HUHTIKUISET

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kati2
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Edellisiä keskusteluja lukematta hyppään nyt takas meidän remmiin. Eli ZAU ja ISO halaus kaikille! Lueskelen aikasempia juttuja heti kun vaan on aikaa...

Meille sitä on viime viikkoina sattunut ja tapahtunut niin kaikenlaista että en ole tännekään päässyt. Ensin koko kesän odotin mieheni lomaa kun kuuta nousevaa. No, se loma siirty ja lyheni kokoajan ja yks kaks mies tuli kotiin ja ilmoitti että olisi töitä Englannissa jossakin pikku kylässä. Kaikki meni ihan sekasin ja uusiks kun mietittiin että muutetaanko, matkustetaanko jnejne. Sitten se työ muuttuikin Dubliniin... ja taas sama rumba. No, lopulta mies meni Irlantiin kahdeksi viikoksi komennukselle ja mä kävin siellä sitten yksin pidennetyllä viikonloppumatkalla. Sain lennot 30v. lahjaksi mieheni vanhemmilta ja mun oma äiti katto poikaa sen ajan. Kaikki meni mukavasti ja nyt ollaan taas takasin arjessa. Ja se miehen lomakin on sitten nyt, vihdoinkin =)

Meidän pikku mies kasvaa ja kehittyy, hyvä kun ite mukana pysyy. Pieni kokoinenhan hän on mutta menee tasaisesti ihan omalla käyrällään. Yöt nukutaan edelleen entiseen tahtiin, kiinteitä syödään jo toista kuukautta. Voi kamala, kun en tiedä teidän muiden kuulumisista mitään!! Ihan avuton olo, en tiedä mitä kirjottaisin. Tarvii kyllä vielä tänään lueskella teidän muiden kuulumiset niin tiedän missä mennään.

Mä en enää imetä (imetys loppui tuohon Irlannin reissuun) ja seksikin on alkanut luistamaan =) Rahat on vähissä kun olen ihan hurahtanut osteskelemaan pojalle vaatteita. Mutta kohta ne työtkin taas alkavat, kamalaa! En millään haluaisi lähtee täältä kotoa töihin... ja mä kun ennen synnytystä luulin että aika tulee täällä kotona pitkäksi. Voi taivas!

Vellin syöttämistä olen tässä harkinnut kun poika on alkanut yöllä olemaan vähän levoton, tuntuu siltä että pelkällä maidon voimalla ei öitä enää kauaa nukuta. Ja 4kk neuvolassa pituus oli 62,3, paino 6,6kg ja pipo 42,4.

Ihanaa viikonloppua kaikille!! Nyt mä alan kelaileen noita teidän aikasempia juttuja niin pääsen tarinoihin mukaan. Ja etsin tietoa noista velleistä että miten ne kannattaa alottaa....

Moikka!

Eilen oli niin nätti ilma täällä,mutta eipä voi tästä päivästä sanoa samaa...

Sain vihdosta viimein varattua lääkäriin ajan siis siitä kierukasta ja se on maanantaina.
Vuoto on kyllä loppunut,mutta kestihän sitä melkein 2 viikkoa ja kohta pitäs TAAS alkaa uudet menkat,no ei sentäs,mutta ens viikon loppuna...

Meijän tyttöä ei ole nyt koko viikkona maistunut päiväunet,kahdet päikyt on nukkunut päivässä ja max. 45min ja arvatkaa mitä huutoa on ollu illalla,no on se nukahtanutkin klo20 maissa ja herätään aamulla klo8+miljoona kertaa yössä.Viime yö meni taas tuttia laitellessa ja illalla joi vielä 200ml velliä ja silti ei uni maistunut.Toissa yö oli mennykkin hyvin,että ei aina voi onnistua!Meillä ei o kyllä yhtään auttanut uniin kiinteet tai vellit. =(

En sit tiä olisko hampaita tulossa,on meinaan aika turvoksissa ja katoin omasta vauvakirjasta,et mulla on tullu eka hammas 3 päivää vaille 5kk,Siiri täyttää n.1,5viikon päästä 5kk.
No eihän tietty kaikki voi mennä samanlailla miten mulla vauvana,mutta kunhan aattelin...

Tuntuu,ettei saa täällä kotona mitään aikaseks,kun toi neiti ei nuku päivällä ollenkaan ja hereillä ollessaan kaipailee seuraa.Nyt on nukkunut ""jo"" 20 min parvekkeella(ja mä vaan täällä netissä pyörin,heh)

Meilläkin on omat varpaat kova juttu,niitä kattellaan kummissaan ja pidellään käsissä,vielä ei kai suuhun ole ängetty,mutta varmaan tekis mieli.
On se hassua,kun kaikkea tarvii maistaa...

Hauskat viikonloput!

Nostetaas taas ylös päin..

Meillä ei Tutteli sitten kelvannut. Tänään tarjosin NANnia ni johan kelpas, siis imi pulloo eikä irvistellyt. Nanni on makeepaa ainakin musta. Katotaan kelpaako vielä huomenna.

Hauska kuulla et Vivi olet vielä hengissä...

kutsuhuuto kävi, lauantaita

Terve taas!

Ollaan palattu kesälomareissulta kotiin.
En ehtiny vielä lukea kaikkia kirjotuksia. Kiva, että huhtikuiset-ketju on ollut aktiivinen.

Meiän poika se vain kasvaa. Luulen, että painaa jo 8 kg ja ens viikolla tulee ikää 4 kk.
Isoveli,1,5 v., on vain 10,5 kg, joten eipä noilla paljoa ole enää painoeroa.Ovat niin erisorttisia.

Vauva ei huoli tosiaan päivisin oikeen tissiä, mutta öisin on vielä kelvannu. Joskus saattaa ottaa päivälläki, mut useimmiten saa kauheen raivarin ja on pakko antaa pulloa. Oon yrittäny lypsää maitoa päivisin.Mut en tiiä miten kauan sitä jaksaa ja tuntuu, että se unohtuu ja ei ole aikaa...Että saattaa toi maidontulo loppua.No sitten siirrytään öisinkin pulloruokintaan.
Maissivelliä oon antanu vähän ja hyvin menee alas.Maissisosetta on maisteltu 2 kertaa.Ei oikeen näytä tykkäävän.Irvistelee.Mutta jatkan sillä kuitenkin.Tottuuhan se siihen makuun vähitellen.

Meiän poika on kyllä sellanen ilopilleri, että ei itke muuten kuin nälissään ja väsyneenä. Ihana, että on niin helppo vauva.
Yöllä poika heräilee aika usein. Ei ilmeisesti saa tarpeeks tissistä ja pitää usein tankata. Jospa noi kiinteät vähentäis heräilyjä pikkuhiljaa. Mutta onneks isoveli herää enää kerran yössä. :)

Aurinkoista sunnuntaita!

Nyt on sitten nimiäisten kakkososakin pidetty ja taas oli neiti niin hienosti! Pikkuisen kuitenkin kiukuteltiin kun vieraat oli lähtenyt, koska tyttö oli aivan kuitti. Nukahti onneksi aika pian ja on unosillaan edelleen.

Yöunet meillä on vieläkin aivan sekaisin. En tiedä mikä siinä on, mutta aamuyöllä alkaa tunnin välein heräily. Ihan syntymästä asti on nukuttu kohtalaisen hyvin, mutta nyt joku mättää pahemman kerran. Joka kerta kun menee sängyn viereen katsomaan, niin Vilma on kääntynyt masulleen, joten ehkä tällä on jotakin osuutta asiaan...Mene ja tiedä. Väsyttää!!

Töissäkin olin ekaa kertaa ja ihan kivasti meni! Kovin paljoa ei kyllä tee mieli kahmia hommia, koska vähemmästäkin tulee ikävä kotijoukkoja. Sillain muutamana iltana viikossa on aivan riittävä, kuten aiemmin kirjoittelinkin. Kyllä kai sitä paremmin jaksaa kotonakin kun välillä pääsee ihmisten ilmoille!

Noista kavereista kans... On hassua miten erilailla meidänkin kaverit suhtautuvat siihen, että meillä on nyt lapsi. Jotkut eivät selvästikään tiedä, mitä pitäisi sanoa ja miten sen vauvan lähellä ollaan ja siksi jäävät taka-alalle. On onneksi myös niitä, jotka ovat aivan innoissaan, uskaltavat pitää sylissä ja kutsuvat kylään. Silti harmittaa, että osa kavereista selkeesti etääntyy, koska luulevat että meille kelpaavat nykyään vain lapsirakkaat ystävät. Eihän se niin mene eikä meitä haittaa vaikka tiedämme että osa ystävistämme tuskin koskaan tulee itse lapsia hankkimaan. Meidän tuttavapiirissä ei siis toistaiseksi ole kenelläkään muulla lapsia.

Kiinteiden syömiseen ollaan saatu vähän rytmiä ja on alkanut maistumaankin paremmin. Kasvissose ja peruna-maissi ovat lemppareita ja mango sekä mustikka-omena saavat suun hymyyn.

Kaunis ilta-aurinko pilkistää sateen jälkeen ja onpas ihanaa olla äiti!

T. Heli ja Vilma 4kk2vk

Huomenta!

Meidän poika täyttää tänään 5 kk! Hih, meillä on juhlat :) Mä oon ihan järkyttyny mite aika voi vaan mennä näin nopeesti... Pian poika on ekaluokalla ja sitte rippikoulussa...

Pojan reiteen tuli viikonloppuna siihen rokotuskohtaan komea punainen kova pahkura. Soittelin ympäriinsä päivystykset sun muut, ja vakuuttivat että kuuluu asiaan. Se kun oli taas näitä rokotteita, jossa oli vissiinki 5 eri osasta. Ekasta rokotuksesta kun ei tullu mitään, ni olin ihan ihmeissäni.

Meillä kaveripiirissä aika paljonkin tällä hetkellä pieniä lapsia, vauvojakin ja lisää tulossa. Se on kyllä ihanaa, kun ollaan sitte samassa elämäntilanteessa kaikki. Raskainta on kun jotkut kaikkoaa, mutta tavallaan sen ymmärränki, esim. kun kyseessä on lapsettomuudesta kärsiviä. Ehkä se on liisn kova paikka tms.

Minkäs kokoisia vaatteita teillä käytetään? Miellä menee jotkut 70 cm, toisista taas 74cm ja joistaki puolipotkareista taas 80cm. Sitte esim. Lindexin bodyista hyvä koko on 86cm! Ne on vissii vähä kapiaa mallia meidän poitsulle :)
Pituutta on miehellä nyt 68,6cm ja painoa 9125g.

Ja kiva vivi kun kirjottelit pitkästä aikaa, teillä tuo elo onki aikasta jännää! Kaikkea hyvää!

Mä lähden nyt suihkuun synttärisankarin kanssa :) Hauskaa päivää kaikille!

Meillä kanssa heräillään öisin, koska on käännytty mahalleen. Täytyy varmaan laittaa kohta tyynyjä sivuille, että nukkuu yöt kunnolla... =) Välillä tuntuu ettei kerkeä tyttöä edes lattialle laittamaan kun ollaan jo mahallaan. On se vaan niin mukavaa kateltavaa! Meidän neiti täyttäisi ensi viikon perjantaina 5kk.

Minulla on nyt ongelma. Meillä kun on ne häät ensi kuussa ja hain lääkäriltä sellaisia pillereitä mitkä siirtävät menkkoja niin niiden kanssa ei saisi imettää, vaikuttaa liikaa tytön hormoonitoimintaan. Niin pitäisi pitää viikon tauko imetyksessä!? Nyt en sitten tiedä haluanko sittenkään syödä pillereitä, jos sen takia sitten loppuu imetys, mutta en toisaalta haluaisi hääpäivänäni pelätä, että mekko on punainen... =( En todellakaan tiedä mitä tehdä? Voisinhan tietysti käyttää rintapumppua pitääkseni maidon tuotannon yllä, mutta tuntuu aika kamalalta käyttää sitä viikon verran ja viskata maidot menemään. APUA!

AURINKOISTA PÄIVÄNJATKOA KAIKILLE!

Kiva kuulla vivistäkin =)

Meijän likalle menee vielä jokunen 60cm bodeissa,mutta parhaat koot taitaa on 62-70cm riippuen kenen valmistajan vaatteita. 3 viikkoa sitten mitat oli sen 63,2cm ja 5960g,ens viikolla on 5kk neuvola ja luulempa,että pituutta on tullu taas pari senttiä lisää ja painoa n.400g-500g.

Joo ja tosiaan mulla piti tänään olla se kierukan tarkastus juttu ja täti soitti aamulla,että lääkäri on sairaana jne,jne... ja aikaa tarvis siirtää ja ens viikolla on vielä jonkun lääkärin kesäloma jne,jne,että aika menis tonne 2viikon päähän...Eli uusi aika on tasan 2viikon päästä...
Nyt ei ole vuoto vaivannut,mutta jos alkaa ennen 2 viikkoa vaivaamaan entiseen tapaan meen johonkin toiselle lääkärille.Ihme,taas tätä meikäläisen tuuria.

Käytiin tossa aamusella tytön kanssa pitkällä kävely reissulla,kaksi tuntia meni.
Täytyy lähtee pois kotoa aina vähäks aikaa,kun miehellä on tää viikko yövuoroa jotta saa rauhassa nukkua.
Maailma on niin ihmeellinen vauvan mielestä,että mielummin kattellaan vaunuissa,kun nukutaan ja nyt sitten neiti olikin niin väsynyt,että nukahti syliin,kun sai tilkan maitoa ja nyt ne mun mussukat yhdessä nukkuu =)

Ja noista kavereista,mulla on ystävä piiristä monia joilla on lapsi/a tai odottaa tai kauhee vauvakuume.On myös sellasia joilla ei ole,mutta yhteyttä pidetään samaan malliin.
Oikeestaan sillon,kun muutin Tampereelle niin monet ystävistäni jäi 20-30km päähän(lapsuuden kunta) ja muutenkin näkeminen/yhteyden pito harveni.(mulla ei ollut omaa autoa,eikä monilla ystävilläni ja oikeestaan aina olin töissä tai ukon kanssa...)
Tässä meijän lähellä ei kyllä asu kummankaan kavereita ja se on yksi syy miksi ollaan muuttamassa täältä pois mielellään jo tänä vuonna.
Lähin ystäväni(odottaa vauvaa) asuu n.10km päässä ja toinen kaverini jolla on 5kk vauva asuu n.15km päässä.(rakkaimmat ystäväni)
Lähempänä kyllä n.6km päässä asuu vauvakuumeilija,mutta harvoin nähdään.

No tytteli heräs joten kuullaan!

Perkelee naapuri...alotti leikkaa nurmikkoo eilen illalla 9 jälkee....ihan pimee..varsinkin ku päiväl oli satanukin..

Joo, meillä oli eilen jännää vauvauinnissa. Max jännitti melkein koko ajan, mutta ei huutanu tai itkeny, ihmetteli vain. pari muuta vauvaa kiljahteli ilosta ja roiskutteli innoissaan.

meillä käytetään pääasiassa 62cm, jostain mahtuu vielä 56, ja kai 68 menis. pittuuta 0n silti jo 66cm, mut kun ollaan hoikkia niin mahtuu (6,7kg).

Yöt on taas rauhottunut 3 syöntiin ja äitikin sai nukuttua, eikä heräilly omiaan. EI; mies huutelee lattialta niin paljo, et ...

Kaura ja Max 4kk 2pv

Hei!

Isoveli nukkuu päiväunia ja mä vauvan kans tietokoneella.
Sillä alkaa olla aika kova ääni jo ku juttelee. Kiljahtelee ja kurluttelee välillä. :)

Meillä on käytössä 68 cm vaatteet pääasiassa, joitain 70 ja 74 cm:kin. Poika täyttää lauantaina 4kk.

Hei!

Meillä iski täällä nyt ensimmäinen nuha, kurjalta tuntuu seurata tuon pienen olemista kun ei tahdo saada syödyksi ja olo on tukala kaiken aikaa.
Mites teillä muilla onko vauvat olleet terveitä, jossainpäin oli sitä korvatulehdusta ollut, onneksi sitä ei meille ole ainakaan vielä tullut.

Mökillä silti piipahdettiin huvilakauden päättäjäisissä ja katseltiin kun muut ampui euroja ilmaan. Täytyy säästää joka asiassa=}
Sieniäkin löysin, mutten mitää sellaista mitä olisin uskaltanut laittaa pannulle. Kaikki kanttarellit ja suppilovahverot varmaan vetäytyy maan sisään kun tuun paikalle, mistään niitä ei löydy. Asutaankin jo vähän sillä vyöhykkeellä että kasvaakokaan niitä niin yleisesti täällä.

No, poika heräs, täytyy mennä! Iloista päivän jatkoa kaikille!

Noniin nyt se taas heräs

heipsan!
Meillä käytetään nykyään vaatteita kokoa 68 cm / 70 cm.
huomenna olis 5 kk neuvola. saas nähdä miten on tyttö taas kasvanu..

meillä on päiviin vakiintunu jo jonkinlainen rytmi, päikkärit aamupäivällä ja keskipäivällä suunnilleen samaan aikaan. illan (3.) unet vähän vaihtelee.
Soseita syödään 2 krt päivässä. tänään annoin ensimmäisen kerran lihasosetta. sosetta menee kerrallaan n. 1/2 prk ja maitoa päälle.
vähän toista viikkoa olen antanut tytölle kaurapuuroa. se maistuu tosi hyvin. nyt on (eilisestä) siirretty puuro iltaan, siinä toivossa että yöunet tulis rauhallisemmiks. mutta on aika väsy iltaisin eikä vielä tuo puuronsyönti ole ihan sitä luokkaa kuin toivoisin.. mutta hiljaa hyvä tulee.

""Ihana"" (vaikkei tätä tietty kenellekään toivois) huomata ettei olla ainoita joilla tuo yöuni takkuilee. sitä kun jotenkin kuvittelee, että on ainoa joka sen kanssa painii..

meillä ei vielä käännytä, kyljelleen mennään leluilla houkuttelemalla, mutta se viimeinen oivallus puuttuu.. takajalka ei siis nouse lattiasta. muistaakseni esikoinen kääntyi juuri 5 kk täytettyään, menisköhän tämä asia saman kaavan mukaan?
siinä mielessä toivoisin nopeaa kehitystä tuon liikunnallisen puolen suhteen, että alkais viihtyä paremmin itseksensä tavaroidensa parissa kun ei tarttis auttaa joka välissä. mutta toisaalta kun tietää mitä se liikkuminen tuo tullessaan.. ei sillä niin kiire taidakaan olla =)

hampaita ei myöskään ole vielä puhjennut. mä oon vähän ounastellu sitä vampyyriä, mutta saa nähdä nyt kun mitään ei kuiteskaan ole tapahtunu. Esikoisen kans aloin odottaa hampaita suunnilleen 4 kk iästä (kuolaa tuli pienen puron verran ja hankasi ikeniä kovasti). no, ensimmäinen hammas puhkesi sitten 11 kk iässä! että en nyt uskalla enää olla varma mistään... =)

nyt on sit alkanu nämä kelit, jolloin on tosi vaikea pukea ""oikein"" päälle. aamulla on kylmä ja parin tunnin päästä lämpötila jo ihan toista luokkaa.

moi

meillä nukutaan edelleen kolmet päikkärit, jotka ovat kestoltaan 30 min. Melkeen voisi laittaa kellon soittamaan neidin unirytmin mukaan, niin tarkkaan se puol tuntia menee :) Joskus harvoin saattaa vaunulenkillä nukkua tunninkin, mutta yleensä just toi 30 min.

Tyttö on ollut tähän asti todella hyväntuulinen vauva, mutta nyt lähes 4 kk ikäisenä on alkanut kitistä jonkin verran päivisin. Osittain kai oli nälkää, koska nyt ekan kerran on alkanut korvike maistua oikeen kunnolla tuttipullosta (tähän asti tuttipullo ei ole meinannut kelvata millään) ja nyt on saanut muutamana päivänä maissivelliä. Tämä on helpottanut kitinää jonkin verran. Joskus on vähän vaikeeta aina keksiä ""viihdykettä"" koko päiväksi... kun ei aina tiedä onko nälkä vai muuten vain tylsää ja éi osaa tarjota oikeeta asiaa... Ajattelin alottaa perunan tarjoomisen tässä ihan päivänä jonain.

nyt taas kutsutaan.

...Ei mulla kyllä mitään asiaa ole,mutta tulinpa kuitenkin =)
Pyykit on pesty ja tiskit tiskattu,tyttö on nukkunut kohta 2h vaunuissa parvekkeella,yllättävää,aattelin että nukkuu nyt puoli tuntia edes niin lähetään sitten lähi kauppaan vaunuilla,mutta tyttö päätti taas toisin,kuin äiti oli ajatellut... =)
Tylsää,kun mieskin nukkuu (se yövuoro) ja herätän sen tossa noin tunnin päästä.
Ohjelmassa olis tänään anoppilassa käynti,eipä muuta...

Hauskaa päivää!

T:Jenni ja Siiri (viikon päästä 5kk)

Dodiin, nyt on kuulumiset kahlattu... voi ziizus. Nyt heti kun aloin kirjottaan niin itkuhälyytin alko suhiseen. Toivottavasti on vaan tuuli joka sitä häirittee. On muuten tehokkaita ko. vekottimet. Ottaa kaukana kulkevan koiran haukunnan ja lentokoneenkin äänen.

Meillä ei vielä ole merkkejäkään siitä että pikkumies kääntyisi vatsalleen. Jos hänet kääntää masulle niin viihtyy kyllä siinä kauankin aikaa mutta ei kyllä ite käänny. Varpaita pitää joskus ihmetellä mutta jotekin sekin nyt taantu, ei ne enää kiinnosta. Mutta höpöttää pitää! Jestas sitä höpötystä mikä aamulla kuuluu pinnasängystä kun vesseli herää! Ja iltasin pitää vielä kertoa kaikki kuulumiset ennen kun mennään nukkuun. Tosta nukkumisesta piti sanoa että se tekee todella ihmeitä kun siirtää lapsen nukkumaan omaan huoneeseen. Me siirrettiin vesseli nukkuun omaan huoneeseen 1.5kk ikäisenä ja siitä lähtien se on herännyt vain kerran yössä. Yksi poikkeus on ja se johtu siitä että olin laittanut liian paksun peiton ja sille tuli liian kuuma peiton alla. Mieheni sisko teki saman tempun kun meinasi tulla hulluksi öiden kanssa ja sama tulos. Toinen mikä auttoi kanssa heillä oli se että yöksi syötettiin korviketta ja päivällä äidinmaitoa.

Joku muuten kyseli mitä tehdä kun on häät ja pitäisi siirtää menkkoja. Pumppaamisella varmaan saat jonkilaisen maidontuotannon ylläpidettyä mutta jos yösyönnit jää pois niin kyllä se vaan alkaa hiipumaan tuo maidon tulo =( Näin ainakin mulla ja mun ystävillä on alkanut käymään. Mäkin yritin vielä pumppailla siellä Dublinissa mutta ihan hullun hommaahan se oli. Lopetin itteni kiusaamisen ja päätin että imetys loppuu. Oli aikas haikeaa toi lopettaminen mutta joskushan se on lopetettava kuitenkin. Eikä poikakaan enää viihtyny tissillä muutakun kylläisenä.

Meillä päivärytmi on kyllä jokapäivä aikas samanlainen. Eli ekan kerran herätään 6.30-7.30, tankataan maitoa ja nukutaan vielä n. 1-2h. Sitten klo 10-10.30 on ruoka eli pikku purkillinen sosetta ja maitoa päälle. Sen jälkeen onkin päikkärit jotka on yleensä n. 2h. Klo 14 on ""välipala"" eli maitoa ja n. klo 15 otetaan päikkärit, n.1-2h. Klo 17. on ruoka eli puoli purkkia jotain hedelmäsosetta ja maitoa. Ja klo 19.30-20 otetaan vielä iltamaito ja mennään nukkumaan.

Noi puurot on alkanut mua kiinnostamaan, eli miten te teette esim. kaurapuuroa?? Ihan Eloveenaa vaan korvikkeeseen vai miten ihmeessä? Mä tunnen itteni ihan blondiksi.....

Mulle laitetaan kans kierukka ens menkkojen jälkeen. Eivät ole neuvolassa suostuneet laittamaan sitä aikasemmin vaan haluavat että paikat ja hormonitoiminta asettuu kohdalleen. Oon kuullu kyllä kamalia tarinoita kuparikierukoista mutta ajattelin silti kokeilla. Hormonaalista ehkäisyä kun kartan kun ruttoa, on niin huonoja kokemuksia.

Mun kummipoika joutu eilen tayssiin, hänen äiti epäili korvatulehdusta ja nyt sitten pikkusta (ikää 3kk) kuvataan joka suunnasta ja otettaan sydänfilmiä. Sydäntä raastaa... toivottavasti oireiden syy löytyy pian ja kumiukko paranee ja pääsee kotiin.

Jaahas, ja taas tätä mammaa viedään! Me muuten mennään ens lauantaina ekaa kertaa vauvauintiin, jännää! Uikkarit pitää vielä ostaa.

Aurinkoista keskiviikkoa kaikille!

neuvolakuulumisia: 65 cm / 7400g ja ikää siis viikon kuluttua 5 kk. pituus menee keskikäyrällä, mutta pikkasen pullukka neiti meillä on. täti oli tyytyväinen kun oli reidessä mihin tuikata rokotuspiikki... =)
tähän saakka pimu ei oo ítkeny vielä ikinä neuvolassa. no, tänään tuli sitten edellisten kertojenkin edestä huutoa. ilmeisesti sijainen ei miellyttäny?!?
sijainen muuten sanoi, että rokotusneulat on sen mielestä aivan liian tylppäkärkisiä! mua alkoi ihan pahaa tehdä, että tylppäkärkisellä neulalla meiän vauvoja rokotellaan.. käskinkin samantein sen antaa palautetta valmistajalle ja vaatia muutosta asiaan!!

Mä teen Vivi kaurapuuron kaupan puurojauheesta. se on musta tosi kallista, mut en usko että meillä menis hiutalepuuro vielä (roskia suussa, yäk=) tuo mun hommaama paketti on Bona/Nestlen Lasten kaurapuuro 5kk+.
se on tosi kätsy, kiehautan vedenkeittimellä vettä, kaadan lautaselle ja ripottelen jauhetta sekaan. sit vaan sekoitetaan. ei tarvi mittailla eikä mitään - summassa vaan ja jos tulee jompaakumpaa liikaa niin sit vaan toista lisää.

meille sanottiin neuvolassa, että kääntymään sais alkaa pikkuhiljaa. mut ei tuolla näytä olevan kiirettä.. kai meillä palvelu pelaa liian hyvin muutenkin.
höpötystä tulee muuten meilläkin! ja toissapäivänä meinasin pissata housuun kun tyttö hauskuutti mua laulullaan.. tai niin mä ainakin kuvittelin. mulla on tapana laulaa paljon. siinä sitten laulelin jotain tosi hehkeetä iskelmää niin tyttö alkoi kai matkia mua. se ääni ei ollu tavallista jokeltelua, mutta toivon kovasti ettei se ihan ollu myöskään sitä miltä mun laulu kuullostaa =)

Aattelin täältä räkäliinan takaa laittaa vähän kuulumisia..

Siis äitiin on iskeny flunssa =(

Ekaks vaikka puuro asiaa: Ite keittelin esikoiselle puuron veteen ja siihen korviketta sekaan sit valmiina.. Tein ja teen sitä nallen 4-viljan hiutaleista se on jotenkin maukkaamman makusta ainakin omaan suuhun ku pelkkä kaura.. Elovenalla on myös semmosta hienompijakosta hiutaletta..sopii siis sihtikurkuillekin. =) olikohan se elovena plus tai jotain..

Poika on nyt nukkunu parisenviikkoa toisessa huoneessa ja yöt on jatkuneet huomattavasti paremmin.. Aamulla herää 7-10, tuttia ei tarvi käydä viedä joka yö takaisin suuhun.. ja jos tarvii niin kerran..

En oo pahemmin tänne mittoja laitellu, ku me tullaan niin paljon jäljessä suurinta osaa, et oon aatellu ettei 4-5kk:n äitejä kiinnosta meiän 3kk mitat, mut jos ny tähän sit laitan kuitenkin noi 3kk mitat
pituus:62cm paino: 7080g ja pipa 42,5cm

Poju kääntyy masulta selälteen muttei kovinkaan ahkerasti, kun ei herra viihdy masulteen muuten kuin sirkushuvien kanssa.. enkä niitä kerkee sille kokoajan järjestään kun isosisko levitelee atomipommeja ympäri taloo ja näyttää mulle trapetsitemppuja =)

Jaahas nyt tuolla vaunuissa herättiin.. kiva kiva just tänään menee päikkärit ristiin.. isompi nukahti just.. itekkin tekis mieli mennä pötkölleen ku on tää flunssa päällänsä.. noh ei auta, onneks ukko tulee kohta kotiin.. vai meniks se tänään katsastaan auton suoraan töistä ääh!
No moro!

heippa,

meiilä kääntyminen sujuu jo aika helposti oikean kautta, vasuria tarttee reenata. mahalleen päästyä alkaa armoton ähellys, jonka tuloksena liikutaan taakse- ja sivullepäin. peppukin nousee välillä komeasti ja pää kopsahtaa silloin lattiaan :)

äh, tää ""mato"" sylis ei saa kirjotettua..

auringon paistetta