**HUHTIKUISET Maaliskuussa** (17 vauvaa syntynyt!)

Onnea tytöistä angelia ja Saimaanrannan äippä =) :flower: Tuleehan niitä tyttöjäkin sentäs! :D

Feles esikoisen kanssa kivuttomat supaprit ei tehneet mulla yhtään mitään, mutta näiden muiden kanssa on kivuttomillakin paikat auenneet ja kypsyneet. Eli on tyyppikohtaista, ja sitten tosiaan ensisynnyttäjillä tuo kypsyminen yleensä ottaa melkoisesti pitempään kuin uudelleensynnyttäjillä.

Meinasin leipoa taas muffinsseja, kun niitä on sitten helppo ottaa vierasluvun mukaan sulamaan (kuten myös pullia joita on tullut tehtyä tässä pari satsia viime viikkoina). Tällä kertaa tulisi muffarit Dubbel Nougatista :p

stoppis 38+4
 
Saimaanrannan äippä siis vau, jopas oli jännä kun et muistaakseni missään vaiheessa aikonut vielä synnyttää =) :heart: onnittelut tytöstä ja tulehan kertomaan kuulumisia kun jaksat.

Miehelle iski remonttivimma ja nyt laitetaan khh lattia (ja seinät) uusiksi. Ihme vimmoja meillä näin keväisin :D

-C ja T-
 
Onnittelut angelia tytöstä :flower: :heart: :flower:
ja Saimaanrannan äippä tytöstä :flower: :heart: :flower:

Alkaa tasasena virtana noita vauvoja syntyä :)

Ihan poikki. Lähin aamusta avokin mukaan rompetorille Tampereen Teivoon. Tosin siinä toivossa, ett ois omaankin pyörään löytyny jotain osia, mutt turha toivo. Pappatunturin ja jenkkiautojen osia siellä enimmäkseen oli. Vaan eipä tuolla minun pyörän laitolla tässä vaiheessa nyt niin kauhee kiire ole, kohta ei ehdi ajattelee koko moottoripyörää :LOL:

Tänään en kyllä tee tasan tarkkaan mitään tai jos jaksas koneellisen pyykkiä pestä, nii seki ois jo jotain. Katotaan kolottaako illalla paikkoja muutaman tunnin kävely/seisoskelu. MUtt tuskin nyt synnyttämään ainakaa lähen ;)

JääKyynel ja Tuittu 38+4
 
Onnea
angelia,
Saimaanrannan äippä,
syysmama ja
heinekeeni
:flower: :heart: :heart: :flower:
Tuleepas nyt vauvoja rytinällä :)

Mulla oli eilen kipupäivä. Masu oli kipeä ja kova koko ajan, muttei synnytyssuppareita tullut kuin yöllä muutama. Tänään taas paljon parempi päivä. Miten nämä päivät vaihtelee näin??

Virpojat käyvät täällä päin huomenna. Meille tosin ei koskaan ole kukaan tullut, vaikka muutama pikkuvirpoja saisi kyllä tullakin :)
Mäkin olen tiukka tässä asiassa: ei epäkohteliaita ja rahan perässä virpojia.. 1 suklaamuna/virpoja. Jos meidän lapset joskut menevät virpomaan, niin opetan, että ensin täytyy kysyä saako virpoa..

Esikoinen syntyi 36+3 eikä joutunut lastenosastolle eikä häntä otettu multa missään vaiheessa pois. Oli hyvässä kunnossa siis =)

Eihän ne ässät oikeasti tehoa. Paitsi seksi jos on kielto tai lapsi jo valmis tulemaan maailmaan.
Olen myös sitä mieltä, että suurin osa lapsista syntyy kun ovat valmiita, mutta osa kuitenkin liian aikaisin tai liian myöhään. Itse ei siis voi asiaan vaikuttaa (ellei ole esim. seksikieltoa ym. päällä).

Mun sairaalakassi on ikean sininen kassi. Että ei mikään luxusmalli :D

Saatiin hoitaja huomiselle. Päästään miehen kanssa ulos syömään!!!!! Viimeksi ollaan käyty kesäkuun alussa :D Antaa varmasti meille molemmille voimia taas, ihanaa!!!

Meilläkin on ollut vuoden alusta remonttia ja vielä jatkuu. Siksi olenkin aika poikki. Kun mies tulee töistä menee hän remontoimaan.. No nyt tulee vähän taukoka, koska yksi tilaustuote tulee vasta 2 viikon päästä..
Katsellaan kuinka paljon on vielä kesken kun ollaan päästy synnyttämään..

Nyt leikkimään..

Greddy ja Piksu 38+3
 
Onnittelut saimaanrannan äippä ja angelia!!! :heart: :heart:

ihanaa kun vauvoja on alkanu meillekin tänne tulemaan oikein urakalla..

(.) kirkasta limaa tulee tosi paljon...
mulla on ihan sellanen fiilis et vauva on kääntyny ja toi limaisuus ois limatulpan osia...saa nähä...vielä ei tarvis kyllä syntyä...

nyt kattomaan leffaa lasten kanssa :)

nasum ja neiti 35+6 :heart:
 
Paripäivää on palstalta pois ja johan täällä tapahtuu paljon!

Meillekin on siis vauva jo syntynyt ;)

Mentiin sairaalaan vähän enne klo 8. Aluksi otettiin käyrää ja hyvältä näytti.
8:45 oltiin jo salissa ja lääkäri tutki paikat ja totesi että kypsät paikat kalvojen puhkaisuun, kohdunsuu 5cm auki.
Klo 9 alkoi supistukset.
Klo 10:15 kohdunkaulanpuudute
Klo 12:10 aloitin ponnistamaan, aluksi jakkaralla mutta kun ei tajua niin ei tajua --> sängylle puoli-istuvaan
Klo 12:30 Poikavauva syntyi

51cm ja painoarvio piti tälläkin kertaa suurinpiirtein paikkansa ja poitsulla painoa oli 4050g.
Ei tikattavaa ja olo oli lähes normaali heti synnytyksen jälkeen.
Oksitosiiniakaan ei tarvittu joten kakelta pistämiseltä säästyin (ainoastaan tuo kohdunkaulanpuudute "pistettiin" )

Kätilöt oli kovasti sitä mieltä että tervetuloa vaan uudestaan että haluavat näitä tämmöisiä helppoja synnytyksiä enemmänkin.
Synnytyksenkulkuraportissakin näytää olevan vain 8 riviä tekstiä..


Heinekeeni Paljon onnea pikkuisesta pojasta :flower:
syysmama Paljon onnea pikkuisesta pojasta :flower:
angelia Paljon onnea pikkuisesta tytöstä :flower: (todella nopeata toimintaa!)
Saimaanrannan äippä Paljon onnea pikkuisesta tytöstä :flower:

Sun Rise Esikoisen aikana mies lähti toiselle paikkakunnalle töihin, toki vauva oli silloin jo 3kk joten siihen vauva arkeen oli jo päässyt hyvin jyvälle. Minä muutin vauvan kanssa vasta kuukautta myöhemmin.
Kyllähän siitä selvisi, onneksi oli pari mammakaveria joilla oli myös samanikäiset esikoiset heidän kanssaan tavatiiin kerran viikossa.

AnnaBuu toivotaan parasta että teilläkin pian päästäisiin vauvan hakuun.

mother4 oikeesti yritin tiirailla välillä siihen malliin että oletkohan samaan aikaan, mutta en bongannut ketään potentiaalista ;)

Mutta nyt sitten vauva vaatii huomiota!

Leppoisaa lauantaita kaikille!

KiiajaVille + poitsu
 
Onnea kaikille vauvan saaneille!! :heart: =) Nyt niitä alkaa sitten tosiaan jos nyt ei ihan päivittäin niin lähes tulkoon kuitenkin syntyä :)

Itse tulin poksumaan ja merkkaileen.. 37+0 :) Taas on niin väsynyt ettei enempää jaksa kirjoitella, mutta ei muutoksia missään voinneissa tms. :)
 
Niin se piti vielä lisätä,
nasumasuselle tsemppiä maanantaille! Toivotaan että jos vauva ei ole vielä tajunnut itekseen kääntyä että kääntöyritys onnistuu ja sujuisi mahdollisimman "helposti".

Nyt mies on uimassa ja mummi lasten kanssa ulkona joten menen pötköttään vauvan viekkuun =) :heart:
 
No kylläpäs vauvoja nyt putkahtelee ihan urakalla ja ihan yllätyksenä joidenkin kohdalla :D

Onneksi olkoon KiiajaVille pojasta :flower: :heart: :flower:
ja Hemmi pojasta :flower: :heart: :flower:

Taitaa olla edelleen aika poikavoittosta :)

JääKyynel ja Tuittu 38+4
 
Tämähän on sit infoamisen arvonen asia :LOL: Kävin äsken vessassa ja ainaki osa limatulpasta tuli nyt sit pihalle. Oli aika paljon sitä venyvää mönjää (ei veriviiruja seassa) ainaki paperissa. Saas nyt sit nähä kui kauan tän kohdalla tosta tulpasta tulee lähtö vai kärvistelenkö vielä kolme viikkoo ;)
 
Onnea Angelia, Saimaanrannan äippä, Syysmama, Heinekeeni, KiiajaVille sekä Hemmi! :flower: :flower: :flower:

Täällä tulee kipeitä supistuksia välillä useita tunnissa, välillä menee tunteja ilman. Toivoisin niin kovasti, että vauva lähtisi syntymään itse ennen maanantaita, niin ei tarvitsisi tehdä sitä päätöstä käynnistyksen ja sektion välillä. Harvoinpa ne vauvat tosin taitavat kuitenkaan tulla silloin, kun itse haluaisi... :whistle:

Piipa rv 37+5
 

Minä eka kertaa tähän kirjoitan ja on kyllä ollut tarkoitus kirjoittaa aikaisemmin mutta en oo osannu aloittaa :/ Olen kyllä käynyt välillä lukasemassa teidän muitten kirjoituksia.

Itellä loppu raskaus ei ole menny niin hyvin kuin ensimmäinen raskaus. Raskausmyrkytys oireita on ollut ja pissassa on ollu valkuaista mutta verenpaine on pysyny hyvänä. Välillä painoki on laskenu mutta ei mitenkään paljon. Jalat on ollut huonona ja niskat erittäin jumissa. Liikkuminen on ollu jo kuukauden ajan melko kömpelöä ja raskasta ja olo on ollut väsyny sekä turvotusta. Eilen sitten kävin neuvolassa ja sitten jouduinki käymään päivystyksessä kun pulssi on ollut hirveen korkea ja on kaulassa sellaiset patit jotka ei ole kippeitä mutta varalta otettiin sitten EKG ja maanantaina kilpirauhas testi. Muuten oon nauttinut raskaana olosta :)

Ei oo enää pitkä aika laskettuun aikaan ja paikatki on jo auvennu ja supistusta ollut :) Kovasti puolison kanssa ootetaan että milloin pikkuinen tulee maailmaan :) :heart:
Saa nähä mitä esikoinen reagoi tulokkaaseen kun hänellä on ikää vain 1,2 vuotta. :)

Mappeli & Tirri 38+4
 
KiiajaVille ja Hemmi Onnittelut poikavauvoista! :heart:

mappeli Tervetuloa mukaan viimemetreille! =)

Otettiin sitten kahden tunnin päiväunet miehen kanssa. :whistle: Ei oikein muuta raportoitavaa, päivä mennyt muuten siivotessa ja pakkaillessa. Jos kävis vähän nokkaa ulkona näyttämässä...

rv36+3
 
Onnea Kiiajaville ja Hemmi :flower:

Eikö ollu että Hemmin matkustamiseen synnyttämään tarvittiin helikopteria..? Tarinaa odotellessa :)

Semmosta mietin, että "ennenvanhaa" on tarkennettu jotenki vauvan liikkeistä laskettua-aikaa, osaisko joku kertoo miten lasketaan :)

( .) Kokoajan kauhee ähky,täysolo ja väsyttää. Äsken järjestelin hoitopöydän valmiiksi vauvaa varten, taas yks asia vähempi tehtävänä. :)
 
Kylläpäs nyt tänään tänne kirjotan. Moneen päivään oo mitään laittanu ja nyt monta kertaa jo kommentoinu :ashamed:

Näin ensikertalaisena minäki oottelen niitä synnytyskertomuksia. En kyllä niistä säiky. Ihan mielenkiinnosta haluu tietää miten kullakin on menny :)

Sain sitten sairaalakassin vihdoin ja viimein pakattua suurinpiirttein valmiiks. Aika hervottoman kokonen laukkuha toi on (vetolaukku), mutt ei oikein muutakaa sopivaa ollu. Vaan ihan samahan toi vissiin on millä laukulla sinne lähtee sit ku tulee lähtö. Mies viimeks tänään muistutteli siitä ettei oo pakattuna. Kumpikohan tässä oikein on hätäsempi ;) Kaiken kukkuraks menin tyhmä laittaa viestin avokille tosta limatulpasta (on töissä ), vaikkei sitä nyt ois sille tarttenu ilmottaa, niin se oli jo heti ett pitääkö soittaa sairaalaan. Ei se oikein käsittäny, ett ei se synnytys nyt ala :LOL: :LOL:

Joo, jos sitä menis taas sohvalle pötkölleen. Ei tässä oo viime päivinä oikein muutakaa jaksanu ja turvotus on ihan järkkyä. Tuntuu ett se vaa lisääntyy koko ajan :/

JääKyynel ja Tuittu 38+4
 

Yhteistyössä