Huhtikuiset

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jenni
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Moikka
Olipas tänne taas kertynyt juttuja -kivaa!! Jee-e. Sain viime yönä nukuttua paremmin kun annettiin keskellä yötä rintamaidon lisäx tuttelia. Sitä ei mennyt kun ehkä n. 80ml ja sit päälle rintaa niin et uni tuli. Oli positiivista kun yleensä olen aamuyöstä heränny monta kertaa (tunnin välein?) ja nyt sain sit ton syötön jälkeen nukkua 3h putkeen! Sit olikin aamu.. En sit tiiä et ku toi määrä oli niin vähänen niin oliko kyse siitä, et ne heräs kunnolla ja jotenkin tajus et nyt on yö ja nukutaan kun mahakin on täysi vai vaikuttiko oikeesti lisämaidon anto. Mitä luulette?

Eipä tänne ihmeempiä.. :D Kivaa pyhäpäivää!

Moi!

Hulinapäivän ilta. Aamulla lähdettiin mökille laittamaan paikkoja talvikuntoon, joka vuosi se on yhtä haikeata nostella peitot orsille ja tyhjentää ruokakaappi. Kevääseen tuntuu olevan niiiin pitkä aika.
Pidettiin sitten extempore keskimmäisen 11 v synttärit, kun sopivaa päivää ei tuntunut löytyvän mistään. Siinähän se sitten on mennytkin.
Pikkupojalla oli kummallisia kuumia aaltoja (liian varhain ja väärä sukupuoli), mutta hampaita taitaa tulla lisää kahden alhaalla olevan lisäksi.
Jenni, meillä kun välillä yöllä herätään, en ole aikoihin antanut maitoa, tassuhoitoa vaan. Joskus saattaa kulua puolikin tuntia kun poika kitisee unessa, mutta yleensä selvitään muutamalla minuutilla. Meillä kun ei se tutti kelpaa ollenkaan.

Nyt maate, siellä taitaa joku vähän inistäkin, moikka!

Mä kanssa mietin, että taitaa meillä olla yöllä tuo tissille herääminen ennemmin tapa kuin nälkä. Tyttö nimittäin pistelee ruokaa päivällä sellaisella halulla että luulisi riittävän yöksikin. Tosin syö vain kerran yössä, mutta kun oli pelkällä tissillä, niin saattoi nukkua koko yönkin. Ehkä olen vaan itsekin niin mukavuudenhaluinen, että nostan tytön tissille, koska sitten hän nukahtaa heti syötyään takaisin. Täytyykin miettiä tuota yösyötön lopettamista.... Kerään ensin voimia ;-) Täytyy itselläkin olla hyvä päivä kun meinaa aloittaa :-D

Kiitos vinkeistä tohon yö heräilyyn...
Kokeilin Tuiskun vinkkiä viime yönä eli annoin vähemmän maitoa...
No,tyttö heräs 03.30 ja annoin 125ml maitoa,joi koko pullon vauhdilla ja tutti suuhun.
Vähän yli kuusi heräs taas ja tuttia,tuttia ja tuttia ja taistelun jälkeen luovutin ja hain maitoa...eli oma syy.
Mutta päätin mielessäni,että kun muutetaan,otan itteeni niskasta kiinni ja valvon vaikka pari yötä,että päästään tosta maidosta eroon.
Nyt ei jaksa panostaa,kun on nää muutto puuhatkin jne (tekosyitä) Ei vaan,ainahan se itteensä helpottais jos yöllä ei herättäis,mutta kiitän luojaa,että yöt ei o enää sellasia mitä ne oli siinä 3-4kk ikäisenä,maitoa sai antaa yössä ainakin 5krt,kun muuten ei hiljentynyt.

Meikäläisen flunssa vaan jatkuu ja tartutin sitten ukollekkin.
Tytölläkin nenä on välillä täynnä räkää,mutta onneksi sitä ei ole se kovin haittanut,öisin hieman rohissu.

Meillä ollaan taas oltu tosi kiukkusia,koskas niitä ylähampaita alkaa tulla?
Tuntuu kyllä,että tuo kiukkusuus kuuluu luonteenpiirteeseen,olin kuulemma vauvana samanlainen,kosto elää,heh =)

Mies lähtee taas ilta hommiin ja tytsyn kans ollaan kaksistaan.Ei me sit miehen kans tällä viikolla oikeen nähdäkkään,meen nukkuun ½-1h siitä,kun ukko tulee töistä ja aamupäivällä ollaan yhdessä 3-4h.

Nyt herättiin!

Mulla ei näytä olevan muuta asiaa kun yöstä :D
Meillä meni hyvin, vain muutama herääminen (syöttäminen)!! Sit tapahtu et kun annoin tuttelia pullosta niin neiti A nukahti siihen. Tätä ei o ennen tapahtunut.. Sain nukkua!!

Ox talviaikaan siirtyminen jo hallinnassa? ;) Meil on rytmit muutenkin heitelleet tunnilla sinne-tänne joten eipä tää oo hirveesti haitannu.

Maanantaita taas!

Viikonloppuna oli gourmetkokki kotona:friteerattuja banaaneja jäätelöllä, tiikeriravun pyrstöjä yms. Sais olla useamminkin.... Miehellä oli 3pv peräkkäin vapaata.

Tuhlasimme oikein kunnolla: ostettiin trip trap-syöttötuoli ja Brion uus turvaistuin. No, poitsu sai kunnon 1/2-vuotislahjat. Syöttötuolin pehmusteet jätin ottamatta, kun aattelin et ne voin tehä. Toivottavasti ovat hintansa arvoisia.

Max on nukkunut kahtena päivänä 2x1,5h päiväunet ja nytkin on nukkunut yli tunnin. Voi olla että meillä unet muuttuukin. Omat tekemiset on ihan sekaisin. Kyttään vaan koska herää, enkä malta tehdä mitään. Viime yönä syötiin kahteen kertaan, mutta molemmat oli pikkulussutukset yhdestä tissistä kerralla. Norm. on 03.30 syönyt molemmat kovalla imulla. Olen lisännyt iltapuuron määrää (nyt n. 1,5dl), kai sekin jotain vaikuttaa. Vielä kun päästäis niistä muista heräilyistä ja itkuista. Max herää 2-3 yössä itkemään, kääntyilee vähän aikaa ja nukahtaa.Syytä en ole keksinyt.

Nyt isoisien korttien tekoon! Painetaan käden tai jalan kuvia.

heippa taas!

joku kyseli onko muita joilla ei hampaita näy. Täällä on. En mä kyl hirveästi niitä odottele, esikoisellani tuli eka hammas vasta 11 kk iässä... että eiköhän ne siihen mennessä tälläkin.. =) eikä muuten isommalla likalla haitannu yhtään syömistä tai mitään. hyvin jauhoi jauhelihasopat ikenilläkin.

mulla ei oo kauheasti ollu voimia puuttua tohon yösyömiseen. Tassuhoidolla saatiin se 0,5-1 h välein heräily kuriin, mut yösyömiset on ja pysyy toistaiseksi. oon ollu sen verran väsy, etten jaksa. Tota määrän vähentämistä mä koitan sitten kun tuntuu etten jaksa enää syöttää yöllä. mut toistaseks se on helpompaa kun herätä sit tunnin (ja alle) välein antamaan tuttia kun ei oo saanu maitoa. eli kyllä kai sillä sit nälkäkin on..

Iltapuuro on meillä kans melko mahdotonta. Sillon jos sattuu olemaan torkkunut autossa just aikasemmin, saattaa onnistua. muuten väsyneenä on parempi antaa velliä pullosta. päästään vähemmällä taistelulla.

me laitettiin viime pe turvaistuin autoon. tyttö on siinä kyl paljon mieluummin kun kaukalossa! siitä näkee paremmin ulos ja saa istua... mut pimeällä ei viihtyis autossa yhtään. täällä meillä maalla kun ei oo katuvalojakaan valaisemassa..

Kiva Vivi kun tulit takaisin!

Täällähän oli joitakin, joille se toinen vauva olis tervetullut. Onnea vain matkaan, kertokaa toki meillekin iloiset uutiset jos niitä alkaa kuulua! Mä elän sitten enää hengessä mukana. Meille nimittäin ei tule enää lisää lapsia. Mulla on nyt itsellä kaksi ja kaksi olen saanut ""kaupantekijäisinä"". ne riittävät, meidän osuus tulevista veronmaksajista on hoidettu.

Meillä ei ryömitä. konttausasennosta on joku pieni aavistus, mutta tyylipuhdasta suoritusta ei vielä ole nähty. muutenkin vaikuttaa aika laiskansorttiselta liikkujalta. tai kädet ja jalat kävis, kunhan joku auttais.. =) kääntyä siis osaa, mutta ensin koittaa kyllä kaikki äänensävyt, jos joku tulis antaan lelun, eikä itse tarvis tehdä mitään.
Istuminen sujuu jo tosi hienosti. Leivänpaloja ""pureskelee"" jo niin, että olen ajatellut kohta kokeilla varovasti ruokaa, jossa olis oikein paloja.
on se jännä, että kökkäreinen sose ei mene, mutta sitten ""rehelliset"" palat on ok. ehkä sitä muuten pehmeää sosetta ei jotenkin älyä pureskella..?!?

Nyt muuten kun meillä on yöt rauhoittuneet (edes jotenkin), niin nyt illan nukutus on mennyt härdelliksi. tähän saakka pimu on nukahtanut itsekseen kun vain on sänkyyn vienyt. mä oon nautiskellu siitä ainoasta asiasta joka tuntuu menneen hyvin. no, kai sit vaikeuksien summa on vakio. joten nyt sit joka ilta pitää ensin huutaa ""hetki"" ennenkö rauhoittuu. luin jostain että saattaa liittyä ikään.. toivottavasti menee ohi. Meillä siis tulee 7 kk ens viikonloppuna täyteen.

Kauran viestistä just tajusin, että mä en oo miettiny isänpäivää vielä mitenkään! eikä tosiaan oo kahta viikkoa siihen enää... ja joulukin tulee kovaa vauhtia.. kääk!

Heips!
Tässä meiän pojan kuulumisia.
Meillä ei oo viel ollu 6kk neuvolaa.Täyttää puoli vuotta 3.11.
5kk neuvolassa Daniel paino 9020g ja oli 70 cm pitkä,päänympärys oli 45,5 cm...On siis melko painava poika kanniskella! Varsinki kaukalossa...
Daniel osaa kääntyä selältä mahalleen, mut ei toisinpäin ku joskus vahingossa. Mut sit peruuttelee lattialla...Ja kääntää käsillä ympyrässä itteensä.
Poitsulle tuli täs lokakuun aikana alahampaat eteen. Samoihin aikoihin tuli isoveljellekki. Itselleni on tullut paljo myöhemmin.n.8 kk iässä.
Aika yksilöllistä toi hampaiden puhkeaminen, ku poikien serkkutyttö sai alahampaat jo 3 kk iäs.

Danielilla on nyt kauhee yskä ja on tosi limainen. Yöllä tuntuu että tukehtuu siihen. Oon antanu Kvillaa,joka irrottaa limaa.Mut pitäs käyttää melkeen kohta lääkäris ja pyytää reseptillä jotain hengitysteitä avaavaa yskänlääkettä.Jos vaan noin pienelle saa antaa.Kvillaa voi antaa puoli vuotiaalle.Toivottavasti paranis pian ni sais nukkua itekki yöllä.

Ku terveenä herää n.kerran yössä enää.Jos syö illalla puuron hyvin.
Täytyy täs alkaa siivoilee.Vaik ei oikeen innostais.On niin pilvinen ilma,et väsyttää.

meillä ei herätty viimeyönä kertaakaan! Ei edes tuttiin. Mä olin ihan ihmeissäni kun puoli neljältä kävin vessassa, että mitähän nyt tapahtuu. En kyllä valita. Oli aivan ihana nukkua 7h putkeen. No herätys tulikin sitte 5.15.. Nyt pojat on nukkumassa ulkona, joten saan hetken hengähtää.
Mitenköhän sais nuo lapset nukkumaan aamulla pitempään. Ku tosiaan heräävät 05.15-06 ja sitte 08 aikaan ollaan niin väsyneitä, että on pakko laittaa nukkumaan. Nukkuvat 1-1½h. Ois hyvä jos nukkuisivat aamulla edes seittemään asti ni ei tarttis nukkua ennen lounasta! Vaikeeta.

Joonalla on silmät ihan turvoksissa! Se hieroo niitä kokoajan, taitaa kutittaa aika lailla. Meillä on lääkäriaika tänään joten siellä toivottavasti selviää mistä on kyse. Mutta mun mielestä tuo vaikuttaa kyllä allergialta. Mitään muuta syytä en keksi kun nuo koirat. Toivottavasti niistä ei tarvi luopua. ne on kyllä sellasia henkireikiä mulle. Mutta tietysti lapsen paras menee kaiken edelle! No katotaan millanen tuomio saadaan.

Meillä ei kummatkaan pojat osaa vielä istua. Minkähän ikäsinä ne sen oppii?

käytiin mekin ostamassa pojille syöttötuolit. Meinattiin kanssa niitä triptrappeja mutta ne oli niin kalliit, että päädyttiin sitte emman vastaavanlaisiin ""halpisversioihin"". Rahaa menee kyllä kauheesti noihin juttuihin, kohta pitää ostaa uudet turvaistuimet ja ne ne vasta kalliita onkin. On aika laiha lompakko tällä hetkellä!

Mites muuten teidän laihdus on edistynyt? Onko kiloja karissut? Mulla ei toivoakaan. Kokoajan joku tuo mukanaan jotain hyvää kun tulee kylään. Eilenkin kaveri oli leiponu mulle kermakakun synttäreitten kunniaksi. Sitähän oli niin kiva mässätä samalla kun katto leffaa..Voishan noista hyvyyksistä kieltäytyä, mutta meikäläinen on kyllä sellanen herkkuperä ettei toisesta tietoa! Hyvä minä! Jos nyt jotain positiivista haluaa saada irti tästä tilanteesta, ni ei oo kyllä paino noussutkaan, eli samoissa junnataan! 66kg....

Joo mutta nyt meen kaivaa jääkaappia...

Hyvää alkanutta viikkoa!

Enpä ole taas aikoihin kirjoitellut. Neiti on jo vetänyt unta pihalle kolme tuntia... =) Toivottavasti kohta heräilee, kun pitäisi lähteä ostamaan maalia. Ostettiin tuossa omakotitalo ja sitä pitäisi vähän ehostaa sisältä. Meillä yritetään kovasti lähteä konttaamaan... Huvittavan näköistä kun on konttausasennossa ja vain ""nytkyttää"" eteen ja taakse, mutta ei liiku mihinkään. Meillä ei kyllä vielä ryömitä, mutta istua osataan kun tuetaan. Syöttötuolissa tykkää kyllä olla ja syödä maissinaksuja. Kaikki ruokakin kyllä kelpaa, paitsi kala. Hampaita ei vielä ole.

HAUSKAA PÄIVÄNJATKOA!!

Tytöt on päiväunilla, niin ehtii taas tänne nettiin. Mullakin taitaa olla nettiriippuvuus ;) Öh!!

Painosta: Mulla on vihdoin laskenut 2kg.. Toivottavasti on pysyvää, nyt mennään n. 63kg hujakoilla. Vaikuttasko kun en enää litki niin paljoa limua..

Meilläkään ei ole vielä hampaita tytöillä. Ei ees enää tuu kuolaa niinku joskus aiemmin etten tiedä millon puhkeaa. Näkyy olevan tosi yksilöllistä et millo puhkee. Mä en oo vielä antanut mitään paloja pureskeltaviksi.. ei oo tullu mieleenkään et sellastaki vois..

Musta tuntuu kanssa et päiväunet muuttuu.. Toissapäivänä viimisille päikkäreille (kolmansille) oli tosi vaikeaa saada nukahtamaan, huudon kanssa siis ja eilen en jaksanu huudattaa, niinpä valvottiin sitten vaan kunnes alko yöunet.. Saa nähdä miten tänään!! Aamu meni meilläkin niin tänään et kahdeksalta oli pakko laittaa jo parvekkeelle kun herätys oli niin ajoissa, et väsyhän siinä jo.

Olen oikeestaan ihan tyytyväinen rytmiin tällähetkellä. Ehkä siihen vaikuttaa et uskon et noi yöt helpottuu helpottumistaan kun nyt muutama yö on jo ollut ""helppoja"".

Palaillaan!!

Juu, meillä kanssa nuo aamut alkaa hippasen toivottua aikaisemmin, klo 5-6. Ja heräillään öisin koko ajan, yöt menny aika pirstonaisiksi.
Ootteko huomanneet monta ruoka-ainesta, josta teidän mussukat ei selvästikään pidä? Meillä sellanen ny löytyi kaiketi, kun ei millään maistu. Nimittäin kalkkuna. Broileri on suurta herkkua, possu menee, mut kalkkunasta tulee huuto.

Ja taas täällä =)

Tultiin kävelyltä ja tyttö nukkuu.
Repäsin ja ostin 2 arpaa kymppikiskalta ja voitin toisella 15e =)
No,arpoihin meni yht.8e,mutta tuli voittoo sentäs 7e.

Ja painosta...täällä on pysynyt samassa,eli 60kg,heittelee kilon sinne ja tänne,mutta 60 tietämillä.
Edelleen mulla oli se tavoite,uuteen vuoteen mennessä alkaa nro5,ehkä sellanen 58kg olis hyvä,mutta tulevaisuudessa tähtään 56kg. 53-55kg oli lähtöpaino ennen raskautta.
Saa nyt nähdä miten mäkin onnistun pitään nappini erossa herkuista.

Mekin laitettiin viime viikolla autoistuin autoon ja tyttö on tykänny siinä istua,varmaan just se,kun näkee pihalle.
Syöttötuoli me ostettiin kuukausi takaperin,halusin ihan sellasen perinteisen istuimen (värikin sopii niin hyvin meijän uuden keittiösetin väriin,heh)

Sain mä tänään jopa tiskattua,että en mä täällä koko ajan kyttäile =) (luojan kiitos uudessa asunnossa on tiskikone)

Mutta palaillaan!

29.3.(23.4.) Kata, POIKA, 49 cm/3315g 6kk:70/9610/44
6.4. (9.4) Kati3: TYTTÖ,49,5cm/3200g 6kk:66/8130
7.4 (18.4) Jenni: SIIRI 49cm/3000g 6kk:66,2/7160/41,3
7.4.(17.4.) Jonsku, POIKA 52cm/3435g 4kk:67/8110/43,8
8.4 (14.4) Late: EEMU 54cm/3790g 6kk:73,5/8390/46,2
9.4.(17.4)minä-83,IIDA,49,5 cm/3095g 6kk:68,5/7330
13.4.(11.4.) Heli, TYTTÖ, 52cm/3370g 4kk:66/5735/41
14.4.(2.5,suunn.sektio 14.4.) Diana,KAKSOSTYTÖT, 46cm/2695g ja 46 cm/2850g
6kk: 64.5/6600 ja 64.5/6650
15.4.(13.4.)Tuisku,KAKSOSPOJAT, 50cm/3290g ja 47cm/2280g 6kk:68,5/7290/42 ja 67,5/7420/42
15.4.(16.4) Vivi,POIKA,50cm/3320g
20.4.(5.4) Mimosa73, TYTTÖ,50cm/3955g 6kk:68,6/7560/44,5
22.4.(15.4.) Eija,POIKA,52cm/3710g 3.5kk:66.2/7340/42.5
25.4(16.4) Susan,POIKA,51,5cm/4390g 4kk:66,9/7500g/43,6
25.4.(26.4.) Minttu,POIKA, 55cm/4510g 4kk:66,5/7320/43
27.4.(20.4.) Minna, POIKA, 50 cm/3250g4kk:65,2/6640/41
27.4.(29.4.)Kaura, MAX, 50cm/3530g 6kk: 69/8280/45,3
30.4.(18.4.) Tähti, TYTTÖ 48 cm/3076g 4kk: 6300/62/41
3.5. (23.4) St, DANIEL, 53 cm/3490g 4kk:68/8300
7.5. (29.4.) Mari, POIKA, 53cm/3680g 4 kk:68/7820/43,2
7.5. (21.4.) Zuz, tyttö, 52 cm/4340 g 4kk:65,5/7130/44,2
7.5. (25.4) kati2, POIKA 53cm/4150g 4½kk:66/7740/43,2

Mä tääl valvon, vaik ois järkevää mennä nukkumaan.
Kun on pitkästä aikaa tietokone kotona kunnossa,sitä pitää sit olla netissä.Meiän pojat alkaa nukkuu tosi myöhään.Aikasintaan ilta kymmeneltä.Ni yöllä tulee sit nautittua omasta ajasta ja hiljasuudesta.
Lisäsin tohon listaan mun kohalle meiän Danielin nimen,ku muillaki näytti olevan lasten nimiä listassa.

Meil on 6 kk neuvola 14.11.Saas nähä kuinka lähellä 10 kg Danielin paino on.5 kk iäs ku oli 9020g.
Daniel juo aamulla yleensä velliä.Joskus syö puuroa ja hedelmäsosetta. Ekojen päikkäreiden jälkeen syö n.1/2-1 purkkia lihasosetta. Sit maitoa juo aina välillä(en oo seurannu tarkempia aikoja)ja illalla syö puuroa ja hedelmäsosetta. Joskus annan viel uudestaan lihasosetta illalla...Vähän sekalaista toi syönti.Ja ei siihen kiinnitä niin huomiota,mut n.purkillinen lihasosetta menee päivässä...
Sille on kelvannu tosi hyvin kaikki ruuat.Marjasoseelle on vähän irvistelly.Hedelmäsoseet menee hyvin.

Joku kyseli istumisesta.Meiän esikoinen oppi istumaan ilman tukea 7 kk ikäsenä.Mut Daniel oppii varmasti paljon myöhemmin.Liikkuu muutenki paljo vähemmän nyt puolivuotiaana ku isoveljensä.

Nyt on pakko lähtee nukkumaan.
Öitä!

Voi plääh!!!

ei kelpaa ruoka, kiljutaan koko ajan, herättiin kuudelta, suuta kaivetaan tauotta, sylissä on hetken hiljaa...
kai nää on nyt niitä hampaita tai sitten muuten vaan kidutetaan äitiä. suussa ei mitään kyl näy.

eilen nukuttiin 2h ja 1,5h, katsotaan jatkuuko, yks tunti oli kyl pois yöunista.

pakko mennä...korvat hajoo

mooi

meillä on kyllä tämä päiväuni-ihme jatkunut! Edelleen nukutaan 1-2 h päikkäreitä 2 krt päivässä, eikä ole vaikuttanut yöuniin mitään, tänään tosin herättiin 6.50, mutta taitaa johtua tosta talviaikaan siirtymisestä kun normaalisti herättiin aina 7.30.

Kyllä näin koiraperheessä pitäisi imuroida joka päivä, ellei peräti kaks kertaa päivässä (ja tämä oli sitten vitsi). Katoin nimittäin tuon tytön nuttua kun hinasi itsensä olohuoneesta keittiöön niin olihan koirakarvoja... Täytyy vissiin ommella mikrokuituliinasta haalari tytölle ja laittaa ryömimään koko asunto läpi.

Kerro Tuisku mitä lekuri sanoi teidän pojan silmistä. Itsekin aivan kauhulla ajattelen että jos tolle tytölle tulee koirasta jotain niin enhän minä sitä koiraa voi poiskaan antaa.... Tai siis pakkohan se sitten on jos on pakko, mutta ajatuskin hirvittää, se on ollut sellainen mun mussukka.

Nyt toi tyttö ryömii tonne pöydän alle vetään näitä tietokoneen johtoja, en ala. ja suuttui kun nostin syliin...

Täytyy mennä muuten syömään lounasta jo kohta. Eilen nimittäin kävi niin kun yritin venyttää lounasta vähän eteenpäin niin tyttö nukahti kesken syönnin.

Laihdutus ei toimi. Päinvastoin. Meinaa paino vaan nousta. Ja todellakin tiedän mistä se johtuu. Syön liikaa, yksinkertaista... Ostin sen askelmittarin ja oon pitänyt tavoitteena 10-12000 askelta päivässä ja aika hyvin oon päässyt siihen, vaihtelee 8500-13500 välillä. Mutta kun se näyttää kanssa kalorit ja voi ziisus, muutama sata kaloria vaan kuluu, ei siis ihme että läskit ei lähde. Sinne 66 kiloon tässä tähdätään, huhtikuussa pitäisi painaa sen verran.... Nyt tänä aamunakin vaaka näytti taas 72,7. Olin jo välillä 70,5. Nooo. ei auta kun jatkaa vaan. Eihän sitä kukaan tee mun puolesta. Ton 66 painoin joskus tuossa ennen tuota tyttöä (tosin kun aloin odottamaan niin oli jo 69,5-70,0), mutta tuolta 66 kilon kaudelta olisi muutamia mukavia vaatteita, jotka ovat nyt hiukan ahtaita. Kirjoitin vissiin jo kerran romaanin tästä mun laihdutustaistelustani, joten lopetan tähän. piste. :-)

mulla tuli Kaura mieleen noista Maxin ""oireista""...
Meillä oli joku aika sitten mulla, miehellä ja vauvalla joku virustauti, joka teki rakkoja suuhun. isommat lapset ei valitelleet, mut ei sitä silti tiedä vaikka niilläkin ois ollu. soitin siitä terkkarille ja sanoivat, että menee itsellään ohi. vastaavia tapauksia oli täällä meilläpäin ollut paljon, olivat ottaneet näytteitä ja kaikkea ja tosiaan kyseessä oli vain joku ärhäkkä virus.
aattelin siis, että vilkasepa suuhun jos antaa katsoa! meiän tytöllä rakot oli kielen molemmilla reunoilla. mulla ja miehellä muuten suun takaosassa.

mä oon lueskellu noita teiän hankintasuunnitelmia. Meillä kun on menny vähän ""vaihtoehto-meiningillä"" tää koko vauva-aika. Me on ajateltu asiaa niin, että isommat lapset (kouluikäiset) on saaneet uudet polkupyörät yms, mutta vauva kun ei vielä ymmärrä/välitä - se saa kulkea toisten vanhoissa. eli meillä suurin rahallinen satsaus on ollut tähän mennessä 100e, sillä ostettiin mun kaverilta yhdellä lapsella olleet yhdistelmävaunut ja sänky patjoineen. Kaukaloa mentiin jo kattomaan kaupasta, mutta olin pudota persiilleni nähdessäni hinnat! kaukalo, johon vauva mahtuu n. 6kk, maksoi reippaasti toista sataa.. kauppaan jäi. vuokrattiin MLL:lta kaukalo, 25e/6 kk. ja oli kuin uusi. vaatteita en ole ostanut ensimmäistäkään. syöttötuoli ja sateenvarjorattaat on ainoat, mitä on säästynyt isommilta lapsilta. syöttötuoli on sellanen kokoontaittuva (muovi/metalli), jossa on pöytä. mä oon tykänny, että sen voi kätevästi napata vaikka mummolaan mukaan. siks en aikanaan sitä hävittäny. nyt meiän piti ostaa turvaistuin, mutta miehen työkaveri lahjoittikin meille omansa eikä tarvinnu maksaa mitään. Ollaan siis päästy tosi halvalla! mä oon ihan tyytyväinen, koska suurimman osan tavaroista käyttöikä on kuiteskin tosi lyhyt... nyt kun saatiin tuo toinen istuin ilmaiseksi, on harkittu jos hommattais vielä toiseen autoon toinen istuin. tuo on tosi nopeasti ja kätevästi siirrettävissa autosta toiseen, mut eipä tarttis sit värkätä. kyllä mä aina välillä haaveilen sellasista uusista näteistä... mut sit mun ""taloudellinen-puoleni"" voittaa sisäisen kamppailun.

vähän nuo kyllä taitaa tuolla töissä naureskella mun miehelle... se on kummiskin pomon-tittelillä töissä (kuvittelevat sen saavan hyvää palkkaa), ajaa 15v vanhalla ruosteläjällä ja haalii työkavereilta ilmaisia turvaistuimia.. =)

no, nyt mun tarttee mennä silittään.. ukolta loppuu kohta paidat. mä oon joskus rakastumis-huumassa mennyt lupaamaan, että jos silitys on kerran ainoa kotityö, mitä mies ei tekis millään - minä hoidan sen.

on muuten ollu aluksi totuttelemista tällaseen ""roolijakoon"", että mies tekee ""miestentöitä"" ja minä ""naistentöitä"". muttei enää. entisessä elämässä (lue: edellisen miehen kanssa) minä tein kaikki työt, pesin pyykit ja naulasin taulut seinään. nyt ei tartte sit edes lamppua vaihtaa... toki on hieno juttu, ettei mun odotetakaan karsivan rankoja, leikkaavan nurmikkoa, korjaavan autoa, maalaavan taloa tms.. on se vaan helpompaa täyttää pyykkikonetta, silittää, korjata vaatteita.. =) mikskähän mä oon nuorempana halunnukaan pyrkiä kotitöissä tasa-arvoon?!?!? en oo tainnu tietää omakotitaloasumisesta silloin mitään... =)

Kati3,Ei mekään hirveitä investointeja ole tehty tälle vauva-ajalle.
Raskaus huumassa ostin 3 vauvan vaatetta (pieniä jo) muuten en ole vaatteita ostanut.
Sain kaveriltani monta kassia vaatteita+mummut ostanut.
Sitterin sain lainaksi veljeltäni,samoin turvakaukalon.
Vaunut halusivat appiväki ostaa (en pistänyt hanttiin =)
Ainoot sitten mitä ollaan ostettu on se turvaistuin (joka oli kyllä tyyris,mutta onhan sen käyttöikä taas pitkä) ja sit syöttötuoli muutaman kympin maksoi.

Eilen tyttö ei nukkunut klo15 jälkeen ollenkaan,joten voitte olla varmoja kuinka kiukkunen se oli illalla...
Nukahti mun syliin sit vihdoin klo19.30 ja siirsin sänkyyn ja nukkuikin pari tuntia,aattelin et nyt ei sitten yö mene hyvin,mutta menihän se,kaksi syöttöä ja noustiin 8 jälkeen.

Hauskat tiistait!

mä en siis olekaan kummajainen?! =)
en nyt tarkoita meidän ketjua, mutta muissa ketjuissa on tuntunut, että KAIKKI ostaa vauvantarvikkeet uutena. jossain vaunugallup-ketjussakin olin ainoa, joka oli ostanu käytetyt vaunut.. vaatteita ehkä kierrätetään herkemmin. en tiedä.

no, mä nyt tulin takaisin oikeestaan siks, että unohdin kommentoida tota laihtumis-asiaa. eli mun paino on kans ennallaan. 63-64 kg. edelleen se tavoite on ainakin 5 kg pois.. mä oon aivan varma, että se ei laske limsan juonnin ja karkin takia. mä oon jo vuosia huomannu ihan selvän syy-seuraussuhteen painooni tuolla limsan lipityksellä. mut kun se on niin hyvää... mä oon sitä koittanu vähentää, mut kokonaan en oo pystyny pois jättään. pitäis, pitäis.. =)

Heipat!

Hyviä uutisia lääkäristä..Ei onneksi ollut koira-allergiaa, luojan kiitos! Mä kerkesin jo miettimään vaikka mitä..Mitä laitan koirille mukaan uuteen kotiin, annanko ne samaan paikkaan vai erikseen ja kenelle ne annan..Kyllä meinasin halata lääkäriä kun kertoi ilahduttavat uutiset=)
Eli Joonalla on flunssa ja sen seurauksena kehittynyt silmätulehdus. Toivotaan että menee ohi noilla silmätipoilla.

Huomenna tulee kaveri jo aamusta jeesaamaan mua lasten ja koirien kanssa! Ihana saada seuraa päivälläkin. Välillä täällä kotona kyllä tuntuu siltä, että seinät katuu päälle ja jokainen päivä on samanlainen. Mutta lapset kehittyy päivä päivältä, pitäisi vaan nauttia tästä vauva ajasta, se kun on niin lyhyt.

Mulla on kanssa kauhea ongelma ton karkin kanssa. Aina kauppareissulta tarttuu mukaan joku patukka tai pussi..ja mä varmaan syön jotain hyvää jokapäivä. Vaikeemmaksi tän asian tekee tämä kotona oleminen..Koko ajan mussuttaa jotain. Mutta eilen tein ""karkkilakon""..Eli jos pystyisin olemaan ilman tonne jouluun asti ni se olisi tosi hyvä! Saas nähdä kuinka kauan pystyn pitämään lupaukseni. Tavoite ois saada jouluun mennessä 3kg pois. 2kk ja 3kg, ei mikään mahdoton tehtävä. Pikkuhiljaa.

Jaaha, vaunuista huudellaan!
Illan jatkoja!

Tosta tarvikkeet uusina: me ollaan ostettu, kun ei oo tuttui keltä sais käytettyy. tosin olen myös tehnyt vaatteita ite. samalla ollaam ajateltu jo mahd. kakkosta. turvakaukalo ostettiin huutonetistä ja hyvä oli.

painosta: korkeella on pysyny! tänään näytti hiukan vähemmän,ku menkat alkaa loppuu (turvotus hävii)

Päikkärit on sitten taas 3x30min :( nyt pakko nukutin tissillä, kun heräs naama nurinpäin vaunuista...

Moi!

Meillä on kans kierrätys kunniaan periaatteella eletty tämän vauvan kanssa. Ainut mitä halusin uutena oli yhdistelmärattaat, koska meillä on niille kumminkin mahdottoman paljon käyttöä. Kavereiden lapset on niin isoja että meinasin hukkua pinnasänkyihinkin =). Vaatteita oon myös saanut, viime viikolla jätesäkillisen taas, en valita yhtään!
Vanhan , mutta hyväkuntoisen turvaistuimen uudistin ostamalla uuden päällisen. (olisin ommellut, mutta valmista ei olis tullut koskaan, aivan käretöön niis hommis)
Netistäkin löytyy vaikka mitä tarvikkeita, siihenkin jää koukkuun.

Välillä muakin ahdistaa aivan sairaasti tämä kotona oleminen ja varsinkin nyt kauhistuttaa kun mies lähtee reissuhommiin, mutta täytyy ottaa auto alle useammin ja lähteä kavereiden luo iltateelle. Mutta sitä jotenkin mökkiintyy tänne niin ettei edes osaa lähteä minnekään.
No, ens viikonloppuna on pikkujoulu töistä, ja pomo vielä soitti ja varmisteli, että tuuttehan nyt sitten varmasti. Kiva kun ei ole unohdettu. Tulee pojallekin eka yökylä reissu mummolaan. Välillä tuntuu etten vielä haluais viedä sitä minnekään, mutta hyvää se tekee ittelle kun pääsee miehen kanssa vähän juhlimaan.

Meillä oli kans eka kuume eilen, onneksi meni nopsasti ohi tänään oli jo melkein normaali päivä, nukkui vaan tavallista enemmän päivällä.

Hyviä vointeja kaikille!

Heippa taas!

Daniel on ollu tosi yskänen ja limanen ja tänäaamuna meinas tukehtua siihen...Käytin lääkärissä ja sano, että voin antaa Salbuvent-yskänlääkettä tarvittaessa. Mut sit se lääkäri katto korvat ja kummatki korvat oli tulehtunu!!!
Voi ei, toivottavasti ei ala korvatulehduskierre, niinku isoveljellä.
Daniel ei oo itkeny korvia ja en osannu yhtään epäillä, että ne ois tulehtunu. Lääkäri kyl sanoki, että nää ei välttämättä säre, vaan eritettä on kertyny pikkuhiljaa korviin ja tärykalvo ei liiku...Antibioottikuurin anto.

Mä päätin kokeilla sellasta laihutuskeinoa, että käyn joka päivä tunnin kestävällä reippaalla kävelylenkillä.Tänään kävin.Saa nähä miten pitkään tätä lenkkeilyä kestää.:)

Joku puhu karkkilakon alottamisesta.Mä oon ollu melkeen koko tän vuoden karkkilakossa.Kesällä en ollu parina kuukautena.. Jouluna alotin,ku alko ällöttää makeansyönti.
Se alottaminen on aina vaikeaa. Mut sitku pääsee alkuun, ei se loppujenlopuks oo kauheeta. :)
Jos en ole karkkilakossa, ostan joka kerta kaupasta jotain pientä ja mua ittee ärsyttää se.

Hauskaa illanjatkoa kaikille!

Heippa -pitkästä aikaa!

Te ootte kirjoitellut ihan mielettömästi. Nyt en kerkiä niitä lukeen, luen huomenna kun Eemu päikkäreillä.

Kuulumisia lyhyesti:

Seksiä on meillä harrastettu ekan kerran (ihmeitä siis tapahtuu) se kerta pääs todella yllättämään, eipä sit sekstailtu ihan loppuun saakka, kun mä en syö pillereitä tms. ehkäisyä ollut.

Nyt älkää tuomitko, ei kiitos saarnoja, tiedän itsekin! : (

Todellakin jännittää olenko raskaana. Väsyttää koko ajan, päänsärkyä, ahmin makeaa, alavatsasta vihloo, pissattaa, kiukuttaa ja palelee... ja tietysti väliin oksettaa ihan hirveän paljon, oon syöny pahoinvointilääkkeitä, kunnes sytytti että jos johtuu raskaudesta, nyt siis yritän pärjätä ilman.
Tälläisiä oireita mulla oli viime syksynä...

Tilanne on vähän kakspiippuinen, toisaalta mulla ei ole mitään uutta vauvaa vastaan, mutta nyt kun on alkanut noi yöt jo vähän rauhoittua ei jaksaisi aloittaa rumbaa heti uusiks. Leikki-ikäisen kanssa raskaus ei taatusti ole herkkua, saati vauva-aika, emmä tiä. Toivottavasti hermoilen ihan turhaan. Mä en halua enkä pysty tekemään aborttia. Kävin joskus www.silikonitieto.net-sivuilla ja päätin ettei abortti ole mun kohdallani vaihtoehto.

Menkkoja odotellaan koko ajan. Olen päättänyt, että maanantaina meen ostaan testin, jollei menkat ole siihen mennessä ilmoittaneet itsestään. Tiedän, että keskeytetty yhdyntä ja miehen alhainen testosteroni -raskaus on aika epätodennäköinen, mut jotenkin vaan nyt alkanut mietityttään...

No, muihin juttuihin..

Löysin Eemulta tänään ekan hampaan, edestä oikealta alhaalta. Ei tullutkaan pojasta pikku vampyyria. Täytyy huomenna tutkia onko muita. Niitä sivuja =poskia se on kalunnut jo tosi kauan. Ei anna vaan katsoa sinne suuhun, saakka tunnustella.

Jep, mutta nyt meen miesten seuraan, ÖITÄ!

-Late