HUHTIKUISET 05

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 6.2.2006
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Moi!
Unohdin viimeksi vastata Katjuskan kysymykseen, imettämisestä. Mä imetän vielä noin 3xpäivässä eli yleensä aina ennen nukkumaan menoa. Mä Ajattelin myös lopella Imetyksen kunhan siirtyy juomaan tavallista maitoa. Tuttelia oon antanut välillä ruuan jälkeen ja puuron keitän tutteliin. Nyt ajattelin kohta alkaa keitteleen tota puuroa ihan tavalliseen maitoon.

Lähden tästä nyt pakkaamaan tavaroita kun lähdemme tänään pojan kummitädin luo yökylään!

-minna-

Ah, poika nukku 21.30-06.00 melkeen putkeen. Siitä vielä nukahti n.7-8.00. Yks pikku tutinlaitto välissä vaan. Tällanen yö on viimeks ollu...hmmm....milloinkohan, en ees muista :)

Nyt poika päikkäreille, aurinkoista päivää kaikille!

29.3. Kata, POIKA, 49 cm/3315g
*10kk:77/11145/47
6.4. Kati3: TYTTÖ,49,5cm/3200g
*10kk:71,5/9670/46
7.4 Jenni: SIIRI 49cm/3000g
*9½kk:72,2/7930/43,8
7.4. Jonsku, POIKA 52cm/3435g
*4kk:67/8110/43,8
8.4. Late: EEMU 54cm/3790g
*6kk:73,5/8390/46,2
9.4. minä-83,IIDA,49,5 cm/3095g
*10kk:76,5/9945/45
11.4. Ulrika,ADAA,49,5cm/3360g
*9kk:75cm/11800g
13.4. Heli, TYTTÖ, 52cm/3370g
*4kk:66/5735/41
14.4. Diana,KAKSOSTYTÖT, 46cm/2695g ja 46 cm/2850g
*6kk: 64.5/6600 ja 64.5/6650
15.4. Tuisku,KAKSOSPOJAT, 50cm/3290g ja 47cm/2280g *6kk:68,5/7290/42 ja 67,5/7420/42
15.4. Vivi,POIKA,50cm/3320g
*
20.4. Mimosa73, TYTTÖ,50cm/3955g
*8kk:71/8450/45,2
22.4. Eija,POIKA,
*8kk: 73cm/9740g/46.2cm
25.4. Susan,POIKA,51,5cm/4390g
*8kk:72/9150/46,8
25.4. Minttu,POIKA, 55cm/4510g
*4kk:66,5/7320/43
27.4. Minna, PAAVO, 50 cm/3250g
*81/2kk:72,5/8440/
27.4. Kaura, MAX, 50cm/3530g
*8kk: 72,5/9370/47
30.4. Tähti, VIIVI 48 cm/3076g
*6kk: 65,5/7150/42,5
3.5. St, DANIEL, 53 cm/3490g
*9kk:75,5/10150/46,8
7.5. Mari, POIKA, 53cm/3680g
*8kk: 75/9320/46
7.5. Zuz, tyttö, 52 cm/4340g
*8kk:72,1/9135/46,6
7.5. kati2, POIKA 53cm/4150g
*6kk:67,5cm/8610/44,7

Lisäsin meidän 10 kk mitat. Täällä ei normaalisti ole 10kk:n neuvolaa, mutta otettiin minun äitiysneuvolan yhteydessä. Sydänäänet kuunneltiin nyt ensimmäisen kerran. Viikkoja kuitenkin jo takana 16+6...outoa... Joo, meidän neiti on kasvanut todella hyvin ja hallitsee pinsettiotteenkin hyvin. Kävellään tukia pitkin, muttei muuten. Kovaa vauhtia kyllä kontataan. Yöt on todella levottomia. Sanottiin ettei lapsen keskushermosto edes lepää öisin, siitä johtuu pyöriminen sun muut heräämiset, kuulemma. Toinen on, jos lapsella on liian vähän vaatetta päällä öisin. Enpä tiedä, pitää varmaan ensi yönä laittaa jotain paksumpaa. Kun ei tuo peitto oikein pysy päällä.... =) Mutta eipä kummempia.

AURINKOISTA LOPPUPÄIVÄÄ!!!

Kukaan ei oo vielä toivottanut täällä hyvää ystävänpäivää, joten:

HYVÄÄ YSTÄVÄNPÄIVÄÄ -05 HUHTIKUISILLE JA HEIDÄN ÄIDEILLEEN!

t. Ystävä ketjun ulkopuolelta

Oikein paljon haleja ystävilleni täällä huhtikuisissa! Täällä sitä aherretaan taas töissä...

Katjuska! Tervetuloa remmiin! Olitkos millä osastolla Tays:ssa? Silloin sairaala oli kyllä TOSI täys... mutta ehkä me törmättiin jo siellä synnytysvastaanoton käytävällä. Mä nimittäin ähelsin siellä ensimmäiset kaksi päivää kun ne ei päästäneet mua synnytyssaliin (multa meni vedet 12.4 ja synnytin 15.4 klo 04.16) eli siis käytännössä asuin tuon väliajan siellä hiton kamalalla käytävällä. Ja muita äitejä lappasi mun ohi, kattelin ihan katkerana =) Mutta jokatapauksessa, mä olin sitten poikani kanssa 4a:lla, siellä synnyttämättömien osastolla. Sieltä löytyi YKSI vuodepaikka, muita oli jo majotettu päiväsaleihin ja käytäville.

Tuisku, kuullosti ihanalta teidän syömissessiot, mä täällä kikatin ja vieruskaverit ihmetteli =) Mä en tiedä pärjäisinkö mä kahden kanssa kun ton yhden vipeltäjänkin kanssa on välillä hankalaa. Jesper oli muuten eilen ekaa kertaa uudessa (hänelle siis tuntemattomassa) hoitopaikassa. Ihmeen hyvin oli menny mutta kun menin häntä hakemaan niin voi sitä naamaa! Ensin meinasi tulla poru mutta sitten poika (istui siis syöttötuolissa kun menin) niin ojensi vaan kätensä ja ilme oli just sellanen että ""toi on MUN äiti"". Aikas palkitsevaa.... ja sit se vaan halus olla sylissä ja nuhjas. Tänään sitten aamulla kaikki kostautu kun olin lähdössä kotoa niin poika vaan itki, jäi isin kanssa kotiin. Ja huomiseksi taas sinne uuteen hoitopaikkaan.

On tää kyllä välillä raskasta... Nautin töissä olemisesta mutta pojan raahaaminen ja ikävä on tän homman todellinen nurjapuoli. Mutta työ kyllä vie ajatukset ihanasti vähäksi aikaa ihan muualle eikä sitä ehdi ajattelemaan mitään turhanpäiväsiä tiskejä tai sitä että mies on jättänyt kengät eteiseen väärään asentoon =)

Meillä on kehitys menny kahdessa viikossa ihan HUIMASTI eteenpäin. Meillä kontataan, noustaan polvilleen seisoon ja nyt hittinä on seisomaan nousu ihan jaloilleen asti. Ja heti on toinen käsi irtoamassa otteesta kun pitäisi kokeilla että josko tässä pysyisi vaan yhdellä kädellä. Ja aina mennään mukkelismakkelis =) Ja äidin yli kiipeäminen lattialla on ihan pop! Ja istumaan meneminen ja siitä taas kontilleen. Siis kaikenlaista kikkailemista. Ja vessaharja pitää aina kiikuttaa eteiseen.

Meillä on torstaina 10kk nevola, päivitän ton listan silloin meidän osalta. Jaahas, työt kutsuu.

Hali ja rutistus kaikille! Kyllä nää meidän kilotkin vielä karisee! (haikeena kattelen kun kaveri vieressä vetää pitsaa ja suklaata... mutta kyllä sen sitten hänen mahastaan näkee!)

HYVÄÄ YSTÄVÄNPÄIVÄÄ!!!!!

Täällä ei niin hyvää...En tiä,meinaa mennä hermo :/
Jos ongelmana ei ole syöminen(mikä nykyään onnistuu hyvin) tai yöunet(joka nykyään kans sujuu hyvin) niin nyt on nuo PÄIVÄUNET!
Nyt on jo yli viikon nukkunut tai ei nukkunut päiväunet,joskus kestää 10min,joskus 1,5h(ihan maksimi)
Ja mä oon nyt IHAN hukassa!
Eilen mies lähti tytön kanssa tunnin kävely reissulle ja heti,kun saapuivat pihaan tyttö heräs.
Ja tänään minä lähdin kävelylle ja heti,kun saavuttiin pihaan tyttö heräs :/
Nukkui 45min.
Ja kumpanakin kertana on ollut väsynyt,mutta miksi ei enään jatka unia,kun vaunut pysähtyy?????
Meillä EI IKINÄ ole ollut tätä ongelmaa,tyttö on aina nukkunut päiväunet kiitettävästi!
Ja vielä se,että nämä oli ainoat unet tänään,ei kertakaikkiaan nukahda enään tänään,ei eilenkään. (eikä sitää edellisellä tai sitä tai sitä.........)
Mua vaivaa tää nyt tosissaan,koska olen tottunut siihen että tyttö nukkuu ainakin sen 2h ja saan itse siivoilla,olla netissä,katsella tv:tä ja olla vaan!
Yöunille nukahtaa 21 jälkeen,herää aamulla klo8.
...Täytyy mennä viihdyttään...

niin hyvää ystävänpäivää munkin puolestani!!

voiskohan Jenni siinä olla niissä päikkäreissä tällanen juttu, mikä meillä on ollu lähes alusta saakka... eli jos mä meen kävelylle, mun on pidettävä vaunut liikkeessä niin kauan kunnes on ""lupa"" herätä. tai sitten on käveltävä vaan just sen verran että nukahtaa ja sitten vaunut seis (meillä se tarkottaa postilaatikolle ja takas). eli meidän likka herää välittömästi muutokseen. nukkuu kun vaunut on käytännössä alusta saakka paikallaan tai alusta saakka liikkeessä, mutta se tila mikä oli nukkumisen alussa - se ei saa muuttua. autossakin herää heti kun auto pysähtyy, muuten voi koisata vaikka tuntitolkulla.

meillä taas on alettu niin pitkiä päikkäreitä nukkumaan, että mä oon ihan ihmeissäni.. mitä mä täällä netissä teen kaiket päivät... mulla kun on tullu joku vaihe, että nuo kotityöt ei kiinnosta vähääkään. pyykkiä pesen pitkin hampain ja ruokaakin täytyy tehdä kun en joka päivä raaski hakea valmista. mut muuten... ihan retuperällä. mä oon aina ollu sellanen inspiraatio-siivooja, eli sillon siivotaan kun tulee sellainen tunne ja sitten ei siivota kun ei huvita. nyt vaan on ollu vähän luvattoman kauan päällä se ettei huvita... onneks nuo isot lapset imuroi kerran viikossa, niin ei ihan hukuta p***aan. ;)

mä tein likalle tänään munakokkelia lounaaksi eka kertaa. tuumas pari maistettuaan, että ""MAAAM"". tähän mennessä tuon on saanu aikaan vaan HK:n sininen ja Fazerin sininen... siis ensimmäinen mun kokkaama ruoka, joka näyttäis maistuvan hyvin! sit me harjoiteltiin itse syömistä. se oli hauskaa! likalla lusikka kädessä ja mä otin sitä kädestä kiinni, sit ""ongittiin"" munakokkelin murunen lusikkaan ja lusikka suuhun. sitä puuhaa se olis jatkanu vaikka oli masu täysi. lopulta piti pistää ruokaa suuhun ja sit se pudotettiin pois ja sama uudelleen.. oli se lusikoiminen vaan niiiin kivaa. :)

Iloista ystävänpäivää kaikille!
Pitää mennä kattomaan mitä noi täystuhot saa aikaan.
Äsken esikoinen laitto lihapullat kahvinkeittimen vesisäiliöön lämpenemään.:) Äiti etti sit kadonneita lihapullia jonku aikaa....

Sain tytön nukkumaan ja nyt hetki omaa aikaa :) Mieskin töissä!

Niin,en kyllä tiä nyt mistä kiikastaa nuo päiväunet,en usko että syy on tuossa,kun vaunut pysähtyy,tai voi olla,mistä sitä tietää,mutta kun ei nukahda takapihalle ja jos nukahtaa herää 10min päästä(tätä kestänyt n.2viikkoa nyt,ennen tätä ei ole ikinä ollut vaikeuksia päiväunien kans) ja yleensä nukkunut juuri sen pari tuntia ilman suurempia vaunun heilutteluja(siis nukahtaa).
Ja kun ollaan oltu kävelyllä (riippuu tietty kestosta) niin nukkunut vielä sen jälkeen pihalla ainakin 30min.
Tänäänkin mentiin niillä 45min päiväunilla koko päivä ja yöunille nukahti 21.30 maissa,että sai toimia monen tunnin ajan pellenä ja keksiä viihdykettä.
No ei siinä mitään,joka päivähän tarvii jotain keksiä,mutta kun jotenkin nyt ketuttaa kaikki...

Ja sitten se p*rkeleen soija maito,kokeilin sitä tänään vasta eka kerran,kun apteekki joutui tilaan sitä ja se tuli tänään,no kuitenkin,meijän likka ei tykkää sen mausta :/
Ei suostunut juomaan tilkkaakaan koko päivänä sitä...
No,huomena uudestaan,kokeilen vaikka ensin vähän tuonne NAN:n joukkoon ja lisään pikku hiljaa,että tottuisi makuun,mutta jos se ei nyt rupee alas meneen täytyy soittaa sille lääkärille mitä teen.
Tuo neiti on niiiiin nirso ollut muutenkin aina,oikein diiva :)

Tänään tuli ekaa kertaa oikeesti kaipuu töihin!
Ehkä se,että olisi pieni hetki tavallaan itselle.
Saisi juoda sen kahvi kuppinsa rauhassa,näkisi muitakin ihmisiä (kuin tytön,miehen,mummut,papat ja neuvolan tädin)
Ja saisi muuta ajateltavaa.
Vuosi menee kyllä nopeeta,että kohta olen siellä oikeesti juomassa sitä kahviani,että nautitaan nyt vielä kotona olosta,kun voi...

Ukko myi meidän volvon tänään,oli hyvä auto ja nopea(n.260hv,ihan kuin minä sillä nopeudella olisin mitään tehnyt,kun en uskalla kaasua edes kunnolla painaa sataseen) :)
Mutta tilalle ollaan katseltu toista volvoa(farmari,mutta ei olla perustamassa suurperhettä,heh...),mutta nyt lainassa appiukon menopeli,että rauhassa tässä katsellaan.

Kai mä lopettelen tän valitus tekstin...

Hyvät yöt!

Hei, olen lueskellut näitä teidän juttujanne tässä jo aikasen pitkään. Oma tyttöni syntyi 4.4.05 Naistenklinikalla...joten samoilla linjoilla ollaan ;-)
Nyt aktivoiduin joukkoon mukaan aiheena omaan huoneeseen siirto. Oletteko siirtäneet näillä main pikkuisianne omaan huoneeseen? Meinaan kun kaikissa opuksissa sanotaan, että 7-10 kk on sellaista aikaa, että suuria muutoksia ei pitäisi tehdä, koska muutenkin lapsi on psyykkisesti myllerrysvaiheessa...en tiedä onko tuota myllerrystä, mutta meillä ennen aurinkoinen tyttö on ollut aika kiukkunen jo pidemmän aikaa. Eroahdistustako?
Mutta varsinainen ""ongelma"" ovat nuo levottomat yöt ja minun mittani on aika täysi eli ajattelin nyt tämän 10,5 kk tyttösen siirtää omaan huoneeseen. Mitä luulette, onko ok?
Ja tuosta kävelystä, meillä on nyt kaksi viikkoa kuljeskeltu ympäriinsä ja vähän väliä muksahdetaan, kun tuo tasapaino ei ihan vielä ole kovin hyvä ;-)

Moi Anneli ja tervetuloa remmiin!!!

Me siirsimme tytön omaan huoneeseen n. 2 viikkoa sitten jolloin hän oli vähän vaille 9 kk. Ei ollut mitään vaikutusta yöuniin, nukkui siellä ihan yhtä hyvin kuin täällä meidän huoneessa. Tai siis paremmin siinä mielessä että ei herännyt aina kun isä ja äiti tuli nukkumaan ja nyt sitä voi makkarissa sentäs lukea kun tyttö heräs aina kun laitto lampun päälle.

Mä luin tosta samasta jutusta jostain (siis ettei pitäis n. 9 kk iässä tehdä isoja muutoksia), mutta jotenkin aattelin että katotaan, että jos menee ihan mahdottomaksi, niin siirrän sängyn takas, ei oo iso homma. Jotenkin meillä tuli just tossa vaiheessa sellainen hyvä kohta tohon siirtoon. Tyttö oli jo jonkin aikaa nukkunut kokonaisia öitä ja lähinnä häiriintyi vain meidän kolistelusta ja rapistelusta. Meillä on myös vähän tuota äitiin tarrautumista ja ilmenee siten, että on vähän ""haasteellinen"" isille kun äiti lähtee illalla koiran kanssa ulos. Mutta kun olemme kahdestaan niin ei ole mitään jalassa roikkumista eikä perään itkemistä.

Mä lähen nyt lenkille, tytöllä on treffit poikakaverinsa kanssa, ei parane missata...

Myöhästyneet Ystävänpäivät kaikille!

Ja kiva kun uusia ihmisiä täällä kirjoittelee, pysykää mukana :)

Meillä jo toinen ihan ok yö, mä oon ihan sekaisin, että niinku mitä?! Äiti on saanu nukkua.

Niin tosta omassa huoneessa nukkumisesta ja sinne siirtämisestä. Jos ois mahdollisuus, niin siirtäisin pojan omaan huoneeseen nukkumaan. Havahtuu selvästi siihen esim. kun me mennään nukkumaan tai käydään yöllä veskissä tms. Mutta nyt kärvistellään vielä vähän aikaa pakon edessä kaikki samassa huoneessa, kun kaksiossa asutaan...

Voi, kun mä vedet silmissä kikatin st tota teidän lihapullien jemmaus- juttua! Aikamoista arkipäivän komiikkaa!

Hauskaa päivää kaikille!!!!!!

Anneli: Tervetuloa meijän ""jengiin""!!!!!!!

Jahas,sain likan nukkuun takapihalle,katsotaan kauanko nukkuu (ihan jännittää....)
Pitäkää peukkuja :)

Mulla on kamalasti hommaa,pyykit odottaa kuivumaan laittamista ja tiskejä on paljon (vieläkin tiskikone rikki,ei osannu isukki korjata...tietääkö kelle pitää soittaa,että tulisi korjaamaan????????)
Joten MOI!

Jenni, etkös asunut Tampereella?

Olisiko näistä apua...

Amurin Sähköpaja
Suvantokatu 7
33100 Tampere
puh. 03 2129477
fax. 03 213 1347
huolto@amurinsahkopaja.fi
-Asea Scandia
-Bauknecht
-Cylinda
-Fagor
-Ignis
-Kenwood
-LG
-Mocca-Master
-UPO
-Whirlpool

Ch. Jensen Oy
Kolmionkatu 5
33900 Tampere
puh. 03 2650825
fax. 03 265 4503
info@chjensen.fi
-Dan Sound

Digi-Service
Sammonvaltatie 7
33530 Tampere
puh. 020 743 0200
fax. 03 254 8150
digiservice@digiservice.fi
-Bang Olufsen
-Hitachi
-JVC
-Panasonic
-Philips
-Pioneer
-Salora
-Technics
-Thomson

FinnSat Oy
Rengastie 10
60101 Seinäjoki
puh. 0207 420 100
fax. 0207 420 130

-FinnSat

Honkoliini Professional Oy (ei TV-huoltoa)
Sarankulmankatu 25
33900 Tampere
puh. 03 2254900
fax. 03 225 4930
yritys@honkoliini.com
-Allaway
-Ariston
-Bauknecht
-Blomberg
-Bosch
-Candy
-Elixair
-Eurotech
-Fagor
-Festivo
-Gorenje
-Gram
-Helkama
-Hoover
-Iberna
-Ignis
-Miele
-Samsung
-Siemens
-Ufox
-Whirlpool

Huoltolux Service
Tammelanpuistokatu 14-16
33100 Tampere
puh. 03 31411314
fax. 03 3141 1310
asiakaspalvelu@huoltolux.net
-AEG
-Asea Scandia
-Cylinda
-ElectroHelios
-Electrolux
-Husqvarna
-Rosenlew
-Siemens
-UPO
-Volta
-Zanussi

Kodinkonehuolto Raimo Hakala Oy
Honkiniementie 19
37600 Valkeakoski
puh. 03-5850 860
fax.

-Eurotech

Lakeuden keskushuolto (TV/Hifi)
Rengastie 6
60120 Seinäjoki
puh. 06 2140 010
fax.

-Sony

Piketa Oy
Rautatienkatu 19
33100 Tampere
puh. 03 2333200
fax. 03 233 3222
piketa@piketa.fi
-Bosch
-Braun
-ElectroHelios
-Electrolux
-Elram
-Gram
-Husqvarna
-Miele
-Philips
-Rosenlew
-Siemens
-Whirlpool
-Zanussi

Pirkanmaan Huoltokeskus Oy
Tammelan puistokatu 14-16
33100 Tampere
puh. 03-3141 1300
fax. 03-3141 1310

-Eurotech

Pirkanmaan Konttorikone (tulostimet, kopiokoneet jne.)
Satakunnankatu 8
33100 Tampere
puh. 03-275 2000
fax. 03 273 0101
myynti@pkk.fi
-Canon
-Compaq
-Epson
-Hewlett Packard
-Panasonic
-Samsung

SCF Huolto Oy Tampere (matkapuhelimet)
Sammonvaltatie 10
33530 Tampere
puh. 020 7789 270
fax. 03 273 0550

-Benefon
-Nokia
-Panasonic
-Samsung
-Siemens
-SonyEricsson

Tammer-Visio
Hatanpäänvaltatie 34
33100 Tampere
puh. 03 3141 3300
fax. 03 3141 3344
tammervisio@tammer-visio.fi
-Aiwa
-Finlux
-LG
-Samsung
-Sharp
-Sony
-Thomson

Tele-Tarvike Järvinen Oy
Toiviontie 1
33920 Pirkkala
puh. 03-31430200
fax. 03 3143 0220
info.teletarvike@teletarvike.com
-Koss
-Vogel´s

Tartteehan sun tiskikone saada toimiin että voit olla sen ajan täällä netissä meidän kanssa =) Ja mullako tylsää töissä... mä tässä täyttelen Jesperin vauvakirjaa kun on jäänyt juttuja ""vähän"" täyttämättä....

mä kans naureskelin lihapullille!! *odottaa innolla taaperoikää*

meillä on muuten myös se tilanne, että joudutaan pakolla nukkuun vaavin kans samassa huoneessa. meillä on kyl 175 neliöö talossa, mut makkareita on aivan liian vähän (3 kpl) kuudelle henkilölle.. joten.. vaavin on vaan totuttava meiän kuorsaamiseen.

mä oon muuten nyt kesälomalla! viime kesän sellaisella.. että ei kun bikinit päälle ja biitsille!!

no, nyt likka heräilee...

KIITOS,KIITOS,KIITOS,KIITOS vivi!!!!!!
Kylläpäs on valinnan varaa!

Väliaika tieto: NUKUTAAN EDELLEEN :) Hui,jo 45min!!!!!

Ja laitoin pyykit,mutta tiskejä mulkasin ja käänsin pääni...
EN TISKAA!!!!!
Joten soitteleen liikkeisiin,kuka koneen haluaa korjata...
MAKSAN IHAN MITÄ VAAN!!!!!!

Oih ja voih, ""ihana"" TAYSin osasto 4a... siellähän minäkin, vivi! Se tungos ja se suihkuhuone... Nyt alan onneksi jo hieman nostalgisesti ja huvittuneenakin muistella synnytysaikoja, vaikka silloin ei kyllä hirveesti naurattanut. Henkilökunta osastolla oli ihan ok, mutta itse synnytyksessä olisi voitu toimia paremminkin. Mutta hyvinhän kaikki loppujen lopuksi meni.

Nukkuminen aiheuttaa päänvaivaa meilläkin. Toissayö oli ensimmäinen, kun poika nukkui putkeen 21.00-6-00. Viimeyö taas oli pyöriskelyä ja nukkumaanmenokin yhtä käkätystä ja suunnilleen voltinheittoa pinnasängyssä. Eräällä oli hauskaa, eräällä ei. Huoh.

Päiväunet poitsu nukkuu ihan hyvin sekä sisällä että ulkona. En aina viitsi nukuttaa ulkona, koska asumme olosuhteiden pakosta vielä kerrostalossa, ja välillä pihalla on liikaa elämää (poika nukahtaa huonosti, jos kuulee mielenkiintoisia ääniä). Sen olen huomannut, että jos poika herää n. 30-45 min kuluttua sisällä, hänet saa helposti nukahtamaan uudelleen. Vaunuihin hän taas ei nukahda, jos sattuu heräämään kesken unien ulkona.

En tiedä, tavallaan olen tottunut tähän levottomaan nukkumismeininkiin ja odotan kärsivällisesti (välillä vähemmän kärsivällisesti...) aikoja parempia. Mutta jos poika tosiaan nukkuu vain n. 45 min päikkäreitä, niin pinna kyllä väkisin kiristyy. Onneksi aviomies on petrannut lapsenhoidossa verrattuna alkukuukausiin.

Se ikävä puoli yöheräämisissä on, että mulle itselleni on tullut univaikeuksia. Saatuani pojun takaisin uneen tai annettuani vain tutin, en meinaa itse saada enää unta ja valvoskelen toista tuntia, joskus kauemminkin. Puhuin tänään asiasta neuvolassa ja täti kehotti kääntymään lääkärin puoleen. katsotaan nyt, olen kyllä aika vähäuninen muutekin. Enemmän mua rassaavat nuo satunnaiset reilun puolentunnin päiväunet.

Pikkuapulainen heräsi uniltaan ja tuli auttamaan minut nettikoukusta: mikä onkaan hauskempaa kuin painaa tietsikan monitori kiinni, kun äiti tai iskä eivät muuten tule viihdyttämään.:D

Vai että ihan oltiin samalla osastolla Katjuska! Muutamaan tutustuinkin, tunnetaakohan me =) Ja se suihkuhuone! Voi tuska, toinen oli se kamala vessa. Naiset kun ei saanut niitä verisiä vaippoja roskiin asti vaan ne loju siellä lattioilla. YÖK. Mä aina välillä painoin paperilla niitä roskiksia että niihin olisi mahtunut enemmän kamaa... ärsytti suunnattomasti että aikuiset naiset ei voi olla siistejä. Jonkun mamman kanssa siellä tästä kaksitaan kritisoitiinkin =)

Ja tuli tosta monitorin sulkemisesta mieleen että meidän poika se tykkää imuroimisesta! Se kulkee imurin perässä ja hakkaa sitä. Nyt se on keksinyt että kun mä imuroitten niin on kamalan kiva painella niitä nappeja. Eli heti kun saan imurin käyntiin niin on pienet sormet saanut imurin pois päältä. Yritä siinä sitten imuroida...

Mä en muuten eläisi ilman tiskikonetta... mä inhoon tiskaamista yli kaiken. Pesen vaikka lattioita mielummin. Eli ymmärrän Jenni sun remonttireiskan tarpeen.

Joku muuten kyseli unipussista. Mä olen miljoonaan kertaan meinannu ostaa pojalle unipussin mutta en ole vielä raskinut ja nyt en sitä niin enää kaipaakaan. Meillä nukutaan pitkähiaisessa ja -punttisessa yökkärissä + sukat. Peitto ja tyyny löytyy aina milloin mistäkin mutta sitkeesti pidän niitäkin siellä sängyssä. Jotenkin tuntuu että sitä unipussia olisi kaivannut silloin kun oli aktiisempi univaihe menossa.

Myöhästyneet ystävänpäivä toivotukset myös meijän pesueelta!
Rupesin tässä miettimään miten tärkeetä ainakin mulle on että pääsee tänne välillä purkamaan tunteitaan sellaisten ihmisten kanssa joilla on samanikäisiä lapsia. Ja täältä saa myös tukea niin hyvinä kuin huonoina aikoina. Eli kiitos kaikille huhtikuisille virtuaali ystävyydestä=)

Tää päivä on menny ihan päin *p****ttä*! Huutoa, huutoa ja vielä kerran huutoa! Mikään ei oo hyvin vaikka mitä tekisi ja tässä alkaa äitin hermo olla aika lopussa. Ne on ne hampaat...Jatkuvasti saa olla jompaakumpaa tai molempia repimässä pois johdoista, kukkapurkista tai laatikoilta. Joonan löysin tänään pesukoneesta ja Elias jätti sormet kattilakaapin saranoitten väliin, huutoa ja huutoa. Ei hetken rauhaa, paitsi nyt kun sain pojat ulos nukkumaan.

Yöt on onneksi rauhottunu ja ensi viikolla ajateltiin siirtää veljekset omaan huoneeseen. Meillä kanssa reagoidaan siihen jos käy yöllä vessassa tai kääntyy sängyssä (meidän sänky on aika vanha ja pitää hirveetä meteliä). Toivottavasti siirto onnistuu hyvin eikä pojille iske paniikki!

Tänään meille tuli täyteen 10kk=) Hui kohta ollaan 1v. En tiedä muista mutta mä toivon että meijän lapset alkaisi kohta jo kävelemäään. On tosi vaikea lähteä niiden kanssa yksin mihinkään kun molempia pitää kantaa sylissä. Olisi helpompaa jos kävelisivät omin jaloin autolle yms.

jaaha meillä herättiin!

29.3. Kata, POIKA, 49 cm/3315g
*10kk:77/11145/47
6.4. Kati3: TYTTÖ,49,5cm/3200g
*10kk:71,5/9670/46
7.4 Jenni: SIIRI 49cm/3000g
*9½kk:72,2/7930/43,8
7.4. Jonsku, POIKA 52cm/3435g
*4kk:67/8110/43,8
8.4. Late: EEMU 54cm/3790g
*6kk:73,5/8390/46,2
9.4. minä-83,IIDA,49,5 cm/3095g
*10kk:76,5/9945/45
11.4. Ulrika,ADAA,49,5cm/3360g
*9kk:75cm/11800g
13.4. Heli, TYTTÖ, 52cm/3370g
*4kk:66/5735/41
14.4. Diana,KAKSOSTYTÖT, 46cm/2695g ja 46 cm/2850g
*6kk: 64.5/6600 ja 64.5/6650
15.4. Tuisku,KAKSOSPOJAT, 50cm/3290g ja 47cm/2280g *6kk:68,5/7290/42 ja 67,5/7420/42
15.4. Vivi,POIKA,50cm/3320g
*
20.4. Mimosa73, TYTTÖ,50cm/3955g
*8kk:71/8450/45,2
22.4. Eija,POIKA,
*8kk: 73cm/9740g/46.2cm
25.4. Susan,POIKA,51,5cm/4390g
*8kk:72/9150/46,8
25.4. Minttu,POIKA, 55cm/4510g
*4kk:66,5/7320/43
27.4. Minna, PAAVO, 50 cm/3250g
*81/2kk:72,5/8440/
27.4. Kaura, MAX, 50cm/3530g
*10kk: 74,5/10030/48
30.4. Tähti, VIIVI 48 cm/3076g
*6kk: 65,5/7150/42,5
3.5. St, DANIEL, 53 cm/3490g
*9kk:75,5/10150/46,8
7.5. Mari, POIKA, 53cm/3680g
*8kk: 75/9320/46
7.5. Zuz, tyttö, 52 cm/4340g
*8kk:72,1/9135/46,6
7.5. kati2, POIKA 53cm/4150g
*6kk:67,5cm/8610/44,7

Oltiin neuvolassa ottamassa 10kk mitat. Oltiin taas kasvettu käyrän mukaan ;) Meillä on nyt yösyömiset historiaa!!! Vielä kun nukkuis putkeen...nyt heräilee vaihtelevasti, mutta on tää luksusta niihin tunnin välein heräilyihin. Mies on kotona, joten saan hiukan vapaata lastenhoidosta. Teen sitten enemmän kotitöitä, kelpaa hyvin mulle.

Myöhästynyt ystävänpäivätervehdys ( V )
\ /
\/

Heh, kyllä mulla on joku nettiaddikti, tai lähinnä huhtikuiset 05 ellien sivuilla -addikti. Melkeen joka päivä tuun tänne kattomaan, että olisko joku kirjoittanut jotain... Eli kiitos vaan teille virtuaaliystävät, ei sitä näitä vauvanhoitojuttuja oikeen viitti tilittää kuin sellasille jolla on itsellään vauvoja. Muistan elävästi erään ystäväni, joka tilitti mulle n. 10 v. sitten saatuaan esikoisen kaiken maailman yösyötöt yms. systeemit joista en silloin ymmärtänyt tuon taivaallista ja haukottelin sisäänpäin että hoh-hoijaa..

Meillä osataan nyt kävellä tukea vasten. Jep jep. Kun siirsimme tytön omaan huoneeseen niin sieltä purettiin sellainen kirjoituspöytä jonka alla oli sellainen pieni pyörillä oleva laatikosto. No se oli vähän aikaa olohuoneessa odottamassa parempaa sijoituspaikkaa, niin neitihän keksi että haa, tämähän liikkuu kun tätä työntää ja lähti kävelemään sen kanssa. Se oli vaan niin hurjan näköistä touhuha, että kävin tosta paikallisesta marketista ostamassa sellasen brion työntökärryn ja sillä neiti on nyt täällä hurjastellut pari viikkoa.. Laitan kärryn aina välillä piiloon, sillä hän sitten ajelee sillä koko ajan ja jää jumiin johonkin ja huutaa sitten. Mutta sitten kun kärryn ottaa esiin, niin voi mikä hymy leviää naamalle!! Eilen sitten keksi myös että keittiön tuolia voi työntää kätevästi niin että sen kanssa pääseen olohuoneeseen. Ei tarvitse siis enää kontata, paitsi kun tuoli tyssää johonkin matonkulmaan tai kirjahyllyyn.

Kodinraivausjoukot aloittaa nyt työt. Heippa!

Huomenta!

Ihana aamu, ku pojat on nukkunu sen aikaa, et äiti sai käydä rauhassa suihkussa ja syödä aamupalan ja vielä kirjotella tänne.
Eilen käytiin ultrassa.Kaikki oli ok.Sukupuolikin saatiin selville, kolmas poika tulossa!!!
Oottelin kyl vähän tyttöä, mut pääasia että rakenteissa ei ollu mitään vikaa ja melko varmasti terve lapsi saadaan.
Laskettuaika on sama eli sikiön koko vastasi viikkoja.(13.7.06)

Saa nähä mitä toi esikoinen tosiaan vielä keksii, se on kyllä ihanassa iässä.Vauhtia ja uteliaisuutta riittää ja äidillä hommia!
Mut on se toisaalta hirveen ihana.Puhuu paljon ja jutut on välillä huvittavia.

Daniel on nukkunu nyt melko hyvin yöt,kerran pari herää...Täytyy toivoa että jatkuu yhtä hyvin.Kävelee paljo puita vasten.Kokoajan liikkuminen kehittyy. Tuntuu, että nyt mulla on aika helppoa tietyllä lailla, ku molemmat liikkuu ja ei tarvi kokoajan viihdyttää.Nyt ajatus kolmannesta melko perään ei tunnu enää pahalta.Ja siihenhän on vielä 5 kk aikaa,kehitystä tapahtuu siinä ajassa vielä valtavasti.
Daniel osaa nyt näköjään ikävöidä...Ku eilen oli hoidossa ultran ajan,ni oli itkeny mun perään ja haeskellu mua.Heti ku tulin takas ja otin syliin,huokas syvään.Reppana.No ei mul menny ku tunti reissussa.

Mukavaa päivänjatkoa kaikille!