***HUHTIKUISET Joulukuussa***



Huhtikuisten LA:t

(Nimimerkki - LA - Synnäri - Monesko? - Tyttö/Poika olo )

Maaliskuun puolelta mukana ovat:
Mirabel - 26.3 - kolmonen Poika lupaus
Sapfo - 26.3 - JS - kolmas Tyttö lupaus
tiitu87 - 26.3 - KOS - esikoinen
Filuuri - 28.3. - NKL - toinen
Whitney - 29.3 - EKKS - esikoinen
Tupu76 - 30.3 - ? - toinen
hapsiainen80 - 31.3 - K-SKS - esikoinen Tyttö olo

1.4.
Amaliaa - MLS - esikoinen
dublo83 - SatKs - neljäs
Tohelin - SEKS - kahdeksas
Toivotaan - KOS - toinen Poika lupaus
Saimaanrannan äippä - EKKS - toinen
syysmama - OYS - toinen Poika lupaus

2.4.
Hilipatuinen - HYS - toinen
Kerttuli-79 - SEKS - esikoinen
KiiajaVille - K-PKS - neljäs Poika lupaus
kultasydän - Tays - kolmas
mother4 - K-PKS -viides Poika lupaus

3.4.
Kipperi - TAYS - esikoinen
Torrestiina - KOS - toinen
Yeb - 28.3. - TYKS - toinen Tyttö lupaus

4.4.
Preeria - LKS - neljäs

5.4.
Hannalii - LPKS - kolmas
Heinekeeni - TYKS -toinen
Ria88 - SatKS - esikoinen

6.4.
Bassets - Satks - toinen Poika lupaus
JääKyynel - VAS - esikoinen Poika olo
Kellopeliappelsiini - OYS - toinen
mappeli - OYS - toinen Poika olo
stoppis - KYS - neljäs Tyttö olo

7.4.
angelia - sas - kolmas
Greddy - KOKS- toinen Tyttö lupaus
jennuli87 - ? - esikoinen
Maalis04Huhti06Huhti10 - KYS - kolmas
r09 - EKKS - esikoinen
Stellanella - Tays - toinen

8.4.
Hemmi - ulkomailla - esikoinen Poika lupaus
Jellona-äiti - PKKS - kolmas
KitiP - TYKS - esikoinen
manteli76 - TAYS - toinen
pingviini100 - OAS - kolmas
pulleroballerina- NKL - toinen
Tilhiemo - KOS - toinen

9.4.
cupie - Kät - ? Poika lupaus
Fantastic4 - KOS - viides
Rebecca80 - PHKS tai EKKS - kolmas
Sannilii - Tays - esikoinen Poika lupaus

10.4.
Feles - TAYS - ensikoinen Tyttö lupaus
jukra - ? - toinen
mammamia82 - ? - kolmas
MiiKaro - Ras - toinen

11.4.
Cataliini - K-SKS - esikoinen
Jenskutin - KOKS - esikoinen
Jonsuh - JS -esikoinen
Lyra -?- kuudes

12.4.
Eepekka - TAYS - esikoinen
Piipa75 - PHKS - toinen

13.4.
Iru - OYS - toinen

14.4.
kolmonen - VKS - kolmas
Nekkunen - OYS - toinen Poika olo

15.4.
sonjasusanna - KOS - toinen

16.4.
Daffodil - LUS - kolmas

17.4.
jastu - TAYS - esikoinen
Maleha - RAS - toinen
santi - KAKS -toinen Poika lupaus
Sun Rise - Kät/H - esikoinen Poika lupaus
Rouva B -NKL- esikoinen Poika lupaus

18.4.
Rapunen - PHKS - esikoinen
minniii - OYS - toinen

19.4.
epulis - TAYS - ensimmäinen Poika lupaus

20.4.
Bliss - TYKS - kolmas Tyttö olo
Donu - SatKS - toinen
raksunaksu - ? - toinen
sintsu78 - KOS - neljäs
toiveilija-87 -?- esikoinen

21.4.
Empuu - Kät/KOS - esikoinen Poika lupaus
Puliina - TAYS - toinen

22.4.
Dagger - Naistenklinikka - ?
HoPe22 - esikoinen - Kätilöopisto Poika lupaus
MetsäMörrinVaimo - OYS - viides
nellustiina - VKS - toinen
Poppeliini - Tays - toinen Poika lupaus

23.4.
Arskan äippä - OAS - toinen Tyttö lupaus
Chiq - LKS - viides Poika olo
Inkeri - KoKs -
Siiri80 - K-SKS - esikoinen
siru2006 - Satks - kolmas
Tinka320 - Jorvi - esikoinen

24.4.
rebel - NKL - toinen Poika lupaus
Wentti - KOKS - toinen

25.4.
muuttohaukka - KYS - kolmas
nasumasunen - KPKS - kolmas Tyttö lupaus
rouva R - JS - esikoinen
tintti-mamma - Lohjan sairaala - neljäs Poika lupaus

26.4.
oviili - TYKS - toinen

27.4.
Hankku - Tays - seitsemäs

28.4.
Bambinoko - PS - esikoinen
buam - OYS - toinen Tyttö lupaus
Niin toivoisin - OAS - esikoinen Poika lupaus

29.4.
Katyana - TAYS - toinen Tyttö lupaus

30.4.
Vappuhuiska - K-HKS - toinen
Unico - ? - esikoinen

marjutti86 - ? - esikoinen

MEITÄ ON YHTEENSÄ xx ODOTTAVAA MAMMAA =)


Kaikki lisäykset ja muutokset listalle yv:nä Poppeliinille kiitos!


Synnytyssairaaloista käytetyt lyhenteet:

EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
JS = Jorvin sairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan/Kymenlaakson keskusairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät, KOS = Kätilöopisto
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
MHSO = Malmin terveydenhuoltoalue/Pietarsaari
NKL = Naistenklinikka
OAS=Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
PS = Porvoon sairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SAS = Salon aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS= Ålands centralsjukhus



Linkki aiempiin keskusteluihin
Heinäkuu http://kaksplus.fi/keskustelu/t1472726
Elokuu http://kaksplus.fi/keskustelu/t1478190
Syyskuu http://kaksplus.fi/keskustelu/t1505441
Lokakuu http://kaksplus.fi/keskustelu/t1530449
Marraskuu http://kaksplus.fi/keskustelu/t1558111

Linkki lasketunajan laskuriin:
http://tinyurl.com/raskauskiekko
http://www.vau.fi/Laskurit/raskauslaskuri/

hCG:n määrä alkuraskaudessa:
http://www.advancedfertility.com/earlypre.htm
http://www.bobrow.net/kimberly/birth/hcglevels.html

Alkion ja sikiön kehitys kuvina:
http://www.paternityangel.com/PicsAndPhotos/FoetalDevelop/1stTrimester.htm
http://www.visembryo.com/baby/index.html

Kaikki uudet tervetulleita mukaan!
 
Muistutukseksi kaikille :attn: Laittakaahan kaikki muutoksenne yv:nä mulle tulemaan. Varsinkin jos haluatte tyttö/poika lupauksianne/olojanne (laskettuaikahan ei enää taida kovin monella edes olla mahdollista muuttua).

Mutta nyt syömään talven toiset joulutortut :xmas: . Glögiäkin join illalla, joten eiköhän sitä pikku hiljaa pääse joulutunnelmaankin =)

Poppeliini 19+4
 
Vitsit, nii-in sitä todellakin ollaan huomenna jo joulukuussa!! :) <3
Me on nyt päätetty että vuoden alusta käydään ultrassa Tampereen Ovumiassa, onko kenelläkään tietoa saako tällaiselta yksityisellä käynniltä myös kuvan pikkuisesta mukaan??
 
Yeb on mulla istukka kai osaks edessä kun 3 viikkoo sitten neuvolatäti ei meinannu saada sydänääniä hyvin esiin ku pikkunen piiloutu istukan taakse, mut siitä huolimatta oon tuntenu liikket tosi herkästi ja hyvin viikolta 17-18. Tuossa edellis päivänä kun rauhoituin tunnusteleen masua niin tunsin kuinka vauva kyl keinui sielä, niinkuin ois tanssinu. :) Oli varmaa tosiaan selkä mun napaa kohti kun en tunnustelematta tuntenu oikein mitää ja potkuja ei ainakaan tullu. Ja siinä jonkin aikaa maattuani tuntui kun vaavi vaihtoi asentoo ja potkas muutaman kerran kyljen suuntaan. :D Eli turhaan taisin huolehtia. Tänään pienen liikket onkin tuntunu taas kunnolla mut jotenkin erilaisina, johtuiskohan jostain lapsiveden lisääntymisestä tai jostain. Jotenkin liikkeet on sulavampia ja monesti tuntuu sellasta ihme "pulputusta". :D Hyvin on kuitenkin tuntunu taas. :heart:

|.) Maha on selkeesti kasvanu. Ainoot kiinnimenevät housut kiristää ja istuessa on avattava nappi. Kumilenkkiä oon tosiaan käyttäny antaakseni lisää tilaa mahalle. :p Takki onneks menee vielä ihan hyvin kun on sellanen laskettelutyylinen.

Meillä on rakenneultra vasta 28.12. (Ainakin tuolloin keskusäitiysneuvla on jo muuttanut) Oltais kovasti haluttu jouluks nähdä pikkuinen ja tietää kenties sukupuoli, mut pakko kestää muutama päivä lisää. Eihän siihen nyt loppujenlopuks niin hirveen pitkä aika ole. Joulu on niin lähellä! =) Meillä ei oo mitää joulukoristeita tai mitää kun eka yhteinen aunto ja joulu. Mennäänkin jouluna mun vanhempien luo. :) Kunpa tulis lunta ennen aattoo! Kyllä jouluna pitäis olla valkoista! :xmas:

Ootte varmaa kuullu uutisista siitä Kuhmalahden autokolarista jossa kuoli 3 nuorta? Siinä kuoli 2 mulle tuttua ja teholle joutui puoliserkkuni. Ei kavereita, enkä ole tuon serkun kaa tekemisissä ollut, mut tunsin ne kun pienestä kylästä ollaa kaikki kotoisin. Toinen kuolleista oli mun lapsuudenystävän veli. Jotenkin sitä aattelee, ett tollasta tapahtuu vaan joillekin tuntemattomille. :/ Justiin juteltiin iloisista asioista tuon nuoruudenystävän kaa (jonka kannsa ollaa kuulumisia vaihdettu, muttei enää yhdessä pyöritty), ja nyt sitä kohtaskin tuollainen suru. Ei voi käsittää. Mun oma veli ajoi onnettomuuspaikan ohi vähän kolarin jälkeen. Jos olisi tullu yhtään aikaisemmin olisi hän saattanut olla yksi uhreista. :|

Mutta ei nyt enempää.. Tuli aika romaani! :kieh:

Feles 21+2 :heart:
 
Jastu: Me käytiin esikoisesta varhaisultrassa Tampereen Pihlajalinnassa ja kyllä saatiin kuvat mukaan :). Oliko ultraajana tuolla rakenneultrassa nyt teillä lääkäri vai kätilö vai mitä niitä nyt vielä on? Meillä on ensi to edessä se samaisessa paikassa, joku lääkäri sen tekee, nimestä ei meillä ole tietoa.
 
Yeb
Poppeliinille iso kiitos uudesta pinosta, kiva kun jaksat päivitellä :)

Feles, eilenhän mä sulle rutisin tota liikkeiden vähyyttä täällä.. Tänään onkin sitten ollut koko illan kestävät bileet masussa. Kannattaa siis aina tulla tänne ääneen valittamaan :D

Kohtukuolema on kyllä niin surullinen asia :'( Toivottavasti tähän pinoon ei sellaista kävisi kenellekään! Just muutama päivä sitten luin kaverin vauvalehtiä ja siinä oli tarina pariskunnasta joiden esikoinen kuoli kohtuun synnärillä.. Tulihan sitten lainalehti kasteltua kyyneleillä. En voi ymmärtää miten tuollaisesta tai kätkytkuolemasta voi selvitä. Keskenmenotkin ottaa koville, saati sitten kun raskaus on jo pitkällä tai lapsi jo syntynyt.

Kivaa muuten kuulla teidänkin juttuja ketkä harvemmin käytte pinossa :attn:

Jastu, mä oonkin miettinyt miten ootte hoitanut noi raskautumishommat :) Mulla on yksi naispari ystävinä ja heillä on lapsentekoprojekti menossa. Kamalaa miten paljon rahaa siihen menee! Nyt heillä on jo kaksi tuloksetonta inseminaatiota ja rahat uhkaa loppua :( Ihanaa että te ootte onnistunu! Ei ole ihan niin yksinkertaista..

Joulumielellä täälläkin. Huomenna saa jo alkaa luukkuja availemaan :) Valojen laitto vielä vähän vaiheessa mutta joulutorttuja on tullut jo syksyn mittaan syötyä useempi kymmenen! Alotan aina torttujen tekemisen niin ajoissa että jouluksi oon jo ihan kyllästynyt. Missä ja miten te muut vietätte joulua? Me mennään mun äidin luokse varmaan jo aaton aattona. Ollaan jo useana vuotena menty, sinne tulee myös mun molemmat aikuiset pikkuveljet ja tykkään siitä tunnelmasta :xmas: Vähän kuin lapsuuden joulu. Töihinkin ilmotin etten oo käytettävissä viikkoon silloin, jos oikein kunnolla pääsis naatiskelemaan.

Jotain muutakin juttua täällä myös oli mutta en kuolemaksenikaan taaskaan muista..

Yeb 22+2
 
Huomenta

Korkkaan pinon, kiitokset siitä!

Mulla on mieli ollu ihan maassa. Eilenki olin nii väsyny, itkunen ja ihan surku, että menin jo kasilta sänkyyn. Laitoin poitsulle iltapalaa ja vilmin päälle ja otin sen viereen, en vaa jaksanu millään olla pystyssä. Sit poika halus jotain lisää ja mulla tuli ITKU kun en vaan ois jaksanu lähtä hakeen mitään.
Jotenki eilen oli niiin totaalisen masennus olo. Joka asia itketti ja siis vollotin vaan miehelle ku yritin sillekkin sanoa että kuinka väsyny mä oon. Sekin rukka oli et hän antaa mun sit viikonloppuna nukkua, mutta mitä hyötyä siitä on? Mä herään kuitenkin jo paljon ennen sitä tai poikaa ja sit yöt menee sitä rataa et lonkkia särkee koko ajan.
Nuku siinä sitten. Varmaan osansa tekee kyllä nyt tää pimeys. Eilen illalla sato lunta, mut tänään taas vettä ku esteristä. Eli, ei edelleenkään lunta, saatika pakkasta.
Tänään pitää raahautua taas työmaalle ja eikä jaksa innostaa yhtään. Olla siellä reippaana ja skarpata potilaille koko ajan...Se vie voimat.

Sori kun vähän on oma napainen viesti, mut nyt on kyllä niin sellanen olo et oksat pois...

buam 18+6 :/
 
Minä taas, töissä ehtii kirjoitella muutaman lauseen...

Feles pahoittelut tuttujesi puolesta. Ihan liikaa sattuu noita kuolonkolareita varsinkin nuorilla. :(

buamille parempaa oloa ja mieltä toivottelen. :hug:

Joulunvietto Aattona käydään miehen porukoilla, muuten ollaan miehen kanssa ihan kaksistaan. Mä oon 23. pv vielä viiteen asti töissä, ja heti sen viikonlopun jälkeen maanantaina alkaa arki. :snotty:

Huimausta ei ole ollut. Joskus pimenee näkökenttä, kun nousee ylös, mutta ei muuta.

Huomasin eilen, että mun napa ei ole enää niin syvä kuin ennen. Katoaako se kohta kokonaan? :LOL: Pikkuhiljaa alkaa pelottaa ylihuominen ultra, ei taas ole niin varma olo tästä raskaudesta. Jos kaikki on hyvin, niin viikonloppuna taitaa olla edessä muutamille kavereille kertominen. Nähdään pitkästä aikaa semmoisia kavereita, jotka asuu muualla. Mitähän siitäkin tulee...

rv19+6
 
Kiitokset Poppeliinille uudesta pinosta! :flower:

Feles pahoittelut tuttujesi puolesta. :(

Buam Halaus masis-olosta. :hug: Tuo on tuttu tunne, itsekin olen melko itkuherkkä ollut viime aikoina. :(

Empuuu Täällä kans oma napa lähestyy päivänvaloa kummasti. :D
Ja tsemppiä ultraan, kyllä siellä kaikki on hyvin! :heart:

Yeb oli kysellyt joulunvietosta. Meillä edelleen auki tuo miten tänä jouluna seilataan vanhempien välillä. Miehen äiti asuu etelä-Suomessa ja minun vanhemmat keski-Suomessa, joten saa nähdä miten taas mennään. Viime vuonna mentiin aatonaattona anoppilaan ja joulupäivänä sitten minun vanhemmille, mutta joulu oli silloin vähän ärsyttävää reissaamista. Olisi kiva vähän rentoutuakin jouluna eikä vain kiirehtiä paikasta a paikkaan b. Kuitenkin molemmissa paikoissa pitää tänäkin jouluna käydä. Ensi joulu onkin sitten helpompi kun pyydetään molempien vanhemmat viettämään meille joulua (muuten olisi tappelu valmiina kummassa paikassa lapsi saa viettää ensimmäistä joulua!).
Olen kuitenkin töistä vapaalla 22. ja 23. päivät joten jospa tänä jouluna ehtis ottaa vähän rennommin. :)
Joulumieltä toivoisin hiukan enemmän, työikkunalle toin kynttelikön aamulla piristämään, mutta tuo sade (täällä ainakin sataa ihan kunnolla nyt) vähän verottaa tätä joulun odotusta! Missä on LUMI????

Kohtukuolema Ensinnäkin Katyana pahoittelut täältä serkkusi puolesta. :hug:
Olen aiemminkin tainnut kirjoittaa, että veljeni perhe koki jokunen vuosi sitten kohtukuoleman viikkoa ennen laskettua aikaa. :( Siksi ehkä pelkään itsekin sitä niin paljon, en haluaisi enää itse kokea sitä mitä olen nähnyt niin läheltä. Eivät nuo vanhemmat toivu siitä koskaan. Syyksi muuten selvisi että napanuoraanhan se pieni poika oli kuristunut. :( Oli ollut erittäin vilkas masuasukki, joten sekin minua pelottaa kun tämä minun asukas on niin vilkas, pelkään että sille käy samoin kuin pienelle enkeli-serkulleen. :'(

(.) Eilinen pomoni kanssa keskustelu meni erittäin hyvin! Tippui niin iso kivi sydämeltä ettei tosikaan. Keskustelin ihan avoimesti kaikesta, sain täytettyä kaikki tarvittavat Kelan laput ja sovittiin päivämääriä äitiysloman suhteen. Ja mikä parasta, ei tuo pomoni yritä viilata linssiin missään asiassa. Sanoikin minulle että laki on koko ajan puolellani. :)
Niin ja pomo esitti toiveen, että jos joudun jäämään sairaslomalle niin voisinko pyytää kerralla yli 10 päivää. :D Silloin Kela korvaa työnantajalle jotain. :D

Onko teillä ollut muuten voimakasta huimausta? Eilen illalla nukkumaanmennessä, olin siis jo sängyssä mua alkoi pyörryttään tosi voimakkaasti. Hetken siinä odottelin mutta sitten piti huutaa mies luokseni. Tuntui että koko huone vaan pyöri silmissäni. Sitten nousin varovasti istumaan siihen sängylle niin tunne muuttui sellaiseksi kaatavaksi. Tuntui koko ajan että kaadun oikealle puolelle.
Olin syönyt hetkeä ennen normaalin iltapalan, ainoa mikä oli poikkeavaa oli se, että olin käynyt vesijuoksemassa suhteellisen rankasti illalla. Oli aika ällöttävä tunne, mutta kyllä se siinä meni sitten ohitse. Hieman säikäytti kun ei mua noin ole huimannut vielä koskaan.

Mies lähti muuten aamulla työmatkalle Ruotsiin. Niillä piti lähteä aamulento Jkl-Hki, mutta kuinkas kävikään, siellä ne matkaa bussilla kohti Helsinkiä. :D Saa nähdä milloin pääsevät Ruotsiin asti, saati milloin se mies pääsee takaisin kotiin. :(

Nyt siirryn töiden pariin. Mukavaa joulukuuta kaikille!

- Hapsiainen ja Herne 22+6

 
Katyana ja Feles :hug: Todella ikäviä asioita sattuu maailmassa, ei ole reilua ei.

Poppeliini, kiitos uudesta pinosta!

Tänään olisi sitten neuvola, toivon että vaki terkka on paikalla ja saan jotain selvyyttä tuohon kutinaan. Kyllä se öljyäminen on helpottanut tilannetta ei enää niin paljoa kutise. Ehkä "vaan" kuivuutta sitten, vaikka ei näin äkkiseltään sitä tullut ajateltua.

Jouluherkut Imelletty perunalaatikko on uunissa. Löysin netistä ohjeen joka pitäisi olla "se oikea" ja pitäähän sitä testata että tietää sitten tehdä sitä lähempänä joulua jos onnistuu. Vaikuttaa näin ainakin imelletyksen jälkeen oikeammalta kuin mitä on edellisinä vuosina tullut tehtyä. Tuoksu on ainakin juuri se oikea ;)

Joulutortut, piparit, lanttulaatikko ja imelletty perunalaatikko kuuluu ehdottomasti mun jouluun myös. Ilman niitä ei ole joulua.
Sinänsä muut perheestä ei ole innostunut tuosta imelletystä perunalaatikosta mutta itse siitä tykkään ja ehdottomasti se pitää tehdä itse.

Joulu tullaan varmaankin viettämään mun vanhemmilla. Vaikka lapset on sitä mieltä että oltaisiin kotona. Heillä on pelko siitä että joulupukki ei osaa tuoda niitä lahjoja sinne mummilaan. Mutta ehkä tästä voidaan vielä keskustella.
Puoliski olen lasten kanssa samaa mieltä, mies ei koska haluaa päästä helpolla ja halvemmalla kuin kotona vietetty joulu olisi.
(tarkka rahoista, kyllä jouluvalotkin on pihalla ajastimen takana :headwall: )

Mutta nyt katsomaan sitä laatikkoa ja vähän maistelemaan.. josko olisi valmistuminen jo lähellä..

Hyvää ensimmäistä joulukuun päivää!
 
Joulukuu :heart: Ensimmäinen luukkukin avattu heti aamusta. Lunta kun vielä tulisi |O

Hyppelen nuo kohtukuolemat ohi :'( Pelottaa oikeasti nuo jutut.

Joulusta - käymme vanhempieni luona Turussa, joulurauhanjulistuksessa ja haudoilla. Sitten ajellaan takaisin kotiin viettämään perheen kesken joulua. Pukki on tulossa klo 19 :xmas:

Huimausta on ollut aina raskauksissa. Enemmän oli alkuraskauden ajalla, nyt pitänyt taukoa.

 
Hei kaikille pitkästä aikaa!
Se onkin jo joulukuu. Kohta tulee varmaan joulupaniikki, kun ei ole vielä ehtinyt mitään joulujuttuja miettimään saatikka tehdä.
Joulu onneksi vietetään mun vanhemmilla, niin ei tarvitse ruokia laitella itse.

Viime viikolla pidettiin mihen kanssa viimmeiset kesälomat ja vietettiin viikko Levillä hiihtelemässä. Hiukan sellainen fiilis oli, että mitä mä siellä ladun tukkona teen, mutta mukavaa oli. Aina tähän asti on hiihdellyt "treeni-moodilla" joten hiukkasen oli erilaista. Ja vielä eivät alle kouluikäiset sentään ohi menneet... =)

Loma tuli kyllä todella tarpeeseen, kun edelliset pari viikkoa on painettu remonttia töiden ohella ihan hulluna. Onneksi päästään varmaan viikonloppuna muuttamaan.

Olen oikein ihmetellyt kuinka oireetonta tämä keskiraskaus on ollut, ihan "normaaleja" ja rankempia hommia on pystynyt tehdä tavalliseen tahtiin, eivätkä ole aiheuttaneet kun muutamia harkkasaupistuksia/ päivä. Niin ja pari pahaa kramppia pohkeisiin yöllä.
Nukkuminen on kyllä ollut hieman hankalaa toisinaan kun hyvää asentoa ei aina meinaa löytyä, tai sitten junnu tuolla mahassa tansii ripaskaa ja valvottaa siksi.

Kovasti nyt omaa napaa, mutta niinhan se menee, kun harvoin kirjottelee...

Whitney & Kiusankappale 23+1
 
Ihanaa joulukuuta naiset!

Ajattelin pompsasta tuolta lapsettomuudesta kärsineitten pinosta tänne omaan kuukausipinoonkin teitä morjestamaan. Täällä kun on tuttuja, ainakin Jastu ja Yeb. Täälläkin muuten poika liikkuu niin sähäkästi mahassa että eilen sai multa ilmat pihallepotkullaan! se oli vasta uskomatonta. Ja mieskin sitä säikähti kun vauva potkii isänsä käsiä aikapaljon kun ne on mahalla.

Whitney: Täällä myöskin todella hyvä, tasapainoinen ja energinen olo, paitsi nukkuminen on jo hankalampaa. Jotenkin kummasti selkä väsyy maatessa (!) ja pitää koittaa kääntyö vatsalleen ainakin kerran yössä. Mikäsujuu joo ihan hyvin kun laittaa reunoille tyynyjä japeittoa että maha saa vähän tilaa. :D

Kiiajaville: Mulla myös kutinaa ympäri kroppaa. Enkä usko oikein tuohon ihon kuivamiseenkaan, koska suihkussa käynti ja rasvaus ei niin kamalasti tepsi. Raskaushepatoosia olen jo mielessäni pyöritellyt, mutta lohtua antaa se, että alkuraskaudessa oli myös sama kutina, joka kuitenkin katosi sitten pois.

Hapsiainen: Huimausta on täälläkin varsinkin kovista löylyistä noustessa ja joskus aamusin kun ei ole verensokeri vielä tasainen ja verenpaine on alhainen. Hemoglobiini mitattiin jokunen viikko sitten jaoli vielä ok. Kovasti toivon etten rautalisälle joudu. Tahdon pitää toimivan vatsani.

Buam: Voi mikä väsymys sulla! Mulla on onneks jo nuo väsymykset ja herkkyyskohtaukset tasottuneet. On nyt ollut jo monta viikkoa tosi hieno ja tasapainoinen olo. Toivottavasti siun lonkkasärkykin helpottaa. Mie jo jemmasin tulevien (?) särkyjen varalle hot&cold -pusseja, joita saa mies sit lämmitellä jos jostakin kivistää.

feles: Oon pahoillani, kyllähän tuo varmasti sinuakin järkytti jos kerta oli tuttuja jotka nyt ovat poissa. :'( Ja todella myöhään teillä tuo rakenne ultra! meillä oli viime viikolla, rv 20.

Minä: Täällä on aika paljon härdelliä näitten ultrien ja neuvoloitten ja perhevalmennusten ja fysioterapian kanssa. KAikki on nyt kerralla, yhessä sumpussa. Viime viikolla oltiin rakenne-ultrassa: kaikki oli pojalla oikein hyvin. HUomenna mennään perhevalmennukseen. Ensi viikolla fyssarille ja taas neuvolaan. Tässähän pitäs jo jäädä äitiyslomalle että ehtis joka paikkaan ja EHTISI OLLA RASKAANA niin miten kaikki haluaa. Eli jos tekis kaikki mahdolliset rentoutukset, jumppaliikkeet, lantionpohjat, ulkoilut, syömiset, pohtimiset ja valmentautumiset niin ei juuri muuta sitten ehtisikään. :p
Rv21 menossa siis ja nyt on kuuma koko ajan. Kuuluu kuulema tälle rv:lle, koska kilpirauhanen tehostaa toimintaansa. Neuleita ei voi enää pitää ja kotona on ikkunat selällään. :D

Toivoopi Bee ja Ee 20+3
 
Joulu se tulla jolkottaa.
Me vietettiin jouluisia perhehetkiä jo viime viikonloppuna kun lähdetään jouluksi reissuun merten taa. On niin ihanaa päästä pois täältä harmaudesta edes vähäksi aikaa :) Raskausviikkoja mulla on reissuun lähtiessä 24 ja pitlä lento vähän jännittää. Pitää vielä jutella lääkärin kanssa kaikista mahdollisista eteen tulevista vastoinkäymisistä. Mutta eiköhän siitä selvitä kun esikoista odottaessa oltiin lomalla vielä rv30.

Masu kasvaa ja kasvaa, pelottavan paljon nopeammin kuin esikoisen raskaudessa. Mulla on jo melkein samankokoinen maha kuin ensimmäisen raskauden ihan lopussa! Silloin masu oli niin pieni ja sievä... Ja napa on tosiaan taas päivä päivältä vähemmän kuopalla :D

Sukupuolta ollaan veikkailtu. Mulla oli alussa ihan varma poikaolo ja puhuin jo "meidän pojasta" mutta nyt viimeisen viikon aikana mun olo on muuttunut tyttöoloksi. Mies veikkaa meille toista tyttöä. Joten eiköhän me taas mennä 4D-ultraan katsastamaan tulokasta, että tiedetään minkä värisiä tapetteja laitetaan ;)

Jukra ja vielä nimetön masukki 21+
 
Hip hei täällä ollaan jopa hereillä, ei oo pää niin tukossa ja raskas väsymksestä että asiat menee perillekkin. No hereillä jo vajaa 2 tuntia ;) et ehkä tää vielä ehtii muuttua, mut kiva olo moneen päivään kun ei oo ihan umpi väsynyt. Ja jokseenkin mukana.

Joulua täällä ei ole ehtinyt valmistella ollenkaan :(ollaan jo parikuutautta myöhässä. Mut tää väsy on ollu aika turhauttavana taakkana. Josko helpottais tai ainakin sais jotain laitettua. Edes ne verhot ikkunaan ;)

Unico ja Toukka 18+4
 
Heippa taas pitkästä aikaa.

Kävin tuossa kolmisen viikkoa sitten gynenpolilla vuodon ja kovien säännöllisten supistusten takia. Kaikki oli onneksi hyvin vaikka istukka oli kohdunsuun päällä. Varsojen kanssa rehaaminen suositeltiin jätettäväksi väliin synnytykseen asti.

Viime viikolla sitten oli rakenne ultra. Siellä kaikki ok. Iso ja reipas poika matkassa mukana :heart:

Muuten olo OK. Flunssakin hellittänyt =)
Oikeastaan ainoina ongelmina nyt selkä- ja liitoskivut ja mahdoton väsymys ja unen tarve. Onneksi poika (8 kk) on hyvä nukkumaan =)
Nukutaan sitten yhdessä. Kotityöt vaan on ihan rempallaan kun valveillaoloaika menee poikaa hoitaessa ja tallilla. Isäntä pitkiä päiviä töissä. No eipä valittamista senkään asian puitteissa koska tämän viikon jälkeen hän on kuukauden kotona isäkuukaudella :flower:
 
Ai niin painonnoususta...
Mulla tuli esikoisesta 26 kg ja siitä oli uuden raskauden alussa vielä 11 kg jäljellä. Päätin vakaasti, että nyt painoa ei tule paljoa. Mutta nyt on painoa tullut jo 7 kg ja siitä 4 kahdessa viikossa :ashamed:
Mitä ihmettä tekisin, että saisin painon pysymään aisoissa? Liikun päivittäin ja syön ihan kohtuullisesti ja melko terveellisesti. :snotty:

Bassets & Vauva II rv 21+6
 
Neuvolassa käyty, kaikki hyvin.
Ei ollut vakiterkka vielä paikalla, mutta tämä sijainen vaikutti todella pätevältä, tosin ammatiltakiin kätilö joten pakkohan siinä on jo jotain asiantuntemustakin oltava.
Kutinan alapäässä pisti kuivien limakalvojen piikkiin, pissa siis puhdas. Käski öljyillä ainakin kahdesti päivässä eikä alapesua kuin kerran päivässä tosin en useammin olekaan pessyt.

Painoa huimat 84g/vko kuulemma enemmänkin saisi tulla.
RR 119/73
Hb 125
sf 23 suurehko kohtu siis, yläkäyrän yläpuolella mennään, mutta sanoi samaan hengenvetoon että tätä ensimmäistä mittaa ei kannata mitenkään noteerata kovinkaan "vakavasti" katsotaan miten seuraavat mittaukset sitten menee.

Seuraava neuvola onkin jo lääkärineuvola ja jo 22.12. Sain valita joko tuon päivän tai 29.12. mutta kun en tiedä kuinka pitkään joulunvietossa menee niin ennen joulua sitten varmimmin.

Kelan paperit mukaan sekä lähete sokerirasitukseen. Sokerirasitukseen sitten ehkä vasta joulun jälkeen..

Kohta hakemaan poika puistosta!
 
Ihanaa joulukuuta kaikille :heart:
Buam,täällä kans ollu itkuisuutta....tässä toissa yönäkin kun olin yksin kotona,kun mies merellä,niin itkeä vollotin sit pitkin yötä kun en saanut unta...Itsekseni sit yritin miettiä et mitä ihmettä nyt tälläkertaa itken,kun ei mulla oikeastaan mitään selvää syytä ollu itkukohtaukselle....hormoonit,hormoonit,syytän niitä :D
Empuuu,mäkin tässä joku päivä sitten hoksin ton napa jutun.Ja siis mulla ennen oli tosi syvä napa,kohta ei ole napaa ollenkaan,hurjaa :D
Joulunvietosta,mennään suomeen äitini luo,niin kun aina,ei joulua ilman minun perhettä,joulusaunaa ja Suomea =) mies tuumas et jos ens jouluna sit voitas olla täällä joulu,mä siihen et "jaa,katotaan."Ja mielessä vain mietin et ei ikinä :LOL:
Ja tänään poksuu :heart: 22+0 :heart:
 
Yeb Juu kyllä todellakin rahaa saa menemään siihen hommaan..! :( Mä raskauduin neljännestä inseminaatiosta, kyllä siinä hoidoissa vuoden verran meni pakkohan se oli välikiertoja pitää juuri hinnan vuoksi, mutta silloinkin se oma lapsi oli mielessä ja haaveessa joka päivä.. Että henkinen puoli enemminkin joutu todella koetuksille.. :( Että ei juu reilu satanen tunnu enää missään kun siellä ultrassa aiotaan käydä :D

Täällä loppuu tänään sairasloma, viim. lauantaina aion mennä töihin koittamaan että sattuuko töissä kuinka.. Tasan kaksi viikkoa olisi neuvolaan, silloin aion todella kysyä että voisikohan nämä mun kivut olla siitä lantionlöystymisestä tms..
Me puhuttiin eilen paljon vauvasta ja käytiin itseasias ohikulku matkalla vauvatalo johannassakin poikkeamassa :) <3 Ihana ja onnellinen olo ollut koko odotuksesta nyt viime päivät, mulla sekä myös vauvan toisella äidillä :heart:

jastu 20+3
 
Onnittelut nasumasuselle tytöstä! :flower: =)

Kiitos kaikille, ootte ihania! =) :heart:
Poppeliini En tiedä onko mitään tietoa miksi näin on käynyt.. Ainakin tarkkaan häntä on koko odotusaika seurattu, koska hänellä oli istukka kohdunsuulla. Eli oisko siinä sitten jotain, tai sit vaan tullu jokin..? :'(
Jotenkin tuntuu nyt "kauheelta" olla itse raskaana, ja juuri puhuttiin toisen serkun kanssa, jolla oli heidän kanssaan vain viikon ero la, että kuinkahan hän sitten osaa olla kun vauva on syntynyt, jos samaan tilaan joskus joutuvat?
Toivottavasti he saavat edes jotain apua ja pääsevät vaikka puhumaan asiasta johonkin! :heart:

Toivottavasti meistä kukaan ei joudu tuollaista surua kohtaamaan!

Feleskin saanut ikäviä uutisia.. :'( :hug:

Yeb Tuo juttu minkä oot lukenut, oli varmaankin se juttu mun miehen entisestä työkaverista.. Mä itkin kans kyllä lehden sivuit märäks kun sitä luin.. :'(
Kellekään ei kyllä toivois tapahtuvan mitään tollasta!!

Jouluaatto vietetään mun porukoilla ja sit meille tulee illalla pukki jota siskoni perhe tulee myös katsomaan =) Sovittiin viime vuonna siskon kanssa, et tilataan pukki vuorovuosina :D Ja sit joulupäivä vietetään miehen vanhemmilla.
Olis jo joulu! =)
 

Yhteistyössä