***HUHTIKUISET Joulukuussa***

Piti tulla vielä pikasesti kurkkimaan ennen nukkumaan menoa :)

Empuuu, kiitos:) ja kättärillä sitten ehkä tavataan :D
Poppeliini, onnea hyvistä ultra kuulumisista ja poika-lupauksesta:) mulle myös ultraaja sanoi että istukka on etuseinämässä.

Kyllä nuo pojat on nyt tosiaan yllättäny meistä useamman kuin yhden :D itsellänikin oli kyllä jonkinlainen ajatus siitä että tyttö taitaa olla tulossa, mutta toisin kävi. Pari päivää tässä taitaa mennä asian ymmärtämisessä. Pääasia kuitenkin että vauvalla on kaikki hyvin:)

Nyt nukkumaan! |O
 
Huh kun on niin paljo tekstiä että menee kiva tovi kun kaikki lueskelee.
Kiitos tervetulotoivotuksista ja poppeliinille listalle lisäämisestä =) ja onnittelut minultakin kaikille ultrassa käyneille ja hyviä uutisia saaneille :flower:
Tuntuu ihan uskomattomalta miten monta poikaa tällä palstalla on jo tiedossa huhtikuulle :eek: Ei taida kovin montaa tyttöä olla vielä tiedossa.

Tuosta ultrasta tulikin mieleen että kun tuota rakenneultraa ei meille täällä päin tarjota, niin onko sillä mitään merkitystä kuin myöhään siellä ultrassa sitten käy? Näkeekö ne kaikki sieltä samallailla vaikka ois paljo isompiki jo pikkunen? Haluttais kovasti yksityisellä käydä mutta nyt joulun aikaan menee muutenkin niin paljon rahaa, että ei tähän hätään vielä raskis käydä mutta myöhemmin sitten vois.

Joulua meillä on vietetty yleensä minun vanhempieni tai isovanhempieni luona. Tänä jouluna suunnataankin sitten miehen äidin luo ja sinne onkin sitten pitkä matka matkustaa, mutta viivytäänkin reissussa sitten kerralla pidempään :)

Lahjoja ostetaan pojalle jokunen, toiveet ei onneksi edes ole kalleimmasta päästä. Kummitytöille tulee varmasti ostettua jotain, molempien vanhemmille ja sitten vielä minun mummulleni on aina ollut tapana viedä lahja. Eli ei nyt niin kauhiaa listaa ole keille lahjat ostellaan.

Kovasti jouluun liittyen minua on mietityttänyt myös se kun haluaisin maistaa punaviiniä tai kuohuviiniä jouluaterialla tai illalla ja niitähän on alkoholittomina, mutta niissäkinhän on sitä alkoholia kuitenkin jonkun verran n.0,4-0,7%. Neuvolasta kysyin että haittaako jos sellaista juo lasillisen, niin vastaukseksi sain että alkoholia olisi syytä välttää täysin, että mikään määrä ei ole turvallinen, mutta ehkä sen yhen lasillisen saattaisi voida juoda. Ei kuitenkaan suositellut mitenkään ja jostain taas luin, että kun se on alkoholittomaksi merkitty niin ei siitä mitään haittaa silloin ole. Loppujen lopuksi nyt en taas oo ollenkaan varma että miten näitä juomia sitten uskaltaa käyttää vai uskaltaako ollenkaan?

Hb oli minullakin laskenut 109, nevolassa ei kuitenkaan käsketty vielä alottamaan raudan syömistä, vaan pitää kokeilla syödä aamulla ruisleipää c-vitamiinipitoisen juoman kanssa kuulemma pitäisi auttaa. Nyt kuitenkin sitten heti neuvolan jälkeen on hyvin vaihtelevasti ollut TOSI väsyneitä päiviä ja aamuja jolloin on tuntunut että ei sängystä pääse ylös ja välistä taas ollut ihan normaali olo. Pitänee varmaan kuitenkin kohta mennä hakemaan ne rautatabletit.

Hui kauhia kun tulikin sitte sepustettua :D Jospa tämä riittäis jo tälle iltaa, nukkumaan mars :)
Hyvää viikonloppua ja mukavaa itsenäisyyspäivää kaikille!

Nekkunen 21+2
 
Kiitos teille jotka vastasivat meille :D
kihlattuni istuu vieressä joten kirjoitamme molemmat =)

Pelkäsin sitä että minusta tulee huono isä kun en tunne sitä rakkautta vahvasti...en oikeastaan tunne mitään.... Olen iloinen aina kun ollaan päästy neuvolaan ja ultraan, mutta en vain tunne sitä rakkautta, sen kuitenkin tiedän että rakastan kihlattuani todella paljon ja haluan häntä tukea...aina :heart: olin yhdessä vaiheessa oikein kusipää kun ajattelin vain itseäni, mutta nyt näen asiat eritavalla ja uskon tuohon että rakkaus tulee myöhemmin.... :D Kiitos vielä kun vastasitten...... Toni ja......

Onko normaalia että pelkää sitä että ohikulkian haluaa hipelöidä vatsaa...? Minusta on nyt tullut sellainen.... :eek:
jenni
 
Jennuli
Viimeistään siinävaiheessa kun vauva syntyy. Ei kaikki isät tunne sitä tunnetta odotusaikana kun vauva ei ole oikeesti vielä niin konkreettinen vaikka liikkeet tuntisikin ja vaikka vauva olisi kuinka haluttu tahansa.

Vatsan taputtelijoista, niitäkin valitettavasti on. Niihin kannattaa ennakolta varautua ja "suunnitella" mitä siinä tapauksessa tekee itse ettei jää hoo-moilasena seisomaan ja hämmentyy niin paljon ettei osaa tehdä mitään.
Itse olen suunnitellut taputtavani taputtelijan vatsaa samalla tavalla ja ehkäpä vielä sanoa samoin kuin hän sanoo.
Näihin tuntemattomiin taputtelijoihin en ole vielä törmännyt mutta näinä vuosina palstoja lukiessa moni ikäväkyllä on.
Joten kun pelkäät heitä jo etukäteen ei ole mitenkään epänormaalia mutta pientä huumoria mukaan niin ehkä siitä selviää ;)

Toki on ärsyttävää että joku tulee, ja yleensä vielä ihan lupaa kysymättä, sille omalle alueelle (personal space) mille ei tuntemattomat saisi tulla.

epulis no johan oli veljesi vaimolta outo vaatimus.

Lapset on mummilassa, tänään siis joulusiivousta luvassa. Tehokaat 4t sitten ystävän kanssa kaupungille ja shoppailun päätteeksi syömään. Ihanaa!

KiiajaVille


 
Huomenta

Piipa kyseli tuolla, että tiesinkö etukäteen pehmentyneistä paikoista. En tienny, tuli aikalailla puuntakaa. Mullahan nuo supparit on olleet myös kivuttomia, sillon aikasemminhan oli kivuliaita, mutta ne ei tehnee mitään, sillonhan olin kanssa sen parisen viikko saikulla. Nyt lähinnä menin noiden lonkkakivujen vuoksi lääkäriin, että saisin jotain apua näihin, ja siinä samalla sitten juteltiin siitä ja kerroin että nyt kun on yöt niin katkonaisia, ni väsyneenä supistelee, mutta edelleenkään ei kipeästi ja tää mun lääkäri oli sit sitä mieltä että hän kattoo tuon alapään varalta ja sieltähän se sitten selvisi.

Jahas, nyt sais keksiä jotain tekemistä päiväksi, kun tuo mies lähtee jänismetälle koiran kanssa, ni pitää viihdyttää sit poikaa...
Huoletti eilen kun vauva oli tosi hiljanen koko päivän, dopplerilla piti sit kuunnella ja siinäkin meni aikaa, ennenko sain ääniä kuulumaan. Mutta kuulu ne sitten, oli jotenki tuolla tosi alhaalla piilossa. Samoin taisi nukuskella, kun liikkeetkin alko kuulumaan ja tuntumaan sitten vasta hetken aikaa sen jälkeen.
Onneksi on tuo doppleri toisaalta, ni voi kuunnella jos ei tunnu...Nyt tuo tuntuu tuolla myllertävän, niinku aina tähän aikaa aamusta.

Mut päivänjatkot, pitää lähtee laittelee tavaroita!

buam 19+3
 
Se olis sit poksumista taas tänään! :) 21+0 hui ku aika menee.. enää 19 viikkoo laskettuun aikaan.. :) <3
Tänään on ensimmäinen työpäivä kahteen viikkoon.. Ja sattuu kyllä niin pirusti :( No kai se on vaan kestettävä.. kaksi vuoroa on vielä tiedossa ennen neuvolaa, toivon syvästi että siellä neuvolassa jotain selviäisi. Mä en keneltäkään halua enää kuulla kuinka vauva painaa mun suolistoa ja siitä aiheutuu kipua ja neuvoo kuinka pitää syödä :mad:
Mutta näin ehkäpä mä tämän päivän ainakin töissä kestän :)
 
jastu :hug: tuo on niin totta, tuntuu et kaikki selittelee koko ajan sitä, et se on ihan normaalia että sattuu jne jne...
Niin on, liitoskivutkin on ihan normaalia, mutta on myös normaalia se, että SÄ tiedät ite, millon suhun sattuu liikaa ja millon ET voi olla töissä.
Sekä se että jos et saa kivuiltas nukuttua, niin ei se sekään ole enää terveellistä.
Niinku sillon, ku valitin sitä yletöntä väsyä ja itkusuutta, ni ei se enää ole hauskaa kun oma elämäkin menee "pilalle" kun ei voi levätä ja nukkua.
Jää suosiolla pois, jos et pysty olemaan töissä, elä rasita itteäs liikaa. :hug:
 
Onnea ultra kuulumisista!
On kyllä poika voittoista :)

jastu, jaksuja kipuilun kanssa.

buam, Yritä jaksaa huilia ja keksiäö jotain kevyttä puuhaa. Tää on tylsä eikä osaa ehdottaa muuta kun videota.

Tänne ihan väsy vaiks nukkui, pää ihan outo. No josko taas yhdestä päivästä selviää. (okei taas oksu lens se on muuten kans väsyttävää ja vie päivältä puhdin.
Oneksi joulu on ennen seuraavaa neuvolaa, niin saa ainakin hetkellisesti painoa lisää, just olin niin iloinen kun päästiin seuraavaan kiloon ja nyt se on taas pudonnut pikkasen. No sitä aikaa odotellessa, kun valitan sitä et sitä painoa tulee :D

Unico ja Toukka 19+1
 
buam Ihanaa kun on kohtalotovereita jotka ymmärtää :hug: Joo täytyy kyllä todella harkita tätä työntekoa.. Aamu meni vielä ihan ok mutta nyt alkaa särkemään lonkkia ym. kyllä niin että hammasta purren joutuu välillä olemaan.. :(
Muutenkin huono olo.. Aamuvuorot on siitä inhottavia kun mulla on pahoinvointia paljon enemmän kuin päivemmällä.. Ehkä se on liitännäinen myös väsymykseen, kun ei aamuvuoroon tullessa nuku niin hyvin.
Joo mun teoria mun kivuistani on se että raskaus nyt kuitenkin kai laajentaa jotenkin ruumista tms. jotain tapahtuu joka tapauksessa niin kai se nyt herranjesta sattuu..
Tiistaina olisi iltavuoro ja meillä kun ollaan yksin aina iltavuorossa (kotihoidossa) niin kyllä täytyy tarkkaan miettiä haenko maanantaina saikkua vai tulenko todella töihin.
Kauhulla mietin nyt jo myös niitä kun katselin et on pari kertaa neljä päivää putkeen töitä että mahtaa olla aika konttaus kunnossa niiden päivien jälkeen :O

Pientä piristystä päivään tuo hetken kun pikkuinen myllertää masussa :heart: :)
 
jastu ja buam voimia niitten kipujen kanssa kamppailuun :hug:
Mulla yksi lääkäri kans kylmästi tokas pahoinvoinnista, että kuuluu asiaan ja "eihän raskaus ole sairaus", pitää vain syödä ja oksentaa |O Kirjoitti kuitenkin vastahakoisesti yhdeksi viikoksi saikkua silloin. Ei sitä voi päiväkodissa rampata oksentamassa, meillä on lasten kanssa vielä yhteiset vessat :$

Mutta tämän kuluneen viikon olin kokonaan töissä! Varmaan eka kokonainen viikko sitten syyskuun... Ja arvatkaa, pahoinvointi loppui keskiviikkona!!! Nukuin sen yön yllättäen putkeen, yhdeksän tuntia vielä, ja aamulla oli olo normaali, samoin siitä lähtien. Ruoka ei ole tehnyt pahaa, joten oon voinut yökkimättä syödä, ah mikä uudelleensyntynyt olo :D

Pahoinvointi loppui siis viikoilla 20+4... eli puoliväli oli mulle näköjään se raja... Nyt odotan jouluakin innolla :p

Sun Rise ja Säde 21+0 POKS
 
mirabel Mä olen vaan koittanut valita kantoliinatrikooksi sellaista napakkaa, ja hiukan paksumpaa Interlock-trikoota (eli oikea- ja nurjapuoli kankaassa samannäköisiä ). Ja juurikin halkaissut vaan kankaan pitkittäin, eli yhdestä 4,5m trikoota (jotkut tykkää sitäkin pidemmästä liinasta) tulee kaksi saman kokoista liinaa. Jotkut myynnissä olevat liinat ovat vain 50cm levyisiä, mä olen käyttänyt 70cm leveyttä, kapeampikin varmaan toimii kuitenkin hyvin. Olen muuten ommellut aikoinaan kuopukselle liinan hiukan joustavasta puuvillapitsistäkin, ja toimi tosi hyvin, eikä ollut yhtään hiostava. =) Se pitsinen liina muuten taitaa olla mulla edelleen kaapissa, kesällä sitä sitten voineekin taas käyttää. Rengasliinan ompelua olen myös miettinyt, mulla olisi yksi sopiva kangaskin jemmassa, ja renkaat ostin joskus kuopuksen aikaan jo, silloin vain jäi kuitenkin tekemättä.

Liinan saumoista; saumurilla saa ihan siistiä jälkeä silläkin, eikä varmasti paina, mutta tokihan liinaan voi ommella myös siistin ja sileän päärmeen ja tikata sen siksakilla. Monipistosiksak on varmaan kestävin tikki, tai sitten joku jousto-ommel koneesta riippuen. Mulla on siis jostain muinaisuudesta ompelijan tutkinto taustalla, joten jotain uskallan neuvoa sillä perusteella... =)

Täällä odotellaan kovin tiistain rakenneultraa, saa nähdä tuleeko mun tyttöolo muuttumaan niinkuin monelle muulle on jo käynyt... Puolisko tosin on sitä mieltä, ettei hänestä koskaan voi miestä tulla, eli tyttöä odottaa hänkin... ;)

Bliss ja pikkuinen 21+1
 
Heippa :wave:

buam ja jastu Toivottavasti teillä menee kaikki parhain päin, ikäviä tollaset vaivat :hug: :hug: Ei osaa edes kuvitella, kun itellä ollu niin helppo raskaus kuin vaan voi olla.

Onnea taas kaikille ultrassa käyneille :flower: :flower: Tosiaanki täällä alkaa olla aika poika voittosta. Käyköhä meille nyt nii, ett nyt ku on poikaolo, niin meille tuleeki tyttö :LOL:

Omaa napaa. Tuli sit tänään tuhlattua veronpalautusrahat ja vähän enemänkin, mutt nyt on se tyyrein hankinta tehty. Käytiin tänään ostaan sit yhdistelmävaunut. Ollaan käyty kattelemassa muutamia malleja ja tänään tehtiin se viimeinen kierros ja kokeiltiin ite käytännössä niiden kasaanlaittoa yms. Jotenki osas tänään jo paremmin kiinnittää tiettyihin asioihin huomiota, kun jo pyöritelty asiaa niin paljon mielessä. Meidän matkaan tarttui sitten Gesselein- merkkiset. Toinen vaihtoehto oli Jedo- merkkiset, jotka oli vähän edullisemmat, mutt noi Gesseleinin vaunut oli jotenkin kätevämmät meidän/minun makuun. Ja hienon värisetki saatiin. Ei tullu nyt tilattua vaunuja ulkomailta niiku alunperin kaavailtiin, niin ne asiat muuttuu :LOL:

Juu, mutt nyt valmistautumaan pikkujouluihin. Vuoden ensimmäinen jouluruoka tiedossa ja syön niin, ett napa paukkuu. Myös graavilohta, se vähäinen määrä ei maata kaada!
Hyvää viikonloppua ja Itsenäisyyspäivän aattoa kaikille!

JääKyynel ja Tuittu

 
täällä nyt ollaan kaksin koiran kans, mies lähti firman pikkujouluja viettämään ja esikko mummulaan yöksi. Mä lähden huomenna iltavuoroon. täällä nyt sit ajattelin vähä siivoilla jos sais aikaan jotain :) herkkuja ostin itelle vähän ku en pitkään aikaan ole syönyt mitään ku välttänyt niitä. seuraavan kerran kait jouluaattona herkkuja napostelen.

telkkaa kahtois illan päälle ja olis vaan rauhassa. Jouluakin pitäis laittaa siis ulos jouluvaloja ku ei vielä aikaseks oo saatu. tääl sisällä on jouluvaloja.

mut nyt mopin kans heilumaan jotta kämppä ois siisti ja jos on siisti vielä huomen illalla kun tuun töistä :D

oikein mukavaa huomista itsenäisyyspäivää kaikille!

arska äippä + "poika" 20+1
 
Feles, jastu ja Sun Rise onnea poksuista!

Poppeliini onnea poikalupauksesta.

Luettu täälläkin.
Neuvolalääkäri oli joskus alkuraskaudessa ( siis siitähän on niiiiin ikuisuus hei ettei voi muistaa :D ) ja nyt viikolla 23 on toinen. Sen jälkeen ei ole.


-Chiq ja Taneli rv 20+1

ps. ja mukavaa huomista (toista :) ) itsenäisyyspäivää kaikille te ihanat ihmiset :heart:
 
Nekkunen Rakenneultrassa selvitetään onko vauva terve. Tai siis siellä voidaan todeta iso osa rakennevioista. Ja jos käyt ennen rv 24 ultrassa ja sieltä löytyisikin jotain "vikaa", niin siihen asti voit vielä keskeyttää raskauden jos niin haluat. Viikon 24 jälkeen se ei siis oo enää mahdollista. Mulle sanottiin, että jos tietää, ettei aio keskeyttää vaikka jotain löytyiskin, niin kannattaa mennä myöhäsemmillä viikoilla, niin rakenteet on selvemmät..
Toivottavasti sait jotain selvää mun sepustuksesta :D

Plaah.. tääl ollaan ihan kuolleita.. Koko päivän ollu menossa. Ensin aamulla lähdettiin ajaan Vantaan Ikeaan tuhlaan veronpaulautuksia, missä onnistuttiinkin aika hyvin :D ja sitten kun sieltä tultiin päivällä kotiin, kerkesin oleen puol tuntia kotona kun pitikin jo lähtee tanssiporukan pikkujouluihin.. Huh huh! Mutta hauskaa oli kyllä pikkujouluissa vaikka selvinpäin joutukin oleen =)

Hyvät viikonlopun jatkot kaikille! :wave:

Katyana & Väpä <3 19+2
 
Meni kyllä taas niin hermo. Toi yks oli tai oltiin pikkujouluissa. Ensin mentiin niihin missä sai syödä nii, ett napa paukkui (ei muute ollu ollenkaa graavilohta) ja sit toisiin. Näistä toisista, kum lähdettiin heitin porukan baariin ja tulin itte nukkumaan. Tosin jäi lyhyeks ja huonoiks nää minun yöunet, joten katellaan kui tämän päivän käy. Aattelin tästä päivästä niiiiin erilaista, nii eikö ton kännisotkuja saa ensimmäisenä alkaa siivoamaan. Ja pyysin, ettei jois ihan umpitunneliin itteesä, siinä taas ne kuuluisat "joo joo" viimeisinä sanoina. Ei se pysty varmaan käsittämään ja sit vaa sanoo, ett minä vaa huudan. Koittas ite tulla meidän asemaan ja katotaan sit miltä tuntuu! Ja niin olin tälle päivälle suunnitellu kaikkee...syömistä jne, mutt en taida vaivautua ollenkaan!! Helvetin miehet ja viina!! Ja vielä suvussa kulkeva geeni, isäsä iha samanlainen!

AAAARGHHH!!!

Sori purkautuminen näin Itsenäisyyspäivänä tänne, mutt oli pakko :ashamed: :ashamed:

JääKyynel ja Tuittu 22+5
 
JääKyynel :hug: Sama meillä täällä. Eilen oli appiukon 50-vuotisjuhlat, ja ylläripylläri mies ei tullut ihan selvinpäin jatkoilta kotiin. Ei ole onneksi mitään sotkuja tarvinnut siivota, mutta tuosta ukosta ei seuraa ole ennen iltaa. Saadaanpahan pojan kanssa rauhassa askarrella.

Juhlissa tuli muuten puhetta vauvan sukupuolesta, ja miehen "tekosisko" (appiukon naisystävän tytär) lupasi niiden nyt 9 kk ikäisen pojan vaatteita katsella meille. Samaiselta naiselta ostan meidän entiset rattaat takaisin, ja turvakaukalon ostan myös niiltä. Myin nuo rattaat niille reilu vuosi sitten, kun ajattelin että ei meillä ole enää käyttöä niille.

Veronpalautuksia kävin minäkin eilen tuhlaamassa, tai lähinnä ostin joululahjoja varten askartelutarvikkeita.

Neuvolaan olisi puoltoista viikkoa, ja sitten saan ne kelan paperit. Tuskastuttaa jo valmiiksi, kun olen erittäin huono niitä lappuja täyttämään! :ashamed:

Oikein hyvää itsenäisyyspäivää kaikille!

Santi ja poju 21+1
 
Hyvää (toista) itsenäisyyspäivää kaikille täältäkin! =)

Täällä vietetään itsenäisyyspäivää ihan kahden tuon Herneen kanssa. :D Eilen illalla kotiuduin jo vanhempieni luota, ihan sen takia ettei siellä saanut nukuttua yhtään kun vanhukset herää kolisemaan ennen kukonlaulua ja mun unet on muutenkin nyt mitä on..

Mutta onneksi viime yönä sain nukuttua kunnon unet. Yöllinen pienen jumppatuokiokin kesti vain noin tunnin joten sain nukuttua senkin osalta hienosti. Aamulla olin niin hyvällä tuulella että kävin heti aamusta tunnin lenkillä. Sen päälle sitten aloinkin leipomaan ja tekemään pizzaa ja siivoilin.
Nyt voi sitten vaan olla ja odotella illan linnan juhlia, eipä sieltä telkkarista näy muutakaan tänään tulevan.

Mies on vielä huomisen hirvestämässä, täytyy nauttia tästä yksinolosta nyt.

En voinut muuten vanhempien luona vastustaa kiusausta ja söin yhden jauhemaksapihvin, tuskin se yksi pihvi maailmaa kaataa??

Nyt lähden palauttamaan nuo leffat ja sen jälkeen ei tarvitse tehdä yhtään mitään. Saunaa ja rentoutumista vain. :)

- Hapsiainen ja Herne 23+4
 

Yhteistyössä