***HUHTIKUISET Joulukuussa***

Tulin kommentoimaan tuota lääkärineuvolaa, ni täällä on kolme lääkärineuvolaa ja kysyinki tuolta neuvolan lääkäriltä, et millon se tekee sen mulle. (ollaan samalla osastolla töissä osittain) niin se sano et siinä 26-28 viikoilla ja kolmas on sitten 36 viikolla.

Mut nyt iltapalalle, tänään jo huomattavasti parempi mieli, johtuneekohan vapaa päivästä =)
 
Tulinpas nyt vielä tälle päivälle kirjoittelemaan, vaikka ei mitään kummoista asiaa ole. =)

Jouduin eilen töissä kyykkimään kopiokoneen parissa, kun se masiina meni jumiin milloin mistäkin syystä. Arvatkaa vaan, onko tänään ollut reisilihakset ihan jumissa. |O Miten tämä raskaus vaikuttaa näin lihaksiin? Tuossa alkusyksyllä kun kävelin vähän jyrkemmän mäen ylös, niin silloinkin oli lihakset järkkykipeet seuraavana päivänä.

Mulla on tullut pari aftaa suuhun, auts. Km-raskaudessa oli myös, mutta ihan alussa. Hormonit kai näitä aiheuttaa...

Miehen isä soitti, anoppi on kuulemma koko päivän pähkäillyt, tuleeko meille tyttö vai poika. :xmas: Oli sitten pistänyt miehensä soittamaan. :LOL: Oli laskenut, että meillä olisi jo rakenneultra takana. Nooh, jospa huomenna olisi uutisia kerrottavana.

Näihin tunnelmiin! :wave:

rv20+0
 
tässä iltahämärässä pohdiskelin sellaisia et millasia teil on ollu synnytysten kestot? varsinki useamman synnyttäneet... mulla itellä ekaan meni yli 7h ja toka hiukan yli 3h. Lääkäri tokas vaan rakenneultrakäynnillä et sullahan oli viimeisin synnytys melko nopea...kääk...mitähän tuleman pitää :eek:
Mä en oo koskaan panikoinu synnytystä mut nyt on jotenki alkanu kammoksuttaa et joudunko mennä yksin jos ei lasten hoitajat kerkee...oijoi...

eilen oli vapaa päivä ja parempi olotila. nyt taas olin aamun töissä ja kipee ja kiukkunen ku ampiainen :whistle: :/

Yleensä mä laitan hyvissä ajoin jouluvalot ja koristeita mut nyt jotenki tympäsee tuo anopin "jouluvastaisuus" niin ei oikeen oo inspannu :(
ärsyttävää ja siitä miehelle sanoinkin tänään niin hän sanoi että mehän tehään niinku me halutaan eikä kuunnella toisten mielipiteitä. meil on oma joulu ja tehköön ne omallaa mitä tekevät jos ei kiinnosta :whistle: :xmas: :xmas:

Jees, greyn anatomialle kops...
 
Vielä illan viimeinen viesti tällekin sivulle niin huomenna löytää nopeammin ;)

Meillä on 3 neuvolalääkäriä. Eka oli silloin alussa 13+5 seuraava mulla on 25+4 ja viimeinen sitten joskus 34 viikolla.

Mutta nyt Greyn anatomiaa... Hyvää yötä!
 
Hei, vieläkös tänne mahtuis joukkoon yksi huhtikuinen lisää?
Oon toki jo melkeen alusta asti lukenu näitä juttuja, mutta jostain syystä ei oo saanu sitte vielä aikaseksi kirjottaa mitään.

Kerronpa jotain itestäni elikäs minä oon 21v, mieheni 23v ja minulla on ennestään 5v poika, miehelleni tämä tuleva on ensimmäinen :) Laskettu aika on 14.4 neuvolan mukaan (mikä on minusta iso heitto nt ultrassa annettuun 19.4 mitä ei kuitenkaan muutettu)
Tähän hätään en taida vielä muuta kirjotella tai mihinkään kommentoida mutta huomenna sitten =)

Nekkunen 21+0
 
Kysymys supistuksista! Ku ootte puhunu, että vatsa/kohtu "kovettuu" supistuksen aikana niin kovettuuko se aina kokonaan vai voiko kovettua vaan osin? Mulla välillä tuntuu niinku kovettuis vaan osin. Vai kuvittelenkohan vaan.. Alamaha muuttuu hetkeks ihan kivikovaks, mut on joskus enemmän kova toiselta puolelta ja siinä näkyy sellanen möykky! :eek: Tosin mulla on vähän sivulle kallistunu kohtu ett voiskohan johtuu siitä tuo osittaisuus? En oo ees aatellu et noi olis supistuksia, mut niitähän ne varmaa just on. Kuinka usein niitä muuten "saa" tulla??

Feles 21+4 <3
 
Feles Oiskohan se vauva, mikä puskee kohdusta melkein läpi? :D Ainakin toisessa odotuspinossa eräs nainen luuli, että oli harkkasuppari, kunnes tajusikin, että vauvan pyllyhän se siinä. Oisko ollut viikko enemmän kuin sulla nyt. Mulla kovenee koko kohtu, en tiiä sitten voiko osittain.

Harkkasuppareista neukkatäti sanoi mulle, että mielellään ei yhtään tässä vaiheessa (pari vko sitten). Mutta minkäs niille teet. :/ Mulla on kyllä vähentyneet huomattavasti.
 
Empuuu kiitos vastauksesta. :) Tuntu tosiaan niinku vauva olis painautunu ihan tota mahaa vasten, näytti hassulta ja samalla maha kovettui vain siltä alueelta. Ajattelin ettei se vauva kai noin pienenä voi vielä tollee näkyä, mutta kaipa se voi. :D
Mulla on alkanu tulee noita harjoitussupistuksia reilu viikko sitten. Nyt useammin ja jostain syystä varsinkin aamulla kun rakko on melko täys. Ei kuitenkaan päivittäin.
 
Huomenta!
Kerrankin olen aikasin aamusta täällä :) Heräsin ennen 5 kun poju äänteli huoneessaan. Ei edes tarvinnut mennä tarkistelemaan tilannetta, kun hän lopetti nopeasti ininät. Mutta en sitten enää sen jälkeen nukkunut..

Mulle viikko sitten lääkäri sanoi, että harkkasuppareita saa tulla paljon. Ei sanonut mitään määrää..


Olen itse opiskellut kantoliina sidonnat tuolta kantoliinakanavan sivuilta. Suosittelen!

Tervetuloa Nekkunen!

Synnytyksen kesto oli pojasta paperilla 12h25min. Tuota ennen oli supistuksia 13h, sairaalassa olin "synnytyksen estopiikeillä" ja kivunlievityksessä 7h ennen tuota virallista aikaa.

Tein eilen netissä Kelan hakemukset. Piti mun 2 kertaa soittaa palvelunumeroon. Ensin en osannut itse laskea ä-loman alkamista varhennettuna (50pv ennen la:ta ) ja toisen kerran soitin työtulojututsta. Kun sillä sivulla ei ollut sitä 2 lasta 3 vuodessa-vaihtoehtoa maksuperusteeksi. Siihen pitää siis laittaa se vuoden 2008 verotuksen mukaan maksettava juttu. Kela kuulemma sitten katsoo hakijalle parhaimman maksuperusteen..

Napa on mulla aika ennallaan. Vielä en ole edes siirtynyt raskausnapakoruun. Ei se napa kyllä esikoisesta pullahtanut, kuoppa vaan pieneni.

Pitäis auto mennä laittamaan lämmitykseen. En vaan uskalla mennä nyt koluamaan tonne yläkertaan, kun poika vielä nukkuu. Mennään pojun kanssa kouluun pariski tunniksi. Sain opettajalta luvan mennä pojan kanssa, kun en saa hoitajaa. Katsotaan kuinka poju jaksaa..

Heipat!

Greddy ja Piksu 22+1
 
Huomenta täältäkin.

Jälleen yksi uneton yö takana...Herään siis todella monta kertaa yössä noihin lonkkakipuihin...Kohta te varmaan jo kyllästyttä kun valitan siis koko ajan.... :ashamed:

Harkkasuppareista mulle on sanottu et niitä saa tulla, mutta niin että ovat kivuttomia, eli siis vaan niin että tuntee sen kovettumisen ja suppailun. Mullahan oli sillon 14+ viikoilla kivuliaita suppareita ja niitä tuli levossakin, siks jäin saikulle. Nyt ei oikeestaan oo tullu kumpiakaan. *kop kop* koputtaa puuta..

Edellinen synnytys kesti 27 tuntia, että toivon syvästi tämän olevan lyhyempi. Tosin tää esikoinen on käynnistetty synnytys ja paikat ei ehkä olleet niin kypsät siihen, mitä pitäis...Mut avautumisvaihe pitkitty tosiaan aika paljon. Jämähdin 4-5 cm tosi pitkäksi aikaa, mutta sille ei tehty mitään, kun poika kesti supparit kuitenkin hienosti. Mutta loppujen lopuksi ponnistusvaiheessa ei kaikki mennytkään niinku piti, ÄLÄ LUE JOS ET HALUA!!!
Eli poika on elvytetty sitten kun on syntynyt.

Eilen illalla vauva liikkuin tosi kivasti kun menin nukkumaan, pyöriskeli tuolla sun muuta. Tunsin jo liikkeitä masun päältäkin itse, harmi kun mies ei ollut kotona. Se on niin oottanu että tuntis liikkeet sekin. Mut vilkas kaveri tuntuu olevan. Päivän se olikin aika hiljoksiin, mut siinä nukkumaan mentäessä sit alko mylläys tuntumaan. Nyt vain oottelen kovasti tuota rakenneultra aikaa. Enää 13 päivää. Siitä viikon päästä onkin neuvola, ja saan sitten minäkin ne kelan paperit.
Ja uskomatonta, että siis minä, ihan oikeesti minä, olen vieläkin raskaana ja pian jo puolessa välissä!!! :D
Sitä on niin tottunu niihin keskenmenoihin, että tuntuu niin kummalta se, että mä olen edelleenkin täällä ja vauva myllää masussa... =)
Ei enää onnea voi oikein piilotella :D

Mut nyt pois hehkuttamasta täältä ja lukeen muut jutut ja viemään poika tarhaan..

buam ja myy 19+1
 
Bliss, onko se ompelu hirveän vaikeaa? siis se kaavoitus? Samallahan sellasen vois tietty väsätä kun muutakin. Mitä pitää ottaa huomioon?

Empuuu
onnea ultraan!

täällä on aamuisesta oksusta huolimatta melko hyvä olo, josko tänään sais jotain irti ja kämppää vähän paremman näköiseksi. Jos nää joululaulut hiukan antas lisävirtaa :)

Unico ja Toukka 18+6
 
Nasumasunen Mun synnytys kesti tasan 7h ja oon tässä itsekkin mietiskellyt että tuleekohan tää uus tulokas sitten vieläkin nopeemmin. No ei haittaa vaikka tulis, kunhan vaan sairaalaan kerettäis :D Sairaalaan kun on n. 30min ajomatka.

Nekkunen tervetuloa! =)

Ihan melkein unohdin, että tänäänhän poksutaan taas :D
POKS vaan, 19+0! :D
 
heipsan, luin yölä juttujanne töissä kun oli yövuorossa. JOku täällä puhuikin yövuoro työstä. mulla on vielä edessä 2 yövuoroa ja en sen jälkeen taida enään ottaa eteen yövuoroja. hyvin yöt on menneet ja ei mitään suppareita oo ollu vaan vauva on liikuskellut ja potkinut masussa vaan :)

synnytyksestä: mun esikon synnytys kesti 7h 50min. kärvistelin kotona sen 5h supistuksien kans nii sairaalaan mennessä olin auki 6cm ja kohta 2h 50 min päästä esikko syntyikin.

Eilen neukkutäti soitteli ja joutui vaihtamaan neuvola aikaani jooka ois ollu ensviikon ke kun hän rupeaa koululaisia rokottamaan. Joten uusi neukku aika on ens maannataina kl. 13.30 :) paria päivää aiemmmin eikä haittaa:) saankohan nyt neuvolasta kelalle paperit? hmm no senpä näkee sitten.

neuvolalääkäri käynneistä mullakin taitaa olla luultavasti 3. ainaki alussa oli yks neukkulääkäri jo ja varmaan nyt tulee toinen jossain vaiheessa. ja loppuviikoilla se viimeinen.

lähden käyttämään koiraa lenkillä ja sitten palaan nukkumaan vielä vähäksi aikaa jonka jälkeen haen esikkoni kotiin =)

täällä muuten aamulla ku ajoin kotiin -9 astetta pakkasta et hyh ja sumua. ja on vieläkin pakkasta tuol ulkona kun autot ikkunat ihan jäässä. Pitänee uunia lämmittää ettei palellu tänne.

arska äippä + "poika" 19+6(huomenna poksutaan :heart: )
 
Nekkunen tervetuloa :flower: . Lisäsin sut myös etusivulle mukaan.

Yövuoroista mulla on vielä yhteensä 8 yövuoroa jäljellä. Viimeiset on joskus tammikuun puolessa välissä. Ihan itse olen ne suunnittelut listaan, mutta nuo sitten saakin olla viimeiset yövuorot mitä teen. Meillä töissä yövuorot on yleensä vähän rauhallisempia, joten siksi niitä mielelläni teen. Mulle nukkuminen ei ole ongelma päiväsaikaan, vaan jaksan kyllä hyvin yöt. Noiden jälkeen sitten pitäis jaksaa vajaa pari kuukautta vain aamu- ja iltavuoroja..

Feles vatsa voi kovettua supistusten aikana vain osittain, kokonaan, ne voivat tuntua ylä- tai alamasussa, selässä tai nivusissa. Itsellä ei esikoisen synnytyksessäkään ollut oikeastaan kipua mahan puolella ollenkaan, vaan supistukset tuntuivat alaselässä ja pakaroissa. Eli se miten supistukset tuntuvat on hyvin yksilöllistä. Neuvolassa mulle on sanottu, että niin kauan kun supistukset ei tunnu kipeiltä niin ei pitäisi olla htää. Esikosiesta supisteli rv 27 alkaen melko kivuttomasti ja ei kyllä tehnyt mitään aikaiseksi kohdunkaulalla, vaan tyttö syntyi rv 42+2 käynnistyksellä B) .

Huomenna on kauan odotettu rakenneultra. Onneksi on heti aamusta klo 10, niin ei tarvitse jännittää koko päivää :D .

Poppeliini 20+0 (puolen välin poksuja :D , tai no mulla puoliväli taitaa olla vasta viikon päästä jos esikoiseen vertaa...)
 
Heips!

Poksujille :flower: , sitten omaa napaa...

Ultrassa ja kaupungilla käyty. Meille tulee POIKA! :heart: Kaikki näytti olevan pienellä hienosti, sydämessä ei näkyviä vikoja, aivot normaalit jne. Mitään tarkkoja mittoja ei oikein saatu, mutta reisiluu, olkavarsi (muistaakseni) ja pää kasvoivat samaan tahtiin, mikä oli tärkeintä. Pikkuinen vastasi paria päivää isompaa, mutta niin tuo on tehnyt muissakin ultrissa. :) Pituushan on näillä viikoilla hieman päälle 20cm, painoa sanoi olevan noin 350g. Olikohan se pään halkaisijamitta, joka on nyt 4,77cm. Kovasti tuo nenää kaivoi, jalat oli välillä ristissä niin kuin kädetkin. Saatiin peräti seitsemän kuvaa mukaan, mitä ihmettelin. Ultraus kesti noin 20-25min, eikä tunnu että olisi jäänyt jotain puuttumaan, vaikka oli suht. nopea. :)

Stockalta ostin yhden bodyn ja kahdet sukat, poikavauvalle tarkoitettuja - oli ihan pakko. Päästiin myös testaamaan niitä vaunuja, mitkä ostamme, oli ihanat. :heart:

Nyt vois ottaa päikkärit, laittelen kuvia myöhemmin. :wave:

Empuuu ja Elmer 20+1 (mies kelpuuttaa tuon ehkä toiseksi nimeksi, jes)
 
Tää meidän pino on aika poikavaltainen =) eli onnea hyvistä ultra kuulumisista Empuuu :flower: :heart:
Ja onnittelut myös Poppeliinille puolivälinPOKSuista :flower:
(.) ei mitään uutta.Iltasin masu-ukolla kovat potkunyrkkeily matsit,päivisin vähän rauhallisempi kaveri :)

Hemmi ja Masu-Ukko 22+2
 
Pikanapu.
Huomenna neuvola heti aamusta ja puolenvälin poksut.
Piikkimatosta: sanottiin ettei suositella käyttöä, mutta tietävät montakin jotka raskaana on käyttäneet ilman ongelmia. Varmistan tuon vielä huomenna neuvolassa, mutta minä kyllä käytän niin kauan kun se kipuihin auttaa.
Empuuu kiitos että jaoit kuvat meidän kanssa, kyllä on selkeät kuvat =)

-Chiq ja Taneli rv 19+6
 
Piikkimatto mietitytti myös mua. Miksi ei saisi käyttää raskaana.. päivän lehti toi vastauksen siihen. Eli kun siinä makoilee aivot rekisteröi kivun ja alkaa erittämään serotoonia, endorfiiniä sekä oksitosiinia, mitä siis käytetään myös synnytyksessä supistusten voimistamiseksi. Olisikohan se tosiaan se syy.. ainakin kävisi järkeen. Harkitsin myös ton ostamista, mutta käytön taidan jätää loppuraskauteen mikäli tuo meille ostetaan. Tai sitten jos Chiquita saat luvan sitä käyttää niin kerrohan meille muillekin niin tietää sitten enemmän. Päällimmäinen kysymys taitaa olla se että kuinka tuo oksitosiini vaikuttaa tässä vaiheessa raskautta.
Luonnollisesti oksitosiinia erittyy myös seksin yhteydessä eikä sitäkään kielletä raskauden aikana.. hmm..

Nekkuselle kans tervetuloa!

Empuuulle onnittelut poika lupauksesta!

Poksujille
:flower:

Meillä myös pakkaspäivä, -8 taisi päivällä olla. Olen tyytyväinen, ei tule niin paljoa hiekkaa sisälle samalla kun muksut tulee. Onhan se lapsille ikävää tämä vaihe kun hiekka on jäässä eikä lunta vielä ole niin hieman saa käyttää mielikuvitustaan enemmän puistossa leikkien kanssa.
Tänään keskimmäinen kiipeili kivella, liukastui ja löi hampaansa alahuuleen. Pieni haava siiehn tuli muttei mitään sen vakavempaa.

KiiajaVille 22+6
 
No niin, lekurissa käyty. Selän kanssa saikulla olen, mutta ilmeni sit muutakin, eli olen sairaslomalla 2 viikoa nyt eteenpäin, jolloin taas lääkäri ja saikku jatkuu, näin ilmeisesti äippäloman alkuun asti.
Nimittäin, paikat on alkaneet pehmentyä, joten nyt saan loppu raskauden ottaa iisisti...

Illemmalla lisää, pakko nyt laittaa ruokaa, ku ei oo ehtiny syömään kun piti äippäpolille lähtee ton lääkärin jälkeen heti...
 

Yhteistyössä