**HUHTIKUISET Maaliskuussa** (17 vauvaa syntynyt!)

Onnea kaikille poikineille! =)
Ihanaa huomata että sieltähän niitä vauvoja tupsahtelee maailmaan.

Poppeliini, mulle saapi korjata LA:n, se on 15.4 :) (vaikka onko se nyt niin just, ultran perusteella on LA arvioitu joten saas nähdä..)
Mulla on omat synttärit 13.4 joten tiedä vaikka synttärilahjaksi tulis vauva :LOL:

Sain neuvolan tädiltä risuja kun en oo vielä sairaalakassia pakannut. Pitihän se nyt sitten alkaa pakkailemaan ja pakkailun myötä aloin tässä tajuamaan että sehän saattaa tosiaan tulla lähtö hetkenä minä hyvänsä...ja kaikki hommat kotonakin ihan vaiheessa. No, touhutaan nyt sitten oikein urakalla ja koitetaan saada kotona ja heppatallilla asiat järkättyä siihen malliin että täältä uskaltaa muutamaksi päiväksi irtautua.

Onko muita neuvolassa kielletty nukkumasta selällään? Mulla selällään olisi kaikkein paras olla mutta sanoivat että se ei tee vauvan hapensaannille hyvää. En tuota aiemmin älynnyt, luulin että selällään ei vaan tykätä yleensä raskaana olla koska siitä tulee monelle huono olo, mutta itselläni kun paras olo tuntuu selälleen olevan niin siinäpähän olen muina naisina vaan köllötellyt tähän asti. Olen nyt sitten koittanut väkisillä tyynyjen avulla runnoa itseäni kyljelleen nukkumaan mutta useinpa sitä herätessään löytää itsensä taas selällään köllöttelemästä.
 
Paljon onnea vauvoista Saimaanrannan äippä, Angelia, KiiajaVille sekä Hemmi! :flower: :heart:

Tervetuloa mukaan Mappeli!

Tsempit kaikille, joilla on synnytys käsillä! Piipalle erityistsempit huomiselle!

Omassa navassa kaikki hyvin. :) Öisin tosin saan ravata vessassa tooosi usein, että aika alhaalla vauva kai majailee. Jotenkin minulla on kuitenkin vaikeuksia hahmottaa, että vauva voisi syntyä käytännössä milloin vain. Sairaalakassi on yhä pakkaamatta, samoin vauvan kotiutumisvaatteet. Vauvan sänky, kylpyamme, vaunut jne. edelleen varastossa. Pitäisköhän alkaa tehdä jotain?!! :eek:

Rosahdus 38+3
 
Onnea jälleen vauvautuneille!! :flower:


38+6 ja yhdessä kasassa edelleen.. :p

En malttais oottaa että pääsee vauvanhakuun..
No, miehellä ois ens to-ti vapaata, joten sillon vois olla ihan otollinen hetki.. :) Lisäks tulevalla viikolla on myös vauvan suunnitellun nimen nimipäiväkin, joten jospa vaikka syntyis sinä päivänä.. :) Jää nähtäväksi..
 
Hyvää palmusunnuntain iltaa!

On tainnut monella olla kiireisempi päivä suklaamunien kanssa kun ei ole montaa sivua tekstiä tullut :)

Mulla on oikealla kylkiluu todella kipeä! Voikohan se olla murtunut?? Piksu potkii ja muljuaa vaan tota oikeaa puolta välillä todella kipeästi..

Ensi viikolla onkin jo meidän kuu.
Kuinkahan monta maalisvauvaa vielä tulee =)

Voimia kaikille!

Greddy ja Piksu 38+4
 
Yeb
Kellis, mun piti heti kaivaa kalenteri esiin ja katella mitä nimipäiviä ens viikolla oikein on :D

Tinami, hui kauhistus! Ei mua oo koskaan kielletty selälläni nukkumasta, ja todella usein herään niin.. Mulla on ihan hyvä olla mutta täytyykin sitten varmaan joku tyynyviritys laittaa että pysyy kyljellään :ashamed:


Nasumasuselle
tsemppiä huomiseen kääntöyritykseen (eikös se niin ollut, toivottavasti en ihan väärin muista..) ja Piipa, toivotaan että saat huomenna jonkunlaisen ratkaisun synnytyspulmaan :hug:

Chiq, mä en millään jaksa uskoa että mä olisin tästä ihan äkkiä synnyttämään lähdössä :D Tuntuu ihan epätodelliselta koko ajatus. Vatsa on vissiin laskeutunut jo jokunen aika sitten, mä en sitä huomaa, kaveri huomautti jossain välissä :) Toisaalta mulla on kokemus vain käynnistetystä synnytyksestä joka oli näillä viikoilla jo vatsan ulkopuolella, nyt jännittääkin ihan kauhesti koska lähtö on edessä! Voi mennä vielä se kolmekin viikkoa..

Yeb 39+1
 
Mä oon kans nukkunut selälläni. Muistan lukeneeni, että niin kauan kuin äidillä on hyvä olla niin, niin vauvallakin pitäisi olla. Tiedä sitten...Pyrin kyllä nukahtamaan ja nukkumaan kyljellään, mutta minkäs sille mahtaa, jos selälleen herää. :saint:

Koko viikonloppu meni sitten siivotessa ja pakatessa. :kieh: Huomisesta alkaen aletaan viemään tavaroita uuteen asuntoon. Sielläkin saa varmaan sitten siivota. :D Tänään ollut hieman menkkamaisia tuntemuksia alavatsalla, oisko ne supparit pikkuhiljaa rantautumassa tännekin, ei ole tähän mennessä kai ollut mitään.

Taitaa kohtapuoliin tulla vauvauutisia harva se päivä, ihanaa. Synnytyskertomuksia luen kans mielelläni, tähän mennessä kuulostanut kaikki niin mukavilta. :)

Ärveet ois tänään 36 plus 4
 
Voi näitä vauvauutisia, ihanaa ja onnea kaikille vauvaantuneille!

Mä olen kanssa nukkunut välillä selälläni sillä kädet/ olkapäät kipeytyy jatkuvasta kyljellään nukkumisesta ja ainakin tähän mennessä mun on ollut ihan hyvä nukkua selälläni. Eikä neuvolassa ole aiheesta sanottu mitään. Eiköhän joka neuvolasta asiasta infottaisi jos olisi vaarallista. Oisko niin, että hapensaanti VOI olla hieman heikompaa selällään mutta ei merkittävästi?! Luulen, että tässä vaiheessa kun nukkuminen on muutenkin vaikeaa niin paras vaan nukkua miten nukuttua saa sillä kuten Empuukin sanoi, kun äidillä on hyvä niin lapsellakin pitäisi olla.

Nukkumisesta puheen ollen jos sitä tosiaan lähtisi koittamaan. Viime yönä uni tuli taas vasta kuudelta aamulla (yritystä yhdestä asti) ja heräsin jo ysin jälkeen. Väsyttänyt olisi kyllä mutta uni ei vaan tule.. Melkoisen keljua että luonto totuttelee jo yövalvomisiin vaikkei vauva ole vielä maailmassakaan. Eiköhän sitä tottuis sitten pakon edessäkin :whistle:

Voimia kaikille erinäisten oireiden kanssa ja nauttikaa vauvamahoistanne & potkuista, sillä kohta ne meiltä häviää!
 
mother4 Onneksi olkoon pojasta :flower: :heart: :flower:

Eipä tullu nukuttua viime yönä, paitsi ehkä pikku pätkiä. Nyt taidan tietää mitä supistukset on (tuntu alaselässä + alamahassa yhtäaikaa). Jännä vaan, ett nyt ku nousin ylös niin ne loppu ku seinään (ainaki toistaseks). Paitsi alaselän jomottelua on. Soitan silti jossain vaiheessa Vammalaan, näin ensikertalasiena tosi epävarma olo pitääkö tehä jotain vai ei...varsinkin kun sitä vetistä vuotoo tulee edelleen vaihtelevasti enkä tiä mitä on.

JääKyynel ja Tuittu 38+6
 
Huomenta!

mother4, onnea pojasta! :flower:

Ihanasti on kyllä maaliskuulle tullut jo huhtivauvoja! Torstainahan sitä jo vaihdetaankin huhtikuulle ja tuntuu kyllä uskomattomalta että on tässä vaiheessa jo raskaus...
Ens viikollahan mullakin on se äitipoli aika ja sitten tietääkin enemmän. Samoin saa tietää onko tuolla alakerrassa tapahtunut mitään.
Eilen mulla oli illasta koko ajan tosi outo olo. Alapäähän viilteli kovasti välillä, tuntu välillä kamalaa painetta sekä peräsuolessa että toisessakin suunnassa. Sitten ihan ku vauva olis venytelly kalvoja tai jotain ku kävi napsunta tms...
Missään vaiheessa ei mun mielestä tullut suppareita vaan se kipu alapäässä oli jotain kummallista vaan...En tiiä sitten että laskeutuko tuo vauva sitten jo lähtöasemiin tai jotain...Mikä lie...
Myöhään illalla, jolloin ei ollut enää kipuja tuli muutama supistus, ehkä astetta kovempana ku aiemmin, muttei vieläkään mitään sellaista mikä ois huolettanu. Jospa se vain laskeutu alaspäin...

buam
 
Yeb
mother4:lle suurensuuret onnittelut pojasta! :flower: :heart:

Jos täällä on vielä joku ketä haluaa kerätä sen Finlaysonin Aappa-pussilakanasetin noilla klubikoodeilla niin täällä olisi niitä kaksi :wave: Yksäriä saa laittaa.
 
Tänään viikot 39+5 eikä tietoakaan että pieni haluais vielä tulla maailmaan. :wave:

Jokanen mun lapsonen on syntyny viim.39+5 eli parasta ennen päiväys alkaa umpeutua.Oon toiveikas että tänään jotain tapahtuis vaikkei mitään,ei siis mitään pienintäkään tuntemusta oo ilmassa. :D
 
mother4 onnea :flower:

jääkyynel mulla oli aamulla tunnin kunnon suppareita. Kun nousin sängystä, ne loppui. En mäkään tajua miten ne noin voi loppua. Olin jo niin toiveikas siinä kärvistellessäni että tänään on se päivä!

buam samoin täällä alapäässä outoa tunnetta, vihlontaa ja painetta..

nasumasunen ja piipa onnea ja tsemppiä tälle päivälle!

Greddy ja Piksu 38+5
 
mother4 Onnittelut pikkuisesta pojasta :flower:
Mä olin huoneessa 4.
Aika paljonhan sitä huoneessa tuli istuttua, ja kun ruokaa tarjoiltiin niin olin yleensä ensimmäisenä kärkkymässä, yhdessä huonekaverin kanssa.

Viimeyö oli jo luksusta. Poitsukin heräsi melko tasaisesti 4t välein syömään. Ja itsekin sain nukuttua todella hyvin.
Pappu on edelleen hyvin kipeä, mutta huomattavasti parempi kuin eilen = tänä aamuna ei ole tarvinnut itkeä kipua.

Isot lapset kodinhoitajan kanssa puistossa, mies töissä ja mummi siivoaa.. ihanaa..

nasumasuselle ja piipalle tsemppiä tälle päivää rutkasti!



 
Onnittelut :flower: vauvan saanneille :) kohta jokainen on poksunut varma huhtikuun loppuu mennessä :D

Tänään minulla neuvola :) Olin 7 aikaa ylhäällä ja menin 8 takas nukkuu ja just heräsin, esikko nukkuu yhä et tais tuo kellonsiirrot hieman sekottaa rytmiä. noh sainpahan itekki nukkua rauhas. Mut ny ruokaa uuniin jotta saadaa syödä ennen neuvolaa menoa joka on klo 12.

Mies meni tänää omalla autolla ku työkaverilla joku meno tänää nii töiden jälkeen menee laitteleeen mein autoo eikä tietoa et tuleeks kotia yöks vai meneeks vanhemmillensa yöks. Jos kotiin tulee ni huomen menis työkaverin kyydil töihin.

Keskiviikkona ois kampaaja et leikattais hiuksii hieman ku viimeks joulukuussa leikattu. Väriäki kaipais mut pitää varata eriksee aika sille operaatiolle et jaksaa istua sen ajan tai tekee sen sit synnytyksen jälkeen. kuhan on hiukset laitettu ennen kastajaisia kuistenkin eli ehtiihän sitä vaikka toukookuussa vielä.

mut oikein mukavaa alkavaa viikkoa kaikille. vaikka luvattu melkosta märkää/loskakeliä et plussan puolella mennää ja vesi/räntäsateella täällä ainakin. :ashamed:


arska äippä+ tyty 36+3
 
Onpas tänne taas vauvoja putkahtanut, ihanaa :heart: :heart: :heart:
Paljon onnea siis kaikille vauvaantuneille!!!
:flower: :flower: :flower:

Nasumasuselle ja Piipalle tsemppiä! :hug:

Tänne ei edelleenkään mitään uutta, eilisen poksumisen kunniaksi voisin uusimmat masukuvat laittaa, joissa rv 34+6



Tänään vietetään esikoisen nimppareita, varmaan mun vanhemmat vaan tulee kahvilla käymään. Pitäiskin tunnin kuluttua jo lähteä kakkua hakemaan... Tilattiin nyt kakku ihan kokeilumielessä ajatellen jo tulevia ristiäisiä :p

Eipä nyt siis muuta, mukavaa viikkoa kaikille, tällä viikolla alkaa huhtikuu! :flower:

-Niiskuneiti ja Julle 35+1-
 

Yhteistyössä