***HUHTIKUISET Joulukuussa***

Ihanaa alkanutta joulukuuta kaikille :xmas: ja Poppeliinille suuret kiitokset uudesta pinosta :)

Mulla on ollut pieni kirjoittelutauko, mutta olen kyllä ahkerasti käynyt juttujanne lukemassa:)

Kaikille syystä tai toisesta voimia tarvitseville suuri :hug:

Empuuulle ja kaikille muille ihania uutisia saaneille PALJON ONNEA :heart:

Ja uusiakin taisi olla tullut, tervetuloa:)

Neuvolalääkäristä oli puhuttu. Mä en tiedä yhtään miten käytäntö menee täällä että millon neuvolalääkäriä tavataan. Missään vaiheessa siitä ei ole puhuttu. Itse kävin vain silloin niiden selkä-ja alavatsakipujen vuoksi tavallaan "ylimääräisellä" käynnillä hänen luonaan. Pitänee huomenna kysyä kun on neuvola-aika että millon on varsinainen neuvolalääkärin tapaaminen.

Selkäkipuja täällä oli muutamillakin. Itsellä ne myös edelleen vaivaavat ja ensi maanantaina minulla onkin fysioterapeutille aika. Toivottavasti häneltä jotain apua saisin.
Samoin vihlovat alavatsa/"häpyluu" kivut jatkuvat edelleen. Neuvolalääkäri sanoi mulle että ovat normaaleja kasvukipuja. Siihen kai on luotettava.

Uutena vaivana on mulla ilmestynyt närästys . Mulla ei ole sitä koskaan ennen ollut mutta nyt muutamana iltana on kyllä kurkkua poltellut inhottavasti:/ maito on joten kuten auttanut asiaan. Onko muita saman vaivan kokeneita?

Huomenna vihdoin kauan odotettu ja myös hieman pelätty rakenneultra:) Poppeliinilla oli aika jo aamusta, mutta minun täytyy malttaa mieleni puolille päivin. Onneksi on neuvola ennen sitä niin jos aika menisi hieman nopeampaa:)

Paljon tsemppiä kaikille kenellä ultra myös huomenna:)

Nyt syömään, kun nälkä tuli taas:D

Hope 20+0 (POKS, POKS! vihdoin odotettu puoli väli täynnä:) :heart: )
 
buam jaksuja.. mulle tekisi varmasti hyvin vaikeaa olla aloillaan, olenkin väläytellyt mielessäni aina välillä tuota pakkolevon mahdollisuutta, ei siihen oikein olisi tilaisuutta. Osastolle tuskin myöskään haluaisin mutta se ehkä olisi ainut paikka missä oikeesti tulisi maattuakin. Toisaalta mahdottoman tylsäähän siellä tulisi olemaan.
Meillä kun ei ole kannettavaakaan niin ei voisi edes palstailla siinä samalla.

 
KiiajaVille mulla onneksi on läppäri, jos sinne joutuu, mut pakko koittaa välttää sitä. Ei juma, ei musta siihen ois...
Ei esikoisenkaan puolesta, olla nyt äitistä erossa koko ajan...Joten teen kaikkeni sen eteen että nyt makaan ja olen rauhassa kotona. Vielä ei mitään vuodelepoa onneksi, mut jos alkaa supisteleen tms, ni sitten....
 
buamille jaksuja täältä. Itse sain saman tuomion kuopuksen kanssa näillä samoilla viikoilla. Lepoa kyllä kannatan, se on varmasti vaikeaa mutta huomattavasti mukavampaa kotona entä sairaalassa.
Millainen lahjonta teillä jouluna?
Me sanottiin lapsille, että saavat yhdet kohtalaisen isot lahjat toivoa (alle 50? kuiten) eikä sitten osteta kuin ne yhdet tärkeät. Kuiten lahjoja sataa myös mummeilta ja kummeilta ja juuri kun huoneita päivällä siivosin mietin mitä kaikkea täältä voisi laittaa pois.. Raakalla kädellä joudun siivoamaan, rikkinäiset heti roskiin (niitä ei kukaan koskaan korjaa..) ja nyt otan jätesäkillisen leluja puoleksi vuodeksi "jäähylle".

-Chiq
 
Jolulahjat Ostan miehelle jotain, ja todennäköisesti saan itse häneltä. Siinäpä ne oikeastaan, kun ei noita lapsia/kummilapsia jne. ole. :) Miehen porukoilla käydään, mutta ne sanoo taas, että ei saa ostaa lahjaa. Ajattelin leipoa jouluhalon ja viedä sitten mukanamme. Veljen pikkubroideille vietiin viime vuonna leffa, kenties tänäkin jouluna.
 
Empuuu Onnittelut poikalupauksesta! =)

Poikia vaan satelee tähän pinoon :D Saas nähdä tuleeko ens viikolla yks poika lisää, kun meillä on ultra.. hihii.. :D

Hope Mulla ei oo ollut nyt närästystä, viime raskaudessa kyllä oli, mutta silloinkin tuli vasta aika loppuvaiheessa, se on kyllä inhottavaa.. :/ Renniee otin sillon ja se autto aina välillä.

Joululahjat Miehen kanssa ostetaan toisillemme, mutta muiden aikuisten kanssa ollaan sovittu että toisillemme ei osteta, paitsi sit omille vanhemmille tietty =) Sukulaislapsia on niin valtavasti jo, että heidänkin lahjoihin saa rahaa uppoomaan, ja kuitenkin lapsille ne lahjat on tärkeempiä kuin aikuisille.. =)

Katyana & Väpä <3 19+0
 
Täällä on kovasti voimistuneet parin päivän aikana pikkuisen potkut ja liikkeet <3 :)
Paria pientä juttua vaille on valmis äippäpakkaus myös tulevalle toiselle äidille :heart: =) Kyllä sitä monesti jo olen miettinyt että ilme on varmasti näkemisen arvoinen kun tuon hänelle annan, kunhan siis pysyy vain pakkaus salassa siihen asti! :D Ajattelin samalla kertaa antaa hänelle pakkauksensa kuin itse saan kelalta omani :)
Tänään kävin taas kaupungilla ja se mitä siinä nyt käveltyä jonkin aikaa tuli niin laitto kyllä niin särkemään heti paikkoja! :(
Saa nähdä todella mitä siitä lauantain työpäivästä tulee..

jastu 20+5
 
Tällanen nopee..

Jännä kun vauva painautuu tota mahaa vasten välillä. Ainakin kuvittelisin sen olevan vauva, kun sellainen silmin havaittava köntti ilmestyy mahaa. :D Empuuu se puhuikin ett joku oli vauvan tollee tuntenu. :) En tiedä saako sitä töniä, mutta "köntti" kyllä liikui kun sitä vähän työnsin. Joskin vastentahtoisesti. On se niin mukavaa nojailla äidin masua vasten. ;)

Hauska muuten kun kissa makoili mun mahan päällä ja heti kun vaavi anto potkun niin kissa katsoi alaspäin mahaan. :LOL: Tiedä sitten tunsiko se sitä vai oliko vaan sattumaa. :whistle:

Olis jo joulu, tekee niin mieli niitä ruokia! :p

Feles 21+5 <3
 
Alkuperäinen kirjoittaja Unico:
Bliss, onko se ompelu hirveän vaikeaa? siis se kaavoitus? Samallahan sellasen vois tietty väsätä kun muutakin. Mitä pitää ottaa huomioon?
Pitkän trikooliinan ompelu on tosi helppoa, varsinkin jos käytössä on saumuri. Mä siis leikkasin ihan vaan 4,5m X 0,70m kokoisen palan, viistosin molemmat päät kapenemaan n. 70cm päistä loppuun saakka (saa pienemmät solmut, ja helpompi solmia), merkkasin keskikohdan pienellä koristenauhan palasella ja ihan vaan ompelin saumurilla reunat ympäriinsä. Keskimerkkikin kiinnittyi sillä samaisella reunaompeleella. Luulen, että reunan voi varmaan huolitella myös siksakilla tai jollain jousto-ompeleella, ellei saumuria ole saatavilla. Jos tekee reunaan päärmeen, sen pitäisi olla mahdollisimman litteä, ettei paina vauvaa, ja joustava, ettei tikki katkea käytössä.

Liinaan voi merkin sijaan ommella keskikohtaan myös taskun, mulla ei tällaista ole ollut käytössä, mutta tällä kertaa taidan sellaisenkin kokeeksi vääntää. Olisi varmaan helppo sijoituspaikka pukluliinalle tuo tasku. Tosin kyllä sen harson saa muuallekin liinaan jemmattua...

Kantopussin kaavoittaminenkaan ei ole vaikeaa, itse olen käyttänyt tällaista ohjetta; http://www.sleepingbaby.net/jan/Baby/pouch.html

Tuota kantopussia voi ommella kaksikin kappaletta ja käyttää niitä sitten ristisidonnan tapaan, tai pelkästään yhtä liinaa ja kantaa isompaa lonkalla tai pienempää kehtoasennossa. :)

Täytyisikin lähteä kangasostoksille ja ostaa kaikenlaisia kivoja liinakankaita, ihan sormia jo syyhyttää... ;)
 
Nyt vasta saan aikaseksi korkata tää uusi pino :ashamed: Paljon tullut taas tekstiä :wave:

Onnittelut kaikille ultrassa käyneille :flower: Taitaa tosiaan olla poikavalta täällä :D

Buamille voimia, nyt koita ottaa rauhallisesti! :hug: Mä olen kans miettinyt että voi apua, jos joutuisi lepoon :eek: Miten sen aikuisten oikeesti tekis, kun kuopus on (tänään) 1½-vuotias ja tarvii jonkun verran kuitenkin nostella (pyllynpesua, rattaisiin ja pois, uhmailukohtaukset...). Noi isommat nyt voisi ohjata sohvaltakin käsin toimimaan... :p Että sopii vaan toivoa, että paikat pysyy kiinni ja kiinteinä vielä hyvän aikaa!

Kantovälineistä sen verran, että esikoisella oli rintareppu joka oli tosi kamala, jo pienen vauvan kantaminen tuntui välittömästi hartioissa ja joka paikassa - ihan helvetistä kotoisin... Kahella muulla mulla oli pitkä trikooliina, josta tykkäsin kyllä - tän kuopuksen kohdalla sitä ei kyllä kauheesti tarvinnut edes. Sidonnat oppii kyllä harjoituksen myötä :) Nyt meinasin ostaa kunnollisen ergonomisen kantorepun, eli Manduca olisi hakusessa. Liinan sidonta tuntuu nyt liian aikaa vievältä, reppu olisi nopea, ja näissä kunnollisissa pitäisi olla liinan kaltaiset ergonomiset ominaisuudet.

Neuvolalääkärillä en ole vielä käynyt, seuraava kerta on lääkärineuvola rv 23 (tai 24, kun muistais..). Mutta kohdunkaulan pituus mitattiin ultralla rakenneultran yhteydessä, niin kun taisin mainitakin.

Joululahjoja meillä ostetaan vaan lapsille. Kokoonnutaan siis mun porukoille, me ja siskon perhe (myös 3 lasta) jouluksi. Lapsille pukki ja hyvää ruokaa jne. Asutaan nyt samalla paikkakunnalla porukoitten kanssa, joten tullaan kotiin yöksi, mikä on ihan hyvä, kun alkaisi olla jo turhan tiivistä 6 lasta ja 6 aikuista tollasessa 100 neliön talossa :D Omille lapsille on ostettu lahjoja n. 50 e arvosta per laps.

Kummilapsista ollut puhetta. Mä olen mun siskon esikoísen kummi, miehellä ei ole kummilapsia. Meille tulee olemaan ISO ongelma keksiä kummit tälle tulokkaalle :( Mun sisko käytettiin tälle kolmoselle jo toiseen kertaan, kun ei muutakaan keksitty -> mistä me nyt taas kaksi kummia polkaistaan... Molemmilla siis yksi sisarus, jotka jo käytetty, lähimmät ystävät käytetty, loput järkevät ehdokkaat ei kuulu kirkkoon. Kyllähän nyt neljäskin pitäisi kastaa, kun kaikki muutkin on... *mies jo väläytteli, että jospa ei kastettais - sehän se olis reilua...*

Liitoskivut antoivat viitteitä itsestään tuossa toissapäivänä :$ Ei nyt kamalan pahasti, mutta tuli sellainen muistutus, että tätähän se oli juu... Onneksi menivät pois eivätkä ole tulleet takaisin! JOtkut liikkeet käyttää sellaisen vihlauksen, mutta vähäistä nyt onneksi vielä on *koputtaa puuta*. Otin heti käyttöön yöksi tyynyn jalkojen väliin. Tsemppiä kaikille, joilla kolottelee ja tekee vaikka mitä, ei ole kiva ei! :hug:

Joo, nyt lähen nukkumaan, jäi viime yönä vähän tavallista lyhyemmiksi unet, jos nyt vähän korjais :wave:

stoppis ja Oiva 22+2 ehken?

Keksittiin muuten molempia miellyttävä nimi tai kaksikin nimeä, se kolmas vielä uupuu =) Pitää vaan nyt kattoo onko hän nyt nimensä näköinen sitten - pojat on olleet päätetyn nimen näköisiä, mutta tytölle piti muuttaa, synnytyssalissa katottiin että tää ei kyllä oo yhtään *se nimi*!
 
Kiitos uudesta pinosta!

En ole ehtinyt vähään aikaan lueskella ja nyt on kyllä taas niin pihalla jutuista että... Mutta kommentoin minkä muistan.

buam Toivottavasti saat lepäiltyä kotona etkä joudu osastolle pakkohuiliin!

Poikia tuntuu olevan tulossa melkoisesti!!!

Kantovälineistä käytössä on ollut liina ja nopeasti ne sidonnat oppi. Itse sain hyvät vinkit liikkeestä josta liinan ostin, mutta kuten moni on jo sanonut, netistäkin löytää hyviä ohjeita.

Rakenneultra oli eilen ja meillä jännitys jatkuu siitä, kumpi on tulossa. :D Laskettuun aikaan saatiin vihdoin varmistus. Kuukautisten mukaan olisi ollut viikkoja aiemmin, mutta nyt päästiin "lopulliseen" päivään. Eli 20.4. lukee nyt papereissa. Kaikki oli niin kuin pitää. :D Tosin minulle melkoisena yllätyksenä istukka onkin etuseinämässä, eikä takana kuten mielestäni viimeksi ultrassa sanottiin. Taisin siis aiemmin ymmärtää väärin. Ilmankos sydänäänien löytyminen on ollut aina hankalaa ja potkutkin tuntuvat vaimeina ulospäin vaikka sisäpuolelle tuntee kyllä melkoisen mullauksen! Minusta otettiin verikokeet vasta nyt ennen ultraa, verenpaine ja painokin katsottiin. Lähtöpaino on nyt sitten saavutettu ja pakko myöntää, että vähän tarkemmin on tullut mietittyä mitä suuhunsa pistää. Tuntuu nimittäin olevan jatkuvasti nälkä ja maltillisesti saisi tämä paino kuitenkin nousta ettei ihan hillittömiä selkävaivoja sen takia tule.

Nyt nukkumaan...

Donu ja Pikkuinen 20+2
 
Huomenta! :wave:

Poikauutista sulateltu nyt vajaa vuorokausi. Tai no eihän siinä hirveesti sulattelemista ole, mutta tuntuu vaan niin uskomattomalta. :heart: Miehen kanssa ollaan rupateltu asiasta ja oltiin yhtä mieltä siitä, että pojan etunimestä tulee vielä pikkukinaa. :snotty:

Tsemppiä ultraan menijöille. Itseäni ainakin jännitti ihan sikana eilen. :D Poksujille :flower:

Empuuu ja Elmer 20+2
 
Buam Voimia ja yritä ottaa rauhallisesti!

Sitten saanko heti avautua teille näin aamusta! Voi että mua ottaa päähän mun kummilapsen äiti. :( Kummipojalla oli siis synttärit viikolla ja olen nyt viikonlopuksi menossa vanhemmilleni ja samalla paikkakunnalla asuu tuo mun kummilapsi. Sovin että käyn huomenna sitten synttäreillä. No mähän sain muutama viikko sitten aika julmetun lahjalistan, se sisälsi tietysti sekä synttärilahjatoiveen että joululahjatoiveen.

No äsken sitten tämä kummipoikani äiti kysyi että mitä olen ostanut pojalle synttärilahjaksi. Kerroin että ostin legotraktorin. Se ei täysin vastannut mitään toivetta, koska ne toiveet oli niin julmetun kalliita etten niihin yksinkertaisesti kyennyt. Toiveissa oli erilaisia ISOJA legopaketteja ja jokainen varmasti teistäkin tietää ettei legot ole mitään halvimpia. No ostin sitten tosiaan tuon pienehkön legotraktorin, koska tiedän että on aikamoinen traktoripoika. Vastaukseksi tuohon sainkin että hän on saanut jo kolme sellaista legotraktoria, ettei sellaista enää tarvitse... Huoh, tuli vähän tunne että no anteeksi kun en ostanut sitä 50 euron legopakettia, anteeksi kun itsellänikin on nyt vähän rahanmenoja ja kun on vielä se joulukin tulossa ja en ole mikään lahjakone!

Mä en haluaisi kyllä itse opettaa lastani siihen että joulu on pelkkiä lahjoja ja saamista, en halua sitä kaupallisuutta meille.

Ostetaan nyt tulevana jouluna näille kummilapsille lahjat ja sitten vanhemmille jotain pientä, mutta hyödyllistä. Toisillemme meinattiin ettei osteta yhtään mitään, mutta sain eilen niin älyttömän hyvän tarjouksen yhdestä miehen toiveesta joten haluan sen miehelle hankkia.

Nyt töiden pariin, jos mä keksisin mitä tekisin. Näyttää rauhalliselle työpäivälle (asia mitä ei koskaan pitäisi sanoa ääneen...).

- Hapsiainen ja Herne 23+2
 
Buam Koitahan malttaa levätä! Hirveälle ajatukselle tuntuisi itse joutua sairaalaan makaamaan, kotona makaaminen nyt vielä menettelisi.

Poika-uutisia tuntuu tosiaan tulevan. Onnea jälleen ultrassa kävijöille ja hyviä uutisia saaneille.

Närästys vaivaa täälläkin. Rennietä olen ottanut. Esikkoa odottaessa vaiva tuli vasta loppuvaiheessa, nyt on jo muutaman viikon häirinnyt.

Lahjonta Esikoiselle ostetaan muutama lahja, arvoltaan yhteensä noin 60 ?. Lähipiirin lapsia muistetaan myös pienillä paketeilla. Omille ja miehen vanhemmille (ja niiden puolisoille) meinasin tehdä itse lahjaksi peflettejä saunaan sekä sytykeruusuja. Aikuisille ei olla isoja lahjoja ostettu vuosiin, jotenkin kuitenkin aina muistettu. Viime vuonna vein herkkukorit. Meillä noita lahjottavia kertyy senkin vuoksi, kun mun ja miehen kummankin vanhemmat on eronneet ja kaikilla on uudet puolisot. Meidän esikoiselle lahjoja sitten kertyy, kun neljä isovanhempaa ostaa lahjat ja lisäksi kummit. Ja poika oli ensimmäinen pikkunen kummankin sukuun pitkiin aikoihin, joten niitä lahjoja on kertynyt mummien ja ukkien sisaruksiltakin! :eek: Lahjavuori on joka joulu ollut niin järkyttävä!! Onneksi tänä vuonna on syntynyt muutama pikkuinen lisää, olisi muitakin lahjottavia kuin tuo meidän esikoinen. Vauvalle tilasin huppupyyhkeen kirjakerhosta samalla kun tilasin esikoiselle makuupussin ja kirjan. Miehelle tilaan Juha Vuorisen uusimman kirjan, ja pistän samaan pakettiin pari vanhempaa kirjaa, jotka vielä puuttuvat.

Kantovälineistä Esikoiselle ostettiin rintareppu, mutta se jäi käyttämättä. Nyt tekisi kokeilla kantoliinaa.

Santi ja poju 20+6
 
hapsiainen....johan on mahoton äiti sun kummilapsella. Eipä tulis itellä mieleenkään noin tehdä.

Täällä on kolme lääkäriä raskausaikana. Eka alussa noin 12 viikolla, toka 26-28 ja sit 36 viikolla.

En kyllä ymmärrä tota painonnousua onko sitä niin vanha että kilot tulee jo pelkästä ruuan kattomisesta :D Nytki varmaa monta kiloa tullu edellisestä neuvolasta enkä sen kummemmin oo mitään ahminu.

Joulustakin on ollut puhetta. Me ollaan ihan kotosalla koko joulu ja lahjoja ostetaan jokunen jokaiselle muksulle.

Onnittelut rakenneulrasta hyviä uutisia saaneille ja on täällä vain melkonen poikavalta :D

mother4 rv23 poks
 
hapsiainen80 Kuulostaapa ikävältä. :( Legopaketithan maksaa ihan törkeitä summia, typetää olettaa/vaatia, että semmoisen pystyy ostamaan. Mun mielestä lahjalistatkin on vähän siinä ja siinä...Jos jotain erityisesti toivoo, niin voi sen tuoda ilmi, mutta jooh.
 
Huomenta!

Pitääkin heti kommentoida noihin joululahja-juttuihin
Ensiksi Hapsiaiselle ni on kyllä tosi törkeetä toimintaa... Ensinnäkin, ne isot lego paketithan maksaa parraillaan sen yli 100?. Hyvä kun omalle lapselle sellasta raaskii ostaa, saatika sitten toisen lapselle. En siis tarkota sitä etteikö olis tärkeitä, mutta mulla ei tosiaan ole tapana ostaa mitään julmetun kallista lahjaa kummilapsellekaan synttäriksi/jouluksi. Ainoa on tämä yksi kummipoika jonka lahjoihin menee jouluna ehkä se n. 50?, mut vain ja ainoastaan sen vuoksi, että sattuu olemaan syntyny joulupäivänä. Oon jo tän pojan äidin kanssa ajat sitten sopinu, et mahdollisuuksien mukaan ostan. Eli teen aina niin että joka toinen vuosi jouluna on isompi paketti ja joka toinen vuosi sit synttärinä. Kumpanakin päivänä saa siis lahjan, mutta toinen on sitten lähinnä muistamiseen liittyvä lahja, ja tää on onneksi tälle äidillekin ihan ok.
Ja sit oman pojan kohdalla ollaan aina tehty niin, että ostetaan sille yks isompi paketti ja se on yleensä joku isompi lego juttu, kun ne on nyt niin in, mut muut on sitten sellasia pilipali juttuja. Eli enää ei ole ostamatta kun se iso lego-juttu, jonka ajattelin tänään käydä hakemassa.

Sitten tuosta joulun vietosta niin me on aikoinaan vietetty joulut niin, että jouluaattona ollaan käyty mun vanhemmilla ja sit anopille menty syömään, mut sen jälkeen ku me ostettiin tää talo, me päätettiin et ollaan omassa kodissa eka joulu, mut kappas, tänne tulikin sit aina kaikki, joten nykyään menee joulut niin että mun vanhemmat ja anoppi tulee tänne ja mä olen tehnyt sit ruuat. Eli ilmeisesti tänä jouluna sama jatkuu. Mullon ollu tapana lämmittää heti aamusta leivinuunia ja nakata sinne uunipuuro ja sit myöhemmin karjalanpaisti. Me ei oikein olla kinkkuihmisiä, mut kinkkuakin on aina tarjolla+kaikki laatikot.

Täällä sitä nyt sitten koitetaan lepäillä ja kehitellä tekemistä. Poikakin halusi tarhaan ja tottahan se hyvä on, et sinne meni, mut ois silti tekemistä jos se ois kotona...No, onneksi on noi 2 karvaturria tuossa. Mun tekis niin mieli lähtee shoppaileen, mut en taida lähtee, kun pitäis mennä bussilla kaupunkiin ja sit jos kantelee tavaroita yms...ni ei taida kauhean hyvä idea olla =)
Noo, jos sitä käy tuossa paikallisessa kärkkäisellä katteleen ja löydänhän mä legopaketin sieltäkin ja muutaman jouluvalon käyn kyllä ostamassa.
Nyt kahvitteleen ja ootteleen ku ystis tulee kahvelle näin aamutuimaan, onpi lukiossa näin vanhemmalla iällä ja hyppytunteja tässä välissä ja me ku asutaan melkein lukion vieressä ni on näppärää tulla kahville =)

buam ja myy 19+2
 
Joo kyllä tuosta tuli itsellenikin paha mieli kun on tuollaista lahjojen kanssa. :(

Ja tämä on tosiaankin kohdallani jo toinen kummipoika tai siis paremminkin kummipojan äiti joka käyttäytyy ihan vastaavalla tavalla. :(

Sitten vähän ällöä, mut haluan kysyä teiltä kokeneemmat valkovuodosta, siitä on ollut aiemminkin puhetta, mutta voiko se olla oikeasti ihan vetistä ja tuntua välillä että "lorahtaa" housuihin?? Mua aina aika ajoin pistää mietityttään tuo että voiko sitä tosissaan tulla noin paljon ja olla välillä lähes tuollaista juoksevaa. Aamuisin varsinkin tuntuu että sitä lorahtaa housuihin. :eek: Ennen selvisin työpäivät niin että vaihdoin kerran työpäivän aikana pikkuhousunsuojaa, mutta nyt joudun vaihtamaan sitä ainakin kahdesti. Ällöä ällöä. Mitään erityistä hajua ei ole, on vaan tosi kostea olo koko ajan. :eek:

- Hapsiainen ja Herne 23+2
 
saavutettu puoliväli ja sen kunniaks kuvanki pistän.

http://www.aijaa.com/v.php?i=5370705.jpg

ihanaa on vapaata mut esikko heräs turhan aikasin :( 7.00 nous ylös kun isukki lähti töihin. pitäis jaksaa vähä siivoilla paikkoja, pyykkei pestä ja joulukorttei väsätä. mut väsyttää pirusti ku noustu aikasin. Ulkona -10 pakkasta mut ei lunta :(

täällä kans yks joka odottaa niitä jouluruokia :) mut pitänee odotella muutama viikko vielä.
 
Buamille :hug: ja ultrissa käyneille :flower:

Närästys - on ollut pahakin mutta ei viime aikoina. En ole ottanut mitään rohtoa siihen vaan kärvistellyt.

Arskan äipällä on ihanan pieni massu!

Lahjoista - meillä tuo pukki lahjat joten lapsilta ei ole kysytty toivomuksia. Miehen kanssa on aina ostettu lahjoja toisillmme, kyllä ne aikuisetkin haluaa yllättyä joulun aikaan ja onhan joulu romanttinen juhla myös, ainakin meille :heart: Kummilapsia on meillä 3kpl.

Kummeista - meillä on sama ongelma eli keksiä kaksi kirkossa olevaa kummia lapselle jotta saadaan kaste. Haltijakummeja olisikin paljon tarjolla ja kaipa sellainenkin lapsoselle saadaan kun haluan yhden ystäväni ehdottomasti kummiksi joka ei kuulu kirkkoon. Jos vain suostuu. Esikoisella on 6 kummia (3 pariskuntaa kuten minulla itselläkin), keskimmäisellä on sitten 4 kummia eli kaksi pariskuntaa ja nyt tälle kolmoselle ei meinaa millään keksiä kummeja jotka olisi kirkossa. Kun lähipiirissä on kirkosta eronneita ja pakanoita :D Ihan ketä tahansa en halua kummiksi vain sen perusteella että on kirkossa.


 
hapsiaiselle valkkarista nopeesti kännyllä:
Viime viikolla kävin neuvolalääkärillä vetisen valkovuodon takia. Lähetti synnärille, koska mielestään vuoto ei voi olla niin löysää, joten lapsivedeksi sen päätteli. Ei synnärin lääkärin mukaan ollut mitään vikaa. Mun kokemukseni perusteella siis valkovuoto voi raskauden aikana olla hyvinkin löysää. Mä joudun vaihtamaan suojaa monta kertaa päivässä ja jos ei ole housuja jalassa niin sitä itteensä tippuu lattialle kuin vettä :/ hyi siis..
 
Hei,

Aktiivisesti olen täällä käynyt lukemassa mutta kirjoittaminen on jäänyt, yritän parantaa tapani.

Hapsiaiselle piti kommentoida että mulla on veljen perhe juuri tuollainen, ärsyttää kun luulevat että tädillä on rahaa ostaa kahdelle isot lahjat jouluksi, synttäreiksi yms... :kieh:

Onnea kaikille hyvistä ultrakuulumisista.

Omaa napaa: neuvolassa olin eilen ja sain lähetteen fyssarille selkäkipujen takia, ehkä minusta vielä saadaan työkuntoinen.
Kaikki arvot olivat hyvin hemppakin oli noussut ilman lisärautaa :)

nyt pää lyö tyhjää, mukavaa joulun odotusta kaikille

Torrestiina ja Torres 22+6
 
voi ku kirjottelette kauheeta tahtia.. :D

Empuuulle onnittelut poikalupauksesta, ihania kuvia!

oma massu on kasvanut, ja liikkeitäkin tuntuu melkeen päivittäin, hentojahan ne vielä on.

joulu valoja on laiteltu ja kovasti jo odotetaan joulua! :heart: lahjola pitää ostaa muutama, miehelle on jo hankittuna muut vasta mietintä asteella =)

maanantaina alkaa mullakin jo 20.rv uskomatonta, nopeaa tää menee, mieskin sano illalla et kohta sitä ollaan jo ponnistamassa.. :D

meijän pikkuvauva tänään 18+4

 

Yhteistyössä