***HUHTIKUISET Joulukuussa***

Huomenta

Santille myöhästyneet synttäri onnittelut!

Uusikin oli tullut, tervetuloa

Ja vihdoinkin POKS POKS POKS 20+0!!!! Puoliväli koitti sit vihdoinkin tännekkin!
Huomenna pitää taas käydä sit lääkärissä näiden lonkkien kanssa, nyt aion sanoa sille lääkärille, että ei mitään odottelua eikä viikkoa viikon perään saikkua, mä tiedän omasta voinnistani sen, että musta ei vaan ole enää töihin menijäksi. Ei mun kroppa enää yksinkertaisesti kestä sitä mummojen ja pappojen pyörittelyä. Ei, vaikka pitäisinki tukivyötä, ni ei. Harmittaa kyllä niin vietävästi kun jää se valmistuminen nyt sitten, tai siirtyy, mutta ei auta.
Kyllä nyt vauvan hyvinvointi on muutenkin tärkeämpää. Ja sit kun kerta paikatkin on pehmenneet, ni en ota mitään riskiä enää sen suhteen.
Vauva onneksi siellä myllää ja voi mitä ilmeisemmin sen suhteen hyvin. Viikko vielä ja sitten vihdoinkin päästään sinne rakenneultraan, äkkiähän tuo aika onneksi menee. Sinänsä musta tavallaan on hassua se, että se on mulla noinkin myöhään, kun viikkoja sit tasan 21, kun en pyytäny edes myöhempää aikaa tms. Mutta samapa tuo, sit tosiaan nähdään että onko mun tunne oikee ja pitääkö ennustukset paikkaansa...
Sikäli mikäli tyyppi sen suostuu näyttämään. =)

Mut nyt lueskeleen muut jutut ja kahvin pariin, päivän jatkot ladies!!!

buam ja myy 20+0!!!
 
Kiitoksia onnitteluista!

Poppeliini oli vissiin päivitellyt poika/tyttölupauksia etusivulle, ja kylläpä näyttää poikavoittoiselle!

Piti ihan tulla hehkuttamaan, kun pitkästä aikaa nukuin kokonaisen yön viime yönä. =) Ei yhtään vessakäyntiä tai mitään muutakaan herätystä. Mä olen kuin uusi nainen! :LOL:

Santi
 
Onnea poksujille!

Hapsiaiselle, nimppareista ;)

Bliss, oliko tuolla linkissa kaikki nuo trikoot niitä interlockeja? kun en huomannu siinä et olis sanottu?

Mitäs muuta unohtu jo.

Tänne Väsy jatkuu ja oksu ei yhtään helpota tilannetta. Mut sain mä pyykit pyörimään, ja se on saavutus viimeaikoina :LOL:

Unico ja Toukka 19+5
 
Huomenta.

Enää kaks 10-tuntista iltaa. Ne taitaaki olla tältä erään viimeset, koska Tammikuun alusta siirrytään tavalliseen 8-tuntiseen. Kiva olla perjantait töissä :kieh: Enpä sit saanu palkanlaskijaa eilenkää kiinni. Veikkaan ettei ollu koko päivänä töissä. Paree olla tänään, ett sais selvyyden tohon äitysloma- juttuun. Muuten palaapi käämit :kieh:

marjutti86 Et oo ainut jota verrataan salkkareiden Sallaan. Täällä yks liittyy joukkoon. avokki väittää kiven kovaan minun olevan sellanen, mutt en kyllä iha niin paha kyllä ole! :ashamed:

Tervetuloa joukkoon cupie :flower: Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.

Onnittelut hyvistä ultrakuulumisista :flower: Ja puoliväli- + muille poksujille :flower:

Tähän aamuun ei tämän ihmeellisempää. Eli oma napa saanu olla suht rauhassa. Paitsi täälläki on nyt ollu vähän sitä iskias- tyyppistä kipua ja vähän muutaki kipuilua. Mutt ei onneks mitään sellasta, ett elämää häiritsis eikä osaa olla huolissaan, kun nyt sentään oon oppinu, että ne on raskauteen liittyviä juttuja.

Hyvää keskiviikko päivää kaikille! :wave:

JääKyynel ja Tuittu

 
Eilen kävin siellä neuvola lääkärillä.. sairasloma jatkuu ainakin 19.12 asti.. katsotaan jatkoa sitten silloin.. neuvolakin on välissä, 15.12 :)
Vähän mietityttää etukäteen jo kun ollaan lähdössä tallinnaan pariksi päiväksi huomenna ja siellähän sitten tulee käveltyä paljon että kuinka sitä jaksan ja kestän jos sattuu kovin.. :( Mutta toivotaan että reissu menisi hyvin! :)
Mutta eipä tänne ihmeitä.. ainiin, mehän ei sukupuolta haluta tietää etukäteen mutta nyt olen viime ajat huomannut ajattelevani pienokaista täysin vain poikana :D Että katsotaan mahtaako tuo sit meinata oikeesti mitään, mutta kyllä me molemmat poikaa toivotaan =)
Vaik on sitä naureskeltu että mitäs sitten kun se murrosikäkin koittaa ja pitäisi alkaa sitä partaa ajamaan että kukas laitetaan sukulaisista asialle :D Meiltä kun ei sitä miehen mallia saa.. mutta kaikki aikanaan :)

jastu 21+4
 
Kamalasti tekstiä!!!

Täällä on hulinaa riittäny melkoisesti miehen yrityshommien valmisteluissa, eikä oo koneella ehtiny ku korkeintaan pyörähtää.

Mä kävin eilen lääkärissä iskiasvaivojen vuoksi, jotka on vaan pahentunu muutamamien viikkojen sisällä. Lääkäri laitto 2vko saikkua, jonka jälkeen ois vielä 2vkon joululoma, eli töihin palailen sitte tammikuussa, mikäli tilanne tästä vähä hölläämällä paranis.

Masu tuntuu iltaisin raskaalta ja nahkaa kiristelee. Varmaan johtuu osittain siitä ku oon ollu niin paljo jalkojen päällä pitkin päivää jo toista viikkoa. Jospa seki helpottais tässä ku pääsee lepäileen..


 
huih.. kauheesti ootte kirjotellut.. pitääpä lukea ajan kanssa sitten kaikki.. :)
Mitäs tänne kuuluu?

Mulla on käsi tulehtunut kokonaan ja levossa täytyy nyt olla.. ens viikolla on taas neuvola lääkäri ja kontrolli niistä vasta aineista..
Masu on kasvanut aika lailla.. tai niin ainakin kaikki sanoo.. en sit tiiä.. :)
http://www.aijaa.com/v.php?i=5395227.png

tiitu ja nella rv24+5
 
Onnitteluita kaikille haluaville :)

Mä kun luulin että nyt ehdin teille kirjottelemaan kunnolla monen päivän edestä, niin tämä päikkäriaikahan meni melkein kokonaan puhelimessa puhuessa. En ole ehtinyt kunnolla kommentoimaan, koska poika ei ole nukkunut päikkäreitä.. Iltaisin olen sitten tehnyt koulutöitä.

Otin bola-korun nyt käyttöön. Sama oli esikoisen ollessa masussa.

Mäkin olen saanut kuulla olevani kuin salkkari-Salla, mutta onneksi en sen kiukkuisuuden takia vaan puheen paljouden :)

cupielle tervetuloa

Mulla on alkanut ihan ihmeellistä olla nukkuminen, tai nukkumaan meno. Olen tosi väsynyt ja meinaan nukahtaa illalla ja kun mennään sänkyyn niin ei uni tule vaikka väsyttää. Eilenkin pyörin 2 tuntia sängyssä ennen kuin nukahdin. Kyllä saan sitten nukuttua aamuun asti..

Voi teitä kipuilijoita!! :hug: Tsemppiä lepoon!!

Nyt jotakin ravintoa ennen kuin poika herää uniltaan.

Tänään poksuvat Greddy ja Piksu 23+0 :heart:
 
cupie tervetuloa mukaan :flower: minulla on toukokuussa 08 syntynyt tyttö =)

santille toivotan myöhästyneet synttärionnittelut myös.

tänään oli rakenneultra ja kaikki hyvin. Minun maha on vain niin herkkä, että meni hytkyen aina kun täti vähän nopeampaa laitetta liikutti enkä osannut oikein nauttia siitä katselemisesta. Ajattelin varata yksityiselle vielä ajan tuonne rv 30 tienoille, ihan vain tarkistaa että kaikki on hyvin.

Mistä saan hyvät ja erikoisemmat äitiysfarkut netistä ? H&M ja mamalicious ei tee sellaisia.

Onnea poksujille, jokainen hetki vie meidät lähemmäs :heart: voittoa :heart:

Hetkeksi lepäämään nyt.

-Chiq ja Taneli rv 20+5
 
Cupie tervetuloa joukkoon! =) Mäkään en ollut tätä ennen kirjotellut mihinkään palstalle, ja voin varottaa, tähän jää koukkuun :LOL:

Vauvan rytmi Meillä pikkuinen liikkuu eniten aina iltaisin, n. klo 22-23 ja sit aamulla/aamuyöllä alottaa jylläämisen ja yleensä sitä kestää siihen asti että nousen sängystä :D

Huomenna olis sitten ultra, pikkasen jännittää.. Aikasemmin ei oo koskaan jännittäny, mutta nyt pakostakin laittaa miettiin kun mun lähipiirissä on tapahtunu kaikkee ikävää.. :(
Mutta toivottavasti kaikki olis hyvin! Ja saatais tietää onko meillekin tulossa sit se toinen poika :D :heart:

Elikkäs, huomiseen sitten vaan, tuun huomenna kertoon toivottavasti hyviä uutisia! =) :wave:

Katyana & Väpä <3 19+6
 
Greddy Kiitos muistutuksesta! Laitanpa heti tänään tilaukseen Bola-korun. :D Jos muita kiinnostaa, niin täällä on aika ihania http://www.raskauskeiju.fi/index.php?tr=20 ja täällä myös http://verkkokauppa.planeetta.net/epages/Planeetta.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/Pompoli/Categories/%22%C3%84ideille%22/Korut
 
Pärjääkö tai siis rauhoittuuko pikkuinen sitten ilman tota bola korua millään jos siihen jo tottuu kuulemaan. Jos se unohtuu kotiin tai jotain. Kiinnostaisi kyllä. Onko siis kellään kokemuksia käytöstä.
 
Moikka kaikille... :D Tänään oli neuvola ja siitä nyt hieman tietoja... =)

Päivä: 9.12.2009
Rv: 23 <3
Paino: 90,06 Nousu aika paljon :( mutta ei ole kuulemma hätää...
RR: 112/60
Kohdunpojan korkeus: 22cm
Sydämen syke: 140+
Liikkeet: Aika paljon liikkuu <3
Pissa: Puhdas

Siinä oli nyt ne tiedot... =) En tiedä olenko ne oikein laittanu....
 
Unico Kyllä uskon että rauhoittuu. Eihän se bola-koru nyt äidin tuoksua ja ääntä korvaa =) Voihan sitä alkaa nyt laulamaan jotakin tiettyä laulua tai lorua toistaa syntymään asti, niin lapsi kyllä tunnistaa ja rauhoittuu (jos on rauhoittuakseen) kuullessaan tuttua laulua/lorua.

Sainpas kirjoitettua opiskelutehtävät!! Huuh.. Palkitsen itseni perjantaina kaupoissa kiertelyllä, YKSIN :D

Katyanalle rauhallisuutta seuraavaan yöhön! Maltahan nukkua yö ennen ultraa!

Hei taas!!
 
jennuli No ei se nyt outo ole, jokaisella mammalla tuntuu olevan erilainen. :) Hyvillä viikoilla menet jo!

Bola-koru tilattu, otin ihan sen halvimman. Jospa se vauva rauhoittuisi syntymän jälkeen ilman tuota koruakin. :D Tilasin myös unipussin, noudan nuo ensi viikolla neuvolan jälkeen, muulloin en ehdi. Pian pitäis tulla myös Linus&Lotalta paketti, jossa muutama vaate pojalle. :heart:

Illanjatkot! :wave:

rv21+0
 
Unipussi on kätevä ja ihana.. Pitää iteki alkaa katteleen.. Esikolta on sellanen ohut puuvillainen, pitkähihainen tallessa, mut tollasen paksummanki vois ostaa tai vaikka ite tehdä..

Ainiin ja unohdin aiemmin mainita että sain jo äitiysavustspäätöksenkin ja raha on jo ylihuomenna tilillä.. :eek: :) Laitan sen säästöön ja lähen vuodenvaihteen jälkeen katteleen, jos ois jotain alennuksia noista mun haluamista vaunuista.. :)
 
Ihan nopea hehkutus: vihdoinkin sain työsopimuksen kirjallisena eli huhtikuun loppuun asti olis.. Pääasia että siis on pidemmälle kuin ihan ä-loman alkuun, tai siis paras juttu että on töitä alkuvuodesta.. Nyt voi olla vain loppuajan paksusti raskaana :LOL: . Ja alkaa vaikka pikku hiljaa työpaikallakin kertomaan ihmisille, että emmä taida täällä enää kovin pitkään ollakaan :D
 
Päivän ensimmäinen homma on aina tulla kirjoittamaan tänne. Selvästi kirjoittelen säännöllisemmin kun olen toimistolla, kieliiköhän siis jotain tästä työmotivaation puutteesta... :LOL:

Cupielle tervetuloa! :flower:

Poppeliini, hienoa tuo työjuttu! :) Hyvä, hyvä!

Unipussi Mä myönnän, jouduin googlaan unipussin kun en mä tiennyt mikä ihme se oli. :ashamed:

Bola-koru Mä sain äidiltäni Bola-korun, hopean värisen jossa on kohollaan sydämiä. On ollut jo välillä kaulassa. Yleensä työpäivinä se tulee laitettua kaulaan.

Vauvan rytmi Tällä toukalla on kyllä aika selkeä tää rytmi. Toistunut nyt pidemmän aikaa että aamulla heräillään vähän mun jälkeen potkimaan vähän ja sen jälkeen onkin hiljaista yhteentoista-kahteentoista, sitten taas on pieni jumppatuokio, sitten kahteen asti ollaan hiljaa, sitten taas vähän jumppaillaan ja sen jälkeen ollaan hiljaa neljään-viiteen, sitten jumpataankin vähän enemmän. Siitä sitten rauhoitutaan ja illalla kun itse alan rauhoittumaan nukkumaan niin pidetään taas kunnon jumpat. Tää on yleensä pisin ja voimakkain liikkumishetki. Sitten yön aikana kolmen maissa yleensä on pieni liikkumishetki. Yöllä kyllä potkitaan heti jos mä ite käyn vaikka vessassa, sen jälkeen ilmoitetaan että täälläkin ollaan hereillä. :D

Ai niin, meidän naapuriin oli syntynyt pieni poika. Eilen olivat päässeet sairaalasta kotiin. Herkistyin siitä niin että hyvä etten itkeä tihrustanut koko iltaa. Ensimmäisenä huomasin viitteet pojan tulemiseen kun heillä oli oven vieressä pieni joulukuusi, jossa roikkui yksi ainoa koriste, sellainen vaaleansininen pallo, jossa lukee jotain poikavauvaan viittavaa. :heart:
Mä mietin vaan koko ajan että ihanaa, meistäkin tulee pian perhe ja sitten niiskutin sitä miehelle. :LOL:

Mutta nyt töiden kimppuun. Eniten odotan tässä päivässä joululounasta jota tänään on tarjolla tuolla alakerran ruokalassa. :D

- Hapsiainen ja Herne 24+1
 
Hapsiainen voi miten tutulta kuulostaa tuo herkistely :D Minä liikutun varsinkin nyt siitä jos kuulen että jollekin tutulle on vauva tulossa.

Poppeliinille toivotan onnea työjutuista.

Nytpä ei muuta, huomenna taas viikot poksuu.

-Chiq ja Taneli rv 20+6

ps. löysinkin muutamasta nettikaupasta ale juttuja eli sucette ja lemonkids. sieltä lähtee parit housut tulemaan :whistle:
 
Hyvät huomenet!
Tervetuloa Cupielle!

Eilen kun vein poikaa kerhoon sattui mahaan aivan mielettömästi, mennen ja tullen. Laitoinkin miehelle viestiä että lounas kotona siten että hakee pojan kerhosta klo 13 en pysty kävelemään.
Siitä suivautuneena hiki hatussa käänsin vaatekomeron ympäri ja löysin kuin löysinkin sen banaanilaatikon, jonka päädyssä nätisti lukee "äitiysvaatteet" luonnollisesti ihan lattianrajasta ja kaiken "roinan" takaa.
Tänään sitten testaillaan pidempää kävelylä tukivyön kanssa josko siitä tälläkin kertaa olisi apua. Sopii ainakin toivoa niin.

Unipussi
on muuten ihan helppo tehdä itsekin. Mullakin kaavat on joskus ollut, mutta ne on jossain jemma nimisessä paikassa, tai kaatopaikalla.
Mutta voisin kuvitella että bodya mallikappaleena käyttäen onnistuu ihan hyvin. Vaikka se peukalo olisi vähän keskemmällä kättäkin ;)

Itse tein tuosta aikoinaan paksun, flanellia ja vanua sisällä lämmin.
Nyt kuopuksella ei puhettakaan että sitä voisi käyttää kun hermostuu jo pelkästään ohuesta peitostakin.
Niin ne lapset on erilaisia, onneksi.

KiiajaVille 23+6
 
Huomenta!

Täälläkin vauvalla tuntuu selvää rytmiä olevan. Aamupäivät liikkuu aika paljon, näin heti aamusta kun herään ja kahvia keittelen, alkaa liikkuminen pikku hiljaa lisääntyy. Tässä sit koneella ollessa liikuskelee tasaiseen ja vilkkaasti. Sit onkin useampi tunti hiljaisempaa, kun taas on sellanen tunnin liikkumissessio päällä. Illasta joskus 8-9 aikaan on sitten sellanen kunnon jumppailu ja aikalailla rauhottuu lopulta kun itekkin nukkumaan menen, vielä toistaiseksi ainakin.
Nytkin se tuolla jumppailee ja potkiskelee.

itkuisuutta löytyy täältäkin ja huvittavinta siinä on se, että mä en edes tarvi syytä sille. Tai saatan jostain alkaa itkemään, mutta kun en vaan tiiä mille. Meillä ei mies ole mua verrannu salkkareiden sallaan, mut mä itse olen... :ashamed:
Ei oo kivaa kun suuttuu mitä ihmeellisimmistä asioista.

Tänne ei muuten kummempia, viime yö oli taas tosi hankala selän ja lonkkien vuoksi. Alkaa nää tyynyt menettää vissiin tehonsa...
Muutenpa aika tasaista oloa, se lääkärihän kirjotti mulle panacodia, mut kerran sitä otin ja olin suunnilleen tajut kankaalla sit siitä lääkkeestä, et jätän kyllä sen suosiolla sit siihen kun en enää oikeesti kestä...
Mulla on selkeesti alkanu maha nousemaan lisää, nyt tuntuu inhottavaa painetta ylävatsassa ja kylkiluissa ja muistelisin että samaa oli esikoisenkin kanssa kun masu alko nousemaan ylös. Minä oon myös lyhyt selkäinen, joten aika pian nousee ilmeisesti...

Mut nyt laitteleen ukkelille vaatteita ja sit pikku hiljaa päiväkodille, niillon tänää pikku joulut ja illalla sit vielä joulujuhla päiväkodilla, et sinne sit mentäessä. Kuulemma poitsu on poro siellä...mikähän lie sit ohjelmassa...

buam ja myy 20+1

ps. olinpa alottaa tottumuksesta viikot ykkösellä =)
 
Kuka on salkkareiden salla :x :LOL:

Pelkopolilla käyty ja meni oikein :flower: Luvattiin kiinnittää kohdallani erityistä huomiota kivunlievitykseen ja saan sektion helpommin kesken synnytyksen jos vauva ei jostain syystä tajua tulla ulos.

Muutamana iltana on ollut menkkasärkyä ja alamahassa painetta. Vauva liikkuu vilkkaasti mutta päivät vaihtelee tässäkin. Toissapäivänä tuntui että liikkuu koko ajan ja nyt eilen liikuskeli sitten aamulla ja illalla.

Onnea ultratuille ja kipujen kanssa kärvistelijoille :hug:

 
Onnea ultrakuulumisista niitä saaneille, poksujille ja kaikille joilla ollut merkkipäiviää!
Todella paljon poikia, onko poikia odottavilla enmmän taipuvusta joutua nettiriippuvaiseksi? No tuon mahassa olevan pojan hromonit vaikuttavat äitiinkin odotusaikana, miehethän tietysti avat enemmän nettiriippuvaisia muutenkin... Juuri kehitin hienon teorian! :LOL:

Talvitakki... monta kertaa siitä itse puhunut täällä, ei ole ratkaisua vieläkään. Miehen kevyttoppatakki on hyvä, mutta hän käyttä sitä itse. Kun menen yksin kävelylenkille (= hitaalle raahautumiselle eteenpäin, koska muutama nopempi askel ja heti supistaa...) saan sitä käyttää. Ja sain äidin vanhan villakangastakia, ei vanua välissä, mutta tämmöisellä kelilla ok, se mahtuu ehkä noin kuukauden vielä, veikkaan, pikkusen A-linjainen. Alkuvuosi ja pakkaset onkin sitten arvoitus. Nuo on yksi vanha, jossa olen kuin teltassa, mutta kun inhon sitä.

KAntoliinoista vielä. Mulla oli ohuesta trikoosta hug-a-bub viimeiksi, ja joskus lapsen ollessa n.8kk rupesin kaipaamaan jämäkkäämpää, vaikka lapsi alle keskipainon, esim. trikoo repesi taskun ompelen vierestä hiukan. Myin tuon ja sotin kudotun liinan, en muista merkkiä, mutta tuo oli sitten vuoden tienoilla tosi kivaa, kannoin esim. lonkalla tuossa melkon paljon. Se onkin jossain varastossa tallessa. Ihan pikkuvauvalle haluan silti trikoisen.
TÄÄLLÄ on kanssa kantoliinoihin sopivia kankaita. Mutta ekaksi katson kangaskaupasta, saisinko halvempaa. Ja teen sen vasta myöhemmässä vaiheessa, ei vielä.

Ihanaa oli muuten, miten mieskin on oppinut viikkoja laskemaan ja ymmärtämään. Nyt kolmannella kerralla ainakin. Katsoin muutama päivä sitten tässä vau-kirjasta, paljonko vauvan pituus/paino pitäisi olla nyt. Muuten en sitä Vau'ta ole paljon katsonut. Siellä on isot otsikot "25.viikko" ja pienellä 24+0 => 24+6. Itse puhun aina täysistä viikoista, en siitä, monesko on menossa. Mies huomasi olkapään yli otsikon, ja sanoi heti "ei ole vielä 25 viikkoa". Hyväksyi, kun selitin miten siellä ne otsikot on. Olin todella hämmästynyt, että hänkin päässään laskee ja muistaa, monesko viikko menossa, olisin luullut hänen olevan melko pihalla.

Mirabel 24+6
 

Yhteistyössä