***HUHTIKUISET Joulukuussa***

Yeb
Alkuperäinen kirjoittaja Hemmi:
Joulunvietosta,mennään suomeen äitini luo,niin kun aina,ei joulua ilman minun perhettä,joulusaunaa ja Suomea =) mies tuumas et jos ens jouluna sit voitas olla täällä joulu,mä siihen et "jaa,katotaan."Ja mielessä vain mietin et ei ikinä :LOL:
Meilläkin tosiaan se olin alunperin minä joka aina halusi jouluiksi meidän äitin luo :) Mies ei aina innostunut ja halusi olla joskus kahdestaan kotona (mun mielestä se oli kamala joulu!) ja sitten kerran oltiin aatto anoppilassa.. No siinä kävi hyvin kun toisella mun pikkuveljistä oli jouluaatto töitä niin matkustettiin sitten joulupäivänä äitin luokse ja vietettiin "aattoa" silloin :) Nyt jo mieskin sanoo että "mennään sitten teijän porukoille jouluksi", niin ne oppii :LOL: Kyllähän joskus koittaa nekin ajat kun lapset on jonkun verran isoja ja täytyy se joulu sitten kotona laittaa ja luopua tuosta oman lapsuuden joulutunnelmasta.. Mutta siihen on vielä aikaa!

Rouva B, ihanaa kun käyt välillä täälläkin :) Satunnaisesti käyn kyllä salaa lukemassa teijän lapsettomienkin pinoa. Mahtavia muksauksia poika jo tekeekin että ilmat lähtee pihalle! Ihanaa vaikka ei toisaalta kivalta kuulostakaan ;) Mulla oli edellisessä (onnistuneessa) raskaudessa myös ihan valtavasti tota kutinaa, sitä oli pääasiassa kämmenpohjissa, jalkapohjissa ja vatsassa! Kävin sitten aika useesti verikokeissa muttei maksa- tai sappiarvoissa ollut mitään poikkeavaa eli raskaushepatoosista ei ollut kyse. Syyksi selvisi mulla sitten rautatabletit! Heti kun lopetin niiden ottamisen niin kutina loppui. Sä et niitä vielä syökään joten niistä ei ainakaan johdu, toivottavasti joku auttaisi inhottavaan vaivaan!

Jastu, kyllä varmasti henkinen puoli on se kovempi tälle mun kaveriparillekin. Rahaahan saa vaikka pankista. Ei se teilläkään helppoa ollut, vuoden yritys.. Toivon todella että tämäkin pariskunta jaksaisi vielä yritellä ja ennenkaikkea onnistuisi!

Käytiin eilen kaverin luona kylässä ja hällä oli tänä aamuna lähtö synnytyksen käynnistykseen :) Epäilevät raskausmyrkytystä. Voi kuinka jännittää heitin puolesta ja toivon että synnytys sujuu mallikkaasti! Siellä kun katseli pikkuisia vaatteita ja kaikkea vauvatavaraa niin olihan se tänään pakko kaivaa kaapista ne vähät pienet vaatteet mitä kaapeista löytyy ja hypistellä vähän :heart: Kaivoin yhdistelmienkin pehmeän kantokopan ja nyt meni kyllä vaunukuume ohi, meillähän on sittenkin tosi kivat yhdistelmät B)

Yeb 22+3

Ainiin sen napa! Ei täälläkään enää nöyhtä napaan keräänny :D Ei siitä ole kuin puolet jäljellä, apua!
 
KiiajaVille juu toivottavasti törmätään toistekin ja voishan sitä käydä vaikka kahvitteleenkin...
Mietin kans sitten et sun miehes varmaan on "tutun näkönen" sen takia kun melko paljon oon lounasaikoihin ollut töissä ja hän on siellä käyny hakeen ruokaa... huvittavaa miten "pieni" maailma. :)
Mulla tulee aina kutinasta mieleen kun mulle joku paasas jostain maksahommasta jos kutisee...mut en muista kyllä siitä enempää..

Mulle iski kauhee vauvanvaate ostovimma..pinkkiäpinkkiä..
 
aloitettu täällä ja onneksi löysin heti :)

joulunvietosta heti alkuun että just tuolla jouluviikolla koko viikon töissä paitsi jouluaatto on vapaa. et jouluaatto tarkotus viettää kotona niinkui ollaan parina jouluinakin en tiedä että viettääkö ens joulun anoppilassa ja mun porukoilla kun on kaks muksua.
sitäpä ei nyt kannate vielä edes murehtia :LOL:

Eilis ilta töissä oli aiva hirveetä ku viimeiset 3h töissä meni kipujen kans kärsien ja kotiin kun pääsin nii käveleminen oli hidasta ku mahaa viilsi mmut suihku auttoi et hävis kivut mut sen jälkeen oli vähän kipuja ja nukkumaan menin heti, tänä aamuna herätessäni ei kipuja. tunsin taas kipuja kun olin kotona iltapäivällä et siis olen tänää töissä aamuvuoros ollu. Huomenna menossa yövuoroon sit onki vapaata sunnuntai aamuun kun tosiaan itsenäisyyspäivän iltavuorossa.

pahoittelut kohtukuolemasta ja kolarijutusta :( surullisia tapauksia.

Jouluherkuista tein aiemmin torttuja oisko marraskuun alussa? Nyt tänään leivon torttuja :)

arska äippä+ "poika" 19+4
 
Kohtukuolemat mukana itketään myös :'( On niin surullinen olo niiden perheiden puolesta jotka ovat jo pitkään lasta mukana kantaneet ja sitten menettävät.

buam sinulle oikein iso halirutistus :heart: Ihanaa että miehesi kuiten huomioi ja yrittää auttaa, vaikkei siitä tosiaan paljon apua ole jos sais nukkua pidempään jos ei nukuta. ehkä saisit päivällä enemmän levättyä?

Oletteko kokeilleet piikkimattoa rentoutumiseen ja kipuihin? Itse olin ensin varma, ettei tuollainen voisi vaikuttaa, sain sen kuiten synttärilahjaksi ja kun eilen makoilin sen päällä ' auts auts * niin koko päivän vaivannut selkäkipu lähti pois. ei voi olla sattumaa! Siinä saa makoilla alussa vain n. 4 min ja kipeää tekee kokoajan, mutta toisaalta kun synnytystäkin ajattelee niin tuossa oppii rentoutumaan kivusta huolimatta. Täällä tämmöinen itsensäkiduttaja
:LOL:

Omaan napaan (jossa ei kans nöyhtää ole :D ) ei muutoksia. Tänään meinasi taju lähteä, alkoi huone pyöriä ja pelotti. Liikkeitä ei kovin tunnu ja tietty muistuu yksi tarina mieleen jossa samanlaiset oireet ja pieni olikin sitten sairas. . . mutta ei auta maalalilla kauhukuvia seinille. Meille jokaiselle annetaan sellainen taakka minkä jaksamme kantaa.

Rakastakaa toisianne :heart:

-Chiq ja Taneli rv 19+4
 
Pikaisesti vain tulen kertoilemaan ultrakuulumisia eli kaikki hyvin! Huh, mikä helpotus. Ja ihana kätilökin, kun kaiken kertoi koko ajan mitä katseli ja mie kyselin ja kyselin :D mm. "kuinka monta kuvaa joutuu katselee, et oppii näkee nää jutut..." Mies ei päässyt mukaan, joten siksikin varmasti hermostutti enemmän. Ois ollu niin kurjaa saada huonompia uutisia.

Mutta juu, minulle kävi niinkuin niin monelle tässä pinossa. Tytöllä oli pippeli... Ja meillä ku oli jo nimikin valmiina :whistle: Nyt vain odottelemaan pojan nimen ilmestymistä eteen...

Sun Rise ja Poikasäde 20+3
 
Hyvää Joulukuun eneimmäistä iltaa :)

Poppeliinille kiitos taas uudesta pinosta ja päivittelystä :)

Kamalasti oli taas juttua tullu, joten kommentoin minkä jaksan/pystyn.

Joulua vietetään molempien vanhempien luona. Aaattona mennään avokin vanhemmille ja jompana kumpana joulupäivänä lähetään ajelee tonne 300km:n päähän minun vanhempien luokse, jossa ollaan muutama päivä. Ollaan sovittu, että joka toinen aatto ollaan avokin vanhempien luona ja joka toinen minun vanhempien luona. Sillai on kaikkein reiluinta ja siihe ei oo kellään mitään sanomista! Ens vuonna vaan taitaa avokin äitiä harmittaa, kun meillä on ja pikkunen ja ollaan aatto minun vanhempien luona. Mutt se on sen ajan murhe :)

Onnittelut kaikille hyviä ultrakuulumisia saaneille :flower: :flower: Ja poksyville kans :flower: Tää poksuu kans tänään :heart:

Ja omaan napaan välittömästi. Tänään oli sit neuvola. Sain kelan lappuset ja terkka kirjotti sen lähetteen sinne sairaalaan. Jälleen kerran oli uusi, mutt tän sijasen pitäs ollu nyt mulla loppuun asti. Tuuraa toista joka on hoitovapaalla ens vuoden loppuun asti. Sokerirasitukseen pitää mennä rv26 ja varasni heti ajan kun tulin kotiin. Hyvin alkaa synttäripäivä, kun pääsee istumaan terveyskeskuksen aulaan aamuks :D Sit ne vakiotiedot:

Pissa: Puhdas
Hb: Ei mitattu
Verenpaine: 142/76
Paino 75,8kg +480g/vko (ite laskettuna, ei merkattu korttiin)
Sf mitta: 19, menee keskikäyrällä.
Syke +145, hyvä ja tasanen. Nyt löyty heti ja ehti karataki yhen kerran pois alta.
Liikkeet: ++ (kysy olenko tuntenu liikkeitä )

Siinäpä ne kriittiset tiedot viissin oli. Jos huomenna sais käytyä täyttämässä ne Kelan lomakkeet netissä. Ai niin, seuraava neuvola onki sit keskiraskauden lääkäri ja TAAS menee ainaki 5 viikkoa ennen seuraavaa aikaa eli ens vuoden puolelle! Nää juhlapyhät kai vaikuttaa....kai? Joudun soittamaan neuvolaan sen ajan, kun ei ollu vielä ens vuoden puolelle avattu niitä listoja. Soitan kyllä jo jouluviikolla, nii pääsee mahdollisimman pian. Tosin kai tuolla ehtii juoksemaan sit loppuraskaudestaki, mutt tuntuu silti kamalan pitkältä ajalta. Tosin nää pyhtä varmaan nopeuttaa ajan kulua :)

Sori todella omanapanen viesti, mutt niin ne taitaa meillä kaikilla olla sillon ku ollan neuvolassa käyty ;)

JääKyynel ja Tuittu :heart:

*POKS*
 
Piikkimatosta mä luin prismassa käydessäni piikkimatosta mikä siellä oli että raskaana olevat ei saa käyttää niitä.

Joulusta sen verran et anoppi just tänään käydessään puhui että hän niin inhoaa joulua niin mua jotenkin rupes ärsyttää se et vois nyt olla edes hiukan innostuneempi lasten takia niin tokasin tuimasti hänelle että eihän sitä oo pakko viettää...ja voihan sitä lähteä vaikka reissuun jos ei innosta...ja mua nyt ärsyttää suunnattomasti se et jos ne nyt sitten tulee meille aattona :headwall: :headwall: :headwall: mitenköhän mä sanoisin ukolle "nätisti" ton et en halua niitä pilaamaan omaa enkä lasten ekaa joulua uudessa kodissamme....hitto...

:flower: ultrassa käyneille! on se vaan aina mahtavaa nähdä se oma napero sieltä ruudulta :heart:

nasum ja typykkä 19+2 :heart:
 
Vielä siitä kutinasta.. eli tosiaan jos kämmeniä ja jalkapohjia kutisee ja muistaakseni vielä mahakin niin sitten pitää ottaa ne maksa-arvot = mahdollisen raskaushepatoosin poissulkemiseksi. Tuo alapään kutina ei onneksi siihen liity.

Mulla on yksi vanha työkaveri jolla on nyt 3 lasta, hänellä on joka raskaudessa tuo hepatoosi ollut. Esikoista odottaessa multakin ne maksa-arvot tutkittiin kun masua alkoi kovasti kutittamaan.

nasumasunen: Käydään vaan jokupäivä kahvittelemassa
 
Ööö... Kui paljon sitä mahaa "pitää" kutista, ett asialle pitää tehä jotain? :eek: Minä oon luullu, ett tää mun mahan kutina on vaa sitä ihon venymistä tms. Tosin nyt ei ole kyllä kutissu, mutt tossa päivä pari sit kutitti joka päivä tosta ylämahalta (navasta jonkun matkaa ylöspäin). Kämmet ja jalkapohjat ei oo kutissu, ainoastaan toista kämmenselkää, mutt siinä tuntuu iho muutenki kuivalta ja rasvaus on auttanu. Enhän minä tollasta oo ees älynny neuvolassa mainita, siis mahan kutinaa. Ääk! |O Minä oo ees tienny mitää tommosia maksajuttuja ja kutinaa. En oo pitäny mitenkää vaarallisena :ashamed: Tosin miten tällanen ensikertalainen nyt voi ees tietää mistään mitään :ashamed:

JääKyynel ja Tuittu 22+0

Nyt nukkumaan, mars! Hyvää yötä ja kauniita vauvaunia! :)
 
Yeb
JääKyynel, mulla ainakin se kutina oli sietämätöntä. En saanut yöllä nukuttua kun raavitutti niin paljon, itkin, raavin ja yritin olla raapimatta kaiket yöt! Pahiten rapsututti kämmenpohjista eikä minkäänlaiset rasvat auttaneet. Uskon että sun kutina on ihan siitä nahkan venymisestä johtuvaa :) Tosiaan jos alkaa siihen lisäksi vielä kämmenpohjat kamalasti kutisemaan niin sitten on syytä käydä verikokeissa.

Sun Riselle onnea hyvistä ultrakuulumisista :flower: Mahtaa kyllä olla hassu tunne kun tyttöololta löytyy haarovälistä ylimäärästä :D
 
Täytyykin alkaa tästä lähtien tarkkaan miettiin mitä tänne kirjottelee!
Puolitutut kun täällä käy mun juttuja lukemassa ja niitä eteenpäin kertoilevat.. Iso kiitos siitä heille!
Oon luullut että tänne saa ANONYYMINÄ kirjoittaa, ilman että mua tunnistetaan, mutta ei näköjään.. Enpä olis paristakaan henk.kohtasesta asiasta kirjoittanut, jos tietäisin että jutut leviää!! Oon kyllä nyt niin p*rkeleen vihanen että!! :kieh: :kieh: :kieh:
Että sellasta..

Sori purkaus!
 
Katyana, no kylläpä joitakin kiinnostaa. |O Tuolla yhdessä odotuspinossa eräs lopetti sinne kirjoittelun kokonaan aivan samasta syystä.

Näin viime yönä unta rakenneultrasta. Ihan Kättärillä käytiin ja mun neukkatäti ultrasi. Saatiin lappu, jossa luki että Kättäri ei kerro mitään sukupuoliarvauksia. Saatiin kuitenkin kuvia, missä näkyi oikein selkeästi pippeli. :D Jännäksi menee, en malta odottaa huomiseen!

POKS!

rv20+0 :heart:
 
Katyana, voi itku, onpa tosi typerää. :(

Empuuu
Mä näin viime yönä unta myös jostain ultrasta, siinä oli kuvattu vauvan "vehkeet" tai se kohta missä niiden olisi pitänyt olla, eli tyttö sieltä oli tulossa kerta ei mitään jalkojen välissä ollut. :D Saa nähdä pitääkö unet paikkaa, mä en tosin saa tietää tuota sukupuolta ennen sitä synnytystä kun rakenneultrakin on jo takana.

Eilen illalla oli taas heti huolissani kun en ollut tuntenut sellaista kunnon liikehdintää mahasta niinkuin edellisinä iltoina. No sitten nukkumaanmennessä kun rauhotuin ja pistin käden mahan päälle niin jo alkoi potku jos toinenkin tuntumaan. Ehkä siellä pieni otti eilen vähän rauhallisemmin välillä, on se melkoinen jumppaaja ollutkin.

Nukuin aika huonosti viime yön, mies on Ruotsissa työreissulla ja aina kun nukahdin niin näin jotain painajaisia niiden biletyksestä siellä. :( Kaikenlisäksi miehestä ei kuulunut eilen yhtään mitään, ei edes hyvän yön viestiä joten oli vähän taas sellainen "tyhmä" olo kun lähdin aamulla töihin. :( En vaan voi mitään, että aina ajattelen pahimman kautta kaiken. Todennäköisesti kuitenkin niillä on mennyt siinä iltapalaverissa / illanvietossa sen verran pitkään, että mies ei ole halunnut enää laittaa mulle mitään viestiä etten vaan herää. Se ei ymmärrä sitä että pidän yöt aina puhelinta äänettömällä ja ilahtuisin vaikka edes sitten aamulla siihen kun on tullut viesti. :(
No ens yönä sen pitäis tulla takaisin kotiin, riippuen vähän noista lennoista... Perjantaina se sitten ilmeisesti lähteekin hirvestämään, mutta sen suhteen en stressaa kun en mä niistä hirvistä ole mitenkään mustasukkainen. ;)

Mutta joo nyt taas töiden kimppuun, eiköhän siitä ukostakin kuulu ennemmin tai myöhemmin. Mutta ei sille vaan voi mitään että aina nuo entiset (exien) pettämiset palaa mieleen. :(

- Hapsiainen ja Herne 23+0 *POKS!*

 
Hapsiainen - mun mies on samanlainen. Jos on työreissuilla tai muuten poissa, odotan aina viestiä mutta ei välttämättä tule kuin yksi kaksi vain. Suhteen alussa olin aika dramaattinen yhteydenottojen kanssa mutta nykyisin olen tottunut miehen tapaan yhteillä "kun on asiaa". Toki välillä tulee helliäkin viestejä mutta mieheni mukaan ei hänellä vain ole mitään sanottavaa aina |O Miehet toimii vähän eri tavalla näissä asioissa.

Tuo luottamusjuttukin on asia mikä ajan kanssa on mulla helpottanut, varsinkin kun on saatu lapsia. Ennen stressasin kovastikin kun mies oli viihteellä, nykyisin en kerta kaikkiaan ehdi enkä jaksa kun on elämässä muutakin kuin tuo mies. Perjantaina on hänellä pikkujoulut joita olen aina pitänyt jotenkin "paheellisina" :ashamed: mutta eipä ne enää viime vuosina ole jaksaneet hetkauttaa. Kai mä ajattelen niin että turha on kärsiä asioista mitä ei ole todistettavasti tapahtunut.

 
Hapsiainen - onhan totta että jos on taustalla traumoja, niistä on todella vaikea päästä yli. Mutta ei mahdotonta. Vaatii aikamoista itsetutkiskelua ja uskallusta "leap of faith" tyyliin. Ehkäpä tämä on alue mitä moni joutuu työstämään.
 
Katyana juuri tuon "utelun" takia olen itsekin vaihtanut nimimerkkiä esikoisen ajoilta, tai no esim taaperopuolelle voin sitä vielä käyttää. Itse asiassa nimimerkki vaihtui kun + pärähti testiin B) . Mullakin joitakin tuttuja tän palstan kautta, joten sekin vaikutti asiaan.. Eli suosittelen vaikka nimimerkin vaihtamista jos liikaa alkaa ahdistamaan.

Ylihuomenna rakenneultra, alkaa jo vähän jännittämään :D . Eilen kerroin osastonhoitajalle raskaudestani muun kahdenkeskisen keskustelun yhteydessä. Onnitteli ja lupasi että saan itse kertoa/ilmoittaa asian ylihoitajalle (oon siis sijainen). Tuli kyllä helpottunut olo =)

Poppeliini 19+6
 
Katyana kyllä ihmiset on typeriä! Toisille ihmisille näköjään juoruilu on elämän suola tai jotain. En aina jaksa semmoisia henkilöitä ymmärtää.

Kutinasta vielä, Jjääkyynel kyllä sen kutinan pitää olla jotain ihan hirveetä ja myös kämmenissä.

Ukko on tämän päivän taas Helsingissä, pikkujoulut. Kumma kun pitää lähteä lähes toiselle puolelle Suomea pikkujouluihin.. Mutta toisaalta taitaa olla ainoat pikkujoulut tällevuotta. Viimevuonna kun oli vielä eri työpaikassa noita joulunalaus tapahtumia oli varmaan kymmenkunta ja niissähän piti tietysti käydä edustamassa siis miehen yhteen tai kahteen pääsin itsekin mukaan. Tietysti kun hän työnpuolestaan niissä joutui käymään meni aina autolla joten mitään muuta ongelmaa siitä ei koitunut kuin että olin lasten kanssa illan yksin ;)

Joulukalenterilla on muuten mystinen vaikutus. Lapset heräs ihan ilman herättämistä tänä aamuna klo 6:40. Ihan inhimmillistä.. Äiteekin kerkee aamulla olemaan koneella hetken kun lapset katsoo kakkosen lastenohjelmia ennenkuin pitää lähteä tuonne pimeyteen ja puistoon.
Puistossakin tänään täky.. leipovat pipareita.
Tänään pitäisi myös koristella meidän piparitalo ja -linna. Eilen paistoin osat, hieman väsytti ja kiukutti paisto-operaation jälkeen. Hieman meni aikaa siinä näpertelyssä, taikinaa kuiluin 1,5kg.
Mutta ehkä se oli vaivan näön arvoista, se nähdään sitten tänään. Ehkäpä illalla jopa jaksan kasata tekeleet.
 
Moi kaikille!

:hug: Kaikille tarvitseville!

Suoraan omaan napaan. (Joka ei ole muuten vielä muuttunut, eikä pullahtunut ollenkaan esikoista odottaessa) Rakenneultrassa käytiin eilen! :) Kaikki oli niinkuin pitikin, ja poikaolo sai vahvistuksen. :) Eli toinen poika olisi meille tulossa. Ultraus kesti melkein puoli tuntia, ihana kun sai vauvaa katsella. Liikkeet ovat tuntuneet jo mahan päällekin yli viikon, ja mies ja esikoinenkin ovat saaneet osansa potkuista. =)

Ultrista vielä, meillä on tulossa kaksi ultraa/lääkärikäyntiä vielä. Noin kuukauden päästä toinen ja viikon 36 tienoilla toinen. Ihana kun kunta ei säästä ainakaan näistä neuvola ja lääkäri/ultra-käynneistä.

Joulukoristeita on laitettu, ja kalentereitakin availtu. Kuusi meille kannetaan sisälle vasta aattoaamuna, joten sen koristelu on sitten aattoaamun ohjelmassa. Joulukortit pitäisi vielä askarrella loppuun, ja joitain itse tehtyjä lahjoja värkkäillä. Ja siivoilla! Eli ei ole vapaa-ajan käyttöongelmia! :)

Santi ja poju 20+4
 
Mä kommentoin nopeesti taas vaan :)

Joulu Meillä asuu sukulaiset lähellä, joten aamulla ollaan käyty aina miehen mummolassa kuusen haku reissulla, sitten tultu kotiin koristelemaan kuusi ja lähdetty mun vanhempien luo joulusaunaan ja syömään. illalla on tullut miehen äiti ja veljet tyttöystävineen meille, silloin kun ei ollut taloa eikä poikaa niin käytiin kyllä kanssa molempien vanhemmilla, mutta mies saattoi tehdä joulupukin keikkoja kanssa.

Huimaus Joku oli siitä kanssa kärsinyt. Mulla on kanssa välillä tosi kovaa huimausta varmaan alhaisesta verenpaineesta johtuen. Kamalinta oli yks ilta kun olin pojan kanssa kahdestaan kotona ja ihan kesken ruokailun alkoi huimaamaan ja piti oikeen ottaa tukea etten pökertyisi. Loppuilta meni sohvalla maaten, mutta poika oli ihan ihmeissään eikä todellakaan ymmärtänyt miksi äiti vaan makaa...

Mä oon nukkunut tosi huonosti ja alan kohta näkemään sen takii varmaan pieniä vihreitä miehiä, ajatukset on tosi typeriä ja mun täytyy esim. yöllä käydä tarkistamassa ettei 2,5v. lapsi ole tukehtunut nukkuessaan yms. Eilen illalla menin sänkyyn aikaisin ja pakotin itteni olemaan siellä vaikka ei muka olis nukuttanut. Aamulla oli kyllä jo tosi paljon parempi olo ja mieli...
 
Huomenta!

Kiitos kaikille haleista ja tsempeistä. :heart:
Nyt nautiskelen ihanasta vapaa päivästä! Tosin vain yks vapaa..
Mutta kyllä nuo yöt alkaa olemaan niin katkonaisia, että en uskalla edes ajatella loppu raskautta ollenkaan. Ei mulla esikoiselta ollu tällasia kipuja.
Joka yö herään siihen, että lonkkiin sattuu, useasti yössä herään. Ja se siis tuntuu siltä niinku joku vääntäis sorkkaraudalla lonkkia irti lantiosta. Eli ainoa asento missä ei satu lonkkiin on selällään, mut sit kipeytyy selkä. Sit oon heränny muutaman kerran siihen, että nukun mahaltani, kun mahaanki sit sattuu. Kait tässä pitää kohta raahautua sohvalle tai mennä ja ostaa sellanen löhö nojatuoli missä voi nukkua.
Mut siis mä toivon sydämestäni, että te muut saisitta vielä rauhalliset yöt ja ennen kaikkea kivuttomat.
Kai mun pitäis neuvolaan soittaa, mut eipä nekään siellä voi sille mitään. Mun lantio vaan ilmeisesti jo nyt venyy ja paukkuu, että se sitten haittaa koko ajan.... :ashamed:

Mut se siitä,
Paljon onnea kaikille ultrassa käyneille!!!!!Ihania uutisia.

Nyt poika tahtoo koneelle, pakko kait se on päästää.

buam ja myy, POKS POKS POKS 19+0
 
Pikaisesti ja pitkästä aikaa moikkaan!

Eli muutettu on ja elämä alkaa taas asettua uomiinsa, tekemistä kyllä talon kanssa riittää :) .

Rakenneultraankin kerettiin jo tuossa muutama viikko sitten. Kaikki hyvin, meidän pikkuneiti saa pikkuveljen... :heart: Mies innoissaan, on aina toivonut omaa poikaa, vaikkakin tuo tyttö on sille elämääkin tärkeämpi! Mutta kaikki siis hyvin, maha kasvaa hirveää vauhtia ja napa madaltuu madaltumistaan. Neuvolassakin kävin;
Hb: ei mitattu, viimeksi oli 154
RR: 117/69
Paino: +480g/vko
Syke: 143
Liikkeet: ++
Pissa: ok

-Toivotaan ja Pikkis 22+5
 
Hei!

Täällä myös yksi väsynyt odottaja. Mulla ei yleensä koskaan ole vaikeuksia unensaannissa, mutta nyt pyörin ja pyörin iltaisin sängyssä. Ja aamulla on aikaiseen herätys kuopuksen toimesta. On edelleenkin kipeänä ja olikin eilen illalla nukkunut melkein koko illan ja yön perään, niin unta ei riittänyt kuin kuuteen asti :( Tuli sitten mun viereen katsomaan piirrettyä, en vaan yksinkertaisesti päässyt ylös ja tänään pitäis kuitenkin iltavuoro jaksaa tehdä. Toivottavasti mies tänään sais pidettyä poikaa hereillä illalla, ettei nyt iltapäivästä sentään alkaisi yöunille. Huomenna onneksi on mulla vapaapäivä, niin silloin ei niin haittaa vaikka on kuin kuraan kuollut kuttu. Töissä pitää kuitenkin hommat saada tehtyä, onneksi eilen ainakin oli aika rauhallinen iltavuoro, toivotaan täksi päiväksi samanmoista.

Katyana voi itku sitä kohtukuolemaa :'( On kyllä ihan hirveä asia. Toivottavasti tosiaan saavat asiasta puhua ihan ammattilaisten kanssa. Raskasta se on teille lähipiirin odottajillekin, juuri tuonkin takia, että sitten itse miettii, millaista on oman vauvan kanssa kohdata heitä.

Feles :hug: tosi surullisia uutisia oli sullakin :'(

Joulusta me aamupäivällä koristellaan joulukuusi tuossa terassilla. Ei olla tuotu kuusta sisälle tässä talossa asuessamme, eli 8 vuoteen. Terassilla on ja ihan kaikki koristeet on lasten kanssa laitettu siihen, näkyy olkkariin kuitenkin hyvin, kun on ikkunan takana. Sisällä on sitten tuota muuta joulukoristelua :xmas: Syödään kotona "kevyempi" jouluateria ja iltapäivällä lähdetään mun vanhempien luo. Ollaan siellä oltu melkein joka joulu, miehen vanhemmat on molemmat kuolleet. Siellä on aika sukujoulu, mun mummu asuu siinä samassa pihapiirissä mun vanhempien kanssa ja viettää joulua meidän kanssa, sitten sinne tulee ainakin mun toinen veli, toisesta veljestä perheineen ei vielä tietoa. Mun sisko tulee ja lisäksi miehen veli on aina viettänyt joulut meidän kanssa heidän äidin kuoleman jälkeen (10v. sitten). Syödään hyvin ja sitten odotellaan joulupukkia. Illalla käydään vielä joulukahvilla mummun luona :heart: ja sitten kotiin. Kotimatkalla käydään hautausmaalla sytyttämässä kynttilät miehen vanhempien haudoille. Joulupäivänä varmaan mun vanhemmat tulee kahville meille. Tapaninpäivänä menenkin koko päiväksi töihin, 7-22 näytti olevan vuoro.

Onnea hyvistä ultakuulumisista ultrassa käyneille :heart: Munkin ultra senkun lähenee, maanantaina on aika.

Navan pullahtamisesta mulla ei ole edellisissä pullahtanut, katsotaan miten nyt käy. Painonnoususta oli myös ollut juttua, mulla nousi ekasta 10kg ja toisesta 11kg, ja samoin kuin jollakin muullakin, niin alkuvaiheessa tulee reippaampaan tahtiin painoa, sitten tasaantuu ja loppuvaiheessa on vähän laskenutkin. Hyvin olen päässyt aina raskauskiloista imettämällä eroon, esikoisesta putosi jotain 4kg alle lähtöpainon, toisesta jäi sitten ehkä tuo kilo, mikä nyt oli lähtöpainossa lisänä edellisiin. Tai sitten se on vaan ikälisää :D Olen tosiaan kuitenkin 10v. vuotta vanhempi nyt kuin odottaessani esikoista. Ja sen kyllä voinnissa huomaa, vaikkei mitään erityisiä vaivoja olekaan ollut, niin jotenkin "rankempaa" nyt on. Tietysti nukkuakaan ei pysty yhtä paljon kuin esikoisen odotusaikana. Silloin nukuin yövuorojen välipäivät kokonaan, kerran meinasin myöhästyä seuraavasta yövuorosta, kun heräsin klo 20 ja töissä piti olla klo 21 :LOL: Nyt herään yövuorojen välissä noin klo 14-14.30, nukkumaan pääsen n. klo 8, että aika vähän unta riittää. Yleensä sitten kuuden maissa olen mennyt vielä tunniksi nukkumaan. Nyt tammikuun alussa alkavaan työvuorolistaan toivoin 2x 1yö, silloin ei niin haittaa nuo niukemmat unet. Miten muut yövuoron tekijät olette tehneet öitä?

Katyanalle vielä piti laittaa, että onpa ärsyttävää, että olet saanut tuollaisia perskärpäsiä täällä palstalla :x Jotka vielä viitsii levitellä sitten täältä lukemiaan asioita :eek: Eipä sitä silti tiedä, kuinka moni tuttu näitä juttuja lukee, mäkin olen jo kuopuksen odotusajasta kirjoitellut, itse asiassa saman ryhmän kanssa vieläkin jatketaan kirjoituksia ja nämä lapset täyttää nyt 4v. :heart: Ollaan tavattukin muutamien kanssa. Mistä tulikin mieleen, että jossain vaiheessa oli tapaamisesta ollut juttua. Kiva idea :)

Hilipatuiselle mäkin harrastan noita yöllisiä tarkastusretkiä, etenkin jos lapset on kipeinä. Usein otan silloin ne meidän makkarin lattialle patjalle nukkumaan, että pystyn niiden vointia tarkastamaan helposti. Äitinä olemisessa on kyllä sellaisia puolia, mistä ei ennen äidiksi tuloa ollut hajuakaan :D

Nyt ruoanlaittoon. Töihin menen vähän myöhässä tänäänkin, lähden sitten, kun mies aamuvuorosta kotiutuu.

Ihanaa joulukuuta kaikille :xmas: ja :hug: mistä vaan vaivoista kärsiville!

siru 19+5
 

Yhteistyössä