**HUHTIKUISET Maaliskuussa** (17 vauvaa syntynyt!)

nasumasunen mä muistan hyvin ton fiiliksen että pystyykin yhtäkkiä hengittämään! Mulla esikoinen käänty rv 36+5 "oikeinpäin".

Neuvola oli tänään, ei ihmeempiä, arvot vaan paranee. Jokseenkin masentavaa sinänsä kun on niin monasti kuullut, että esim. verenpaine nousee ennen synnytystä, joten turha kait elätellä toivoa synnyttämään pääsystä. Kaikki vaan hokee, että onpas masu alhaalla, ei mee enää kauan, mutta kun ei ole merkin merkkiä, ei auta edes vadelmanlehtitee tai ne kolme kuuluisaa S:sää... :saint:

Oon yrittänyt nyt asennoitua alatiesynnytykseen, mikä on periaatteessa ollutkin koko ajan se mun ykköstoive. Jotenkin vaan ehdin jo välissä asennoitua sektioon kun sitä niin väläyteltiin. Nyt kun magneettikuvien tulokset tulivat ja lantion mitat siis NORMAALIN RAJOISSA. Mielenkiintoisesti sanottu... Jotenkin tuli fiilis, että lääkäri suosii alatiesynnytystä jopa pienen riskin uhallakin. Yliaikaiskontrollissa sitten mietitään asiaa uudestaan. No, joka tapauksessa siis toivon että lähtisi nyt käyntiin mahd. pian, esikoinen kun ei tullut alakautta vaikka oli sen 3,5kg, tämä tulokas oli arviolta 3,4kg jo sillon kaksi viikkoa sitten ja viikotkin riittäisi vallan hyvin (vai mitä...? ;) )...

Mutta siis neuvola:

rv 39+4 (38+4)
paino +100g/vko (+1050g)
Turvotus + (+)
RR 116/73 (122/84)
Pissa edelleen puhdas
Sf 35 (34)
Lapsivettä normaalisti
RT
Syke 145 (148)
Liikkeet ++ (++)

-Toivotaan ja Pikkis 39+4
 
Onnea kaikille vauvautuneille täältäkin! :heart:
sonjasusannalle voimia toipumiseen. :hug:

Ihanan tiuhaan tahtiin tulee nyt vauvauutisia. :)

Nuo Katyanan vauvakutsut ovat olleet kyllä ihanat, ihania kuvia oli FB:ssä. :)

Täällä jatkuu tämä tasainen eläintarhan meno. :D Tyttö nimittäin ääntelee unissaan niin voimakkaasti, että ollaan tultu siihen tulokseen että se osaa eläintarhan kaikki äänet. :D
Eihän siinä muuten mitään, mutta pitäis osata itsekin nukkua noilta ääniltä... Vaatinee totuttelua...

Huomenna olisi ensimmäinen neuvola tytöllä. Tosi kivaa mennä sinne, tuntuu että on niin paljon kysymyksiä joita haluaa esittää. Tosin eri asia miten me saadaan ittemme puoli yhdeltä neuvolaan, meillä tuppaa noi aamut "vähän" venymään. Aamupalat syödään yleensä puolen päivän aikaan. :D
Tänään tuli myös kutsu isyydentunnustamiseen, se on vasta huhtikuun puolessa välissä. Sinne pitäisi selviytyä jo puoli yhdeksään aamulla. Saa nähdä miten se onnistuu. :LOL:
Mutta jospa tässä jossain vaiheessa jokin rytmi tulis elämään, tai edes joku rytmin tapainen.

Eilen tyttö vietti muuten muutaman tunnin kaksin isänsä kanssa ja minä olin kummitytön ristiäisissä. Hienosti olivat pärjänneet, enempi ongelma tais olla mulla kun en millään meinannut malttaa olla siellä ristiäisissä.

Nyt yritän malttaa mennä tuon pienen leijonanpennun viereen, tällä hetkellä äänissä on siis luvassa leijonanörinät. :D Tosin luulen että se leijonanpentu herää kohta kun on nukkua posottanut taas niin monta tuntia.

Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille ja hyviä vointeja!

- Hapsiainen ja pikku-neiti 10 vrk.


 
Onnittelut taas vauvautuneille!!! :heart:

Ja nasumasusella oli kanssa hyviä uutisia =)

Siis eihän meitä enää montaa olekaan jotka "meinaa" huhtikuussa synnyttää :D Koska kyllä tää mulla ainakin sinne menee, ei mitään tuntemuksia että vauva alkais syntyä. Pitäisköhän niitä ässä kikkoja alkaa meilläkin kohta kokeilemaan...tai saunomista ja siivousta on tullut harrastettua paljonkin mut se kolmas on jääny aika vähiin, tuntuu että aina on niin väsy olo ja pakottaa ja jomottaa :/ Mut kyl kai se on aika alkaa testailemaan saisko sillä jtn muutakin aikaan :p

:heart: Lanfear 37+5 :heart:
 
Onnittelut kaikille vauvansa saaneille! sonjasusannalle toivon mahdollisimman pikaista toipumista, hurjan kuuloinen synnytys! :hug:

Piipa on varmasti helpotus kun asia on nyt päätetty ja sektioaikakin jo sovittu!

nasumasunen mukava kuulla että kääntö onnistui hyvin!

(.) Kylkiluut ovat kipeänä kun tilaa ei ole ja häpyluuta jomottaa jatkuvasti. Muutakin vaivaa on, mutta sukkapuikkovihlaisuja on ollut enää harvoin. Tuntuu siltä kuin vauva olisi pakittanut ylemmäs, eikä suunnitelmia ulos tulemisesta olisi vielä ollenkaan. Vaapun kuin ankka, mutta kovat alavatsakivut yms ovat kadonneet. Tyyntä myrskyn edellä? Supistuksia tulee kyllä päivittäin ja paljonkin, muttei niissä ole potkua sillä tavalla, että edes välejä kannattaisi sen kummemin pohtia. Kunhan vain tekevät olon hankalaksi hetkeksi aikaa.
Nooh, aika näyttää montako viikkoa vielä menee ja tämä on vain kestettävä vaikka väsyttääkin välillä kovasti tämä olotila.

Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille ja tsemppiä kaikille joilla h-hetki on käsillä piakkoin!

Donu ja Pikkuinen 36+6
 
Hurjaa menoa, melkein joka kerta kun tulee lukemaan juttuja, joku on saanut vauvan :D
ONNEA kaikille vauvautuneille :flower: Ja tervetuloa uusille.

Tänne ei mitään uutta, täysiaikaisuus saavutettiin tänään :)

epulis ja pieni 37+0 poks B)
 
nellustiina ja nasumasunen molemmilla kivoja uutisia vauvan asennon suhteen :heart:
piipa75 onneksi noin, nyt et joudu itse asiaa päättämään.

(.) supistukset on muuttaneet muotoaan niin, että niitä tulee nyt harvemmin, mutta jokainen on selvästi napakka. Ei siis mitään synnytyssuppareita, mutta jännä huomata vain että noin ne alkaa voimistua. Niitä oikeita en kaipaa vielä ;)

epulis onnea täysaikaisuuden poksusta !

-C ja T 36+3
 
Nukuin pienet päikkärit ja kun hetki sitten nousin ylös,alkoi aikasta kovat säryt/jomotukset alamahassa ja ala selässä.Supistuksia nää ei kyllä ole mutta sitä ihme kipuilua ja nyt vaan kovempana...arvatkaa elättelenkö toiveita jos tää lähtis tästä illan aikana käyntiin ja pääsisin mahastani!

39+5 :heart:
 
oih, ihania vauvauutisia :heart:
Onnea kaikille vauvan saaneille! :flower: :flower: :flower:

AnnaBuu, peukut on pystyssä sulle b =) d

Olen äidin luona käymässä ollut torstaista saakka, ja siksi pois palstalta myös. En siis todellakaan ole jakaantunut. Eikä merkkiäkään, että olisi edes lähellä! Jospas vappuun mennessä kuitenkin :)

Niin juu, Sonjasusannalle extrahali toipumiseen, rankka kokemus sulla takana :hug:

37+2

 
Onneksi olkoon sonjasusanna pojasta :flower: :heart: :flower: Ja toipumista sulle :hug:

nasumasunen Hyvä ku meni kääntö hyvin...nii miten muutenkaa tuota nyt vois kommentoida :D

Piipa75 Teillä syntyy sitä vauva meidän laskettuna aikana. Täällä ei taideta ihan sinne asti päästä.

|.) Sitten vain ja ainoastaan omaan napaan. Meni tänään Vammalassa vaatimattomat 5 tuntia! Ei täälläkään ollu merkkiäkään jakautumisesta vielä viikonloppuna, mutta kuinkas kävikään. Mullahan irtos siis lauantai-iltana limatulppa ja siitä jonku ajan päästä tuli vetistä vuotoa enempi ja vähempi, mukana oli tai ei ollu limaa. No aattelin, ett jos se on sitä tulpan irtoamiseen liittyvää, mutt se vuoto jatku oikeestaan vielä viime yönäki. Ei ehkä niin paljoa tullu, mutt tuli kuitenkin. Siihen päälle tuli kipeät supistukset. En siis juurikaan nukkunu viime yönä. Soitin sit aamulla (lue vasta klo 10) Vammalaan ja selitin tilanteen. Sanoivat, ett kannattas varmuuden vuoks käydä siellä varmistamassa ettei ole lapsivettä. Tilanne on nyt seuraava. Lapsivesitesti oli just ja just positiivinen. Ultralla katottuna vettä oli kuitenkin tarpeeksi, joten lääkäri oli sitä mieltä ettei käynnistetä mielellään. Verikokeiden tulos olikin ettei tulehduksia ollu. Sisätutkimuksen tulos oli seuraava: Kaulaa oli vielä jäljellä, mutta kohdunsuu sormella auki ja paikat muutenkin valmiit synnytykseen eli sen puolesta ei olis hätää. Käyrällä olin kaksi kertaa. Ekalla kerralla piirtyi myös supistuksia (saattoi johtua ronkkimisestaki), mutt tokalla ei tullu kai yhtään ainakaa paperille. Niin ja ton verikokeiden tuloksen perusteella lääkäri passitti kotiin (mukavampi olla täällä) ja huomen aamuna mennään kahdeksaksi takaisin. Katsotaan tilanne uudestaan ja voisin vaikka veikata, että meillekin syntyy maaliskuun vauva. Joten aika paljon meitä maaliskuussa synnyttäneitä on :D Vammalassaki on kuulemma jo tähän mennessä syntyny 60 vauvaa pelkästää maaliskuussa. Ei ikinä oo kuulemma ollu niin ruuhkasta ku nyt on ollu.

Antakaa anteeks minun sekava ja ryöppyävä selitys, mutt jotenkin ei vaa vielä pysty käsittää, että tässä todennäköisesti lähetään huomenna vauvaa hakemaan kotiin :) Ja kaikille oon niin kehunu ettei oo mitään ollu jne. Tässä se nyt nähdään :LOL:

Aivan sekaisin oleva JääKyynel ja Tuittu 38+6
 
Paljon onnea mother4 ja sonjasusanna vauvoista! :flower: ja sonjasusannalle myös toivon jaksamisia toipumiseen.

nasumasusella ja piipalla oli molemmilla hyviä uutisia, mukava kuulla sellaisia =)

jääkyyneleelle onnea matkaan, toivottavasti saat vauvan ihan pian syliiin :)

Tänne ei ihmeempää kuulu, ei minkään näkösiä tuntemuksia että synnytys olisi edes lähellä, mutta eipä ole sellainen olokaan että kiire vielä olisi. Keskiviikkona olisi neuvola, sitä odotellessa kun ei tässä mitään muutakaan ihmeellistä tekemistä ole, vähän vielä voisi toki tätä taloa siivoilla. Sain peräti sairaalalaukkua pakattua sen verran mitä mahdollista, puuttuu enää vain päivittäisessä käytössä olevat tavarat.

Nekkunen ja Iita 37+5
 
Täällä edelleen kasassa.. 39+0

Koko päivän kyl tasaseen harkkaillu taas, mut kovin laiskasti.. Nyt on puolen tunnin sisään tullu kolme napakampaa supistusta, niin et lämpöilee jo selänki puolelle.. Mut eiköhän nää tästä laannu ku meen maate.. :p

Vauski myllää kovasti masussa, siellä ainaki kaikki kunnossa.. :)
 
Pieniä supistuksia tulee vähän väliä ja jännää tunnetta mahassa/alavatsalla...nyt kun taas tänne infoon niin oon varma että herään aamulla edelleen yhdessä kasassa omasta sängystä. :LOL:

..Mut jään tänne nyt jännäilee josko tää edistyis yön aikana. :wave:

Viikot 39+6 vaihtuu ihan just. :heart:
 
Täällä kärvistellään ärhäköiden supistusten kanssa. Pari tuntia on tullut jo muutaman minuutin välein ja ottaa jo ihan mukavasti tuonne alas, sekä maha- että selkäpuolelle. Piti ihan äsken jo pakkailla sairaalakassiakin valmiiksi, kun sen verran jomottelee. No saattaapi nuo tästä vielä laantua, katsellaan...En viitsi ukkoakaan vielä herätellä.

manteli ja Sulo 38+5
 
Oi manteli kuullostaa ihan siltä, että siellä on tosi kyseessä. Toivottavasti ei supistukset laannu vaan pääset hakemaan pienen kotiin. =)

Mä valvon muuten vaan, kolmas yö putkeen. Varmaan joku hormonipiikki. :headwall: :headwall:

Mitenkäs muuten Sapfo? Olisiko jo vauva haettu? :wave:

Nasumasusella käännös onnistunut sitten tosi hyvin, onnea! :flower:

Ja kiva kun Piipan ongelma ratkesi noin hyvin. :flower:

Jääkyyneleelle tsemppiä tälle päivälle, josko olisi nyytti jo illalla sylissä! =)

AnnaBuu toivottavasti tilanne edistyy nyt tässä yön aikana! Pidän peukkuja. =)

Filuuri 40+2
 
Tsemppiä kaikille, joilla synnytys jo lähellä tai ovat jo tosi toimissa!

Täällä on kanssa vietetty uneton yö. Nukuin about kahteen tai jotain, sen jälkeen pieniä torkkuja sillon tällön. Vauva vihlotellut alapäähän koko yön vähän väliä. Välillä tuntu siltä että ihan ku kalvot tulis pihalle, mut mitä lie...
Häpyluu on tosi kipeenä nyt ja muutenkin liikkuminen vaikeeta.
Eilen illalla olinkin jo niin kipeä tähän olotilaan, että vain vollotin miehelle puhelimessa...Alkaa olemaan tosi huonot fiilingit nyt...
Onneksi mulla on se äitipoli aika ens viikolla, ni pitää puhua siellä muutenkin tästä omasta jaksamisesta...

Nyt herätteleen poitsua ja viemään se päiväkotiin, sen jälkeen koittaa levähtää ja nukahtaa, jos vaikka sais nukuttua hieman...Vaikka nyt ei kylläkään väsytä sit ollenkaan...
 
sonjssusanna onnea ja voimia :flower:
Rankka kokemus.. :(

nasumasunen ja piipa saivat hyviä uutisia, hienoa :)

Nythän on monella vauvanhakumahdollisuudet lähellä! =)

Itsellä ei.. Neuvola on tänään. Valitan tuosta kylkiluusta, joka on nyt kipeä koko ajan.

Mulla meinaa hermot välillä mennä pojan kanssa. Sillä taitaa olla mpr-rokotusoireina syömättömyyttä ja sylivauvaisuutta (tai muuten on kiukkuinen) Hienostihan jaksan sitä kanniskella päivät pitkät.
Lisäksi mies on tainnut olla liikaa remonttihommissa eli liian vähän pojan kanssa. Äiti vaan kelpaisi kaikkeen :/

Voimia väsyneille ja kipuilijoille!

Greddy ja Piksu 38+6
 
Huomenta kaikille :wave:

Nasumasunen sehän meni sitten tosi kivasti, onneksi vauveli meni oikein päin ja toivottavasti menee nyt lähtökuoppiin ettei pääse enää karkaamaan väärin päin! :wave:

Piipakin oli saanut ratkaisun synnytykseen, hyvä niin :)


AnnaBuu ja manteli jokohan on nyytit sylissä :wave:

Jääkyynel onnea tälle päivälle, taidat olla jo matkalla :wave:

Monilla on nyt suppareita ja tukaluutta ja unettomuutta... jaksuja kaikille :hug: Ja lisää vauhtia suppareihin niille ketkä sitä toivoo!! :wave:

Omassa navassa ei enää mitään tuntemuksia (lauantainahan suppaili tiuhasti ja tuntuvasti 4 tuntia), olo on hyvä eikä tunnu mitään ja yötkin olen saanut nukkua ihan putkeen =) Että ajattelin synnyttää silloin torstaina, kun on äitipoliaika - tuskin tulee ennen sitä lähtöä. Tai luulen että sillä seksillä kyllä lähtis, mutta on tässä vielä hommaa kotona, niin se torstai olisi ihan sopiva =)

Sairaalakassin sain eilen laitettua ja viimeinkin hankittua siteitä ja liivinsuojia ja kaikkea pientä mitä vielä oli puuttumassa kotoa. Nyt kun vaan laittelis pinnasängyn ja hoitopöydän paikoilleen (ovat kyllä makkarissa, mutta eivät paikoillaan) ja muuta sellaista järjestelyä, niin olisi paikat valmiina vauvan tulla =) On se aika jännää, vieläkin vaikea uskoa, että vauva syntyy ihanihan kohta :D

stoppis 39+0
tulenkin myöhemmin häiriköimään viimeisen masukuvan kanssa uusien tasaviikkojen kunniaksi :D
 
AnnaBuun Jääkyyneleen ja mantelin kuulumisia tulin urkkimaan, tää jännää teidän puolesta =)
Huomenna olis minun äidin synttärit, silloin saa syntyä jos haluaa, seuraava arvauspäivä on 4.4.2010 Sitten onkin esikoisen synttärit 13.4.

-C ja T 36+4
 
Mun supparit loppui.Nyt on pieniä mutta hyvin pieniä.Voi harmi sillä huomenna mulla on jo laskettu aika joten sais tosiaan jo syntyä.

Huomenna on myös aamulla äitipoli,saa katsoa tuunko vielä kotiin odottelemaan vai joko käynnistellään.Arvatenkin,kotiin tulen. :D

39+6
 
Täälläkin supparit harventui. Olin jo kyllä melko varma, että pääsisi tositoimiin, mutta ei. Yli 5 tuntia tuli 2-7 minuutin välein melko napakoitakin suppareita, mutta heti kun hälyteltiin esikoiselle hoitajaa niin sitten rupesi harvenemaan. Ei ne kyllä vielä olleet ihan megasuppareita, sen vuoksi niinkin kauan kotona odottelin. Ei auta kun odotella uutta settiä :headwall:

manteli
 
Ihana masu stoppiksella. Ja kuulostaa tosiaan siltä, että kohta täällä on monella vauva sylissä. :heart:

Sellaista piti kysyä, että miten teidän miehet meinaa pitää isyysvapaata? Aloittavatko he sen samantien vauvan synnyttyä vai vasta, kun pääsette sairaalasta (tai joskus myöhemmin)? Entäs te, joilla on jo lapsi/lapsia kotona?
Meillä mies joutunee aloittamaan vapaan heti sektiopäivänä. Toisaalta kiva, mut toisaalta harmi, kun "loma" sitten lyhenee sieltä toisesta päästä, jolloin olisin tarvinnut apua nostelukiellon vuoksi. Mut eiköhän siitä selvitä, ovathan muutkin selvinneet. :)

Piipa rv 38+1
 
Alkuperäinen kirjoittaja Piipa75:
Ihana masu stoppiksella. Ja kuulostaa tosiaan siltä, että kohta täällä on monella vauva sylissä. :heart:

Sellaista piti kysyä, että miten teidän miehet meinaa pitää isyysvapaata? Aloittavatko he sen samantien vauvan synnyttyä vai vasta, kun pääsette sairaalasta (tai joskus myöhemmin)? Entäs te, joilla on jo lapsi/lapsia kotona?
Meillä mies joutunee aloittamaan vapaan heti sektiopäivänä. Toisaalta kiva, mut toisaalta harmi, kun "loma" sitten lyhenee sieltä toisesta päästä, jolloin olisin tarvinnut apua nostelukiellon vuoksi. Mut eiköhän siitä selvitä, ovathan muutkin selvinneet. :)

Piipa rv 38+1
Mun mies aloittaa isyysloman sinä päivänä kun vauva syntyy.Ja pitää 2 viikkoa nyt ja viikon myöhemmin.Mun ihana pikku siskoni on luvannu hoitaa tän katraan sen aikaa kun oon sairaalassa niin pystyy mies olla paljon mun ja vauvan luona siellä.

Yöt on kotona ja hakee tuon pienimmän yöksi kotiin,muut on siskolla myös yöt. =)

 

Yhteistyössä