Huhtikuiset!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jenni
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Päivää!

Viikonlopusta jäi käteen aivan törkee megakrapula!! Mä oon vieläkin ihan poikki enkä oikeesti oo saanu mitään tehtyä kotona. Ainut että kävelin kaupalle (tohon 200m päähän) ja ostin suklaata ja karkkia=( Morkkis... hulluinta tässä on se että koko lauantai illan aikana mä join 3siideriä, yhen lasin valkkaria ja jonkun drinkin. Tulin kotiin jo joskus 00-00.30 ja mies oli vielä hereillä, sai ainakin hyvät naurut kun katteli mun touhuja, yritin ottaa kenkiä varmaan 15min pois jalasta mutta ei onnistunut..Jotenkin toi tasapaino kuitenkin heitteli=) ei vaan nykyään kestä yhtään alkoholia.

Joona nousi perjantaina seisomaan. Vähän aikaa se jumppasi polvillaan ja piteli kiinni tv-tasosta, mutta yhtäkkiä se ponkaisi pystyyn. Sen jälkeen ei kyllä ole noussut, tais olla puolvahinko. Joo on tää vauva-aika todella lyhyt.

Me käytiin lauantaina siinä perhe kuvassa. Toivottavasti onnistui. Tai no ottihan se kaksi rullaa kuvia, että luulis nyt jonkun onnistuneen. Elias nauro kokoajan mutta Joona katto vaan ihan järkyttyneenä sitä kuvaajaa. Tonttulakit löysin myös, eli nyt vaan pitäis ottaa pojista tonttukuva ja alkaa väsäämään joulukortteja.

No jos mä meen makaamaan tonne sohvalle hetkeks ennenkun pojat herää päikkäreiltä.

Hyvää viikonalkua!

Terve kaikille pitkästä aikaa, mekin nykyaikaistuttiin ja saatiin vihdoin netti kotiin ja mun eristys maailmasta loppui. En saanut tota listaa kopioitua, mut tässä meidän neidin 7kk mitat: 71cm, 10.5kg ja kuula 45cm. AIka tanakka tapaus ja mulla on hauis kasvanut...Nyt ikää siis 7 1/2kk
Lohduttavaa lukea, ettei se vauva-arki kaikilla muillakaan niin ruusuista ole. Mäkin olen oikeastaan yksin vauvan kanssa, miehen päivät kestäÄ 10-12h ja välillä vauva nukkuu kun se lâhtee ja tulee.. Ja sit viikonloppuisinkin on aina jotain. Yritän samalla opiskella, tenttikausi alkaa tammikuussa ja yksi työharjoittelukin pitäisi hoitaa joulukuussa. Teen sen suomessa, niin vauva saa olla isovanhempiensa kanssa. Ekaa joulua ei siis vietetä kaikki kolme yhdessä, mihellä kun ei ole lomaa.. Välillä olisi ihana saada olla kolmistaan edes puoli päiväÄ kerrallaan. Usein on aika yksinäinen olo, perhe on kaukana ja kaverit töissä ja koulussa.
Meidän tyttö on ollut tosi terve ja itkee tosi vähän. Paitsi viime aikoina kun kaksi alahammasta puhkesi pari viikkoa sitten. Täysimetin 6kk asti ja nyt syödään kaikenmaailman pöperöitä ja hyvin maittaa. Imetän edelleenkin ja se onkin neidin lempipuuhaa(painosta sen huomaa...) . Päivisin kaikki on ihan ok, mut yöt on nykyäÄn ihan tuskaa. Tyttö herää 2h välein eikä usein nukahda kuin tissille, vaikka illalla nukahtaakin yksin. Tuosta tassuhoidosta olen minäkin lukenut ja olen sitten yrittänyt silmät lurpsuen ja olkavarsi puutuneena tassutella, mutta ilman tulosta. JOskus neiti nukahtaa kun saa pullosta lämmintä vettä, mutta vain joskus... Sitten mä imettelen yöllä ja aamulla vatsa kurnii. Kun vain jonkun keinon keksisi, millä tytön saisi nukkumaan.
Adaa menee nyt jo ""kovaa vauhtia"" paikasta toiseen, liikkuu jotenkin takamusta heiluttaen ja käsillä kiskoen ja repii kaiken minka kasiinsa saa.
Mulla on paino pudonnut imetyksen myötä, nyt 7kg vähemmän kuin ennen raskautta. Gynegologi kehoitti lopettamaan imetyksen, mut en mä kyl vielä ajatellu. NEuvolassa vaan käskettiin syömäÄn enemmän. Ja hiukset mulla putoo kanssa päÄstä, tâytyy leikata letti lyhyeksi, kun on ponnari niin ohentunut. Välillä kun masentaa, niin ei vain ole ruokahalua ja kun mies ei koskaan ole kotona niin en jaksa yksin laittaa ruokaa.
Pahoittelut Tuisku siitä koirasta, itellä oli ennen koiria ja kyllÄ ne niin omia lapsia on, mutta kaksijalkaiset vauvat edelle.
Jaksamisia kaikille ja hyvää joulunodotusta, me lähdetäÄn vesisateessa ulkoileen, ollaanpahan yksin puistossa..
Ulrika ja Adaa

29.3.(23.4.) Kata, POIKA, 49 cm/3315g 8kk:74/10335/45,5
6.4. (9.4) Kati3: TYTTÖ,49,5cm/3200g 6kk:66/8130
7.4 (18.4) Jenni: SIIRI 49cm/3000g 6kk:66,2/7160/41,3
7.4.(17.4.) Jonsku, POIKA 52cm/3435g 4kk:67/8110/43,8
8.4 (14.4) Late: EEMU 54cm/3790g 6kk:73,5/8390/46,2
9.4.(17.4)minä-83,IIDA,49,5 cm/3095g 6kk:68,5/7330
13.4.(11.4.) Heli, TYTTÖ, 52cm/3370g 4kk:66/5735/41
14.4.(2.5,suunn.sektio 14.4.) Diana,KAKSOSTYTÖT, 46cm/2695g ja 46 cm/2850g
6kk: 64.5/6600 ja 64.5/6650
15.4.(13.4.)Tuisku,KAKSOSPOJAT, 50cm/3290g ja 47cm/2280g 6kk:68,5/7290/42 ja 67,5/7420/42
15.4.(16.4) Vivi,POIKA,50cm/3320g
20.4.(5.4) Mimosa73, TYTTÖ,50cm/3955g 6kk:68,6/7560/44,5
22.4.(15.4.) Eija,POIKA,52cm/3710g 3.5kk:66.2/7340/42.5
25.4(16.4) Susan,POIKA,51,5cm/4390g 6,5kk:71/8680/45,5
25.4.(26.4.) Minttu,POIKA, 55cm/4510g 4kk:66,5/7320/43
27.4.(20.4.) Minna, Paavo, 50 cm/3250g6kk:68,5/7850/42
27.4.(29.4.)Kaura, MAX, 50cm/3530g 6kk: 69/8280/45,3
30.4.(18.4.) Tähti, VIIVI 48 cm/3076g 6kk: 65,5/7150/42,5
3.5. (23.4) St, DANIEL, 53 cm/3490g 6kk:9500/73,2/46
7.5. (29.4.) Mari, POIKA, 53cm/3680g 6 kk: 71,5/8625/44,3
7.5. (21.4.) Zuz, tyttö, 52 cm/4340 g 4kk:65,5/7130/44,2
7.5. (25.4) kati2, POIKA 53cm/4150g 6kk:67,5cm/8610/44,7

Heipä hei!

Lisäsin listaan meidän Emilin 6,5kk mitat. Meillä oli tosiaan neuvola vasta siinä vaiheessa. Olis ollu kyllä suunnilleen 6kk iässä alunperin, mutta äippä oli silloin flussassa niin jouduttiin siirtämään... Pituutta oli siis nyt 71cm ja painoa 8680g. Pipon koko 45,5. Katselin että meidän pojalla taitaa olla suurehko päänympärys muihin samankokoisiin verrattuna :) Niin se aika rientää... Emil istuu jo tukevasti syöttötuolissa ja suht hyvin lattiallakin. Ryömimistä harjoittelee kovasti. Kyllä tuo poika jo näyttää niin isolta... :)

Heippa miuku!

Raskaus meni tosi hyvin. Ei ollut pahoinvointeja eikä supisteluja, mutta loppuraskaudesta kärsin tosi pahoista liitoskivuista. en pystynyt nukkumaankaan kun vain tyyny jalkojen välissä ja kääntyminen oli tuskaa. Vatsa oli valtava ja painoakin kertyi huikeat 27kg. Eli muistutin valasta. Töistä jäin pois rv 26, mulla myös seisomatyö ja aika raskas sellainen joten en enää jaksanut olla ja selkä kipeytyi aika pahasti.

Mulla tosiaan meni raskaus yliaikaseksi, jouduttiin käynnistämään kun pojat viihtyivät niin hyvin masussa. Käynnistys aloitettiin keskiviikkona ja pojat syntyivät perjantai aamuna. Synnytys kesti 11,5h ja olin aivan naatti sen jälkeen, eiköhän kaikki ole. A poika syntyi täysissä ruumiin ja sielun voimissa, mutta B poika syntyi elottomana, mutta onneksi virkosi nopeasti ja hän vietti kaksi ensimmäistä vuorokautta elämästään lastenosastolla. Painoeroa pojilla oli yli kilo, mutta nyt ovat saman kokoisia ja yhtä meneviä. Mulla tuli komplikaatioita synnytyksen jälkeen kun kohtu ei alkanut supistua ja sinne vuosi verta. Menetin tajuntani vessassa ja sain kaksi pussia verta ja jotain muita mömmöjä, mutta hengissä selvittiin.

Meillä oli aika pitkälti kaikki valmiina kun päästiin kotiin. Vaatteita sain tutuilta joten en itse ostanut yhtään. Aika vähällä vaatemäärällä pääsee alkuun, eipä nuo pienet paljoa sotke vastasyntyneinä, nyt on eri juttu kun syödään soseita. Kotiin varasin myös tuttelia ja muutaman tuttipullon joka osoittautui hyväksi, koska imetys ei minulta oikein onnistunut, imetin poikia 1kk ja sen jälkeen ovat saaneet korviketta.

Kiva kuulla että sulla on mennyt raskaus hyvin=) Viikot tosiaan menevät nopeasti, paitsi sitten loppuraskaudesta kun odottaa kärsimättömänä että koska ne sieltä tulee...Meinaatteko kysyä lapsien sukupuolet siellä rakenne ultrassa? Sulla on varmaan myös aika usein niitä käyntejä äitipolilla!?! Mä kävin joka kuukausi ultrassa ja lääkrintarkastuksessa. Me kysyttiin sukupuolet ultrassa ja oli ihana kuulla että kaksi poikaa on tulossa kun meidän suvussa on akkavalta.=)

Mitkä sun fiilikset oli kun saitte tietää että kaksoset on tulossa? Muista ite menneeni iha shokkiin ja aattelin ettei tästä hengissä selvitä, mutta ihanaa aikaa tämä on ollut. Rankkaa on mutta sen arvoista. Mies sen sijaan piti kaksosia ihan itsestään selvyytenä, en tiedä miksi, kai sillä oli sellanen fiilis että useampi lapsi on tulossa=) Mulla kyllä vatsa alkoikin kasvaa melko nopeasti.

Oikein ihanaa odotuksen jatkoa sulle, ja tule toki uudemmankin kerran vierailemaan täällä. Kiva kuulla miten sulla menee!

-Tuisku, Joona&Elias-

Vihdoinkin saatiin netti toimimaan uuteen osoitteeseen. Joten olen taas remmissä mukana. Meillä on tässä kuukauden aikana opittu ryömimään, on tullut kaksi hammasta. Ja sekä noustaan joka paikkaan tutkimaan kaikkea... On kyllä ollut hauska seurata tytön kehitystä. =) Palailen varmaan asiaan kunhan on ollut tuo 8 kuukauden lääkäri. Nyt menen lukemaan kirjoituksianne, olen hirveästi jäljessä!

AURINKOISTA PÄIVÄNJATKOA!

minä-83 & Iida 7½

Voi ei,tämä taitaa olla viimenen kerta,kun kirjotan tänne ennen kun uuteen paikkaan saadaan netti,miten mä kestän?!
Ei vaan,tässä on niin hirveesti hommaa muutamaks päiväks tiedossa,että tuskin mulle ihan hirveet vierotus oireet tulee...

Meillä ryömitään jo ihan hirveetä vauhtia,parissa päivässä vauhti on lujentunut,en meinaa mukana pysyä.
Hetkeks,kun jättää lattialle ja itse hommaa jotain muuta niin sitten on jo vaarassa kukat ja kaikki muut tavarat. =)
Onneks tajusi tuon liikkumisen vasta nyt,kun uudessa on enemmän tilaa liikkua,fiksu likka =)

Hampaita on edelleen nuo kaksi alhaalla,enempää ei näyttäis vielä ainakaan tulevan.
Kiinteet on kyllä maistunut taas heikonlaisesti,mutta niinhän aina välillä.

Siirsin neuvola aikaa,kun vanha osu just muuton kohdalle ja uusi aika on nyt vasta 20.12,eli sillon ollaan melkein 8½.
Hui,että tämä aika menee lujaa,kohta taas vuosikin vaihtuu!

Viime viikolla valittelin tätä vauva-ajan ongelmaa,mutta nyt mieli on tosi hyvä.
Tyttö on nukkunut suht kiitettävästi ja tuo liikkuminen on saanut tytönkin paremmalle tuulelle,kun pääsee paikasta toiseen ja on niin paljon tutkittavaa.
Syöminen nyt välillä tökkii.
Kyllähän tyttö herkästi hymyilee ja naureskelee ja on hyvällä tuulella,mutta sitten on se ääripää,eli on niin tempperamenttinen ja äksy että,kun löytäis se kultaisen keskitien...

Mä sain eilen ihme siivous kohtauksen,pesin saunan ja vessan/suihkun lattiasta kattoon.
Kyllä kiiltää.
Anoppi tulee huomenna aamusta sitten loput siivoon ja me muut viedään tavaroita uuteen asuntoon ja mä alan viikkaan niitä vaatteita,heh =)
Kyllä jännittää muutto vaikka ihan normaali asia...

Mutta voikaa hyvin ja i`l be back!

JOULUN ODOTUSTA!

Heippa,
Lisäsin pojan 6,5kk tiedot. Vaikka harvoin kirjoitan tänne niin usein tulee luettua. Ja tämä ketju erityisesti on niin paljon kivempaa ja positiivisempaa luettavaa kuin monet muut ketjut tällä palstalla. Onko kukaan menossa pian takaisin töihin? Ja jos on niin miltä tuntuu? Mä meinaan mennä maaliskuun alussa.

Eija

29.3.(23.4.) Kata, POIKA, 49 cm/3315g 8kk:74/10335/45,5
6.4. (9.4) Kati3: TYTTÖ,49,5cm/3200g 6kk:66/8130
7.4 (18.4) Jenni: SIIRI 49cm/3000g 6kk:66,2/7160/41,3
7.4.(17.4.) Jonsku, POIKA 52cm/3435g 4kk:67/8110/43,8
8.4 (14.4) Late: EEMU 54cm/3790g 6kk:73,5/8390/46,2
9.4.(17.4)minä-83,IIDA,49,5 cm/3095g 6kk:68,5/7330
13.4.(11.4.) Heli, TYTTÖ, 52cm/3370g 4kk:66/5735/41
14.4.(2.5,suunn.sektio 14.4.) Diana,KAKSOSTYTÖT, 46cm/2695g ja 46 cm/2850g
6kk: 64.5/6600 ja 64.5/6650
15.4.(13.4.)Tuisku,KAKSOSPOJAT, 50cm/3290g ja 47cm/2280g 6kk:68,5/7290/42 ja 67,5/7420/42
15.4.(16.4) Vivi,POIKA,50cm/3320g
20.4.(5.4) Mimosa73, TYTTÖ,50cm/3955g 6kk:68,6/7560/44,5
22.4.(15.4.) Eija,POIKA,71cm/9025g/45cm 6,5kk
25.4(16.4) Susan,POIKA,51,5cm/4390g 6,5kk:71/8680/45,5
25.4.(26.4.) Minttu,POIKA, 55cm/4510g 4kk:66,5/7320/43
27.4.(20.4.) Minna, Paavo, 50 cm/3250g6kk:68,5/7850/42
27.4.(29.4.)Kaura, MAX, 50cm/3530g 6kk: 69/8280/45,3
30.4.(18.4.) Tähti, VIIVI 48 cm/3076g 6kk: 65,5/7150/42,5
3.5. (23.4) St, DANIEL, 53 cm/3490g 6kk:9500/73,2/46
7.5. (29.4.) Mari, POIKA, 53cm/3680g 6 kk: 71,5/8625/44,3
7.5. (21.4.) Zuz, tyttö, 52 cm/4340 g 4kk:65,5/7130/44,2
7.5. (25.4) kati2, POIKA 53cm/4150g 6kk:67,5cm/8610/44,7

Heippa!

Meillä mennään tasaista arkee: vkloppuna oli appi ja vara-anoppi kylässä. Kerrankin oli jutusteltavaa. Toivat vaatteita ja leluja (yks haalari oli tosin pieni :( ). Maxkin näytti hyvät puolensa.

Yksi hammas pilkottaa ja toinen näyttää olevan turvoksissa. Puurot tökkii, päristää mielummin, varsinkin mustikan kanssa... Konttaaminen sujuu hyvin ja nyt noustaa polvilleen kaikkea mahdollista vasten. Turvakaukalo on paras kiipeilyteline. Äänistä on keksitty surkea vinkuminen, sydämmestä ottaa vaik mitään hätää ei oo.

Tissiä syödään ainoostaan illalla ja aamuyöllä. Harmittaa hiukan, mutta saihan mies kauan pelkkää tissiä. Toisaalta on helpompaakin, ei taistella enää imemistä.

Tein jo raskaustestinkin, kun menkat ei alkanut, mutta vielä se näytti miinusta. Odotellaan viikko ja tehdään sitte uudestaan.

Töihin palaan lauantaiapulaiseksi helmikuussa, mutta sitä nyt ei voi kunnon työskentelyksi sanoa.

Tiedän mitä haluun joululahjaksi:RINTALIIVIT. Nyt on mitta täys näitä imetysliivejä. Mitkään vanhat ei mahdu päälle :(( Ostan vaikka maksaisivat mitä!! jos nyt edes löytyy kokoa, on kiva mennä kiusaa myyjiä, kun tiedän et ne tuputtaa mulle liian pieniä (en näytä niin rintavalta kuin olen).

Juu nyt riittää romaani.

GLÖGIN TUOKSUA JA KYNTTILÄN LOISTETTA

Tiistaipäivää!

Me saatiin tänne pohjoseen sitä lunta.Nyt ku pysyis maassa.

Kati3: meki käytiin kaks vuotta sitten (häämatkal) Thaimaassa ja siksi tekee mieli sinne uudelleen,on mahtava maa...Siellä ei tarvi palella.:)
Oon säästäny pitkin vuotta ja on saanu kituuttaa, ku noi matkat on aika tyyriitä tonne. Nyt meillä tuntu olevan hyvä sauma lähteä, ku on vaan kaks lasta.Ja saatiin niille hyvä hoitopaikka.

Käytin tänään Danielia korvakontrollissa ja eihän ne korvat ollu parantunu.Pari yötä onki huutanu niitä ja viime yönä oli korkea kuume.No sai Zithromax-kuurin,joka on tehokkaimpia antibiootteja,jospa ne nyt sit alkas paranee.Ois kiva jättää pojat terveinä hoitoon.Isoveljen korvat oli parantunu.Yes!

Daniel tulee täl viikolla 7 kk. Ja liikkuminen on melko vähäistä.Menee konttausasentoon,mut ei tajua lähteä siitä mihkään.Peruuttelee vaan.No eiköhän seki ehi liikkumaan.Omaa tahtia kehittyy.
Hampaita on edelleen 2.

Ylihuomenna on jo joulukuu!

Tsemppiä Jennille muuttotouhuihin.

Nyt syömään.

Moikka Tuisku!

Kyllähän tuo oli melkoinen shokki kuulla, että kaksoset on tulossa. Raskaus oli toivottu, mutta yllätys sinänsä, koska tärppäsi eka yrittämällä - itse olin varautunut yrittämään vähintään kuukausia, en kyllä tiedä mistä moinen ajatus. Sain kuulla kaksosista varhaisultrassa rv6. Hakeuduin varhaisultraan, kun halusin varmistua, että kaikki on niin kuin pitää. Mulla oli jotenkin ihmeellinen tunne ennen ultraa, ettei kaikki ole ""normaalisti"". Olin lähinnä varautunut pahimpaan eli kohdunulkoiseen tai tuulimunaan, mutta kävi suorastaan päin vastoin.. :) Tajusin itse tilanteen heti kun kuva ilmestyi ultrauslaitteen ruudulle - itkin järkytyksestä, mutta nauratti samaan aikaan. Aina pitää mulle sattua ja tapahtua kaikenlaista..

Olen menossa synnyttämään näillä näkymin Kätilöopistolle, josta ilmoittivat jo hyvissä ajoin, etteivät kerro sukupuolta ultrassa. Kuitenkin olen kuullut, että jos lääkäri tai kätilö on mukava, saattavat he paljastaa tilanteen kuitenkin. Ajateltiin, että menisin ihan huvikseni 3D-ultraan. Tuntuu, että kun ihan tosiaan näkisi vauvojen kasvot niin konkretisoituisi tuo kaksosuus ja raskaus ihan lopullisesti. Ja saisi kuulla varmuudella kumpia on tulossa. Sinänsä ei ole väliä onko vauvat tyttöjä vai poikia, mutta jotenkin se vaan olisi kiva tietää.

Ihana kuulla, että sulla meni kaksosraskaus ja lopun kaiken synnytyskin hyvin ja selvisitte yhtenä kappaleena koko porukka. Varsinkin neuvolassa olen saanut kuulla jos vaikka mitä pelottelua - ekalla kerralla rv9 terkka kehotti kertomaan saman tien koko tuttavapiirille raskaudesta, koska ""se menee sulla kuitenkin kesken"". Nyt pääsen onneksi pian siirtymään kättärille kokonaan ja saan olla käymättä neuvolassa jos niin haluan. Viimeksi terkka ihan rehellisesti sanoi, ettei tiedä kaksosraskauksista mitään, joten mitäpä minä siellä sen pidempään toimitan :)

Maha se paisuu kuin pullataikina konsanaan ja nyt kovasti odottelen, että alkaisi tuntua liikkeitä. Mistä tuota tietää vaikka tuntisinkin jo, mutta en vaan älyä että ne on niitä. :)

Oikein hyvää jatkoa sinulle ja pojille ja nähdään taas täällä tai poikkea meidän ketjuun!

Huomenta!

Mulla on joku ihan ihme masennuskausi menossa. Eilen tuntu siltä, etten jaksa enää ja teki mieli lyödä hanskat tiskiin. Oon jotenkin ihan loppu kun oon yksin lasten kanssa 15h päivässä enkä saa apuja juuri ollenkaan. Mulla ei oo omaa elämää ollenkaan ja välillä tuntuu että oon täysin eristyksissä ulkomaailmasta. Kaipaan omia harastuksia ja kavereita, mutta kaikki asuu aika kaukana ja ne jotka asuu vielä täällä on töissä ja koulussa ym. Vali, vali, vali...Ehkä tää helpottaa kun mies jää joululomalle ja sillä on kuukausi vapaata koulusta. Ei tää meijän parisuhdekkaan kovin hyvin voi. Nähään niin vähän että välillä tuntuu etten tunne koko miestä ollenkaan.

Joona oppi nyt kunnolla seisomaan tukea vasten. Koko ajan pitää olla kärppänä sen vieressä ettei vaan satu mitään, tuo ylös nousu onnistuu hyvin, mutta kun pitäis tulla takasin alas ni se ei oo yhtä helppoa. Kerran on jo nenilleen lentäny ja kauhea huuto siitä seurasi, onneksi ei sattunut pahemmin. On kyllä haikea olo kun vauva-aika alkaa olla takanapäin ja noi on jo sellasia taaperoita, toisaalta on ihanaa katsella poikien touhuja, mutta nyt harmittaa ettei nauttinut niin täysillä vauva-ajasta.

Mä meen nyt kattomaan sydämen asialla! Pojat on nukkumassa joten on hetki omaa-aikaa!

Hyvää pikkujoulu aikaa kaikille!

Heippa taas!

oli taas tosi kiva lukea viestejä, kun mukaan oli taas löytäny sellasiakin, keistä ei ole pitkään aikaan kuultu mitään! ei sillä etteikö kaikkien viestit ole kivoja, mut kai te tiiätte mitä tarkotan... =)

Ulrika, toivottavasti löydät itsellesi jotain seuraa. mulla oli vähän sama tilanne...no, mä sit otin itseäni niskasta kiinni, raahasin itseni väkisin perhekahvilaan, puistoon toisten äitien seuraan ja ykskaks sitten ""tärppäsi"". löysin siis kaverin äidistä, jolla on 1 kk nuorempi vauva kun meillä. tosi kiva ihminen ja me onkin nyt sit lenkkeilty/kyläilty usein.

eilen oltiin kylässä näillä em. kavereilla. vaavit oli hauskoja kun ne olis koko ajan tutkineet toisiaan.

Eija kyseli töihin menosta.. mä meen syyskuun alusta 2006. oon ilmottanu sen pomolle jo samalla kun kerroin raskaudesta. ja se suunnitelma siis pitää edelleen.

Tuiskun ""masennus-kirjoituksesta"" tuli mieleen, että meiän ketjussa tähän mennessä juuri kukaan ei oo kertonu olevansa masentunut tai muuten mieli maassa. parisuhteen kiemuroista on jonkunverran kirjotettu, mut ei muksuihin liittyvistä jutuista. mä joku päivä sitten tuuletin pääkoppaa ja purnasin, ettei tässä oo suunnilleen mitään hienoa tässä lapsenhoidossa.. Jennilläkään ei ollu sillon oikeen ""hyvä päivä"". onkohan se jotenkin niin, että alkuaika menee lapsen/lasten kans jotenkin vain päivä kerrallaan. sit kun nuo suloiset olennot kasvaa, meillä äideillä alkaa olla aikaa ajatella asioita. ja sit alkaa tulla ne negatiivisetkin tunteet pintaan?!? no joo.. pitäsköhän jättää tuo kotipsykologia niille jotka sen osaa.. =)

ei mut meillä on taas kaikki ihan ok. Eka hammas on tullu läpi ja ruokakin maistuu jälleen. nyt on pari päivää syöty mannapuuroa aamuisin. vielä se ei ole lempparia, mut eiköhän se siitä. nokkamuki harjoitukset on siinä mallissa, että ruoalla on nyt juotu vain nokkamukista. pullosta sitten kun on nukkumaanmeno aika (päivällä tai illalla). paitsi jos likka on tosi väsy.. sillon on mukia turha tarjota.
Liikkumaan ei vieläkään ole päästy. isot siskot esitteli teletappeja tässä joku päivä sitten. kiinnosti yllättävän paljon. jokohan noista videoista kohta sais lapsenvahdin...=)

Mä ootan ihan mielettömästi niitä pikkujouluja. ne on lauantaina. en oo varmaan ikinä valmistautunu näin aikaisin pikkujouluun. nyt on vaatteet jo katottuna, kampaajalle meen perjantaina... ei malttais oottaa... toivottavasti ei tuu kauheeta krapulaa... pelotti vähän tuo Tuiskun esimerkki. kun ei siis oo tullu paljon harjoiteltua viime aikoina. taidan perua sunnuntain suunnitelmat varmuuden vuoksi.

Tuiskulle: Ymmärrän hyvin sua!
Jos ei oo tosiaan omaa aikaa, alkaa masentaa ja hermot menee. Mul on ollu kans hermot kireellä, ku Daniel on valvottanu nyt kolme yötä putkeen, ku sil on korvatulehdus. Ja tää talven pimeys masentaa välillä.
Yritä käydä illalla yksin lenkillä, jos mahdollista. Se auttaa ainaki mulla. Meen tänään yhtiin pikkujouluihin ja oon ihan mielissään, ku saan olla illan ilman lapsia.Ja sosiaalista elämää tarvii ku on kotiäitinä.Koita jaksaa lähteä esim.seurakunnan perhekerhoon.Jos teiän paikkakunnalla on sellanen.Tsemppiä!

Mä nyt viel Kati3:llekki jotain vastaan.
Oon samaa mieltä, että jos ei oo tavallaan ihan hirveen kiinni lapsissa (ku ne ei oo ihan pieniä) ja on aikaa ajatella omaa tilannettaan, saattaa masentaa. Jos on tekemistä kokoajan, ei kerkee ajatella :)
Mut toisaalta joskus mua masentaa se, että tekemistä on niin paljon, että en kerkee tekee mitään omia juttuja!
Se on tietysti itestä kiinni. Mut väsyneenä ei saa aikaseks ja ei osaa järkevää ajankäyttöä.
Mut osasyy masentuneeseen mieleen on varmasti tää KAAMOS aika.Kesäsin on aina pirteämpi.

ihana ilma ulkona! täällä on pikkupakkanen (-3) ja muutenkin nättiä. pitkästä aikaa. lumisia puita ja muuta...

mä en juuri ole nukkunu viime yönä. vauvalla oli nälkä vähän väliä (päiväruokailuílla ei ollu menny juuri mitään, joko hammastulokas oli arka tai sit masussa oli jotain) ja kaiken kruunasi 7v neiti, joka oksensi yöllä käytävälle. haju oli sellainen, että minä pesin sitten yhdeltä yöllä saunalla käytävämattoa ja tyttöä.
sit kun uni alkoi pikkuhiljaa rauhoittua (otin vauvan viereen) - 7v poika kiipes isin viereen sänkyyn... meitä sitten oli 4 samassa sängyssä loppuyöstä ja lapset tais olla ainoita, jotka nukku... äiti ja isi on siis tänään vähän väsyneitä...
mut piristi kummasti käydä tuolla raikkaassa ulkoilmassa!
kyllä se tästä.

mukavaa päivää kaikille!

Hei!
Mä nyt nostelen tätä meiän ketjua,ku ei oo ihmiset paljo kirjotellu...
Viime yönä sain nukkua onneks paremmin. Alkaa Danielin korvat kai vähän parantua. Se herätti vain kolme kertaa ja ei jääny itkemään. Esikoinen herätti kaks kertaa.
Mut silti olin pirteä aamu puol 8.lta ja nousin ylös, vaik oisin saanu viel nukkua.

Meen kohta tekee joulukukka-asetelmaa yhen naisporukan kans. Ihan kiva päästä vähän ""askartelemaan"" käsillä.
Tykkään kaikesta luovasta jutusta.

Eiliset pikkujoulut oli ihan kivat.Mua vaan alko väsyttää jo 10 jälkeen illal ja oli pakko lähtee ajelee kotiin, ettei ois nukahtanu rattiin.

Pitäs alkaa pikkuhiljaa miettimään mitä pakkaa itelle matkalle mukaan.Onneks ei tarvi käyttää mammavaatteita vielä,ku kiloja ei oo tullu.
Kati3: Me oltiin viime joulukuussa Arabiemiraateissa.Se on tosi kiva maa.6 h lento.Matkatki halvempia ku tonne Kauko-Itään.Menkääpä sinne koko porukalla joskus.:)

Voi kun muakin menottais jonnekin lämpöiseen...
Suunnitelmissa kyllä on lähteä jonnekin ennenkö pikkuinen täyttää kaks niin pääsee vielä edullisemmin. Ja kaikenlisäksi sen jälkeen meillä on viisi maksavaa, niin eipä enää saakaan pelkillä lisävuoteilla matkaa varmaankaan monesta paikasta, vaan täytyy ottaa kaksi huoneistoa. Näin meitä monilapsisia sitten sorretaan.
Nykyään ärsyttääkin kun mainoksissakin mainitaan usein 2 aikuista ja 1-2 lasta. Typerää.

Meillä vauhti sen kun kasvaa, vielä ei kontata, mutta koko ajan täytyy pitää silmällä missä mennään, ja kun tulee hiljaista niin oitis täytyy käydä katsomassa että mikä nyt on suussa. Tavarat nousee pikkuhiljaa lattioilta ylemmäs.

Vierastamaankin on ruvettu. Tummatukkaiset ja silmälasilliset on pahimpia. Ja eilen kun oltiin paikallisen mammaporukan kanssa pikkujoulua viettämässä, niin suuri määrä muita vauvoja aiheutti pienen kohtauksen. Täytyy kai lähteä enemmän liikenteeseen, eihän tästä muuten mitään tuu. Mieskin on ollut työreissulla kohta kaks viikkoa, saas nähdä vierastetaanko omaa isukkiakin.

Ihanaa kyllä kun lumi tuli maahan, nyt on ihana aloittaa jouluvalmistelut. Ehkä lähdetään pohjoiseen jouluksi tai sitten vasta välipäivinä, mutta jossain vaiheessa kumminkin, tosi ihanaa!

Nyt haiskahtaa siihen malliin että pitää kai mennä..!

Onpa taas kiireitä pukannut kun ei ole yhtään ehtinyt kirjoittaa, saati lukea mitä muille kuuluu. Johtui varmaan siitä että ukolla oli kamala työputki ja nyt sillä alkoi lomat.

Vähän on alavireinen kekustelu täällä tällä hetkellä. Minusta tuntuu myös välillä että kaikki mättää vaikka pitäis olla onnellinen. Välillä oikein hakemalla haen sanomista ukon kanssa. Luulen että se johtuu siitä että alkaa kaivata omaakin elämää vauvaelämän rinnalle. Nyt kun imetyskin on loppunut, en tunne olevani enään niin korvaamaton tytölle, isäkin on yhtä tärkeä. Ajattelinkin kokeilla pikkujouluja joulukuun puolessavälissä työporukan kanssa. Voi olla ettei sieltä paljon irtoa, mutta pääsee vähän tuulettumaan.

Meidän typykkä on pistänyt oikein kunnolla liikkumiseen vauhtia. Nyt noustaan tukea vasten seisomaan ja pari metriä kontataan ilman vaatteita, ryömimälläkin kun menee niin saa ihan juosta perään kun on luvattomilla teillä. Ja nyt on löytynyt myös tempperamentti! Jos ei joku mene oman mielen mukaan niin kamala protestointi, ja testailee ihan selvästi mitä saa tehdä ja miten pitkään menee että ehtii nappaamaan jos on jossain johdoissa tai muualla. Kyllä ne jo osaa vaikka ovat vielä noin pieniä...

Kati3: Et tietenkään antais lasta pois vaikka välillä villejä ajatuksia mielessä käykin. Et usko miten välillä otsasuoni pullistuu muillakin ja tekis mieli antaa kaupustelijoitten matkaan kaikki muksut ja ukko kaupan päälle! = )

Uskon että huhtikuisillakin mieli virkistyy kun saadaan tehtyä vähän omia juttuja välillä. Sitten jaksaa vauva-arkea taas paremmin. Meinasitteko muuten pikkujouluja lähteä viettämään?

Juu, hiljast on.

Tänään isukki jää kotiin ja äiti pääsee YKSIN kylään :))
no huomenna se on toisinpäin, isi menee pikkujouluihin.

meillä noustaa kaikkea vasten ja sitten tulee karmee huuto, kun tipahdetaan alas. pahimmilta kolhuilta on vielä selvitty.

Meilläkin oma tahto on löytynyt liiankin hyvin! vaatteita ei meinaa saada laitettua, ruokaa on turha tuputtaa. No muuta ei voi odottaa härkälapselta, jolla on härkävanhemmat.

ei taas karjutaan..

Hyvää lauantaita kaikille!
Meillä poika on löytäny tuon konttaamisen ilon oikein todenteolla, ja menee jo kovaa vauhtia eteenpäin. Välillä huilaillaan istuvalteen ja taas matka jatkuu.
Yöt on meillä ehkä vähän parantunu, alkaa toi maraton flunssa helppaamaan.
Mä oon huomannu ittessäni sen, et jos yksiki yö menee rikkonaiseks pojan heräilyjen takia (siis puolen tunnin välein) niin pimahdan ihan älyttömän helposti tolla ukko- kullalle, ja ihan pienistä asioista. Se o aika ressaavaa, ja ukko- kulta on ihmeissään, lähettelee töistä tekstareita, että ootko jo rauhottunu :) Kai tuo pitkäaikainen univelka saa tuolllaisiakin aikaan...
Onko teillä muilla tuosta vaipanvaihdosta tullu ihan yhtä helv...ttiä? Meillä ei meinaa enää millää saada vaippaa laittaa, ostinki nyt noita housuvaippoja, en jaksa tapella :)

Heips!

Meiän poika 7 kk ja ei liiku paljoo ni ei vaipanvaihdon kans oo ollu viel ongelmia.
Mut esikoinen 1v.8kk tappelee sitä vaipan laittoa vastaan joka kerta. On tehny sitä jo kauan, kauan aikaa ja tuon ikäisellä on jo voimia tapella äitin kans. :) Tosi rasittavaa, mut oon jo tietyllä lailla tottunu. Mun pitää painaa sen jalkoja maahan et pysyy aloillaan...Se on muutenki tosi vilkas kaveri.

Annoin miehen hoitaa viime yönä poikien yöheräilyt ja sain nukkua.Ihanaa! Kohta saa nukkua viikon ilman herätyksiä, ku lähetään lomalle ja pojat jää hoitoon.
Eipä oo tässä melkeen kahteen vuoteen saanukaan nukkua täysiä yöunia, paitsi jos mies on hoitanu pojat yöllä. Voi olla että lomallaki heräilen öisin, ku oon siihen tottunu.

Hyvää viikonloppua!

Kiva kun on taas huhtikuiset kadoksissa. Mikä sitä soneraa oikein vaivaa kun ei saa keskusteluja kulkemaan, vai mistä tää johtuu. Välillä oikein ärsyttää kun ei taaskaan löydä ketjua mistään kun kuitenkin harvoin pääse rauhassa koneelle.

Meilläkin on konttaaminen edistynyt päivä päivältä. Vielä kuitenkin pääosin ryömitään. Melkein jo itse käy istumaan mutta ei ihan. Nyt viimeisin villitys on että vaippa pitää repäistä pois kun se on laitettu, siitä kuuluu vissiin mukava ääni kun irrottaa teipit.

Päätettiin että välttämättömät turvtoimet on pistorasioiden suojaus ja porrasportti, muuten yritetään jankuttaa väsymiseen asti mihin saa mennä ja mihin ei. Takat ja uunit ja koristeesineet saa pysyä suojaamattomina, kuten myös hifilaitteet. Saa nähdä kuinka pitkään menee että oppii.

Siirryttiin lopullisesti sitteristä syöttötuoliin syömään. Ei tyttö pysynyt enään millään selällään vaan punki istumaan koko ajan, syötä siinä sitten kun lusikka on kurkussa koko ajan. Onhan se aikamoista hänksläämistä siinä tuolissa mutta joskushan se on tapahduttava.

Kävin tänään joululahjaostoksilla. Kaikki sain ostettua yhtä lukuunottamatta joten aika hyvällä mallilla ollaan. Ei tartte sitten stressata älyttömästi joulun alla. Aika köyhä joulu tulee mutta lapset ei siitä ainankaan tule kärsimään vaikka mitään älytöntä lahjavuorta ei tänä jouluna tulekkaan. Onneksi vaahtosammutin ei vielä ymmärrä ja toisaalta 9 vuotias esikoinen ymmärtää kun sanoo että nyt ei paljon lahjoja tule. Pääasia että saadaan olla kaikki yhdessä.

Toivottavasti tää viesti nyt pompsahtaa oikeeseen ketjuun ja ketju taas etusivulle. Palaillaan huhtikuiset!

Sain sitten haeskella tän ketjun....

Meillä on ollut taas pari unetonta yötä: heräillään tasaisesti tunnin välein. Olen ihan poikki! Päivällä ei meinaa maito kelvata, mut yöllä kyllä juotaisiin, sit on vaippa märkä ja taas ei nukuta...ARRRGGHHH!!!

Ulkona kaunis lumisade ja kotityöt tehty, joten kyl tää päivä tästä rullaantuu. Joululahjat on kaikki hoitamatta :( samoin kortit. En kylläkään aio paljon ostella, kummeille ja mummeille.

Meillä kontataan päättäväisesti talon halki omasta huoneesta isin tietekoneiden kimppuun. ei uskois ellei olis tehny useamman kerran.

Taas oli ketju kadoksissa, onneksi sentään haulla löytyy. Käytiin tänään taas joululahjaostoksilla. Kamalasti ihmisiä liikenteessä. Neiti ei ollut moksiskaan ja nukahtikin kun vaihdettiin kauppapaikkaa, nukkui rattaissa tyytyväisenä vaikka ympärillä oli meteli ja joululaulut raikas.

Tänään ajattelin että tää muuttuu vaan pahemmaksi koko ajan. Aina joka päivä se kirppu keksii uuden keinon vedättää vanhempiaan. Nyt on kivaa ryömiä tuhatta ja sataa karkuun kun yrittää ottaa kiinni, ja kamala naurunräkätys. Ja sitten on virnistys kun tietää että on menossa johonkin luvattomaan paikkaan, katsoo vaan ja virnuilee ja sinne vaan suinpäin.

Onko teissä muuten imettämisen lopettaneita. Tartteis tietää miten nopeasti alkaa menkat, en muista yhtään miten kävi 9 vuotta sitten. Nyt on kuukausi kulunut, eikä vieläkään merkkiä menkoista. Tein jo hätäpäissäni raskaustestin, näytti miinusta. Mahaa on koskenut pari viikkoa. Jos ei viikkoon vieläkään kuulu, on kai tehtävä uusi testi ja sitten lääkäriin. Haluaisin jo normaaliin päiväjärjestykseen. Ukko alkaa hermostua kun makuuhuoneessa ei tapahdu mitään kun en halua tulla raskaaksi. Tiedän joo, kondomit on keksitty, mutta ne ei koskaan oikein tuntunut hyviltä ja latistaa tunnelman.

Eipä tässä sitten muuta tänään, palataan palstalle hyvät huhtikuiset.

meillä oli pikkujoulut viikonloppuna miehen kanssa. vaavilla oli hoitaja (isommat oli pois kotoa) ja tosi hienosti meni. yökin paljon paremmin kun meidän kans pitkään aikaan! taitaa päästä hoitoon useamminkin =)

hurjaa lukea teidän muiden konttausjuttuja, meillä ei siis vielä edes ryömitä...

st: millanen hintataso siellä arabiemiraateissa oli muuten? en oo vielä ikinä ennen ""jutellu"" kenenkään siellä käyneen kanssa. matkojen hinnat oon kyl noteerannu. mut entä sit muuten.. entä onks siellä nähtävissä ""mitään paikallista elämää"" vai onko ihan puhtaita turistikohteita ?