Huhtikuiset

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 1.9.2005
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Täällä on äiti joka on nukkunut hyvin,kerrankin =)
Eilen kahden tunnin taistelun ja tuttirallin jälkeen tyttö nukahti klo23,sen jälkeen EKA kerran heräs klo05.30!!!!!!!!
Annoin maitoa ja joikin 130ml ja sen jälkeen nukuttiin vielä 1,5h eli herättiin tossa 08.00 maissa!
No katotaan taas miten seuraava yö menee...

Mä täällä oonkin jo monesti manannut tätä paino hommaa ja kertaukseksi:
PITUUS: 160cm
PAINO:61kg TAVOITE VUODEN LOPPUUN MENNES:57kg
PAINO ENNEN RASKAUTTA: 53-55kg

JÄNNITTÄÄ!!!!Kello 15.00 on se meijän asunto esittely,miten voi näin jännittää,olo on kuin pikku tytöllä!!!!

Tuliko kellään tästä 5kk rokotteesta mitään?
Meijän likka oli niiiiin kärttynen,tais jalkaa vähän koskee,no onneks sitä kesti vain yhden illan.

Hauskaa päivää!!!!

Täällä on äiti joka on nukkunut hyvin,kerrankin =)
Eilen kahden tunnin taistelun ja tuttirallin jälkeen tyttö nukahti klo23,sen jälkeen EKA kerran heräs klo05.30!!!!!!!!
Annoin maitoa ja joikin 130ml ja sen jälkeen nukuttiin vielä 1,5h eli herättiin tossa 08.00 maissa!
No katotaan taas miten seuraava yö menee...

Mä täällä oonkin jo monesti manannut tätä paino hommaa ja kertaukseksi:
PITUUS: 160cm
PAINO:61kg TAVOITE VUODEN LOPPUUN MENNES:57kg
PAINO ENNEN RASKAUTTA: 53-55kg

JÄNNITTÄÄ!!!!Kello 15.00 on se meijän asunto esittely,miten voi näin jännittää,olo on kuin pikku tytöllä!!!!

Tuliko kellään tästä 5kk rokotteesta mitään?
Meijän likka oli niiiiin kärttynen,tais jalkaa vähän koskee,no onneks sitä kesti vain yhden illan.

Hauskaa päivää!!!!

Jaa ettäkö välillä ja vähän?!? Eihän tänne aina edes pääse, muut sivut aukee salama, mut tää junna ja junnaa... rasittavaa..

Oon muuten kans huomannu itseasiassa jo ekan syntymän jälkeen, että oon kauheen negatiivinen joihinkin asioihin.. Huomaan sen yleensä esim. semmosissa asioissa jos joku antaa vauvalle, itselleni tai jos ollaan jollain synnttäreillä lahjan, niin ekana tulee yleensä vaan mieleen, et miten se nyt tommosen anto, ois ny ostanu ees plaa plaa plaa... Vaikka se lahja oliskon ihan kiva/hieno tms. Mut tosiaan eka tulee vaan huonot puolet mieleen...
Siinä saa omantunnonkin kolkuttaan kun huomaa et ajattelee noin...

29.3., Kata, POIKA, 49 cm/3315g (LA 23.4.)4kk: 64/8210/42.3
1.4., Pipsa, TYTTÖ, 49cm/3420g (LA 5.4.)
6.4., Kati3, TYTTÖ,49,5 cm/3200g (LA 9.4.)4kk:62/6920/41.5
7.4., Jenni, TYTTÖ, 49cm/3000g (LA 18.4.) 4kk:63.2/5960/39.8
7.4., Jonsku, POIKA 52 cm/3435g (LA 17.4.)4kk:67/8110/43,8
8.4., Late, POIKA, 54 cm/3790g (LA 14.4.) 4kk: 69,5/7605
9.4.,minä-83,TYTTÖ, 49,5 cm/3095g (LA 17.4.)4kk:63,8/6580
11.4., ulrika, TYTTÖ,49,5cm/3360g (LA 13.4.)
13.4., Heli, TYTTÖ, 52cm/3370g (LA 11.4.)
13.4., ilo, POIKA, 50 cm/3665g (LA 4.4.)
14.4., diana, KAKSOSTYTÖT, 46 cm/2695g ja 46 cm/2850g
(LA 2.5, suunniteltu sektio 14.4.)4kk: 58.8/5240/39 ja 58.5/5330/39.7
15.4., vivi, POIKA, 50 cm/3320g (LA 16.4)
15.4.,Tuisku, KAKSOSPOJAT, 50 cm/3290g ja 47 cm/2280g(LA 13.4.)
17.4., Paukku, POIKA, 51 cm/3290g (LA 17.4.)
19.4., fanny, TYTTÖ, 49 cm/3500g ( LA 13.4.)
20.4., Mimosa73, TYTTÖ, 50cm/3955g ( LA 5.4), 4kk 66/7330
22.4., Eija, POIKA, 52 cm/3710g (LA 15.4.), 3.5kk 66.2/7340/42.5
23.4., Natalia, POIKA, 51 cm/3740g (LA 25.4.)
25.4.,Susan, POIKA, 51,5 cm/4390 g (LA 16.4.)
25.4.,Minttu, POIKA, 55cm/4510g (LA 26.4.) 4 kk: 66,5/7320/43
27.4., Minna, POIKA, 50 cm,3250g(LA 20.4.)4kk:65,2/6640/41
27.4. Kaura, POIKA, 50 cm, 3530g (LA 29.4.) 4kk: 66/6700/43
30.4. Niiskis, POIKA 50 cm, 3240g (LA 27.4.)sectio
3.5., St, POIKA, 53 cm, 3490g (LA 23.4)
7.5., Mari, POIKA, 53 cm 3680g (LA 29.4.)
7.5. Zuz, tyttö, 52 cm 4340 g (LA 21.4.) 4kk:65,5/7130/44,2
7.5. kati2, POIKA 53cm 4150g (LA 25.4)

tässä nämä Latenkin pojan mitat mukana.

Mulla on raskauskilot lähteny kaikki. mut se kengurupussi on vielä jäljellä?! vähän pienentyny, mutta roikkuu silti mukana..
Mun mitat on nyt 168cm, 63 kg.
ekassa neuvola punnituksessa oli tuo sama 63 kg, mutta kun mulle on sitä ennen vuodessa tullu 11 kg... eli tarkoitus olis saada vielä vähän pois. tavoite tuolla 58 kg:ssa. joten sopii oikein hyvin tuo ryhmätsemppi-idea!!

mä oon kans huomannu, että palsta tökkii. joskus kun tekis mieli vaan käydä nopeesti vilkaisemassa, että onko ""meikäläisillä"" mitään uutta kuulunu - niin ei aina tosiaan onnistu.

Kerro Jenni ihmeessä, oliko se asunto ""teidän näköinen""!

on nuo kyllä ""jänniä"" nuo neuvoloiden ohjeet. taitaa olla yhtä monta neuvoa kuin neuvojaakin.. meidän neuvolan sijainen oli kyllä sellanen tapaus, että en mene toista kertaa jos meitä vastassa on! mähän kerroin siitä rokotusjutusta (kuin puhui tylsästä neulasta ja muuta), kuulin täältä kylältä toisestakin rokotusjupakasta, missä lapsi itki mielettömästi ja äiti haukkui kovaan ääneen tätä terkkaa. kommentit liippas jotain ammattitaidottomuutta ja lapsen ""traumoja"".. tuo varsinainen terkka onkin sitten ihana ja maalaisjärkinen tapaus. harmi, että jää vuoden päästä eläkkeelle. ja mä toivon, ettei tämä sijainen tule sen seuraajaksi. tai muuten meidän täytyy etsiä joku ""yksityisneuvola"".. onko sellasia muuten olemassa?

Mies uuvahti totaalisesti kaupungilla, nukkuu nyt jo toista tuntii. Enkä osaa tartuu taas mihinkään työhön :(

Tuhlasin totaalisesti: ostettiin uus pölynimuri, hepa-suodattimilla yms. herkut hinta 200€!!!! voi kun se vielä imurois ite ;))

Kävin töissä ja kaikki utelee koska tulen takaisin vai jäänkö pidemmäks aikaa kotiin, tehdäänkö lisää lapsia...Mitä se niille kuuluu!! Alkaa ärsyttää nää kyselyt. Olen kyl suunnitellut olevani vielä ens kesän kotona, jos rahat riittää. Ja haaveilen toisesta lapsestakin. Toisaalta pelkää jäävänsä työelämästä ihan pihalle. En edes tunne enää kaikkia työkavereita. Tosta negatiivisuudesta: kotona saan välillä semmosia masishetkiä et huh, mut yleensä ihmisten tekemiset ärsyttää, jos ne ei oo omaan mieleen. Luulen et hormoonit on asialla. haluu vaan lapselleen parasta ja ""kukaan muu ei osaa"" mentaliteetillä.

toi kuulostaa ihan humalaisen tekstiltä..

Pirteetä loppuviikkoo! odotan innolla huomista siivousta uudella imurilla...

29.3., Kata, POIKA, 49 cm/3315g (LA 23.4.)4kk: 64/8210/42.3
1.4., Pipsa, TYTTÖ, 49cm/3420g (LA 5.4.)
6.4., Kati3, TYTTÖ,49,5 cm/3200g (LA 9.4.)4kk:62/6920/41.5
7.4., Jenni, TYTTÖ, 49cm/3000g (LA 18.4.) 4kk:63.2/5960/39.8
7.4., Jonsku, POIKA 52 cm/3435g (LA 17.4.)4kk:67/8110/43,8
8.4., Late, POIKA, 54 cm/3790g (LA 14.4.) 4kk: 69,5/7605
9.4.,minä-83,TYTTÖ, 49,5 cm/3095g (LA 17.4.)4kk:63,8/6580
11.4., ulrika, TYTTÖ,49,5cm/3360g (LA 13.4.)
13.4., Heli, TYTTÖ, 52cm/3370g (LA 11.4.)4kk:66/5735/41
13.4., ilo, POIKA, 50 cm/3665g (LA 4.4.)
14.4., diana, KAKSOSTYTÖT, 46 cm/2695g ja 46 cm/2850g
(LA 2.5, suunniteltu sektio 14.4.)4kk: 58.8/5240/39 ja 58.5/5330/39.7
15.4., vivi, POIKA, 50 cm/3320g (LA 16.4)
15.4.,Tuisku, KAKSOSPOJAT, 50 cm/3290g ja 47 cm/2280g(LA 13.4.)
17.4., Paukku, POIKA, 51 cm/3290g (LA 17.4.)
19.4., fanny, TYTTÖ, 49 cm/3500g ( LA 13.4.)
20.4., Mimosa73, TYTTÖ, 50cm/3955g ( LA 5.4), 4kk 66/7330
22.4., Eija, POIKA, 52 cm/3710g (LA 15.4.), 3.5kk 66.2/7340/42.5
23.4., Natalia, POIKA, 51 cm/3740g (LA 25.4.)
25.4.,Susan, POIKA, 51,5 cm/4390 g (LA 16.4.)
25.4.,Minttu, POIKA, 55cm/4510g (LA 26.4.) 4 kk: 66,5/7320/43
27.4., Minna, POIKA, 50 cm,3250g(LA 20.4.)4kk:65,2/6640/41
27.4. Kaura, POIKA, 50 cm, 3530g (LA 29.4.) 4kk: 66/6700/43
30.4. Niiskis, POIKA 50 cm, 3240g (LA 27.4.)sectio
3.5., St, POIKA, 53 cm, 3490g (LA 23.4)
7.5., Mari, POIKA, 53 cm 3680g (LA 29.4.)
7.5. Zuz, tyttö, 52 cm 4340 g (LA 21.4.) 4kk:65,5/7130/44,2
7.5. kati2, POIKA 53cm 4150g (LA 25.4)

Heippa taasen!

Kirjoittelin kans tänne eilen mutta katosipa viestini kahteen otteeseen enkä sitten jaksanut enää uudestaan ryhtyä naputtelemaan.

Olimme siis eilen 5kk:n neuvolassa ja pituus oli nyt 67,5cm ja paino 6375g, pipo muistaakseni 41,5cm. Meillä myös jätettiin porkkana pois ja kortisonirasvaa laitetaan muutamana päivänä jalassa olevaan ihottumaan. Olikos se Jenni teillä kun oli samat systeemit menossa? Toivottavasti kummallakaan ei ole kyse atooppisesta ja parenevat pian! :)

Tänne meille ei kuulu sen kummempia. Huomenna vietetään miehen ja hänen ystävänsä 30v.-synttäreitä ja Vilma menee hoitoon mummolaan. Saas nähdä kuinka taas tulee ikävä pikku mussukkaa. On silti kiva lähteä vähän viihteelle.

Hyvä idea vähän kannustella toisiamme tuon painon pudotuksen kanssa! Vaikka oonkin jo Painonvartijoissa, on silti kiva keskustella näistäkin jutuista muiden äitien kanssa.
Raskauskilot jäi laitokselle mutta sitä ennen mulla kans oli hieman pudotettavaa. Eli...
PITUUS:170cm
PAINO:71,8kg (ennen 75,8kg eli pudotusta tullut 4kg)
TAVOITE:60kg vuoden loppuun (heh,heh).

Mitäs vielä...Niin, siitä positiivisuudesta tai sen puutteesta. Mulla on ehkä vähän toisin päin kuin teillä muilla. Minä olen aina ollut sellainen peruskyyninen ihminen, mutta nyt Vilman myötä olen ehkä ruvennut ajattelemaan asioita hieman positiivisemmin.

Mutta nyt pitämään tytölle seuraa, että mies saa valmistella kemujansa rauhassa.
Kivaa iltaa kaikille!!

Heli ja Vilma kohta 5kk

Toivottavasti tää viesti löytää perille...

Heips pitkästä aikaa!

Meiän tietokone uhkaa hajota, en oo päässy muutamaan päivään kirjottelemaan tänne. Yritän lueskella teiän kirjotuksia.Tänne onki tullu tosi paljo kirjotuksia viime kerran jälkeen! Huh,mikä urakka mulla...

Meillä on ens viikolla se 4 kk neuvola, joten en vieläkään voi ilmotella noita meiän Danielin tietoja tänne. Mutta ehtiihän ne lisätä sit myöhemminki.

Daniel ei syö enää juuri lainkaan tissiä. Öisinkään ei aina huoli. Joten pulloa joutuu silloin antamaan. Oon yrittäny lypsää pari kertaa päivässä, ku tissit tuntuu raskailta. Vois kai ton imetyksen lopetella, ku ei poika kerran halua enää tissiä.

Kiinteitä harjotellaan edelleen syömään.Eli velliä menee päivittäin paljon,mutta omena-porkkana-sosetta oon saanu pojan nielemään pari lusikallista, muut on puklattu pois.
Kumpa se alkais syömään kohta kunnon annoksia,että nukkuis yöllä paremmin,ku sais vahvempaa ruokaa.Viime yöki oli ihan mieletöntä heräilyä.Melkeinpä tunnin välein.

Täällä on ollu tänään mieletön myrsky.Käytiin merenrannassa kattomassa sitä.
Kunnon aallot ja tuuli puhalsi hiekkaa...hiekkamyrsky.
Sit alko satamaan vaakatasossa. Jotenki hienon näköstä. Autosta sitä oli mukava katella, mut ei ois ollu kiva olla ulkona sään armoilla.

Mies lähti pelaamaan jääkiekkoa ja oon poikien kans kotosalla.Daniel nukahti jo,isoveli valvoo ja vaatii huomiota.Taian lopetella.

Huomenta vaan kaikille!
Minkähän takia niitä viimeisiä ylimääräisiä kiloja on niin vaikea saada pois? Ja se pussi todellakin roikkuu tuossa housujen reunan ulkopuolella, enpä taida napapaitaa laittaa (niinkuin muuten laittaisin...).

Tuli tuosta negatiivisuudesta mieleen kun minulla on kaveri joka pian saa ensimmäisen muksunsa. Hän on ihan kiva mutta viime aikoina on alkanut arvostella lähes kaikkea mitä teen, varsinkin vauvan hoitoasioita. Tekis mieli sanoa että mistä sinä ja mitään tiedät kun et ole vielä ensimmäistäkään saanut. Niinkuin se että en halua turhaan huudattaa lasta kun se herää unilta, niin tämän leidin mukaan minä heti pompin kun lapsi vähänkin inahtaa. Niin teen mutta kun on kivempi olla lapsen kanssa joka herää hymyilevänä päiväuniltaan. Pitäiskö sen pyöriä puoli tuntia yksin ja menisin sitten vasta kun se kurkku suorana huutaa? En halunnut edes puolestella itseäni vaan teen juuri niinkuin parhaaksi nään jatkossakin. Odotan mielenkiinnolla miten ystäväni lastenhoitometodit toimivat kun heidän vauvansa syntyy vai murenevatko pilvilinnat. No, tulipahan taas purkaus, anteeksi vain.

Meidän neiti on nukkunut kamalan pätkittäin viime aikoina. Nyt meillä oli kyllä se flunssa, mutta olen jo alkanut miettiä että pitäis yöt saada menemään yhdellä syötöllä. Meillä on vaan se ongelma kun nukahdetaan tissille ja yöllä herää monta kertaa syömään, siis pitää ihan meikeläistä tuttina. Oikea tutti ei kelpaa. Ennen meni paljon paremmin, onkohan nyt joku kehitysvaihe menossa kun on niin levotonta. Olisiko teillä mitään ehdotuksia, kokemuksia miten saisin tytön nukkumaan ilman tissille nukahtamista ja yöllä takasin nukkumaan ilman syöpöttelyä? Meillä isä on ollut jonkun aikaa evakossa sohvalla kun yöt on sellaisia. Olen jo harkinnut että lopettaisin imetyksen tuossa puolen vuoden tietämillä.

Sonera todellakin tökkii... välillä tuulin lähettäneeni viestin mutta se on hävinnyt tai sitten koko palsta menee jumiin. Onneksi välillä onnistuu, toivottavasti nytkin.

MÄ HALUUN SEN ASUNNON!
Tehtiin hinta tarjous ja omistajat suostuivat siihen,mutta silti haluavat katsoa sunnuntain esittelyn tuleeko korkeempi tarjous!Onkohan tuo ihan laillista tuli meillä illalla mieleen,kun kirjotimme semmosen hinta tarjous jutun,johon tuli mun,miehen ja välittäjän allekirj (omistajat ei siis olleet paikalla ja suostuivat tarjoukseemme puhelimitse) ja siinä oli sellanen kohta jossa luki kutakuinkun näin:Jos jompi kumpi osapuoli peruu kaupan molempien hyväksyttyä,maksaa peruva osapuoli toiselle 3400e(tässä tapauksessa tuo summa) sopimussakkoa!
Että me ei nyt sit tajuta...
Tajusko kukaan muu?????
No toivotaan ettei kukaan tarjoa ja sit me saadaan se =)
Marraskuun lopulla pääsis muuttaan..

Ei mua niinkään mun paino haittaa,mut just toi etureppu,no vähän ehkä peppu ja reidetkin =)
Mulla on vaan sillain,et viikon verran käyn lenkillä,teen vatsalihaksia ja sit tulee sellanen uneton viikko,kun tyttö ei nuku ja sillon ei jaksa ite tehä mitään.
Odottelen tässä sitä,että elämä vähän tasottuu,niin pääsee itekki sit enemmä liikkeelle,ku ei o koko ajan perus-väsyny!

Nyt vaaditaan huomioo...

Toivottavasti Jenni saatte sen asunnon.:)

Mulla mitat nyt 160cm/57kg. Ennen raskautta oli painoa 59-60 kg eli vähän on lähteny niitä kiloja pois (esikoisesta jäi n.5kg). Ennen esikoisen raskautta painoin n.54-55 kg eli ois kiva saada pudotettua paino siihen.Vielä pari kiloa siis.
Mulla kans löllö maha,joka ois kiva saada kiinteäksi.
Aion alottaa jumpan,jospa siitä ois jotain hyötyä.

Esikoista pisti ampiainen vähän aikaa sit sormeen.Oon antanu särkylääkettä,mutta tuntuu ettei auta.Nyt nukkuu.Jospa se siitä.Päivystyksessä sanoivat,et saattaa kestää viikonki toi kipu.Tosi lohduttavaa.

heipat kaikille!

Pitkästä aikaa kerkeen tänne kirjottelemaan. Oon kyllä käyny lukemassa teijän kuulumisia, mutta en oo ehtiny omiani kirjottamaan.

Meillä on ollu suoraan sanoen ihan helvetilliset pari viikkoa. Eliakselle on puhjennut nyt kaksi hammasta alas ja aivan kamalaa kiukkuilua ja huutoa taukoamatta..Päivät ja yöt. Joona on oppinut kääntymään mahalta selälleen ja toisin päin, joten tätä uutta taitoa pitää harjotella, myös yöllä..
Unet on jääny vähiin..max. 4h yössä ja sekin pätkissä. Viime yönä itki äiti ja poika kilpaa kun ei vaan enää jaksanut koota itseään.
Mies on nyt isänsä kanssa mökillä, joten en oo apujakaan saanut öisin. Päivisinkään en saa nukutuksi kun pojat eivät enää nuku pitkiä päikkäreitä vaan n. 30-45min kerrallaan. Ja pitäähän tätä kotiakin pitää edes jonkinlaisessa kunnossa. Kyllä mä oon aatellu, että miten tästä voi selvitä hengissä.
Mutta päivä kerrallaan!
Oltiin eilen poikien kanssa ensimmäistä kertaa saunassa. Pistin saunavateihin vettä ja kylvetin poikia lattian rajassa ja saunan ovi auki, joten en usko, että liian kuuma ainakaan oli! Kovasti tuntuivat tykkäävän, tosin suihku hieman pelotti!
Ootteko jo maistelleet lihaa, kanaa tai kalaa? Me ei vielä olla, mutta ensi viikolla varmaan aletaan kun pojat täyttää 5kk. Viljavellejä oon nyt laittanut vähän maidon sekaan. Ei oo ainakaan vielä tullut vatsavaivoja, toivottavasti ei tulekaan.
Mä voisin kanssa ilmotella noi strategiset mittani: 167cm/66kg. Eli tavoitteena olisi pudottaa ainakin toi 6kg ja päästä eroon tosta maharepusta. Ennen raskautta painoa oli 57kg, mutta tuskin niin paljoa saan pudotettua, enkä ehkä haluakkaan! Meen nyt syksyllä potkunyrkkeilyyn, ni ehkä se alkaa tehoamaan. Mä en oo pystynyt käymään juoksulenkeillä kun polveen tuli rasitunvamma..harmi sinänsä!
Jaaha, taas kutsuhuuto kuuluu!
Jakselkaahan!

-puolikuollut Tuisku poikineen-

Hyviä uutisia!
ME SAATIIN SE ASUNTO!
Ihanaa,päästään pois täältä metelistä,kylläkin 2,5kk päästä,mutta ompahan jotain jota odottaa =)
Se on sellanen rivitalo-asunto,siinä on yhteensä 5 asuntoa!

Tosta löllömahasta,kun pitäs niitä syvempiä vatsalihaksia ensin harjottaa,mitkä liikkeet on parhaita?

Meijän tyttö haluaa koko ajan joko seistä(siis sylissä) tai istua kunnolla istuma-asennossa,puoli istuvasta asennosta yrittää koko ajan ylös,onko kellään vastaavaa?
Sitten tuo kääntyminen on niiiiin hauskaa,että koko ajan tarvii olla kääntymässä,yölläkin(taitaa mennä kyllä vahingossa) mutta nyt täytyy koko ajan vahdata,ettei vaan lyö päätänsä mihinkä!
Nyt tulee vitsi..... =) miksi se ei voi olla enään vauva,heh!!!!
Kohta istutaan,seistään,kävellään...
Tää menee niin nopeesti!Kohta se ei todellakaan ole enään vauva,joka vain makasi tyytyväisenä ja huusi maitoa =)

Mutta nyt ilta hommiin!

Onneks olkoo Jenni asunnosta!

Meillä oli onnistunut uintireissu. Porskuteltiin oikeen innokaasti ja naaman kastuminenkaan ei haitannut. Max heräs 15min ennen kuin piti lähtee, joten tässä kai suurin syy, oli tarpeeksi pirteä.
Hih-me saatiin jo potta! Päästään heti harjottelee, kun istuminen alkaa onnistuu.
Meilläkin haluttiin seistä koko ajan, mutta nyt kun kääntyminen sujuu on se viihdyke jäänyt vähemmälle. Sylissä on turha yrittää takakenoon, änkee väkisin pystympään, jopa turvakaukalossa tekee tätä. Öisin tavoitellaan varpaita ja ähistään niin kauan et herätään.

Tuisku: Koitahan jaksaa poikien kanssa, kyllä se on ohi menevää :)

Nyt nukkumaan, Öitä

Moi!

Onnea Jenni asunnosta!

Mun käsittääkseni yks hyvä vatsalihasliike on sellainen että makaa selällään ja yrittää vetää navan ensin kiinni selkärankaan ja sitten ylöspäin selkärankaa pitkin. Toivottavasti sait jotain tolkkua.

Tuukka muuten perjantaina ykskaks ilman minkäänlaista harjoitusta ja äheltämistä päätti kääntyä mahalleen. Sitähän on nyt sitten harrastettu koko viikonlopun niin ettei nukkumisestakaan ole meinannut tulla mitään.

Keskiviikkona on meillä vasta 4 kk nla, kertoilen sitten kuulumisia.

Ja nyt helppoja painonpudotusvinkkejä otetaan vastaan. Tämä viikonloppu meni ainakin aivan plörinäksi sen suhteen. Olen kyllä päättänyt että tästä lähtien kärrytellään n tunti reippaasti joka päivä, saas nähdä!

Hyvää yötä!

Huomenta ja onneksi olkoon Jenni asunnosta!

Meillä kanssa sylissä suostuu vain ""seisomaan"" tai istumaan. Ja on aika huvittavan näköstä kun poika pönkkää itseään istuvampaan asentoon tosiaan turvakaukalossakin. Manaa varmaan mielessään sitä kuka ikinä ne turvavyöt on keksiny :)

Nyt mua odottaa hymyilevä ja jumppaava (varpaat suuhun, mihinkäs muuhun :)) pikku-mies tuolla pinniksessä. Hauskaa päivää kaikille, ja Tuisku: koita jaksaa, kuten edellä kirjotettiinkin, varmaan helpottaa kun vauveleille tulee lisää ikää jne.

onnittelut Jennille ja koko perheelle uudesta asunnosta!
Ja Tuiskulle paljon voimaa jaksaa, vielä se helpottaa vaikkei nyt siltä tunnukaan.

Mä en kaipaa yhtään näitä menneitä aikoja (5 kk:tta).. mä odotan vain, että oppii istumaan ja touhuamaan pikkasen ominpäin. meillä on ehkä puolisen tuntia aamusta sitä, että viihtyy yksinään lattialla. siihen on nyt vihdoin tottunu. nuo 3 isompaa sisarusta pitää muulloin huolen siitä ettei vaavin tarvi koskaan oikeastaan olla yksin, niin ei olis sit milloinkaan. ja mä en oo koskaan oikeen jaksanu olla lapsille ""viihdyttäjä""..

mä oon tosi huono tekemään mitään vatsalihasliikkeitä tai jumppaamaan. mut kun tuo pimu vaatii kerran niin paljon huomiota, niin ""jumpataan"" sit joskus sen kans. eli esim. makoilen selälläni jalat koukussa vatsan päällä. vauva sit siihen jalkojen päälle.
siitä voi ""nostella jalkoja"", viedä jalkoja kauemmas vatsasta tai sit vatsalihasten avulla nostella yläkroppaa. tää viimenen on meillä molempien suosikki, eli vaavi saa olla paikallaan jalkojen päällä, äiti ""punnertaa"" hartioita ylös alustasta sen verran että ylettää pussaamaan vauvaa... =)
saikohan tosta jotain tolkkua...?!?
juu, ja oon mä vaavin kans noita ojentajiakin reenannu. eli vauva painoksi ja ylös työntöjä. mut nyt se alkaa olla jo niin painava, ettei enää meikäläisen lihaksilla kovin montaa kertaa nostella.

Meillä on nyt flunssa. Pikkupimu on räkänen eikä meinaa saada nukuttua ja isosiskot kanssa. Isukillakin nenä vuotaa. eli meillä ei oo kun kaks (kuudesta), jotka ei toistaseks oo flunssaa saaneet, minä ja 7 v poitsu. oon vaan ollu ilonen, etten oo saanu sitä meiän tyttöjen (ja varsinkaan vauvan) kans yhtäaikaa.

mut nyt taas heräillään, mentävä on.

saiskohan muuten joku taas aikaseks meille uuden ketjun? mä oon sitä jo monesti miettiny, mutta en oo saanu aikaseks..
ollaan me muuten oltu ahkeria kun alle kahdessa viikossa saatu melkein 100 viestiä aikaan!

moi vaan

ja Jennille onnea uuden asunnon johdosta!

Me oltiin viikonloppuna mökillä laiturinnosto puuhissa. Onneksi olin ottanut tytölle makuupussin mukaan, oli mökissä vähän viileää, ei oikeen lämminnyt hyvin. Ja niitä p***leen hirvikärpäsiä oli joka paikka täynnä. Yöks. Ilmat oli onneksi aurinkoiset ja koira nautti elämästään oikeen olan takaa. Painoi pitkin metsiä vauhdilla ja uimaan ja saunaan ja uimaan ja saunaa. Heh, hassu koira.

Meillä on nyt maisteltu kiinteistä perunaa ja maissi-perunaa, molemmat uppoavat aika hyvin. Ajattelin tuossa lisätä jonkin hedelmän pian.

Tuosta painonpudotuksesta. Tulen juu mukaan. Voisin sanoakin olleeni viimeiset 15 vuotta enemmän ja vähemmän dietillä ;-) joten kokemusta on. Kerron tässä omasta painonhallintaprojektistani. Painoin noin kolme vuotta sitten 85 kg (pituus 164), ja otti oma olemus päähän oikeen todenteolla. Sitten päätin että jotain tarttis tehdä ja tein vähän elämäntaparemonttia. Eli yksinkertaisesti lisäsin kasvisten määrää, rasva, vaalea leipä ja sokeri pannaan ja koiran kanssa kunnon lenkkejä. Päätin jo silloin että en ole laihdutuskuurilla vaan yritän muuttaa elämäntapojani pysyvämmin, jotta ne kilot eivät pamahtaisi heti takaisin. Koska se oli ollut aikaisemmin aina kompastuskiveni. Laihduin kyllä, mutta sitten ne kilot pelmahti takaisin. Noo, pikkuhiljaa tulosta alkoikin syntyä ja painoni putosi vuodessa-puolessatoista noin 15 kiloa. Tähän aikaan kuului suunnaton määrä opiskelua painonhallinnasta sekä hillitön määrä repsahduksia ja ahmimiskohtauksia (etenkin pms ahmintaa: siinä ei kattilallinen spagettia ja 400 g irtokarkkeja tuntuneet missään...). Mutta pikkuhiljaa olen oppinut tuota syömisenhallintaa ja nykyisin osaan syödä jo aika hyvin näläntunteen mukaan. Vaikka kyllä vieläkin tulee näitä pms-ahmintoja sekä muuta lohdutusta ruuasta kun on oikeen kurjaa ;-) Painoin ennen raskautta tasan 70 kg. Raskauden aikana painoa tuli lisää 9,7 kg ja se on melkeen kaikki lähtenyt pois, painan n. 70-72 kg riipuen vähän mikä aika kuukaudesta on käsillä. Tavoitteeni on 66 kg.

Ajattelin kyllä nyt syksyn vain vähentää syömistä ja lopettaa tuon herkuttelun, joka on vähän raskauden jälkeen jäänyt päälle ""saa syödä kun imettää"" logiikalla. Sitten vuoden vaihteen jälkeen alan tehokuurille, jotta pääsen tuohon 66 kiloon. Silloin tuolla tytöllä on jo kiinteät siinä mallissa että tissimaito ei ole niin tärkeää.

Voisin kirjoittaa romaanin tästä painojutusta, koska niinkuin sanoin niin viimeiset 15 vuotta ole tämän asian kanssa paininut. Yksi syy myös miksi haluan terveitä elämäntapoja on se, että opettaisin tuolle tytölle normaalin suhtautumisen ruokaan ettei se vinksahtaisi heti lapsena, hänellä on nimittäin ""läski-geenit"" molemmilta puolilta....

Muuten, en ole noudattanut mitään kutrailua, mutta sieltä sivuilta saa kyllä todella hyviä ja terveitä neuvoja painonhallintaan www.kutri.net.

Kiva jos jaksoitten lukea.......