***HUHTIKUISET Joulukuussa***

Luettu =)

Mies ja viina meillä otetaan alkoholia ehkä pari kertaa vuodessa, eli olen siinä aika onnellisessa asemassa. Alkoholi on tehnyt nuoruudesta helvetin, joten sitä kiusaa en elämääni enää halua.

Tänään kävin ostamassa tukivyön itselle ja vauvalle ammeen, joka käy myös kuopukselle kun vanhasta lähti korkki eikä uutta saanut tilalle, pöh.

Jopa teille on tullut kohtuudella painoa, täällä noin 700g/vko :ashamed:

jastu iso hali. Koita jaksaa ja toivon todella että kivuille löytyy syy ja apu.

-Chiq rv 20+3

ps. keskiviikkona rakenneultra :heart:
 
*POKS 22+0*

Huh, kun säikähdin äsken! Tyttö juoksi olohuoneesta eteiseen, kaatui matkalla ja löi huulensa. No tottakai ylähuuleen tuli haava ja verta alkoi tulla. Ei siinä muuten mitään, mutta kun meillähän oli viime toukokuussa tytön ollessa 1v7kk se haaveri, että tytön ylähuuli halkesi amorinkaaren kohdalta pystysuoraan siten, että haava ulottui huulirajan läpi iholle saakka. Tikithän siinä piti laittaa ja lisäksi liimata huuli ja ikuinen arpi on tuossa meidän neidin (ennen) niin täydellisessä pusuhuuli-amorinkaaressa. Nyt sitten kun huomasin, että taas tulee verta, meinasi itsellänikin iskeä paniikki, että ei taas. :'( Onneksi haava ei ollut nyt iso ja verenvuoto jo lakkasi. Tuleehan noita kolhuja ja kuhmuja jokaiselle, mutta tuo huulen halkeaminen keväällä noin pahasti oli jotenkin niin kauheaa, että mä mietin sitä edelleenkin joka päivä, että miksi en saanut estettyä tilannetta (kaatui siis etupihan portaissa). :'( Ja se tikkaaminen, se se vasta kauheaa oli. Verinen pikkuinen huutaa tuskissaan ja kauhuissaan, kun viisi aikuista ihmistä (minä, mies, lääkäri ja pari hoitajaa) pitää tyttöä paikoillaan, että saadaan huuli puudutettua, tikattua ja liimattua. Ihan kauheaa, äidin painajainen!!!

Omaan napaan ei mitään uutta. Liikkeet tuntuu nykyisin päivittäin ja ehkäpä jo masun ulkopuolellekin. ty

Piipa rv 22+0
 
Hei!

Rakenneultrassa käyty. Ilmoitin heti alkuun, että en sitten halua sukupuolta tietää, lääkärin saatua ultrattua kysyin, että tiedätkö sinäkään kumpi meille tulee, niin ei kuulemma tiennyt :) Kaikki oli hyvin, pa. nyt 340g, lakimitta 4.4cm, pään ymp. 17.2cm, reisi 3.4cm ja vartalon ymp. 15cm :heart: Rakenteet normaalit. Istukka etuseinässä. Mennä viipotti kovaa vauhtia... Ihanat kasvokuvat sain, missä nyrkki leuan alla :heart:

Nyt ei muuta, saunomaan pitää lähteä.

siru 20+3
 
Piipa75 voin hyvin kuvitella tuon tilanteen ja sen että siitä on jäänyt paniikki.. Meillä pojalla jouduttiin kans huuli liimaamaan kun hän oli alle 2v. Jo pelkästään se oli aika työn takana niin voin hyvin kuvitella tuon puuduttamisen ja tikkaamisen ja sen mitä siitä on aiheutunut.
Vauhti tenavien kanssa tosiaan ei kolhuilta voi välttyä.

Onnitteluita taas poksujille :flower:
:hug: :sia kipuilijoille ja muillekin jotka katsovat halausta tarvitsevan.

En ole vieläkään löytänyt mun tukivöitä.. huomenna varmaan suuretsintä niitten suhteen. Se selvisi ettei varastossa ole yhtään laatikkoa vaatteita. En millään haluaisi ostaa uutta, koska ihan varmasti sen jälkeen vanhat löytyisi.

Mutta jospa menis nukkumaan ja heräisi aamulla pirteänä ja päivä menisi ihanasti hymyillen

KiiajaVille
 
Viinaksista, täällä toi ottaa ajoittain, ja yleensä siinä jamassa et sammuu johonkin istualleen. No siitä on puhuttu kun vauva tulee niin se saa sitten muuttua. Ja itse ollut myös sitä mieltä. Aika näyttää. Mut pienet lapset ja humala ei sovi yhteen joten kateselllaan sitten.

ULtrakuulumisista onnea!

Täällä väsyttää edelleen, mutta nyt jo onneksi pysyy hereillä ettei nukahda samantien Toivottavasti alkais helpottamaan tää hillitön väsymys. No se mikä kiusaa on että lonkkia särkee ihan urakalla. Miettinyt et kai se pitää ottaa särkylääkettä jos ei ala meneen kohta ohi. Pitkällään olo auttaa jonkun verran mutta ei tee kivuttomaksi. Töissä hieman rankkaa kun koko ajan särkee ja kävellessä vielä vähän lisää. Ei tosin tahdo ajatus kulkea ja kaikki mitä on mielessä haihtuu kun kääntyy ympäri, helppo tehä hommia kun ei muista mitä on tekemässä, ja muutenkin ihan pihalla...

Unico ja Toukka 19+ jotain lasketaan myöhemmin
 
Yeb
Tervehdys!

Ihanaa kun tulee lisää hyviä ultrakuulumisia :flower: epuliksellakin vaan kävi jo ihan huhtikuiset kun tyttöololla on pippeli :D

Neuvolassa käyty tänään ja tässä lähipäivinä saakin paneutua noihin Kelan lappusiin.. kunhan jaksais. Ärh, täälläkin kaikki joutuu nykyään sokerirasitukseen. Kiva että täältä on saanu lukea millanen tapahtuma se on, mulla oli ihan erilainen käsitys siitä :)

Viikkoja 23+2
Painoa on tullut 280g viikossa (jos se lasketaan niin että viime käynnistä tähän käyntiin, täti ei merkannut muutosta korttiin)
HB:tä ei mitattu
Verenpaine 128/88, mulle melko normaali
SF-mitta 21
Sykkeet 143.

Sympatiat kaikille joilla on huolia tai stressiä miehen juomisesta :hug: Meidän reiluun kymmeneen vuoteen mahtuu toki kaikenlaista ja joskus on itsekin tullut kärsittyä siitä kun toinen juo. Olen toki itsekin joskus juonut enemmän ja varmasti myös itse aiheuttanut huolia ja ärsytystä miehelle :whistle: Nykyään otetaan tosi vähän alkoa, mulla sen on tehokkaasti estänyt kaikki raskaudet ja imetys, miehelle taas nykyään tulee niin kamalat krapulat ettei sen edes tee mieli juoda. Tietysti myös se, että perheessä on pieni lapsi estää juomisen. Mä en halua koskaan että lapsen tarvitsee nähdä kumpaakaan meistä humalassa.

Mä olin viikonloppuna firman pikkujouluristeilyllä selvinpäin :D Musta on tavallaan ihan kivakin seurata ihmisiä humalassa. En kyllä lähtisi baariin selvinpäin, jotenkin laivalla on sentään muutakin nähtävää ja hyttiin ei oo pitkä matka jos alkaa tympimään :) No nyt sai sitten ainakin kaikki työkaverit tietää perheenlisäyksestä! Oli toisaalta jo aikakin..

Oli taas tullut hirmusti muutakin juttua mutta enhän sitä muista kun on ollut monen päivän tauko, käynyt aina vaan lukemassa jutut :)

Yeb ja typykkä 23+2
 
Iltaa!

Täällä jatkuu lonkkakipu ja -särky, tänään oli iltapäivällä niin kipeä olo, ettei vasen jalka pysynyt edes alla enää. Ihan tuskaa. :x Kai sitä olisi lääkäriin mentävä, ei tällaista oikeasti jaksa. Tosin, enpä ole minäkään sitä tukivyötä vieläkään hankkinut, huomenna voisi ultran jälkeen painella ostamaan.

Ultra tosiaan on sitten huomenna, jännittää kyllä jo ihan! =) Ja saan nyt sitten nähdä mitä mun tyttöololle käykään... ;) Vaikka toisaalta, osittain on mennyt se "varma" tyttöolo jo pois, ja nyt ei oikein ole oloa suuntaan eikä toiseenkaan. Mutta sinisiä vaatteita en osta, vaikka poika tulisikin! B) Mä en vaan ole sinisen ystävä, joten poika jos tulee, hän puetaan varmaan sitten ruskeaan, keltaiseen, punaiseen... Retrojutut on mun mieleen myös, ja niitä jo kaapeista löytyykin, omia vanhoja, veljieni vanhoja jne, suoraan 70-luvulta! Ja olenpa pari retro-henkistä uutta pukinettakin jo löytänyt kaupoista, ja nehän on ollut pakko ostaa. :D Tänään olisi tehnyt mieli ostaa H&M:lta Barbapapa-body ja -housut, mutta kokoa 62 ei ollut enää, enkä vielä haluaisi hamstrata suurempia vaatteita liikaa jemmaan, ahtaat tilat ja säilytystilaongelma... Jäi siis Barbat vielä kaupan henkariin.

Miehet ja alkoholi. Täällä kuulutaan siihen onnelliseen ryhmään, jossa alkoholi ei ole koskaan ollut minkäänlainen ongelma. Absolutisteja emme ole, mutta kohtuukäyttökin kuulostaa tapauksessamme suorastaan paljolta... ;) Meistä kumpikaan ei viihdy ravintoloissa (paitsi syömässä) tai pubeissa kuin korkeintaan yhdellä siiderillä kerran vuodessa. Ennen lapsia kävimme paljon festareilla, ja siellä nyt tuli jonkun verran anniskelualueellakin istuskeltua, mutta aika mietoa on meno meillä aina ollut. Ei siis ole tarvinnut miehen puolesta tuskailla täällä, nytkään ei edes aio mennä firman pikkujouluihin, kun ei vaan kertakaikkiaan viihdy siellä kuitenkaan. Avec-bileet ne kyllä olisivat, mutta ensinnäkään meillä ei ole oikein lastenvahteja tarjolla, eikä kumpaakaan oikeasti edes kiinnosta... Vietämme siis senkin lauantain lasten kanssa kotona. Tylsiä kai olemme... ;)

Auts! Pikkuinen potkii jo aika tehokkaasti toisinaan! (Nyt juuri) jotenkin tuntuu jo ihan tuohon navan korkeudelle napakoita potkuja, vaikka kohtu taitaa olla vielä hiukan alapuolella kuitenkin. Joku hermo tuossa varmaan. Toisinaan taas tuntuu potkivan suoraan kohdunsuulle, se tekee melkeinpä häijyä... Supistuksen jälkeen varsinkin tuntuu oikein innostuvan takomaan kohdun seinämiä, melkoista menoa toisinaan. Ja maha tuntuu jo tosi isolle, normaalikoon talvitakkia, joka on väljähkö vyötäröltä, ei kohta enää oikeasti saa kiinni, nyt se on vaan todella kireän näköinen päälläni... Heh. Mulla on onneksi se äitiystakkikin olemassa, mutta se on niin kauhean pitkä, ja hihatkin hiukan ylimitoitetut, että mielummin käyttäisin niin kauan kuin vain voin, tätä toista. Hihoja en haluaisi tuosta äitiystakista lyhennellä, sillä toivon saavani sen kaupaksi raskauden jälkeen. Maha tosiaan on jo todella selkeä vauvamaha, ja alkaa jopa olemaan tiellä kumartuessa jne, ottaa reisiin kiinni istuessakin. Hups, kuinkas se nyt tuollaiseksi on jo ehtinyt!? Pallomaha olen siis taas...

Niin, ja turvotustakin on muuten taas kuvioissa! :eek: Sormukset ovat aamuisin varsinkin ihan todella tiukassa, ja jaloissa taas näkyy illalla päivän tahti. Huoh. Viime raskaudessa viimeiset 2 kuukautta olivat ihan täyttä tuskaa ratapölkyiksi turvonneiden jalkojen kanssa, oikein ihoon koski kun kiristi niin kauheasti. Ja raskausarpia tuli jopa jalkapöytiin! :whistle: Söin ananasta, join vettä, vihreää teetä, laitoin tukisukat jalkaan suoraan sängyssä ennen nousua, ja ties mitä kaikkea sitä testattua tulikaan, mutta apua ei ollut oikein mistään. Paitsi sitten synnytyksestä... Ja raskausdiabetestä/-myrkytystä ei mulla ollut, eikä verenpaineetkaan mitenkään koholla. Ja kuopus siis syntyi marraskuussa, eli helteelläkään ei ollut osuutta asiaan. Katsotaan kuinka tällä kertaa käy, pelottaa jo vähän etukäteen...

Kipuileva Bliss ja potkiva pikkuinen 21+3
 
Onnittelut kaikille hyviä ultrakuulumisia saaneille! :flower: Taitaa monella huhtikuisella tytöllä olla se pippeli siellä kuvissa. :LOL:

Bliss Täälläkin on melkoinen potkija tuo pikkuinen. Eilen illalla näkyi selvästi vatsan päältä kun se siellä mennä myllerteli. Ihan kun olis joku alien sisuksissa. :D Tällä hetkellä tuolla taidetaan pitää aamujumppaa kun välillä tulee napakoita iskuja.

Mulla jäi tänä aamuna vanha talvitakki naulakkoon, eilen ahdisti jo niin paljon että siirryin nyt suosiolla tuohon uuteen jossa on sitten kasvun varaa mahalle. Turvotustakin on nyt tullut enemmän, sormissa huomaa sen. Sormuksia mulla ei ole mutta huomaa kun puristaa sormia nyrkkiin.

Täällä muuten testataan nyt possurokotteen toimivuutta. Työpaikalla on melkoinen tautiaalto, sitä että onko se sikainfluenssa ei tietenkään tiedä varmaksi. Pomoni poika oli sairastunut lauantaina ihan ykskaks, kuume oli noussut korkeaksi ihan hujauksessa. No tuohon samaan aikaan kaikki muut paitsi minä täältä toimistolta olivat viettämässä pikkujouluja / pomoni tupareita heillä, joten eilen yksi jos toinenkin valitteli flunssan tuntua. No pomoni joutui lähtemään eilen kesken päivän töistä koska hänelle nousi korkea kuume ykskaks. Yksi työntekijä ilmoitti tänä aamuna että yöllä nousi kuume 40:en, joten jää kotiin. Saa nähdä kuinka moni muu vielä ilmoittaa...
Toisaalta nyt vaan toivoisin että kyseessä olisi possuflunssa ja tuo rokote toimisi. En siis sillä että haluan työkavereilleni sen taudin vaan sen takia jos se olisikin tavallinen influenssa niin myös minä voisin siihen sairastua enkä todellakaan nyt halua mitään tautia.

Nyt mä yritän siirtyä töiden pariin. Toivottavasti tänne nyt joku muukin saapuu paikalle eikä mun tartte koko puljua pyörittää... :D

- Hapsiainen ja Herne 23+6
 
Turvotus - minä en saa sormuksia enää pois sormista. Toivottavasti eivät ala puristamaan ettei tarvitse leikata pois.

Yöt on jotenkin hankalia. Mies kuorsaa ja mua ärsyttää |O Lapset heräilee enkä saa heti unta taas uudestaan. Veskissä täytyy juosta 2-3 kertaa yössä. Aamulla olen sitten aamuäree :kieh: '

Viikko aikaa ja menee satasen luku rikki odotustikkerissä :heart:

 
Sapfo, mulla on tuo sama ärsytys että yöt on hankalia ja mies kuorsaa. :D

Voiko muuten käsien särky liittyä raskauteen? Eilen illalla alkoi särkmään kyynärtaipeista sormiin välillä, lähinnä sellaista hermosärkyä. Vähän kun olisin maannut pitkään käsieni päällä, vaikka en olekaan. Tuota särkyä ei ole muualla, loppuu tuohon kyynärtaipeseen.
 
Huomenta!

turvotusta on täälläkin sormissa, vihkisormukset on jo aikasemmin laitettu kaappiin odottelemaan "sitä parempaa aikaa". Eli siis turvotusvapaata aikaa =)
Musta tää raskaus on muutenkin tosi hankala ollu verrattuna esikoiseen, tiedän, ei sais verrata, mut silti tää on tosi erilainen. Tuntuu et mulla on kaikki mahdolliset vaivat tän raskauden kanssa ollut tähän asti, lukuun ottamatta db:tä ja raskausmyrkytystä. *koputtaa puuta*

vauvan potkut voimistuu täälläkin päiväpäivältä ja mulla ainakin tuntuu jo osittain liikkeet tuossa navan korkeudella. Eilen kun söin jäätelöä jälkkäriksi, niin vauvakin intoutu niin, että moksi ihan tosissaan tuolla. Kovasti jylläsi. Ihanan inhottavaa. Mä en oikein koskaan ole päässy perille siitä et onko se ihanaa vai ei, ni se on ihanan inhottavaa. Siis ei saa käsittää väärin, pidän tosi paljon siitä, et se liikkuu ja on elossa, mut silti mä en oikein tiiä tykkäänkö mä niistä liikkeistä niin että oikein odottasin niitä nyt enää. Tietty odotin sillon ku en tuntenu vielä, et tietää toisen olevan kunnossa, mut nyt.... :ashamed:

Pitänee alkaa pukemaan poikaa ja lähtee viemään se tarhaan...

Mut kaikki sympatiat lonkkien/särkyjen kanssa kärvisteleville, täällä jatkuu sama homma edelleen, eikä öitäkään tarvii juurikaan nukkuessa viettää...

buam ja myy 19+6
 
Täällä ollaan sitten sairaslomalla ensviikon torstaihin saakka. torstaina siis töihin...
Lääkärisetä paineli nikamia ja nosteli kinttuja ja tuli siihen tulokseen että joku levy tms painaa hermoa tuolla selässä :/ ja olis issias peräistä särkyä.. näin ymmärsin siitä hienosta puheesta :D

Potkuja tuntuu kovasti...isikin jo saanut tuntea.
meillä neitokainen on aamuisin "pintailemassa"ja on möykkynä toisella puolella mahaa :) lapset on aina ihan innoissaan ja taputtelevat masua ...poju 1v 10kk tokas äskenkin että vauva köllöttelee :heart:

isille tää kolmas raskaus on ollu hiukan "ulkopuolinen"...hän ei oo kertaakaan päässy vielä mukaan ultraan tai edes neuvolaan... :/ :snotty: :snotty: harmiteltu on kovasti sitä mutta rakenneultraan menokin kävi niin ykskaks että ei paljon auttanu muu ku mennä yksin. kuvat ja potkut nyt onneks edes hiukan toista lohduttavat... :(

Joulusiivouksia ja koristeluita ollaan laitettu pikku hiljaa... :xmas:
huomenna mennään käymään varmaan kärkkäisellä jos selkä antaa periks....

nyt pikkumies sanoo että äiti mukaan kans...eli on mentävä leikkimään :)

Hyvää tiistaipäivää för alla!

nasum. ja neitokainen 20+2

:heart:
 
Huomenet!

Hapsiainen Mulla on kans välillä ollut tuollaista kyynärvarsisärkyä, ei kyllä mitenkään usein eikä pahasti. :)

Turvotusta ei vielä ole pahemmin.

Pikkuisen liikkeet tuntuu ihan päivittäin. Ei taida oikein tykätä, jos istun sohvalla eteenpäin nojaten, silloin varsinkin potkii (tai sitten siinä asennossa tuntuu herkemmin). Töissäkin tuntuu välillä myllerrystä. :)

Tässä olisi vielä kolmisen kuukautta töitä ennen äippälomaa, mä en jaksa. :( Muuten ei mitään onglemaa, mutta tuo työkaveri on niin kuvottava. Ei tähän tilanteeseen oikein muutosta muuten saa kuin että jompi kumpi vaihtaisi hommia. :(

Hyvää päivänjatkoa!

rv20+6
 
Mies ja viina keskusteluun. Meilläkin mies ottaa joka viikonloppu oluen tai kaksi, silloin tällöin sitten enemmän. Itsekin otin lasin tai kaksi viiniä sen jälkeen kun poika oli mennyt nukkumaan. Joskus otettiin kumpikin sitten enemmän, kun poika oli yökylässä. Pojan edessä ei humalassa olla. Välillä on miehellä mennyt yli, mutta enpä ole ihan viaton itsekään tuossa asiassa. Ennen esikoisen syntymää, opiskeluaikana, tuli juotua enemmän ja vähemmän. Esikoispojalle saisi hoitajan vaikka joka viikonloppu, jos haluttaisiin. Ollaan kyllä ihanan onnellisessa asemassa, että tukiverkko on todella tiivis, ja hoitoapua saa silloin kun pyytää. Nyt tietty viinilasit on jääneet pois, paitsi yksi viikonloppu pistin elämän risaiseksi ja join puoli lasia viiniä. ;)

Vauva potkuista ihan samat mietteet kuin Buamilla. Just eilen sanoin miehelle, et jospa vauva ilmoittaisi tietyn väliajoin olemassaolostaan, ja muuten köllöttelisi rauhallisesti. Eilen potki tosi ikävästi alakertaan, meinasi itku päästä kun niin inhottavalle tuntui. Sitten kun ne potkut tuntuu ylämahaan, niin niitä on ihana tunnostella, ja painella mahaa ja odotella "vastausta" potkun muodossa. =) Eli ihanan inhottavaa, niinkuin Buam kirjoitti.

Kipuilijoille :hug: ! Mulla on kans selkä alkanut vihoitella, pitää ensi viikolla mainita asiasta neuvolassa jos sieltä jotain apua löytyisi.

Mut illalla herkuttelemaan kiinalaiseen, unohtuu ne selkäkivut! :D

Taas vuodella vanheneva Santi ja poju
 
Vauvan potkuista tämän kakkosen liikkeet on tuntunut kyllä vähemmän kuin esikoisesta, vaikkakin jo rv 15+ tunsin ihan varmasti ekat potkut. Istukka on etuseinämässä ja sen kyllä huomaa erittäin hyvin kun on vertailupohjaa. Painoakin on vain muutama kilo enemmän, joten se ei kyllä vaikuta liikkeiden tuntemiseen. Kyllä nuo liikkeet joka päivä tuntee, mutta selvästi vähäisempää. Miehelle olenkin jo ehtinyt sanoa, että me varmaan juostaan loppuraskaudessa liikekontrolleissa usein jos en tule tuntemaan niin hyvin niitä liikkeitä. No, siihenkin on vielä hetki aikaa ;)

Jos yövuoroissa sattuu olemaan rauhallista niin voisin yrittää noukkia noita poikaveikkauksia tekstistä (niin ja tietenkin ne muutamat tytöt myös) . Saatais selville kuinka pojat oikein jyrää meidän listalla :D . (Vaikkakin helpointahan se olis mulle jos kaikki laittais omat tiedot yv:nä mulle..)

Turvotuksista sormukset menee vielä hyvin sormeen, sukista on alkanut iltaisin jäämään ihanat viirut jalkoihin. Eli pitäis kai ne tukisukat jostain kaivaa ja yrittää kiskoa jalkoihin. Ne oikeasti auttaa varsinkin jos joudut koko päivän olemaan menossa töissä.

Äitiyslomaan on itsellä vielä vähän reilu 3 kk aikaa. Alkaiskohan mulla 16.3. Tosin, hoitoalalla monet jää helposti kuukaudenkin aiemmin saikulle. Joten jos edes jonnekin helmikuun puoleen väliin asti jaksais olla, niin tyytyväinen olen =) . Töissä ei vieläkään muut kuin oh tiedä, että olen raskaana. Taitaa kyllä tulla yllätyksenä monelle kun kuulevat kuinka pitkällä jo ollaan :D Viimeistään jouluna voisin kertoa, mutta mietitään vielä. Työvaatteet alkaa vaan olemaan niin pienet, että taas sais vaihtaa kokoa isompaan..

Poppeliini ja poju 20+5 :heart:
 
Huomenta :)

Tänään mentäs sit taas tasalukemilla. Avokki just äsken totes, ett on nyt tippunu kärryiltä missä mennään ja sano, vaa ett jo noin pitkällä. Alkuun oli perillä millä viikoilla mennään paitsi poksupäivistä ja luki aina tarkaan vau- kirjasta, ett mitäs nyt tapahtuu :LOL: Meillä on siis ollu mies koko raskauden ajan mukana...puhuu mahalle, silittelee yms.

Turvotus täälläkin lisääntymään päin koko ajan. Nytkin on sen verran ettei sormus lähde sormesta. Pitää alkaa seurailemaan, ett jos alkaa olla joka aamusta, niin ottas ainaki yöks sormuksen pois ja laittas sit sormeen takas jos mahtuu. Ja yöt täällä kans nukutaan entistä huonommin. Eikä yhtään ilahduta, ett toi levoton sielu pyörii koko ajan vieressä.

Liiikkeistä vielä. En muistanu kertoa, että ite eka kerran tunsin käteen kunnon muksasun viime viikolla kun pidin kättä mahan päällä. Mies on sanonu tuntevansa liikeitä jo jonku aikaa kun pitää kättä mahalla ja yhden kunnon muksasun kans. Oon huomannu, ett on nää liikkeet jo vähän vahvistunu siitä kutittelusta. Välillä oikeesti se möyryäminen tuntuu tosi inhottavalle kuten buam ja santi ainaki sano. No onneks ei koko aikaa potki sillai, ett tuntuu inhottavalle. Tosin en valita, kun mulla taitaa olla nyt menossa se vaihe, ett tuntuu ettei vauva liiku niin paljoa tai ainakaa se ei aina tunnu.

Onnittelut muuten ultrassa käyneille :flower: :flower: Tosi paljon poikia. Saapi nyt oikeesti nähä onko tää poika olo nyty sitten tyttö. No huhtikuussa nähään ;)

Ja santi ilmeisesesti täyttää vuosia, joten onneksi olkoon! :flower:

Vähän on muute Vammalassa nopeeta toimintaa. Taas plussat kotiin, tein oikean valinnan synnytysairaalan suhteen! Mullahan oli viime tiistaina neuvola ja terkka teki sillon sen lähetteen tonne sairaalaan. Postissa tuli jo tänään kutsu ens kevään synnytysarviointiin. 10.3.2010 olis sellanen. En edes osannu odottaa mitään kirjettä vielä tässä vaiheessa, mutt en valita. Eri asia sit muistaako tuota :LOL:
Tulipas taas pitkästi tekstiä. Kivat päivän jatkot :wave:

JääKyynel ja Tuittu

*POKS*
 
Hei! Tuli tosta äitiyslomasta mieleen. Piti äskösessä sepustuksessa jo kysyä , mutt dementia vaivaa ;) Eli alkaako se äitiysloma siitä päivämäärästä, kun äitiysrahaa aletaan maksamaan? Eli mulla alkas 27.2.2010. Oon niin pihalla enkä edes tajunnu Kelalta asiaa kysyä lappuja viedessä. Vein ne siis Kelalle suoraan kun netissä en osannu niitä täyttää.

JääKyynel ja Tuittu 23+0
 
Jääkyynel täältä voit käydä katsomassa noi päivät. Syötöt vain sinne laskuriin pyysetyt päivät: http://asiointi.kela.fi/vrlaskenta_app/VRLaskentaApplication

*muoks* sulla tuo 27.2.2010 kyllä on varmasti se ensimmäinen ä-lomapäivä. Sitä en ihan varmuudella muista miten ne sitten maksaa noi, eli minä päivänä ne rahat tulee tilille. Mutta ensimmäinen maksujakso siis alkaa sulla 27.2, vai maksaako työnantaja sulla jotain alkuun? Sekin vielä sokoittaa noita hommia..
 
Poppeliini En usko, ett meillä työnantaja maksaa mitään. Käyn tänään palkanlaskennassa kysymässä miten tää äitiysloma nyt käytännössä meidän työpaikalla menee. Perjantaina ja eilen piti jo käydä kysymässä, mutt yllättäen oli joko poissa tai ei muuten pystyny kysymään. Toivon siis, ett tänään selviäis se asia. Ja ton kelan laskurin mukaan mulle toi 27.2.2010 tuli kun viime viikolla katoin.
 
Santi, onnea!

Liikkeistä, täällä ei oo varmaa tuntuuko vai ei tai sit mun kroppa huijaa. Välillä oon ihan varma et toi oli toukkis, no kohta samantapainen tuntemus on paljon ylempänä mihin mun mymmärryksen mukaan toukkis ei voi vielä ylettää :) joten jatketaan tutkailuja. tai sitten ne alempana olevat on oikeasti liikkeitä ja ylöstulevat jotain muuta hmm... jysäyttäs nyt kerran kunnolla niin tietäs :D

Liinoista vielä, mietityttää et juu suurin osa trikoista on niitä kevyen tyyppisiä, et jos nyt ostaakin sit ei niin vahvaa et mahtaakohan se sit kestää. Ja minkäköhänlainen liina tulis lakana kankaasta? Niitä olis kivan värisiä ainakin ja monen värisiä. Mut onkohan sit hankala käytössä kun se ei jousta ja ilmeisesti jonkin verran ryppyyntyykin. No täytyy jatkaa katselmusta, jos pääsis myös johonkin toisen kauppaan katteleen kans :)

Unettomille/huonosti nukkujille, voimia ja jaksuja!

Töistä, täällä välillä jaksaa hyvin ja välillä huonommin ja välillä sit tympäsee myös henkisellä puolella olla siellä (onneksi tätä vähemmän ja harvoin).

Nyt taas kohtuu hyvä olo ja kivut hiukka taas muka pois kunnes tekee jotain ;) uni ei ole mua onneksi vielä jättänyt, niin saa sieltä hiukan kivuttomampaa aikaa aina hetkeksi.
mut tarttis skarpata ja alkaa sit tekeen rästihommia, mut kun täällä pitää muka käydä aina kurkkimassa :D

Unico ja Toukka 19+4
 
No huh huh...olipa taas tullut tekstiä, mutta sainpahan luettua :D

ihan ekaksi...onnea poksuneille :flower:
ja Santille hyvät synttärionnittelut :flower:

Noi nyt muistin... aikas huono muisti meikäläisel.... :|

Ootteko olleet terveitä? Mun isän perhe on edelleen possutaudissa (ne on ollu kohta kaksi viikkoo jo) ja yksi niiden kissakin ehkä on...ainakin se on todella omituinen... :| Ittellä on ollu vaan pientä nuhaa... =)

Homenna ois neuvolla :D Tietääkö muuten kukaan että kuinka paljon maksaa 4D ultra tai vaikkapa ultra muuten...? Me ei saatu selville kumpi tulee, mutta haluttais tietää.... Meille kun sanottiin porissa et seuraavaksi synytyksessä tavataan... :eek: eli ei enään ultraa...

Olen edelleen ihan poikki eilisen "siivoiuspäivän" johdostä :( Huono kunta tai sitten tein liian paljon liian pienes ajas...

Vaaveli potkii tosi paljon... :D Välillä mietin et pelaako se siel jotain jalkapalloo vai potkiiko hän mua muuten vaan... :heart:

Olkaa terveitä... :flower: Iso hali kaikille :hug:
 
Vauvan liikkeeistä omia ajatuksia. Minusta ne on aina vaan ihania! Vaikka se tunne, kun isku osuu rakkoon tai suoraan kohdunkaulaan, kump se sitten onkin se tunne, se ei sillai tunnu hyvälle, mutta sekin on kiva. Olen kaikissa raskauksissa pelännyt kohtukuolemaa ja siksi jokainen potku on kuin lahja.
Vauvan syntymän jälkeen sitten pelkän kätkytkuolemaa, ja siksi tavallaan en koe yöherämisiä niin rankkana, että aina mietin vaan "on se onni, että herää!". Ne pelot eivät ole sellaisia elämää hallitsevia, joilla pitäisi mennä psykiaatrilta apua pyytämään, eivätkä näy ulospäin (ei edes miehelleni) mutta ne ovat koko ajan läsnä.

Bliss vielä kantoliinoista kysyn lisää. Eikä siellä ollut jotain ohjetta, että saisi olla vaan toiseen suuntaan venyvä, tai jotain sellaista? Voi olla, että muistan väärin. Mitä olet tehnyt toiselle samanlaiselle kantoliinalle, oletko itse käyttänyt molempia, tai oletko myynyt toisen?

Minun ei pitänyt hankkia mitään juurikaan ennen äitiysloman alkua. Nyt vaan kävi niin, että ostin muutaman 3-6 kg kestovaipan huutonetistä. Jokunen halpa käytetty vaippa tuntui, että on luvallista. Meillä niitä isompia (M-kokoa) on niin paljon, että niitä ei tarvi varmaankaan mitään hommata enää lisää, kun aloitettiin kestoilu 4kk iässä pojalla. Mutta ihan pienempia pitää vähän hommata. Kankaitakin on, bambua ja pulia jne, joten osan sitten ompelen joku hetki uuden vuoden puolella. Tekisi mieli jo neuloa myös pienet villahousut, mutta se saa kyllä odotta vielä pari kuukautta, niitä en tee niin ajoissa. Hahtuvaa on jossain, mutta haluan tehdä Novitan Purosta, ne on niin mielettömän ihanat värit. Yhteensä ei mene meillä kyllä monta euroa tämän viimeisen lapsen vaipatukseen enää, pesukulut vaan. Eihän se kestoilu olekaan meillä rahan takia, vaan kun laskin, että esikoisen 2v vaippakautena meni kaatopaikalle noin pari peräkärrllistä hankalaa vaippajätettä Pamperseja, hirvitti niin että oli pakko ympäristön takia tehdä täyskäännös. Ja oikeastaan tykkäsin sitten tosi paljon niistä kestoista, oli itsellenikin yllätys.

Turvotusta on kovin vähän, ei ole edellisissäkään paljon ollut, nyt vähän sukista jään jälkeä. Mutta vähäsen varmaankin kudoksissa on, kun sekä jalat että kädet puutuvat herkemmin, tulkitsen niin, että kudosturvotus vähän painaa hermoja. Ja nukkuminen sitten onkin hankala, pitkiä kokonaisia unia ei kovin helposti nuku, kun jokainen asennon vaihto herätä ja hankala löytää hyvää asentoa, heräilen, nukun pinnallisesti ja tulos on väsymys. MAhani on jo aika hyvän kokoinen, mutta vielä viikko sitten heräsin pariinkin kertaan ihan suoraan mahallani nukkuen, ei missään puolivinossa asennossa, eli viikkoja lähes 24 silloin. Lapsiraukka, miltä se litistäminen hänestä voi tuntua!

Mirabel ja Pikkupoika 24+4
 

Yhteistyössä