aikaa, välillä oon keittänyt graham-jauhoista puuroa, ja sehän on tosi sileää, ja hyvältä on kai maistunutkin.
Jauheliha on ollut sellainen mitä hyljeksitään välillä, se tuntuu kai vielä vähän liian isolta suuhun.

Kokeilin tänään poikaa aivan huvikseni potalle, kun säännöllisesti ruuan jälkeen vääntää väiskit, hetken se siinä kummasteli ja punnas kakkat pottaan. Täytyy kai ottaa tavaksi.

Leppoisaa pakkas iltaa kaikille!

Moi!

Meillä opittiin lauantaina konttaamaan. Jee! On muutaman viikon mennyt paikallaan, mutta ei oo liikkunut eteenpäin. Kyllä siinä konttausasennossa sitten pari kuukautta huojuttiinkin. Saas nähdä koska opitaan käveleen. Pikkusen mennään tukien varassa sivuttain, lähinnä sohvan reunan. Eipä oo helppoo tälläisen ikiliikkujan äitinä. Yöt onkin ihan hirveitä -jälleen.

Sain eilen 21.30 nukkuun ja heräs klo 23 eikä unesta tietoakaan. Sain uudestaan nukkumaan vasta vähän ennen kahta yöllä. Se olikin sit sitä yhtä tuttirallia koko loppuyö. En tiä, tulisko taas hampaita!?

Juur äsken mies sai pojan nukkuun, mä koitin pari tuntia sitten. Tää pikkumies vois valvoa vaik kui myöhään, mut ite ei oikein jaksais...

Jospa jotain yöpalaa ja maate. Tuskin nukutaan tänäkään yönä, mutta mennään pyörimään...

meillä taistellaan edelleen öiden kanssa. välillä menee paremmin ja välillä tosi huonosti. yösyöminenkin on taas lisääntyny. tai siis tissuttelu.. mut kun en jaksa taistella sen kanssa, tissutelkoot sitten toistaiseksi. ei kai se enää kouluiässä =)

kontata ei vieläkään. ei edes aikomusta.

mut nyt mennään pisteleen spagettia ja jauhelihaa purkista. se uppoaa nyt hienosti!

Maanantaita pitkästä aikaa!

Meillä oltiin ensimmäisen kerran yökylässä mummilassa. Hyvin oli mennyt, kerran herännyt kakat vaipassa ja sitten ei tietenkää olsi halunnut nukahtaa, mut mummi oli laittanut omiin vaunuihin ni johan uni alkoi maittaa. Me oltiin leffassa, syömässä ja alusvaateostoksilla. Suututtaa oikeen, kun 3:sta kaupasta vasta löytyi mun kokosia liivejä (viel erikoisliikkeitä kaikki). En voi olla ainoo, jolla on isot tissit. Ostin sitten semmoset musta-liilat pitsiviritykset.

Meillä on nyt 2 hammasta ja nousemista tehdään ihan kaikkialle, välillä tapaillaan jo polvilta ylöskin (eii vielä...). konttaus sujuu jo reippaasti. Ruokamäärät taitaa olla kasvussa, puurot tökkii aina välillä.

unia nukutaan hyvin vaihtelevasti päivällä 2-3 kertaa/1/2-2h kerralla.

Hauskaa viikonalkuu

mun lempipuheenaiheitani (lue: purnausaiheita) !!!

mä muistan kaura sun kans ""keskustelleeni"" jo odotusaikana tuosta liiviongelmasta. mulla nimittäin on sama tuska... imetysliivitkin maksoi yli 50e/kpl kun ei halvemmista löytyny kokoja. raaskin ostaa kahdet ja kummatkaan ei ollu silti ihan sillain tosi hyvät ( oli ainoat mitkä löysin), mut niillä oli pärjättävä. nyt kävin imetyksen jälkeen ostamassa parit liivit ja sain kyllä ettiskellä. ennen raskautta mun ympärysmitta kun vielä oli 70 (sen ison kuppikoon lisäks), ei ainakaa helpota tilannetta. nyt oon käyttäny 75 kokoa, mut on alkanu viime aikoina tuntuun löysältä. joten kait sitä sit palataan vihdoin siihen vanhaan kokoon. onneks täällä meiän kylällä (pieni paikka) on sellanen liivikauppias, joka tietää mun koon ja osaa ottaa huomioon uusia tilauksia tehdessään. eli joka kevät ja syksy vois kuvitella löytävänsä jotain uutta, jos vaan malli on sopiva ja silmää miellyttää... jos ei - ootellaan puoli vuotta lisää =)

mä oon kyl paljon tuskaillu asian kans. mut pitäis kai aatella positiivisesti ja olla tyytyväinen siihen mitä on. ja ainakin mun mies tykkää.... ;)

Moi!

Täällä taas...

Tänä aamuna sit Eemu kaatui ja nyt on silmäkulma mustana. Se nousee jatkuvasti sohvaa vasten ja siitä pikkuisen liikkuu sivuttain, jossain vaiheessa se sit irroittaa otteensa ja siinä se. Yleensä mä istun sen kans lattialla, oon takapiruna ettei satuta itseensä, mut nyt olin kääntäny sil selän, niin just silloin se tapahtui.
Itkusta päätellen ei juur sattunut, enemmän oli harmitusitkua. Kovasti on pojalla kävelyhaluja, saas nähdä koska opitaan se. Vanhukset veikkaa et viim. 10kk ikäisenä kävelee. Apua!

Viime yö meni meillä hyvin. Nukahti silloin joskus yhden maissa ja heräs ekan kerran puol 10 aamulla. Annoin pullon maitoa ja koisattiin sit vielä reilu tunti. En oo jaksanu enää tapella ton rytmin siirron kans. Kai se siitä joskus korjaantuu. Jos poika päättänyt valvoa keskiyöhön, niin sit valvoo! Eikä illalla nukuta myöhään päiväuniakaan.

Juu, mut mä meen ny suihkuun, kun poika nukkuu, niin saa olla rauhassa!

Moi Late! Kävin jo joskus aiemmin täällä lukemassa, että teilläkin on yökyöpeli vallannut talon. Itse olen kirjoitellut tuolla marsilaisissa ja meidän poika on 20.3. syntynyt en siis kuulu huhtikuisiin.

Täällä sama ongelma kuin sinulla... Poika saattaa käydä nukkumaan puoli kymmenelta ja herätä sitten esim. 40 minuutin kuluttua virtaa täynnä ja valvoa ties minne asti. Yritin rytmittää, mutta ei toimi niin ei toimi. Lyhensin päikkäreitä, herättelin aamulla ym. Mutta kai tää sitten taas josku tasaantuu. Tosin nyt kokeilen vielä yksiin päikkäreihin siirtymistä, koska tota unta tuntuu nyt päivällä kyllä riittävän...

Jaksamisia!

hei sitä vaan tulin nopeesti kyseleen, että kuin pitkä teillä on se pisin uniaika yöllä ilman ruokaa?

meillä on likka taas tuota tissuttelua lisänny salakavalasti pikkuhiljaa.. ja homma on jälleen karannu käsistä. meinattiin ukon kans, että jos nyt sit jätettäs yösyöminen kerrasta pois kun ei se pysy missään rajoissa. mietityttää vaan, että kuin pitkä aika ilman syömistä tosiaan menee hyvin.. ajattelin, jos teiltä löytyis apu, joiden lapset on syömättä omatoimisesti yöllä.
meneekö siis 12 h ilman ruokaa? vai 8 h, 10 h vai miten...
mikä meiän kannattais ottaa tavoitteeksi....

huutoa tästä on tulossa, mut ei taida muu auttaa.

Joo meillä pisin aika yöllä syömättä on 4h. Et sitärataa..
En vaan olla vielä ainakaan jaksettu siihen kotiunikouluun/tassutteluun kun miehenkin pitäs olla sit toista ""paijaamassa"". En tiiä.. :/ Elättelen toiveita, et kun alkavat konttaamaan niin puuhaa on päivisin niin paljon et simahtavat sikeeseen uneen yöksikin ja nukkuvat sen 7h putkeen.. Luulen et 7-8h on sellanen minkä lapsi ainakin varmaan pärjäis ilman ruokaa/juomaa(?) yöllä..

meillä menee n. 10 tuntii. 20-06, ja annan maitoo vasta 05 jälkeen jos herää, yleensä menee tonne lähemmäs kuutta. ite jätti pois 01 syönnin niin olen pitänyt sitten kiinni tost 05.
haaveilen kyl senkin pois jättämisestä, mut se on meidän ainut tissihetki....