HUHTIKUISET

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Uusi 21.1.06
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Heipsistä vaan kaikille piiiiitkästä aikaa!

En tosiaan edes muista koska viimeks oon kirjotellu tänne, vähän oon välillä kerenny lueskelemaan.

Aloitin nyt tammikuussa koulun joka kestää joulukuun puoleen väliin asti.
Eli päivät on aavistuksen verran kiireisiä, mutta ei vielä ole kaduttanut. Ja koulu viikko on ma-to eli nää perjantait on etäpäiviä..
Ainoo mikä rassaa, on se et koulumatkaa on yhteen suuntaan 83km.. No tunti ja vartti siihen menee, et sama aika tietysti menee äkkiä kaupungin busseillakin jos joutuu vaikka menee kahdella eri bussilla...
Lapsetkin voi olla kotona, kun saatiin hoitajat omasta takaa..

Meillä ei kontata, mutta ryömitään sitäkin enemmän, kiipeillään ja kävellään tukea vasten. Alussa puuro ei maittanu juuri ollenkaan, siirryttiin vähäks aikaa velliin nioin että lusikka ruokaa syötiin vaa päivisin niin alka sujumaan ilman mesoamista. Nyt syö ihan hillittömän määrän puuroakin aamuin illoin. Yöt on sujunu tosi hyvin. Silloin lokakuussa pidin pojalle unikoulua joka autto kahdessä yössä, yösyönnit loppu siihen. Sen jälkeen kun oppi liikkumaan enemmän, yöt rikkoutui taas, kun piti päästä yölläkin pystyyn, mutta otin taas heti kiinni härkää sarvista ja annoin tytön siskolleni viikonlopuks, jotta pystyin huudattamaan poikaa rauhassa yöllä. Pe-la välisenä yönä poika möykkäs tunnin verran sängyssään ja sammahti siihen ja nukkui yhdeksään asti. Nyt siirsin lapset nukkumaan samaan huoneeseen ja hyvin on mennyt. Joskus vien tutin pojalle, mut pääsääntöisesti nukkuu jo heräilemättä yönsä.

Juu mutta eipä kai tässä muuta, jos nyt sitten rupeisin tekemään niitä etätehtäviä =)

Hellurei,on ollut tänään touhua,oli niin nätti ilma!!!!!
Oltiin ulkoilemassa,käytiin miehen vanhemmilla ja sitten mun vanhemmat tuli kylään ja lähdin tytön kanssa vielä sen jälkeen käymään kaupassa!
Ja myönnän...ostin suklaa patukan :( prkl,että pitikin!!!!!
Mä en vaan voinut vastustaa...
Ihan turhaa tuli tänään käveltyä sellanen 7km.

Mutta huomiseen!

Heips!
Tänään oli itellä lääkärineuvola(äitiys-)ja Danielia käytin myös lääkärissä.Sillä oli oikea korva puhkeamispisteessä.Sai kuurin.Katotaan auttasko tämä.Pyysin lähetettä putkitukseen,mutta meiän lääkäri ei sitä hevillä anna.Sanoi,että ootellaan vielä.Ärsyttää vähän,ku tietää,että varmasti putket auttas tohon korvakierteeseen.

Kävin myös ulkoilemassa kaverin ja lasten kans 5 kilsan lenkillä.Huomas sen jälkeen,että onpa kunto rapistunu,ku tollanen lenkki tuntu jaloissa.Pitäs alkaa liikkumaan enemmän.

Vielä pari viikkoa ultraan.15.2.Se on aina jännä juttu.Miettii,et onko kaikki ok ja sit ois kiva tietää vauvan sukupuoli.Toivois kyl et olis terve,sukupuolel ei niin väliä.

Meillä on vähän onneton lääkäri sydänäänien kuuntelun suhteen.Kauheen kauan meni taas ennenku se sai äänet kuuluviin.Onneks tiiän,että lääkäri on vähän epäpätevä siinä,ni en huolestunu.Kyllä ne lopulta kuulu.Viikkoja 16+1,ni hyvinki jo nyt pitäs kuulua ja terkkariki sai ne viimeks kuulumaan.Sais kyllä olla pätevämpi äitiysneuvolalääkäri...

Danielille tullu nyt 5 hammas.Yläetuhammas.Ja kuolaa tulee taas ku saavista kaatamalla.Paidat aina märkiä 5 min.päästä ku laittaa päälle,ellei laita ruokalappua kaulaan.

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Ihanaa! Tulltiin just vauvauinnista. Kyllä se tuntuu olevan meille molemmille viikon kohokohta. Neitikin vaan hymyili koko ajan, jopa sukelluksen jälkeen. Ja se on ainoa paikka jossa riisuminen ja pukeminen sujuu ongelmitta, ei inahdustakaan. Harmittaa vaan kun mies ei ole yhtään innostunut lähtemään sinne. No, pärjätäänhän me tyttelin kanssa kahdestaankin. Mummo vois kyllä joskus lähteä messiin.

Miehen kanssa ollaan taas napit vastakkain. Välistä tuntuu ettei olla ollenkaan samalla aaltopituudella. Kun tultiin uimasta niin yks oli innoissaan lasta vastassa, viis minusta. Kyllähän se on kivaa kun tykkää lapsesta mutta kyllä itsekin haluais välillä huomiota. Jos yritän sanoa kun joku mättää, niin aina tulee ""älä nyt taas alota, aina sinä liioittelet"". Kiva kun ei saa sanoa edes jos joku ottaa päähän. Välillä mietin onko mitään järkeä olla edes yhdessä... kai sitä kuitenkin yrittää kaikkensa lapsen takia. Joutuu useasti uhrautumaan aika monessa asiassa, mutta sellaistahan se vanhemmuus on.

Kun olen ollut hieman alvireinen niin laihdutus ei oikein onnistu. Piti taas ostaa kamalan iso pussi makeisia ja niitä tässä mässytän ja kirjoitan teille. Huono omatunto. Onnittelut teille jotka olette edistyneet painon pudotuksessa ja kuntoilun aloituksessa.

Toivottavasti saat st pian Danielille ne putket. Eikös teillä ole ollut aika paljon niitä korvatulehduksia. Kumma että ne vedättää näinkin pitkään ja lapsi joutuu syömään monet lääkekuurit. Meillä ei onneksi ole tulehduksia ollut. Hampaat sitä vastoin vaivaavat tosi paljon, on varmaan taas puhkeamassa kun yöllä huutelee ja kuolaa kamalasti. Neljä hammasta on jo.

Jahas, tyttö heräs päikkäreiltä, lähden hakemaan, viikonloppuja!!!

Sunnuntaita!

Ukko oli eilen hämeenlinnassa katsomassa jääkiekko matsia poikien kanssa ja lähti vielä illalla istumaan iltaa paikalliseen kuppilaan ja nyt se ""romanttinen"",ihana,haiseva mieheni makaa krapulassa joka yöllä kotiin tullessa tuli vonkumaan :)
Käänsimpä kylkeä ;)

Tyttö on päikkäreillä,katsoo nyt kauanko nukkuu,kun on nyt kolmena päivänä heränny tunnin sisällä,yleensä nukkunut aamupäikkäreillä 2h.Ja toisilla tunnin.
Mutta vaikka päivällä on nukkunut nyt vähemmän niin silti yöunet kestää 9-10h (eilen nukahti 23 ja heräs 8=9h)
En tiä pitäskö kohta koittaa siirtyä yhtiin päiväuniin,mutta en usko sen vielä onnistuvan koska on aina väsynyt,kun menee päiväunille ja se jos mun tätä aamua pitäs pidentää tunnin,kaksikin niin kyllä olis huutoa :/
Ihan hyvä määrä tuo 9h yöuniakin on,mutta kun herää sinä aikana 2-5:kin kertaa niin ei enää naurata.

Mieskin ""kosi"" mua,ollaan kyllä puhuttu pitkäänkin naimisiin menosta,mutta ei olla mitään päiviä merkkailtu kalenteriin,eikä ne vielä ajankohtaiset olekkaan,ihan menee tonne 2½-3½ v:n päähän( kesähäät 2008 tai 2009). Haluan rauhassa suunnitella häitä jne,mutta nyt elämä on jotenkin niin,miten sen nyt sanois???
No menee aikalailla tuon tytön ehdoilla (kelläpäs ei)
Mutta suunnitelmissa on,että ensin naimisiin ja sitten vasta toinen lapsi,ikäeroa nyt tulee,mutta...
Haluan käydä töissäkin ensin jne...
Ja tämä ei ole mitenkään pahalla kellekkään jotka jo odottavat tai haaveilevat tulevansa nyt raskaaksi!!!!!!!!
Olen teidän puolesta TOSI onnellinen :)
Taas pitkä sepostus...

Jokos Tuisku siirsitte pojat omaan huoneeseen nukkumaan? Kerrohan miten sujui yöt.
Itse olen kanssa asiaa miettinyt, mutta jotenkin vain mietityttää että herääkö sitä sitten jos tarviaa vaikka tuttia laittaa... meillä kun herätään 2-3 kertaa yössä. Jaksaakohan sitä montaa kertaa juosta huoneesta toiseen. Tai voihan olla että tyttö nukkuisi paremmin kun ei kuulisi meidän kuorsausta ja muuta liikehdintää. Täytyypä tästä mennä tekemään ruokaa ennen kuin tyttö herää.

AURINKOISTA PÄIVÄNJATKOA!

terveisiä reissusta! siis laivalta. matka meni ihan kivasti. Silja Opera on sen verran pieni laiva, että kun ostokset on tehty eikä tarkoitus oo istua juopottelemassa ravintolassa - siellä ei oo hirveästi tekemistä. no, se ei haitannu. meillä oli kiva iso hytti ja paljon tuli ihan löhöiltyäkin. se kun kotona on ollu viime aikoina aika mahdotonta.

mummulla oli menny oikeen kivasti lasten kanssa. pikkulikkakin oli syöny mummun kans sellasia annoksia, ettei ikinä ennen. vähän jo harkitsin päästänkö mummua kotiin ollenkaan. mut kait sen piti nukkumaan päästä ( ei mee ihan yhtä rutiinilla nuo yökukkumiset ;)

Kurjaa Mimosa73 ettei teillä mee miehen kans hyvin..

Kun mä sain mun esikoisen, tuli radiosta ohjelma (juu, on jääny mieleen vaikka siitä on jo 8v aikaa), jossa sanottiin että kun tekee lapsen tai ottaa asuntolainan - se on elämän suurimpia koetuksia parisuhteelle. mä itse kyllä lisäisin siihen vielä omakotitalon rakentamisen....

Mä oon itse huomannu, että mua ottaa kotona ollessa monet sellasetkin pikkuasiat päähän, jotka ei ennen ikinä. oon ajatellu sen johtuvan ""liian pienistä piireistä"". Sit kun mä olin saanu jo koko perheen vissiin hermoromahduksen partaalle jatkuvalla naputuksellani - mä päätin lopettaa. Mä kattelin yks kerta ikkunasta ja mietin, että miks hitossa mua pitää kokoajan ottaa joku päähän... nyt mä luulen, että meillä kaikilla on parempi olla kuin vähän aikaa sitten.

Mä en sano, että sun mies on oikeessa tai väärässä. Enhän mä teidän kuvioita tiedä. Mut sen mä opin itse, että joskus on hyvä pitää mölyt mahassa ja päättää ettei asia oikeasti vaivaakaan. Sitten kun yleinen ilmapiiri on parempi (ja vastaanottavaisempi) sitten voi alkaa tarttua niihin todellisiin epäkohtiin.

Toista kun ei voi muuttaa.. vain itseään. Sitten tietysti jos asiat on niin suuria, että toisen puutteita ei pysty mitenkään hvyäksymään - sitten ero voi olla hyväkin ratkaisu.

Mä en tiedä miks oikeestaan edes puutuin teidän parisuhde-kiemuroihin.. enhän mä edes tunne niitä sen paremmin. mut ehkä tuo aihe on mulle jotenkin tunteita/muistoja herättävä etten voinut olla kommentoimattakaan...
sitä paitsi.. kyllä karkki tosiaan auttaa ! ;)

Huomenta!

Kiva kati3, että reissu oli mennyt hyvin. Oli varmasti mukava välillä rentoutua miehen kanssa kahdestaan.

Meillä oli oli ihan kamala vkloppu. Pojat oli tosi kiukkusia ja nyt Joonakin on alottanut sen kiukuttelun syödessä. Kiva kiva..On tällä mammalla ollut hermot vähän kireällä viimeaikoina. Sanoinkin miehelle, että meille ei tuu enää ikinä lisää lapsia jos tää on oikeesti tällästä. No eiköhän se aika kultaa taas muistot.

Tänään mennään mun työkaverille kylään. Kiva saada juoruta kaikki työpaikka jutut kahvikupin ääressä=) Niitä juoruja kyllä riittää.. Lapsetkin saa vähän vaihtelua rutiineihin. Ihan kiva siis!

Mutta nyt lähen ryystämään sen kahvipannullisen jonka just keitin.
Hyvää viikonalkua kaikille!

Tuosta parisuhteesta,ei meilläkään aina tämä arki nyt mitään ruusuista ole.
Riitoja tulee pienestäkin asiasta,pinna kireellä vähän kummallakin.
Olen minä joskus uhonnut lähteäkkin tytön kanssa,mutta en minä tosissani sitä ole sanonut ja kyllä mies sen tietää!
Kuitenkin vaikka mies on välillä mitä ärsyttävin ihminen kyllä sitä vaan silti rakastaa ja hän on ihana isä ja mies mulle!
Mutta Mimosa73:lle jaksamista!

Jep,mutta PÄIVÄN JATKOJA!

Heissan taas!
Ihanan keväinen ilma.
Käväsin poikien kans kaupassa ja nyt pitäs siivoilla.

Oltiin viikonloppu miehen vanhempien luona(160 km päässä) ja palattiin eilen yöllä kotiin.Pojat nukahti tietysti autoon ja heräs nyt aamulla 7:ltä! Oli kyllä tuskaa nousta ite, ku sain vasta 1:ltä yöllä unen ja siinä välissä sai herätä sen sata kertaa ku jompi kumpi itki.
Toivottavasti esikoisella ei ala nyt särkemään korvia,ku yöllä huusi.Jospa se näki vaan painajaisia tms.
Daniel on vähän rauhottunu ku lääkekuuri päällä,mut saa nähä paraneeko kokonaan.Toivottavasti.

Mua ei ärsytä mun miehessä muu ku joskus se, et se ei herää yöllä poikien itkuihin, vaan nukkuu sikeesti ja mä saan aina nousta.
Mut muuten se on mun mielestä maailman paras mies.Tekee kiitettävästi kotitöitä,laittaa ruokaa ja leipookin.

Nyt siivoilemaan.

Nyt on kyläilty ja pojat nukkuu ulkona hauskan päivän päätteeksi.

Ei meidänkään parisuhde tosiaan ole aina niin ruusuista, miltä ulkopuolisille saattaa vaikuttaa.
Mies tekee 15h päivää eikä me nähä kunnolla kun oikeestaan vaan vkloppusin. Tietysti sitä yhteistä aikaa odottaa ja toivoo että viikko menisi nopeasti, mutta kun se perjantai viimein koittaa ni jokakerta mulla palaa hihat kun asiat ei meekkään niin kun on suunniteltu. Eli yhtään vastoinkäymistä en kestä.
Mun mies on oikeesti tosi laiska tekemään kotitöitä ja kyllähän se sitte tekee kun käskee mutta miksi ei ikinä voi tehdä pyytämättä?
Lapsien kanssa se tietysti viettää paljon aikaa mutta kaikki syömiset ja kylvettämiset ym. tuppaa jäädä mulle.
Se on tosi rasittavaa...
Meidän seksielämä on ihan kuollutta nykyään kun molemmat on ihan väsyneitä, mutta niin se taitaa olla monessa perheessä jossa on pieniä lapsia.
Me ollaan tosi hyviä kavereita keskenämme,naureskellaan samoille asioille ja hauskuutetaan toisiamme, siinä yksi tärkeä syy miten jaksaa tätä arkea. Pakko ottaa jotkut asiat huumorin kannalta, muuten ei jaksaisi.
oon kyllä onnellinen ton ukkoni kanssa, enkä parempaa saisi vaikka kuinka etsisin.

Mimosa73:lle jaksamista ja toivottavasti asiat järjestyy!

Mutta nyt meen laittamaan perunat kiehumaan.

Huomisiin!

Mä oon joskus miettiny, et mitä jos mä oisin töissä ja mies kotona, ni olettaisinko mä, et se on siivonnu ym.kotona. Vai oisko ne kotityöt yhteisiä, sit ku tulisin töistä...Uskon,että se siivois kotona jonkin verran,jos ois kotona,mut viikonloppuna sit tehtäs siivous yhessä.

Niinhän se menee meillä nytkin,että mä siivoon viikolla ja viikonloppuna siivotaan yhessä.
Mut oisko kotityöt kuitenki vieläki enemmän naisten hommiksi luettavia? Riippuu varmasti miehestä mihin oma äiti on totuttanu.

moi vaan,

meillä menee täällä ihan kivasti. Tyttö on ruvennut nyt nukkumaan n. 19.30-20.00-06.00 öitä mikä sinänsä on ihan mukavaa, mutta kun ei sit nukun ton kuuden jälkeen yhtään.... Yks aamu heräs klo 5 ja sit annoin pullon ja nukkui vielä puol kasiin. Että melkeen mielummin tolleen, että heräis kerran viideltä ja nukkuis vielä enemmän, mutta aina ei saa valita...Joten täytyy itsekin löytää sänkyyn illalla ihmisten aikoihin (olen sellainen joka tarvii unta paljon).

Just aattelin, että viime vuonna tässä vaiheessa oli jo aika iso maha. Heh. Jäin silloin maaliskuun alussa töistä pois ja silloinkin nukuin joka yö sellasia 12 h unia, olin aika väsynyt.

Meillä menee miehen kanssa kyllä ihan kivasti. En nyt väitä, että olemme aah niin rakastuneita ja hekuman huipulla ( ei sellaista olekaan kuin 2 ekaa kuukautta ;-)), mutta arkemme on kyllä hyvää ja pidämme samoista asioista ja viihdymme toistemme seurassa ja kotona, juttelemme paljon kaikenlaista. Saamme molemmat sanan suustamme, joten välillä sitten päästetään höyryt pihalle, joka sekin vain on mielestäni hyvä asia. Olen joskus ollut sellaisessa suhteessa pitkään, jossa mistään ei ikinä puhuttu ja en oikeesti tiennyt mitä se mies ajatteli (ja eroonhan se johti nopeasti).

Tuo oma-aloitteisuuden puute kyllä vaivaa täälläkin... Sen vuoksi olenkin ehdottanut, että on sun jutut ja mun jutut, niin molemmat tietää mitä pitää tehdä ja ei tarvii pyydellä kenenkään mitään. Eli esim. diili nro 1: mies käy ruokakaupassa ja minä imuroin ja pesen lattiat (inhoan käydä ruokakaupassa ja varsinkin raahata niitä kasseja, ja mies taitaa vielä enemmän inhota imuroimista), diili nro 2: mies siivoaa illalla keittiön ruuan jälkeen, kylvettää tytön ja nukuttaa hänet, minä vien koiran ulos. Diili nro 3, pesen pyykit ja laitan kuivausrumpuun ja mies tyhjentää rummun ja laittaa vaatteet kaappiin (tämä diili ei tosin toimi kovin hyvin, sillä puhtaat vaatteet roikkuu jossain tuolilla niin kauan, että mulla menee hermo ja mä laitan ne kaappiin). Ja nämä diilit ei siis ole mitään armeijamaista tyyliä, että just on tehtävä näin, mutta noin niinkuin periaatteessa, että saadaan tämä arki pyörimään suht. kivuttomasti. Mä kyllä siivoon ja järkkään tätä kotia nyt enemmän kun olen täällä kaiket päivät, saas nähä mitä siitä sit tulee.... Mies sitten taas tekee sellasia ""miesten juttuja"" enemmän.

mut nyt me lähdetään lenkille!

Huomenia!

Miehen kotihommista sen verran,että kyllä minä meillä hoidan pyykit (sanoin jo kun muutettiin yhteen,että minä hoidan pyykit)
ja laitan tiskikoneen,tekee kyllä asioita jos pyydän. Yleensä hoidan pyykit ja tiskikoneen,kun tyttö nukkuu.
Me ei kummatkaan olla kovia siivoomaan (siis imurointi ja lattian pesu) joten mun on siitä turha motkottaa,mutta kyllä nekin yleensä jää mun harteille,mies leikkii tytön kanssa ja mä siivoon.
Mutta yleis siivous,eli tavaroiden paikoilleen laitto,lelujen siivouksen mies kyllä hoitaa pyytämättä :)
Mies kyllä ehkä hanakammin sanoo,että ompas meillä sekaista ja alkaa laittaa tavaroita paikoilleen (kun me ollaan tytön kanssa sotkettu,heh)
Minä laitan ruuan,kun laitan.
Tämä järjestely on ihan ok!

Noista ""sanoista"" piti jo ajat sitten sanoa,että tyttö puhelee mammammaa,pappappaa,tättää jne,mutta mitään sanoja ei tule,tai ainakaan mitään tarkotuksella.
Ollaan naureskeltu,että eka sana on ihan varmaan ""kukka"" kun siitä ollaan niin paljon kielletty ""ei kukalle"" ""se on kukka"" jne.

Yöt on edelleen,sanoisinko suoraan perseestä :/
Viikossa ehkä yksi yö menee loistavasti,muut huonosti.
Alan kyllä oleen niin tottunut jo,että ei haittaa.
Hyvin nukuttuja öitä odotellessa :)

Nyt,kun itellä tulot pienenee,niin mies sai onneksi palkan korotuksen,jipii!!!!
2 viikon palkkaan tulee n30-40e lisää!
Kuitenkin menoja on paljon,asunto-auto-laina,työmatka-kulut (päivässä 100km)
ruoka jne...

Kävin taas eilen pitkästä aikaa juoksemassa,olin aivan rikki,veren maku suussa palasin kotiin :)
Ja pitäs taas joku päivä mennä sinne kuntosalille.
Aattelin myös nyt jättää herkut pois,ei enään suklaata,sipsejä...
Katsotaan kauanko kestän :/
Jos nyt sais OIKEESTI kesäksi muutaman kilon pois ja tätä vatsa nahkaa,peppua ja reisiä kiinteytettyä.
60kg taitaa vaaka edelleen näyttää!

Mutta lopetan nyt tän romaanin!
HAUSKOJA PÄIVIÄ HUHTIKUISET!

PS. pitäskö seuraavaan ketjuun laittaa perään -05, kohtahan nuo -06:kin poksuu :)

Aurinkoista päivää kaikille! Olette oikeassa Kati3 ja Jenni, itseäni pitäis eniten muuttaa että saa suhteen toimimaan niinkuin pitäis. Ei ehkä pitäis aina kaikesta huomauttaa, mutta välillä hirttää ihan kunnolla kiinni. Ehkä se johtuu siitä ettei ole päässyt oikein mihinkään tuulettumaan (ei baariin) ja tuntuu että koteloituu kohta kokonaan neljän seinän sisään. No, päätin tehdä pienen piristysruiskeen. Tyttö menee perjantaina mummolle yökylään eka kertaa ja äiskä ja iskä lähtee ulos syömään ja sitten kotiin saunomaan ja mitä se ilta sitten tuokaan tullessaan...

Joskus toinen ihminen ärsyttää ihan kamalasti, mutta silti tiedän että tää mies on minulle se ainoa ja oikea. Eihän kukaan voi olla täydellinen, paitsi tietysti minä olen aika lähellä sitä... = ), no joo vitsi. Tidän myös kokemuksesta ettei yksin eläminen mitään ruusuilla tanssimista ole, varsinkaan yksinhuoltajana.

Tytöllä on hieman levotonta ollut yöllä ja päivälläkin. Viime yönäkin heräsi huutamaan kurkku suorana eikä rauhoittunut kuin sylissä. Kun rahoittu niin sopotin korvaan että nyt on yö ja käydään nukkumaan ja pistin takaisin omaan sänkyyn, sinne sitten nukahti. Tänä aamuna ei meinannut puuro maistua ollenkaan, kamala huuto. Sylissä sitten hieman otti lisää. Voisikohan olla kyllästynyt puuroon? Sitä syödään kuitenkin joka aamu ja ilta. Mitäköhän sitä tarjoais korvaavaksi? Päivät menee muuten ihan normaalilla tahdilla ja päiväruoka menee ihan hyvin.

Tässäpä meidän kuulumiset tällä kertaa ja palataan taas asiaan. = )

Hyvää alkanutta viikkoa vaan kaikille! ja heti aloitan valittamisella: yöt menee persiilleen, täälläkin. Viime yönäki heräili tunnin välein, nukahti vaan syliin ja sitte taas jo möyrittiin pinniksessä ja seistiin ja höpöteltiin. Väsymyksestä ei ollu tietoakaan- paitsi äidillä :/ Mutta kun i poika oikeen meinaa yksillä päikkäreilläkään tulla toimeen, niin nukkuu siis kahdet nyt. Pitäskö vaa antaa nukkua kahdet, ja laittaa yöunille vasta 22-23, tai pudottaa toiset päikkärit (n.18-19) pois ja laittaa aikasi yöpuulle...

Mimosa73: Tässä päivänä eräänä kirjoittelinki, että meillä noiden hampaiden puhkeamiseen liitty yöhuutoa ja puurolakkoilua. Ei teillä sitte ois hampaita tulossa? Moni mun kavereista on just sanonu, et puuroa ei huolita just ku hampaat vaivaa, mene ja tiedä. Mä annoin silloin vaan jääkaappikylmää hedelmäsosetta, ja se meni alas.

meillä on kans ollu puurolakkoa ja huutoa yöllä. Mä jo aloin menettää hermot tuon sylittelyn kans öisin. mut viime yö oli pikkasen parempi. tuttia annoin kyllä useasti, mut kertaakaan ei tarvinnu sängystä ylös nostaa. mies vähän vissiin moitti mua aamulla kun totes, että kamalan herkästi mä pomppasin sängystä tuttia laittamaan... mut mä ajattelen sen taas niin, että kun mä annan sen suosiolla heti kun kirahtaa - ei pääse huudoksi asti (eikä tarvi alkaa kanniskella). mut onhan se siinä ihan oikeessa, että tolla konstilla se ei íkinä opi itse jatkaan niitä uniaan siellä sängyssä...
puuron tilalta me on syöty hedelmäsosetta, peruna-porkkanasosetta ja/tai jugurttia. banaanijugurtti menee tytölle hyvin. meillä kun on paljon tenavia niin meillä on noita litran jugurttipurkkeja lähes aina kaapissa. niistä on helppo kaataa just sellanen annos ku syö.

viime yönä likka söi sitten viimeisen tuttelimaidon. kyllä mulla niitä muutama purkki on tuolla kaapissa ""varalla"". kun onhan se helpompi joskus ottaa johonkin reissuun yks tutteli mukaan kun maitoa valmiiksi pullossa. mut tarkoitus siis on, että niitä ei enää käytetä. muuten ei oo pitkään aikaan (2 viikkoon suunnilleen) juonu tuttelia kun illalla viimeisellä ruoalla ja sit yöllä.

Mä alan olla ihan epätoivoinen tuon tytön omatoimisen liikkumisen suhteen. nokkamukista osaa hienosti juoda itse, pinsettiote on löytyny ajat sitten ja kaikki ""kädentaidot"" on muutenkin kunnossa. mut nuo jalat ei tunnu tulevan perässä.. mahallaan ei viihdy kun ei pääse siitä ylös. ja ei puhettakaan että alkais nousta kontilleen saati ylös. se vain sätkii jaloilla taaksepäin ja komentaa nostamaan sen ylös. oisko hyviä vinkkejä, millä houkutella se yrittämään itse?

Mulla on kyllä ihana mies siinä(kin) mielessä, että sitä ei tarvi kotitöihin patistaa. Mutta on meilläkin selkeästi sitä, että minä pyykkään ja mies remontoi tai esim. leikkaa nurmikkoa. mä tykkään siitä, että on tavallaan sun työt ja mun työt niin ei tarvi riidellä. en myöskään oo tainnu yhtä viikkoa lukuunottamatta (miehen selkä oli tosi huonossa kunnossa eikä saanu nostaa mitään) kantanu puitakaan sisään vaikka meillä lämmityskaudella pitää lämmittää takkaa 1-2 krt/päivä.
Mä oonkin joskus leikilläni sanonu, että tässä on pakko olla mulle oikea mies kun me ei olla ikinä riidelty kotitöistä eikä rahasta, vaikka ne on yleisimmät riidan syyt perheissä.

Mä kaipaan nykyään töihin.. sinne aikuisten maailmaan, missä joku lapsi ei ole jatkuvasti ""lahkeessa kiinni"". Mun elämässä ei taida olla riittävästi sisältöä lapsia hoitaen/passaten ja kotia kunnossa pitäen.. no, 7 kk vielä. sen ajan olen päättänyt nauttia vapaa-ajasta vaikka töihin oliskin ikävä!!

HUHTIKUISET
Uusi 21.1.06 21.1. 19:00
29.3.(23.4.) Kata, POIKA, 49 cm/3315g 8kk:74/10335/45,5
6.4. (9.4) Kati3: TYTTÖ,49,5cm/3200g 8kk:70/8770
7.4 (18.4) Jenni: SIIRI 49cm/3000g 8kk:70,3/7660/43
7.4.(17.4.) Jonsku, POIKA 52cm/3435g 4kk:67/8110/43,8
8.4 (14.4) Late: EEMU 54cm/3790g 6kk:73,5/8390/46,2
9.4.(17.4)minä-83,IIDA,49,5 cm/3095g 8kk:70,5/8650/43,5
11.4.(13.4.)Ulrika,ADAA 49,5/3360g 9kk: 75cm/11,8kg
13.4.(11.4.) Heli, TYTTÖ, 52cm/3370g 4kk:66/5735/41
14.4.(2.5,suunn.sektio 14.4.) Diana,KAKSOSTYTÖT, 46cm/2695g ja 46 cm/2850g
6kk: 64.5/6600 ja 64.5/6650
15.4.(13.4.)Tuisku,KAKSOSPOJAT, 50cm/3290g ja 47cm/2280g 6kk:68,5/7290/42 ja 67,5/7420/42
15.4.(16.4) Vivi,POIKA,50cm/3320g
20.4.(5.4) Mimosa73, TYTTÖ,50cm/3955g 8kk:71/8450/45,2
22.4.(15.4.) Eija,POIKA, 8kk: 73cm/9740g/46.2cm
25.4(16.4) Susan,POIKA,51,5cm/4390g 8kk:72/9150/46,8
25.4.(26.4.) Minttu,POIKA, 55cm/4510g 4kk:66,5/7320/43
27.4.(20.4.) Minna, Paavo, 50 cm/3250g6kk:68,5/7850/42
27.4.(29.4.)Kaura, MAX, 50cm/3530g 8kk: 72,5/9370/47
30.4.(18.4.) Tähti, VIIVI 48 cm/3076g 6kk: 65,5/7150/42,5
3.5. (23.4) St, DANIEL, 53 cm/3490g 6kk:9500/73,2/46
7.5. (29.4.) Mari, POIKA, 53cm/3680g 8 kk: 75/9320/46
7.5. (21.4.) Zuz, tyttö, 52 cm/4340 g 8kk:72,1/9135/46,6
7.5. (25.4) kati2, POIKA 53cm/4150g 6kk:67,5cm/8610/44,7

Terve pitkästä aikaa, olen silloin tällöin käynyt lueskelemassa ketjua, mutta en ole saanut kirjoitettua ja on ollut kaikenlaista hässäkkää. LIsäsin tytön 9kk mitat tohon listaan. Huvitti kun hiukka hysteerinen lastenlääkäri oli ihan kauhuissaan nähdessään meidän tankin, oli sitä mieltä että vuoden ikäisenä laitetaan dieetille jos ei makkarat oikene! Vähän kyseenalaisia nää ranskalaiset lapsenhoitomenetelmät.. Joskus tulee kyllä tosi ikävä suomeen, esim kun etsib TAVALLISTA vellijauhetta, ei löydy, kaikki on suklaan, vaniljan, hunajan tai kinuskin makuisia.. Täytyy vaan ite keitellä..
Meidän tyttö ei ole poikkeus näissä yölevottomuuksissa. Silloin tâllöin selvitään 2 heräâmisellä, mutta usein kuten viime yönä en edes laske kuinka monta kertaa herätään. se on oppinut nousemaan istumaan ja herä^¨a huutamaan kun istuu peitto pään ¨päällä. Neidin korvatulehdus on nyt paranemaan päin, sillä jatkui kyllä tauti tosi pitkään, alkoi jo suomessa ennen uutta vuotta ja korvat tulehtui viime viikolla. Itekin olin kipeenä, mut nyt ihan ok.
Olen aina manannut kun ei miehen kanssa nähdä, mutta kun ajattelen Tuisku sua joka olet kahden vauvan kanssa päivät yksin en kyllä sano mitään. Muuten meillä ei miehen kanssa mene yhtään hyvin, nyt on jotenkin tosi nopeesti asiat menny alamäkeen. Mies on tosi sulekutunut ja hyvä kun edes huomaa mut. VÄlillâ

painelen aina enteriä kesken kaiken..
HUHTIKUISET
Uusi 21.1.06 21.1. 19:00
29.3.(23.4.) Kata, POIKA, 49 cm/3315g 8kk:74/10335/45,5
7.4 (18.4) Jenni: SIIRI 49cm/3000g 8kk:70,3/7660/43
11.4.(13.4.)Ulrika,ADAA 49,5/3360g 9kk: 75cm/11,8kg
15.4.(13.4.)Tuisku,KAKSOSPOJAT, 50cm/3290g ja 47cm/2280g 6kk:68,5/7290/42 ja 67,5/7420/42
27.4.(20.4.) Minna, Paavo, 50 cm/3250g6kk:68,5/7850/42

Terve pitkästä aikaa, olen silloin tällöin käynyt lueskelemassa ketjua, mutta en ole saanut kirjoitettua ja on ollut kaikenlaista hässäkkää. LIsäsin tytön 9kk mitat tohon listaan. Huvitti kun hiukka hysteerinen lastenlääkäri oli ihan kauhuissaan nähdessään meidän tankin, oli sitä mieltä että vuoden ikäisenä laitetaan dieetille jos ei makkarat oikene! Vähän kyseenalaisia nää ranskalaiset lapsenhoitomenetelmät.. Joskus tulee kyllä tosi ikävä suomeen, esim kun etsib TAVALLISTA vellijauhetta, ei löydy, kaikki on suklaan, vaniljan, hunajan tai kinuskin makuisia.. Täytyy vaan ite keitellä..
Meidän tyttö ei ole poikkeus näissä yölevottomuuksissa. Silloin tâllöin selvitään 2 heräâmisellä, mutta usein kuten viime yönä en edes laske kuinka monta kertaa herätään. se on oppinut nousemaan istumaan ja herä^¨a huutamaan kun istuu peitto pään ¨päällä. Neidin korvatulehdus on nyt paranemaan päin, sillä jatkui kyllä tauti tosi pitkään, alkoi jo suomessa ennen uutta vuotta ja korvat tulehtui viime viikolla. Itekin olin kipeenä, mut nyt ihan ok.
Olen aina manannut kun ei miehen kanssa nähdä, mutta kun ajattelen Tuisku sua joka olet kahden vauvan kanssa päivät yksin en kyllä sano mitään. Muuten meillä ei miehen kanssa mene yhtään hyvin, nyt on jotenkin tosi nopeesti asiat menny alamäkeen. Mies on tosi sulkeutunut ja hyvä kun edes huomaa mut. VÄlillâ se saa jotain kulta rakas hali puuskia, mut ne ei kyllä tunnu aidoilta. Se mietti jokin aika sitten, että ei ehkä halua jatkaa meidän suhdetta ja sit seuraavana päivänä puhuu naimisiinmenosta!! Mulla on ajatukset ihan sekaisin, kun en oikeen tiedä, mitä pitäisi tehdä. Tiedän, et mun pitäisi enemmän vaan etsiä tilaisuuksia keskustella sen kanssa, olen joskus vähän jörÖ.. Mutta mua loukkaa se, et se tulee himaan illalla eikä sano edes moi ja istuu vaan telkkarin eteen, hittoako mä silloin sille sanon?? ja tyttöä se hoitaa tosi vähän, mulle jää koko talous ja mun opinnot kärsii. Seksielämä meillä on ihan jees, paitsi aina mua ei huvita jos mies on ollu tosi vmäinen. Mut ei se seksi kaikkea paranna! Mulla on ruokahalu kateissa ja olen ihan kamalan laiha, painan 7kg vähemmän kuin enne raskautta ja kaikki kuteet roikkuu päällä.. Olen oikeen rähjänen kotiäiti..
NO ehkä tää tästä.. tyttö on muuten tosi herttanen, liikkuu kovaa vauhtia pyllyllään ja syö kaiken minkä käteensä saa. Onko teidän taaperot oppineet kikutteleen? Meillä saadaan joskus kauheita kohtauksia, kun vaikka kiellän jotain yms. Ja kun ^kâäntäâ selän, niin huuto lakkaa.. Ja tyttö puistelee päätään kun sanoo ei, mutta ei se kyllä mitään usko.JOtain sanoja se tavailee, samaa mamama papapap tättää kun kaikki. Ja adadada se sanoo kun näkee ittensä.
Millä tavalla te nukutatte päikkäreille? Mä en saa meidän missiä nukkuun kuin tissillä tai makaalmalla puoli tuntia sen vieressä.^Meillä ei ole parveketta tai pihaa niin ulos ei voi viedä, harmi. Hankalaa, koska mun täytyy aina välillä jâttää sitä hoitoon ja se on tosi nahkeeta sille joka vahtii koska neiti ei suostu nukkumaan.. Tänään jätin sen yksin nukahtaan ja huutoahan siitä seurasi, 10min jaksoin kuunnella ja sit oli jo niin hysteeristä, et meni lauleleen sen uneen ja siinäkin kesti vaikka kuinka kauan. neiti heräsi, lähdetään puistoon ulkona paistaa aurinko ja on aika lämmin, ihanan keväinen ilma,se edes piristää vähän. Ja illalla kauppaan, ei huvittaisi mutta jääkaapissa on enää valo.
Jaksamista kaikille ja iloisia hetkiä taaperoiden kanssa. Eikös tämä ole sitä aikaa elämästä, jolloin pitäisi olla NIIIIIN onnellinen, kun saa olla kotona rauhassa oman rakkaan lapsensa kanssa.....

ulrika

Tässä uusin:

29.3.(23.4.) Kata, POIKA, 49 cm/3315g 10kk:77/11145/47
7.4 (18.4) Jenni: SIIRI 49cm/3000g 9½kk:72,2/7930/43,8
11.4.(13.4) Ulrika,AADA,49,5cm/3360g 9kk:75cm/11800g
27.4.(20.4.) Minna, PAAVO, 50 cm/3250g6kk:68,5/7850/42

Ulrikan tytön nimi on kai Adaa, jos olen oikein lueskellu Ulrikan kirjotuksista. :)

Meillä näyttäs korvat olevan paranemaan päin.Ainakin viime yö meni vain kahella herätyksellä.Jospa toi kuuri ois tehonnu tohon pöpöön...

Annoin tänään Danielille vähän maksalaatikkoa,ku me muutkin sitä syötiin.Oon muutenki antanu välillä vähän samaa ruokaa ku me muutki syödään,ku kerran maistuu.Vaik suolaa vähän saakin.Tuskin se kuolee.:)

Ois kiva päästä ulos,mut taas on pakkasta aika paljo tääl,ni ei houkuttele.Ja oma hommansa pukea kaks poikaa,oon laiska.Jospa sitä kävis illalla lenkillä,ku mies tulee töistä.

Daniel on alkanu vetää itteä tosi pitkiä matkoja pepullaan eteenpäin.Ennen meni vähän lyhempiä.Sit seisoo jo jonkin aikaa tukea vasten ku nostaa siihen.Mut välillä päästää irti ku ei tajua pitää kiinni.Saas nähä millon alkaa kävelee puita vasten...

Korjataan...

29.3.(23.4.) Kata, POIKA, 49 cm/3315g 10kk:77/11145/47
7.4 (18.4) Jenni: SIIRI 49cm/3000g 9½kk:72,2/7930/43,8
11.4.(13.4) Ulrika,ADAA,49,5cm/3360g 9kk:75cm/11800g
27.4.(20.4.) Minna, PAAVO, 50 cm/3250g6kk:68,5/7850/42

Hei!

Ulrika kirjoittikin tuosta kiukuttelusta. Meillä on ainakin tässä viikon aikana alkanut oma tahto tulla kovasti esiin. Jos vaikka otan jonkun lelun pois kädestä, niin johan alkaa kauhea huuto.
Pukeminen ei onnistu enää lainkaan kuinkaan päin, pitäis kai siirtyä housuvaippoihin, niin vois olla helpompaa. Kauheaa kiemurtelua ja kitinää kun yrittää pukea.
Yöt meilläkin menee aivan hulinaksi, joskus vähän paremmin, yleensä huonosti.
Perunat se päristää suusta pois jos on vähänkin klönttejä, vaikka ennen ne meni tosi sujuvasti.Eilen annoin sitten nakkikeittoa mitä muutkin oli syöneet, ja se maistui kun oli vähän suolaakin mukana.

Ehkä tämä vaan tuntuu niin oudolta, kun nuo vauvat on olleet tähän asti sellaisia tahdottomia ihania nyyttejä, mutta hyvähän se on että pitävät puolensa pienestä pitäen.

Onko teillä kellään kokemusta Patapum kantorepusta? Tilaisin eilen sellaisen, sitä on kovasti kehuttu, ja jospa saisin vaikka tuon ukkokullankin sitä kantamaan siinä.

Nyt pitää lähteä ulos, muuten jää menemättä, heipat kaikille!

Meillä kanssa rupeaa kyllä omaa tahtoa löytymään. Yrittää isovanhemmilla esim. kiivetä yksin rappuset ylös, sitten kun menee kieltämään ja nostaa pois niin johan alkaa pullistelu ja komentelu. Sitten ollaan koko ajan minun perään...Ihan mihin vain menee vaikka olisi isäkin kotona niin perässä tullaan. Taitaa äiti olla ykkönen! Syöminen meillä kyllä onnistuu hyvin. Alkuun ei oikein tykännyt kun oli isompia paloja ruoassa, mutta nyt uppoaa kyllä hyvin, paitsi kun ollaan väsyneitä...=) Jokos olette siirtäneet lapset omaan huoneeseen nukkumaan ja miten on sujunut? Itse en ole vielä saanut aikaiseksi kun pitää sitä tuttia olla laittamassa alvariinsa. Vaikka viime yönä kyllä nukkui 1.30-6.00 ilman heräämistä kun normaalisti täytyy viereen ottaa jo 2-3 aikaan. Helpompi antaa sitä tuttia siinä vierellä...laiskottaa noin öisin. =)

Mutta eipä taas kummempia!

HAUSKAA PÄIVÄNJATKOA!