Huhtikuiset!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja UUSI 28.12.05
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Eilen oli ensimmäinen kickboxin tunti ja mulla on paikat aivan hajalla. Vielä ei edes reenattu kun joku puoli tuntia, eli kertoo kyllä aika hyvin tän mamman kunnosta, varsinkin vatsalihakset on niin kipeet, että nauraminenkin sattuu. Mutta siitä löysin kyllä itselleni lajin, aivan mielettömän kivaa ja suosittelen sitä kaikille! Hei vaan kaikki raskauskilot, jos ei tolla treenaamisella lähe, ni ei sitte millään.

Pojat on tänään ollu tosi kiukkusia, kokopäivä yhtä huutoa. Nyt sain ne onneksi päikkäreille. Paljon vaikuttaa just se ettei ulos voi laittaa, sisällä nukkuvat max. tunnin kun ulkona 3 tuntia. Eli väsyneitä ovat, mutta minkäs teet. Samanlaisia pakkasia on luvattu vielä ainakin ensi viikoks, ei siis helpotusta tiedossa.

Mulla on kierto ihan sekasin. Vaikka syön pillereitä ni mun menkat alko jo viime maanantaina vaikka ois pitäny alkaa vasta tällä viikolla, eli nyt on kestäny jo kaksi viikkoa. En ymmärrä miten niin voi olla kun munasolu ei pitäisi irrota kun vasta sitten kun pitää sen 7päivän tauon pillereistä..Ehkä niissä on liian vähän hormoonia tai jotain. Aioin kyllä ottaa sen kierukan seuraavaksi. Saahan sen sitte pois kun haluaa tehä lisää lapsia. Onko jollain teistä kierukka? Onko ollu hyvä vai ei?

Huomenna pitäisi mennä mun vaarin tädin hautajaisiin. En ihmistä tuntenu kovin hyvin, mutta kun mun vanhemmat ei pääse sinne, ni lupasin mennä edustamaan meijän perhettä. Ei siis mikään iloinen päivä tiedossa. Vaikka vanhuuteen kuolikin tuo täti niin onhan nuo hautajaiset silti aina ikäviä.

Onneksi tänään on perjantai. Kiva saada taas mies vklopuksi kotiin, auttamaan noiden pikkumiesten kanssa.

Ai niin, Joona oppi toissapäivänä sanomaan äiti=) Nyt se ei sitte muuta hoekkaan, ei kyllä vielä ymmärrä että mitä se sana tarkoittaa, mutta kun sitä on hoettu niin paljon ni tulihan se viimein sieltä. Eliaskin yrittää, mutta "" ättä"" lienee tarkoittavan melkein samaa kuin äiti=)

Nyt toivottelen hyvää vkloppua ja lähen nukkumaan pienet päikkärit itsekkin.

Tuisku: Mulla on kuparikierukka ollut kesäkuusta saakka ja on siinä hyvät ja huonot puolet.
Hyvät: halpa,ei tarvitse muistaa (niin kuin pillerit)
Huonot: mulla on ainakin hyvin epäsäännölliset kuukautiset,kierto vaihtelee 22-32pvä,että aika hurja väli.
Kuukautiset kestää kauemmin, 6-8pvä.

Mulla itsellä ei paljon vaihtoehtoja ole ton ehkäisyn suhteen,koska en voi käyttää mitään missä on hormooneja.
Pillerit nostattaa mun verenpaineen äitini verenpaineen tasoisiksi ja hän sairastaa kyseistä tautia.
Loppuraskauden raskausmyrkytys oireiden takia esim. pillereitä ei suositella.

Tuosta meijän tytön ihosta vielä...
Pahoin pelkään,että kyse on atooppinen ihottuma :/
Ruoka-aineiden pois jäänti ei ole helpottanut,pikemminkin pahentanut,mutta luulen osa syynä olevan nuo kylmät ilmat ja sitten lämmin ""kuiva"" huoneilma.
Kesää kohti ja aurinko parantaa!
Onneksi nyt ei ole paljon naamassa,koska se kutiaa ja sit tyttö raapii ja sit naama on pieniä viiltoja täynnä :(
Rasvaus operaatio on meillä 3krt päivässä ja tyttö INHOAA sitä yli kaiken!
Toivottavasti tämä ei kestäisi kuin tämän vauva-ajan ja lapsuuden,atooppinen ihottuma voi hävitä myöhemmällä iällä.
Miehellä kesti kyllä 20v,miehen veljellä 10v ja kummallakin alkoi vaippa ikäisenä.

Sain tytön piiiiitkän väsymyksen jälkeen nukkumaan sänkyyn.
Aamun ""soppa-keskustelun"" jälkeen rupesi tekemään mieli soppaa,joten aattelin tänään tehdä.
Mieskin tulee kohta kotiin,oli vanhemmillansa käymässä,me ei voitu mennä,kun miehen pikkuveli kipeenä!

Mut mä lähden NYT roikkumasta täältä!

moikka

meillä ollaan jo terveitä ja vauhti on sen mukainen. huuuuuuhhh... äidillä täysi työ päivystää että missä se pimu milloinkin viilettää. Täytyy aina keksiä joku uus juttu, että katopa tätä, että olis edes hetken paikallaan.

Mä olen nukuttanut tyttöä huijaamalla. Laitan vauhuihin kauheen peittokasan alle ja hurjastelen tuolla ulkona 10 min niin että tyttö nukahtaa, sitten tullaan sisään ja otan peitot pois ja avaan makuupussin ja laitan ikkunan vähän raolleen, niin nukku tänäänkin ap 1 h ja ip 1 h 45 min. Törkeää energiantuhlausta pitää ikkunaa raollaan tällä pakkasella, mutta kun muuten tuo mimmi ei nuku sisällä kun max 30 min ja on sitten niin ihan kätynen koko illan. Eli tuo raitis ilma meillä ainakin tekee sen, että nukkuu paljon paremmin.

Mä olen tehnyt kasvis ja -lihasoseet pääsääntöisesti itse, kaikki hedelmäsoseet olen ostanut. Jotain noita liha- ja vihannesoseita ostanutkin, varsinkin jos ollaan oltu jossain reissussa. Aattelin kyllä, että kohtapuoleen voisi siirtyä meidän kanssa samaan ruokaan, ainakin kun on sellasta että sopii hänelle hyvin, esim. riisiä ja kanaa tms. 8 kk ruoka meillä uppoo suht. hyvin, tosin sitä syödään vähemmän kun sileetä sosetta, eli kai suurin nälkä pois ja sitten ei niin kauheen hyvin maistu. Kaikki puurot uppoo tosi hyvin, jos niihin EI ole sotkettu hedelmää tai marjaa. Aattelin tossa tehdä tytölle oikeen herkkupuuron, laitoin mansikkaa kaurapuuron sekaan, ja voi vitsi mikä yökkäys tuli. Vaikka molemmat uppoo omana itsenään tosi hyvin, vähän hassua. Joskus olen ostanut sitä muksu neljänviljan puuroa, joka on siis siinä paketissa olevaa valmista puuroa. Mutta en ole kyllä huomannut eroa sileän puuron ja tavallisen puuron maistuvuudessa.

Täytyy kai lähtee laittamaan päivällistä toulle meidän kirpulle.