***HUHTIKUISET Joulukuussa***

Neuvolassa käyty.
Muuten kaikki ok, aikoi kysyä siitä piikkimatosta, epäili ettei saa käyttää, korkeintaan niska-hartia seudulle. Paineet tosi alhaalla, verenpaine ja verensokeri siis. Hemppakin laskussa joten hain varmuudenvuoksi niitä tabuja joista saa kaiken raskaana/imetysjutussa.
Sykkeet vaikutti pojalta vaikka pikkuinen ähersi siellä tosissaan laitetta karkuun :)
Onnea arskan äippä puolestavälistä ,eli samassa mennään me :flower:

Sapfo jos on hyvät kummit niin voisiko niitä pyytää uudestaan ? Minulla on monella laspella samoja kummeja.

-Chiq ja Taneli rv 20+0

ps. niin ja lyhensin tuota minun nimimerkkiä vähän =)
 
Kauheesti taas tullu tekstiä!

Merkkailemaan tulin lähinnä, mut kommaan tuohon neuvolalääkärijuttuun.. Eli meillä oli eka nlalääk rv 12 ja nyt seuraavalla käynnillä joulukuun lopussa on seuraava, sit loppuraskaudessa, muistaakseni 37 viikolla viimenen ja mahdollinen yliaikaiskontrolli sit kans..

Täällä ihana rauhallinen aamu takana :heart: Ruoanlaittoon kai se on alettava..


Mukavaa viikonloppua kaikille!


Kellis ja Aarre 22+4
 
Greddy Kiitos tuosta kommentista. Tiedän tuon tunteen että jos vaikka suihkun päälle olen vain pyyhe ympärillä niin varmasti hetken päästä tipahtaa lattialle vuotoa. :( Inhottavaa. Mutta en aio sitten ihan vielä huolestua. Jos muistais joulukuun lopulla olevassa neuvolassa tuosta vaikka kysäistä, jos nyt silloin enää on näin runsasta.

Onnittelut puolivälin saavuttaneille! :flower:

Tää nukahtaa nyt töiden pariin, käytiin just syömässä ja nyt menee silmät ihan väkisin kiinni. Miten onnistun sinnitteleen kolmisen tuntia töissä. :eek:

- Hapsiainen
 
Heippa!

Puoli väli poksuu täälläkin, jee :heart:

Tekstiä tuntuu tulevan kovaa vauhtia, hyvä kun perässä pysyy.

Mun piti mennä aamulla töihin, mutta kuopus edelleen kipeänä, yskiä röykytti koko yön, niin en voinut viedä aamulla tarhaan. Haettiin juuri th:n todistus töihin. Mies on aamuvuorossa myös ja mulla olis ollut pitkä päivä (aamu+iltavuorot), niin menen sitten iltavuoroon, kun tulee. Toivottavasti nyt alkais paranemaan pikkumies! Tuntuu, että nyt olen tosi paljon joutunut olemaan pois töistä, kylläkin ihan yksittäisiä vuoroja, mutta kuitenkin. Esimies juuri sanoikin, että se on SE kolmas raskaus =) En muista olleeni edellisistä näin usein pois töistä milloin minkäkin flunssan tai mahataudin takia :/

Joululahjoista on ollut puhetta. Meillä esikoinen toivoi Legon maatilaa ja pinkkiä mankkaa, ostettiin itse tuo maatila ja mun vanhemmat ilmoittivat ostavansa mankan. Lisäksi on toivonut aiemmin jo Nomination-korua, niin sen ajattelin käydä vielä ostamassa. Kuopus toivoi Salama-autoja ja suurinpiirtein kaikkia poikien leluja lelulehdistä, sekä rattikelkkaa. Hänelle käymme hakemassa rattikelkan ja Salama-autoja olen jo ostanut. Synttärit on 5pvää ennen joulua, niin Make-rekan (Cars-autoja myöskin) saa synttärilahjaksi. Kummilapsia oli ne 8, joista vanhin saa jonkun pienen muistamisen, en ole vielä hankkinut. Asuu ulkomailla, joten pian pitäis lähettääkin jo. On tosiaan jo 20v., niin mitään isoa en ajatellut hänelle. Muille olen ostanutkin jo, mutta tälle uusimmalle, jonka ristiäiset siis ennen joulua, en vielä ole kummilahjaakaan keksinyt. Pitää hänen äidin kanssa puhua asiasta, että onko jotain toiveita. Hapsiainen mustakin tuo on törkeää, että kummipoikasi äiti esittää vaatimuksia lahjasta. Meillä ei onneksi ole ollut tuollaista kenenkään kummilapsen vanhempien kanssa. No, tosin yhden äiti meinasi yrittää vähän vastaavaa, mutta ei sitten sanonut mitään, kun me ei oltu sitä kallista lahjaa ostettu. Silloin meillä oli kummilapsia vähemmän. Koitan noita lahjoja ostella pitkin vuotta, jos vain mahdollista, niin olisi edes osa valmiina, mutta kyllä silti tuntuu jäävän tähän joulunalusaikaan riittävästi. Omien lasten kummien vanhemmille olen jotkut pienet jutut ostanut kummilapsilta. Miehen veljelle ollaan myös ostettu jotain, kun on meidän ns. "ottopoika". Mun vanhemmille ollaan kans jotain hankittu, yleensä sellainen valokuvakalenteri lapsista, johon olen laittanut mun veljen lapsenkin kuvia, niin, että siinä kaikki heidän lapsenlapset edustettuna. Miehen tädille miehensä kanssa ollaan ostettu joku pieni lahja myös, he kun on vähän niinkuin "varamummu ja -pappa" miehen puolelta meidän lapsille. Myös mun mummulle ollaan ostettu jotain joululahjaa, yleensä jotain hyödyllistä, nyt meinasin ostaa apteekista voiteita ja huulirasvaa ym. Miehen kanssa ollaan koitettu monesti sopia, ettei ostettaisi toisillemme lahjoja, mutta hän yleensä rikkoo sopimuksen ja sitten munkin on ostettava :) Kivaahan se kyllä on :heart: Ja vielä omien lasten lahjoista, niitä on myös kertynyt ihan liian iso vuori joka joulu, mutta onneksi ainakin tähän asti ovat olleet iloisia ihan kaikista, pienistäkin lahjoista ja pehmeistä paketeista :)

Kummeista tälle tulevalle tulevalle lapselle olisi vähän runsaudenpulaakin, että ketä pyydetään, paljon hyviä vaihtoehtoja on. Esikoisella on 4 kummia, mun sisko ja veli sekä miehen eno vaimoineen. Kuopuksella on mun toinen veli vaimonsa kanssa. Silloin mies ei halunnut hänelle ketään muita kummeiksi. Onneksi on aikaa vielä miettiä, ketä pyydettäisiin.

Buamille :hug: ja jaksamista lepäilyyn! Onneksi ei vuodelevossa kokonaan tarvi olla, saati sairaalassa makailla. Ja onneksi on kuitenkin rajallinen aika ja lopputulos palkitsee :heart:

Ultrassa käyneille :flower: hienoa, että on kaikki ollut hyvin pikkuisilla :heart: Onpas tosiaan poikia tulossa monelle!

Neuvolalääkäreistä on ollut puhetta. Täälläkin on kolme lääkärineuvolaa. Mulla eka oli 14+5, seuraava on sitten varmaan seuraavan neuvolakäynnin jälkeinen.

Jouluruokia mäkin odotan! Ens viikolla on töissä jouluruokailupäivä, onneksi olen juuri pitkässä päivässä silloin, niin ehdin ko. päivänä sinne. Työnantaja tarjoaa jouluruoat :p

Nyt hetkeksi pitkälleen, että jaksaa iltaan asti töissä. Viime yön unet jäi itseltäkin tosi vähiin, kun kuopus vaan yski ja yski ja yski :(

siru 20+0 :heart:
 
Huh huh...olipa tekstiä tullu paljon :eek: Nyt on ainakin luettu... :D Tosin en taida muistaa enään mitään... :(

Lunta sataa, joten ehkä sittenkin saadaan valkea joulu... :heart:

Tässä olen poksunut =) Kauhen äkkii menee aika :( Ei oikeen ehdi nauttia tästä kaikesta....

Kihlattu oli eilen ihan innoissaan kun tunsi ensimmäisen lyönnin tai potkun, mies kuunteli vattanpäältä sydäntä niin pienokainen päätti potkasta isukkia suoraan poskeen :LOL: Kyllä oli hauskaa....



Kaikille hyvät jatkot ja voikaa hyvin :hug:
 
Pitkästä aikaa... Luen melkein päivittäin teidän kuulumisia, mutta ei ole monesti paljon sanottavaa.

Onnea ultrassa käynneille, ihanaa kun kaikilla yleensä hyviä kuulumisia näyttää olevan!

Tärkein itselläni tänään :heart: :heart: :heart: POKS 24+0! :heart: :heart: :heart:
Niillä viikoilla syntyneistä jo joku % jää henkiin, vaikka tuskin yhdestäkään ihan terve ihminen tulee. Silti merkittävä pylväs matkan varrella!

Kantoliinoista kysymys Blissille. Oletko minkäänlaisesta trikoosta tehnyt? Jotkut kaupat kai myyvät ihan erikseen jotain sopivaa kangasta. Muistaakseni mikä tahansa trikoo ei käy?
Itselläni oli Hug-a-bug aiemmin, oli ihana, mutta myin pois. Tuo oli kyllä aika ohutta trikoota. Nyt ajattelin osta uuden, mutta viestiäsi lukiessani tuli mieleen, että voisi ekaksi kokeilla itse ommella. Oletko ostanut sen 4,5m kangasta, leikannut pitkittäin puoliksi ja tehnyt 2 liinaa? Mulla on saumurikin, mutta kuvittelen siistimmän reunan tulevan kun taittelisin reunan ja vaikka siksakilla (tai 3-askel siksakilla?) ompelisin sen. Ehkä, pitää miettiä...

Hapsiainen en huomannut, oliko mainittu kummilapsesi ikä? Todella hävytöntä tämmöinen lahjojen vaatiminen! Ja lapsikin oppii sen.
Pyytä tuo kummilapsesi äiti oman lapsen kummiksi ja aloita lahjalistojen esittely jo ennen ristiäisiä. Ristiäislahjaksi voisi esimerkiksi avata lapsellesi tilin ja jotain osakkeitakin osta...

Kummeista on muutenkin ollut puhetta. Meillä on kummallakin lapsella 3 kummia, ja haluaisin 3 tälle viimeisellekin. Kaksi on tiedossa, mutta kolmatta ei keksi millään!

Mukavaa viikonloppua kaikille!
Mirabel ja Pikkupoika 24+0

 
Moikka!

Liikaa tekstiä kun ei ole pariin viikkoon käynyt.

Mulla oli neuvola 25.11.
Sain saarnan mun painon noususta kun oli noussu kahdessa viikossa kolme kiloo
Verenpaine 130/70 ja hemppa 117
Kohdunpohjan korkeus 28,5 cm

Sitten mut pakotettiin ns. supistusten ja selkäkipujen vuoksi lääkärille 2.12.
Paino oli vain 200g noussu
=)

Täällä meno muuttunu sen verran että joudun jäämään jo kokonaan pois töistä ja sain tarkat ohjeet mitä saan tehdä ja mitä en.

Lääkäriltä en ihan kaikkia vaivoja voinut kysyä, koska huoneessa oli kaksi opiskelija poikaa myös
:ashamed:

Mulla on viikkoja nyt 23+2
painoa tullu 10 kiloo
kolme neuvolaa takana
kolme neuvolalääkäriä
kolme ultraääntä
yksi tk päivystys
Ensi viikolla alkaa Tyks-erikoislääkärikäynnit :) joten taas ultrakin

Potkuja on paljon ja yöllä nukun levottomasti :(
Tästä on hyvä jatkaa aikaa vielä jäljellä aivan liian paljon, mut onneksi viimeinen raskaus elämäni aikana :D

Marylene ja kaksi möykkyä
 
Mirabel hyvä neuvo. :D Kummipoika täytti juuri 4 vuotta. Tällaista oli ensimmäisen kerran vuosi sitten, sitä ennen mun mielestä ei ollut vielä ihan tämmöistä, tai en ainakaan muista...

Niin ja onnittelut Mirabel poksuista! Tuo 24 on kyllä yksi etappi. :) Nim. ensi viikkoa odotellessa...

Marylene Tsemppiä nyt lepäilyyn!

Nyt mä lähden rauhallisen viikonlopun viettoon. Sellaista samanlaista teille kaikille myös toivotellen!

- Hapsiainen ja Herne 23+2
 
Närästyksestä ollut puhetta,ennen tätä raskautta en edes tiennyt millaista se on,mutta nyt päivittäistä,ja varsinkin illalla kun menee maate...huh,mutta vielä en ole lääkinnyt millään tavalla,kärvistellyt polttelun kanssa vain.
Neuvolalääkäristä,täällä norjassa on varattu 8 neuvola(jordmor=kätilö)aikaa koko raskauden aikana ja se yksi ainoa ultra on laskettu yhdeksi niistä.Ja sitten voi itse valita käykö tällä jordmorilla vai lääkärillä nuo 8 käyntiä.Toki jos on tarvetta niin voi käydä useamminkin jne. ja loppu raskaudesta on sitten viikoittain kontrolli.Olipas vaikeasti selitetty...Itsellä seuraava neuvola käynti 17.12,sitä odotellessa.
Kummilapsista,mulla 3 kummipoikaa ja ne kyllä riittäis mulle,mutta luulen että niitä vielä siunaantuu enemmän ja jotenki en osaa kieltäytyä jos joku kysyy...hankalaa.
Rauhallista viikonloppua kaikille ja mukavaa (TOISTA :LOL: )itsenäisyyspäivää :D

Hemmi ja Masu-Ukko 22+3

taidan vaihtaa Papu nimen tuohon masu-ukkoon kun ei se meidän ukko enää mikään pienen pieni papu ole =)
 
Hapsiainen Tollaset on (anteeks vaan) tosi ärsyttäviä jotka vaatii jotain sikahintasia lahjoja ja jos niitä on vielä monta?? :eek: Me halutaan kans opettaa lapset siihen, että ei saa jouluisin eikä synttäreilläkään aina miljoonaa lahjaa, koska mitäs sitten, jos joskus eivät saakaan syystä tai toisesta?
Miehen veljellä on kolme tyttöö, 11v, 6v, ja 5v, ja ai että mua ottaa aina oikein päähän kun niille pitäis jotain lahjaa olla ostamassa.. :ashamed: Ne saa aina ihan sikana lahjoja ja niillä on jo kaikkee, niin koita siinä sitten keksiä jotain järkevää ja sellaista mikä ei olis turhaa.. Jouluisinkin saavat monta säkillistä lahjoja, joista niistäkin varmaan suurinosa laitetaan heti pois.. Turhauttavaa! :headwall:

Onko kukaan muu teistä sellanen, että on tärkeetä kirjottaa ja merkata kaikki pienetkin muutokset ylös? (siis raskausaikana) Esim. liikkeet yms.. Multa kysyttiin viimeks neuvolassa että tiedänkö aina tarkkaan päivän missä mennään yms.. Vastattuani joo, neukkutäti ihmetteli että yleensä ei enää toisesta lapsesta pidetä silleen kirjaa, tai että monet äidit on niin sanoneet.. Mutta mulle se vaan on tärkeetä :heart: :D
Pojan vauvakirjaankin merkkaan aina kaikki pienimmätkin jutut :LOL:

|.) Pikkunen on alkanu aina yöllä/aamuyöllä liikkuun kauheesti, välillä oon jopa herännyt siihen. Outoo, koska esikoinen ei ikinä myllertäny yöllä.. :D Joo joo, ei sais verrata aikasempiin raskauksiin, mut silti.. :D
Nyt on taas tällä viikolla melkeinpä samalla kellonlyömällä aina iskenyt väsymys :/
Mutta muuten kaikki hyvin =)

Katyana & Väpä <3 19+1
 
Hapsiainen: Voihan kevät! tuntuu jotenkin niin väärältä että vanhemmat toivoo lapsilleen jotain älykalliita lahjoja. Eriasia olisi jos se lapsi itse osaisi sanoa.. sen ehkä sulattaisi paremmin, vaikkei sitä pystyisikään/haluaisikaan syystä tai toisesta ostaa.

Ystävän lapsella oli tuossa marraskuussa 6v synttärit. Pitivät kavereille omat kemut. Siellä yksi oli tuonut hienon lahjan ja tämä äiti oli vähän ihmetellyt että paljonkohan tuo on maksanut. Sattumalta lahjapussista oli löytynyt myös kuitti (varmaankin vahingossa jäänyt) 30 euroa!!, kyseessä oli joku transformers auto. Toki lapsi tykkäsi mutta äidille tuli hieman vaivautnut olo siitä kun kaveri tuo niin kalliin lahjan. Siitä itselle tuli mieleen että kun seuraavan kerran pidän lapsilleni kaverisynttäreitä olisiko tökeröä laittaa kutsuun lahjabudjetti max 10e?

Mä olen kiitollinen kaikista lahjoista mitä lapset saa, makso ne sitten 2e tai 20e. Toiveitakin ollaan sanottu, mutta nekin on pyritty pitämään tosi "halpoina" tai jos on ollut jotain kallista, kuten tänä vuonna lapsille lasten cargassonne peli joka Anttilassa maksaa n.23e pyydettiin että miehen sisarukset ostaisi sen yhdessä. (näin myös vältytään siltä älyttömältä määrältä paketteja)
Mutta yleensä toiveita ei ole kysytty ja se harmittaa.. Koska vaikka lahoista olenkin kiitollinen mitä saa niin yhden ainutta pehmoa en enää meidän lapsille halua. A) ne vie vaan tilaa
B ) ei nuo edes niistä välitä

Pyritään myös siihen että omille lapsille ostetaan yksi joululahja/lapsi. Ehkä jotain pientä ekstraa (esim pyjama, huulikiito, pussilakanasetti) kun oikeesti niitä muuten tulisi kymmeniä paketteja, eikä nuo oikeastaan sitä määrää katso, kunhan siellä on ne mieluiset mitä on toivonut niin se riittää.

Santi Mikäs kirja Vuoriselta on täksi vuodeksi ilmestynyt? Se olisi hyvä idea meidänkin isännälle.

Kipuja kipuja voi ärsytys.. sehän tässä oikeesti alkaa pelottaakin että lääkäri pistää lepoon seuraavalla kerralla kun nähdään. Kävellessä vihloo alavatsalle.. ei kiva ei yhtään. Jotenkin muistelisin että liitoskivut on hieman erilaisia.. tai sitten nämän on vaan niitä ja pitäisi jostain kaivaa se tukivyö esille.. Jotenkin oikeesti tuntuu erilaiselta ja pelkäänkin että kävellessä supisteleekin.. Tai sitten vaan kuvittelen.
Hassua, neljäs raskaus enkä oikeesti tiedä mistä on kyse ;) kaikki on niin erilaisia.. Tuo vihlonta tuntuu molemmilla puolilla, sen vuoksi veikkaisin muuta kuin liitoskipuja.
Kohdunkannattimet voisi olla myös yksi monista vaihtoehdoista. no reilu 2vkoa neuvolalääkäriin sittenhän se selviää.
Kiireiset 2vkoa tosin.. on esikoisen joulukonserttia, OYS:sin reissua, keskimmäisen neuvolaa ja kerhon joulujuhlaa ja puistonkin joulujuhla mahtuu väliin niin ja esikoisen tanssiryhmän jouluesiintyminen...

Mietinkin tänään onko noilla lapsilla "liikaa" harrastuksia. Esikoinen käy tanssitunnilla ja jalkapallokoulussa keskimmäinen jalkapallokoulussa ja todella satunnaisesti uimassa.
Talvella lisäksi tulee hiihtäminen, kerran viikossa on ne "kilpailut" ja sitten muuten vaan kun huvittaa niin saa hiihtää.
Lisäksi oltiin mietitty pitäisikö tänä talvena ostaa jo luistimetkin? Lapset siis 5v ja 4v.
Eilen mietittiin lasten tulevaisuutta, miehellä asenne se että ihan sama mitä tekevät mutta haluaa että oppivat jo lapsena liikkumaan aktiivisesti ja paljon. Senpä takia nämä harrastuksetkin painottuu aika paljon liikuntaan.
Pojalle on suunnitelmissa vielä joko paini tai judo. On jokseenkin aktiivinen ja tarvitsee paljon liikkumista muuten turhautuu. Itsepuolustuslaji olisi siitä hyvä että oppii että jos liian rajuksi menee niin sattuu ehkä siellä harjoituksissa sitten saisi purkaa sitä "painiskelu" energiaansa ettei tarvi siskoihinsa sitä käyttää.

Itse en pahemmin liiku :ashamed: mies vähän enemmän, mutta nuoruudessa urheili paljon taitaa muutama piirinmestaruuskin nuoruusvuosina hankittuna, yleisurheilusta.

Mutta.. lapset mummilassa ja mies tulee kohta kotiin. Täytyy mennä etsimään uutta jääkaappi-pakastinta kun edellinen joka ostettiin helmikuussa posahtaa kohta ja maahantuoja lupasi vaihtaa sen.
Jääkaapin lamppu ylikuumenee ja pysyy kokoajan päällä. Sillä seurauksella että on polttanut jääkaapin seinään reijän. Lisäksi näyttö värisee ja särisee.. Maanantai kappale siis, harmittaa..

KiiajaVille POKS 23+0 :heart:

ps. huh.. tulihan tuota tekstiä taas paljon..
 
Tuleepas tänne tekstiä! Luen kyllä kaikki mut vähä harvemmin tulee kirjoiteltua. Taitaa käydä niinku esikoista odottaessa; alku- ja loppuraskauden aikana kirjoittelin paljon, keskivaiheilla silloin tällöin. Ja nyt on niin paljo kaikkea mukavaa muuta tekemistä ettei oo halua koneella olla. :)

buamille voimia! :hug:

Ultrassa käyneille isot onnittelut! Mahtavaa, jokaiselle tullu hyviä uutisia.
Puolivälin poksujia oli myös paljon, hienoa. :heart:

Joululahjoista, lapselle on hankittu jo kaikki, mut vielä pitäis miehelle, mummuille ja papoille, kummilapsille ja muutamille muille. Taidetaan tehdä niinku joka joulu: suunnataan isoon kauppakeskukseen josta ostetaan kaikki lahjat kerralla. Erikseen teen sit reissun tai pari ystävän kans kaupungille, ja ostan muut joulujutut, kuusenkoristeita ym. Ja musta on ihanaa katella sitä kauppojen jouluhyörinää, siinä on oma tunnelmansa. :)

syysmama 23+1 eilen poksui! :heart:



 
*merkkaus*

Nyt ei oo oikeesti ehtiny/jaksanu (väsymys) kommentoimaan. Asiaa ois kyllä ollu vaikka muille jakaa. Lukenu olen kyllä jokaisen jutun! Täytyy mennä taas hommiin eli siivoamaan.

Mukavaa viikonlopun alkua kaikille! :heart:

JääKyynel ja Tuittu :heart:



P.s. Toissapäivänä olis ollu tuulimunan laskettu aika (ei muuten ehkä "vaivais" niin paljon, mutt toiki huomattiin vasta nt-ultrassa ja kuvitteli koko ajan saavansa jouluvauvan). Varmaa ollu senki takia vähän turhanki kiukkunen avokille :(
 
Merkkailua lähinnä..

Joululahjoja tulee ylipäätään ostettua aika vähän, kummilapselle ja hänen kolmelle sisarukselleen tulee ostettua jotain pientä...elävät sellaisessa tavarapaljoudessa, että vaikeaa ostaa mitään mitä haluavat erityisesti.
Lahjoja ei ole koskaan vaadittu, mutta muistan kun veljeni vaimo loukkaantui, kun en luopunut omista koiristani vaikka heidän kaksi lastaan ovat allergisia :kieh: Hauskinta koko asiassa on se, että asumme ihan eri puolilla Suomea ja näemme ehkä pari kertaa vuodessa. Juuei, en sitten antanut koiriani pois :D

Oma vointi ollut tasainen, Hb oli laskenut ja väsymys sen verran haittaavaa, että terveydenhoitajan kanssa sovimme, että aloitan syömään rautaa...Millaisia kokemuksia odottajilla on eri vaihtoehdoista? Minulla menee maha muutenkin liian kovaksi ja rauta lisää ko. vaivaa...Mikä olisi vatsaystävällinen vaihtoehto?

Vauva potkii kovasti ja heittää välillä isoa kuperkeikkaa ja jumppaa, varsinkin kun olen ratsastamassa ja siirryn laukasta käyntiin...taitaa tykätä vauhdista :D
Ratsastuksesta keskusteltiin viime neuvolakäynnillä, sain "luvan" jatkaa niin kauan kuin tuntuu hyvältä...ratsastuskerrat ovat tosin vähentyneet noin puoleen, normaalisti käyn kuusi kertaa viikossa kun on tuo oma polle.

Rakenneultra ensi viikolla, saa nähdä onko minunkin "tytölläni" pallit :LOL:

epulis ja pieni 20+4
 
jennuli Miehellä se rakkaus vauvaa kohtaa kehittyy varmaan vasta sitten, kun vauva on maailmassa. :) Vaikka mies olisi innoissaan ja onnellinen raskaudesta, niin kaikki tulee todelliseksi vasta sitten vauvan synnyttyä. Mun veikkaus tämä, ei ole kokemusta vielä. :LOL:

epulis Pinossa taitaa olla jo niin paljon poikia, että ehkä teillä on palliton versio. ;)

Hyvää viikonloppua kaikille, rentoutukaa. :wave:

rv20+2
 
KiiajaVille Painajainen piparitalossa on se uusin, neljäs osa DikDek-sarjaan. Meiltä puuttuu nuo aiemmat DikDek kirjat, joten ne pistän pakettiin mukaan. Ne muut on jo sen verran vanhoja että ei taida mahdottomia maksaa.

Jennuli Mä luulen kans, et ne isän tunteet nousee pintaan sitten vauvan syntymän jälkeen. Mä olin itsekin esikoisen syntymän jälkeen ihan pihalla pari päivää. Mietin et onko se vauva tosiaan minun, ja mitähän ihmettä sille pitäis tehdä?!? Oikein huonoina hetkinä tuntui siltä että virhe tuli tehtyä, mutta ne tunteet meni nopeasti ohi. Maailman ihanin asiahan tuo esikoinen on! :heart: Se ensimmäisen lapsen saaminen on jotenkin niin hämmentävää, saa nähdä tuleeko tämän toisen kanssa samanlaisia tunnemyrskyjä.

Nyt odottelemaan riisipuuroa uunista. Saa nähdä onnistuuko, kun en ole ennen uunissa tehnyt. Mukavaa viikonloppua kaikille!! Toivottelee Santi
 
Jennuli tai Toni, =)
Meillä esikoisen kanssa mies koki tuntevansa sen isyyden vasta syntymän jälkeen ja se rakkauski sitä vauvaa kohtaan kasvo päivä päivältä. Ja samaan tyyliin varmaan menee nytkin, vaikka eri tavalla hän sitä nyt odottaakin, kun tietää mitä on edessä.
Että kyllä se sieltä tulee ajan kanssa. Eihän mies voi kokea sitä raskautta samalla tapaa kuin nainen, eikä naisen pidä niin olettaakkaan että mies tuntisi isällisyyttä heti raskauden aikana, koska se isyys kasvaa varmasti viimeistään siinä vaiheessa kun lapsi on ulkona. Tsemppiä sinne!

Tänne ei kummempia. Mies on hössöttämässä koko ajan, että enhän tee mitään kotona ja annan sen tehdä. Okei, no en ehkä mitään suursiivousta tässä tee, mutta kyllä noi normi tiskit on koneeseen menneet ja ruuat pöydässä. Mut muuten mennään aika rauhallisin mielin. Pitkäksihän tää aika käy, mut ei se mitään.
Meillä ollu viime joulusta "pannassa" napapiirin pikajuna leffa, kun se tuntu tuota poikaa jostain syystä pelottavan ja tässä viikolla sit kokeiltiin, ni nyt tää on niin in, että taitaa pyöriä jo neljättä kertaa sen jälkeen ku on esiin otettu. Hyvä elokuvahan toi on näin joulun alla ja poika tuloss vissiin kipeeksi, kun nyhvää sylissä tai pötköttää söhvalla ni kattokoot nyt elokuvaa.
Ihan outo se on ollu tänään, päiväkodissakin sanoivat et on ollu hiljanen, että taitaa tosiaan enteillä jotain flunssaa tms.

No, viikonloppuja kaikille ja täältäkin hyvää sitä toista itsenäisyys päivää =)
Huhtiksen mammojen uus perinne, pidetään useat itsepäisyyspäivät :D

buam
 
Pikaisesti omanapainen kommentointi.

Neuvola ja ultra oli siis tänään ja vauvalla kaikki hyvin :) ja, huhtikuisten poika-kerho sai yhden jäsenen lisää :D meille on siis tulossa pieni poika 22.4.2010 :heart: nyt on niin helpottunut ja hyvä olo kun tietää että kaikki on hyvin. Liikkeitäkin tuntuu jo vaihtelevasti:) eilen tuntui kaksi kunnon muksausta ja mieskin tunsi niistä yhden:)

Nyt perjantai-iltaa jatkamaan daim-jäätelön parissa :D tulen viikonloppuna kommentoimaan sitten. Oikein ihanaa viikonloppua kaikille! :)
 
Vihdoinkin sain tytön yöunille ja luettua tekstit, mitä oli näiden muutamien päivien aikana tullut!

Selvisi muuten ilmeisesti syy meidän tytön nukkumisvaikeuksillekin. Aloin epäillä, että ovatko korvat kunnossa, kun tyttö alkoi pidellä korviaan aina kovemman äänen kuullessaan (esim. imuri), vaikka ei ollut ennen sellaisista äänistä hätkähtänyt. No, molemmista korvista löytyi tulehdus. Nyt lääkekuuri menossa ja toivon, että yöt ja päiväunet vähitellen rauhoittuisivat ja saisin itsekin levätä paremmin.

Buam: rauhallisia hetkiä sinulle! Epäilitkö itse, että paikkasi olisivat jo pehmentyneet, vai selvisikö se sattumalta lääkärineuvolassa? Täällä ei ilmeisesti ole kuin kaksi lääkäriä uudelleen synnyttäjille (alkuraskaus + joskus rv 36, ellen sitten ole väärässä ), joten omasta tilasta ei olekaan sitten mitään tietoa. Tokihan ne varmaan (ehkä) siellä pelkopolilla tutkii jotain tarkemmin, kai. Itsellä supistelee päivittäin monia kertoja, mutta ei kipeästi, joten mistä sitä voi tietää, vaikka ne avaisivat tai pehmentäisivätkin jo paikkoja..

Piikkimatosta. Minäkin olen kuullut, ettei sitä saisi käyttää raskausaikana.

Omassa olossa ei oikein muutoksia, joten enpä kirjoittele tämän enempiä tällä kertaa.

Piipa rv 21+4 (onkohan nuo viikotkaan enää oikein, kun ei pysy laskuissa mukana.. :))
 
Meilläkin rakenneultra takana ja kyllä meni omat tuntemukset mettään, eli poika olisi tulossa. Näkyi kyllä niin selvästi, ettei jäänyt epäselväksi heti ultran alussa mulle eikä miehelle että on poika ja vehkeet löytyy haarojen välistä :D . Ultraaja ei ollut vielä edes ehtinyt kertoa sukupuolta, kun jo molemmat oltiin oltu aika varmoja asiasta =) . itse joudun kyllä vähän vielä asiaa sulattelemaan, koska olin jotenkin niin varma tytöstä. pienet siniset sukat jo käytiin ostamassa ja esikoisen pienistä vaatteista kävin noukkimassa myös pojalle sopivat vaatteet (itse asiassa niitä löytyi yksi banaanilaatikollinen ja jotain isompia vielä jätinkin varastoon) =) . Kaikki oli pojalla kunnossa ja painoa 354g. Meille ultraaja sanoi, ettei tämän hetkinen paino kerro vielä mitään tulevasta syntymäpainosta.

Poppeliini ja poju 20+1 :heart:

*muoks* istukka oli etuseinämässä, joka varmisti sen asian miksi potkut tuntuu tosi alhaalla ja oikeassa kyljessä. Joten ei mitään hätää niidenkään suhteen =)
 

Yhteistyössä