**HUHTIKUISET Maaliskuussa** (17 vauvaa syntynyt!)

Hemmikin saanut nyytin syliin. Onnea! :heart: :flower:

Minäkin niin tahtoisin vauvanhakureissulle.
Mulla on jo mielessä että mun lapset syntyy ennenaikaisena ja yliaikaisena, se "normaali" sit puuttuu :)

limatulppaa en osaa tunnistaa, siis limoista.. Esikoisesta en veriviirumöykkyä nähnyt enkä ole nytkään havainnut..

Ainiin, mappeli tervetuloa!
 
Onnea kaikille vauvan jo syliinsä saaneille! Ainakin Hemmi, Kiiajavilla, angelia ja saimaanrannan äippä. :flower:

Täällä ei mitään muutosta olotilassa. Kohtuullisen hyvässä kuosissa edelleen. Oltiin aamulla esikoisen kanssa jumpassa, sitten päälle kauppareissut, piirakan leipomiset ja ulkoilut. Ja tuloksena muutama hassu harkkasuppari. Mä en myöskään usko, että synnytystä pystyy itse nopeuttamaan. Tulee kun on tullakseen.

manteli ja Sulo 38+2
 
ihanaa onnea kovasti kaikille vauvansa saaneille..... :heart:

en malttais itekkään oottaa, mut toisaalta ei viel oo hoppua.. ;)

olis jo niin ihana saada vauva kotiin kun kaikki on valmiina mut kuitenki tuntuu jotenki hullulta et oikeesti muutaman viikon päästä meillä on vauva!! :D

vauva liikkuu kovasti edelleen, mahaa olen koittanu rasvailla nyt aika ahkerasti, arpia on tullu vähän.. :(

pitkään istuminen ottaa lonkkiin/lantioon ja öisin on hankala kääntää kylkeä. nivuset on myös välillä ihan kunnolla kipeet, semmosta menkkajomotusta.

tänään 34+5
ajattelin et 38. tai 39. viikko olis hyvä aika synnyttää ( jännittää hirveesti et vauva kasvaa LA:han mennessä yli nelikiloseksi... :ashamed: ) mut eipä sitä tiiä, mitään vippaskonsteja en jaksa alkaa yrittään, vauva tulee kun haluaa.
=) :heart:
 
Yeb
Hirmuisen isot onnittelut Hemmille ja KiiajaVillelle! :flower: Mäkin oon kiinnostunut kuulemaan Hemmin lentomatkasta ja oliko mies saatavilla :) KiiajaVille, synnytitkö poliklinisesti? Kuulostaa siltä kuin olisit jo kotona :)

Tuntuu kyllä että nyt alkoi rytinällä tulemaan vauvoja pinoon! Täytyykin tsekkailla etusivun listasta kenestä ei oo hetkeen kuulunut, kuka voisi olla parhaillaan tositoimissa :)

Heinekeenihän
synnytti TYKSissä? Millä osastolla sä olit kun vauva oli teholla? Vai oliko siis keskolassa? Musta oli niin kurjaa olla yksin ilman vauvaa siellä lapsivuodeosastolla kun esikoinen oli teholla.. Ihanaa että nyt olette kotona!

Mä yritän laittaa nyt sitä ainutta masukuvaa, ei tarvi Empuuun ainakaan kadehtia arvetonta vatsanahkaa sitten :LOL: Tuossa kuvassa ne ei edes kamalan pahasti näy kun on sivusta otettu ja tosiaan vaalentuneetkin jo kun ovat esikoisen ajalta, nyt ei onneksi ole tullut enempää!

[TOIMITUS HUOMAUTTAA KUVAN JO POISTUNEEN PALVELUSTA NÄITÄ ARKISTOIDESSAAN..]


Yeb 39+0
 
Onnea paljon kaikille vauvan saaneille!Ihanaa! :hug: :heart:

Viime yönä supisteli klo 24 alkaen tuonne aamu viiteen saakka,todella kipeästi,nukkunut en pätkääkään sinä aikana.Sit lopahti. :)

Limatulppa irtos pari päivää sitten ja viikkojakin on jo kivasti,sais jo tulla.Keskiviikkona on laskettu aika eli viikot 40+0 ja sillon luultavimmin sit käynnistellään ellei ennen sitä synny.Toivon että alkais luonnonmukaisesti tässä nyt kolmen päivän sisällä. :)

Mä oon ollut tänään tosi ahkera,laittanut kotia kuntoon urakalla ja tehty miehen kanssa "rästi" töitä pois.Tai mies ne oikeastaan on tehnyt,isoimmat jutut.Mä kun en oikein pääse edes kävelemään kunnolla ja sattuu ja kolottaa...

...Mut nyt olis sitten hyvämieli lähteä synnyttämään.Joka ilta miettii,jospa tänä yönä? :)

39+4
 
Onnea KiiajaVille sekä Hemmi pojista :flower: =) :wave: Kyllä taas otti poikavalta spurtin :whistle:

Täällä saunan ja seksin päälle tiuhaan tulevia tuntuvia supistuksia :eek: Mutta en usko että lähtö vielä tulee, lähen tästä sänkyyn lukemaan :wave: Itse asiassa nyt kun tähän koneelle tulin, niin tuntuis laantuneen - niitä kun tosiaan tuli ihan parin minuutin välein ja nyt on mennyt jo mooonta minuuttia ilman. Paitsi että heti tuli uusi, kun pääsin sanomasta :D Heh! No, mutta ovat sen verran nopeasti ohi meneviä, että ei näillä synnytetä. Mutta kypsyypähän paikat! =)

sori oma napa, lähen pötköileen!

stoppis 38+4
 
Ja taas tullut vauvoja! Onnittelut KiiajaVille sekä Hemmi pojista :heart:

Poikavaltaista tosiaan on, 9 poikaa syntynyt ja 5 tyttöä tähän mennessä.

Nyt illalla ollut pää kipeä. Josko sitä pian lähtis nukkumaan |O

Poppeliini ja poju 36+2
 
KiiajaVille :heart: Hemmi :heart: paljon onnea pikkuisista :heart:
Yeb jokohan oot seuraava ? Masu ainakin laskeutunut vissii
=)
Eilen kävin ensin aamulla puolituntia koiran kanssa lenkillä ja illalla vielä tunnin ja ihmettelin todella kun paikat ei olleet yhtään niin kipeät kuin ns. normaalina päivänä :eek: Tarkoittaako tämä siis sitä että mun pitää liikkua ihan hirmusesti jottei selkä jumi ??
Eikä edes supistellut joten siltäkin osin ihana lenkki oli !

-C ja T rv 36+2
 
36+0 POKSUU TÄÄLLÄ :heart:

(.)
mulla on jatkuvasti päänsärkyä...taas viimeyö meni kikkaillessa |O
onneks huomenna se äippäpoli niin saa siellä valitta nyt urakalla :ashamed:
turvotusta löytyy kovasti ja nukkuminen on ihan pätkittäistä...Päivisin nuokun sitte missä sattuu...ja kun ei paljo pystyis nuokkuileen kun lapset ei malta päikkäreille niin päineen niitä ei voi jättää... :|
Kiitos tsempityksistä huomiselle! jännittää niin kovasti jo nyt tuo... :x

hei ja niin,
onnittelut taas vauvaantuneille! :flower: Hemmikin oli nyytin saanu jo syliin :heart:
ja tarinaa odottelee hän myös täällä innoissaan...

uusille tervetuloa!!!

nyt kahvia jos vaikka heräis tähän päivään...

väsynyt nasum ja napero 36+0 :heart:
 
Reilun 4 tuntia supisteli ihan tuntuvasti, silloin pystyssä ollessa 2-3 minuutin välein, sängyssä enimmäkseen 5-8 min välein. joskus yhen jälkeen alkoi sitten laantua ja sain nukuttua. Jos ei näillä paikat kypsy, niin onhan ihme :D

Jokos AnnaBuu sitten pääsi lähtemään viime yönä :wave: Pitkään se on sulla yrittänyt päästä käyntiin!

nasumasuselle täältäkin onnea matkaan huomiselle!

Limatulpasta sen verran, että esikoisesta tuli synnärillä selkeä klöntti, jossa vähän veriviiruja, tokasta en huomannut mitään sen tyylistä ja kolmannesta tuli sellaista venyvää väritöntä kamaa varmaan viikon reilunlaisesti. Nyt ei ole ollut taas sellaista ollenkaan, vaan valkkaria on hulautellut reilummin (mutta ei siis ole mitään venyvää, vaan tavis valkkista).

Hauskaa kun tänne näitä vauvoja putkahtelee vähän väliä =) Kiva aina kattoa onko otsikko muuttunut :D

Apuva, kun ei tajuttu ostaa munia tms, sehän on virpomispäivä :$ On tuossa onneksi jotain paperikonvehteja ensihätään, kohtahan tuota kauppa aukee...

stoppis 38+5
 
Huomenta!

KiiajaVille ja Hemmi, paljon onnea pojista!!!

Uusikin oli tullut, tervetuloa minunkin puolesta!

Täällä oli eilen erikoinen päivä, miehen kanssa aamulla päätettiin siivota urakalla (tosin ei nyt urakaksi voi sanoa kun edelleenkin sitä siivousta tulee tehtyä joka päivä). Kuitenkin tuossa saatiin touhuttua ja siivoiltua ja sitten lähdettiin käymäänkin mutka oulussa ja poika kysy että saako mennä mummulle yöksi (anopille siis) ja kun mummulle passasi niin poika jäi sitten sinne yöks. Noh, mehän sitten tultiin kotiin ja otettiin rennosti.
Illemmasta sitten päätettiin lämmittää sauna ja siinä tuli kyllä sitten vahingossa tää kolmaskin ässä :D
Kyllähän tuo supistuksia sitten sai aikaan, muttei mitään sellasia mitä ei ois kestänyt ja laantuivatkin sitten kyllä. Mutta yöllä heräsin muutamaan tosi kipeeseen suppariin, oiskohan noita jotain pari tullut..
Mut siis 3 ässää, vahingossa tuli eilen sitten harrastettua ja en usko minäkään tähän ässien tehoon =)
Pikemminkin pointti oli siinä että ilta oli toooosi rentouttava ja molempien mielestä tarpeen. Kahden keskistä aikaa kun oli ihanaa viettää edes hetken. Tosin miehellä töihin lähtö oli yöllä, joten ilta meni mulla yksin istuessa kun mies meni nukkumaan et jaksaa ajaa yötä vasten.
Katoinpa sitten siinä aikani kuluksi harry potterin puoliverisen prinssin. Ja söin suklaata :D

Muutapa uutta ja ihmeellistä tänne ei kuulu, yöt edelleen huonoja ja eilen anoppi tuumasikin kun mentiin sinne, että millonkahan viimeksi sitä on nukuttu???
Mieskin kyllä sanoi jo eilen että kyllä näkee selkeästi sen, ettei saa enää nukuttua...Huomaa sen kyllä jo itsekkin kun silmänaluset on sen näköiset ettei tosiaan ole unta ollut aikoihin...
Samoin jo pupilleista...
Noh, nyt on taas huomattavasti parempi kun sain viime yönä nukuttua ja vasta aamuyöstä alkoi se pyöriminen ja hyöriminen.

buam ja myy 35+4
 
Hurjan paljon taas syntynyt pikkuisia! =)

ONNITTELUT KAIKILLE KÄÄRÖNSÄ SAANEILLE!!! :flower: :flower: :flower:

Meillä on ollu niin hektinen viikonloppu etten oo ehtiny juuri kuulumisianne lukea, selailen sivuja sit paremmalla ajalla...Koko ajan ollaan oltu liikenteessä, kyläilemässä sun muualla. Auto haettiin perjantaina ja sitä tässä on testailtu, automaattivaihteinen auto niin ei oo ensikertalaiselle kovin helppoa :LOL:

Lunta tulee taivaan täydeltä...sais jo sulaa eikä tulla lisää!! |O
Masuun ei mitään uutta.

:heart: Lanfear 37+4 :heart:
 
Ei mitään hinkua lähteä synnyttämään |O Nenä tukossa, huonosti nukuttu yö takana ja ennen kaikkea ärsyttää tuo oma ukko.. :ashamed: Tänään on tosiaan huono päivä...
Maha on valahtanut alas ja vauvan pää painaa tuolla häpyluun seudulla sen verran reilusti että alkaa käveleminen olla liki mahdoton tehtävä. Supisteluja tulee ja menee ja niistä suurin osa on aika kivuliaita. Enpä siltikään jaksa uskoa että tämäkään syntyy ennen laskettua ja sitä paitsi huomenna olisi se synnytystapa-arviointi joten olisihan se hyvä pysyä vielä yhdessä osassa :D

Tämä oli nyt pelkkää omaa napaa ja täyttä narinaa :ashamed:

MaMa ja kutonen 37+4 :heart:
 
Nyt onki sitten pelkkää omaa napaa. Eilen tosiaan kirjotin, ett lähti ainaki osa limatulpasta. Yön aikana lähti sit sitä tulppaa lisää ja joskus saatto olla todella pikkuriikkisen mukana sitä veriviirua. Mutt nyt heräs kysymys. Voiko sen tulpan mukana tulla valkovuotoa vetisenä eikä niin vähääkää? Nytkin on valkkaria + vetinen iso läntti pikkareissa. Vai onko lapsivesi voinu lähteä tihkumaan hiljaa?

Joo, varmaan kannattas soittaa Vammalaan ja kysyä asiaa, mutt jos soitanki turhaa eikä tää oo mitään vaarallista. Tosin siellähän sanottiin ettei turhia soittoja ole, mutt jotenki vaa on noloo soittaa tällasen takia sinne :ashamed: Niin ja supistuksia ei juuri kyllä ole ollu, ennemminkin jomottelua alamahalla ja -selällä. Sekava kysymys, mutt toivottavasti joku tajus.

JääKyynel ja Tuittu 38+5
 
tääl sit oikee mukava aamu, koiran päästin ulos ku flexis kii on noh eiköhän ollu hirttänyt kii ittensä nii piti mennä irrottaan noh, siin koira huomas et irti pääsi löhti juokseen ja flexi naru mun jalkojen alta viuhati ja mä lensin selälleen.. nyt pitää mennä makoileen sohvalle ja seurailla antaako vauva merkkejä! huolestuttaa kamalasti :ashamed:
koitan tänää laittaa sen perjantain masun kuvan tänne.
 
Oi, onnea kaikille jotka on saanut jo oman nyytin kainaloon :flower: :heart: Mulla on huomenna ultra ja siinä katotaan et onko vauva perätilassa vai ei ja jatkosuunnitelmat sitte... toivotaan ettei olisi ja sais synnyttää alakautta. Mä ajattelin et huomenna vois kysyä et kumpaa sukupuolta vauva on jos ne kertoo.. mä en malttais odottaa enää yhtää. rv 36+3
 
Arskan äippä, hurjaa tuo sun kaatuminen. Oletko soittanut synnärille? Mä ainakin soittaisin - nehän voivat pyytää sut käyrille tarkistaakseen vauvan voinnin, kun viikkoja on kuitenkin jo näin paljon.

Omaa napaa: Nyt on parin päivän ajan tullut välillä pyyhkiessä ruskehtavaa tuhrua mukana, mutta ei mitään selkeetä limaa tms. Supistellutkin on välillä, mutta aivan liian harvoin omasta mielestäni. Eilen ja tänään on tullut Siivoiltua, eilen tuli harrasteltua miehenkin kanssa sitä yhtä äSsää ja nyt pitäis laittaa päiväSauna päälle. :kieh: Aamulla vaihdoin kukkiin mullat ja siivosin äsken kylppärin. Olisin niin kovasti halunnut luonnollisesti käynnistyneen synnytyksen.

Huomenna on tosiaan meno Phks:aan kokoarvioon ja samalla reissulla olisi siis mahdollisuus jäädä käynnistykseen. Enkä vieläkään tiedä, mitä tekisin - tokihan se riippuu vauvan koosta. Mut jos musta ei huomisaamun jälkeen kuulu mitään tarkoittaa se sitä, että mä olen jäänyt käynnistykseen. Tai sitten menen tosiaan viikon päästä sektioon.

Piipa rv 37+6, huomenna tasan 38!!!
 
Tänään on taas tämmöinen päivä...

Haluu jo tositoimiin!!!!!!!!! Olin niin jotenkin asennoitunut sektioon, että nyt kun mennäänkin alatiesynnytysajatuksella, niin huoli on nostanut päätään, että tämä kasvaa ihan hurjiin mittoihin... En tiedä, mukavaa olisi jos "normisynnytys" tällä kertaa onnistuisi, mutta jotenkin usko ei riitä. Varsinkaan kun esikoinenkaan ei olisi lainkaan tullut, eikä tämäkään ole antanut mitään syytä olettaa että olisi suosiolla tulossa. Eilenkin käveltiin messuilla 4,5 tuntia ja siihen päälle kauppareissut ja sauna, eikä niin mitään. Vali...vali...


Onnea vauvansa saaneille, jaksuja tarvitseville ja tervetuloa uusille! :flower:


-Toivotaan rv 39+3
 
Hemmi Onnittelut pikkuisesta pojasta :flower:

Jos ihan rehellisiä ollaan en ihan kyllä uskonut tämmöiseen vauhtiin jo ennen varsinaista huhtikuuta!

Niin toivoisin liikkeistä laskettu aika, meni muistaakseni niin että ensisynnyttäjillä 4kk ja uudelleen synnyttäjillä 4,5kk ensimmäisistä liikkesitä laskettuna saadaan myös arvioitu la.
Mulla tuo on pitänyt kahden ekan kanssa lähes päivälleen paikkansa, mutta ei näiden kahden viimeisen kohdalla.

Yeb Kotona ollaan, mutta en synnyttänyt poliklinisesti, kyllä siellä se 2 yötä tuli vietettyä. Lääkäri tosin tutki pojan muutamaa tuntia vajaa 2vrk:n ikäisenä ;)

Viimeyönä kipeytyi pukamat :x
En ole siis hirveästi nukkunut, mutta onneksi tämän päivän on voinut ottaa rennosti ja makoillen.
Ehkä pikkuhiljaa alkaa helpottamaan, mutta jospa soittaisi neuvolaan aamulla ja kysyisi jos lääkäri voisi kirjoittaa reseptin siihen puuduttavaan voiteeseen.
Voisi edes vähän positiivisemmin ajatuksin ajatella istumista.

Pakko oli vähän naureskella itelle aamulla kun itkua vääntäen soitin synnärille ja pyysin apua. Pakko oli nauraa itelleen.. hirveät kivut yhdistettyänä maidonnousuhormoonien kanssa ei ole tosiaan kaunista katseltavaa. (pakko siis nauraa ennemmin kuin vaipuu kovinkin syvään apatiaan)

Mutta ruoka on valmista joten syömään.. leppoista sunnuntaita kaikille!
 
Mahtava määrä vauvoja jo ennen kuin huhtikuu on edes päässyt alkuun! Ja kuullostaa siltä, että lisää on tulossa vauhdilla. Onnea kaikille nyyttinsä jo lunastaneille! :flower: :flower: :heart:

Itsellä tänään mittarissa 40+0 ja mistään tuntemuksista ei ole tietoakaan. Niitä kun on jo kyselty useaan otteeseen tänään. =)

Filuuri 40+0
 
Alamahan jomotus/särky,onko muilla sitä?Mulla ei varsinaisia supistuksia oo ollut kun vasta kerran tuos muutama yö sitten mutta tuola ihan alamahalla on vähän joka pvä särkyä/jomotusta.Ei sellasta menkkamaista vaan toisenlaista..*Ottakaa selevää* :LOL:

Onko muilla noita särkyä alamahalla,mietin et mistähän ne johtuu,voisko yhtään enteillä synnytyksen lähenemistä...?*Yrittää etsimällä etsiä edes sitä yhtä merkkiä lähestyvästä synnytyksestä* :whistle:

39+4 :heart:
 
sairaalaan soitin silloin päivällä, kehottivat vain seuraamaan omaa vointia ja vauvaa et liikuskeleeko jne. on vauva liikkunut eikä oo mitää veristä vuotoa ilmennyt. alaselkä ollu kipee nyt illasta. Huomennahan on neuvola klo 12 et kaippa selviää enemmän jotain.

Huomasin nyt tänää peilatessa et maha ois hieman valahtanut alas, voiko kaatuminen vaikuttaa siihen vai etten ole aatellut aiemmin.

Sauna on lämpiämässä et jospa puolen tunnin päästä kävis kattoo et oisko tarpeeks lämmin. neidin kans nukkumaan tai sit et valvon ja katon telkasta elokuvan miehen kans.
mut kyl nyt ainaki väsyttää kauheena jotenki, johtuneeko tuosta ilmasta.
koitan pistää sitä kuvaa masusta.

36+0 tuo kuva


arska äippä+ tyty 36+2
 
AnnaBuu minä saatan tietää mitä tarkoitat tuolla alamahan jomotuksella/särkemisellä.. Luulen että johtuu siitä että vauvan pää alkaa painaa aina vaan alemmas, joten voisi myös kuvitella että ei synnytyskään voi kovin kaukana olla :whistle: :D

(.) Mieliala alkaa olla parempi kuin aikaisemmin päivällä :D päiväunet teki tehtävänsä.. Jos minä aikaisemmin sanoin että en ihmeemmin odota että syntyisi pian, niin nyt kyllä perun puheeni :ashamed: Olo alkaa olla sellainen että ihan mielelläni luopuisin tästä mahasta ja näistä vaivoista... Huomenna selviää onko mitään edistystä tapahtunut synnytystä ajatellen ja saa arviota tulokkaan koosta ja ehkä varmistuksen siitä sukupuolestakin :D

MaMa ja kutonen 37+4 :heart:
 

Yhteistyössä